Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon niin samoilla linjoilla Illin kanssa siitä, että tää on hyvä paikka jakaa tuntojaan jne. Sitä paitsi onhan tänne tehty esim. toi jurputus-osio ihan erikseen missä ruotia harmittavia asioita. Ei kukaan pakota lukemaan niitä jos ärsyttää. Kaikki kokee raskauden eri tavalla, joillakin kaikki on helppoa ja toisilla taas kipuja/oireita enemmän, kaikki on silti mun mielestä yhtä oikeutettuja "nurisemaan" raskausviikkojen lukumäärästä välittämättä.

Eemille onnea matkaan [:)]

No mutta mä aion nyt sulkea koneen tältä päivältä, ja huomenna sitten sinne Jorviin. Päivittelen kuulumisia varmaan vasta, kun kotiin pääsen, mutta tsemppiä myös kaikille muille, joille lähtö tulee sinä aikana [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

YummuMummy: Kenenkään ei oo varmaan pakko lukea näitä keskusteluja tai vauvapalstoja ylipäätään...[;)]
Ja aika vaikeaa on varmaan asennoitua raskausvaivoihin oikein ja pitkällä pinnalla, kun niistä ei ole ennen raskautta ollut hajuakaan! Näin ensisynnyttäjänä en esimerkiksi tiennyt, miten uuvuttavaa on voida pahoin ja oksennella lähes neljä kuukautta. En myöskään tiennyt, minkälaista on oikein kova närästys tai turvonneet jalat. En myöskään tiennyt, miltä tuntuu kantaa tälläistä palloa mukanaan näissä helteissä, miten hankalaa on välillä nukkua ja vaihtaa asentoa. Miten työlääksi on liikkuminen ja yksinkertaiset asiat muuttuneet!
Toki oli etukäteen tiedossa mitä kaikkea voi olla edessä, mutta paljon uuttakin on tullut opittua! Ja se, että joku kertoo sulle esim. raskaus pahoinvoinnista, on AIVAN eri asia kuin KOKEA se itse!
Ja on totta, että lapsia kasvattaessakin tarvitaan pitkää pinnaa, mutta ainakaan se ei tee fyysisesti kipeää.
Kun on mahdollisuus saada tukea, kokemuksia, neuvoja yms. muilta samassa tilanteessa olevilta, niin käytetään sitä mahdollisuutta!! Miksi näistä asioista pitäisi vaieta ja kärsiä vain hiljaa oman pään sisällä?? Maailma muuttuu siskoseni![:D]

Eemille tsempitys ja woimaa ponnistuksiin[:D][:D][:D] nyt oot sitten tosi toimissa..jes[:D]
illille samoin tsemppaus ja ponnistus virtaa huomiseksi[:D][:D][:D]

Onnea matkaan Eemi ja Illi!!!
Pitääkin huomenna kattella tarkasti miehiä äitiyspolilla,jos vaikka bongaisi sieltä Eemin miekkosen[:D]
Mulla kun huomenna toi synnytystapa arvionti sydeemi.

On tämä jännää, kun ollaan Joulukuusta asti kirjoiteltu tuntojamme täällä odotuksesta, ja pian saamme vaihtaa puheenaiheen lastenhoitoon ja kakkakertoihin jne[:D] Ihanaa. Katselin tuossa että monta eri ketjua ollaan saatu aikaiseksi.Mahtava porukka ollaan. [:)]

Täälä mahassa työnnetään peppua keuhkoja vasten oikein urakalla monta kertaa päivässä. Välillä pitää painaa käsin vähän takaisin päin, kun tuntuu että sehän on kohta peppunsa kanssa mun kurkussa[:D]
Öisin pikkuinen kyllä nukkuu nykyään.
Ristiselkä on kärsimään, ja lähestulkoon joka ilta sitä särkee. Onneksi särkylääke ja lämmin kauratyyny auttavat saamaan unen päästä kiinni.

Vähiin käy päivät vatsojen kanssa. Myöhemmin onkin hauska lukea kuinka moni meistä sitten kaipailee tuota ihanan kamalaa kumpua <3 Vaikka kyllähän se pikkuinen ihmisenalku varmasti voittaa.

Nyt seuraa tyhmä kysymys, mutta eikö ne vauvelit ikinä mene niin alas, että lakkaisivat tunkemasta sitä peppua melkein kurkkuun? Kun Haniböökilläkin noin paljon viikkoja jo kuitenkin kasassa ja sama vaiva kun mulla[:D] Oon jo ihan ärsyyntynyt siihen ja torun pikkuista siitä tunkemisesta, kun ei hirveän mukava tunne ole[;)] Luulin, että pian laskeutuisi eikä enää niin hyvin "ylettyisi".

Sanos muuta. Mulla tulee kans päivittäin sanottua moneen kertaan että, äläpäs nyt punkaa siellä niin kovasti. Tuntuu välillä kummankin tissin alla yhtäaikaa,tai sitten vaan keskellä. Enimmäkseen vas. tuntuu peppu ja oik.jalat ja tossa keskellä kyllä aina peppu[:D]

Huomenna onneksi saa selville yhtä sun toista tuosta mun lantiosta. Mulla kun on v-94 murtunu lantio kolmesta kohtaa autoonnettomuudes, niin oon vähän epäilly että mahtuuko toinen edes laskeutumaan alemmas, vai eikö aika oo vain vielä kypsä. Veikkaan kyllä että tää menis yli ton lasketun ajan. Mieskin jo murehti että pitäiskö sen mennä vielä töihin välillä että olis sitte lomapäiviä jäljellä,iskäloman lisäksi[:)]
Saankohan mä nukutuksi ens yönä ollenkaa, kun kuiteski alitajunnas jännitän huomista. No onneksi on tämä netti missä saa kulutettua aikaansa[8D]

Mulla on oikeastaan jatkuvasti maha kova kuin kivi.
Että en edes huomaisi mahaa kovettavaa supistusta[:D] En tiedä sitten oonko viime yönä saanut supparin, kun muistan vaan tosi kovan kivun vas.puolen, oon oikein parahtanu kivusta. Muistan jotenkin hämärästi, puoliksi unessa ja puoliks hereillä ollu.

Illi - tsemppia tosiaan huomiseen!!

Ja muistakaa te jo synnyttaneet kirjoitella meille synnytyskertomuksia, jos vaan haluutte ne kokemukset jakaa.. Musta aina niin jannaa niita lukea [;)]

Musta kanssa välillä tuntuu, että jos joku kattois mun kurkkuun, niin siellä näkyis jalat tai takapuoli![:D] No ei nyt ihan, mutta välillä tunkee kyllä tosi inhottavasti kylkiluitten alle ja keuhkoihin. Mulla tänään viikkoja tasan 38 ja ei oo tuntunut mitään painetta tuolla alakerrassa, että vauva ois siellä tunkemassa asemiin...[&o] Neuvolassa tänään kyllä sanoi, että pää tuntuu ihan alhaalla, mutta ei ihan vielä "perillä asti". Mies sanoi, että maha ois nyt selvästi alempana kuin ennen. Tiedä sitten, luulen kyllä että tällä pojalla ei oo mikään kiire maailmaan![&o][:)]

Miu, mulla myös oikea puoli aina huomattavasti korkeammalla, tai sitten se on semmoinen "laatikko" ja vasen puoli luiska... [:D]
Välillä menee tosi hurjan näköseksi!!
En sitten tiedä johtuuko vauvan asennosta vai mistä, meidän neiti viihtyy oikeestaan koko ajan selkä vasemmalle ja raajat oikeelle.

Miu, mulla on istukka tuolla takana..
Juuri eilen neuvolassa jouduttiin odottelemaan hyvä tovi ennen kun voitiin mahaa tutkia, kun supistus vaan kesti ja kesti ja oikea puoli nousi ja nousi [:D]  Nää siis edelleen on mulla ihan kivuttomia, todella ahdistavia kylläkin, mutta täti sanoi että kyllä nää on ihan yhtä hyviä kypsyttämään paikkoja kuin ne "oikeetkin" supparit..

Välillä maha on niin kummallisen mallinen ja tuntunen ettei uskalla oikeen liikkua, tuntuu ihan että siellä pakosti jotain kyllä repee jos liikkuisi väärin tai liian nopeaan!!

Miten sulla Miu? Tekeekö jo kipeää vai vasta ahdistaa? Meilläkin ilmeisesti aika lähekkäin laskettu [:)]

Voi teitä onnellisia elokuisia jotka jo pääsette synnyttämään, ainakin se tuntuu siltä kun täällä ollaan yli lasketun ajan, eikä tule kun korkeintaan harkkasuppareita.
Eikä muuten meinaa mitään että muka toinen tulisi myös etuajassa, esikoinen tuli 39+2 ja nyt ollaan 40+1, eikä näy eikä kuulu.. Taidan liittyä elokuisiin. [:D] Saa äiti leijona pojan kaverikseen kun isä ja isosisko on rapuja...

Synnytystapa arviointi takana[:D]
Normaalia synnytystä odotellessa lantion suhteen. Sain selville että mulla on kummaltakin puolen murtunu lantio,ihan tuolta alhaalta sillon 16 veenä. Ja mä oon tähän asti luullu että oikeella puolen vaan kolmesta kohden.
No mutta onneksi ei haittaa [:)]
Sydänkäyrällä oltiin kymmenen minuuttia, ja syke oli alimmillaan 125 ja kun Piipiäinen alkas riehumaan,nousi 150 ja tais mennä ylemmäski,mutta sitte taas nopeesti laski alas,kun totes ettei pääse pakoon[;)]

Lääkäri tutki kohdun tilanteen, ja tuntu kyllä vähän epämukavalta kun se tunnusteli nuo luut ympärillä jne. Vaavilla on pää vielä ylhäällä ja muutenkin paikat on vielä siinä kuosissa ettei ainakaan ens viikolla oo tulossa mihinkää.
Liikkua saa normaalisti ja peittoakin heilutella ahkerasti,kun se edistää tuota kohdunkaulan kypsymistä."Lääkärinmääräys" [;)]
Ultralla katottiin ja painoarvio oli 3100g. Taisin siinä nähdä sitten pikkuisen palleroiset,kun lääkäri mittaili reisiluun pituutta, aika selvät pallerot ja pötkö näkyi, jäin vaan tuijottaan niitä,jossen sitten tulkinnut ihan väärin[:D] Saas nähdä nyt sitten onko mun tuntemukset ja näköhavainto oikeassa,kun tämä syntyy.
Miekkonen kysäisi mahd.synnytysaikaa, ja lääkäri sanoi että voi hyvinkin olla että menee yli La, mutta kun tässä on vielä pari viikkoa siihen,niin ei osannut sanoa varmaksi.

Mutta kaikin puolin oli mukava käynti.

Ja niin Eemillä on tyttönen vieressä. Toivottavasti ei pahastu kun täällä jo huutelen asiasta, mutta kun Eemin poika Eemi tuli mummin kanssa kattomaan pikkusysteriä.Tunnistin heti pojan vaikka en nähnyt kuin vaaleat niskakiehkurat ekana.Mutta sitten kun mummi kutsui poikaa Eemiksi ja näin kasvot niin tiesin varmaksi[:D]
Teki mieli hipsiä huoneen ovelle kurkkaamaan ,kun kuulin huoneen numeronki, mutta en nyt sentään tehnyt niin. Lähellä kyllä oli[8D]

Takaisin