Vihdoinkin kesäkuu!

Joo, lomarahat tulee silti vuosittain, vaikka lomat jää odottamaan. Varsinkin toi talvilomaraha oli viimeksi äittärillä melko mukava :)
 
Haha, kiitos kun otitte lomarahat puheeksi!
Näköjään olen itsekin saamassa huomenna. Olipa mukavan kiva yllätys tälle päivälle :happy093
 
Oli viel pakko soittaa palkkikseen ja tarkistaa asia. Mutta ihan positiivinen yllätys tähän taloustilanteeseen. Ja jos sit esmes hoitovapaalla pidän lomaa niin saan siltä ajalta peruspalkan.
 
Sain vauvanvaatteet viimein pestyä, jee! Se asia seisoi pitkään, kun odotin tietoa siitä isommasta asunnosta, johon toivoin pääsevämme muuttamaan vähän aiemmin. Muutto on nyt sitten ens tai sitä seuraavalla viikolla, mutta tajusin lopulta, että voin pestä ne vaatteet jo ennen sitä. Pakkaan ne siihen äitiyspakkauslaatikkoon odottamaan muuttoa, niin on sitten siellä puhtaana valmiina, jos synnytys sattuisikin alkamaan ennen aikojaan. Mutta kyllä on tää asunto-/muuttoepäselvyys hankaloittanut vauvan tuloon valmistautumista...
 
Ailiina, meilläkin muuttostressiä, kun tässä kuussa pitäisi muuttaa, mutta vauvan olisi hyvä ehtiä syntymään sitä ennen.. :oops:
 
Ei meille sitten vielä tänään tullut vauvaa (yllätys). Jonkinlainen vastasyntynyt rääpäle saatiin kuitenkin, kun löydettiin pesästä tippunut linnunpoikanen kadulta. Mä rupesin melkein itkemään kun se oli niin avuttoman näköinen (hormonit varmaan), joten pakkohan se oli mukaan ottaa. Nyt sitten on linnunpoika pienessä muovipurkissa meidän makuuhuoneessa ja syötellään sille jauhomadon paloja n. kerran tunnissa. Mietin kyllä, oliskohan ikinä miehen kanssa lähdetty tähän ellei molemmat olis niin vauvakuumeisia. :p Enkä kyllä tiedä kuka sitä hoitaa, kun tulee lähtö sairaalaan (jos selviää siihen asti). Anoppi todennäköisesti suostuisi.

Kaiken huipuksi tää on vielä toinen linnunpoikanen tällä viikolla, joka on tullut vastaan ja joka mun mielestä oli pakko 'pelastaa'. Se eka oli sitten kuulemma paras jättää kuitenkin löytöpaikalleen, mutta tää on joku talitintin tms vastakuoriutunut poikanen, niin ei kyllä pärjäisi mitenkään ilman apua.

Täytyy kyllä sanoa, että jo linnunpoikasen ruokkiminen ja nukkumisen katsominen on vaan niin hellyyttävää! Miksei voi jo olla oma vauva, jota voisi ruokkia ja hoitaa.
 
Annisla, ompa kyllä söpöä pelastaa pikkulintu! Toisaalta myös naurattaa tuo hoivavietti. :D Laitahan tänne kuvaa sinun tämän päivän vauvasta!
 
Ens keskiviikkona muutto. Huoh. Karmea pakkausurakka edessä ennen sitä. Tavallaan hyvä, että tää nykyinen vuokrasopimus on vielä kesäkuun loppuun, niin saa loppusiivouksen tehdä rauhassa. Mutta jos sais mahdollisimman pian sen uuden kodin asuttavaan kuntoon, niin voi viimein kunnolla alkaa rakennella pesää vauvallekin. Vaikka mitä nopeammin kaikki muuttoon liittyvät jutut hoidettuna täällä vanhassakin, niin sen parempi tietysti. Onneksi saan apua, ja varsinaisen muuton hoitaa muuttofirma.
 
Gemini, niin ne ihmisten tilanteet on erilaisia, kun toinen toivoo muuttoa ennen lapsen syntymää ja toinen sen jälkeen :) Toivottavasti meidän molempien toiveet sen suhteen toteutuu. Tsemppiä sinnekin muuttostressin kestämiseen!
 
Ailiina, kiitos vain!
Hyvä, että on sitä muuttoapua. Mekin oltaisiin kyllä miehen kanssa vähän pulassa, jos ei oltaisi saatu ketään auttamaan, mutta onneksi just sopivasti alkaa läheisillä loma tuossa juhannuksena :)

Toivottavasti sujuisi muutto mutkitta! :dance008
 
Ai niin, löysin muuten eilen vihdoinkin sitä 100% vadelmanlehtiteetä ja samalla sitten sorruin ostamaan jotain mammateetä, jonka pitäisi edistää maidontuotantoa :grin
Toi 50% tee sai jostain syystä aikaa huonovointisuutta.. Mun mielestä tämä 100% on muutenkin paljon paremman makuista :)

Miehen kanssa päätettiin aamupalaa syödessä, että ensi viikon alussa tämä vauva viimeistään syntyy!
Nyt vaan toivotaan, että vauva on myös suunnitelmassa mukana :smiley-angelic006
 
Me käytiin tänään vielä linnunpoikasen löytöpaikalla, ja löydettiin viereisen vanhan rakennuksen seinästä (tuuletushornista tms) sen pesä. Nyt sitten saatiin lintu palautettua, ei itse pesään yletetty, mutta pesän viereen sinne seinän sisälle. Toivon mukaan selviytyy ja vanhemmat pystyy ruokkimaan sitä.

Mies on ollut ihan pipareina tuosta linnusta! Se heräsi yöllä kellon kanssa ruokkimaan sitä, ja antoi sille lämpimän kylvyn kun mietittiin, aiheuttiko meidän antama ruoka sille ummetusta (kylpy hoiti homman). Nyt se on katsellut haikeana kuvia linnusta ja miettinyt vain, kuinka avuton se pikkuinen oli ja miten se nyt pärjää. Se oli kyllä ihan mahdottoman suloinen otus!

9939c0df-bfb8-4551-8466-d50e2fedb442_zps6337ce94.jpg

Eipä tuo tosiaan muuta osannut vielä tehdä, kuin kiemurrella silmät kiinni ja avata suuta kerjäämään ruokaa. Ja piipitti se kanssa suloisesti.

Nyt sitten vaan odotellaan, koska saadaan oma poikanen hoidettavaksi. :) 3 päivää laskettuun aikaan!
 
Mä ajoin äsken kissan päälle. :sad001 Juoksi ihan suoraan auton alle enkä ehtinyt mitenkään jarruttaa. Se kyllä jatkoi juosten matkaa, mutta kuului auton alta niin ilkeä kolaus, että mahtaakohan selvitä hengissä... Pysäytin auton ja yritin etsiä sitä, mutta oli jo mennyt menojaan. Ihan tuli surku, kun olen niin kissaihminen ja meillä jäi kissa auton alle viime kesänä. Höh.
 
Hetki aikaa kirjotella, kun vain yksi lapsi kaipaa huomiota :)
Meille syntyi siis torstaina 12.6 klo 01.44 pikkuinen tyttö (in your face Anoppi :wink) :love7 Synnytys oli nopea, avautuminen 2h13min ja 1minuutin yksi ponnistus. Hurjaa menoa ja käytännössä ilman kivunlievitystä. Ei tikkejä tai muitakaan vaivoja, kätilölle jo toissapäivänä/eilen sanoin, että onko nyt varmaa, että oon synnyttänyt, vointi on niin hyvä ettei voi todeksi uskoa :grin. Eilen päästiin kotiin, ja täälläkin kaikki sujuu mallikkaasti. Mimmi on paljon rinnalla ja omat unet on hieman kehnot, mutta onneksi hormonit pitää huolen :) Synnytyskertomusta täytyy alkaa kirjottelemaan ja purkaa päästään.
 
Luulin että oma 2min ponnistusvaihe oli nopea, mutta minuutti vain :) Itselläni oli myös super nopea toipuminen ja tosiaan nopea synnytys oli.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
 
Vielä päivä (ja ke aamupäivä) aikaa pakata tää koti laatikoihin ja jätesäkkeihin. Paljon on vielä tehtävää, eikä mun kroppa meinaa jaksaa/kestää. Pääsin puolen yön jälkeen vasta sänkyyn, ja vieläkin käyn ihan ylikierroksilla. Aamulla hakemaan uuden kodin avaimet. Tänään (tai eilen oikeastaan) käytiin hakemassa pinnasänky ja patja vauvalle. Sunnuntaina miesystävä mökiltä palattuaan haki turvakaukalon mun siskon luota. Vauvan vaatteet ja muut tekstiilit olen pessyt. Vielä kun pääsee laittamaan paikkoja kuntoon uudessa kodissa, niin kyllä tää tästä :) Uusi koti on tässä samassa pihassa, niin voidaan heti huomenna (tänään siis) alkaa viedä tavaraa sinne, kun olen avaimet hakenut.

Ihan positiiviset tunnelmat siis, vaikka ei tässä vaiheessa raskautta pitäisi joutua käymään läpi tällaista rääkkiä!!! :confused:
 
Pakko heittää kysymys ilmoille: Mitä te muut viimeisillänne olevat teette juhannuksena??

Haluaisin perheemme mökille, jonne olis kahden tunnin ajomatka tai sitten pitää keksiä jotain kivaa tekemistä kaupungissa (pääkaupunkiseutu). Mökkireissun esteenä on kuitenkin, ettei lääkäri reilu kolme viikkoa sitten suositellut mulle enää pitkiä automatkoja, koska vauva voi syntyä milloin vain (supistelee, paikat pehmenneet ja lyhentyneet ja pää kiinnittynyt). Viime lauantaina jo 20 min matka sai aikaan kunnon menkkakivut niin etten pystynyt istumaan lantiota heiluttamatta. Kipu loppui kun oli kävellyt hetken automatkan jälkeen ja käynyt vessassa. En ole ikinä viettänyt juhannusta kaupungissa ja en oikeen tiedä mitä täällä voisi edes tehdä.. Musta juhannus on sosiaalinen juhla, joten tuntuis hassulta vaan hengailla miehen kanssa kotona. Toisaalta onhan siellä mökin lähettyvilläkin sairaala.. kai ne mut sielläkin ottaisi synnyttämään jos tilanne vaatisi?
 
Mirjam, eiköhän ne siellä lähempänkin ottais sut synnyttään. Käsittääkseni ite saa valita synnytyssairaalan. :) Mulla kans samat oireet/diagnoosit ja en kyllä enää uskaltas lähtä pitemmälle. Mäki miettiin viimeviikolle mökkireissua, mutta sitten ajattelin, että pidän vaan muut hereillä vessareisssuillani ja nukkuisin kuitenkin huonosti ja lisäksi Se synnytys riski. Että kotona ollaan sit oltu. Juhannuksena käydään mun vanhempien luona grillaamassa ja varmaan vaan syödään herkkuja, mutta saapa nähä millon tämä vauveli ulkoistuu, onko jo juhannuksena vauva kainalossa. :)
 
me lähdetään mökille, synnytystäkin uhaten :) tai no päiväksi vaan mennään mutta esikoinen jää sitten sinne hoitoon :) tunnin matka synnärille ja taitaa siinä olla matkan varrellakin joku synnäri jos hätä tulee :)
 
Takaisin
Top