Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ebeth: Mulla myös lorahti jotain nestettä rv 30 sänkyyn. ja vähän ajan päästä myös. . Kävin kättärillä tekivät tutkimuksia ei ollut lapsivettä.. Sanoivat  että on varmasti juoksevaa valkovuotoa. voi muuttua kuulemma tosi juoksevaksi. Vieläkin epäilen että miten voi muuttua niin kirkkaaksi ja lorahtaa kunnolla :D 

Kaks ja puoli päivää synnärillä takana..Tuloksetta. Keskiviikkona äitipolilla oli tarkoitus tehdä keuhkokypsyyspunktio, mutta lääkäri huomas että paikat on pari senttiä auki eikä kanavaa enää jäljellä. Siitä sit siirryttiin synnärille seurantaan. Eka ilta ja yö meni supistusten kourissa, kävin jopa yöllä ammeessakin oleilemassa. Supistuksia tuli säännöllisinä lähemmäs 5 tunnin ajan, paikat ei kuitenkaan auenneet lisää [:@]. Ammeessa oleilun jälkeen kivut oli pahat, kätilö tuikkais oxanestia lihakseen. Uni tuli, mutta supistukset katosivat..Eilen oli tosi hiljainen päivä supistelurintamalla..ja sama jatkui tänään. Pääsin sitten kotiin. Sain uuden ajan äitipolille 11.8, siellä sitten lääkäri kattoo onko vieläkään (?) tarvetta käynnistää..

Ja vauvallahan painoarvio oli nyt keskiviikkona 3660 g..ja viikkoja nyt 37+3..eli yli 4 kilonen tulee, jos menee keskiviikkoon ennenku syntyy (jos siis silloinkaan.)

Pitaa oikein taalla ylistaa, kun mulla on niin mahdottoman suloinen naapuri.[:)] Se on luvannut vahtia meidan esikoista kun synnytys lahtee kayntiin, mutta oli unohtanut lupautuneensa mokkireissulle parin muun pikkupojan aidin kanssa. Se tuli sit kysymaan, etta saisko mun tytto lahtea sinne mukaan. Siis ihan vaan huomisesta sunnuntaihin. (No, joo!!!) Sen poika ja mun tytto leikkii sikahyvin yhdessa ja nyt ei sit tarviikaan ettia jotain puolituntematonta varavahtia [:)] Ja tama samainen naapuri siis ehka maailman paras lapsenvahti - viime kerralla tytto sai jalkahierontaa illalla [:)][:D]

Bonuksena sitten, etta jos ei ennen huomisiltaa synnyteta, niin voidaan menna siipan kanssa vaikka leffaan - Jee!! [:D][8D][;)] Epailen kylla, etta mahdollinen vapaailta miehen kanssa onkin se paras kaynnistystapa.[8|] Viimeksikin sovittiin, etta mennaan viela vikan kerran lauantaina ulos syomaan ihan kaksistaan, ja eikos vaan tytar sitten syntynyt perjantaina ja ei keritty..[;)]

Mä edelleen jaksan paasata siitä Haniböökistä! Huomenna on menny jo viikko sen viime kirjoituksesta. Mitähän sille ja vauvalle on tapahtunut ku kestää näi kauan? Toivottavasti vain pitkittynyt synnytys eikä mitään kummenpaa.

Tänään oli aikas vähän päivytksiä muutenkin. Ovatkohan kaikki vain viikonlopun vietossa vai synnärillä?? Jännää? Kohta niitä elokuisia ropisee lisää[:D].

Mä oon, ikävä kyllä, vieläKIN kotona.. oon koettanut tehdä tikusta asiaa, ettei seinät kaadu päälle.. mä en usko enää mihinkään kikkakolmoseen; kaikki kokeiltu jo niin monta kertaa.. nyt oon alistunu "vaan" oottaan.. snif..[:(]

Onneksi meitä on vielä muitakin! [:)]

Ei nii.. eikä mua mikään muu ahistuta kuin se, että vauva kasvaa koko ajan.. olin niin luottanut ja toivonut, että arvio 3,5-kiloisesta pitäisi paikkansa.. nyt oon pelko persauksissa, että tulee iso jötikkä... [:(]

No, täällä se lantio kokeillaan "kahdella sormella heiluttaen" ja sen mukaan on "hyvin tilaa".. siskolla sekitoitiin: ei mahtunut ulos. Joskin ollaan hyvin eri kokoisia. Mutta minen taas usko enkä luota enää mihinkään (ällä negatiivisuus.. [:D]) Ehkä me tasapainotetaan Miun kanssa toisemme "normiksi"? [8D]

Onnea kaikille vauvautuneille <3  
Ystäväni jolla oli päivä ennen minua la synnytti eilen! [:)]  Kyllä meni kylmät väreet ja tuli ihan hassu olo.. Tai siis konkretisoitui se että se lähtö voi olla nyt ihan millon vaa! juu juu kaikkihan sen tietää, mut itse oon ainakin koko ajan ajatellu et onhan siihen viel aikaa! Varsinki kun ei oo ollut kamalasti mitää oireita.. Tosin viime yönä oli aika paljon kipeitä suppareita ja tänään vauva ion kyllä tosi alhaalla.. koko ajan tuntuu että alapää repee [8|]  
Toivottavasti Hyvinkäällä ei olis sulkuja tms..että pääsis sinne synnyttämään. En kyllä käynyt siellä tutustumiskierroksella, mutta ultrat oli kuiteski siellä ja se on sellanen pieni synnytysosasto [:)]  ootteko huomannu et teidän vaavit liikkuis vähemmän? Tokihan niillä on ahtaammat oltavatkin, mutta tuntuu että nyt 2 päivää on ollut paljon rauhallisempi meno masussa..

Musta kans tuntuu, etta vauvelilla on ahdasta, mutta taalla kylla kovasti pyoritaan ja kaivellaan. Katilo neuvolassa kylla sanoi, etta liikkeet tuntuu paremmin kun on peratila, joten ehka siksi. [8|] Mun esikoinen oli ihan normisti raivotarjonnassa ja kavasin neuvolassa ainakin sen viis kertaa tarkistamassa, etta lyoko sydan, kun mitaan ei tuntunut.. Josefina, jos sua huolestuttaa, niin kaypa tarkistuttamassa vauvelin sydanaanet. Ikavaa jos alkaa vauvan puolesta pelottaa..

Mun esikoinen lahti sit sinne mokkireissulle tanaan ja tulee huomenna. Naapuri viela kielsi synnyttamasta ja sanoi, etta rentoudut nyt. Kavin sitte aamulla shoppailee ja sit paikkareille ja illalla miehen kanssa elokuviin - ihanaa [:)]

Järvenpäästä tuun. Vaikka kieltäsivätki [:D]  Joo mennää vaa yhtäaikaa, eipähän tarvii murehtia et on joku ärsyttävä mamma viereises pedissä.. [;)] ei vaiteskaa.. heh,heti  kun sain postattua on viestin alkoi mahassa kunnon jamit!
Mua ärsyttää tää takaisin tullut kuumuus!!! Ehtihän tossa pari päivää oleekkin ihan ok olo, ja jaksoi jopa ulkoiluttaa koiraakin kauemmin ku siihen asti vaa että raukka kakkaa.. [&o]  Tuntuu et se alkoi hiffaa et aina kun se kakkas niin lähettii kotii kun tänäänki pihtas vaikka kuinka kauan..

Musta tuntuu, että mun mahassa on ollu pari päivää hiljasempaa.. Viikon verran se jaksokin riehua yötä päivää... Jospa toi hiljasuus jotain enteilis.. Toiveajattelua vaan.. Ehkä silläkin on vaan kuuma.. Ulkona kun on taas vaihteeks 32 varjossa.. Miks mä en vois asua lapissa..

Mullakin mukelo vähän rauhotti menoansa tos alkuviikosta, mut nyt on keksiny ruveta äitiänsä öisin kiusaamaan. Pistää aina kunnon jamit pystyyn, kun alan saada unen päästä kiinni.

Miehellä alko neljän viikon lomaputki, jej![:D]
Tänään käytiin vähän pyörähtämässä kaupungilla ja miehen siskon mökillä. Sellasta pientä tekemistä, mut ei mitään raskasta.

Äippäpolille sain ajan nyt maanantaille klo.13.30. Ite en usko, et ne lähtee käynnistämään, ku ei noi mun paineet niin korkeella oo. Vaikkakin huomattavasti korkeemmalla, ku normaali kotimittaustaso. Ne virtsan proteiinit on tietenki sit taas eri juttu.
Nyt on kokeiltu meillä ainakin yhtä ässää, ku sain miehen uskomaan, et ei mua satu tms.[;)] Toinen tietenki huolisaan, ettei satuta. Että saa nähä onko mitään apua. Viimeks tuli kipeitä supistuksia kahen tunnin ajan ja sit ne katos. Sanoinki, et haluun täs alkuillasta hoitaa homman pois alta, enkä niin, et sit kärvistelen koko yön turhaan, jos käy niinku viimeks.

Täällä muuten oli taas sellanen myrskytunti vähän aikaa sit et huhhuh! Sanoinki, et eihän tää vauva uskalla tulla ulos, ku tällanen mekkala ympärillä[:D]

Miu, olishan se vähän hupaisaa jos ne sut kättärille lähettäis, että ihan kiva, että on tollain luvannu!
Meillä ei paljo voida täällä Tayssissa sulkuja tehä, ei oo meinaan vammala auki. Tai, voihan ne tietenki hämeenlinnaan hätätapauksessa lähettää. Muistaakseni kuulin joskus sellaistakin tapahtuneen. En kyllä halua!!![:(]

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille[:)]

Voin miu hyvin kuvitella sun koiries ajatukset kun mamma laahustaa lahnana perässä[:D] meillä on tuo koiruuden ulkoilutus jääny täysin isännän harteille, mä en vaan kerta kaikkiaan jaksa[&:] ens viikolla mies tosin menee taas töihin, joten mun on ehkä pakko ainakin kerran käyttää se ulkona, ettei raukka joudu istua jalat ristissä siihen saakka ku mies tulee kotiin.. Joo täälläkin ollu mahassa hiljaisempaa, tosin mun verkkokalvoille on painautunut varmaan pysyvästi tän aamuinen näky, kun ipana päätti kääntää (kai) kylkeään ja mahaan sattu ihan törkeesti! En tiedä mikä osa ipanan vartalosta oli se mikä mun vatsanahkaa venytti, mutta näin liioittelematta se oli semmonen mun ranteen paksuinen möhkäle [&:] tiettekö kun se liikku vielä hiitaaasti... maha muutenkin niin arka, että jos katottas sisäpuolelta niin ois luultavasti mustelmia täynnä.

Onko teillä muilla muuten alkanu iskeä sellasia infernaalisia väsymyskohtauksia? koko raskauden mä oon ollu tosi väsynyt, mutta tää menee jo niin yli [&o] ei saa enää mitään tehtyä kun EI VAAN JAKSA ja sitten vaan hilaa ittensä taas vaakatasoon.

Mäkin muuten miu siihen asti kun aloin ekan vauvan ja koiran kanssa kulkemaan lenkkejä kärrytellen inhosin fleksejä. Mut siinä ku tulee enemmän kuljettua parenpia teitä ja koira pitää olla kiinni niin kärryjen kanssa se flexi oli vaan paljon parenpi. Pääs kira paremmin liikkumaan ja tarpeilleen.

Ja toinen juttu minkä huomas vasta sit ku lähti lenkille niiden kärryjen ja koiran kanssa oli se et koira ei osannu kulkea yhtäpuolta tietä[:o]. Plääh. se ravas edes takas vaunujen eteen ja sit ku oli silleen hölmö ja säikky et siihen jos vaunuilla osui nii hyppäs kaks metriä toiseen suuntaan. Ja sit  ku yritit komentaa sitä takasin sinne omalle puolelle tietä nii se hätäpäissään kiersi vaunut ympäri ja meni mun ja vaunujen välistä sinne omalle puolelleen niin et flexi kiersi koko vaunujen ympäri. vähä oli hermoissa pitelemistä siinä ekan kuukauden aikana ku ei tahtonu millään mennä kaaliin toi homma. [:D]

Juu väsymyskohtauksia on täälläkin suunnalla.. Päikkäreitä oon tänäänkin nukkunnu kahteen otteeseen.. Kovasti oon yrittänny välillä jotain tehä, mutta aika heikolla menestyksellä.. Pyykkiä oon sentään jaksannu pestä ja ripustaa kuivumaan.. Hurjaa! [:D]
Nyt oon suunnitellu että miten laitan taulut vauvan huoneeseen, kun niitä kolme kirpparilta ostin... Mutta taitaa asennus jäädä huomiselle, kun ei vaan jaksa...
Josko tää väsymys vaikka maanantaina vähän hellittäis kun on luvannu alle 30 astetta lämpöä..
En kyllä yhtään kadehdi tällähetkellä teitä joilla on koiruuksia talossa.. Luojan kiitos ettei tarvii lenkille lähtä...

Mä en ainakaan ole koskaan ollut näin väsynyt kun viimeiset puolitoista viikkoa. Mutta eipä tuo unen laatukaan ole ollut mitään päätähuimaavaa kun johonkin sattuu tai on pissahätä tai muuten vaan ahdistaa.

Mun koirien ulkoilutus on viimeisen viikon ajan ollut kymmenen metrin säteellä mökkiterassilta, kun päästän ne juoksemaan tuohon takametsään kun käyn itse puskassa pissalla. Sitten me ollaan vietetty laatuaikaa terassilla ja nukuttu paljon päiväunia. Onneksi en ole yksinhuoltaja..

Mä en myöskään jaksaisi nähdä yhtään ihmistä, en kertoa kenellekkään miten mä voin tai kuunnella päivittelyä siitä miten se ei vieläkään ole syntynyt ja voi voi onkohan se ihan vaaaaltavan suuri sitten. [:@]

Täällä supistellu kipeesti ja säännölliseti nyt 1,5h. En vaan oikein osaa hahmotaa tarkasti koska supistus alkaa ja loppuu. Taidan soittaa synnärtille, JOS tulee se kaks tuntia täyteen, et mitä tehdään. Mä niin toivon, et nää ei loppuis, vaik inhottavia onkin!!!

Takaisin