Me kerrottiin jo jouluna ihan omalle perheelle. Sovittiin, että kerrotaan muille vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Se oli pari päivää sitten ja vieläkään ei olla uutista muille julkistettu. Lähinnä minua ahdistaa yhden ystävän suhtautuminen asiaan. Hän on pitkäaikaisin ystäväni, en muista aikaa, jolloin hän ei olisi ollut osa elämääni ja 36 vuotta on pitkä aika yhteistä historiaa.
Hän kuitenkin inhoaa lapsia. Ihan oikeasti inhoaa, eikä tämä ole liioittelua kun sanon näin. Hän ei osaa mitenkään terveellä tavalla suhtautua pienokaisiin ja tuo sen aina selväsanaisesti ilmi. Olen ihan varma, että hän pahoittaa mieleni, kun kuulee uutisesta. Ensimmäinen kommentti on varmaan että "hyi", ja seuraava, että "no siihen loppui sit sun elämä". Hän on kertonut myöskin, että lapset eivät ole tervetulleita heidän kotiinsa. Olenkin jo pitkään henkisesti valmistautunut siihen, että jos aikanaan tulen raskaaksi, meidän ystävyys päättyy siihen, vaikka en toki sitä haluaisi. En vain aio alistua kuuntelemaan valintaani vähätteleviä kommentteja, jos hän toimiii niinkuin oletan hänen toimivan. Mielestäi ystävien tarkoitus on tukea eikä lannistaa ja arvostella.
Hän on kuitenkin perhetuttu, eli vanhempammekin ovat paljon tekemisissä keskenään, joten tilanne ei ole ihan yksinkertainen. Olen aika neuvoton ja asia oikeasti painaa mieltäni. Enkä tätä kertomista ihan loputtomiin voi viivyttääkkään. Olisiko kellään teillä, tilanteeseen ulkopuolisella, mitään neuvoja minulle miten lähestyä asiaa?