Viimeisin neuvolakäyntisi

Oon kyllä kade kun jossain kaupungeissa on neuvolassa ultralaite! Täällä tuppukylässä ei oo :rolleyes:
Meidän neuvola palaa kesälomalta vasta 2.8, sinne asti pitäisi malttaa odotella. Toivottavasti sattuisi kiva terkkari :happy:
 
Mä varasin tänään ensimmäisen neuvolan, se on pe 16.8, mikäli alkuraskaudenultrassa on kaikki hyvin. :)
 
oletteko muuten saaneet saman nlatädin, kun esikoiselle? ne keillä aiempia lapsia löytyy.
 
oletteko muuten saaneet saman nlatädin, kun esikoiselle? ne keillä aiempia lapsia löytyy.
Meillä saa ite siis valita kenelle menee. Ni saa jos tahtoo vanhan, tai sit voi ottaa toisen (meil on 2 äitiysneuvolan terkkaria). Menee sen mukaan et kummalle ite soittaa ja varaa ajan. Mul tuli nyt uusi, koska edellinen jäi eläkkeelle.
 
Ja sit lastenneuvola valikoituu asuinalueen mukaan. Eli raskausaikana on eri kuin sit lastenneuvolan puolella.
 
Oon kyllä kade kun jossain kaupungeissa on neuvolassa ultralaite! Täällä tuppukylässä ei oo :rolleyes:
Meidän neuvola palaa kesälomalta vasta 2.8, sinne asti pitäisi malttaa odotella. Toivottavasti sattuisi kiva terkkari :happy:
Ei meillä esikoisen neuvolassa ollut, vaikka Helsingissä silloin asuttiin! Nyt en tiedä nykyisestä paikkakunnasta kun en oo täällä äitiysneuvolassa käynyt :)
 
oletteko muuten saaneet saman nlatädin, kun esikoiselle? ne keillä aiempia lapsia löytyy.

Meillä saa ite siis valita kenelle menee. Ni saa jos tahtoo vanhan, tai sit voi ottaa toisen (meil on 2 äitiysneuvolan terkkaria). Menee sen mukaan et kummalle ite soittaa ja varaa ajan. Mul tuli nyt uusi, koska edellinen jäi eläkkeelle.

Meillä kans sama systeemi, eli kaks terkkaria ja kummalle soittaa niin sille aika sitten tulee.
Tää kenellä kävin esikoisen aikaan ja kelle soitin nyt tästä raskaudesta, jää varmaan kohta puoliin eläkkeelle. Mut toivoisin niin kovasti ettei nyt jäis kuitenkaan vielä tän raskauden aikana. Hän on nimittäin niin kokenut ja mukava :)
 
Me muutettiin viereiselle paikkakunnalle (sen jälkeen on yhdistyneet), kun olin viimmeisellä kolmanneksella esikoista odottaessa, joten nlatäti vaihtui silloin. Ja sillä oon käynyt myös toisen raskauden ja nyt tästä. Välillä oon tavannut myös tota ensimäisen raskauden alkuperäistä nlatätiä, jos tämä joka nyt mulla on, on ollut lomalla. Nytkin kun soitin aikaa, niin tämä mun ensimäinen nlatäti vastasi ja antoi ajan :)
Molemmat ovat tosi mukavia :happy:
 
Meillä vain yksi äitiysneuvolan puolella ja lastenneuvolassa on sit taas 3. Mut kaikki on mukavia tyyppejä että ei mulla ole mitään mielipidettä että kenelle haluan mennä. Tosi kivaa kun on samat ihmiset niin ei tarvii kaikkea aina alusta jaksaen selittää heille, että tuntevat meidät ja meidän tilanteen.
 
Ensimmäinen neuvola takana, tunti ja vartti lueskeltiin lappusia o_O neuvola on jotenkin muuttanut lasketun ajan laskuaan ja raskausviikot tippuivat 8+4stä 8+0. Kyllä terkkari selitti miten laskevat, mutta meni vähän ohi.
 
Ensimmäinen neuvola takana, tunti ja vartti lueskeltiin lappusia o_O neuvola on jotenkin muuttanut lasketun ajan laskuaan ja raskausviikot tippuivat 8+4stä 8+0. Kyllä terkkari selitti miten laskevat, mutta meni vähän ohi.
Saitko paperisen neuvolakortin vai onko vain sähköinen ?
 
Saitko paperisen neuvolakortin vai onko vain sähköinen ?
Perinteisen sain, olin kyllä varautunut sähköiseen koska mielestäni näin jossain alkuvuodesta tiedotteen, että vsshp:n alueella oltaisiin siirtymässä sähköiseen korttiin. Mutta hyvä näin :)
 
Onneksi 4 vuodessa neuvolatäti vaihtunu..
Se ei oikeen osannu hommaansa..heti ku paino rupes laskemaan niin luuli että alkasin syömälakkoon:scratch
Onneksi pääsin äippäpolille viikottaiseen seurantaan niin ei tarvinnu sitä ksttella:hello2
Tuo nykynen vaikutti puhelimes tosi mukavalta..
Niin ja seinäjoki on siitä alkeellinen että alue menee sen mukaan missä asuu ja lasten neuvola samoin...
 
eli varmaan itsekin saan valita. hyvä tietää, et pääsee tutulle. sijaiset on kyllä olleet ihan eri maailmoista.
toivottavasti ei muuttuis sähköiseks toi nlakortti! en ole moisesta edes kuullut..

sori, tulin tänne huutelemaan.
itse täällä vasta elelen oviksen jälkeistä aikaa ja kovasti toivon plussaavani. viimeraskaudessa tää foorumi oli ihan ehdoton.
 
Milloin teillä on/on ollut tuo eka neuvola?
Neuvola laski viikot siten, et aika ois rv 9+4, mutta itsellä on pidempi kierto ja tiedän, että silloin on max 8+4, tuntuu vähän hassulle, että viikot lasketaan sen mukaan, että kierto ois 28vrk kaikilla :rolleyes:
 
Milloin teillä on/on ollut tuo eka neuvola?
Neuvola laski viikot siten, et aika ois rv 9+4, mutta itsellä on pidempi kierto ja tiedän, että silloin on max 8+4, tuntuu vähän hassulle, että viikot lasketaan sen mukaan, että kierto ois 28vrk kaikilla :rolleyes:


Se on ihan hassua. Sen takia mulla on nyt neuvoln mukaan 6+6 vaikka oikeesti mennään varmaan jossain 5+6 viikoilla :rolleyes: Mulla on ekan neuvolan aikaan neuvolan mukaan kun on rv 8+6. Siellä nt-ultrassa vaihdetaan sitten laskettua aikaa jos vauvan koko heittää yli viikolla neuvolan ajattelemasta ajasta. Mulla vaihdettiin laskettua esikon kohdalla ja tuon kuopuksen kohdalla la oli 26.11 vaikka vauva vasta silleen että la olis ollut 1.12 eli nippanappa eivät sitä vaihtaneet. Mulla siis aina ollut pidempi kierto kuin toi 28 päivää. Nyt en tikuttanut ovista joten en tiiä tarkkaan milloin olis saanut alkunsa mutta tuskin silloin kuin neuvola niin ajattelee :rolleyes:
 
Eka neuvola vasta 6.8. kun viikkoja 9+1 kasassa. Toivoin samaa neuvolan hoitajaa kun edellisessäkin vaikka osoitteen mukaan olisi ollut nyt toinen. Toivottavasti toive menee läpi.
 
Mulla äitiysneuvolassa ja lapsella neuvolassa oli ainakin 5 eri terveydenhoitajaa entisellä paikkakunnalla ennen 1v ikää.. :/ Nyt ois kiva että sais käydä pääsääntöisesti samalla koko raskauden ja jatkaa sitten lastenneuvolassa kans samalla.
 
Maanantaina eka neuvola, silloin olis noin 9+0.
Meen nyt kesäsijaiselle, toivottavasti tuleva oma neuvolatäti olis sitten kiva :happy: Teen 3 vuorotyötä, halusin nyt mahd.äkkiä sen ekan käynnin että saadaan ohjelmoitua verikokeet ja nt-ultra sillain että töiden kannalta onnistuu käynnit sujuvasti :grin
 
Takaisin
Top