vauvauutiset, miten ja milloin?

Tollanen on kyllä inhottavaa :sad001 mä kerroin muutamalle työkaverille ja sit toiset tulivat onnittelemaan.. Tuntuu vähän ikävältä tollanen, koska eihän se oo kenenkään muun asia kertoa tälläsiä uutisia.
 
Onkohan siinä sit vähän sama ku lapsilla, että pitää kaikki kertoa äkkiä muille, jotta kaikki tietävät että minäpä tiesinkin ennen! Ärsyttävää tollanen, varsinki ku on kielletty sanomasta eteenpäin.
 
deb09d8b6637977b3ac55f4b0d8a1564


Isälle tein tämmöisen.
Voi sitten halutessaan pitää pullon muistona, on hänen ensimmäinen lapsenlapsi tulossa siis :)
Idean varastin pinterestistä :)
 
Muokattu viimeksi:
5v. Sitten ennen yhden kokouksen alkua iäkkäämpi nainen kapsahti kaulaani ja onnitteli vuolaasti... oi teille on tulossa vauva... vastasin tyrmistyneenä että ei... nainen vieläkin vänkää että ootko nyt ihan varma... tilanne oli ääri nöyryyttävä.. toivottavasti onnittelijallekkin. Tämän jälkeen opin etten koskaan onnittele jos ei ihminen itse kerro raskaudestaan selkeästi
 
Hieman meinaa jännittää lauantain sukujuhla. Läheisemmille olen jo kertonut aikaa sitten, ja osa on voinut kuulla uutisen, mutta joukossa on varmasti tietämättömiä. Eiköhän reaktiot ole ihan postiviisia kuitenkin. Tuskin suvulle tulee yllärinä, kun ikää alkaa olla ja puoliso on ollut sama jo vuosia. Pari kaveria on kyllä päässyt yllättämään kysymällä kierrellen oliko raskaus vahinko. Käsittämättömän huvittunut olin toisen jatkokysymykseen: "Tietääks sun mies?"
 
Ai kauheeta, kaikkea ihmiset keksii "Ootko ihan varma?" :D Oon kyllä ite vähän pelänny, et joku läheisistä laukoo että kuka on isä, kun mies on töitten takia vähän pidempään ollu pois kotoa, mutt ei oo vielä kukaan kehdannu... :)
 
Mun miekkonen on aika paljon pois kotoa omissa hommissaan. Kaveri sitten eilen uutisen kuultuaan tokas, että "onhan se ukko sitten kotonakin kerinny käymään". No, ei siihe montaa minuuttia tosiaan tarvita.. :rolleyes::hilarious:
 
Se on jännä miten raskaana ollessa kaikki yksityinen on kaikkien tuntemattomienkin asia. Joku raja ihmisillä pitäs olla ettei kysele iha kaikkee
 
Kylläpä ovat kehdanneetkin kysymyksiä esittää.. :wideyed:

Mulla olis myös viikonloppuna isovanhempani synttärijuhlat, joissa on varmaan puolen sukua paikalla. Heistä 2 tietää raskaudestani. Tavallaan tekisi mieli mennä etukäteiskahveille ja kertoa omille isovanhemmilleni raskaudesta ihan rauhassa, eikä keskustella siitä koko suvun kanssa samaan aikaan. On muutenkin jo paha mieli, etten ole vielä heille kertonut, vaikka olen pari kertaa raskaudenkin aikana siellä kyläillyt.. En myöskään halua, että kukaan ''pamauttaa'' ilmoille kysymystä siitä, että olenko raskaana. En jaksa uteliaita sukulaisia.. :banghead: :D
 
Rv13+5. Pitäs pomolle kertoo jossain vaihees, mut en ymmärrä miks jännittää kertoo niin paljon, ei tää ny eka kerta sentää oo. Voi voi....
 
Rv13+5. Pitäs pomolle kertoo jossain vaihees, mut en ymmärrä miks jännittää kertoo niin paljon, ei tää ny eka kerta sentää oo. Voi voi....
Mä muistan ku odotin poikaa ja jännitin pomolle kertomista niin etten nukkunu kunnolla öisin. Mun silloinen pomo oli tosi tiukkis, lempinimi Hitler!
Sitten mä odotin sen oven takana sydän kurkussa hakaten ja kädet hikoillen. Kun sain kakaistua huoneessa asiani se purskahti itkuun ja halasi mua sanoen "voi miten ihanaa" !
Olin aivan kivettynyt ja kysyin tökerösti jotain että eikö se oo vihainen :D
Se oli ihan ihmeissään ja pyyhki kyyneleitään ja sanoi ettei tietenkään koska se on ihana ihana asia ja onhan hänelläkin lapsia! Sitten mua jo nolotti :wink
Sydän se on kovimmallakin pomolla!

Tsemppiä kertomiseen! :)
 
Kiitos kultu. Meidän pomo on kyllä mukava ja jutellaan ja vertaillaan mun poikaa ja sen lapsenlasta joka on vähän nuorempi. Muy jotenki aina jännitän uusia asioita ja kertomisia.
 
Mun pitäs soitella edelliselle vuokratuolilaiselle ja varmistaa vielä, haluaako se tulla tuuraamaan mua. Kysyin jo tammikuussa, mutta pitää vielä uudestaan kysästä kuitenki ja pitää seki ajantasalla. Sitte pitäs ilmottaa vuokranantajille, että jään heinäkuun alussa pois, mutta vuokratuolilainen on tulossa niin mikään ei periaatteessa muutu. Siis jos saan hänet mun tilalle. :D Mutta jotenki jännittää hirviästi.
 
Aah. Sain vihdoin kerrottua pomolle. Kylläpä jännittikin iha sikana ja sydän hakkas. Mut nyt on kerrottu ja kyllä se helpottikin. Ihme asioita sitä jännittääkin.
 
Ei olla miehen äidille vielä kerrottu. Jotenkin ei olla ehditty näkemään ja hirvittää vähän etukäteen. Hän tuppaa olemaan tosi ylisuojelevainen. Mies on ainut lapsi... Tulee jo nyt jos jonkinmoista neuvoa mm. sairasteluun liittyen vaikka on parturi-kampaaja koulutukseltaan, itse oon terveydenhuoltoalalla, mut jotenkin hän tuntuu tietävän kaikesta enemmän...
 
Mä en saanu työpaikalla suutani auki ja halusin kertoo kaikille yhtäaikaa, nii lopulta laitoin kuvan pienestä taukohuoneen jääkaapin oveen ja annoin niitten arvata ite. Ensiksi kaikki arvas yhtä toista työnkaveria kun se oli siinä taukohuoneella aina sopivasti ku joku huomas, iltapäivästä sateli sit onnittelut mullekki :D
 
Leekk0 jos suinkin jaksat, vie asiaa eteenpäin, tee valitus. Esimiehelläsi ei ole oikeutta kertoa sinun yksityisasioita, jotka olet hänelle kertonut. Esimiehellä on vaitiolovelvollisuus.
 
Me kerrottiin viikonloppuna sitten lopuillekin läheisille :) Nyt tietävät siis vanhemmat, sisarukset, isovanhemmat, läheisimmät kaverit ja työkavereista läheisimmät :)
Facebookkiin tieto tulee vasta syntymästä. Siellä pari kaveria jakanut jo ar-ultrakuviaan ja yksi joutui jo kohta kertomaan perään keskenmenostaan. Ikävä kyllä :sad001
Mutta kukin tyylillään.
 
Joo, en mäkään ymmärrä sitä, että aletaan heti huutelemaan raskaudesta ja vielä sosiaalisessa mediassa. Just tuon takia, kun kaikki voikin mennä pieleen, niin ei olisi kiva sitten informoida kaikille yhteisesti, että väärä hälytys! Ajattelin ru:n jälkeen laittaa tiedon faceen, niin silloin ehkä uskaltaa ilmoittaa vähän suuremmilla kirjaimilla :)
 
Takaisin
Top