Vauvauutisten kertominen

Cut-ting, mulla on ihan samat suunnitelmat ollu. :D Annan neulehullulle äidille kasan vauvalankaa ja neuleohjeita äitienpäivänä. Ultrakuvia näytän/annan kyl myös. Mulla on äitienpäivänä 13+5. :)
 
Nyt on kerrotu lapsille :) molemmat olivat innoissaan ja halusivat jo kovasti nähdä vauvan ja saada kotiin. Olikin järkytys kun selitin että vähän ennen joulua meidän perhe vasta kasvaa yhdellä ihmeellä. Poika kutsu pertiksi heti vauvaa ja tyttö puhuu kuin kivaa on saada pikku sisko ♡ painostettiin kyllä lapsille ettei viellä saisi kertoa kauheesti muille. Ennenkun ollan ehditty kertoa mummoille isin kanssa. Saas nähä osaavatko pitää suunsa kiinni. Vähän kyllä epäilen :D

Niin ja koita nyt selittää miten se vauva sinne mahaan onkaan joutunut. :confused:
 
Mä kieltämättä kans vähän pelkää tota selittämistä et miten se vauva on sinne masuun joutunut..!
Meillä miehen esikko 5v näki tänään vahingossa ultrakuvan ja kysyi et mikä se on.. Kohta heillekin pitää sit vissiin kertoa! Hui! Jotenkin jännittää kauheasti, ku pitää äitienpäivänä kertoa tuleville isovanhemmille (sillon jo 14+6 kylläkin) ja sen jälkeen töissä. Ja sitä töissä kertomista pelkää eniten!!!! Kaikki muu ehkä meneekin.. Lapsille saa kyllä varmasti olla moneen kertaan selittämässä..
 
Mua ihmetyttää toi lapsille lisääntymisen selittäminen. Jotenki itellä varmaan ollu aina niin paljon eläimiä ympärillä et oon ajatellu vaan et ihminen on yks eläin muiden joukossa ja samalla tavalla se vauva "päätyy" mahaan ku hevosilla tai koirilla. :D Ja onhan sit aiheeseen liittyvii opetusvideoitaki olemassa :''D
https://www.youtube.com/watch?v=nKLd8dtIMcE
 
Meilläkin 7- ja 8v kyllä tietää miten lapset saa alkunsa :) kerrotaan ensi viikolla ultran jälkeen. Eniten ärsyttävä exille kertominen (miehen tytön äidille, mun tyttöjen isälle), miehen exälle varsinkin..saa nähä mitä sontaa sieltä nyt tulee.
 
Meillä kans tuo ekaluokkalainen tietää mistä vauvat tulee. Ja meillä tosiaan kans poika ilmoitti, että jos vauva on poika, siitä tuloo Pertti, ihan kuten Spunkin poikakin :grin
Meidän esikko on katsonut jo tosi pienenä noita olipa kerran elämä-sarjoja ja sieltä ekakertaa kävi ilmi, mistä ne vauvat oikeesti tulloo. Sittemmin kun on kysellyt tarkemmin, niin ollaan vastattu. Periaatteessa poika ajattelee sen niin, että isällä on siemen joka tarttee sen äidin munasolun, jotta vauva saa alkunsa. Ja näinhän se kaikessa yksinkertaisuudessaan meneekin.
 
Meidän 5-vee kysyi juuri pari päivää sitten aamupalapöydässä tuon kysymyksen, vaikka ei olla vielä vauvasta kerrottu. Kerroin pelkistetysti miten se vauva sinne mahaan joutuukaan ja ihan tyytyväinen oli lapsi vastaukseen, ei herättänyt mitään suurempia tunteita..
 
Joo ja ne lapset esittää sitten lisäkysymyksiä kun se pelkistetty vastaus ei enää riitä.
 
Me kerrottiin jo aika alussa molempien vanhemmille ja miehen tytölle, ettei tarvitse väsymystä ja huonovointisuutta selitellä. Töissäkin tietää esimies ja pari työkaveria. Kolmelle ystävälle kerroin myös alussa, että saa jakaa kokemuksia ja kysellä vinkkejä :) Muuten odotellaan ultraa, niin sen jälkeen voikin kertoa avoimemmin. Alunperin oisin kyllä halunnut odotella vanhemmillemme kertomisessa äitienpäivään, mutta helpompi ratkaisu näin. Äiti muistaa kaikki maholliset neuvola-ajat ja verikokeet ym., että taitaa olla innolla mukana odotuksessa :)
 
Jooh, toi vauvan ovi-video oli siis silkkaa huumoria. :D Mä lasken nyt sit vaan ultrakuvat kädessä päiviä äitienpäivään. En meinaa oikein pysyy housuissani eilisen ultran jälkeen.
 
Meillä nuo elämää suuremmat kysymykset tulee aina ihan puskista ja hetken joutuu yleensä vähän kelaileen, että miten tämän nyt selittäis... Kuolemaa koskien oli aikanaan myös mielenkiintoisia tilanteita, kun tyttö paukautti mieltä askarruttavat kysymyksensä joskus niin erikoisissa tilanteissa ja kysymykset saattoivat olla mitä vain, esim. onko kuolleilla aivoja? Onko vankila sama kuin hautausmaa? Kuoleeko pikkusiskokin joskus?
 
Nyt kävin kuvat teettääs ja liimasin korttipohjiin, kunhan ovat suoristuneet niin vielä hienosäädän kortteja, jotka siis tarkotus äitienpäivänä antaa :) toki anoppilaan otan jo varmuuden vuoksi viikonloppuna mukaan, appiukko tyrkyttää kumlinki alkoholia ku on pitkät vapaat kerta :D aateltii että jos näin käy nii annetaan suoraa kortti käteen. Äiteelle en tiä annanko edes äitienpäivänä kyllä vielä, oon ny kahden vaiheilla että koitanko vaan peitellä ja sitte ku se huomaa niin kerron. Vaikeaa kyllä ku seuraavat 2vk pitää taas vanhemmilla asustella.
Mummalle ja mummille tehtiin vaan tuosta koiran kans olevasta kuva, sitäki viä parantelen sitte myöhemmin :)
 

Liitteet

  • WP_20150429_001.jpg
    WP_20150429_001.jpg
    759.5 KB · Katsottu: 67
  • WP_20150429_002.jpg
    WP_20150429_002.jpg
    713.4 KB · Katsottu: 67
Niemja noi kortit on niin ihania :) ♡

No nyt meillä tyttökin tietää miten se vauva sinne mahaan menee. Tosin oletan että lisää kysymyksiä viellä satelee. On meinaan niin utelias luonne että ihmettelen jos ei keksi lisää kysymyksiä :D yks ilta kysy kuka loi jumalan jos jumala loi kaiken?
 
Mä täällä pähkäilen runoa/värssyä jonka voisin ikäänkuin vihjeeksi laittaa siihen korttiin, varmaan jollain tapas sitä muokkaan tuosta alkuperäisestä vielä. En tiedä teiän muiden hormoneista mut mulla ne ainakin päätti et runoja ei voi lukea itkemättä!

Tässä kortti joka lähti tänään anopin luo Norjaan..! Jännäääääääää!!!!! :excited001
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    761.3 KB · Katsottu: 66
  • image.jpg
    image.jpg
    903.3 KB · Katsottu: 71
Muokattu viimeksi:
Aivan älyttömän ihana kortti ballogala!!!! Tuli ihan tippa linssiin.
 
On varpaat ja sormet pikkuiset,
Sydän sykkii jo rinnassa mulla.
Omat aivot ja vakaat aikomukset:
Minä maailmaan tahdon tulla!
 
Eiiikä, tääkin täällä hormoneissaan alko silmistä vuotamaan tuon Ballogalan kortille :p
 
Mulla on ultra vasta ens viikolla (höh) mut kerta dopplerilla syke kuului ni aika epätodennäköistä että enää kävis hassusti... Tylsästi äidilleni ja mummilleni allekirjoitin kortit minä, tyttö ja työnimi: Elmeri (LA 21.11). Itse asiassa laitoinkohan edes oikeen päivän niihin, no, sinne päin :D
 
Takaisin
Top