Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi ääk Miu ei sinuakaan helpolla päästetä[&:]
oon kans kuullu että loppu raskauden flunssalla ja synnytyksen käynnistymisellä olis yhteläisyyttä[;)] jospa se onkin sitä[:D]
Nyt lepoa ja lisää lepoa ,että jaksat kohta ponnistella pikkuista maailmaan[;)]

Voi apua Aamu!! Toiha on ihan pers...ä tollanen joukko tapahtuma. Kaikki intimiteetti tipotiessään. Karjutte siellä kilpaa synnyttävien kanssa. Tosi kiva[:'(].

Kyl ny ei näytä kovinkaan monella hyvin menevän. Ei voi kun koittaa tsempata kaikkia kärsiviä Myrskyä suppareiden kanssa, Miuta mahottomassa flunssassa ja illiä, jotta se vauva vihdoin päättäis tulla. HP:lle myös jos vaikka ei tarttis käynnistellä vaan tulis ihan itekseen.

Mä täällä rääyn ku poikaa kiusataan (toisaalta se on aika persoonallinen ja vrmaan vähä ite provosoi). Ja sit ku ukko ei ole tähän mennes uskaltanu varata lattiavalua ku ei ole tienny koska vauva syntyy. Nyt olis kaikki valmiina sitä varten niin sit ei saa piru vie ketään valamaan ku vasta kuukauden päästä. Nii mun pitä sit siltä salaa rääkyä sitäkin. Mun ei koskaan pitäs mennä sanomaan mitään omasta hyvästä olostani. Se kostautuu heti.

Kaikille kurjasta olosta kärsiville, voimia tasapuolisesti!!!!!!  Ei ole kellään meistä enää kauaa tän mahan kanssa
painimista, sitten varmaan odottaa uudet kurjuudet, mutta ne ainakin tulee palkinnon kanssa!! [:D]

Tuli tuosta Aamun kertomasta äitini jutut mieleen, kun hän 70-luvun alussa oli käynyt pusertamassa
naistenklinikalla veljeni maailmaan..
  Oli ensin istunut vuorokauden baarijakkaralla josta jalat ei yllä maahan, kun ei ollut enää vuodepaikkoja,
huoneessa kahden muun synnyttäjän kanssa jotka kylläkin nukkuivat suurimman osan tuosta päivästä.. Tämä
siis avautumisen aikaisten supistusten kanssa....
  Veljeni oli tosiaan n.5kg ja varustettu ihan mielettömän kokosella päällä, joten mutsilla ei pelkästään
revennyt paikat, vaan murtu luut matkalla kans.... [:-]  (onneksi meillä kunnon ultrat nykyään... äiti oli kuulemma
kyllä käynyt RÖNTGENISSÄ vauvaa katsomassa... ajat vähän muuttuu... [:D])

Mutta mukavana muistona kertoi kun oli synnytyksen jälkeen useita äitejä samassa huoneessa, vauvat siis
olivat kaikki vauva hautomossa, josta ne sitten tuotiin muutamia kertoja päivässä imetettäviksi!
Äiti sanoi ettei ole koskaan tuntenut sellaista yhteyttä kenenkään kanssa, mitä tuli jaettua niiden naisten kanssa
noina päivina, kaikki kuitenkin hormoonihuuruissa ja onnellisia vauvoista, ja siitä ettei niitä heti tarvinnut ruveta
ite hoitamaan!!!!  [:D]    Sitten kaikki kirosivat kun käytävältä rupesi kuulumaan itkua kun vauvoja kärrättiin imetettäviksi,
että siihen se rauha meni sitten..........

Vähän on ajat muuttuneet, kun verrataan nykyisiin arvoihin!   Ja Aamu, toivottavasti kaikki menee hyvin ja voisit
kokea jotain saman tyyppistä mitä äitini koki.. Vaikka yhteinen kieli puuttuisikin, voi toisten kanssa jakaa silti paljon!
Paljon voimia sulle sinne toiselle puolelle palloa, ei tämä varmaan hirveesti lohduta, mutta jotain kuitenkin!!!

Huoooh,
mites mä täs heräilin 01 jälkeen masu vasemmalta kipeänä[&o]
Sitten pissalle vaan, ja oottaa että maha rauhoittuis ja koneelle näpyttelee kun ei tuu uni.[:-]

Noh muutamia suppareita tässä tullunna ja tyttökin melskaa ihan hurjasti masussa[:-]
En heti pistäny ylös nuita kun alko tulee.. mutta yli kymmenen minsaa on väliä, napakoita ovat mutta
ei niin järin pitkiä.[8|]Ehkä sit maanantaiks ois tarpeeks pehmee hehheeheeee...

Noh, menisin kyllä tästä kohta nukkuu jos nukuttais..mieskin tossa herää kohta töihin varmaan.
Kaitpa mä sen päästän menee [:D]
Mietin että pitäskö mennä pesee hiukset jne... hassuja mietin juu.[;)]

Sinänsä hassu juttu kun likka ei koskaan yöllä mellasta masussa mutta nyt mellastaa[:D]

Tänään pitäis illemmalla mennä sit yksille,oikeestaan kaksille synttäreille kun äiti ja poika pitävät yhteis synttärit [;)]
Saas nähä,kiva ois kyllä mennä[;)]

Mä tässä jatkan ihmettelyä...[:-]

Menin lepäämään sit sain ja sain nukuttua, supparoinnit sit väheni.
Kestivät tuosta n.02- 4.30[:-][:-]

Aamupalaa ja päivän touhuihin [:)]
Kolme päivää laskettuun niin johan voikin ruveta tulee [:D]

Miks mun supistukset ei vaan voi kipeytyä? [&o]

Eilenkin ku käytiin ukon kanssa 10km rauhallisella pyörälenkillä nii sen aikana tuli pari supistusta ja sit sen jälkeen tuli muutama ihan peräkkäin mut ku ne ei oo kipeitä vaan tunnen vaan ku maha kiristyy. [:@] Saisivat rueta olemaan jo kipeitä et tietäs jotain tapahtuvan.
Yöllä sit heräilin joka tunnin välein ku käänsin kylkeä ku alamahaan vihlo ja kahelta istuinkin sängyn laidalla vessaan menossa. Mut onneks mä saan kyllä unta heti perään vaikka mikä olis.

Ja Aamu mä oon kans joskus aina käyny lukee tuota lokakuisten listaaii tosiaan kolme poikaa jo niistä syntynyt, aika ihme homma [:D]

Jep ginessa täällä taas sama homma, heräsin neljältä kun olin unen läpi tuntenut jonkin aikaa kipeähköjä suppareita[:-] en riemastunut asiasta sen enempää...niinh näitähän on tullu joka yö ja yritin jatkaa unia.
Mutta helkutti vieköön supisteli vaan ilkeemmin ja ilkeemmin, mutta parin tunnin sisään ne olikin taas hyytynyt[:'(][:'(][:@][&:]

Seiskan pintaan puhelin piippas viestiä, siskoni päräytti kuvaviestin[:)] kuvassa oli raskaustesti joka kertoi plussauutisia <3 ja perässä oli teksti "oikeassa olit <3 " Mahtavaa serkuksille tulee pieni ikäero <3
Enpä ole sen jälkeen unta saanut, hymy huulessä viikkailin pyykit kaappiin ja hörpin aamukahvit. Tänään olisi se hyvä päivä syntyä[;)]

Tänään tasan viikko laskettuun!!! Mihin tää aika on menny???[:-]

En jotenki jaksa enää odottaa sitä synnyttämistä, tulkoot ku tulee. Siis, että odotan joo, mut en jaksa ajatella sitä enää sillain kokoajan.
Ku ei tää mitään merkkejä oo antanu ja jotenki oon nyt vaan ajatellu, et ei se viel ainakaan ennen laskettua tuu, niin voin täs viikon viel rauhas touhuilla ihan omia hommia...
Että ens viikoks oon koittanu jo miettiä tekemistä, etten sitte vaan odota ja odota vauvaa. Oon ajatellu, et koitan odottaa ennemmin miehen loman alkua, ku hänellä laskettuna päivänä siis viimenen työpäivä ennen lomaa.
Kuulostaa ehkä kummalta, mut jotenki nyt on olo, et ei se sielt tuu sen nopeemmin vaik kuin vaan "istuisin" ja odottelisin.

Huomenna voi tosin olla jo taas ihan eri fiilikset!!! Tai ehkä jo tunnin päästä[:D][:D][:D]

Eli siis ilmeisesti en vaan oikeesti jaksais enää odottaa ja koitan vaan keksiä kaikkee muuta tekemistä... Huoh, vaikeaa....

Sartza voit tulla meille peseen ikkunat jos on tekemisestä puutetta... En oo saanut tehtyä yhtään MITÄÄN
tässä moneen päivään.. siirryn vaan sängystä sohvalle, vessaan, sohvalle, etc...
Piti niin tehdä suursiivousta nyt kun saa vaan "olla" kotona...

Vauvan jutuistakaan ei enää puuttuis kun ihan pikku juttuja (tuttien ja pullojen keittämistä yms.) mutta jostain syystä en nyt saa niitä tehtyä ollenkaan..
Onko muilla samalaista saamattomuutta?? Päivän suurin saavutus oli nostaa koneellinen pyykkiä kuivumaan.. JES!

Poju on ihan ihme asennossa ja potkii molempia kylkiä samaan aikaan edelleen 24h, ties mikä lie hämähäkki sieltä tulossa..
Unfortunately sais vähän siirtyä toiselle puolelle kun ei kuulemma pääse alemmas ennenkun päättää miten päin
tulee..

Sunnuntaina onkin sitten virallisesti "meidän" kaikkien kuukausi.. Jokohan niitä vauvoja alkaisi vihdoin tulemaan hiukan
innokkaammin.. [8D]

Ihanaa viileä tuuli puhaltaa vihdoin ikkunasta... [:D]

Ihan käsittämätöntä tuo Thaimaan meininki näin suomalaispulliaisen kannalta katsottuna..., mutta toisaalta maassa maan tavalla - et varmaan Aamu ole tätä koskaan aikaisemmin kuullutkaan [;)]

Miulle voimia flunssan kanssa!

Ihanaa Myrsky, että serkuksilla ei ole paljon ikäeroa. Sullahan tais olla hyvä ystäväkin, joka saa lapsen tässä joskus sun jälkeen. Aika kivaa [:D]

Mä olen edelleen siis kotosalla, kun hoitosuunnitelmaa muutettiin nyt niin, että viikonloppu yritetään luomukeinoilla, ja maanantaina arvioidaan tilanne uudelleen, kun menen sitten suoraan sinne Jorvin synnärille. Juttelin pitkät tovit tänään ja eilen sen lääkärin kanssa, ja käynnistystä ei nyt lähdettykään yrittämään, koska vauva on niin isokokoinen, ja käynnistämällä aikaansaatu synnytys voi olla liian raju. Voi siis hyvin olla, että alkuviikosta sitten leikataan, jos vauva ei tule viikonlopun aikaan. Supistelee kyllä vähän väliä, mutta ei nämäkään mihinkään johda - ainakaan toistaiseksi. On vaan ihan älyttömän hankalaa kääntää fiilistä koko ajan johonkin suuntaan, ja olo on aika apea, mutta täytyy vaan yrittää saada muutakin mietittävää.

Täälä kuulostellaan olotilaa... En oikein tiedä onko mulla lievää päänsärkyä vai ei... Silmiä kyllä hieman kirvelee, samalla lailla kuin olis kuumeessa, ja muutenkin on vähän flunssainen olotila.
Miettiny tässä että pitäiskö sitä käydä varmuuden vuoksi polilla tutkimuksis, tai ainaki soittaa sinne, ja kysäästä mitä ne on mieltä.
Aamulla kun tosiaan oli pissas sitä valkuaista 2+. Mutta sitten muita oireita ei nyt kummemin ole. Mahassakin liikutaan välillä ihan reippaasti. Tää päässä oleva olo on kyllä ihan samanlainen kuin silloin kun on flunssa päällä.
No pitää tässä vielä hetken ihmetellä, ja sitten vaikka pirauttaa tonne polille.

Tutit ja tuttipullot on keitettynä. Kaikki alkaa olla valmista pikkuisen tuloon. Laukkuun pitääs vielä pakata itelle kotiutumisvaatteet, kun vaan tietäis mitä sitä sitten laittaa yllensä.[:D] Pikkuiselle on pari vaatekertaa katottuna, saa nähdä sitten kumpikon koko on parempi tulokkaalle.
Kuumemittari ja bebanttenia pitää vielä hakea apteekista. Pari purkkia äidinmaidon vastikettakin löytyy keittiön ylähylyltä, jos sattuu niin ettei nuo tissit täytä tehtäväänsä.

Kovasti taitaa olla matkalla vielä alemmas, tai sitten se muuten vain tykkää kiusata mammaa ja tökkiä pissarakkoon. Välillä tuntuu että työnnettäis joku sukkapuikko pissarakkoon[&:]
Maha on kyllä muuttanut muotoaan ainakin tuolta alhaalta, ehkä vähän on menny ylhäältäki alemmas.

Mä haluisin ettei tämä nyt ainakaan vkonloppuna syntyisi, kun huomenna olisi ne kaverini häät ja su iltana toinen ystäväni kuvaisi meitä ja mahaa. Mutta eipä sille voi sitten mitään jos pikkuinen tahtoo jo nyt ulos niin sitten se tulee.
Siskon keskimmäinen lapsi täyttäisi 1.8 7 vuotta,mutta hän menehtyi 4 kk ikäisenä.Systeri täyttää 2.8 vuosia ja eräs ystäväni 3.8. Tänään juuri systeri sanoikin että olisi ihanaa jos 1.8 syntyisi ja olisi vielä tyttö.
Saa nähdä nyt mitä tämä mahaasukki meinaa itse asiasta[:D]

illi ollaan sit maanantaina yhtäaikaa jorvissa [:D] mulla on sillon se synnytystapa-arvio[:)]
Juu ja tosiaan hyvän ystäväni ja siskoni lisäksi jopa kolme muutakin ystävääni ilmoitti juuri olevansa raskaana[:D][:D][:D]
Täällä on alkanut taas varsinainen vaavi buumi[;)]
serkkuni sai juuri pojan ja toisen serkkuni vaimo sai tyttären[:)]
Mites Pitu kumpikos sinne sun veljen perheeseen nyt syntyi?
Hanibööki toivotaan että pysyt siinä kunnossa, ettei masuasukki lähe syntymään ja saat juhlia vielä ne häät[;)]

Mä yritin tänään etsiä sitä vadelmanlehtiteetä Prismasta, mutta löytyi vaan vadelmateetä. Mistä sitä siis löytyy? Kaikki keinot kun on käytettävä...

Myrsky: hauskaa oliskin jos nähtäis siel. Mä menenkin suoraan sinne synnytysosastolle, mutta voi olla, että siirtävät osastolle, jos päättävät jatkaa käynnistystä.

illi mulla onkin aika klo 13 vasta[8|] ja menen sinne äippäpolille, joka on synnärin kanssa samassa kerroksessa.
Olishan mahtava törmätä vielä raskauden viimemetreillä[:D][:D][:D]

Myrsky kolmas tyttöhän mun veljen perheeseen tupsahti viime lauantaina [:)]

Illille jaksamisia, ottaa varmasti voimille monella tavalla - hyvä asia on se, että kyllä sieltä vauveli ulos tulee joka tapauksessa [:)]

Äh, onko muilla ollu sellasta vaivaa, että selkä kipeytyy tuolta lapaluun alareunan alueelta etenkin kun istuu hetken paikallaan? Tuntuu niin inhottavalta![&:] Luulen että johtuu siitä, että vauveli pitää jalkaansa tuolla kylkikaaren alla tai jotain, säteilee sieltä sitte selän puolelle.. Välillä melkein itkua väännän ku on niin ahdistava olo ja käsken vauvaa olla tunkematta niitä raajojaan joka koloon[:(] Toivon, että ipana ois nyt kiinnittynyt, ainakin tuntemukset on sellaset tuolla alhaalla. Välillä vihloo ihan järjettömästi- kääntelee siellä varmaan päätään. Joku muuten kuvailikin hyvin, että tuntuu kuin sukkapuikolla pistettäs [8|]

Mahtavaa Pitu onnittelut siis tuoreelle tätsälle [:)]
Mulla on myös ollu tota lapaluun alla pistelevää kipua, just viime yönä ja jouduin venyttelemään ja vääntelemään kyljeltä toiselle itseäni[&:] syytä siihen en keksiny[8|]

Voi ei Miu!!! Voimia surun kanssa[:(][:(][:(] Että pitikin just sit tähän saumaan, vaikka eihän näitä voi ennustaa.
Katoin eka, et jes, en oo ainoo joka on tähän aikaan taas hereillä, mut syy ei nyt kyllä oo yhtään mukava.
Toivottavasti saisit tosiaan nyt muutaman päivän rauhassa käsitellä asiaa ennen ku vauva syntyis.
Itellä ei siis koskaan oo ollu lemmikkiä niin en todellakaan voi sanoa "tiedän miltä sinusta tuntuu", mut viime aikoina oon ruvennu vähän ymmärtämään tuota suhdetta, kun on nähnyt kuin tärkeitä lemmikit on kavereille. Onhan se monelle just monivuotinen "kumppani" ja perheenjäsen. Että ihan rauhassa saat "liiotella" ja mun mielestä se on ihan normaalia.

Mä tosiaan taas hereillä. Nukuin about 23.30 -03.00 putkeen ilman vessataukoja (JES, hyvä minä!!!), mut sit en enää saanu unta ja lopulta en jaksanu enää edes yrittää[:o] Ehkäpä taas kohta väsyn ja uni maistuu...

Voi Miu... Woimia hurjasti jaksamaan.Nuori oli koiruus[&o]
Virtuaalihalit täältä[&o][&o]

Mulla kanssa kuollut kissa syliin joskus viimeiset hengenvetonsa siinä haukkoen...(odotin ekaa lasta.)
Kissa muuten kuoli munatorveen mädäntyneeseen sikiöön...

Voi apua Miu!! Mä oon ihan sanaton.. meillä jouduttiin luopumaan koirasta muutama viikko sitten ja se tuska on ihan hirveä, mikä siitä seuraa.. puhumattakaan, kun tapahtuu noin!! Tää voi kuulostaa "kovalta", mutta lähtetä ihmeessä se avattavaksi: sun ei tarvi jossitella ikinä: se tulee eteen kuitenkin. Voimia, jaksamista ja kaikkea mahdollista!!!! *halii, rutistaa*

Takaisin