vauvauutiset, miten ja milloin?

-PikkuPaapu-

Jostain jotain jo tietävä
Eli milloin aiotte uskaltaa kertoa ilouutiset suvulle/ystäville? Kerrotteko vain suoraan kasvotusten, viestillä vai jotenkin muuten? :dummy::dummy1:
 
Mun äiti sai tietää heti ku testin tein :D Sen lisäksi oon kertonut muutamalle kaverille, joille kertoisin myös, jos menisi kesken. Mies oli paljastanut isälleen, kun tämä oli suoraan kysynyt, että millon tulee toinen :) Miehen äidille kerrotaan jouluaattona ja lopulle lähipiirille sitte rv 12 jälkeen sitä mukaa ku nähdään. Täysin julkiseksi asian haluan vasta rakenneultran jälkeen, eli sinne asti yritetään piilotella mahaa :)

Edit.
Ja siis kasvotusten kerrotaan tärkeimmille ja run jälkeen sitte lyön varmaan jonku kuvan facebookkiin :)
 
meidän vanhemmat on siitä päivästä asti tienneet kuin mekin :) ja molempien parhaat kaverit. mulla siis useampikin kaveri tietää. mä oon kertonut viestillä, kasvotusten miten kellekin.
 
Me meinataan ainakin yrittää pimittää kaikilta ekaan ultraan asti. En halua ottaa sitä riskiä, että iso porukka tietää, eikä ultrassa sitten löydykään ketään masusta. Mun yksi ystävä tosin tietää ja mies oli kertonut työkaverilleen, kun kertoi senkin että yritetään, mutta toivotaan että osaisivat olla ihan hyshys :).
 
Me ei olla vielä uskallettu kertoa kenellekkään... Ensimmäisestä kerrottiin vasta np ultran jälkeen viikoilla 12.. :nailbiting: Oon niin arka kertomaan näistä, mutta nyt mietin että en jaksa salailua että jos joku arvaa niin sanon varmaan suoraan.. Joulu vain lähestyy ja mietin maltetaanko olla kertomatta perheille :shy:
 
Ajattelin muhittaa niin kauan kuin mahdollista. Että ihmiset saa sitten itse kysyä ;D paitsi isovanhemmille kerrotaan varmaan ekan ultran jälkeen..
 
Meillä tarkoitus kertoa vasta Np ultran jälkeen. Tosin nyt miettiny, että jos kuitenkin jouluna kertois lähimmille. Jos nyt joku kyselee niin mitä tuota kieltämäänkään. ☺️
 
Tarkoituksena on kertoa vasta np-ultran jälkeen, jos on jotain kerrottavaa. Ainoastaan anopille ollaan kerrottu, jos nyt tarvitaan lapsenvahtia esikoiselle ultran ajaksi yms. Toisaalta houkuttaisi ajatus, ettei kerrota vaan ihmiset saisi itse päätellä asian. Mutta kasvotusten kerrotaan läheisille ja sitten kavereille varmaan laitan meidän whatsapp-ryhmään ultrakuvan ja kerron niin.

Esikoisesta jouduin töissä jo heti kertomaan, koska hoidin syöpäpotilaita ja annoin solunsalpaajahoitoja. Ja koska maailma on pieni, niin piti lähipiirillekkin kertoa. Varmaan viikko sen jälkeen, kun olin töissä kertonut, niin anoppia onniteltiin ensimmäisestä lapsenlapsesta. Onneksi oltiin itse ehditty kertoa ensin. Nyt on ihanaa, kun voidaan pitää tämä vielä meidän perheen välisenä, kun kerran kotona olen esikoisen kanssa.
 
Mä kerroin omalle äidille, mut muille uskalletaan kertoa vasta kun tulee se 12 viikkoa täyteen. :)
 
Meillä on 22.12. ultra (7+1) jos siellä kaikki hyvin niin jouluaattona meinasimme kertoa ainakin minun vanhemmille ja siskolleni jotka tulevat meille ja miehen vanhemmille myös heti kun nähdään. Muille en haluaisi että tieto leviää ennen kuin 12 viikkoa täynnä mutta pahoin pelkään että kertovat innoissaan eteenpäin. Itse en vaan jaksa omilta vanhemmiltani pitää tietoa pitempään kuin jouluun (jos kaikki hyvin) sillä ollaan paljon tekemisissä ja tiedän että olisivat innoissaan uutisesta. :) Ja ehdottomasti haluan kasvotusten kertoa nämä tärkeimmät ja meinasin jopa laittaa kameran kuvaamaan reaktioita tai paljastaa jotenkin muuten hauskasti, mietintä vielä käynnissä :) Kyseessä siis esikoinen meille ja ensimmäinen lapsenlapsi meidän molempien vanhemmille.
 
Mitenkäs te muut, joilla jo lapsia on ennestään, aiotte kertoa tuleville isosisaruksille tulevasta vauvasta ja milloin?
 
Me ollaan miehen kanssa kerrottu jo omille vanhemmille ja minä siskolle. Muille ehkä vasta np-ultran jälkeen. Töissä en ajatellut kertoa kenellekään, saavat itse huomata.
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Jouluna kerrotaan mun perheelle. Miehen sukulaisille sitten vähitellen eli varmaan np-ultran jälkeen. Anopille ei ihan heti kun edellisestä raskaudesta laverteli eteenpäin heti kielloista huolimatta... Varmaan anopillekin pitää sitten joskus ultran jälkeen kertoa, ettei sitten loukkaannu kun muille on kerrottu reilusti aiemmin. Töissä yritän pitää salassa rakenneultraan asti, mutta saa nähdä miten käy.
Edellisestä kesken menneestä raskaudesta ehdittiin lähimmille sukulaisille kertoa ja sinänsä oli hyvä, että tiesivät miksi olin hieman alla päin viikko keskenmenosta kun oltiin miehen siskon lapsen ristiäisissä. Oli katkeransuloista pitää ihanaa pientä uutta kummilasta sylissä... Mutta nyt kuitenkin aiotaan hieman kauemmin pitää salassa.
 
Tosin edellisestä raskaudesta töissä kaikki eivät huomanneet itse lainkaan vaan sitten ihmettelivät, kun sanoin että olen viimeistä viikkoa töissä. Ja maha ei siis ollut pieni, mutta kaikki eivät vaan silti huomaa. :D
 
Me kerrottiin heti plussatestin jälkeen mun vanhemmille ja muutamalle ystävälle. Kovin on ristiriitainen fiilis, kun tekis mieli kertoa muutamalle kaverille vielä, joille varmasti kertoisin myös jos jotain ikävää tapahtuis ja on ärsyttävää salailla :D mutta toisaalta en ihan vielä uskaltais. Katsotaan jos joulun-uudenvuoden aikoihin kerrotaan muutamille kavereille kun viikot on 7-8. En tiedä nimittäin saadaanko pidettyä uutena vuotena salassa... Katsotaan nyt. Mutta yleiseen tietoon vasta ekan ultran jälkeen sitten.
 
Mä oon aika varma että jään kiinni joulun vierailuilla... Meiltä kun odotetaan näitä uutisia joka suunnasta... Olen tosi varovainen siinä kenelle kerron ja kenelle en, pari luottoystävää tietää jo nyt. En haluaisi kuuluttaa asiasta jouluna, koska viikkoja on silloin vasta 6+2....
 
Me ajateltiin kertoa vasta sitten kun masu näkyy, vanhemmille sitten kun on ultrakuvat näyttää :) Tänään tosin kerroin yhdelle kaverille jo, oli aivan innoissaan kun hänen lapsensa saa (toivottavasti) elokuussa vuoden nuoremman leikkikaverin! :)
 
Vielä ollaan pidetty salassa, mutta muutamalle ystävälle tarkoitus kertoa kun nähdään.. Muuten esikoinen saa kertoa sitten uutisen, että hänestä tulee isosisko ❤ Ja esikoiselle kertomista täytyy venyttää np-ultraan, että ei haittaa kun hän sen kaikille kailottaa
 
Me kerrotaan mun äidille ensi viikolla kun hän tulee käymään. Mies on kertonu jo työkaverilleen. Mun siskolle ja miehen vanhemmille kerrotaan tammikuussa kun käydään heillä. Miehen siskolle ei kerrota kun vasta kun kysyy, hän ei osaa pitää päätään kiinni muiden asioista. Ja muille kerrotaan kun tulee puheeksi. Esikoisenkin aikaan kerrottiin tällä metodilla. Ei me salattu asiaa, mutta kerrotiin jos tuli puheeksi. Ai nii ja tammikuussa kerrotaan esikoisen kummeille.

Meidän tytölle oon puhunu jo vauvasta, mutta ei tuo onneksi sitä asiaa osaa niin vielä ajatella. Esikoinen 1 v 9 kk.
 
Takaisin
Top