Vihdoinkin kesäkuu!

Nyt oon pihalla.. :grin

Viikon 36 kohdalla kerrotaan (tällä sivustolla), että "Viimeisinä raskausviikkoina sikiö lihoo eniten, jopa yli 200 g viikossa!"
Ja viikon 38 kohdalla (tällä sivustolla),että "Viimeiset viikot sikiö kasvaa hitaammin, pojat hieman nopeammin kuin tytöt."
Eli siis..? :think005

Persikka, en ole minäkään päässyt :p

Ja arviothan tosiaan on vain arvioita, joten eipä niihin ole kyllä luottaminen :)

Mä nyt mietin, että jos nyt vähän hellittäisi tämän murehtimisen kanssa. Ihan turhaa energiaa tässä menee, kun ei asialle kuitenkaan voi mitään.
Vauva kasvaa sen mukaan, mitä kasvaa. Ja minä ponnistan sitten sen mukaan, mitä ponnistaa tarvitsee :smiley-bounce022
 
Eilen aloin juomaan vadelmanlehtiteetä(100% lehteä, ei esansseja, irtoteetä siis) ja tänään kävin ostamassa oman tensin. Mä annan teen hautua aika kauan ja jäähtyä ettei polta suuta ja hulautan kerralla naamaan, eilen meni 3 kupillista ja tänään on menny toistaseks vasta 1, mutta supistuksia on selkeesti enemmän :) Kokeilin äsken tota tensiä kans ja voi että se tuntuu hyvältä selässä kun selkä on kipee :Heartred
 
Mulle terkka sanoi viimeisten viikkojen painonnousuksi 200 g/vko ja lääkäri 150 g/vko. Eli jotain tuota luokkaa. Se on sit eri asia et onko painoarvio mennyt edes sinne päin, että lopputulos noilla lisäyksillä pitäisi paikkansa. :)
 
Kiva kuulla, että voisi vielä ottaa vakuutuksen. :) Musta kyllä tuntuu ettei me kuitenkaan oteta, kun ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa näin opiskelijataloudessa. Toivon mukaan ei kaduta jälkeenpäin.

Mä sain miehen siskolta kanssa TENS-laitteen, ja oon juuri lukenut sen käyttöohjeita (jotka on tosi monimutkaiset). Ihan mielenkiintoista kyllä nähdä, kuinka se tehoaa supistuksiin.
 
mä pidin sitä vartin alaselässä, tuol mis on noita akupisteitäkin ja nyt on melkosen mielenkiintonen olo kohdunsuulla ja supistelee, et jotain vaikutusta sil oli :D
 
Kyllä alkaa jo tympiä tämä odottaminen. Vaikka kipuja on ollut, niin tuntuu että mitään ei tapahdu. Vaikka ei nyt tässä enää kauaa tarvitse odottaa, niin ihan valmis olisin jo synnärille.
Synnyttäminen ei sinänsä pelota, lähinnä vain mietityttää kerkeekö kroppa mukaan kuin toinen synnytys eteni loppuvaiheessa niin vauhdikkaasti.
Vaikka tämä kolmas tulee olemaan viimeinen muksu, ni en oo mitenkään jää kaipaamaan raskaana oloa. En, vaikka kaikki raskaudet on ollut aika helppoja, ei pahoinvointia eikä juurikaan kipuja kuin vasta loppuvaiheessa. Ihan ootan, että vauva pian päättäisi syntyä.
 
Haukotuuuus!
Täällä päivä alkanut väsyneenä ja huonovointisena, että tekisi mieli ihan oksentaa..
En tiedä onko tämä nyt jotain kehon omaa valmistelua tuleviin yöheräilyihin vauvan kanssa, kun sitä heräilee jatkuvasti. Ja viiden aikoihin, kun heräsin niin ei vaan uni enää tullut, joten aloin siivoamaan ja keitin kahvit ja tein miehelle aamupalaa valmiiksi. Että edes jotain hyödyllistä sentäs :grin

Mieskin ehti tuossa jo soitella, että mikä mun vointi on, että aionko alkaa synnyttää tänään :p
Huomisesta alkaen mies olisi loppuviikon kotosalla niin olisi vauvankin hyvä tulla :dance008
 
Jesh!!!! äsken irtos golfpallon kokonen möntti limatulppaa :D esikoisesta meni 1,5 viikkoa et käynnisty synnytys kunnolla siitä kun tulppaa alko irtoilemaan, mä niin toivon et tää käynnistys kans itellään ettei tarvi käynnistellä sitten :) Uskaltasko tässä toivoa et juhannuksena olis vauva sylissä :)
Pakko tähän viel todeta et esikoisen kohdalla kävi kans näin et kun olin juonu sitä pirun teetä pari päivää niin alkoi tulppa irtoomaan, nyt on menossa teen kanssa 3 päivä ja tosiaan tuli isompi biitti kuin esikoisen kans kertaakaan :D mulla on täs raskaudessa kerran aikasemmin tullu pikku klimppi jonka arvelin et saatto olla kans tulppaa mut en ollu varma, tosta äskeisestä ei oo kyl epäilystäkään
 
Nonnih! Nyt mun on ainakin saatava tota litkua! :laughing002

Täällä huono olo jatkuu edelleen.. Hapankorppua vain mussuttanut, kun mikään muu ei mene alas..:confused013
 
niin ja aamun aloitin muuten vaihteeks oksentamalla vatsahapot ulos...
 
Yök :S

Mulle on nyt jokin ihme juttu tullut muuten ton vedenjuonnin kanssa, että pakko saada vähän väliä vettä, johon laitan vielä jäitä lisäksi, jotka sitten lopulta pureskelen. Ihan helposti juon päivässä yli kolme litraa vettä..
Yks päivä täälläkin mainitsin siitä, kun kuumottaa jatkuvasti ja pakko oli juoda kylmää vettä. Nyt en pääse jotenkin tästä jatkuvasta janosta eroon.. :think005
 
Jee, odecca! Ei sitä ikinä tiiä kuinka nopsaa se synnytys käynnistyy. :) Musta tuntuu, että mulla syy limatulpan irtoamiseen oli edellispäivän petipuuhat. Mutta eipä sitä tiiä. Heh, kun pitkästä aikaa päästiin niihin puuhiin, niin mieshän oli heti seuraavana päivänä ehdottelemassa lisää ja sitten menikin se tulppa. Ei ihan ollu kumpikaan enää "sillä" tuulella. :grin
 
Nyt on käyty sitten oikeen rentouttavassa kasvohoidossa...siis kaikkee muuta, jäbällä oli koko hoidon ajan (1,5h) kunnon myllerrys päällä. Supisteli myös kiitettävästi potkujen johdosta. Saimpahan nyt kuitenkin upeet kulmat ja kasvot hapotettua :)
 
Äh, alan kyllästyä jo tähän "joko nyt"-oireiden tarkkailuun. Kunpa voisin vaan unohtaa lähenevän synnytyksen siks aikaa, että oikeesti alkaa olla synnytysoireet päällä! Joka päivä niitä oireita on enemmän tai vähemmän. Jos vähemmän, niin sekin ärsyttää. Mutta se vasta ärsyttävää onkin, kun niitä oireita on enemmän, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tääl(ki) ''ässäilyn takia'' limatulppa läks veks ! :D (Rv 38) ja tietysti piti sitä sillä hetkellä esitellä miehellekin (kun ehdin vähän innostua) .................... jota kiinnosti kuin kilo sontaa joku limanen ''pimppiklimppi'' :'D
 
Mä en ole edes kertonut miehelle mistään limatulpasta enkä tiedä kerronko :grin

Hitto kun itselläni edelleen kaamea olo ettei tänään kyllä mitään ässäillä. Mieli kyllä vähän tekisi..:rolleyes:

Kävelyllä jaksoin käydä päivällä kuumuudesta huolimatta. Kävelyn aikana kivuliasta vihlontaa ja jotain pientä supistelua, mutta eipä muuta, tukala olo vain. Vauva innostui vain itsekin liikkumaan.

Mutta ei se mitään, huomenna taas kävelylle ja ajattelin pistää miehen kuskiksi metsästämään sitä teetä! :p
 
Mulle on koko illan nyt tullut kunnon p*skahalvauskramppeja, eli hyvältä vaikuttaa! Viimeksi niitä oli ainakin loppuun saakka. Tai siis supistuksiahan ne on, mutta tuntuu kyllä niin vaan vatsatautikrampeilta että...
 
Pakko sanoa, että kylläpä nämä olot muuttuvat nopeasti... :eek:

Nyt pikkuhiljaa hiipi selkään sellaista särkyä samalla kuin vatsa supistelee.
Tämän kaltaista mulla oli esikoisen kohdalla, kun lapsiveden menosta oli mennyt tunti.

Täytyy nyt tarkkailla, että meinaako tämä jotain vai ei.. :rolleyes:
 
Takaisin
Top