Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ginessa, aamulla kävinki lueskelemassa, että aiot soittaa. Hyvä, että sait aikastettua. Olishan se nyt vähän kummallista ollu jos vasta niin myöhään oisit sinne menny!!!
Ihan mielenkiinnosta kysyn, et mitä ne sano siellä? Oliko ne ihmeissään vai, et ihan normikäytäntö? Ja jouduitko kinaamaan asiasta?
...en mä utelias oo...[:D]

Hyvä, ettei Ginessan tarvii kärvistellä viikonloppua enää peloissaan siitä, minkä kokoinen vauva on tulossa[:)] Jospa se siitä lähtis syntymäänkin!

Jee parin tunnin päästä neuvolaan luultavasti pettymään kun kuulee, että ei mitään kypsymistä tapahtunut[&:] vaikka eihän sitä vielä tiedä!

Hienoa ginessa, etta sait sen aiemman ajan. Nyt peukkuja taaltakin, etta ei synny ennen tai on odotettua pienempi..

Tosi jannaa Madie, toivottavasti tsekkaavat sen tilanteen. Meilla ei sellaista palvelua saa, niin ettei mitaan hajuakaan kuinka taalla edistytaan..[:-] Mitaan merkkeja ei kylla ole nakynyt. Tana yonakin nukuin kuin tukki ja vaan kerran nousin veskiin. [8|] Outo juttu..

Mullakin tanaan rv 40 taynna. Oonkin jo pitkaan ihmetellyt, miksi toi mun tickeri nayttaa eri viikot kun katilon kiekko, mut taalla saa lasketuksi ajaksi sen rv 40+2, eli perjantai mulla. Mikskohan tallainen eri kaytanto?[8|] Sama se, ei se vauveli ainakaan aiemmin nayta sielta tulevan [>:]

No, sain pestya vessat tanaan.[:)] Likaset vessat on tosi alloja. Aattelin viela kavasta vahan kauempana kaupassa, et sais vahan enempi liikuntaa (ja halvempia irtokarkkeja[;)]). Sit ois 5 banaanilaatikkoa, jotka voisin pakata. Just tossa mieskin mietiskeli, ettei , meilla koskaan ookaan ollut nain jannaa elokuuta ennen - vahan remppaa, vauva nr. 2, muutto ja tan talon myynti. HUH[8D][&:]

Jes hyvä ginessa[:D] aina kannattaa vaatia, ei sitä koskaan tiedä jos ei kysy ja tässäkin tapauksessa siis kannatti[;)]
Ei oo onneksi perjantaihin pitkä aika[;)]

Ginessalle peukkuja pitelen ja kaikille muillekkin tsemppiä vikoihin hetkiin masun kanssa!!!
Pian on palkinnot sylissä ja sitten se aika kiitää silmissä[:D]

Huoh...huomenna olis eräpäivä täällä ja ei minkäänlaisia merkkejä siitä, että vauva aikoisi tulla joskus ulos...[&o] Muuten ihan hyvillä mielin odottelisin vielä parikin viikkoa, mutta vauvan mahdollinen iso koko huolettaa täälläkin...[:(]
Viikolla 36 ultrassa tehty painoarvio oli reilut 3100g, joten mitä se on nyt ja entä parin viikon päästä??!! en ees halua ajatella...Kuinkahan paljon vauvat kasvaa viimeisten viikkojen aikana?? Sf-mitta on mennyt yläkäyrän yläpuolella koko ajan, nyt kyllä kolmen viimeisen viikon aikana pysynyt samana, eli 35. Itsellä pituutta 167 cm...Pelottaa ihan sikana!!!
Ja neuvola on vasta ylihuomenna...
Kuinka iso vauvan on oltava, että sitä ruvetaan käynnistelemään?? On tietty varmaan tapauskohtaista...Näin ensikertalaisena en kyllä halua mitään viiden kilon jöötiä vääntää ulos!!![:'(][X(][:(]

Maisan, mä luin jostain, et suurin osa lapsista syntyy viikoilla 40+2, että liittyyköhän siellä toi lasketunajan erilaisuus jotenki tollaseen tutkimukseen???
Sen takia en ite viel hirveesti odottele vauvaa vaikka perjantaina olis la, mut ultrissa la on ollu vast 10. päivän kieppeillä ja siihen päälle se +2. Mulla ei pitäis olla suurta huolta tosta koosta, kun oon päässy sitä siellä isäni vaimolla katteleen ja hänen mukaansa syntyy n. 3,5 kilosena. Mutta ymmärrän kyllä huolen niiden kohdalla, joilla painoarvio on ollut suuri jo aikasemmin.
Itteeni rupee varmaan odotuttamaan ens viikon lopulla, kun jotenki pelottaa se jos joudutaan käynnistämään. Täällä tampereella kun on ruuhkaa niin varmaan viimeseen asti odotetaan, et käynnistyis itellään mikä olis tietenki paras vaihtoehto.

mulla on myös tota nivusten kipuilua varsinkin jos istun tai makaan pitkään paikallaan. Yöllä en meinannu vessaan päästä tuntu ettei jalat kanna ja nivuset sattuu. Tuohon itsellä kyllä auttaa kun herätessään ei heti ponkase pystyyn vaan vaihtaa asentoa ja vähän veryttelee jalkoja ekaks. Muuten on kyllä ihan tuskaa kävellä ja köpöttelen mä silti..[:D]

Gazelle, mun ymmärryksen mukaan vauvat kasvaa n 100-200g/vko joten sen perusteella vois veikata sun babyn olevan n 4kg syntyessään. Mulla esikoisen painoarvio oli rv36 3,5kg ja syntyessään rv 40+2 neiti painoi sitten 4140g.
En tiedä onko käynnistyksessä jotain painorajaa, varmaan on synnyttäjä-kohtaista. Mutten usko että yli 4kg vauvaa paljon yliaikaiseksi päästetään.

Sartza, ma luulen kanssa, et toi on se syy. Outoa vaan ettei tassa ookaan mitaan kansainvalista standardia..[8|]

Kaupassa kavin ja kyllapa aikaa vierahti.. Aika hidasta on taa eteneminen[:-]Mutta hyva mieli jai. Kiva huomata, etta jaksaa sittenkin. [:)] Ja ostin karkkia. nam [8D][8D] Mun mies on huolissaan mun karkinsyonnista. Se vahan arsyttaa..[:@] Ihan kun oisin joku selkarangaton possu. En ees osta paljon karkkia kerralla (enka ees kovin usein). Mut kun han ei tykkaa irtareista, niin luulen, etta niista tulee sitten jotenkin isompi paha.. On kiusauksena piilottaa toi karkkipussi roskikseen alimmaiseksi, mutta sitten ainakin vaikuttaa jotenkin syylliselta. Tietty pitaa myontaa, etta oon herkutellut kotona ollessa. Harmittaa vaan kun toisen pitaa "vahtia", mita mina syon[:@][>:] Taytynee tasta varmaan jutella sen kanssa vahan enemman. Hyvaahan se mies tarkottaa..

Ei ole muuten Aamusta mitaan kuulunut.. Hmm..

Vaikka mun edellinen synnytys kesti tavallaan sen 2 tuntia -> sairaalan ovelta synnytykseen,4 cm auki, kesti se kaikenkaikkiaan suppareista alkaen 8 h.
Jos olisin synnyttänyt ihan vaan kahdessa tunnissa 4350 painavan vavetsun, ei ois vissiin ollu saumaa päästä koska ois tullut tavallaan liian pian.Näin hän mulle selitti[:-]

Joo ota tosta selvää[;)]

Mutta kun on ulos saanut repeämättä ennestäänkin ton kokosen niin aattelivat että mahtuuhan se.!

Paljon supparituulia kaikille näinä päivinä "erääntyville" ja jo "erääntyjille"
ja kiitos paljon paljon paljon, zempeistä kaikille[:)]

Mut joo, maanantai ois ollu liian kaukana..ei ois mun hermoilla sinne kestetty.

Meillä on kissoilla muuten tässä samaan aikaan eräpäiväni kanssa ollu helvetinmoinen ripuli ja ovat eristyksissä.[:'(]
Ai stressaakos sekin vähän juu kyllä, lekuri sano että kotihoitoa vaan ja apteekin lääkettä sekä ruuansulatusvaivaisen elukan ruokaa apteekista.[&o]

Heh heh sanon minä.[:D][:D]

Samaa mietin aamulla, että aamusta ei ole mitään kuulunut. Sillähän oli matkaa sinne nettikahvilaan, jollei ole päässyt liikkumaan.. Ja varmaan vielä vähemmän pääsee päivittämään pitkään aikaan jos on jo päässyt tositoimiin. [;)]

Mulla oli taas iltaa kohden haarat tosi kipeät, ja aamulla taas kaikki ihan normaalisti.

Synnytän sitten varmaan kolme viikkoa yliaikaisen ja kuusikiloisen jöllikän kun ei MITÄÄN tapahdu..

Mun lääkäri sanoi tänään, että pitäis vaan nauttia viimeisistä viikoista ja päivistä, kun voi vaan keskittyä itseensä. Kuinkahan monella toimii?[:D] On se niin nautinnollista kun joka paikkaan sattuu.

Myrsky seikkaili mun kaikissa unissa viime yönä. Ei ollut kyllä mitään järkeviä unia edes. Oon varmaan ollut täällä liikaa tai sitten silläkin oli vaikutusta, että luvattiin myrskyä Suomeen[:D]
Sitten näin hirveetä painajaista! Olin ulkona ja katsoin ylös niin lokki pasko suoraan mua päin ja sitten heräsin hätkähtäen[:D] Pelkään siis lintuja ja eteenkin lokkeja hysteerisesti.

Ginessa: Varmasti stressaa kissojen sairastelu! Jätä sotkujen siivoaminen muille, vaikka vauveli varmaan syntyy ennen kuin ehtisit niiltä tokso-tartuntaa saadakaan. [8|]

Missäs on Hanibööki??!?!?!?! Viimenen teksti siltä 1.8!!! Sillä ei yleensä ole ollu juurikaan taukoja!!! Oiskohan hän päässy jaukautumaan? Tietoa odotellessa [:D]. Vai eiks vain ole kirjoitellu tälle sivulle?

Tsemppiä kaikille odottajille. Jaksakaa viimeiset päivät ja viikot. Tuska odotukseen on kamala kun eräpäivä on ohitettu voin uskoa.

hahahaa Madie voisit nähdä enneunia, sellasia synnytys unii..ja ettämä pääsisin vihdoin synnyttämään[:D][:D]
Niin kun moni muukin jo täällä jolla on viikot yli tai ihan hilkulla[8D]

Kävin tänään eurokankaassa, sinellissä yms. askartelu puodeissa...päätin että nyt loppuu tää odottaminen kun pinna on ihan piipussa ja kärsivällisyys nollassa[&:] Joten pakko saada muuta ajateltavaa kun synnytys ja vaavi ja nyt mulla on tuhat ja yks projektia mitä meinaan alkaa väsäämään[:)][;)]

Täällä on ollu kohtuu kivat "myrskyt" viime yönä on tainnuttanut terassin paviljongin tuhannen solmuun[:-]

Eipa oo ginessaa tanaan viela nakynyt..[8|] Oiskohan viimein paassyt masusta eroon??

Taalla ei ole supistuksen supistusta, eika muitakaan "ennusmerkkeja" ole nakynyt.. Ehka tyynta myrskyn edella? [8D][8D] En oikeen osaa ahdistuakaan, pari viikkoahan tassa enaa siihen pakolliseen ulostuloon vaan on.. Nyt olen kylla ekoja kertoja aaneen vahan maanitellut, etta voisit vauveli jo tulla, mutta eipa silla nayta olevan kiire minnekaan. Huomenna ois sit neuvola. Innolla ootan, et paasee ees puhumaan lisaa tosta synnytyksesta..[;)]

Millaan en eilen illalla saanut unen paasta kiinni. [:@]Siis vaikka reippailin kauppaan paivalla ja pakkasin pari laatikkoa ja viela autoin miesta yhden kaapin kotiin rahtaamisessa.. Kuvittelin saavani nukkua oikein makeet unet, mutta viela muistan katsoneeni kelloa siina kahden paikkeilla.[>:] Kylla harmitti [:@]

Tuotan pettymyksen, en tullut eka koneelle vaan söin aamupalaa ja leffan katsoin.[:)]
Supestellut on muutamia kertoja tooosi kipeesti.
Eli eipä oikeen muuta, tähän aamuun ..yritän saada touhuttua ja ajan kulumaan kun huomenna on se kokoarvio kättärille...[;)]

Vointeja kaikille mamuskoille[:D]

Mietin ihan samaa täällä just, että missäs Ginessa? Toivottavasti synnärillä[:)]

maisan, mun yöt on samanlaisia. Hereillä jatkuvasti ja se ottaa todella päähän. Kun tietää että valvomista on luvassa ihan lähitulevaisuudessa mielinmäärin niin ois kiva nyt nukkua. Mutta ei.

Täällä edelleen hetkittäisiä supistuksia, jotka ei vaan suostu tihenemään. Jomotuksia nyt taas on koko ajan.
Eilen illalla sängyssä pötköttäessä kramppasi vasen kylki/selkä railakkaasti. Oli ihan hiton kipeä, mutta kun yritti kääntyä kipu vaan lisäänty! Mies sitten ystävällisesti kävi kellauttamassa mut kun ei ite pystyny liikkumaan... mä kyllä odotan sitä aikaa ettei kyljen kääntäminen oo enää urheilusuoritus...

Oon myös alkanu epäilemään että ehkä se ei ollu limatulppa mikä plorpsahti ja katosi veteen kun mitään ei tunnu tapahtuvan [>:]

Takaisin