vauvauutiset, miten ja milloin?

Mä oon ilmoittanut lapsien tulosta facessa vasta, kun pieni on omassa sylissä. En muutenkaan ole kovin aktiivinen facen päivittäjä. En jotenkin tykkää facen sellaisesta kulissielämästä. Mielummin tapaan ja juttelen kasvotusten. Saa kaverin elämästä ihan erilaisen kuvan, kuin facessa päivitellään.
 
Rv15+1 menossa. Eli pomolle olen sanonut, mutta en yhellekkään työkaverille vielä koska maha ei ole kasvanut yhtään vielä. Jotenki tuntuu et ei haluu kertoo....ei kuulu kellekkään. Muistuu vaa mielee edellinen kerta kun vielä rv30 viikolle asti kaikki ihmetteli mun pientä mahaa ja kyseli kaikkea sopimatonta, ihan kun pitäis selitellä kaikille onko kaikki nyt hyvin kun maha on niin pieni. Plaah.
Ois kiva tietysti vapaasti huudella kaikille että odotan, mut en jaksa niitä kyselyitä.
Onko muilla samanlaista maha ongelmaa ollu raskauden lopulla?
 
Made, miulla oli mahan kommentoijia, mut lähinnä toiseen suuntaan. Miten voi olla noin iso maha jne :rolleyes: rv24 oli jo semmonen maha et jotkut epäili et kohta meen synnyttää .. Niinku sillä mahan koolla ois ihan hirveesti väliä.
 
Niimpä. Ei pitäisi olla väliä kun vauvalla on kaikki hyvin. Tyhmää kun epäillään suurinpiirtein valehtelijaks...."miten voit jäädä äippälomalle kun maha on niin pieni, onko sillä varmasti kaikki hyvin?"
No täytyy tämä raskaus pitää salassa niin kauan kun pysyy ja sit kai vaan kestää kysymykset.
 
Ai kun se salailu onnistuiski :D pahasti näyttää siltä et tällä kertaa mahasta tulee viimekertaista suurempi :banghead:
 
Mä kans pidän töissä matalaa profiilia niin kauan kuin pystyn... 16+6 ja nyt vasta alkaa tuntua et maha on tiellä nukkuessa, mutta on siis samankokoinen kuin mun aiempi pömppis mutta kiinteämpi. Siispä vaatteilla (töissä on erikseen työvaatteet) saa mainiosti peitettyä vielä viikkoja, luulisin. Meillä on töissä kans näitä potentiaalisia kommentoijia, juoruajia ja omien kokemusten kertojia... Varsinkin kun on vielä pahaa oloa ja oksentelua, paino -4 kg niin eikai se maha nyt ihan jättisuureksi esikoisella tässä vaiheessa pystykään kasvamaan.... Kyllähän tuon omista vaatteista huomaa, jos oon saanut syötyä jotain, korostan mahaa ja sitä osaa tarkkailla. Mutta tuntemattomat ei vielä huomaa. En halua kuulla enää yhtään "kyllä se kohta loppuu" kommenttia tähän pahaan oloon!

Me ollaan kerrottu vain läheisille. Toiselle mummolle pitäisi kertoa tänään, mutta hyh kun ahdistaa. En oo sen puolen suvun kanssa missään tekemisissä ellei ole mummin synttärit tai näe sattumalta jossain tai jotain.... Mummoakin näen ehkä kerran puoleen vuoteen. Hänelle ei oo eka lapsenlapsenlapsi, joten jospa malttaisi pitää suunsa kiinni kun sitä pyydän...

Edelleen pelkään keskenmenoa. Tai ennemmin sitä härdelliä mikä tulee jos menee kesken. Ja ahdistaa jos ja kun suvussa ja töissä supistaan selän takana raskaudesta. Mitä se muille kuuluu. Antais vaan mun rauhassa oksentaa ja olla pienen mahani kanssa :sad001
 
Me ollaan kerrottu lähimmille sukulaisille ja töissä olen kertonut kanssa suurimmalle osalle kun oli jokin aika sitten varsinkin paljon pohdintaa ensi vuoden työtunneista. Vaikkei mun mahasta vielä kukaan varmasti uskaltaisi kysyäkään. Liikakiloja on muutenkin sen verran että ihan lihomisesta tuo menis helposti, vaikka itse sen huomaakin selvästi. Toivon saavani seuraavan ultran ohi piiloteltua oppilailta kylläkin. Mutta eipä oppilaat juuri ikinä mitään huomaa. :wink
 
Mannikka, mulla aivan sama juttu! Minkäs teet, kun kohtu on niin edessä. Äitini kysyi eilen, että ootko varma, ettei siellä ole kahta? Nyt rv 17+3
 
Vaa_veli miulla kanssa kohtu eteen kallistunu.. Onneks näyttäs siltä et porukat sai ihmettelystä tarpeeks viimeeks ja nyt on tyytyny vaan sanoo et olihan se iso viimeekskii..
 
Meillä kanssa kaikki jo tietää. Tuleville isovanhemmille kerrottiin jo hieman ennen joulua justkin ruokailun takia. Muille kerrottu sitä mukaa kun ovat kehdanneet kysyä tai tarpeeksi kauan tuijottaneet. Huonompinäköinenkin sen kyllä jo huomaa kun maha on niin iso. Rv 18+6. Tänään jo lisäshoppailin mammavaatteita kun mikään vanha ei enää mahdu
 
Mä en ymmärrä miksi mä olen niin huono kertomaan vauvauutisia. Mä jotenkin kai jännitän reaktioita tai jotain. Noloa kyllä, kun ne joille ei olla sanottu vielä mitään, ovat varmasti huomanneet tai epäilevät vahvasti jotain jättikasvainta.:p Äitin puolen sukulaiset asuvat kaukana. Osan heistä näin silloin, kun raskaus oli aivan alussa. He eivät tiedä siis mitään. Ehkä pitää kertoa rakenneultran jälkeen, niin saavat halutessaan tietää sukupuolenkin.
 
Mäkään en uskalla kertoo, en tiedä miks. Yks työkaverikin kysyi...no koskas tulee seuraava vauva. Vastasin automaattisesti et ei vielä, sit joskus. Jälkeen päin aattelin et oishan sen voinu myöntää että odotan jo. Ei vaa haluu/uskalla sanoo vaik ei oo mitää syytä olla sanomatta. Outoja nämä asiat.
 
Mä kerroin kyllä töissä jo viikoilla 12+, ja se oli pelkästään hyvä asia, kun olen vieläkin niin huonovointinen, niin ei tarvitse salailla ja koettaa valehdella, että kärsin migreenistä.. helpotti tosi paljon elämää.

Muillekin sukulaisille ja läheisille kertoiltiin samoihin aikoihin.
 
Mun on pitänyt töissä kertoa kun meillä on työntekijäkokous (vaan 5 ihmistä töissä) mut ei olla kahteen kuukauteen saatu kokousta aikaiseksi kun aina joku puuttuu.. :D kauankohan tässä siis vielä menee että kerron, vai pitäisikö vaan yksitellen kertoa kollegoille, pomo tietää jo. :)
 
Meillä on kerrottu lähisuvulle ja parin harrastusporukan tyypeille olen kertonut (tai paljastanut käyttämällä tiukkoja vaatteita). Töissä tietää esimies. Muut työkaverit ei kai ole huomanneet, koska jostain syystä edelleen yritän vähän peitellä, en tiedä miksi. Meillä sellanen (melko iso) työporukka, että osaa näkee päivittäin ja osaa vaihtelevasti, ja en oikein jaksaisi sitten joka päivä asiaa vatvoa jokaisen kanssa erikseen. Pitäisiköhän laittaa kahvinkeittimen kylkeen joku ilmoituslappu... :)
 
Miust tuntuu et nyt tietää kaikki :D miun mummollekkin vihdoin pääsiäisenä paljastettu. Oli kyllä esikon synttäreillä turvotuksesta ja oksentelusta aavistellu :rolleyes: :D
 
Täälläkin koko suku tietää, mut kaikkia kavereita tieto ei ole vielä saavuttanut, outoa! Minun työpaikalla kaikki tietää paitsi yksi, joka on ollut saikulla pidemmän aikaa. Se tosin on tulossa takaisin töihin ja oli jo monta kuukautta sitten pyytänyt vapaapäivää juuri silloin kun minulla on RU, niin pomon mielestä minun ru on tärkeämpi ja minä saan mennä ja hän jää töihin. Siitä närkästyneenä oli sitten kysellyt yhdeltä työkaverilta ikävään sävyyn että onkohan tuokin raskaana kun ramppaa lääkärillä koko ajan.. ;D haha olen päättänyt että kerron kun tulee töihin. :D
 
Kerroin työkavereille tällä viikolla, tai itseasiassa esimies ilmotti sanomalla että meille tulee äitiyslomasijaisuus hakuun (kerto mulle ennen sitä että mainitsee siitä nyt niin kukaan ei ihmettele miks haetaan äitiyslomasijaista). Eipä tarvinut itse kertoa, ja eihän se mikään salaisuus oliskaan enää ollut, jos joku olis osannut kysyä niin en tietenkään olis enää kieltänyt. En tiedä miks näinkin pitkälle halusin pitää asiaa salassa, jotenkin se vaan meni näin että siirsin ja siirsin sitä millon kerron..
 
Mä en oo töissä vieläkään sanonut työkavereille mitään, eivät ole huomannu olleskaan. Odotan ainaki ens ti ultraan. Ehkä sen jälkeen....joskus sitten. Heh. Viim heinäkuussa kun jään äippälomalle :p
 
Mun miehen exä oli saanu jostain tietää... Laittoi sitten mun miehelle viestiä että mitä ihmettä me ollaan menty tekemään ja koska on laskettu aika.
Pyysin ettei mies noteerais viestiä ollenkaan, koska mun mielestä asia ei voisi vähempää kuulua jollekin exälle.
Jotenkin sen vaan on vaikea päästää tosta irti ja ois jatkuvasti vailla palveluksia. Ajattelinkin, että pitääkö mun kohta kivahtaa että Oliskos hänen aika etsiä uus mies itselleen kun tämä on nyt mun :P
 
Takaisin
Top