Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, toivotaan.[;)]
Nimen omaan, "pelko persiissä"[:D]

Eikö sulla ollu lääkärineukussa ultraa viikoilla 36 tai joskus sillon??[8|][:-]
No hö, ja miks kun ei oo ollu?
Oletko kysynyt?

Ginessa
Kaikissa kaupungeissa ei valitettavasti ole ultria neuvoloissa.. [&o]
Voi kun oliskin... viimeksi neuvolatäti vaan käsikopelolla arvioi vauvan kokoa...

Ihme asioissa sitä säästetään.. ei ole synnytys/perhevalmennusta, eikä loppumetreillä ultrausta.. [:@]

Täälläkin se ois tänään viikot kasassa, vaan eipä oo ollut oikein merkkiä, että meinais vauveli syntyä.
Muutaman päivän ajan on ollut kyllä alapää aika kipeä, taitaa kovasti painaa tuonne alas,
kun oikein luissa tuntuu se kipu. Ja välillä sellaista "vihlontaa" tuntuu myös tuolla alapäässä.
En oikein tiijä mitä se on, jospa se edistäis ees jonku verran asiaa..

Huomenna menen vyöhyketerapiaan aamupäivällä.. [:)] Ihanaa!
Olen käynyt muutamia kertoja nyt kesällä vyöhyketerapiassa.
Aiemminkin olen käynyt samalla vyöhyketerapialla,
josta on ollut apua mm. suoliston toimintaan, unen saantiin jne..
Se joka tekee minulle hoidon, niin tekee sellaisen kokonaisvaltaisen hoidon,
ja hoitaa eri kehonosista, joissa on niitä kaikkia pisteitä,
jotka vaikuttaa elimistöön (kasvoissa, käsissä, jaloissa, selässä ym.)

Vyöhyketerapia ei välttämättä suoranaisesti käynnistä synnytystä,
mutta se rentouttaa ja voi edistää kylläkin synnytyksen alkamista..
Monet naiset ovat kertoneet, että vyöhyketerapiasta johtuen
avautumisvaihe on paljon nopeampi ja se ei tee niin kipeää,
kun keho on rentoutunut vyöhyketerapian jälkeen.
Näitä asioita itsekin toivon huomiselta hoidolta! [:)]

Odotellaan, odotellaan.. Yritetään kaikki jaksaa, joilla on laskettu aika jo ohi!
(Vaikkei se ihan helppoa olekaan, kärsivällisyyttä tarvis tosijaan saada jostain lisää!)
Ja toki kaikki muutkin, voimia hurjasti loppuraskauteen ja voimia hurjasti synnytykseen! <3

ebeth: Mulla on IHAN samaa vihlontaa ja painetta alapäässä.. ollut nyt jo joitakin päiviä ja kävely saa sen aina ihan hirveen kipeeks.. kidutan itteäni iltalenkeillä. [:D] Jos vaikka nopeuttais jotenkin..

Mä kävin tänään vyöhyketerapeutilla. Oli ihanaa ja samalla otti välillä niin kipeää.. mutta ihanaa silti. Toivotaan, että jotain apua siitäkin olis. Never nou. :) Mua ennen oli kuukauden ikäinen vauva hakemassa apua vatsavaivoihin. Hoidettavia siis vauvasta valaaseen.. [:D] [:D]

Me oltiin koko päivä Naantalissa, siellä oli kaunista ja aurinkoista, eikä onneksi nähty yhtään muumia..

Käytiin syömässä hyvin ja kierreltiin paikkoja, jalat tietysti turposi kun pullataikina, mutta se nyt oli odotettavissa..

Torstaina seuraavaksi neuvolaan ja perjantaina LA.

Eikä typy mene alas eikä tule ulos. Tai siltä ainakin tuntuu, ettei tapahdu yhtään mitään.

Tämä tulee nyt todella paljon myöhässä, mut itselläni on auttanut hemoglobiinin nostoon nestemäinen Iron Vital rautajuoma.

Päivisin 20ml ja pitää odottaa tunti ennen ruokailua. Itse olen tehny nii et otan joko aamulla ennen aamupalaa, päivällä ennen ruokailua tai illalla ennen ku meen nukkuun.

HB oli yhdessä vaiheessa 115 ja tuolla sain nostettua sen muutamassa viikossa yli 130. Apteekista löytyy ja jopa Prismassa oli sitä luontaistuotehyllyllä. Apteekissa vähän kalliimpaa.. 250ml pullo 14e ja prismassa 500ml pullo 17e.. Anteeksi että tuli näin myöhään hoksattua tuo.

Mirde ja ebeth, mulla ollut nuita ihan samoja kipuja ja painetta kanssa, nyt jo yli kuukauden on ollu tuo kävely aika
mahdotonta.... Myös jos istuu kovalla tai väärässä asennossa tai makaa yhdellä kyljellä liian pitkään niin
"luut kipeytyy".. tai siltä se tuntuu... ja vihloo ja hurja paine.. Terkan mukaan liitos kipuja, paikat tuolla aukee kovasti
ja on löysällä niin siitä kuulemma johtuu. Mulla on myös muutaman viikon poksunut ja ratissut paikat myös, lonkat tai joku..
Mutta mä mantraan itelleni että tekee vaan sit synnytyksen helpommaksi kun nyt jo venyy ja tekee tilaa vauvalle [:D]

Huomasin äsken, et mul on jalkaterät ekaa kertaa kunnol turvoksissa!?!? Ei siis koko raskausaikana oo pahemmin turvottanu. Tuntuu käveleminen inhottavalta. No, toisaalta en valita jos joudun viimeset pari päivää/viikkoa kärsimään, kun monet muut täällä on kärsiny jo vaikka kuinka pitkään. Tuntuu vaan oudolta, et ihan yht'äkkiä tulee tällasiks...

Sain tänään puolitutulta kassillisen tyttövauvanvaatteita. Hänen miehensä toi ne ja oli kaikkee vaaleenpunasta. Ihan kiva, kun en oo sen värisiä pahemmin uskaltanu ite osteskella. Ei kuulemma edes halua rahaa niistä. Voi vitsi, kun tulee pienestä onnelliseks [:D]

Niin, ja puolivuotias kummipoikakin oli tänään kyläs. Hän vaan oli kovin innostynu pomputtamisesta, eikä pysyny paikallaan , joten en jaksanu kauaa häntä pitää sylissä, mut oli se niin ihana <3

Mulla kanssa kunnon paine haaruksissa silloin kun vauveli pyllistelee viela alemmas. Yrita siina sitten kiireen vilkkaa kerita pissalle, kun tuntuu, etta haarukset on vauvaa taynna ja on vaikea kavella..

Onko muilla muuten nivuset kipeina? Siis tarkotan sita kohtaa kropassa, jossa reisi liittyy haaruksiin. Musta tuntuu valilla silta kuin oisin istuskellut kyykyssa koko paivan - ihan hellana (melkeen puuduksissa) molemmin puolin, eika auta vaikka yritan "venytella" jalat suoriksi..

Mulla kans alaselkä/lonkka poksuu ja naksuu..Ilkeen tuntuista [:'(]
Muuten ei ole kyllä tietoakaan että vauva haluaisi ulos tulla[8|] vaikka eipä tässä viel kiirus olekkaan.
Mies sanoi hauskasti että mun napa on vähän niinkuin paisto mittari; kun se pullahtaa kokonaan ulos, on vauva valmis [:D]
Mä haluaisin kans jonkinlaisen painoarvion vauvasta, mutta sellaisen ilmeisesti saan vasta synnärillä.. Tuttu joka on kokoa 34 synnytti just 5,5kg pojan [:o] 

Josefina, mä en sit varmaan saa tätä koskaan synnytettyä, ku mulla navalle ei oo tapahtunu mitään raskausaikana[:D][:D][:D]
Tai sit mun paitsomittari on epäkunnossa!!!
Mies sano heti alussa, et pitää hänelle soittaa vaikka töihin jos napa pullahtaa. Kovin on pettyny, ku ei tosiaan mitään oo tapahtunu...

Mun napa pullahti ulos jo joskus 3kk kohdalla!! [:D]
Nyt on vaan maha niin iso ja pinkee että elkaa litistyä ja levetä kun ei nahkaa riitä..... Masun ympärys 113!
Plus se ruskettu jussina, näki ekaa kertaa aurinkoa elämässään, nyt se on siis ihan ruskea ja
muu maha ihan valkonen, nättiä [;)]

Ja Maisan, mulla myös nivuset kipeenä... Mulla on jotenkin koko lantio ihan romuna, joka paikka
kipeenä ja arkana yms. jollain tapaa........  Kaikkein pahin kylläkin tuon häpyluun kivut...

Heipähei taas naiset [;)]

Mitään uutta ei tämän taivaan alla taaskaan, tosin sain nukutuksi väliaikais suppareista huolimati koska eivät olleet mielettömän kivuliaita.
klo 00 heräsin jo ekankerran pissalle ja sen jälkeen vatsaa repi taas nivusten yläpuolelta niin että piti istuskella ja silitellä masua sängyn laidalla.

Tunnin päästä ois jo tarkoitus soittaa sinne kättärille ja kysyä siitä kokoarvio arvointi ajasta, että tosiaanko pitäs odotella vielä viikolle 41...

[:-] ...ilmottelen sitten kuinkas muijan käy....

Elikkäs sain ajan perjantaille...6.8 klo 13....
pitäkääs peukkua että syntys ennen sitä TAI ei ois liian iso vielä sillon !![;)]

Ginessa, täällä on peukut ja varpaatkin ylhäällä sun puolesta! Kyllä toivoisin että pääsisit mahd pian synnyttämään, yliajalla on raskasta, tiedän kokemuksesta! 

Ginessa, hyvä että vähän aikaistettiin kontrolliaikaa, toivottavasti lähtisi pian syntymään...

Itsellä on vielä muutama päivä täysiaikaisuuteenkin, kääks jos tässä vielä 5 viikkoa pitää odotella. [8|]  Olo on ihan kohtalainen, varsinkin kun pahimmat helteet tuntuu helpottaneen, mutta yöt ovat melkoista pyörimistä ja päivällä on pakko saada nukkua 2-3 tuntia..

Huomenna olisi "neuvolalääkäri", eli se aika yksityiselle, jonka varasin korvaamaan neuvolalääkärikäynnin kun en halunnut omalääkärille terveyskeskukseen. Vähän jänskättää kun ei vauvaa ole katsottu ultralla sitten viikon 22 ja tietty koko ja kohdunsuun tilanne. Itsestä tuntuu että ei voi olla kovin iso vauva kun sf-mitta on niin keskikäyrällä eikä mahakaan ole kovin iso. Toisaalta olen pitkä ja väli häpyluusta kylkikaariin on pitkä, että mahtuuhan sinne vauvaa. Mutta mua ei potkita kylkiluihin, vaan enemmän tuonne sivulle. Viimeksi neuvolaterkan mukaan vauva oli RTII, toivon että olisi kääntänyt pyllynsä toiselle puolelle kun kuin jostain, että synnytyksessä RTI on parempi tarjonta.

Onnea Ginessa ajan aikaistuksesta!! Toivotaan, että on vielä ihan normikoossa. [:)]

Lilalle semiä huomiselle. Ehkä se on siellä jo ihan oikein päin ja hyvin kiinni!! [;)]

Mulla on tänään neuvola. Mä olin NIIN toivonut, että saan peruuttaa sen.. ja tän päivän piti olla SE.. mua kuulkaa melkein itkettää: oon niin pettynyt, vaikka tiedän, että suurin osa ensisynnyttäjillä menee yli ja blaa blaa. Mulla on ollut monenmoisia merkkejä, supistelua ja veren tihkuntaa, että mä oon ollut ihan saletti, ettei mene yli.. ja tässä sitä ollaan.. eilen illalla oli elämäni hirveimmät supistukset ever, mutta nekin loppuivat aikojaan.. yöllä ei mitään. [:(]

No, minkäs teet. Ei niin minkään. Ei auta kuin ootella. Ja kaheltatoista, neuvolassa, mä pyydän, että tsekkaisivat sen kohdunkaulan tilanteen.. viimeksi, kaks ja puoli viikkoa sitten oli kiinni ja kiinteä.. että jos edes joku hyvä uutinen tälle päivälle..

Mirde, zemppiä sinne neuvolaan ja toivotaan että kattoo sen tilanteesi.!
Voihan se olla että yhtäkkiä lähteekin supistelemaan, ei voi tietää.[;)]
Sinne suppareita lähettelen sulle [;)]

Scarlett Lila ja Mirde kiitti peukuista [:D][:D]

mulla on kans koko ajan ihan älytön hiki päällä, vaikka ei tosiaan ole edes kuuma ilma ja sisälläkin ihan normaalit lukemat...alaselkä on ikään kuin tulessa. Vaikka vain istun paikallani selkä kipeytyy..sunnuntaina ja eilen teki maha ihan totaali tyhjennyksen ja illalla supisteli ja vihloi alamahalle paikalla ollessakin, mutta siinäpä ne...mä olisin kans jo niin valmis saamaan tän ipanan ulos, et oikein tuskastuttaa! [:(]

Takaisin