Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille onnittelijoille <3
Ihania olette <3

Kotiin tultiin , maito ei kunnolla vielä oo noussut, tyttö raivoo ja tehosyö
Mutta noususuunnassa on
Muuten jaksetaan oikein hyvin.!
Kirjoittelen hetimiten jaksan ja ehdin lisää

Mä yritän lukee paremmin kun jaksan, kauhiasti tekstiä!!
Koittakaa jaksaa mammat, viimesiä viedään..vaikka tiedän juu.. että on
vaikeeta noi loppumetrit..[:-]

Suuret halit jokaiselle [:D]

Mä en oo tehny tänään mitään muuta, kuin lukenu pinon 20098-9 vuoden Me Naisia, miten oo aiemmin ennättänyt lukemaan.. [:D] Niin ja syönyt kokonaisen, rasvaisen ja NIIN ihanan pizzan valkosipulilla höystettynä. Jos tulee lähtö, niin kivat tuoksut.. [;)]

verta on tullut koko päivän tihkumalla, tummaa sellasta ja suppailee. Mä elän toivossa, että päivä-pari. Sit saisin pienen ihmeemme syliin!! Se antaa voimaa jaksaa..

Kuuma on täälläkin kuin "siellä yhdessä paikassa", mut sisällä on onneks ilmastointi ja 24-astetta.. Tein virheen ja kävin marjapuskissa: hiki valu liki tunnin.. jaksuja kaikille!! [:)]

Et sä oo Miu yhtään outo. Jokainen tavallaan. Ei moni ymmärrä sitäkään, että meille joillekin nuo eläimet on henki ja elämä.. eikä kaikkien tarvi itkeä lapsien kuville ja jutuille. Jokainen on paras äiti sille omalleen, sitä ei kannata murehtia. Ja millään lailla huonompaa tai parempaa meistä ei tee se, mitä ajatellaan muiden lapsista. En mäkään rakasta naapureiden lapsia.. [:D] Mutta sisarenpoikaani kyllä. Ja omaa.. en voi edes kuvitella. Sitten joskus, kun sen syliini saan..

Summa summarum: jokainen tavallaan ja just oikein ja hyvin niin!!

Tuolta naapurista huutelen.
Oli pakko tulla kommentoimaan Miu82 viestejäsi. Ensinmäisessä viestissä olin itku silmässä. (Itse rakastan lapsia ylikaiken, oli ne sitte kenen tahansa.) Ihanaa tuossa viestissä oli kuitenkin se, että uskalsit tänne kirjoittaa siitä mitä itse koet äidiksi tulemisesta. :)

Toinen viestisi sai minut taas nauramaan vedet silmissä. :D Kuvauksesi kaupan ja naapurin lapsista oli hauska. :)
Hyviä äitejä meistä kaikista tulee. Omaa lastaan oppii rakastamaan ihan eritavalla aikanaan. (esikoista kyllä itsekkin odotan, mutta näin olen kuullut usealta taholta). On äitejä jotka ovat saaneet lapsensa syliin ja miettineet että "jaa, tätäkö mun pitäis nyt sitte rakastaa?" Toivon kyllä ettei omasta lapsestanikaan ole huutajaterroristia tulossa ja kauppaan aijon ainakin sille vaatteet laittaa päälle, köytän sen vaikka kärryihin jos se ei muuten pysy paikalla. :D

Toivon ettet pahastu viestistäni, hyvällä sen tarkoitin. [;)] Enkä näe sinua lastenvihaajana. [;)]

Miu et ole yksin [:D][:D][:D], olen kohta neljän lapsen äiti ja minua suunnattomasti ärsyttävät huonosti käyttäytyvät lapset ja heidän vanhemmat [:D]. En ole lapsirakas, mutta omien muksujeni vuoksi revin ketä vain palasiksi tarvittaessa (siitä toi nimimerkkinikin on [:D]).

Minustakin on mukavaa lukea synnytystarinoita, mutten herkisty kovin helposti ollenkaan mistään [:D]. Tämä ei tee minusta huonompaa äitiä [:D] ja lapseni käyttäytyvät hyvin yleensä, kyllähän hekin (kuten koiranpennutkin [:D]) aina niitä rajoja koettelevat, mutta kyllä johdonmukaisella kasvatuksella  = rajoja rakkaudella, pitkälle pääsee :).

Ei kaikista lapsista tarvitse tykätä.. En mä ainakaan tykkää.. Julmaa sanoa, mutta mun muutamalla tutulla on ihan hirveitä lapsia.. mä en todellakaan ota niitä mielelläni mun kotiin tai lähde niiden kanssa julkiselle paikalle. Luulen että kasvatus on osa miks en niistä tykkää, mutta kyllä lapsilla luonnekkin voi olla sellanen josta ei pidä.
Meillä kun tosiaan on kissa, niin mua ärsyttää suunnattomasti lapset jotka ei oo tottunnu eläimiin.. Sen ymmärrän että jos ei oo tottunnu niin ehkä pelkää hieman ja pitää etäisyyttä, mikä on kissankin mielestä paras ratkasu... Mutta... Sitten on näitä jotka huutaa kissalle ja jahtaa sitä, repii hännästä tai heittää vettä kissan päälle. Eikä vanhemmat reakoi välttämättä mitenkään. Silloin mulla palaa pinna... Lähinnä vanhemmille jotka ei kerro lapselleen miten eläimen kanssa ollaan.
Nämä on sitten varmasti myös niitä lapsia jotka pelottelevat koiria ulkona.. [:@]

Tulipas taas avauduttua tästäkin.. Tuli ihan hiki tätäkin kirjoittaessa.. Ois varmaan taas kuulunnu tonne jurputusosioon..

Heh [:D] Miu, miekin usein vertailen lapsia koiranpentuihin [:D] ja puhun laumaelämästä [:D][:D][:D], sain elämässäni paljon negatiivisia katseita tämän vuoksi [:D]. Mutta ihmisinä olemmehan laumaeläimiä, kuten koiratkin ja vaikka laumojemme säännöt eivät ihan samanlaisia, aika lähellä ne ovat kuitenkin. Kuten varmasti tiedät, jos  koiranpennulle ei aseteta mitään rajoja siitä saa 100 % varmuudella ongelmakoiran, jos asetetaan vain rajoja eikä osoiteta rakkautta ei pennusta tasapainosta koira saa. Eli sopivasti ja johdonmukaisesti, itse koen hyvin tärkeäksi selittää lapsilleni kaikki kiellot ja rajat, kuten myös poikkeukset perinpohjaisesti. On se lapsestakin mukavampi noudattaa sääntöjä, kun sille on selitetty miksi niitä täytyy noudattaa.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä lasten ns. vapaata kasvatusta. Jos asuisimme yhteiskunnassa, jossa ei ole rajoja, niin olisihan se ihanan helppoa kasvattaa lapsia ilman rajoja tai sääntöjä. Lapsemme joutuvat kuitenkin kasvaessaan enemmän ja enemmän noudattaa yhteiskunnan sanelemia sääntöjä ja mitenkä heille sitten käy, kun kotona ei heitä sääntöihin ole opetettu? No nämä on minun pohdintojani, eivät välttämättä ainoat oikeat [:D]. Itselläni vanhin on murrosikäinen ja omalla "filosofiallani" ainakin hänen kanssa olen tähän asti hyvin onnistunut [:D].

Pakko kommentoida että televisiosta tällä hetkellä tulevat Lapsityrannit ja se joku koiraohjelma (missä ongelmakoirille opetetaan tapoja) on yllättävän samanlaisia, siis logiikalta millä asiat saa kuntoon [;)]

Itse olen tyyppiä koirat ja kissat on ihania kunhan ne on jonkun muun - lapsirakas olen, mutta en mitenkään yltiöpäisesti, ei ihan kaikki lapset saa mua herkistymään, mutta monet saa. Mutta aion silti opettaa lapsille että eläimiä on kunnioitettava - ja toivon ettei mun osittainen eläinpelko siirry lapsille, oli nimittäin tuskaa olla aina paniikissa, jos piti mennä jonnekin kylään lapsena missä oli vapaana koira tai kissa. Aikuisena oon päässyt eroon pelosta, koska miehen kotona on ollut kissoja ja ystävillä koiria ja olen rauhassa voinut tutustua eläimelliseen menoon. [:D]  Tuo eläinpelko juontaa juurensa siitä että alle kouluikäisenä serkkujen pentukoira (kultainen noutaja) juoksi mut kumoon  (olin koiraan selin ja koira tuli takaapäin ja laittoi tassut mun olkapäille ja kaaduin). Vaikka pentu halusi vain leikkiä, niin jotenkin onnistuin saamaan siitä vuosien traumat. Meille ei allergioiden vuoksi voi tulla eläimiä, vaikka lapsi(et) niitä joskus tahtoisivat ja mieskin mielellään ottaisi kissan.

Huonosti käyttäytyvät lapset saa mut raivoihini, kauhulla odotan tuleeko musta yhtä tiukkisäiti kuin omani on ollut... yllättävästi sitä vanhemmiten huomaa itsessään samoja piirteitä mitä omassa äitissä on kritisoinut nuorempana..

Perantain jälkeen en oo käyny koneella, mutta täällä sitä vielä ollaan -yhtenä kappaleena. Huhhh, sais jo alakaa tulemaan, ei jaksais oottaa.. :D

Viime yö oli kauhea, niiiin kuuma niin en saanut oikein nukutuksi ja koko päivän ollut sitten ihan seko olo, kun oon niin väsynyt.. Toivon ens yöstä parempaa.

Huomenna menen käymään kummitädin luona hierottavana. Veljen vaimolla taisi tulla synnyttämään lähtö, kun kävi kerran tai pari kertaa samalla naisella hierottavana. Toivossa on hyvä elää, jospa minullekin olisi sama vaikutus! Üü[:D]

Kotiin päästy. Verenpaine vieläkin korkeella ja syön lääkkeitä siihen, mutta onneksi pääsin kotiin tyttösen kanssa.
Katsotan kuinka tämä lähtee tästä kulkemaan.Onneksi mies on vielä ens viikon kesälomalla ja sitten isäloma päälle. Pääsen rauhassa toipumaan kaikin puolin.
Kirj. myöhemmin lisää. Nyt imettään pikkuista.

Oli nyt munkin sitte ihan pakko tulla kommentoimaan tätä lapsiinsuhtautumista. Miu ei munkaan mielestä oo mitenkään lastenvihaaja, ihmiset on vaan erilaisia. Ite tykkään lapsista tosi paljon mutta välillä tulee sellaisia tenavia eteen että hyvä jos sietämään pystyn. Ja mutkin saa ärsyyntymään lapset jotka ei osaa yhtään käyttäytyä. Ja raivostumaan ne mukulat jotka ei ymmärrä olla kiusaamatta eläimiä, edes sen jälkeen kun on sanonu asiasta ja yrittäny selittää. Miehen pojan kans on tulee vähän väliä väännettyä niinkin yksinkertasesta asiasta että kun koira on pedillään niin sitä ei mennä sinne klähmimään, eikä sen kulkemista estetä. Poika on 6v ja voi taivas kun välillä menee hermot ja järki kun yks ei meinaa millään uskoa. Ja minä kun en periksi anna niin sitten saan vähän väliä asiasta rähjätä.[:@]

Kyllä mä pidän lapsista mut en silleen et jokainen kakara, jonka näen ole mikkään "herranterttu". Enkä mä mene pihassa sössöttään kaikkien kakaroille kui ihania ne on tai jotai mitä toiset tekee. Kyl se on kans silleen et omat on omia ja ne on ihania. Tutut lapset ovat yleensä ihania vaikka niistäkin löytyy omia ärsyttäviä piirteitä ja persoonallisuuksia. Omakin poika on usein aika rasittava. On tullu isänsä äitiin, joka puhuu ihan taukoamatta. Mut kyllä mä jostain syystä herkistyn hirveesti noista kertomuksista, mut sit taas ite en herkisty omassa synnytyksessä oikeastaan ollenkaan. Olen vain onnellinen et se on ohi[:D].

Tykkää katsella vauvojen kuvia ja ovathan ne söpöjä. Kaikki omalla tavallaan. ja niin viattomia vielä tässä vaiheessa[:)]. Se tekee niistä niin suloisia; viattomuus. Ihan niinkuin eläintenkin kohdalla.

Ymmärrän Miun asenteen oikein hyvin vaikka ite en ihan samanlainen olekkaan.

Hanibööki: tosi kiva olette päässy kotiin. Mä olen täs tuumannu ku en muista sun ollenkaan kertoneen et sul olis ollu raskausmyrkytysoireita? Vai onko se kohta menny multa vaan ohi? vai ilmenikö se jotenkin nopeasti?

Ginessallekkin voimia kotielämän aloittamiseen[:)]

ei munkaan mielestä miun mietinnöissä ole mitään outoa. Itse olen ammatiltani lastenohjaaja(hoitaja) ja työskennellyt päiväkodissa 1-5-vuotiaiden parissa ja näin ammattilaisenakin on pakko myöntää että osa lapsista vain on sellaisia joita ei voi sietää. Melkein kaikki mitä tälläinen lapsi tekee, saa mun niskakarvat nousemaan pystyyn, mutta kuten sanottu, olen ammattilainen ja mun pitää osata suhtautua kaikkiin lapsiin tasavertaisesti, tykkäsinpä tai en..
Niinhän se sanontakin menee että kaikista ei tarvii tykätä, mutta toimeen pitää osata tulla.

Enkä voi sanoa että rakastaisin tätä mun sisällä kasvavaa lasta, tottakai tykkään hänestä jo nyt ja olen iloinen että hän on tulossa maailmaan, mutten tosiaankaan voi sanoa että rakastaisin häntä. Tiedän kuitenkin että kun pitkän odotuksen jälkeen saan lapsen syliini, alkaa rakkaussuhde häneen jossain vaiheessa muodostua, jos se ei ihan sillä punaisella minuutilla kun hänet syntymän jälkeen syliin nostetaan tapahdu, se tapahtuu pikku hiljaa..

vähän tuntuu että puhuisin ympäripyöreitä asioita, toivottavasti joku ymmärsi mitä ajoin takaa [8|]

Sit on tosiaan vielä toi eläinten kohtelu mikä saa mun niskakarvat nousemaan pystyyn, sekä se miten jotkut lapset kohtelee eläimiä, mutta myöskin se miten jotkut aikuiset kohtelee eläimiään. "hyvä" esimerkki tästä on tänä viikonloppuna Kuopiossa järjestetty Sawo Show, olimme äitini kanssa turistina käymässä siellä perjantaina ja näyttely ehti olla "käynnissä" reilut 2h kun kajareista alkoi kuulua kuulutus, jossa omistajia käskettiin menemään heti autonsa luo, siellä oli koiralla todella tukalat oltavat, kuuluttaja sanoi että koira voi jo todella huonosti. Lämmintä silloin oli varmaan se +30 [:@]

Mä en oikeesti ymmärrä näitä aikuisia ihmisiä, jotka voi jättää koiransa kuumaan autoon, ei kai ne oikeesti voi olla niin palikoita että eivät ymmärrä sitä et vaikka auto olis varjossa ja ikkunat raollaan, se lämpötila nousee siellä todella nopeasti ja koira voi kuolla lämpöhalvaukseen!!![>:][&:][:@]

Toi nyt olis varmaan kuulunut ennemmin jurputus-osioon, mutta kun täällä oli myös nuista lemmikeistä ja niiden kohtelusta puhetta ni laitanpa tänne [:)]

ihan uskomatonta! Ja nuita kuulutuksia kun kuulee joka ikisessä näyttelyssä kesäisin! ei vaan urpot tajua ottaa opikseen [:@] ja ei vaan näyttelyissä vaan ihan muutenkin! Kauppojen pihoilla näkee hyvin usein tuskissaan läähättäviä koiria auton peräpoksissa...

Mä olen niiiin samaa mieltä Essi83:n kanssa! Vaikka sanoin tykkääväni kaikista lapsista, en sitä ihan niin suoranaisesti tarkoittanut. Olen tavannut kyllä lapsia jotka ovat niin ärsyttäviä. Osittain johtuu tietenki kasvatuksesta, osittain lapsen luonteesta. No muuta mun ei tarvikkaan sanoa, ku Essi kirjoittikin jo se mitä olisin sanonut. [:)]

Miu: et ole tosiaankaan mitenkään outo! Joskus itelläkin vaikea kiinnostua toisten lapsista. Joskus sitä miettii, että onko normaalia olla näin "kylmä", mutta kyllä minä tarvitsen henkilökohtaisen siteen lapseen ennen kuin kiinnyn siihen, ihan niin kuin aikuisiinkin. Tosin sisarusten lapset ovat hieman eri asia, niitä kohtaan on tietty suojeluvaisto ja kiintymys ollut aika samantien. Mutta en pelkää ettenkö välittäisi sitten omasta lapsesta, välillä on käynyt sellaisia voimakkaampia hellyysvälähdyksiä mielessä ja suojella olen tahtonut tätä alusta lähtien. Mutta uskon että lapseensa rakastuu joko samantien tai sitten pikku hiljaa.

Rakkaus ja rajat kunniaan niin eläimille kuin ihmisillekin :)

Noi ärsyttävät lapset ja niiden vanhemmat.. me oltiin yks päivä kaupassa ja (yllättäen) jäätelöhyllyllä parkui lapsi täyttä kurkkua: halusi jädeä.. No, jotta tilanne menis ihan hirveeksi, niin lapsen äiti sai karseet kilarit: nakkeli sitä jäätelöä sinne pakastealtaaseen niin, että poikki meni tuutti.. siinä huusi sitten lapsi, äiti ja lapsen isosisko (varmaan kauhuissaan).. oli ihan järkky tilanne.. just sellanen, että "tota moon aina halunnut".. [:D]

Koirista: käytiin eilen yksillä markkinoilla. Hellettä +30. Siellä oli MONTA omistajaa koirineen ja koiraparat läähätti siellä väentungoksessa ihan tosissaan!! Kaikkein järkyin oli ranskis, jonka muutenkin oli vaikea hengittää.. kivat niille!! [:@]

Ja loppuun: supistellut 10min välein nyt 4h, limatulpan "loppuosa" tais tulla äsken paperiin. Eli jotain edistystä lisää.. [;)] Uni vaan kerpeles ei tuu.. eikä nyt varsinkaan, kun jännään, että lähetäänkö.. sähköt meni tunniksi: täällä oli IHAN järkky ukkonen taas ja vaihteeksi.. Kiva yö olis syntyä: oikea Ronja Ryövärintytär-sää.. [;)]

onkohan mirde päässyt tosi toimiin? peukutukset että olis [:)]

Itsellä supisteli illalla suihkun jälkeen lupaavasti muutamia kertoja, mutta ne sitten lopahti, josko tänään lisää supistuksia? [;)] meille kaikille loppu pään kärvistelijöille!

Tänne luvattiin myräkkää eikä tullut! Ärsyttävää, kun turhaan hikoilin yöllä kun en viitsinyt jättää ikkunoita ja ovia auki, ettei tuuli sitten riepottelisi niitä ja tarviis paukkeessa mennä sulkemaan niitä (pelosta vavisten) [:D]

Onnea matkaan Mirde [:D]

Tänne kans luvattiin kovaa ukkosta, päivällä jyrisi aika paljon mut ei tullu ollenkaan lähellekkään keskustaa se ukkonen. Viime yönä oli oikeastaan aika viileää nukkua, piti olla peitto todella hyvin päällä ja laitoin vielä vähän vaatteitakin etten palellu..

Jaksamisia kaikille.. Vielä kolme viikkoa itsellä laskettuun aikaan. Mihin se aika on kulunut?

Tänään aattelin mennä käymään kotipitsassa syömässä kun saimme noita alennuskuponkeja. Hyvin rasvaista ja kaloripitoista ruokaa [:D] Mut en oo syöny pitsaa todella pitkään aikaan.

Takaisin