Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riitu; mulla oli eilen illalla ja yöllä ihan sama fiilis. Kävin vessassa tiuhaan ja aina tuli.. mietin, ettei VOI olla kaikki pissaa.. mut kai se sit vaan on. Mua ahistuttaa kanssa, ettei voi kunnolla lorahtaa ja tietäis satavarmana, että son siinä! [8D] Eipä auta, kuin jatkaa toivomista..

Illi: mä uskon, että tuossa tilanteessasi on tasan normaalia, että alkaa pelottaa ja ahistaa. Kun tietää miten lähellä se on. Ja kuule: hyvin se menee!! Sanot mielipiteesi ja sitten kuuntelet, mitä ne tohtorit meinaa. Voihan olla, että ootte samaakin mieltä asioista. [:)] Tsemppiä!!

Voi illi! Hyvin se menee, täytyy vaan luottaa lääkäreihin!

Olipa hirveä yö, ei tarvinnut paljon nukkua kun haaroväli huusi hallelujaa joka kerta kun kääntyi sängyssä. Pissalle lähtö kesti varmaan kymmenisen minuuttia kun yritti päästä ylös ja sitten köpöttää nuo muutamat metrit kyyneleet silmissä kun sattuu niin paljon.

Aamusta pystyin nukkumaan muutaman tunnin, vieläkin sattuu, mutta käveleminen on sentään helpottanut.

Pitäisi lähteä kummitytön 1-vuotissynttäreille, sinne tulee myös kaverin 3,5kk poika, melkein 8kiloinen jöllikkä [;)]

illi toivon ettei sun tuska enään pitkity tän asian kanssa, olis tosi kurjaa jos ne vielä huomenna sut kotiin laittais[8|]
Kai ne katsoo lantion sulta vielä että vaavi mahtuu tulemaan? Ja jos päätyvät sektioon niin luota lääkäreiden arvioon, se on sillon varmasti parempi vaaville niin kun sullekkin [;)]
Täältä puhkun ja puhalla sulle super suppari tuulia, ett pääset synnyttämään pian[;)]

ehkäpä huomenna nähdään[:)]

Oi Illi, kuinka turhauttavaa.. Pidan peukkuja, etta huomenna syntyy tavalla tai toisella!

Riitu ja Mirde mä kans mietin silloin just enne ku lähin synnyttämään et tulikohan vähän lapsi vettä. Sitä tuli ekan sellasen oikein kunnon supparin jälkeen. Mut sit tuli pari kevyenpää supparia eikä mitään ja sit taas ku tuli pari kovenpaa supparia nii alkas tulee kunnolla limaklönttejä. Mä oli jo soittanu synnärille ja kysyny asiasta ja se epäili limatulppaa ja se se olikin. Siinä voi aluksi ja välillä tulla ihan nestettä. Et voisin kuvitella et teilläkin sattais olla kyse siitä tulpasta. Siis sitä nestettä iha lorahti, ei paljoa mut silleen et sitä kuitenki lorahti. Ja vedethän meni sit vasta 20min ennen synnytystä.

Elysee on ihan varmasti vauvan saanu ku siitä ei ole kirjoitushavaintoa[:)]. Toivottavasti pian kuullaan uutisia.

Jotenki hassua ajatella et tänään on se päivä mitä olin odottanu sieltä viime syksystä asti. Nyt sillä ei itseasiassa ole enää merkitystä ku vauva on tuossa mut silti ku tajuaa et tänään on se päivä niin aivan ku olis jotkut juhlat[:D]. Varsinkin ku nyt on jo kärsimysosa kärsitty ja valmis ihanuus paketti rinnalla[:D]. Heh, vähä fiilistelyä täällä.

Koittakaahan kestää kaikki nämä viimeiset päivät. Kohta se h-hetki koittaa teille kaikille. Ja voin sanoa et olo kyllä helpottuu huomattavasti jo pari päivää synnytyksestä.

Mä tuun kohta hulluks.. kolme viikkoa laskettuunaikaan ja mä en pysty ajattelemaan mitään muuta kun vauvaa. Ei siis kertakaikkiaan ajatuksissa pyöri kun että millokohan se syntyis.. Aina kun tulee suppari niin oottaa vaan seuraavaa ja sitte tulee taas pettymys kun ei supparit oo mitenkään säännöllisiä.. voi mennä puol päivääkin ilman mitään tuntemuksia.. [&o]
Mä oisin niin toivonnu että syntyis 1.8, mut jos tää tuleekin sitten vasta 1.9... La on 24.8.
Ite kun oon syntynny 1.7, meiän isä on 1.6, mummo oli 1.8 ja täti on 1.9.
Tiistaina tulee se tasan 37 viikkoa, jolloin ilmeisesti vauva olis ihan täysiaikainen.
Oiskohan tää kuulunnu kumminkin tonne jurputus puolelle.. No sama se...

Essi83: jaan tuskasi, tosin laskettu päivä huomenna, eikä mitään merkkejä. Taitaa tämä tyyppi odotella vielä useamman päivän jossei viikonkin.. Onneks pahimmat helteet ovat kuitenkin todennäköisesti ohi.

Miulle täältäkin suuren suuri virtuaalihali
Kyyneleet täälläkin tirahti silmiin.[:(] Toivottavasti sulla on olo jo vähän helpottanut. Surra saa lemmikkiiään ihan samalla lailla kuin ihmisiäkin.
Minä suren vieläkin välillä mun hevostani joka oli mulla kuusi vuotta ja meillä oli tosi hankala alku sen kanssa. Hepoinen on kyllä elossa ja siitä on kolme vuotta kun jouduin sen pakosti myymään pois. Silti tulee vielä itku silloin tällöin siitä kamalasta ikävästä mikä välillä iskee päälle.

Mun tekis jo mieli avata uus keskustelu vauva arjesta tai jotain. Sinne vielä aika vähän kirjottelijoita, et taidan odotella loppuviikkoon ellei joku muu sitä sitten avaa. Jos sit loppu viikosta alkais olla jo enemmän vauva-arkeen totuttelijoita.

Miulle täältäkin osanotot, todella ikävä juttu[:(]

Mulla alkaa varmaan kohta joku masennus, kun oon asennoitunut tähän loppuraskauteen ihan väärin! Hyvä, etten kellon kanssa laske tunteja mahdolliseen synnytyksen alkamiseen! Laskisinkin varmaan, jos tietäisin milloin se olis. Vasta ylihuomenna tulee kuitenkin se 37 viikkoa täyteen ja nyt jo hermoraunio. Miten ihmeessä kestän vielä mahdollisesti 5 viikkoa?[:-] Tosiaan, kuten Sartza tuolla pelko-puolella sanoi, niin taitaa olla jotenkin hankalampaa kun laskettuaika on niin myöhään ja siihen on oikeasti vielä KAUAN. Kaikilla muilla on kohta jo vauvat... En siis vähättele yhtään teitä, joilla on jo laskettu aika käsillä! Helvetillistä se on, mutta sentään enää max. 2 viikkoa[;)]

Mutta siis, täytyis varmaan kehittää joku juttu, jolla sais koko vauvan ja synnytyksen mielestä. Vaikka ei oo kyllä helppo juttu. No yritän[:D] Onko vinkkejä?

Joo, oliskohan tääkin kuulunut jurputusosioon...

Madie... Me joilla on loppukuussa laskettuaika ollaan kyllä kovilla täällä.. Musta on koko raskaudenajan tuntunnu, että ne joilla laskettuaika on alkukuusta on jotenkin NIIN paljon pidemmällä.. [&o]
No eipä tilanteelle oikein mitään voi.. Ei voi kun vaatia mieheltä pitkää pinnaa että jaksaa kuunnella mun valitusta vielä maholliset 5 viikkoa.. Ja ainahan sitä voi käydä täällä valittamassa.. [:D]
Tänään 36+6 ja aivan valmis synnyttämään...

laitoin tänään pyynnön neuvolatädin vaihtamisesta. Katsotaan miten menee. Ei kyllä pitäisi olla mitään ongelmaa puhelinkeskustelun perusteella, lähinnä vain mietinnässä oli vaihdetaanko mut nyt toiselle kun laskettuun aikaan on 2 päivää vai vaihdetaanko mut suoraan lasten neuvolaan niin että ensimmäistä käyntiä lapsen syntymän jälkeen ei tee se "oma" terveydenhoitaja vaan suoraan se lapsen. Tällöin kävisin sitten nuo viimeiset käynnit/käynnin tuolla vanhalla terveydenhoitajalla.

Lähinnä siksi kai tuo pohdinta että menisinkö vielä tuolle vanhalle terveydenhoitajalle on käynnissä koska seuraava aika ois varattuna huomisaamulle... ja miten sitten mulle ehtisi saada uutta aikaa tarpeeksi pian joltain uudelta. Katsotaan nyt.

Ei sillä, kyllä mä ymmärrän että tilanne on aikataulullisesti hankala, ihmiset lomalla/lomautettuna jne. Voin mä sille vanhallekin mennä: se mittaa verenpaineen, punnitsee, valittaa ylipainosta, kuuntelee sydänäänet ja puhuu jotain, minkä on todennäköisesti parempi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei se mua mitenkään pelota. Lähinnä toivon että se ei rupea tosta vaihdoksesta yms. hirveästi rääpimään päätään. Lähinnä siksi, että jos se onnistuu suututtamaan mut niin epäilen että siinä vaiheessa en enää yritä muotoilla viestiäni asiallisesti vaan puhun suuni puhtaaksi. Ja siitä tuskin tunteita loukkaamatta selvitään.

Eemi Muutetaanko imetyksen salat keskustelu vauva-arjen keskusteluksi? sinne voi sit kaikki jotka ovat vauvansa saaneet keskustella ja muutkin joita asiat kiinnostaa???[;)]

Esikoinen taas tarhassa ja ahh tata olemisen autuutta. Se vaihtoi tanaan isompien lasten ryhmaan, joten olin sen kanssa siella tarhassa pari tuntia. Hyvin tuntui viihtyvan, kuten arvasinkin. [;)] Oli isojen lasten legoja ja muitakin tosi jannia leluja. Siella aloitti myos uusi pedagoginen johtaja. Piti mua varmaan tosi kylmana, kun sanoin, ettei tarvi soitella kuin menee jos kaikki menee hyvin[8|] Aattelin vaan, etta sama tarha, monia tuttuja naamoja ja hyvin naytti menevan - mita sita suotta pelkaamaan, ettei se lapsi siella selvia.. [8D]

Kavasin toissakin tulomatkalla ja niin oli hiljasta. Jain silti suustani kiinni ja viivyin parisen tuntia [8D][:D] Nyt sit pitais kayda paikkareille, etta kerkian.. Eilen vetasin kahdet paikkarit silla seurauksella, ettei uni tullut silmaan ennen yhta. Ja kavin sentaan nukkumaan kymmenen aikoihin. Kylla harmitti [:@]

Leivoin eilen pullaa isot kasat pakkaseen. Etta nyt olis evastakin ja lapsi vois tulla.. Mutta mun olo ei oo ollut nain hyva viikkoihin, eika supistuksista oikeestaan tietoakaan, joten selvastikin odottelu vaan jatkuu [:-]

Juu olis kyllä kiva lukea teidän synnyttäineiden vauva-arjesta jo nyt [:)] ties vaikka saisi jotain vinkkejä/neuvoja, joita ei edes tiennyt tarvitsevansa!

Pitäisi keksiä huomiseksi jotain kivaa tekemistä miehen kanssa. Vähän tietysti rajoittaa kun ei mihinkään kauemmas uskalla/viitsi lähteä. Ja tietysti se että käveleminen tekee niin kipeetä paikoitellen ettei ole kivaa. [:D]

Mä kävin tänään jalkahoidossa, ihanat pinkit pehmeät jalat! Sillä tädillä oli jotain turvotusta laskevaa ihmegeeliä joka viilensi ja sai jalat tuntumaan lähes normaaleilta.

Täällä ei mitään uutta, pitäisi vaan keksiä jotain tekemistä..
Puuduttaa jumittaa himassa ja pikkasen on hermo pinnassa.[&o]

Ei ois halunnu uskoa että yliajalle taas  mennään.[>:]
Joo, into tosi piukeena[;)]

Koittakaahan te muutkin jaksaa...[;)]

Koitahan Ginessa jaksaa! [:)]

Mua kyllästyttää jo tää oottelu. Mieskin jo oottaa hirveesti että sais pojan tuolta masusta pois. Ja masentaa ajatella et viel saattaa olla neljä viikkoo aikaa..[:@]

Eikös Emilialla oo tänää se sektio? Muistaakseni oli.. JOs ei sit oo jo aikasemmin jotain tapahtunu.

esikoinen, eihän tässä muu auta kuin odottaa.[;)]
Viimeks ku meni viikon yliajalle niin se oli kyl raivostuttavaa....
Eilen sit jo puhelin pirisi ja Facebookissa kyseltiin..
Ymmärrän kyllä et kysellään, olihan eilen laskettu ja muutenkin kun on niin iso masu.[:-][;)]

Joku aattelee varmaan että ethän sä oo ku päivän vasta yliajalla..
mut tahtoisin ihan ekaks mun jalat takas.!!!
Se että ei juurikaan pääse ulos täältä huushollista omin jaloin pitkälle n.kesäkuun puolesta välistä
vois kertoo mun hermoista jo jotain...[;)]
Kesä mennyt oikeestaan ihan ohi suuren turvotuksen vuoksi ja
sitten oli ne hullut helteet että ei voinu ku hikoilla ittensä lattioille [:D]

Haaveilen jo kärräämisestä syyskuun kuulaudessa, että saan kengät jalkaan!![:D]
Sitä odotellessa [;)]

Mulla ei kyl nyt muistu mieleen että oisko emilialla tänään sektio[&o]
Hyi mua, kun en muista [&o][&o]

Minäkin VIELÄÄÄ päivittelen tilannetta: Eilen Jorvissa sain vielä yhden sytotecin, joka sai illalla aikaan mojovat supistukset niin, että ensimmäistä kertaa mietti, että no nyt vielä päästään luonnollisesti synnyttämään. Ne kuitenkin sitten makuuasennossa taas loppuivat. No mutta päätyivät lääkärien kanssa juteltuaan tietysti mun kanssa ensin, että pääsen kotiin nukkumaan, jos ei käynnistys lähde ja nyt sitten tänään leikataan. Sanoin, että en vaan enää jaksaa lähtee monen päivän käynnistysrumbaan enkä enää uskaltais kauheasti odottaakaan, kun painoarvio oli ultrassa jo 4500 g. Kätilön käsikopelon mukaan noin 4300 g.

Yön olen sitten pelännyt tuota tulevaa leikkaustakin, ja sekin on ottanut päähän, kun en pääse luonnollisesti synnyttämään. Uskon, että tämä on kuitenkin nyt mulle ja vauvalle kaikkeista paras vaihtoehto, ja ainakin tänään saan vauvan syliini, kunhan kaikki menee suunnitelmien mukaan - se ajatus jaksaa hymyilyttää [:)]

Mustakin olis tosi hyvä, että vauva-arjesta olis ihan oma keskustelu [:D]

Takaisin