Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi hurja illi, oletkin ollut mielessäni joka päivä ja vähän jo olin huolissani että miten siellä menee kun mitään ei vaan kuulu.
Toivotaan että tosiaan tuo kotiloma ja lepo antais riittävän rauhoittavan ympäristön elimistölles,i että synnytys lähtisi kunnolla käyntiin[:)]
Ite oon täällä taistellut välilä kovinkin kipeiden suppareiden kera jo monena yönä mutta pikkuinen ei vaan ole malttanut vielä tulla maailmaan. Tänään kyllä neuvolassa terkka epäili ettei me enään ens viikolla nähdä[:D] Toivon tosiaan niin, sillä on tää väsyttävää jatkuvat supistelutkin jotka ei johda mihinkään[8D]

Voi Illi , varmaan todella turhauttavaa, kun mitään ei tapahdu ja joutuu vaan olemaan sairaalassa ja odottamaan. Onneksi oot nyt päässyt omaan kotiin ja omiin oloihin, toivottavasti se laittais vauvaankin vipinää!! Ei siellä sairaalassa puhuttu mitään mahdollisesta sektiosta, jos synnytystä ei saada käynnistymään?? Ajattelin vaan, kun vauvalla on jo noinkin paljon kokoa ja eihän se ainakaan päivien kuluessa tuosta pienene...[:-]
Kovasti jaksamisia ja tsemppiä sinulle, koita jaksaa!!!

Tsemppiä vaan illi. kyllä se sieltä lähtee tulemaan ennemmin tai myöhemmin. Turhauttavaa varmasti tuollainen odottelu. Koitahan jaksaa ja kestää.

Myrkylle kans tsemppaukset.

Kyllä tää vauva arki on tänään olu hektistä. En ole aamun jälkeen kertaakaan ehtiny koneelle vaikka mieli olis tehny. Koko ajan jotain. No iltapäivällä päätin et en tule koneelle vaan menen nukkumaan ku vauvakin nukkui ja sain nukuttuakin ihan hyvin. Muuten koko päivä liikkeellä. Pitää vissiin jotenkin saada hanskaan paremmin tämä arki. No eiköhän se siitä lähde menemään. Ja just ku olin aamula sanonu et ite en ole herkistelly niin ennen niitä iltapäivän päikkäreitä olin niin väsyny et itkua väänsin ja pojalle kiukuttelin. Enkä voinu lukea maistraatista tullutta virallista lappua saati sitä paperia mitä pistäs sit täyttää papille annettavaski. Tai pääsin mä siihen kohtaan mis luki vauvan nimi[:)] ja niagarat aukes[:-].

Juu, tiedan, et toi seksi ei kylla mikaan varma keino oo, mut viimeksi synnytys lahti siita kayntiin ilman, etta ois sita ennen ollu supistustakaan..(Oltiin ainakin yhta mielta miehen kanssa siita, etta nain kavi). Aattelin, etta nythan vois olla sama vaikutus. Voihan tietty myos olla, ettei oo.. No, onhan se jannaa yrittaa..[8D]

Voihan itku, Illi, toivotaan nyt parasta viikonlopuksi sitten. Tosi ikavaa tollanen hidas prosessi.

Tsemppia sullekin Myrsky! Voin kuvitella kuin raskasta, kun kokoajan tekee kipeeta, eika mitaan tapahdu. Toivotaan, etta neuvolan tati on oikeessa ja etta ennen seuraavaa tapaamista vauva jo syntyy.

Hih voi Eemi<3

Joo Myrsky sais sitten tapahtua juu, tai sitten ois hiljasempaa eikä tarttis kärvistellä suppareissa.[;)]

Itellä mahoton pääkipu, alkoi eilen iltapäivällä[&:]
Ja sama jatkuu herätessä... viddu.[&o]

Illille sympatiat ja zempitykset, toivotaan että nyt lähtis, lähetän täältä kunnon puhurin
että paikat aukeaa ja homma edistyy!!![:)]

Mullakin särkee pää ja alkoi eilen iltapäivällä. Heräsin nyt yöllä tosi kovaan päänsärkyyn neljältä ja otin 1mg Panadolia - nyt taas sellainen lievempi särky että ei ole ihan pakko maata paikallaan, mutta eipä erityisen mukavalta tunnu.. pitänee soitella neuvolaan jos pääsisi mittauttamaan verenpaineet jos tämä nyt pitkään jatkuu. Ei ole kyllä kertaakaan tähän mennessä ollut paineet korkealla.

Kukakohan tuo seuraavaks uutisia [:D]  ?

Huomenta. Eipä paljoa saanut nukuttua viime yönä. Taas aika tuskastuttavan kuuma, vaikka kaikki ikkunat auki ja tuuletin pyörimässä makuuhuoneessa.

Tänään olisi tarkoitus lähtä käymään taas oulussa. Huomenna on miehen siskon häät [:)] Ajattelin ensin laittaa mekon päälle, mut huomiseksi oli luvattu vesisadetta nii pitääki laittaa mustat suorat housut, valkoinen paita ja harmaa jakkutakki. Eiköhän ne oo ihan siistit vaatteet sinne, vaikka ehkä vähän turhan tummat.

Nyt on alkanu tuleen jo vähän kipeämpiä supistuksia. Eilen kävimme kaupassa nii piti välillä pysähdellä kun alko sattuun. Elähän pikkuinen vielä tule ulos sieltä. ei ole vielä oikea aika. Odota vielä muutama viikko.

Ensi viikon perjantaina olisi synnytystapa-arviointi. Täältä lukenut kauhulla teidän kokemuksianne [:D] Vielä pitää yksin mennä sinne ku miehellä alkaa taas ens viikolla työt.

On kyllä ollu mukavaa viimeiset neljä viikkoa ku mies ollut lomilla. Ei ole tarvinnut miettiä juurikaan mitään yksinään.

Tuossa vielä meistä yhteiskuva. Tuo on viis vuotta vanha. Kihlajaiskuva [:)]

Tsemppaukset täältäkin Myrskylle ja Illille! Toivottavasti molemmilla alkaisi pian tapahtua! Odottavan aika kun on tunnetusti pitkä..

Kuulin jostain, että viikonlopun jälkeen ilman pitäisi taas viiletä, ihanaa! [8D] Istuin nimittäin viime yönä kolmen aikaan puoliunessa parvekkeella kun makkariin meinasi läkähtyä. Jotenkin saan yhteensä sen 8tuntia nukuttua kun siipan kanssa ollaan otettu tavaksi nukkua parin tunnin päikkärit syönnin jälkeen.

Höh, yritin eilen jutella miekkosen kanssa ja se oli vaan että "juu, niinpä, niin". Kerroin miten minua toisaalta pelottaa ja jännittää ja toisaalta odotan kovasti saavani vauvan vihdoin syliin yms. Ollaan nimittäin ihan erilaisia: kun minua jännittää, hurpatan jatkuvasti tyhjänpäiväisyyksiä ja yritän pysyä liikkeessä etten ajattelisi liikaa sitä jännittävää tai pelottavaa asiaa. Siippa taas menee ihan lukkoon ja on hiljaa kun jännittää. Jouduin makailemaan yhteensä yli kaksi tuntia käyrillä siellä kääntöyrityksessä ja ukkeli pyysi minua olemaan jo välillä hiljaa [:D] Pyysin miestä olemaan sitten leikkaussalissa oikeasti tukena ja juttelemaan minulle, kertomaan vaikka vitsejä jos ei muuta keksi. Ei siitä paljon minulle hyötyä ole jos toinen sulkeutuu täysin. Noh, saas nähdä miten menee kun illalla sain vastaukseksi vain hymistelyjä.. Mutta ei kai toista voi pakottaa? Taidan vaatia liikoja etukäteen.. [&o]

Taitaa ginessallakin helle ottaa jo voimille? Päänsärky on tuttu kaveri täälläkin, päätä puristaa eikä mikään tunnu auttavan [:'(]

Hmmm jokohan Elysee on saanut oktettinsa täyteen.. [;)] Jännittää hänenkin puolestaan!

Täälläkin pääkipua ollu tänä aamuna, jomottaa tohon silmien yläpuolelle tai siis silmiin ku niitä liikuttaa. Mulla onneks oma verenpainemittari nii ei ainakaa sen mukaan oo noussu paineet. Ja oon tänään menossa neuvolaan, jospa siellä selviäis jos joku vialla. [;)]

Tsempit Illille ja Myrskylle! [:D]

Elä Emilia ainakaan painosta miestäs, se ei auta, se menee vaan entistä enemmän paniikkiin ku luulee että joutuu suoriutumaan semmosesta mihin ei välttämättä pysty. En osaa selittää mut jospa ymmärrät jotain.

Mun mies oli aluks että hän ei lähe synnytykseen et ku on lapsena joutunu paljo kulkee sairaalassa nii jotenki siitä kammo tullu. No nyt ku oon vaan antanu sille aikaa miettiä asioita ja kertonu aina niitä muiden hyviä kokemuksia ja kuinka miehet sanoo et se on miehelle maailman upein hetki nii eipä oo epäröiny enää lähteekö synnytykseen vai ei. Kun joku siltä kysyy et lähteekö synnytykseen niin tämä tokasee että "tottakai haluan oman esikoisen synnytyksen nähdä, onhan se maailman hienoin hetki miehellekin" [:)]

Kukakohan tosiaan tuo seuraavat uutiset? Missäs Elysee, Haniliini, Hanibööki ja muut ovat? Hmm? [:D]
Ja piti vielä tulla lisäämään tähän listaan Miu82??? missäs hän on? Kunhan ei vain ois lähtö tullu. [;)]

Toivottavasti meidän pikkunen ei päätä tulla ens yönä pihalle kun huomenna ois meno pankkiin lainaa "hakemaan" kun ruetaan rakentamaan tänä syksynä omaa taloa. Ei kyllä oo ollu merkkiäkään et haluis pihalle mut minun tuurilla se haluaa ulos ja hommat taas pitkittyy. [&o]

Kiitos kaikille tsemppisanoista [:)]

Tsempit myös Myrskylle! Mäkin kaiholla noita kivuliaita supistuksia odotan... sairaalassa kätilö toi heti lämpöpussia, kun mulle niitä tuli, mutta meinasin heittää seinään, kun niitähän mä just odotan [;)] No joo enköhän saa niitä kivuliaita supistuksia ehdi kokemaan.

Eilen itse asiassa supisteli koko illan, kun touhusin kovasti ja perinteistä peiton heilutteluakin piti päästä kokeilemaan. Mietin jo illalla, että jaaha lähdetäänkö sitten yöllä takas, mutta täällä ollaan. Yritän HUOM. YRITÄN nyt tämän päivän viettää miettimättä asiaa ihan kauheasti... eli nyt siivoomaan, lenkille, uimaan jne. [:D]

Ai niin Gazelle kyseli mahdollisesta sektiosta: joo on sekin yksi vaihtoehto, mutta ensin varmaankin yritetään vielä tätä käynnistystä ja sitten ehkä sektio. Kyllä mä vielä toistaiseksi olen valmis tuon jöötin tuolta synnyttämään alateitse.

Jee, täällä tehty tänä aamuna eka näköhavainto limatulpasta!! [:D], ainakin osittain tuli pihalle..Sen jälkeen pari kunnon supistusta tullu (n. 30 min välein) ja sit hiljentyneet..Vaavi liikkuu nyt vähemmän..jospa se enteilee käynnistyvää synnytystä (toivottavasti!!)..ei tarviis sit käynnistää ens viikolla [:)]

kiitokset kaikille mamuskoille tsemppailuista <3

menin epätoivoisena lukemaan netistä kertomuksia, miten paljon ennen laskettua ja kuinka kipeesti on kelläkin suppaillu ennen kun on tositoimiin päässy[&:]

Mullu kun ei ole edellisissä raskauksissa alkanut tällästä viikon supparointi rallia, nii ei oo mitään käryä mitä tää meinaa[:'(]
Ensi synnyttäjällä kuulema alkaa noin raskausviikoilla 38 ja uudelleen synnyttäjillä voi alkaa kuukauttakin ennen...KIVA JUU..eli mä kärsin nää vikat viikot takuulla näistä "ennakoivista kipeistä suppareista ennen kun alkaa mitään tapahtua[&o]
Haluan kyllä nyt luottaa tohon terkkarin arvioon..että ei enään kauan menis[;)]

ginessalle tsempitys kans[;)] ensin kiusaa tuo turvotus ja sit saat kaveriksi vielä päänsäryn [&:] epistä[:-]
illi olis sulle jo suotavaa päästä tositoimiin, ihan hirveetä rääkkiä näillä ilmoilla maata sairaalassa ja päivästä toiseen odottaa että joko nyt..käynnistyiskös[&:]
Nyt kun pääsit koti lomalle niin alat ramppaamaan niitä rappusia ylös alas, laitat sporttipulloon vettä ja hyvää musaa korviin niin eikös se ala pikku ihminen syntyä[;)]
HP86 hyvä alku jo kun limatulppa alkaa antaa merkkejä[;)] olishan se ihan jos käynnistyis omia aikojaan sen enempiä lääkkeellisesti käynnistelemättä[:)]
Mirde mä niiiin toivon et tää olis se päivä...mutta oma keho taitaa edelleen jarrutella[8D]

Synnytyksen käynnistys/vauhditus luonnollisin keinoin.

Akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta saattaa olla apua. Pitkät kävelylenkit ovat tehokkaita, sillä lantion keinuminen saattaa auttaa vauvaa laskeutumaan hyvään asentoon.

Mausteinen ruoka (esim. intialainen) tai peräruiske saattaa joskus käynnistää synnytyksen. Tieteellisiä perusteluja en näille keinoille tiedä, mutta kun suolisto menee sekaisin, se arsyttää joskus myös kohtua supistamaan.

Siemennesteessä on prostaglandin hormonia, joten seksi saattaa myös olla avuksi. Kun nainen kiihottuu, keho alkaa erittää oksitosiinihormonia, joka saa aikaan myös kohdun supistukset. Nännistimulaatio on yksi tehokas tapa saada oksitosiinia erittymään. Tätä voi toteuttaa seksin yhteydessä, tai ärsyttämällä rintoja rintapumpulla tai hieromalla niitä froteepyyhkeellä.

Vadelmanlehtitee pehmittää kohdunsuuta ja valmistaa synnytykseen.

Jos supistuksia tulee, mutta ne ovat heikkoja, voit nuuhkailla laventelia tai clary sagea, jotka vahvistavat supistuksia. On tärkeää myös syöda ja juoda hyvin.

Vanhan kansan ihmiset käynnistivät synnytyksiä saunomalla ja juomalla risiiniöljyä. Risiiniöljyyn liittyy kuitenkin pieni riski. Se saattaa lisätä mahdollisuutta, että mekoniumia tulee lapsiveteen (lapsi kakkaa lapsiveteen).

Joskus kätilö tekee sisätutkimuksen, ja irroittelee hieman kalvoja kohdun suulta (membrane sweep).

Erilaisia keinoja on hyvä yhdistää. Esimerkiksi pitkä kävelylenkki, jonka päälle rentouttava sauna, mausteista ruokaa ja romanttista seksiä kuulostaa hyvältä reseptiltä.

Tällaisen löysin tuolta jostain -kysy asiantuntijalta palstalta. [:D]

Voihannnnnnnnnnnnnnn [:@]
Haluatteko kuulla [:D] Ma en saa mun miesta mukaan synnytykseen, koska taalla samassa synnytyssalissa synnyttaa useampi nainen samaan aikaan!
Taalla on vissiin tuota populaa sen verran enemman, etta pitaa ihan niinku vierekkain punnertaa?!?! [:'(][>:][&o]

Uskomatonta, mutta totta. [X(]

Voi Aamu.... Ihan kamalan kurjaa.. toivotaan, että siellä ei olis sinä päivänä ruuhkaa ja saat miehesi sit kuitenkin mukaan!!

Niin... tulee varmaan aitia ikava [:D] Vieraalla maalla, eika ketaan tuttua, saati omaa kielta. No tuleepahan ainakin kertomista lapsille [:D]

Asiasta toiseen... aika hurjaa, eksyin tuonne lokakuisiin, ja siella on jo 3 lokakuista syntynyt [:(]

Aamu, ei kyllä kiivosta mukavalta tuo "kimppasynnytys"!!! Vaikka TAYSsissa on ruuhkaa niin ei siellä kai vielä olla onneks tollaseen menty[:)] Mutta varmaan kokemus sinänsä, jota tosiaan voi sitten lapsilleen ja vielä lapsenlapsille kertoa[:D]

Aika hurjaa tosiaan jos lokakuisista on jo 3 vauvaa putkahtanu maailmaan [:-]

Takaisin