vauvauutiset, miten ja milloin?

Mä haluaisin kertoa kaikille uutiset. En malttais millään odottaa ekaan ultraan.
 
Muokattu viimeksi:
En ole vielä uskaltanut kertoa kuin lähimmille. Koitan odotella np-ultraan asti, mutta 3vk tuntuu ihan ikuisuudelta. Varsinkin kun maha on todella turvoksissa ja on haastavaa saada pidettyä tämä pallo piilossa :D
 
Me ollaan nyt isovanhemmille kerrottu ja osalle lähipiiriä muutenkin. Töissäkin moni jo tietää kun siellä on jo kaikenlaisia kuvioita pohdinnassa ensi syksyä varten, joten ajattelin osalle jo kertoakin. Esimiehille pitäisi vielä kertoa ensi viikolla varmaankin. Ja vähitellen sitten muillekin lähimmille ihmisille ja muille sitten varmaan seuraavan ultran jälkeen. Ja vaikka tiedänkin, että fb-kavereissa on kanssa jokunen lapsettomuudesta kärsivä (yhden ainakin tiedän varmasti, vaikka hänellä se onkin sekundaarista), niin sitten seuraavan ultran jälkeen kyllä aion seinällekin jotain laittaa. Ja vaikka siis itsekin tässä jonkin aikaa ehdin ahdistua aina kaikkien vauvauutisista kun keskenmenon aiheuttama suru oli pahimmillaan. Silti sekin on osa elämää.
 
Mun esimies näki mun sairaslomatodistuksesta jo kun olin rv 7 vasta ja jouduin reippaan pahoinvoinnin takia olemaan viikon pois töistä. Muuten tietää vasta paras ystävä, sisko ja meiän molempien vanhemmat :)
Meillä on uusioperhe ja tää tuleva on eka (ja vika :joyful: ) yhteinen. Niin ja mun vanhin tytär tietää, mutta muut lapset ei tiedä. Ajattelin että kerrottais vasta kun on ihan pakko, eli puolivälissä, koska en haluu jakaa uutista sitä kautta miehen exälle, joka ei tuu olemaan onnellinen meiän puolesta :wtf:
 
Kerroin omalle esimiehelle viime tiistaina yllätyin miten positiivisesti suhtautui. Muille työkavereille en ole kertonut, tulkoon kysymään ku kehtaa joskin siihen ei varmaan kauaa mene kun masu on selkeästi pyöristynyt. Ihme jos viikkoakaan pystyn pitää niiltä salassa
 
Mulle jostain syystä vaikeaa edes lähisuvulle kertominen, en oikein edes tiedä miksi. Eli tällä hetkellä ainoastaan mies ja neuvola tietää. Kaikki asuu kaukana ja asia pitäisi puhelimen välityksellä täräyttää. Jotenkin kai pelkään että kun taitaa tulla melkoisena yllätyksenä kaikille, jotain typerää ensireaktiota ja kysymystä on odotettavissa, joka sitten saa mulla maidon kiehahtamaan. Taustatietona kerrottakoon, että kun ilmoitin viime vuoden lopulla miehen lähteneen vuodeksi ulkomaille töihin, joku jo keksi kysyä että ootteko te eronnu. o_O

Onko tekstari sopiva tapa ilmoittaa...? :p
 
Me ilmoitettiin lähipiirille kuvan kautta jossa esikoisella on paita missä luki Isoveli 8/16 :)
 
Juu mä olen kuvan lähettämistä kanssa miettinyt, kun tuossa olis noita ultrakuvia jo... :)
 
Mä lähetin omille perheenjäsenille ultrakuvan puhelimiin. Viestissä oli mukana myös laskettu aika ja sydän.
 
Kuvatekstaria oon kyllä harkinnut, mutta kun osalla taitaa olla edelleen karvalakkipuhelin käytössä. Mitenkähän sellaiset puhkat tykkää vastaanottaa kuvia...?
 
Osa vähän huonosti... Mä lähetin sellaisille joilla tiesin olevan uudempi puhelin, mutta silti veljen vaimon puhelin ei avannut kuvaa ja jouduin sitten lähettämään veljen puhelimeen uudelleen. :)
 
Valittelin tuolla edellisellä sivulla tuota uutisen kertomisen vaikeutta ystävälleni, joka ei pidä lapsista. Eilen lopulta rohkaistuin ja kerroin uutisen. Kaikki sujui huomattavasti paremmin, kuin mitä pelkäsin. Hän jopa onnitteli hetken asiaa sulateltuaan. Ja pohti jopa, että hänen varmaan pitää tehdä tässä tapauksessa poikkeus, ja harjoitella lapsen pitämistä sylissä. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Tänään sitten tästä rohkaistuneena kerroin uutiset myös työpaikalla lähiesimiehelle ja tiiminvetäjälle. Molemmat onnittelivat ja minulle jäi oikein hyvä fiilis molemmista keskusteluista. Nyt on hyvin huojentunut mieli, kun on saanut nämä mieltä painavat asiat järjestykseen :)
 
Mä myös pähkäsin pitkään kertomista ystävälleni, joka kyllä pitää lapsista, mutta joka on vastoin tahtoaan hedelmätön :/
Hän otti asian hyvin ja onnitteli ja toivoi meille hyvää. Mutta sen jälkeen ei ole asiasta maininnut ja kun jotain sivuan, vaihtaa heti puheenaihetta.
Todella sääli jos ystävyytemme menee tämän takia pilalle. Silti tavallaan ymmärrän että saatan kohta ison vatsani kanssa olla kipeä muistutus hänen omasta kykenemättömyydestään :sad001

Osaako kukaan neuvoa tai onko kohtalotovereita? Onko tämä ystävyys mahdollista säästää?
 
Kultu, itselläni myös lapsettomuus taustalla. Ensimmäistä tässä siis odotellaan. Itse en aina pahimpina epätoivon aikoina halunnut nähdä raskaana olevia ystäviä, enkä edes pienten lasten vanhempia. Silti ystävyys on säilynyt, mutta äitiys/lapsiperheasioista en yleensä jaksanut heidän kanssaan keskustella. Ystävyys saattaa siis mennä hetkeksi tauolle, mutta toivotaan että niin ei käy.
 
Me kerrottiin vanhemmille jo jouluna eli tosi alkuvaiheessa. Lähimmille kavereille ja sukulaisille kerrottiin ekan ultran jälkeen (rv 12). Töissä en ole vielä kertonut, en edes esimiehelle, mietin että jos tällä viikolla uskaltais kertoa niin tietää varautua ens kevään/kesän projekteissa, joissa olen nyt ollut paljon mukana.
 
Hip Hei ! =)

Olin vkolla 9 raskaana kun kerroin omalle perheelle. Iskin ultra kuvan nenän eteen ja siinä vaiheessa silmät meni pyöreeks ja suu auki tai käsi suun eteen... Äiti ja siskot otti asian hyvin mutta isän reaktio oli "no voi perkele" "onko tuo nyt kovinkaan viisasta". Muutamille kavereille kerroin aikasemmin koska oli pakko jollekin puhua. Isä soitti pari päivää kertomiseni jälkeen minulle ja sanoi kiroilujen kautta että sinä nyt perkele tee abortti jne jne ... laitoin luurin korvaan itkin koko illan ja laitoin viestiä jossa kerroin etten halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä niin kauan ennekuin vaihtaa asennetta ja osaa pyytää anteeksi. Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään. Kuitenkin olen pian 30vuotias, minun kroppa, minun elämä, minun päätökset! Tällä hetkellä olen siis 12+1 raskaana. Tässä rojektissa olen ihan yksin.. lapsen isää ei kiinosta (enää).. kai tästä jotenkin yksin selviää eläinten kanssa.... En ole juurikaan huudellut asiasta, ja kohtahan tämä alkaa näkyäkin.
 
Dermal ompa inhottava reaktio isältäs. :sad001 mutta jospa se siitä vielä mieli muuttuu alku järkytyksen jälkeen. :) minkä ihmeen takia se noi sanoo aikuselle ihmiselle? Mun isä ei kyllä kans reagoinu ihan niin miten toivoin, tuumas vaan että jaa, nytkö niitä rupes tulemaan... mutta on kyllä sulle tosi törkeesti sanonu :/ jaksuja ja tsemppiä raskauteen! :)
 
Mua on kauhistuttanut kun esikosta olisin voinut huutaa koko maailmalle, mutta nyt tämä toinen on "varjeltu salaisuus" enkä tahtois millään kertoa. En tiedä edes miksi haluan salata, liekö osasyynä kun oon uudessa työpaikassa ja koeaika loppuu 4vkon päästä enkä todella saa sinne saakka peiteltyä :/ olis ihana saada "luvan" kanssa kävellä maha pömpöttäen eikä tarvisi joka päivä pukeutua löysiin mekkoihin.
 
Takaisin
Top