Viimeisin neuvolakäyntisi

15.8 eka neuvola. Vähän petyin, kun enään ei tuu neuvolakorttia. On ainoastaan se sähköinen :sad001

Oho, Ai jossain päin on siirrytty tuommoiseen :eek:
Taitaa olla tätä nykyaikaa kaikki menee sähköiseksi. Itse sain vielä ihan perinteisen neuvola kortin. Sitä on kyllä ihan kiva kattella raskauden edetessä ja jättää myös muistoksi lapselle. Mun äiti on säästänyt meidänkin kortit, niitä on aika hauska lueskella. Sääli kyllä tuollainen käytäntö. Saisivat halukkaille täyttää perinteisenkin kortin sähköisen lisäksi, ei luulisi niin suuri vaiva olevan o_O
 
Meillä menee osoitteen mukaan neuvolan henkilökunta. Ihan kun olisi ensimmäistä kertaa raskaana, edellisistä raskauksista jo 8 ja 10v. En tunne nykyistä neuvolan tätiä, mutta toivottavasti olisi mukava, puhelu meni ainakin hyvin. Toivoisin myös pahvista äitiyskorttia, olisi kiva katsella siitä ja verrata edellisiin raskauksiin sitten.
 
Oho, Ai jossain päin on siirrytty tuommoiseen :eek:
Taitaa olla tätä nykyaikaa kaikki menee sähköiseksi. Itse sain vielä ihan perinteisen neuvola kortin. Sitä on kyllä ihan kiva kattella raskauden edetessä ja jättää myös muistoksi lapselle. Mun äiti on säästänyt meidänkin kortit, niitä on aika hauska lueskella. Sääli kyllä tuollainen käytäntö. Saisivat halukkaille täyttää perinteisenkin kortin sähköisen lisäksi, ei luulisi niin suuri vaiva olevan o_O

Niinpä! Voin vaikka rahottaa sen paperinpalan jos siitä on kiinni, mut haluan sen muistoksi kun kahdesta edellisestäkin raskaudesta on. Ja se on mun mielestä silleen kans näppärä että voi itse pysyä perillä kehityksestä ja jos joku juttu meni ohi käynnillä niin sen voi sit kortista tarkistaa. Mä kyllä luulen että vaikka mun neuvolassa olis nyt joku sähköinen järjestelmä niin jakaisivat vielä ne jäljelle jääneet kortit halukkaille :) Ovat niin ihania kun aina miettivät myös tälläsiä tunne juttuja tuolla neuvolassa :Heartred Etenkin se äitiysneuvolan terkka on niin ihana että adoptoisin hänet mun bonusäidiksi ilosta huutaen :grin:happy:
 
Toivottavasti meillä ei ole samaa muutosta :nailbiting::woot: Tosi tylsä juttu:sad001

Kääk no joo, ei mua niin muuten ees kiinnosta koko neuvola mut se kortti on niin kiva muisto :joyful: toivottavasti meillä saa vielä!

Mulla eka neuvola 1.8, viikkoja pitäis olla 8+jotain tuolloin!
Jänskättää kun lapsuudenkaupungin pikkuneuvolaan pitäis mennä, samaan ja samalle tädille josta haettiin ekat e-pilleritkin :banghead:
Luulen että meillä on siellä ultrat ynnämuut, äitipolille on sen verran matkaa et toivon ettei ajeluteta sinne asti....
 
Huomenna eka neuvola. Jotenkin tuntuu "typerältä" mennä jo nyt neuvolaan. :grin En osaa ehkä asiaa selittää, mutta jotenkin sellainen ai nyt jo fiilis. Vastahan sitä plussasi.. jos näin nopeasti aika menee niin kohtahan sitä ollaan jo toivottavasti synnärillä.
 
Moikka, täällä uusi jäsen mukaan remmiin :) kolmas kyytiläinen on siis matkassa ja nyt tätä ilouutista on ehditty tässä pari viikkoa jo makustella! Neuvolan varasin heti kun testi oli positiivinen ja sen sain 8+ viikolle, varhaisultra sitä ennen jo 7+ sillä kyseessä riskiraskaus ja äitipolille tarvitsee lähetettä.
 
Tännekin tuli pahvinen neuvolakortti :)

Itsekin sain pahvisen neuvolakortin. Ja ison kasan esitteitä, mikä on ihan kiva, pääsee puoliso myös tutustumaan asioihin tiivistetymmin. :angelic: Oli myös tosi mukava neuvolatäti, hyvä kun puheenvuoroa sai. Kaiken kaikkiaan jäi tosi hyvät fiilikset. Ainut että paino noussut 3 kg. :eek: Nyt kyllä saa jäädä syöpöttelyt vähemmälle...
 
Itsekin sain pahvisen neuvolakortin. Ja ison kasan esitteitä, mikä on ihan kiva, pääsee puoliso myös tutustumaan asioihin tiivistetymmin. :angelic: Oli myös tosi mukava neuvolatäti, hyvä kun puheenvuoroa sai. Kaiken kaikkiaan jäi tosi hyvät fiilikset. Ainut että paino noussut 3 kg. :eek: Nyt kyllä saa jäädä syöpöttelyt vähemmälle...

Mulla ainakin aina ekoilla viikoilla pomppaa paino useamman kilon ja sit taas hetken päästä pysyy pitkään samana tai jopa laskee. Se on siis itsellä ihan puhdasta turvotusta joka tasottuu sit kun päästään sinne rv 10-12 :)
 
Huomenna eka neuvola ja aikasimmankin lan mukaan pärähtää 8+0 tulille!

Mulla on itseasiassa laskenu paino 3kg plussasta mikä on oikeesti aika
 
Taitaa Tampereen Tays olla ainoita missä tämä sähköinenkortti on. Siis jos menet tre Taysiin synnyttään. Näin minulle sanottii puhelimessa kun aikaa varasin ensinmäiseen neuvolaan joka on tänäin iltapäivällä :). Jos taas valitsen toisen synnytyssairaalan niin tulee pahvinen kortti. Pitäisi nyt alkuraskaudesta päättää ja en todellakaan ole valmis tekemään sitä päätöstä vielä. Sähköinen jokatapuksessa nyt minulle tehty koska meillä tod.näk synnyttäjät lähtee Taysiin. Saan sit pahvisen jos valitsen toisin.
On siis riippuvainen siitä synnytys sairaalasta ei neuvolasta.
 
Tarkistin vielä että TAYS on ensinmäisi joilla tämä Ipana sähköinen kortti ei suinkaan varmasti ainoita. Joten voi siis jo tulla mullekkin sähköinen jos synnytyssairaala käyttää pelkästään Ipanaa.
Minulla taisi edellisestäkin raskaudesta olla tämä Ipana siinä sivussa käytössä mutta pahvista käytettiin virallisesti.
Ihan kiva tuo Ipana sisällöltään vaikka toki perinteinen kortti on aina mukavempi myös minun mielestä. Saahan tuolta Ipanasta varmasti myös tulostettua niitä tietoja muistoksi.
 
Mä oon siis synnyttämässä tyksissä. Ja meijän neuvola sanoi et vaan sähköinen neuvolakortti nykyään. Aikaisemmissa on ollut sekä pahvinen että ipana.
 
Mä oon siis synnyttämässä tyksissä. Ja meijän neuvola sanoi et vaan sähköinen neuvolakortti nykyään. Aikaisemmissa on ollut sekä pahvinen että ipana.
Mä myös tyksiin menossa, mutta sain kyllä pahvisen kortin :wideyed:
 
Onneksi 4 vuodessa neuvolatäti vaihtunu..
Se ei oikeen osannu hommaansa..heti ku paino rupes laskemaan niin luuli että alkasin syömälakkoon:scratch
Onneksi pääsin äippäpolille viikottaiseen seurantaan niin ei tarvinnu sitä ksttella:hello2
Tuo nykynen vaikutti puhelimes tosi mukavalta..
Niin ja seinäjoki on siitä alkeellinen että alue menee sen mukaan missä asuu ja lasten neuvola samoin...

Mulla kans oli esikoisen kanssa tosi huono kokemus neuvolatädistä, eka käynnillä ilmoitti että vähän voisi ihannepainoon tiputtaa kiloja (olin siis täysin normaali painoinen BMI jotain 24luokkaa).ä Tjälkeen loppu tapaaminen täytettiin lappuja ja keskusteltiin mun puolison ex-vaimosta!:mad: Kun pääsin tuon kerran jälkeen autoon itkin vaan kun oli ollut niin hirveää.

Nyt olin onnessani kun pääsen toiselle tädille ( meillä ei voi valita vaan sille mennään kenen kalenteriin tilaa)
 
Takaisin
Top