Vauvauutisten kertominen

Awww, ballogala ihana kortti! Joo mä en pysty kans mitään lukemaan ilman kyyneleitä nykyään, pitäs löytää esikon rippikutsuun joku kaunis runo, mut en saa niitä kyyneleiltäni luettua :shy:

mä oon varmaan kaikkein tylsin ku en viitsi tehdä kelleen mitään hienoa paljastusta, töksäytän si joskus vaan ku ihmettelevät miks oon lihonut :) vähän hävettää omasta puolesta laiskuus, kun teillä muilla on niin kauniita ideoita kertomiseen :)
 
Meillä sai tänään kylän kaupan väki kuulla kovaan ääneen esikoisen suusta, miten hänestä tuloo isoveli :p Silitteli mun masua ja selitti kovaan ääneen miten "täällä se vauva kasvaa!".
 
Tosi kaunis ajatus ku ois joku runo ja kortti, millä paljastais. Myökin vaa töksäytettiin kaikille.
 
Mä tädille lähetin kuvan, ja mummalle ja paapalle kerroin suoraa että saadaan vauva ja annoin jo äitienpäiväkortin missä oli kuva. Ihana ku ne oli niin iloosia meidän puolesta!
Vanhemmat saa äitienpäivänä kuulla vasta...
 
Meillä on tytöille kerrottu ja he ovat todella innoissaan :) keksivät jo työnimen "Lulu". Kavereista moni arvasi vappuna kun en juonut. Äitini lähtee huomenna reissuun, laitan tytöistä ja ultrakuvasta kuvan ja tekstin "tuo meille tuliaisia.".
 
Mä oom kans miettinyt kaikkia kivoja tapoja kertoa vaikka kelle, mutta oon vaan pulauttanut asian nyt yhdelle jos toiselle. En mää mitään salaisuuksia osaa pitää.
 
Me ollaan ostettu kaksi erilaista isovanhempien kirjaa äitienpäiväksi. Lisäksi anoppi on kova neulomaan, joten hänelle on ostettu myös neulontakirja, jonka väliin vauvaosion kohdalle ajattelin laittaa lapun, että aloita tästä. Valmistautua pitäisi marraskuuksi. Äidilleni pitäisi vielä joku lisälahja keksiä. Ja toki molemmille ja isovanhemmillemme annamme kortit äitienpäivänä, johon tulee myös ultrakuva. Tuolloin rv 11+3.
 
Oi, että miten ihana kortti ballogala. ❤ Enpähän mä pystynyt lukemaan sitä runoa ilman itkua.

Meillä mies lähetti perheellensä ( patsi anopille) ultrakuvan ja voi miten mä itkin, kun saatiin ihania viestejä ja soittoja. :) Jännittävin hetki on vielä edessä, kun äitienpäivänä kerrotaan anopille ja mun vanhemmille, silloin saattaa tulla itellä kyyneleet. Tai siis me laitetaan ultrakuvat äitienpäivä kortteihin. :)
 
Mä kirjotin äiteen korttiin kirjeen mukaan missä toivoin että meidän elämää ja toivetta kunnioitettaas ja ei kerrota mitää, edes vihjailuja asiasta faces. Sitte laitoon kortin ja kirjeen kirjekuoreen ja käskin pikkusiskon antaa sen sunnuntaiaamulla kun tullaan vasta illasta käymään :)
 
Mä julkaisin eilen ihan reilusti vaan faces omalla seinällä meidän vauvauutisen,laitoin ultrakuvan ja runon. Toki läheiset ja lähimmät ystävät on tienny jo plussasta lähtien kun ovat olleet hoidoissa tukena :) Me asutaan pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntee toisensa ja olen vielä kaupassa töissä niin oon paljon ihmisten kanssa tekemisissä jo työn puolesta. Eli kaikille tasapuolisesti saavat lukee uutisen mun julkaisemana eikä tarvi kauheesti sit arvuutella seljän takana et onkohan tuo kaupantäti paksuna kun on tota vattaakin tullu laughing7
 
Ihana kun kerroin mun mummolle tänään ja se alkoi muistelemaan kaikkea omia raskauksiaan ja sitä kun tuli itse mummoksi! :)
 
Nyt meillä tietää mun puolelta koko lähisuku ja miehen puolelta lähes kaikki myös. Jotenkin ei vaan aivot meinaa vielä sisäistää ettei enää tarvitse salata masua vaan nyt saa alkaa olla avoimesti raskaana kaikki on kyllä vaikuttaneet olevan aidosti onnellisia meidän puolesta, äiti laittoi vielä jopa perään viestin et olipa ihana äitienpäivälahja..!
 
Kerrottu. :) Aika hyvin kaikki otti asian vastaan, mitä nyt veli tais järkyttyä ja anoppi alkoi pitämään jotain "minä olen maailman paras äiti, sinä olet lähtökohtaisesti huono" -puhetta. Äidille mainitsin jotain villavaippahousujen neulomisesta, niin sekin vähän järkyttyi kestovaippa-ajatuksesta. Kaikilla on nyt vähän sulateltavaa kyllä tässä asiassa, ite en osaa enää olla edes ihmeellisen innoissaan kun oon jo niin tottunut koko ajatukseen ja olokin on vihdoin hyvä!

Kerrottiin muuten niin, että liimasin ostettuun äitienpäiväkorttiin (sisäpuoli tyhjä) ultrakuvan, johon kirjoitin "Hyvää äitienpäivää! Ylempi arvonimi odotettavissa marraskuussa. Eli n. 184 päivää aikaa valmistautua mummouteen." - Mun vanhemmillehan tää on tosiaan ensimmäinen lapsenlapsi.

Äiti oli kyllä iloinen, vaikka aika puskista tais uutinen sille tullakin. :D Iskä otti asian aika rauhallisesti vastaan, vaikka onnittelikin. Miehen vanhemmat taas onnitteli suorilta - eivät varmaan tarvinneet sulatteluaikaa kun ovat jo isovanhempia.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Täällä kerrottu nyt kaikille tarvittaville :) (vanhemmat, isovanhemmat, työnantaja yms) ja kaikki ottanut asian hyvin :)

Itsellä tosin oppisopimuskoulutus näyttää siltä että päättyy syyskuussa niin siitä sitten äippälomalle ja katsotaan sopimusta töissä sitten äitiysloman jälkeen. Jos siltä tuntuu. Ajattelin pitää lomat tuohon loppuun niin pääsee aikaisemmin jo lomailemaan. Tietty riippuu ihan oloista myös :)
 
Ainiin ja miehen äiti oli arvannut asian jo! Kuulemma näki mun kasvoista joskus rv7 paikkeilla kun käytiin heillä. Olin kuulemma niin kalpea :D
 
Meillä taas äiti on arvannut aina siskojen raskaudet, kun siskot olleet väsyneen näköisiä ja kalpeita, mutta eipä se musta ollut mitään huomannu. :D Hassua jotenkin nyt, kun voi ihan vapaasti puhua kaikista asioista äitinkin kanssa, kun tää raskaus ei ole enään salaisuus. :) Ja ihana huomata miten isoveljetkin otti asian innoissaan ja toiselta veljeltä saadaan kaukalo ja muita vauvan kamppeita. :)
 
Sohwia jep ihan hassua että ei oo enään salaisuus! Täällä odotetaan että Masu vielä kasvaa lisää niin että näyttää varmasti vauvamahalta niin alan käyttää vatsaa korostavia vaatteita :D
 
Äite oli kertonut äitipuolelleen vauvauutisen (mulle siis ihan mummi, äidin äiti kuoli jo hyvä aika ennen kuin mä synnyin.) käydessään. Siellä oli oltu varsin iloisia. Isän äiti ei vielä tiedä. Enkä ajatellut ihan heti kertoakaan. Mummo on kauniisti sanoen hankala ihminen ja nyt kun ikä jo painaa, niin muuttuu koko ajan hankalammaksi. Mä olen aina ollut mummon silmissä ns mustalammas ja varmasti olisi tästäkin aiheesta taas jotain todella positiivista sanottavaa :rolleyes: Serkku kun sai toisen lapsensa, niin mummo sai tietää tästä vasta kun lapsi oli syntynyt. Jännä... sielläkään ei haluttu kuulla mummon rankkoja mielipiteitä.
 
Kaikille tarvittaville kerrottu. Äitienpäivänä tuli kerrottua tuleville tripla isomummolle ja tripla isoisomummolle. 5 sukupolvessa mennään :) miehen suku tiesi jo aikasemmin. Mies on tuommoinen moottoriturpa ettei mikään pysy sisällä :D isäpuolelleni kerroin vasta myös eilen. Hänkin onnitteli. Ja työnantajalle tänään mainitsin etten enää lokakuussa ota jatkoa työsopimukseen jos tarjoavat. Hänkin onnitteli. ♡
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja heidän uusille puolisoille sekä miehen vanhemmille. Miehen koko suku tosin taitaa jo tietää, kun juttu levinnyt :D mun läheisimmät ystävät tietää ja sitten mun ja miehen työpaikoilla tiedetään myös. Tänään mennään mun isovanhempien luokse kylään ja näytetään heille ultrakuvat, niin saavat sitten myös tietää pienistä :) mahakin alkanut jo vähän pyöristyä niin kohtapa se sitten jo näkyy vaikkei kertois :D hyvät ystävät jo päivittelikin, et onpa mulla maha kasvanut, kun oon aiemmin ollut aina aikas hoikka :D ja neuvolalääkäri sanoikin et kohtu on hyvin kasvanut ja et kaksosraskaudessa se kasvaakin viel normaalia nopeemmin :)
 
Takaisin
Top