Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhuh... pitkään meni että sain luettua kaikkien jutut läpi kun en ole päässyt koneelle
rauhassa sen jälkeen kun keskiviikkona jäin vihdoin äippälomaileen.

omanapaa...
eli nyt sitten on ollut aikaa vihdoin pestä pojulle vaatteet ja nauttia paksuna olosta.
masukkikin taitaa tykätä lomasta kun ei oo lopettanut potkimista ollenkaan tässä
ke-la aikana... oikea kylki on varmaan mustelmilla.. ja joo ei saa valittaa koska ihanahan
on ettei tarvi liikkeitä laskea.

tämän päivän "urakka" oli käppäillä tuohon parin kilsan päähän cittariin ja takas..
menomatka meni ihan hyvin, takaisin oli hiukan rankempaa kun repussa 2,5 litraa maitoa,
iso ketsuppipullo yms... ja suunta on loivasti ylöspäin.. mutta selvittiin ihan jees.
pientä vihlontaa alavatsalla, mutta edelleen pojalla vauhti päällä eli kai se sit oli ihan ok.

Ihana Maisan että saat lepopäivän... toivottavasti olet malttanut huilia toden teolla..

Tweety... kaksipuoleisella teipillä kiinni rusetti [:D][:D][:D] Reps..

Rauhallista viikonloppua kaikille!

... seuraavaa jakautumista odotellessa... ja tietty niitä synnytystarinoita, ne on musta ihan parhaita [:)]
vaikka välillä paniikkia aiheuttaakin..

Vai olit sie Hanibööki ihan oven takana. olisithan sä ny voinu käydä salaa kurkkaamas[;)].
Mäe n millään tahtois malttaa lukea teidän juttuja ku niin kova hinku ollu päästä tänne kertomaan kuulumiset ja mtien kaikki yleensäkkin meni! Mut mä laitan tonne kohta uuden kertomusosion synnytyksestä.

Kiitos hanibööki, eemi on kyllä kieltämättä kauneinpia poikalapsia mitä maa päällään kantaa. Sanoo jokainen äiti omastaan[;)]. Varsinkin nyt kun on kasvot ruskettuneet ja vaalea kihara tukka entistä vaaleanpi.[:D] Ai et teki tosiaan tiukka ku sanoivat siellä osastolla et en saa mennä sairaalan koneelle vaikk olis omat tunnuksetkin millä sen avaan.

Kohta palaa lapsi lapsenvahteineen. Meitsi on istunut ulkona ja tietsikalla. Suurimman osan aikaa oon vaan makaillut sangylla - ihanaa, kun voi vaan rohnottaa ja ajatella omia juttuja.

Menin pohko lukemaan netista valilihan leikkauksesta (Kun siita mainitsivat peratilasynnytyksen yhteydessa) ja alkoi heti ahdistaa.. Ei pitais mitaan tollasista lueskella, kun sit vaan tietaa liikaa ja odottaa pahinta[:@] Helposti niin vaan pelottaa, etta koko kroppa sit pilalla synnytyksen jalkeen, kun viimeksi palauduin aika akkia. Istumaankin pystyin normaalisti jo seuraavana paivana..

Huhhuhh.. Mitähän tämä nyt oikein on? Yhtäkkiä tuli alaselkä meleko kippeeksi..
Hoksasin tuossa sitte samantien, että kipuhan on semmosta ihan samanlaista
säteilevää kipua, niinku ylleesäkki mun menkkakivut on ollu...

Ei oikein voi olla yhessä kohti paikallaan, ko kipu säteilee niin ei tiijä miten päin olis?!?
Supistuksia eikä mitään muutakaan mulla oo ollu aikasemmin..

Ebeth
Täällä koettu samanlaista.Onko se jatkuvaa, ettei hellitä ollenkaa?
Tänään mulla ollu viimeksi.
Käytiin miekkosen kanssa pienellä pyörälenkillä,ni jäi säryt sinne. Itellä luulen että johtuu ihan siitä, kun tuo maha jo painaa ihan kivasti, ja tulee varmasti käveltyä erilailla.
Supistuksia en oo bongannu tääläkään.
Edellisen kerran ku särki niin otin vaan panadolia että sai sitten yönsä nukuttua.

Täältähän löytyykin kohtalotovereita, mullakin on tänään ollu alaselkä kipeenä.. sitä on näköjään liikkeellä...
Paheni vaan kun jouduin juhlissa käymään ja siellä istuskelemaan pari tuntia..
Muuten tänään on ollu ihana päivä kun on ollu viileetä. Ei innosta yhtään, että huomenna helteet taas palaa..
Just kun on kämpässäkin lämpötila laskennu alle 24.

[font="times new roman"]Hanibööki: Oli se kipu semmosta jatkuvaa, mutta nyt on helpottanut jonkin verran..
Käveleskelin tässä sisällä, kun tuntui etten pysty istumaan ollenkaan, kun kokoajan
kipu säteili selässä, niin se auttoi... Ei tuntunut kyllä yhtään hyvältä!

Saapa nähä mitä se nyt sitten olikaan.. [:D]

mulla kans jomottelee alaselkää..täällä kyllä tulee jonkin verran myös harkkasuppareita ja eilen tuntui menkkamaista vihlastelua alamahalla ja samaan aikaan myöskin alaselän puolella...

saunassa kävin eilen ja se sai aikaiseksi aika monta harkkasupparia ja vähän ennen nukkumaan rupeamista tuntui kans sitä menkkakipuilua, mutta yön nukuin hyvin [8|] mitä lie sitten...jospa kuitenkin edes vähän valmistelisivat paikkoja...

Jos en paremmin tietais, niin luulisin, etta vauvelilla oli jouku kylassa eilen - semmoset polkijaiset oli meneillaan vaikka kuinka kauan nukkumaan mennessa. Meinasi jo tulla itku silmaan[:(], kun oli niin epamukavaa.. Ihan kuin olis jauhelihaa tehnyt mun haaruksista varsinkin [:@] Ja pissalle piti nousta, kun rakkoakin murjottiin oikein urakalla[>:]. Yritin siina ajatella, etta nyt se varmasti kaantyy ja etta kestan kylla vahan kipua, jos se todellakin kaantymista yrittaa, mutta tanaan on paa edelleen tossa kylkiluissa kiinni - eli turhaan karsin [:@][&o]

Aamusella sitten oikein huono olo. Ei edes kahvi mennyt alas, vaikka laitoin oikein cafe lattea.. [&o] Olo vahan onneksi koheni, kun sain aamupalan alas ja join paljon vetta..

Mies on viela tanaan siella sukelluskurssilla, kay ihan kateeksi, kun toinen voi kroppaa normaalisti kayttaa. Itseni tekisi mieli lenkille ja sukeltelemaan kanssa, mutta ei talla potsilla paase minnekaan. Hyva, etta vessaan jaksaa hilautua.. No, ei enaa kauaa[8|][8D]

Itse mielisin kovasti kanssa kunnon piitkälle kävely lenkille. Mutta eipä tarvii tosiaan lähteä tän mahan ja näitten kipujen kanssa.. [>:] Mittasin mahan ympäryksenki tänään 118.5, kuinka isoksi se oikein voi kasvaa?! Otan huomenna siitä kuvan niin saa taas verrattua.
Mulla on pieni ajatus ongelma tai no siis en mä oikeen käsitä että rupee oleen viimiset viikot menos ja sit mulla on lapsi. Vaikka se tuolla on asustellut monen monta kuukautta ja muljaa kovasti niin jotenki tuntuu niin absurdilta että kohta sitä on niinku äiti, häh? No kait mä sen sitten tajuan kun se lapsi syntyy et tuossa se pikkunen on. Onks kellään muulla tällästä? Vai oonks mä vaan vähä pimee tapaus..[8|]

paukke, joo mulla on ihan sama juttu, että ei voi oikein käsittää, että kohta se vauva on oikeesti olemassa (no onhan se sitä ollut jo pitkään) ja ihan konkreettisesti siinä! Kai sen tajuaa vihdoin siellä sairaalassa lopulta.

Maisan, sama täällä, eilen oli ihan kamalaa muljailua vatsassa ja meinasi tosiaan itku tulla[:(] Tuntui, että mies ei oikeasti käsittänyt, että mua sattui ja uskomattoman paljon! Alkaa tuntua, että tää vielä yrittää pungeta ittensä pepputarjontaan kun on ollut huhtikuusta lähtien raivotarjonnassa[>:]

Mä oon kyllä kummallinen ihminen! Ostin siis ne uudet vaunut eilen ja sitten illalla alkoi ihan hirveä säälityskohtaus niitä vanhoja kohtaan. Hyvä etten itkenyt, että nyt kukaan ei rakasta noita toisia ja niistä tuntuu varmaan ihan hylätyiltä! Melkein aloin miettiä, että jos pidän nekin täällä kotona ja joskus ajelen niillä, mutta ehkä mummola on kuitenkin parempi ratkaisu. Huoh, pitääkö sitä tässä vaiheessa alkaa ajatella vaunujenkin tunteita[:D]

Mul on luomu silikonit[:D][:D][:D]. Näyttävät tissit peilistä kattoessa tosi mahtavilta[:D][:D][:D]. Miehelläkin pyörähti silmät pääs eilen illalla ku esittelin maidon nousua[:D]. Ku vaan tuntuisivatkin yhtä hyviltä ku näyttävät. Kaikkee muuta[&:]. Vähä on välillä pahin helpottanut. Mä en vaan taho osata syöttää ku istualtaan. Pitää, siis pakko seuraava syöttö koittaa kuitenkin kääntää jotenkin niin päin et sais ton rinnan yläosan vähä tyhjemmäksi. ( siis vauvan alaleuan puolimmainen osa rinnasta tyhjenee parhaiten aina) Siksi nämä asennot ja kääntelyt pitäis tehä. Ja nyt noi yläosat on ihan kiveä[&:][:'(]. Alhaalta aika hyvin tänään saanu helpotusta.

Pitäs vissiin avata tälle asialle oma sivusto. Pitää mietti otsikkoa. Ja odotella kohtalotovereita. Onneksi on mukana paljon kokeneita imettäjiä. Mulla ainakin nyt ollu vähä silleen et ai tältäkö tää tuntuiki ja näinkö tää meniki ajatuksia.

Mulla viimeksi kanssa tissit toillai koveni ja yrittelin kaiken maailman asentoja. Mutta sitten tosiaan meni nannit niin rikki, etta neuvolan tati neuvoi vaan imettamaan sillai istualtaan. (Siis en usko, etta nannit meni asennoiden takia rikki, vaan tekniikan..) Onneksi se maidon tuotanto aika pian kuitenkin tasaantuu.. Ma kavin silloin ahkerasti lampimassa suihkussa ja hieroin niita pinkeimpia kohtia. Auttoi vahan. Eli jos et oo viela suihkutellut, niin ainahan kandee yrittaa ja sitten niista rinnoista saa "lampimina" paremmin lypsettyakin kasin.

paukke: täällä ihan samanlaisia ajatuksia, toivottavasti sitä tajuaa ottaa sen nyytin kotiin sieltä sairaalasta kun sinne asti päästään[8D]

Madie: [:D] mä suren tolla tavalla aina kun vaihdetaan auto... eli en tarvitse edes raskaushormoneja siihen... Mitenköhän nyt hormonimyrskyssä sitten, jos vaikka joku pikkuruisista bodyista jääkin käyttämättä, eikä saa samanlaista huomiota kuin muuta vaatteet?? [:D]

Joo, kyllähän tuota tuntuu, et sais vaavi jo tulla maailmaan.. Menny niin vaivalloiseksi tää liikkuminenki, koko ajan johonki sattuu (maha, selkä, jalat, nivuset), nukkuminenki on niin vaikiaa, turvottaa, ja käsien nivelet tosi kipeet.. [&:] Toisaalta viikkoja vasta 35 + 3, et tietenki vaavin on parempi vielä pysyä massussa. Sitä oottaa vaan et aika menis nopiampaa.

Onneksi ilmat vähän viilentyny nyt parina päivänä, että turvotus jaloissa ei oo ollu niin paha, mut sitä kuitenki on.

Närästystäki on parina päivänä viikossa, inhottavaa, enkä oo kyllä ikinä mitään lääkkeitä siihen ottanu, vettä juonu josko menis ohi. Ennen raskautta mullakaan ei oo ikinä närästäny, ja aina miettiny et eihän se nyt voi niin inhottavalta tuntua,ku moni valittaa, mut nyt senki kokeneena toivon et menee raskauden jälkeen ohi kokonaan.

Turvotuksen takia tosiaan sitä 2-4 litraa kiskonu päivässä vettä, ja siks sit joutuu yönki laukkaan vessassa. Nyt oon yrittäny etten enää kovin illalla juo, et selviäis yön mahdollisimman vähillä veskireissuilla. Joka yö kuitenki joutuu ainaki kerran herään sen takia.
Sit ku pystyy nukkuun vaan jommalla kummalla kylellä, nii v-mäinen herätä monta kerta yöllä sit sen takia,ku pitää vaihtaa kylkeä, mahaan sattuu, selkään sattuu, nivusiin sattuu, auts. Joskus öisin herään kyllä siihenki ku oon unissaan menny mahalleen, tai selälleen nukkuun,ja on niin vaikia sit olla, et herään siihen.

Eikö raskauden pitäny olla naisen parasta aikaa?

Oon lueskellu nuita synnytyskertomuksia heinäkuisissa, ja täällä elokuisissa, niin itku on tullu usiasti, on kyllä ollu niin koskettavia, ja ihania tarinoita, vaikkakin jollaki ollu vähä ongelmia, mut pääasia et niistä on selvitty, ja kaikki on loppujenlopuksi menny hyvin. [:)]

Jollaki tavalla se synnytys pelottaa, mut toisaalta se taas tuntuu, että se on toivottavasti sit nopiaa ohikki, ja sitä iloitsee vaan sit siitä ihanasta nyytistä, ja ne kivutki unohtuu varmasti samantien. Eniten pelottaa paikkojen repeäminen.
Ja sit ne supistuskivut, itellä on melko matala kipukynnys kuitenkin. Mut kyllä sen kestää oman lapsen takia, tietenki. Ja sit sitä mietin,ku lääkärit ja kaikki sanoo et ku mahollisimman kauan pitää olla kotona, ku supistukset alkaa. Muutenki nyt raskausaikana, tyyliin jokasta vihlasua, yms. kipua ollu soittamassa neuvolaan, et onko normaalia, pitääkö tulla näyttään, niin miten mä sit kestän ne supistuskivut?? [&:] Yks päivä kävi TOSI kippeetä ylämahaan, niinku olis ollu joku kouristus, ei helpottanu, ja oli pakko mennä sohvalle sikiöasentoon,ku sattu niin perkuleesti, se kesti jonku 2 min, ja sit meni ohi, ei oo onneksi tullu toista kertaa. Varata monta pakettia särkylääkettä viimisille viikoille, ku sit yrittää kotona niitten kipujen kans kärvistellä.

Mun siskolla on muuten laskettuaika ens keskiviikkona, ja sillä ollu supistuksia, ja mahakipua, sano tkssa(pari vk sitten) et jos tulee kovin kipeeksi maha, nii ottaa lääkettä, ja jossei mee niin sit synnärille. No se meni sit sinne, mut nehän käännytti sen takasin. Et sitku supparit säännöllisiä, niin tulla vasta sitten. Ne kyllä oli sillonki melko säännöllisiä. Mitä jos sitä sit meneeki liian myöhään,ku just yrittää kotona kärvistellä mahollisimman pitkään,ku niin kerta käsketty tehä,ja vauvalle sit tulee joku hätä, onko se sairaala siitä sit vastuussa?

Ja sellasta vielä(valaiskaa tyhmää [:)] ), kun lääkärissä käyny, ja ku se kokeili käsin kohunsuun, ja sano, että auki sormelle ( 1,5 - 2 cm) niin siis onko se kohdun suu auki jo, vai?Onko se se sama, joka sit ku 10 cm auki, niin saa alkaa ponnisteleen? Kun just sen mun systerin tapauksessa, se kävi tkssa neuvolääkärissä, ja ne sano sille et kohtu kahelle sormelle auki. Sit se meni käymään Oysissa äippäpolilla, niin ne sano, että eihän ne tiiä siellä tkssa mitään, et eihän tää kohtu nyt tietenkään ole auennu???

Ja samalla käynnillä siellä oli joku kätilö, joka oli aika tapaus. Mun siskon kaveri lähti käyttään sitä siellä sairaalassa sillon, niin
se kätilö vaan pokkana pamautti, että sinäkö oot sit tän lapsen "isä"?? Ja siis tää kaveri oli nainen!!! Ja oli sanonu vielä että ootteko ihan varma että ette oo lesboja? Ja oli vähä kuulemma ollu sillain, että ilettääkö kätellä. Mulla olis ainaki menny hermot tuollasen kans, ja olisin laukonu sille suorat sanat. Jotain muutaki se oli tuollasta puhunu, mut en nyt muista mitä.

Nyt tuli kyllä meleko stoori, melko harvoin tänne kirjottelen, nii nyt tuliki sit tuntemuksia usiammasta asiasta :) Ja en tiijä olisko kuulunu jurputus-osioon, eipä kai sillä oo niin merkitystä..

Yrittäkäähän mammat jaksella, täälläki yritetään [:D]

Mä olen nyt pyöritelly näitä päivämääriä paperilla edessäni ja miettiny et miten sattuma voi tehä tällästä? vai onko tässä jokin korkeampi voima mukana. Kattokaas näitä!!!:

22.03.77 (mä)
22.10.03 (poika)
22.07.10 (Möykkyläinen)

Kaikilla on yhteys vielä ton kuukauden saman päivänkin lisäksi!!! Pojalla on vieläpä molenpien mun ja Möykkyläisen numerot.

Ja tiättekö sit se ei kyllä liity näihin mut mun äitillä on sama sos tunnuksen lopuosa ku mulla!! ollu aina ja silloin ku oli sen saanu oli vaan sanottu joo voi olla ku on eri numerot alussa.

Numeroiden magiaa tässä perheessä tai jotain?

Pitkästä aikaa taas koneella, meinasikin jo tulla vieroitusoireita [:D] Hurjasti on ilmestynyt tekstiä, ja näköjään vauvojakin [:)] Paljon onnea tuoreille äideille, Eemille, Smelle, Satumaiselle ja Noopille!!

Muutama päivä meni "landella", ulkoilin paljon koiran kanssa ja vietin aikaa pikkuveljen kanssa. Pääsin myös viikkojen tauon jälkeen saunomaan kunnolla, vitsi että oli ihanan rentouttavaa! Maitoa herui ihan kunnolla saunan lämmössä, naureskelinkin että tonkka alle niin me voimme vuorostamme viedä maitoa naapuriin [:D] Tuovat nimittäin aina juustomaitoa kun lehmä poikii [:D]
Pari päivää meni kipuillessa, oksentelin, itkin ja luulin kuolevani maha- ja selkäkipuihin [:-] Olin niin kipeä, että pyysin siippaa tulemaan reissusta kotiin ja hoivaamaan minua, oli kamalan yksinäinen olo. Voitte uskoa, että meinasi syttyä kolmas maailmansota kun hän ei tullut. Kuulemma niin paljon tekemistä ettei ehdi [:@] Kerrankin kun olisin tukea ja hellyyttä tarvinnut.. Noh, onneksi äitini kotiutui mökiltä ja hieroi selkää ja kuunteli valitustani [:)]

Ai niin, ei pitäis valittaa yhtään mistään kun joku "namimami" voi ärsyyntyä. Kiva juttu, että jollakulla menee niin hienosti että sitä pitää täällä provoilla ja vähätellä toisten mietteitä ja tuntemuksia [:@]

En tiedä miten päin tässä oikein olisi, toisaalta odotan kovasti että saan vauvan syliini ja raskausajan vaivat vaihtuvat leikkaushaavan paranemiseen [:D] Toisaalta ahdistaa ja pelottaa ihan vimmatusti enkä haluaisi raskausajan päättyvän. Jotenkin kai tähän on jo tottunut? En tiedä kumpiko on kamalampaa, odotella synnytyksen käynnistymistä itsekseen kenties parikin viikkoa lasketun ajan jälkeen vai tietää etukäteen lapsen syntymän ajankohta. Ei yhtään tunnu siltä, että tämä vauveli tulisi ennen sektioaikaa ulos, joten yöt menee hermoillessa ja miettiessä tulevaa. Jos voisin vaan nukkua tämän viimeisen viikon, herättäkää minut sitten tiistaiaamuna [:D]

Eemillä ja Miulla jännää yhteensattumaa (vai kohtaloa) päivissä ja nimissä! Minulla ja siipalla synttärit ovat peräkkäisinä päivinä, hän tosin juhli 5v synttäreitään kun minä olin tulossa maailmaan [:)] Eipähän tarvitse järjestää aina muuta kuin yhdet synttärikemut ja leipoa vain yksi iso kakku [:D]

Mutta nyt neuvolantätille hurpattelemaan ennenkuin myöhästyn [;)]

Mulla kans Eemi tollasta taipumusta löytää numeroista yhteneväisyys, yleensä aina jokin merkitys niillä on [:D]

Lisäksi oon asunut Tuohimäentiellä,jäkäläpolulla,vaskihuhdantiellä,sienitiellä,kalkkivuorentiellä,tuulitiellä, ja tasankotiellä.[:D]

Kaikkia hassuja juttuja sitä kelaa ja yhteneväisyyksiä sattuu.Kummasti sitä törmää mutkien kautta samankaltaisiin unennäkijöihin tai henkisiin ihmisiin.[;)][;)]

Jep Maisan; olen suihkutellut lämpimällä vedellä. Ja kaalilehdetkin on ollu tissien päällä moneen otteeseen. Mut toi pirun pumppu ei sit toimi taskaan. Pitää kokeilla tänään vielä uudestaan. Siis toimii se pumppu mut ei herutä min tissistä mitään. Ja Maisan vielä, tieto tosiaan lisää tuskaa. Nyt googletaminen pannaan niin kauaksi aikaa ennenkuin nyytti sylissä. Haet sitten vasa tietoa siitä mitä on jo tapahtunut[;)].

Hanibööki ja Ebeth ne menkkamaiset kivut voivat olla alkusoittoa. Niillä pienillähän tämäkin alkoi jo ed päivänä sen neuvolakäynnin jälkeen. Mut sit vasta kun tuntuu siltä et kipu yltyy niin kovaksi et apua voiko tää olla totta näin kova kipu nii sit vasta alkaa tapahtua[;)].

Paukke sitä on vaikea käsittää vielä tässäkin vaiheessa kun se nyytti on jo tuossa, et se on todellista. Ja sitä itekkin nyt ajattelee et ton näkönen se on ollut viikko sittenkin vaikka mä en ole sitä ite nähnyt.

Nii joo. En muistanu kertoa et ei mua sit nytkään oikein itkettäny heti synnytyksen jälkeen. Silloin itkettää kauheesti ku joku muu synnyttää ja saa sen nyytin syliinsä mut ei mua nytkään niin itkettäny. Vähä siinä kohassa ku ne näytti mulle sen naappelia paremmin niin herkistyi mut ei muuten. Mikähän siinä on? Mäkin kun en ole voinu edes lukea vauvalehtiä mis kerrotaan synnytyskertomuksia aiemmin ku ne itkettää niin kovaa. Mut sit ku ite on tosi toimissa nii ei vaan itketä.

Takaisin