vauvauutiset, miten ja milloin?

Meilläkin esikoinen 1,9v ja vähän oon hälle jo alustavasti ohimennen höpötellyt ja tietenkin kuulee kun miehen kanssa jutskaillaan, mutta ei tosiaan asiaa vielä ihan ymmärrä. Ollaan myös mun lähisuvussa kerrottu muutamalle ja mies tainnut yhdelle kertoa. Ajattelin, että sen vk12 ultran jälkeen olisi sitten julkisempaa tietoa tai tosiaan sitten kun tulee puheeksi kunkin kanssa. Nyt on vaan joulun aikaan yhdet pirskeet kavereiden kesken, enkä tiiä miten niistä selviäisin. Mietin, että kertoisiko jo siellä..hmmmm, en tiedä

Mutta vaikka siis alussa mietin, että kerron vaan mahdollisimman pian, kävi miten kävi, niin silti nyt alkanut ajattelemaan että haluaa sinne ns. Riskirajan yli odotella

Haluaisin niin kovasti kertoa mun prinsessalle 5v että hänestä tulee isosisko. Pelkään vaan keskenmenoa ja miten sen kerron noin pienelle?

Mekin yritetään pitää salassa, mutta oon melko varma, että jouluna paljastuu. Miehen vanhemmat aina tarjoaa viiniä ja yleensä ruoan kanssa juonkin. Nyt sitten ihmettelevät satavarmasti, kun en ota. o_O Mutta jos onnistuiskin pysymään salassa, niin kerrottais vasta ensimmäisen ultran jälkeen.

Minä kerroin jo omalle äidille sekä siskolle, muu maailma saa odottaa vielä ultraan asti. Toki voi olla, että läheisimmille ystäville ja anopille kerrotaan aiemmin.

Mäkin kerron siskolleni huomenna kun päästään viettämään aikaa kahdestaan pitkästä aikaa :) siskokin odottaa, heille on 3. tulossa huhtikuussa :) vanhemmille kerrotaan ehkä jouluna. Tänään kyllä kattelin peilistä, että mahtaa se masu olla jo turvonnut...ekasta raskaudesta kerrottiin vasta eka ultran jälkeen ja kaikkihan olivat asian huomanneet, mutteivät sanoneet mitään :laughing002

Meillä ensimmäinen ultra jouluviikolla (tuolloin rv8) ja jouluna oli ajatus paljastaa asia vanhemmille. Lapsi molempien vanhemmille ensimmäinen lastenlapsi ja vuosia jo sen perään on kyselty. Muille sitten aikaisintaan kun eka kolmannes ohi. Nyt kovasti on mietitty miten uutinen paljastetaan. Annetaanko joulupaketin kyljessä kortti jossa joulua toivotellaan masuasukin voimin, paketoidaanko joululahjaksi "mummola"-kylttiä vai tuumataanko vain mummolan ruokapöydän käyvän ahtaaksi ensi jouluna... Olisi kiva jotenkin yllättää muten kuin vaan toteamalla asia. Jouluna voi muutenkin tuo salailu epäonnistua kun melkoisen pahoinvoivana olen nyt ollut.

Hirveen paljon kaikissa hauskat kotivideot jutuissa nähny niitä, että on annettu t-paita lahjaksi mihin on kirjoitettu esim. Tuleva mummo tms.. oisko sellanen Johkuva?

Kaveri lipsautti tyttärelleni 12v.. onko kiva kun syntyy pikkusisar.. oisin halunnut itse kertoa 12 rv.. juu kaverille sanoin ettei asiasta puhua vielä kellekkään. Vielä suuremmat paineet että kaikki menis hyvin.

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Haluan varmistaa asian ensin ennen kuin paljastan ilouutiset. Onneksi tiistaina on varhaisultra ja sen jälkeen tietää miten toimitaan. :)

2010 syntyi mun esikoinen ja mun mumman ja paapan ensimmäinen lapsenlapsenlapsi, joten teetin mukit jossa luki isoisoisä ja isoisoäiti :)

• Tykkään
Reaktiot: enu
Ei olla kerrottu vielä kenellekään, tosin anoppi on kyllä jo ihan takuuvarmasti arvannut iltaturvotuksesta.. se on meinaan aika jäätävää :D Ajateltiin jouluna paljastaa perheillemme ja nt-ultran jälkeen sitten yleiseen tietoon. Joillekin ystäville siinä välissä. Aika samalla tahdilla kuin esikoista odottaessa :)

Jonppu, sitäkin on mietitty :) Mies tokaisi, että jos niille jotain aineellista antaa niin sitte ei ainakaan pysy salassa tuonne turvallisille viikoille saakka :)

Mä olen kertonut yhdelle kaverille heti kun tein testin ja mies myös kerto yhdelle. Haluttais kyllä kertoa kaikille mahdollisille mutta ei vaan uskalla vielä :(
Jouluna mun äiti saa joulupaketissa muumimamma mukin ja iskä taas muumipappa mukin ni siinä vähän alku vinkkausta ;) ja jos eivät hokase niin sitten kerrotaan syy moisille mukeille :D

Ei oo kummemmin kelleen kerrottu.
Mietin vaa misä vaiheessa miehen vanhemmille kertoo ku hyö ovat miut kerran nähneet :D
Kertoo varmaan sitten ku kertoo mut sinänsä huvittavaa. Positiivisen testin ku tein ni en ollut heitä viel tavannu :D

rv 5+6

Kerrottiin v ultran jälkeen että kaksoset tulossa. Jotenkin tieto niin iso paukku, että kaipaan puhua asiasta. Ultraava lääkäri totes ettei mitään km viittaavaa näkyvissä. Ikinähän ei vii tietää. Kaksosraskaus vielä riskiraskaus. Tuntui kuitenkin että nyt uskalletaan kertoa. Ennen olen kertonut heti positiivisesta testistä 7 viikkoa jo kova sana

Meillä varmaan sama juttu kun teillä Ompukka, viiniä aina joulupöydässä kotona ja miehen vanhemmilla, joten aika nopeeta saattais paljastua. Mä ajattelin kertoa siten, että kaivan laukusta pienet virkatut vauvan tossut ja sanon, että näille tullee käyttöä elokuussa :) tietenkin jos kaikki menee hyvin :) :) :)

Mä haluaisin kertoa perheelle jo jouluna, vaikka viikkoja on silloin vasta 5+3. Tuntuu vaikealta juhlia molempien perheiden kanssa ja hautoa näin isoa asiaa mielessään. Mies taas ei halua kertoa "ennenkuin on jotain kerrottavaa" ja yritän kunnioittaa sitä. Ymmärrän kyllä et asia ei ole hänelle vielä niin konkreettinen kuin itselle, ja haluaa olla varovainen. Mutta silti ihan vähän harmittaa.

Hankalampi, aika samoissa ajoissa mennään ja tuntuuhan se aika hurjalta kertoa, kun on itsekin vasta reilun viikon tienny koko raskaudesta! Mut jäisin niin kiinni! :) Mies menee aika mukana, tää on sille niin uus juttu ettei oikein tajua näitä viikkoja ja riskejä. :) Mut muille en oo aatellu vielä kertoa kuin lähiperheelle. <3
Nyt menossa rv 4+3

Takaisin