Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eemi onpas hauskasti samoja numeroita! Mäkin olen noita numeroita pyöritellyt, mies syntynyt 2.5 ja minä 2.11 ja pikkuisen LA on 2.8, eli aika tasan siinä puolessavälissä. Eka laskettuaika oli 8.8, mikä taas on meidän hääpäivä... Mut eipä tästä vielä tiedä milloin ulkoistuu[:)]. Seuraava tulee varmaan sitten 2.2 [;)]

hihii hauskoja nää numerot ja miten niitä yhdistelee, kyllä siinä mietti onko joku tarkotus tietyillä numeroilla tai asioilla.
Meilläkin hauskasti tein plussatestin omien vanhempieni hääpäivänä, myöhemmin sitten tuli ilmi että vaavin laskettuaika on mieheni vanhempien hääpäivänä[:)] siinä on hääpäivälle lahjaa molempien vanhemmille <3

Nopea päivitys sairaalasta. Neljäs päivä käynnistystä ja oikeita supistuksia odotellessa. Usko meinaa välillä loppua mut vauva ei nyt vielä olis valmis tulemaan... En pääse lukemaan muita kirjoituksia mutta eemille ainakin onnittelut!!

Vitsi että Eemillä on ollut supernopea toimitus [:D]  Ja ihana prinsessa lopputuloksena <3 Sen verran tuolta kuvaketjusta katsoin, että minusta sen yhden näkemäni kuvan perusteella on isän näköä.

Meillä on miehen kanssa molemmilla ollut  vaaleat liinatukat pienenä ja silmät harmaa-vihreä linjaa (tai mies väittää että mun on turkoosit, mutta enpä tiedä), joten todennäköisintä varmaan että noita värejä vauvakin sitten omaa. Tosin äitini on mustatukkainen ja sinisilmäinen (oikein kunnon lumikkiväritys) niin mistäs sitä tietää..

Omaan jakautumiseen taitaa vielä olla matkaa - viime viikolla oli ekaa kertaa kipeitä suppareita, mutta ne onneksi loppuivat. Toivoisin että viikolle 37 päästäisiin, sen jälkeen voisi syntyä. Mutta olen itse syntynyt tasan laskettuna ja mies yliaikaisena, joten varmaan lähelle laskettua menee. Vaivoja ei ole hirveästi, mutta nukkuminen on tukalaa kun asennonvaihdot sattuu, närästää ja unta saa 3-4 tunnin pätkissä. Oisko joskus vuoden päästä ehkä seuraavan kerran luvassa kokonaisia öitä???

Voi Miu, nyt kylla saikaytit silla syntyneitten listan muokkauksella (Josta tuli oikein hieno, muuten) - luulin vaan, etta olit pikaseen synnyttanyt. "Tanaanhan sulta vasta viimeisin viesti ja nyt jo syntymaviesti", ajattelin.. Luulin jo, etta synnytit lappari kainalossa [;)]

Mina en vielakaan halua tasta pallosta eroon, oon muuttanut mieleni. En uskalla lahta synnyttaan! [:D] Viime hetken paniikki! [:D] Mua on alkanu pelottaan se, kun taalla on kuitenkin ihan erilaista, kuin Suomessa, enka edes tieda minkalaista... Suuri tuntematon pelottaa [:o]
Tanaan sain vihdoin pestya vauvanvaatteet ja kaytiin myos vaippaostoksilla. Ma kuulin, ettei taalla sairaalassa sais ees vaippoja, eika mitaan, eli pitaa vissiin ite roudata siis kaikki sinne, aika tyhmaa. Niinku lahtis muutamaksi paivaksi johonki reissuun [&o] En kylla kuullut mitenkaan varmalta taholta, taytyy kysasta torstaina laakarilta, se on varmaan viisaampi.

tää taas haluaa jo synnärille..näin monen vuorokauden suppailun on jo rääkkäystä![:@]
menis nyt kerralla tai olis menemäti[&:]
Käytiin miehen kanssa pitkästä aikaa yhdessä lenkittämässä koirus[:D][:D] (viime aikoina kun se on ollu miehen tehtävä)
Päätin että kunnon punnerrus ylämäkeä tossa lämpötilassa ei ainakaan hidasta mahdollista synnytyksen käynnistymistä[8D]
saikin tuo punnerrus masun juilimaan[:-]

tää taas haluaa jo synnärille..näin monen vuorokauden suppailun on jo rääkkäystä![:@]
menis nyt kerralla tai olis menemäti[&:]
Käytiin miehen kanssa pitkästä aikaa yhdessä lenkittämässä koirus[:D][:D] (viime aikoina kun se on ollu miehen tehtävä)
Päätin että kunnon punnerrus ylämäkeä tossa lämpötilassa ei ainakaan hidasta mahdollista synnytyksen käynnistymistä[8D]
saikin tuo punnerrus masun juilimaan[:-]

Voi myrsky! Toivottavasti pääset pian jo tosi toimiin. Toi monen päivn suppailu käy voimille ja hermoille.

Jes! Mä sain vaihdettua mun tickerini laskemaan vauvan elämää[:D][:D][:D].

Ny ei jaksa kirjottaa ku pää nii pirun kipee[&:]

Hah en olis uskonu et saan ittelleni vielä jonkun fobian mut nyt oon ruvennu pelkää sitä et sil muksul on napanuora kaulan ympäril ja sit se kuristuu ja jotain.. [>:][:@] Ainoo asia mitä nyt sit pelkään koko synnytykses.. Mut voiks ne millään tietää et miten monta kierrosta se on keränny sitä kaulan ympäri tai et onks se kaulan ympäri?!?

myrskylle jaksuja suppailun kestämiseen.. Eiköhän ne sentään mahtais kypsyttää paikkoja, toivottavasti pääset pian tositoimiin..[;)]

Huijj [:)]

Täällä jänskätään hulluna, systeri lähteny aamulla synnärille, ja kuulemma tänään vaavi syntyyy..

Sillä olis hu laskettuaika. Oli yöllä kuulemma monesti vessassa laukannu, ja sit oli vertaki tullu, ja aamulla sit seiskalta olivat jo sairaalassa. 8 aikaan soitti, et 4-5 cm auki, eikä ollu vielä saanu mitään puudutuksia. Et kovat kivut.

Siitä alkaa oleen jo 3 tuntia, vaavihan saattaa olla jo maailmassa!! Ihanaa [:D]

Ja vielä mun nimipäivänä, hyvä päivä syntyä [;)]

Meillä oli tarkotus tänään lähtä shoppaileen systerille vielä viimiset tavarat, imetysliivit ja jotain pientä, mut se nyt sit jäiki..

Huh hellettäki, tai ei tää lämpö, vaan tuo kosteus, tosi ällöttävää ku koko ajan ihan limanen olo. Eilenkikkö astu sisältä ulos, nii oikeen tuli sellanen kuuma ja kostia yök. Oikeen hiostava ilma. [:'(]

Pikaiset kuulumiset,mutta ensin suuret onnittelut nyytin lunastaneille<3

Mä olin tyksissä osastolla viikonlopun.Perjantai illalla päästiin pitkästä aikaa miehen kanssa kaksin syömään ja mulla alkoi siinä istuessa pulssi hakkaamaan omien laskujen mukaan 120 krt/min ja tuli näköhäiriöitä,miehen kasvojen ääriviivat esm katosivat ja oli sellainen olo että taju lähtee nyt.
Päätä ei illalla vielä särkenyt mutta vaikka otin kuitenkin panadolia nukkumaan mennessä heräsin aamulla kamalaan päänsärkyyn ja pulssi hakkasi edelleen täysillä.Otin ap tunnin unet ja panadolia mutta tilanne oli ja pysyi ja päätin soittaa tyksiin.

Vauvalla näytti olevan kaikki hyvin mutta äiti voi huonosti.Syke mulla oli tyksissä parhaimmillaan 130 paikkeilla.Raskausmyrkytystä ja tulppariskiä miettivät ja mua on piikitetty ja tutkittu.Joku raskausmyrkytys arvo olikin koholla.
Tosiaan 2 yötä olin osastolla,eilen pääsin iltapäivästä kotiin omasta pyynnöstäni (olisivat pitäneet sisällä vielä)ja nyt aamulla kävin labrassa taas.Perjantaina ä-polilla kontrolli ja myös mahdollisesti käynnistetään....

Vauvan painoarvio oli lauantaina eli 37+1 3,5kg ja mulla kohdunsuu 3cm auki,kanavaa vain pieni reuna jäljellä.

Nyt siis kotona,olo edelleen kehnohko ja rr kovin matala.Meinaa taju lähteä kaiken aikaa...
Käsky kävi tulla heti uusiksi vaan jos olo pahenee ja nyt tässä ihmettelen ja katselen mihin suuntaan menee...

Voi ei elysee [:o] olisko sun kuitenkin turvallisempi olla siellä osastolla, jos olo on edelleen yhtä heikko[8|]
Hyvän kokoinen vaavi on jo, ettei se ainakaan pitäisi olla hidaste käynistykselle.
Täältä hurjasti woimia ja tsempitystä.

Elysee, meethän takaisin jos vointi ei ala kohentumaan? Ettei vaan tuu mitään isompia ongelmia.

Tää laukkaa kans lääkäriin näitten jalkojen kanssa. Jalkaterän punainen väri sai terkan niin huolestumaan että määräs lääkäriin varmistamaan ettei kyseessä ole veritulppa. Sehän tästä vielä puuttuis[>:]

Elysee mä haluan et sä menet jo sinne sairaalaan. Mua pelottais sun puolesta. Varsinkin toi kohta mitä sanoit et on kohdun kaulan tilanne. Ainoa ero muhun oli tossa se et mulla ei ollu enää kaulan reunaa jäljellä kun oli 3 cm auki ja vähän alle puolen tunnin päästä siitä tuli jo se "kakkahätä". Sä olet ennenki tehny vauvat nopeesti. Mä tajua miten sä uskallat?

Mä muuten just aamulla ennenkuin nousin ylös mietin, et missä on Elysee??? Mä en ainakaan nyt muista et se olis kommentoinu tuolla mitään. No olin oikeessa. Pian sulla on nyytti sylissä. Toivottavasti oma olosi paranee pian.

Olenki täs ukolle sanonut et jos mummu ei olis soitanu silloin päivällä nii en olis vielä soittanut ukollekkaan. Mut ku se soitti ja sanoin sille vois tulla pojan hakeen niin ajattelin soittaa sillekkin sit samalla. Muuten olisin odotellut vielä. Yhtään luppo aikaa siinä välissä ei tullut. Ainoastaa se et ehdin siinä synnärin keinutuolissa istua 20min ja käydä siel vessassa. Jos olisin jättäny soittamatta olisin ollu paskasen ukon kanssa synnyttämässä mahdollisesti tuolla tienposkessa tai sit kotona ku ambulanssi vasta tulossa[&:]. Tää homma on nimittäin nyt jälkikäteen pistäny pelottaan[8|].

Takaisin