Vihdoinkin kesäkuu!

Mä nukuin raskausajan lopun oikealla kyljellä pääasiassa, tuntui jostain syystä paremmalta kuin vasen. :)

Täällä taas kurkkimassa ja jännäilemässä teidän uutisia. :p Meillä menee poitsun kanssa edelleen hyvin, välillä valvotaan yöt ja välillä ei, mutta on tuo vaan niiiiin ihana. :love7
 
Multa kanss koko ajan kysellään että eikö nyt vieläkään... Siskon ja äidin kyselyt jaksan mutta muiden en. Ihan kuin tässä nyt oman mielen mukaan tätä vauvaa mahassani hillon! Murr. Nyt 41+1 ja huomenna olis taas neuvola, josta sit lähete käynnistysarvioon. Koko pöivän oksettanut törkeästi, mutta varmaan todennäköisempää jo, että oon saanut vatsataudin kuin että olis joku synnytystä ennakoiva oire :D
 
Eikö oo hassua miten synnytys tuntuu ikään kuin liukuvan poispäin mitä kauemmas laskettuaika jää taakse:grin-

meillä ei kukaan kysele, kaikki niin hienotunteisesti odottaa..ja mua ei kyllä yhtään haittais vaikka vähän uteliaita yllätysvisiittejäkin tänne kurvailisikin...ketään kun ei oikeen viitsi kutsua kun ei huomisesta tiedä. vointikin niin vahvasti vaihtelee päivänmukaan.
mutta hienoja viimehetkiä vietetään naiset! pian on kuitenkin selvää kuka tuolla kohdussa temmeltää, nyt viimeisiä jännittäviä hetkiä viedään!
 
Äh, olin kirjotellut pitkän kommentin. Sit lapset vei huomion ja unohdin koko kommentin ennen julkasua ja nyt se hävis ku koitin julkaista..

Mutta lambille piti sanoa, että olet kyllä hyvä tsemppari!! :)

Alkaa kyllä tuntua, että synnytys se vaan liukuu kauemmas. Jotenkin ei jaksa enää ajatella, että hetkenä minä hyvänsä voi jotain alkaa tapahtua. Ehkä hyvä niin! :)
Toisaalta turhauttaa, kun ei tässä voi kovin pitkälle mitään suunnitella eikä lähteä mihinkään kauemmas yksin lasten kanssa.. Sämpylöitä just leivottiin, pakko kehittää jotain aikaa vievää puuhaa, että pysyy järki tässä touhussa.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
...huomenna laskettuaika...

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Minä vannoin että en ärsyynny kyselyistä, että "joko vauva syntyi" tai "jokos poksahdit",mutta kyllä se vaan ärsyttää. Eiköhän kaikki sitten kuule, kun tämä vaan päättäis ulos tulla. Typerää kyselyä mun mielestä. Ihmeen hätähousuja kaikki.
 
Gemini mikään sun viestissä ei ollu tyhmää. Minä,nakkisormet ja kosketusnäyttö. Anteeksi:)
 
Mun piti sanoa tuosta alkoholista ja raskausmahasta, niin kun tässä pari kuukautta sitten pidettiin miehen kanssa vähän suurempia juhlia kavereille (mm. vihkiytymisen ja tulevan vauvan takia), ja jatkettiin sieltä kaupungille. Illan päätteeksi päädyttiin aika kyseenalaiseen pubiin/baariin (mun inhokkipaikka), ja aika pian sitten päätettiin että ei tosiaan ollut hyvä idea ja lähdettiin. Ovella joku tosi humalainen äijä järkyttyi ihan kamalasti siitä, että olin siellä ja raskaana, ja kyseli vaan että mitä ihmettä täällä oikein teen ja silmistä oikein paistoi miten epäsopivana piti sitä. Oli kyllä itse niin huonossa kunnossa, ettei välttämättä tajunnut olenko humalassa vai en, mutta oli tuo silti mun mielestä vähän törkeätä kommentoida noin. Ymmärtäisin kyllä kritiikin, jos olen selvästi raskaana ja vaikuttaisin baarissa humalaiselta tai näyttäisi siltä, että joisin tai tilaisin tiskiltä alkoholia tms, mutta olin tosiaan ihan vesiselvänä (tietysti) ja juonut koko ajan vain mehua tai kaakaota. Kyllä nyt raskaana saa mun mielestä kuitenkin olla missä haluaa?
 
Annisla, miulle on käyny sama. Olin varmmaan viikoilla 23, ku olin kuskina vanhemmille ja mukana paikallisessa pubissa. Ni siellä sitte yks niin ihteesä täynnä oleva akka, kun kuuli että ootan, ni alko jakelemmaan neuvojasa että en sais olla siellä ja miten vauvvaa hoidetaan. Toinen ku miullekki tulossa ni oli pakko laukoa sille päin naamaa muutama totuus. Miullahan palo hermot totaalisesti siihen ja kun paikan poken tunnen, ni oli pakko sanoa että voiskohan se heittää sen mahollisesti ulos, kun ei ees ymmärrä pysyä poissa meijän pöyvästä. Ei siis minkäänlaisia tuttuja olla sen kanssa. Ärsyttäviä tuollaset. Eiköhän kaikki tee niinku ite tykkää, ja raskaushan ei oo sairaus etteikö sais liikkua ihmistenilmoilla muulloinki, ku vaan päiväs aikaan.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Äippä, selvä homma! :grin
Tuijotin vain omaa tekstiä, että mitä mä olen oikein hourinut ja miksi mä en nää mitään, mutta ei siinä sitten näköjään edes ollutkaan :laughing014
 
Todellakin raskaana saa olla missä haluaa!
Itse en ole ihan minnekään ihan kunnon baariin päätynyt, mutta en näkisi siinäkään mitään ongelmaa, kun sisätiloissakaan ei polttaa saa, että siitäkään joutuisi kärsimään :)
On tehnyt mieli tanssilattiallekin lähteä pyörähtämään, mutta miettinyt liikaa miltä oikein näyttäisin siellä ulkopuolisen silmin niin jättänyt väliin :grin
 
Niin no ei mekään oltaisi muuten varmaan enää baariin lähdetty, mutta kun ne oli mun ja miehen järjestämät ekat kunnon juhlat yhdessä, niin pakkohan sitä oli. Ja se paikka oli kyllä ihan kamala räkälä, jonne jatkettiin kun kantispubi meni kiinni. En tiedä miksi porukka edes lähti sinne, kun mä olisin halunnut jonnekin vanhaan kivaan kantistanssipaikkaan tanssimaan (olisin tosiaan ollut kyllä aika huvittava näky varmaan tän pallomahan kanssa).

En mä kyllä yhtään ymmärrä, miksi ihmiset näkevät oikeudekseen arvostella raskaana olevan tekemisiä. Siis tällaiset raskaana polttamisen tai muun ilmiselvän päihteiden käytön kritisoinnin voin käsittää, mutta muuten kai sitä nyt joku itsemääräämisoikeus vielä säilyy raskaanakin, ja ihan turha olettaa että pitäisi vaan kököttää kotona jos on siunatussa tilassa. Ehkä joillekin on ylitsepääsemättömän vaikea käsittää, että baarissa voi olla myös selvinpäin.

Ja tästä tuli mieleen, että olen kyllä tainnut miehelle tai ruuanlaittoon ostaa viinipulloja Alkosta raskaana, enkä silloin kyllä osannut edes miettiä että katsottaisiin kieroon, eikä kyllä katsottukaan mielestäni. Mutta ei kaikki ennakkoluuloisia olekaan.
 
Olen mäkin alkoholia ostanut kaupasta nyt raskaana ollessa, enkä ole miettinyt pätkääkään mitä muut ajattelevat. Jos ovat niin tyhmiä, että luulevat mun ostavan sitä itselleni, niin siinähän luulevat. Samaten olen ravintolassa juonut alkoholitonta olutta, enkä kyllä ole miettinyt, että luuleekohan joku sitä tavalliseksi olueksi. Jos luulee, niin onpahan idiootti jos ei ymmärrä että ko. tavaraa saa myös holittomana.
 
Tänään taidan viettää vähän rennomman päivän, kun ollut viikon verran jokaiselle päivälle jotakin ohjelmaa :)

Eilen neuvolassa mulla ei ollut omaa TH:ta ja tykkäsinkin oikeastaan tästä enemmän.
Oli vaan jotenkin niin osaavan oloinen ja tiesi mitä teki eikä puhunut mulle kuin lapselle, mitä oma TH tekee (mukava nainen, mutta puhetyyli vähän ärsyttää ja otteet jotenkin epävarman oloiset :grin)
Niin, tämä TH kertoi, että suurin osa synnytyksistä lähtee monesti öisin käyntiin äidin ollessa rentoutuneena.
Sen takia sanoi sitten, että mun olisi hyvä ottaa rennosti ja antaa kehon levätä (unta pitäisi saada tosiaan enemmän).

Eli voisin oikeastaan huomisenkin ottaa rennosti, koska torstaina sitten kuitenkin, jos vauva vielä kyydissä mukana, niin lähdetään ystävien kanssa sinne Radio Aallon ilmaiskonserttiin hyppimään, jos se saisi aikaiseksi jotain :cool05
 
Tuo rentoutuminen kuullostas kivalle, ei vaan täällä voi kauheita rentoutua, ku vasta illalla. Yritä pyssyy tuon kohta 5v neitin perässä, ku pitäs ulos mennä ja jakssaa olla siellä melekkeen se puol päivvää, että riittäs. Onneks saan aamusin nukkuu ainaki 10 asti. :)ja viime yö oli taas valvomista.. heräsin klo 2, pahaan olloon ja kauhheesseen närästyksseen(ei mikkää paras yhistelmä). Ja sitte meniki melekkeen 2h ennen unta. :/

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ollaan mun tytön kanssa puhuttu (-08), että välillä "äiti ja vauva" tarvitsee lepoa ja silloin tyttö joko leikkii tai katsoo jotain lastenohjelmaa, kun itse makoilen :)
Välillä lepäilen sohvalla hänen seurassaan piirrettyä katsellen.
Päiväunia en harrasta, kun niistä tulee niin kaamea olo ja tuntuu aina, että koko päivä on pilalla.
Eikä harrasta kyllä tyttökään, joten en voisikaan nukkua, jos haluaisinkin :grin
 
Nii on myökkii puhuttu. :)ja päiväunet on ehoton ei täälläki. Muuten mennee koko päivä ihan harakoille, ku vaan nukkuu.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään on ajatukset pyörineet aikalailla vatsan alueella, kun on tullut oltua kotosalla tämä päivä.
Aika pitkästyttävää on tällainen "rento päivä", kun ollut vaan tekemättä mitään.
Liikaa ehtii miettimään, että "menis jo vedet" tulis jo supistuksia" miksi tää ei haluu tulla" ym. :grin

Huomiseksi oli sittenkin pakko sopia jotain pientä toimintaa :p

Väsymys on kyllä ollut tänään aika voimakas, että toisaalta hyvä etten ole touhunnut mitään.
Kroppa selvästi kaipaa lepoa :)
Päänsärkykin vähän helpottanut ja välillä menee pois, kunnes taas hetkeksi ilmestyy
 
WTF!? Kuuluuks mun saada täydet lomarahat vaikka oon äippälomalla ja lomaa en pitäny yhtään???!!!
 
Sanko, mä ainakin saan perjantaina. :) Mut mä kyllä erikseen toivoin maksamaan vaan kaikki pois. Mäkään en ehtinyt pitämään lomia, mutta aattelin, että kun kuitenkin kertyy ens kesälle lomat äippäloman aikana ja nyt ois kaikenlaista hankittavaa, niin otan nyt mieluummin vaan rahat käteen. Sen lomanhan ois voinu pitää esim äippäloman jälkeen.
 
Takaisin
Top