Vihdoinkin kesäkuu!

No olipas taas varmasti turhauttava käynti odecca :sad001 Oliko edes mitään edistystä alakerrassa, että voiko pikkuhiljaa odotella vauvan saapumista? :)
 
Odecca, eikö sulla hajoa pää noiden lääkärien ja terveydenhoitajien kanssa..
Mulla hajoaa jo pelkästä lukemisesta, että minkälaista palvelua oikein oot saanut tän raskauden aikana, ihan uskomatonta.. :confused:
 
Perhanan perhana..
Eilinen mahtava olo kostautui näköjään..
Nukuin älyttömän huonosti, kun aluksi en meinannut saada unta ja sitten yöllä heräilin ihan jatkuvasti, että tuntuu kuin en olisi nukkunut ollenkaan.
Nyt on vähän huono olo, kurkkukipua ja päähän sattuu vieläkin. Väsyttää ihan mielettömästi.

Se olisikin hassua, jos just tässä raskauden lopussa tulisin kipeäksi, kun niin tyytyväisenä oon puhunut, että en ole flunssaankaan sairastellut silloin, kun syksyllä, talvella ja tuossa keväällä oli liikenteessä :rolleyes:

Juuri sopivasti täksi päiväksi sitten sellaista ohjelmaa ettei sitä oikein viitsi perua muusta syystä kuin, että synnytys alkaa.
 
Hitto nyt on pakko myöntää, että vasta kun pääsin sanomasta, että mulla ei tässä mikään kiire ole, niin nyt en jaksaisi enää hetkeäkään odottaa että tämä pentu tulee pihalle! :/ Ja kun vielä voi mennä se 28 päivää, niin se tuntuu ihan ikuisuudelta! Ärsyttävää tämmöinen, kun kuitenkin alusta asti olen asennoitunut siihen että yliajalle mennään, niin miksi nyt sitten pitää alkaa hötkyilemään?! :sad001
 
Eikös nää fiilikset kuitenkin vaihtele vahvasti päivän mukaan akidi:grin! Mulla on nyt rauha-laskeutunut-vaihe, eikä enää mitään kiirettä (no, huomisesta en vielä tiedä:wink), kun laskettu ihan nurkan takana.
loppuviiko(t) menee kaiketi epäuskossa koko tilanteen ymmärtämisessä:p.. on vaikea käsittäää että ihan OIKEASTI pian pitää synnyttää..ja että se ei lopu siihen-vaan vasta alkaa koko homma!
39+4
 
Parempaa hoitoa mä tällä kertaa oon saanu kuin edellisessä raskaudessa.... sillon se oli jotain ihan karmeeta. Tarvii soitella naikkarille nyt seuraavaks ja kysyä sieltä mun kätilöltä nuo vastaukset ja toivoa et poitsu jo tulis pikkuhiljaa pihalle :) Paikoissa oli tapahtunut edistystä ne oli täysin pehmeet ja kaulaa 1,5cm jälellä, kiinni tosin oli vielä, mutta multa on tulppaa ironnu nyt muutaman päivän et uskoisin et tää on ennen juhannusta ulkona. Painoarvio eilen kun viikkoja oli 36+4 oli 2,8kg esikoisesta painoarvio 37+0 oli 2880g tai jotain semmosta eli aikaslailla sama, mutta kun syntyi oli 2,5kg saas nähä heittääkö tästä samalla tavalla tuo arvio
 
Äippä, mikä oli tyhmää? :grin

Eilen oli aika toiminnantäyteinen päivä, mikä päättyi siihen, että mentiin yhdelle ja päätin ottaa alkoholittoman margaritan.
Sain margaritan ja lähdin tiskiltä kävelemään sitä hörppien, niin huomasin, että aloin aika nopeasti saamaan vihaisia katseita. En tietenkään ottanut itseeni, mutta oli se vaan niin hassua, kun aikuiset ihmiset alkoi kuiskuttelee ja osoittelemaan :p

Tosi kiva, kun oon tällaisessa kunnossa näinkin lopussa raskautta, että jaksaa mennä ja tehdä asioita.
Ei tarvitse olla yksinään neljän seinän sisällä niin kuin esikoisen kohdalla. :)

Eilen ilmeni, että yksi tuttu oli luullut mun lasketun ajan olevan vasta syksyllä, mikä tietty piristi mieltä, koska mahaa löytyy kyllä ja olo on aika ISO ja kömpelö :dance008
 
Minä en ole saanut missään vaiheessa raskautta yhtään painoarviota :confused: tai olen kerran rakenneultrassa, mutta se nyt ei paljoa syntymäpainosta kerro. Ehkä täällä ei luota hoitohenkilökuntakaan noihin arvioihin kun ei ole sellaista tehty.. Ainoa mitä sanottu, niin terveydenhoitajalta "ei pitäisi olla mikään ylisuuri" olo toisinaan alkaa kyllä muistuttaa barbapapaa...

Gemini tuo on kyllä niin totta, en ole itse kehdannut edes alkossa käydä hakemassa valmistujaislahjoihin kuohuviinejä tämän mahan kanssa, taikka ostaa miehelle olutta kaupasta. Ei saisi varmaan niin paljon ajatella mitä muut meinaavat, mutta minkäs sille mahtaa :cool:
 
En kehdannut minäkään ostaa miehelle yhtä olutta kaupasta, kun ajattelin että katsotaan pahalla. Ei mies ollut ees olutta pyytänyt, mutta olisin halunnut yllättää. Ei uskalla kai kovin usein olutta särpiä, jos mulle tulee paha mieli kun en itse voi juoda xD vaikka 3i tuo ees minua haittaa.
 
Itsekin oon yllättänyt miehen ruokaoluella ja silloin ostanut vain tuosta meidän lähikaupasta, kun on myyjät sen verran tuttuja :)
Veikkaan, että myyjiä enemmänkin kauhistuttaa se jäätelömäärä, jota ostan sieltä.. :smiley-ashamed005
 
No joo kai ne olis tajunnu että olut olis jollekin muulle, kun itselle ostin jätskiä, sipsiä ja suklaata xD
 
Mä oon kyllä ostanu miehelle olutta. Kyllä sen yllättynyt hymy,on voittanut tuntemattoman kassaneidin katseen. :) Ja en mäkään mitään laukkuja oo kaupasta sille kantanu. :D Joko yhen ison tai sitten niitä fostersin radlereita, joihin on nyt tykästyny.
 
mä oon kans tuonut välillä muutaman, mutta kieltämättä muut katselevat, vaikka viimeksi ostin sekä itselleni että miehelle holittomat... Tänään pamahti 41+0 täyteen ja olen täysin valmis synnyttämään vaikka sen nelikiloisen beben. Mulla ei th eikä lääkäri ole sanonut muuta kuin että ei ole iso ja kaveri ultraillut.
 
Brjo, se on kyllä totta, että miehen ilahtuminen voittaa kyllä tuntemattomien äkäiset tuijottelut :p

Tämäkin on taas niitä asioita, joista itsekin voi ottaa oppia, että ei kannata toista ihmistä tuomita, kun ei tiedä :)

Päädyinpä sitten yöllä sohvalle nukkumaan. Tuli taas sänky ahtaaksi, kun oli mies toisella puolella ja tyttö toisella. Ja mulla meni hermot, kun oli niin kuuma ja ahdasta enkä löytänyt millään hyvää asentoa.

Nukutteko muuten vasemmalla kyljellä? Eikös sen sanota olevan parempi äidille ja vauvalle, kun äidillä veri kiertää paremmin?

Itse olen yrittänyt, mutta löydän itseni aina oikealta kyljeltä, kun herään :)
 
mä nukun mahalalni toinen jalka koukussa niin ettei kaikki paino oo vattan päällä, en osaa nukkua muuten
 
Mä nukun myös molemmilla kyljillä. Ja muutenkin pötköttelen yleensä kyljellään, kun istuminen alkaa olla aika hankalaa. Jos mulle tulee huono olo yöllä, niin vaihdan vasemmalle kyljelle. Voipi ehkä riippua siitä miten päi, vauva oikein on, että miten helpoin olla. Mulla vauvan selkä,vasemmalla puolella ja jos potkii öisin, niin helpompi olla tuolla vasemmalla kyljellä, kun muuten oikea puoli tulee tosi kipeeksi. :) Mutta molemmilla kyljillä siis nukun.
 
Minusta tuntuu, että tuolla oikealla kyljellä on itsellä helpompi olla. Vähän levottomia öitä myös, muutaman kerran olen kääntynyt toiseen päätyyn nukkumaan silloin tuntuu ettei ole niin kuuma ja tulee illuusio siitä, että olisi enemmän tilaa. Tuntuu myös ettei häiritse toisen unta niin paljon kun "uutis"otsikoita kännykän kanssa yleensä näinä yön pikkutunteina luen.
 
Alkoipa viikko 38 oikein mukavasti tuossa jo kello 3.00, kun heräsin vessaan, jonka jälkeen en sitten saanut unta. Normaalisti nukahdan uudestaan (niin kuin aikaisemmin mainitsin), mutta nyt en vaan millään sammunut.

Sitten aloin miettimään, että olisikohan nyt sitten se hetki, kun alkaa tapahtumaan, että sen takia en nukahda.
Neljän aikaa alkoikin särkemään mahaa ja selkää. Malttamattomana odottelin sitten, että lähtisi kipeytymään entistä enemmän niin saisin varmistuksen, että kyseessä on supistukset.
Tunnin päästä siitä sitten kaikki tuntemukset loppui ja vauvakin liikkui kuin merkiksi, että "enpä ole vielä tulossa".

Nyt näillä parin tunnin unilla pitäisi sitten tämä päivä vetää eikä siinä mitään. Ärsyttää vaan perhanasti, että ihan turhaan joudun olemaan hereillä :rolleyes:

Yllätinpä sitten miehen valmiilla aamupalalla, kun lähtee taas ja tulee vasta viikonlopuksi kotiin ELLEI tämä päätä jo tulla tässä arkena :)
 
Huomenna alkaa jo rv41 ja turhautuminen alkoi todenteolla tänään. Ihanaa kun ollaan jo lähellä, ja eilen olikin hyvin positiivinen mieli. Olin frisbeegolffaamassa ja pelaamassa krokettia ja muutenkin todella aktiivinen, oli fiilis "lapsi syntyköön kun tykkää, kyllä minä maltan odottaa ei kiirettä" tänään mennäänkin sitten ihan toisessa ääripäässä. Myös nuo kyselyt "joko joko, koska koska" ovat tulleet tutuiksi... Samoin myös jos soitan tai viestitän kenelle tahansa niin aina luullaan, että nyt on jotain tapahtunut... AAAARG :mad:

Kylläpä helpotti :grin
 
Takaisin
Top