Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on oltu "läheisriippuvaisia" heti ekasta viikosta. Päivisin nukkuu vain sylissä, liinassa tai vaunulenkillä. Mä vastustin perhepetiä henkeen ja vereen tukehtumisvaaran vuoksi.. nyt nukuttu pian viikko niin, että eka- se pisin pätkä- nukutaan pinniksesssä ja siitä eteenpäin meidän sängyssä. Ja samalla fiiliksellä kuin Haniliini; hyvä näin! [:)]

Nyt tulee järkyttävää tekstiä[&:]
Nimittäin tuosta perhepedistä. Itsekin vastustin sitä viimeiseen asti. Mun äitikin moneen kertaan sano, että älkää sitten nukuttako vauvaa teidän sängyssä. No yöllähän aina tietenkin nostan sen siihen mun viereen syömään ja ei aikaakaan kun opin hienosti nukahtamaan syötön yhteydessä ja yleensä havahdun parin tunnin päästä ja vauva nukkuu tyytyväisesti vieressä. Viime yönä sitten näin unta, että olin jollekin ihan törkeän vihainen ja läimäytin sitä naamaan. Yllätys yllätys, tietysti havahduin just sillä hetkellä puoliksi hereille ja läppäsin omaa vauvaani päähän![:(][:(][:(] Hieman on tänään paska äiti-olo. Onneksi vauva ei ollut moksiskaan joten en ilmeisesti kovin kovaa läppäissyt. Eli nyt täytyy vähän miettiä miten uskallan tästä lähtien nukkua[&:] Vieläkin meinaa itkettää, kun tuntuu niin pahalta!

Meillä jätkä nukkuu omassa huoneessaan, omassa sängyssään ja tulee jatkossakin nukkumaan..on nukkunu alusta saakka. Huone on meidän makkarin vieressä, tavallaan toimii aulana yläkerrassa..eikä siinä oo ovee välissä, niin hyvin kyllä kuullaan ku tyyppi heräilee.

Tietysti kun vauva on pulloruokinnalla, niin ei tarvii imetyksen takia viereen opettaa..ja miehen kans hoidetaan syötöt vuoroöin..saadaan kumpikin nukkua välillä [:)].

meillä poika nukkui ekan viikon vieressä, koska äiti ei kestänyt olla erossa [;)] viime viikolla aloin laittaa poikaa nukkumaan omaan sänkyynsä, joka on siis meidän sängyn vieressä, ihan sillä kun mies lähti tällä viikolla töihin ja meillä on nuo koirat. Siis en uskaltanu jättää poikaa meidän sänkyyn nukkumaan siks aikaa et olisin käyny vessassa yms. koska pelkäsin et koirat saattas hypätä sänkyyn ja mennä päälle...sillon kun mies oli kotona ni pystyin hänet herättämään, mutta nyt on parempi et poika nukkuu omassa sängyssään.

Tämä viikko ollaan siis oltu pojan ja koirien kanssa keskenämme, kun mies lähti töihin...

Meidän vauva nukkuu omassa sängyssään aivan meidän sängyn vieressä. Nostelen sieltä yöllä syömään ja syötön jälkeen takaisin. Aamulla, kun mies on lähtenyt töihin siirrään vauvan vain vähän ylemmäksi oman peittonsa kanssa nukkumaan ja nukkuu siis vieressä.

Pelkään, että pyörimme jompi kumpi vauvan päälle. Olen kyllä välillä nukahtanut syöttäessä, ja kerran niin sikeästi, että olin kääntynyt ympäri jä kääntänyt selänkin vauvalle, että ihan unessa sitä on oltu. En haluais nukahtaa imettäessä, koska pelkään unissani vetäväni peiton sitten vauvan pään yli, koska syödessähän vauva on vähän alempana. Mieheen ei ole luottamista, joskus kun aamulla pitkään nukkuessa jätin vauvan meidän väliin, meinasi mies huitasta kädellään vauvaa kun unissaan oikoi itseään.

Helpommalla selviäisi jos voisi jättää vauvan viereen, mutta en uskalla! Itse en pelkää pyöriväni päälle, mutta mies voi kyllä huitoa ja peittojuttua pelkään.

Madie: voi kurjuus mikä tuuri sulla! Et ole varmasti kovaa läpsäissyt jos ei vauva siitä välittänyt.

Joo mieskin sanoi, että vaan huonoa tuuria sattui mulle kun satuin heräämään pahalla hetkellä[&:] Ehkä siis uskallan kuitenkin vielä imettää vieressä, kun en todellakaan ole mikään pyörijä vaan saatan oikeasti yleensä nukkua vaikka koko yön samassa asennossa. Tietenkin jos tällaista meinaa käydä vielä uudestaan niin sitten vaikka istualteen imetän yölläkin, omasta unesta viis. Ollaan kuitenkin ajateltu aika pian opettaa vauva omaan huoneeseen omaan sänkyyn. Viimeistään sitten kun äitiyspakkauksen koppa on liian pieni. Ei nyt ihan vielä kuitenkaan jaksa kun on imuote-stressi päällä [:(]

Kyllä äitinä on välillä niin hankalaa, mutta ehkä se tästä!

Minä harjasin hiuksiani vauva olalla ja vahingossa kopautin harjalla toista otsaan.. kuului ihan kopsahdus! Säikähdin ihan sikana, mutta Siiri ei ollut moksiskaan.. Että ei ne vauvat onneksi mene rikki ihan pienestä.. Mutta komppaan kyllä tuota että kamala tunne tulee itselle!!! Ja Miu, meidän äiti leikkas mun korvanlehden halki kun olin 4 ja piti leikkaa tukkaa [:D]  Ja ihan hyvin siitäkin selvittiin..

Minä en uskalla vieressä nukuttaa. Ja syötän yölläkin istualtaan kun en ole koskaan löytänyt makuultaan hyvää asentoa syöttää.

Siinan hormoni näpyt alkaa pikkuhiljaa rauhottumaan. La ristiäiset. Toivottavasti parissa päivässä ehtii parantua vielä.

Nyt vaan kun vähänkin vatsavaivoja nii tuo raapii omaa naappeliaan niin kovaa et teki silmäkulmaansa äsken pienen verihaavan. Ja aina siltä samalta puolelta. Siinä alapuolella on joku vanhakin jälki vielä.

Olisitko Miu voinu uskoa sanovas et sua ei kiinnosta sexi? [;)]

Mä syötän kans sen ainoon yösyötön mikä meillä on aamuyöstä 3-5 välillä istualteen.
Makuulteen en pysyis hereillä ja olisin huolissani toisen tukehtumisesta.[:-]

Meilläkin on ruvennut tulee hormoninäppyjä nassuun [;)]

Vai ei Miun tee mieli sexiä [;)]

Hmm, meil ei olla enään lisämaidolla, imee tissiä 4 h välein.Yöllä 6-7 h väli.
Pulauttaa melkein aina hieman maitoa poiskin..silti takaraivoon on jäänyt että "se ei saa tarpeeks maitoo" etin vikaa ja olen ihan hysteerinen, oman pääni sisällä.
En sitä julki tuo.
"Nyt se väsy ja sitä ja tätä johtuuko maidon vähyydestä ja ja ja .."[:-]

Tietenkin käy niin, että kun sen ainoan kerran kiireessä lähdet kaupungille ilman meikkiä niin tulee Aamulehden toimittaja ja haluaa tehdä jutun pikkuisesta perheestäsi ja vielä pärstäkuvien kera[:D] Näin meillä siis. Meidät voi bongata vissiin 19.päivän lehdestä.
Käytiin siis isyys tunnustamassa ja tuo oli siihen liittyvä juttu.

ginessa, tuo hysteerisyys taitaa ihan kuulua äitiyteen? Mäkin olen nimittäin hysteerinen ihan jatkuvasti mm. siitä, että saako lapsi tarpeeksi maitoa vaikka mulla on kaikki vaatteet imetyksen jälkeen litimärkiä kun maitoa tulee siihen tahtiin[:'(] tosin mulla taitaa kyllä olla joku huono äiti-syndrooma muutenkin tällä viikolla. toivottavasti pystyt pian olla stressaamatta maidon määrästä[:)]

Kiitos Miu ja Josefiina näistä äiti-tarinoista. Näyttää siltä, että äideille ja lapsille sattuu ja tapahtuu kaikenlaista[:D] Täytyy varmaan relata ja ajatella, että vahinkoja sattuu kaikille.

Teillähän on Ginessa hyvät pitkät syöttövälit. Pitää tulla hyvin maitoa ja hyvin jaksaa aina syödä ku on noin pitkät välit. Ja ole aivan rauhas ja ennemminki ylpeä ku olet saanu noin hienot systeemit aikaseksi vaikka alussa olikin vaikeeta.[:)] Ja noin mahtavat yötkin. Mä olen jo vähä kades[;)].

Mä olen niin onnellinen et meillä ne parin tunnin välit on enää vain aamu yöstä ja illalla pari vikaa. Mut hereillä olles ei anna ku sisulla (siis äitin sisulla) pitää 3 tuntia väliä. Kahen tunnin kohalla alkaa hamuaminen ja kitinä. Ja illasta otetaan joinakin iltoina vähän lisää pullosta. Se ei mua haittaa se pullosta lisän ottaminen. Sitä ei kuitenkaan mene joka ilta ja useinkin sit vaan alle 100ml. Joskus vain 20ml.

Hmmm minulle tuli kaulaan vekki hiustenleikkauksessa penskana ja jalka on jäänyt kahdesti auton renkaan alle suht pienenä tyttösenä.. Hengissä selvisin! [;)]

Täytyypä minunkin tunnustaa mokani.. Keitin pulloja ja huvitutitkin meni siinä samalla. Poika alkoi itkeskellä kovasti isänsä sylissä, otin kuivumassa olleen tutin ja laitoin sen vauvan suuhun.. Ei se tuntunut edes lämpimältä käteen rinkulan kohdalta ja mielestäni se oli ollut jo pitkään kuivumassa ja jäähtymässä! Lapsiraukka alkoi kuitenkin huutaa entistä kamalammin ja isänsä ripitti minua että tuti oli kuuma [:(] Niinhän se olikin, ihan siitä kumiosan "juuresta".. Jessus mikä morkkis vieläkin kun en tajunnut. Ajattelin saman tien, että lapsen voisi ottaa minulta pois kun en osaa huolehtia hänestä.. Noh, onneksi ipana on kunnossa, äitin omatunto vaan kolkuttaa vieläkin tuosta tapauksesta.

Miu, ootsä kipee??? [:D]

Meillä on tänään oltu eka kerran sitterissä sen aikaa, että saatiin miehen kanssa syötyä. Mut sitteri oli pöydällä ja keikutettiin sitä vuorotellen.. joskin silti! [:)] Joten Miu: toivoa on.. [;)] Toivottavasti sielläkin!! Muuten voin sanoa, että mun olo on ihan sama: dödö pettää, tukka roikkuu, kämppä on siivoamatta jne.. en ehdi ees lehtä lukea, koska meillä halutaan, VAADITAAN, olla sylissä. [8D] Mutta mä sit istun tuolissa, vauva sylissä ja katon telkkaa tai luen kirjaa. Mikäs siinä.. [:D] Ja kun mies tulee kotiin, saan syödä. Joten kai se huonomminkin vois olla.. [:)] Mut miulla, ja muilla koliikkivauvojen äideillä on "pikkusen" eri tilanne: teillä se väliaika menee huutaessa.. joten en voi verrata mitenkään. Jaksamista!!!

Meillä on ollut nyt viimeiset pari päivää ihan ihme huutamista koko ajan. Ehkä annan cuplatonia liian harvoin (en yleensä oo antanut yöllä) ja maha vaivaa. Alkaa vaan tuntua rasittavalta, kun en voi tehdä mitään muuta kun pitää vauvaa tissillä kun se alkaa huutaa heti, jos sen laskee nukkumaan muualle kun siihen tissille[:@] Tänään lähdetään vielä ekaa kertaa mummolaan niin hauskaa tulee varmaan olemaan, jos herra ei suostu olemaan kun tissillä[:D]

Mä mietin vieläkin, että pitäisköhän ostaa se sitteri vai ei. Meiltä ei vielä sitä löydy. Minkä ikäisinä vauvat yleensä viihtyy siinä parhaiten?

Meijän beibi on ollu sitterissä ihan alusta asti, päivällä nukkuukin siinä, senkun saa ihan vaakatasoon. Hyvin viihtyy, oikeestaan jopa paremmin ku omassa sängyssään..[8|]

Hei muistatteko millä Miranda sai vauvansa rauhoitettua sinkkuelämää sarjassa?[;)] ( Tää sopis jotenkin Miulle[:D] ) Se laitto vipraattorin sitteriin vauvan viereen[:D]. Ja johan oli poika tyytyväinen. Tiedäppä tuota toimiiko tosielämässä? Kehtaaks kukaan kokeilla?

Meijän äiti osti pojalle sellasen vauva keinun mistä saa sitterin. Siinä sitteris on sellanen värinä toiminto ja yleensä poika nukahtaa kun sen laittaa päälle ja herää kun laittaa pois päältä.[:)] Eli todennäkösesti toimis. [:D]

Meillä vaavi viihtyy parhaiten turvakaukalossa. Siihen se nukahtaa usein ja jos koittaa siirtää niin herää. Muutenki tykkää olla tollases "mykkyrässä" sylissäkin. Ajattelen, et jos se pari tuntia päiväs nukkuu tos mykkyräasennossa kaukalos, niin tuskin on suurta haittaa. Jotkut kulkee autossakin päivittäin pitkiä aikoja. Meillä siis kaukalo sellasta hyvin keinuvaa mallia, joten jalalla ku vähän tönii niin ollaan tyttyväisiä.
Eemi, mä en oo sinkkuelämää kattonu, mut ehdotin just pari päivää sitte miehelle tota vibran kokeilemista[:D] Ku siis autossa rauhottuu ihan heti, ku on tasasta hurinaa... En kyl viel oo kehdannu kokeilla[:D]

Muoks. Meillä siis kans sitteri ostettuna, mut ei se viel oikein oo hyvä noin pienelle. Vierailevat vauvat on kyl tykänny sitteristä, heillä ollu ikää 3kk-1v. Että ehkä sen aika tulee sitten myöhemmin.

meil on poju ihan alusta asti viihtyny sitterissä. tuntuu että tykkää nukkuakin siinä ennemmin kuin sängyssään...

meillä taitaa olla joku syli-kausi menossa...ei oikein viihdy missään muualla kuin sylissä. Päivällä nukahtaa syliin kun istun nojatuolissa (meillä nojatuolit on sellaiset keinuvat, ikään kuin kiikkustuolissa istuis, mutta huomattavasti mukavampi [;)]) ja siitä kun yrittää viedä omaan sänkyynsä nukkumaan et sais vaikka syötyä tai tehtyä jotain kotihommia ni herää melko varmasti ja kun taas nostaa syliin nukahtaa samantien [8|] yöllä onneks poika on syönnin jälkeen niin väsynyt et nukkuu omassakin sängyssä...

Sitterissä viihtyi vielä viime viikolla sen aikaa et kerkes aamupalan laittaa ja syödä, mutta nyt ei enää viihdy siinä ollenkaan..tai viihtyy sen aikaa et kerkii sen aamupalan laittaa, mut kun rupeen syömään, poika hermostuu [:-]

Oon pyytäny ristiäislahjaks ruskovillan unipussin, täytyy sen kanssa kokeilla sit jatkaisko poika paremmin uniaan omassa sängyssä, kun ei havahdu sängyn viileyteen...

Sain tänään manducan, joten jospa meillä arki alkais vähän helpottamaan, pystys tekemään kotihommia ja syömään silloin kun nälkä iskee.. minä kun olen viikot yksin vauvan kanssa, kun mies on töissä Helsingissä..

Takaisin