Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Eemi.. [:(] Toivottavasti siellä voidaan jo paremmin!!

Ja Smen poika samaten!! (mä onneton olin kirjottanut tyttö... [8D])

Toivottavasti Eemin pikkuneidillä kaikki hyvin ja olo alkaa helpottamaan!

Miten pian teille muille on tullut sairaalasta lasku? Vauva on kohta kuukauden eikä laskua näy eikä kuulu. Yleensä en laskuja odottele, mutta alkoi jo mietityttämään onko postissa sössitty ja kadotettu kirje ja saan maksumuistutuksen.. Olisi kiva saada se lasku senkin takia, että voisin tehdä kelaan matkakorvaushakemuksen. Mitään todistusta en saanut sairaalasta mukaan (en kyllä tajunnut kysyäkään siinä lähtötohinassa) enkä halua synnytyskertomustani laittaa hakemukseen todistukseksi.

Kuulostaapa tutulta Sme! Poika ähisee naama rutussa kunnes vaipasta kuuluu rups ja sitten kaikki on taas hyvin [:)] Toissayönä raukka alkoi yhtäkkiä huutaa kuin syötävä, itku kurkussa yritin hyssytellä ja tarjota rintaa ja laulaa ja pitää masullaan sylissä ja vaikka mitä.. Kokeilin kaikkea muuta paitsi päälläni seisomista kunnes ipana röyhtäisi ja jatkoi uniaan.

Yritän niin kovasta varjella tuota pienokaista flunssalta.. Kysyn jokaiselta kylään tulijaltakin ensin ovatko terveitä ja ovatko olleet nuhaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Nenä vuotavana ei ole meille tulemista. Käsien pesulle patistan myös jos eivät itse älyä [:D]

meillä on kans pojalla nenä tukossa...päivällä ei niinkään haittaa nukkumista, vaan saattaa nukkua 3h putkeen ihan heittämällä, mutta illalla kun pitäis rueta nukkumaan se sit menee jotenkin ihan tukkoon eikä toinen saa kunnolla henkeä [:(] oon yrittäny tuolla ainun pikkuniistäjällä tyhjentää nenää, mutta mä en varmaan osaa sitä kunnolla käyttää kun tuntuu ettei siitä ole mitään iloa, tai sit sitä iloa kestää vain tosi pienen hetken [&o]

Illalla pojalla oli myös ilmeisesti mahavaivoja kun mahasta kuului aika voimakasta lorinaa/kurinaa ja toinen itkee melkein kippurassa [:(] Annoin sitten disflatyl-tippoja syönnin päälle niin poika sai röyhtäistyä kunnolla. En tiedä johtuuko siitä että olin itse syönyt sekä edellisenä päivänä että eilen normaali jäätelöä (mulla siis itellä on laktoosi-intoleranssi), koskapa ennen eilistä ei pojalla ole ollut tuollaisia mahavaivoja ollenkaan, vaan on nukkunut hyvin tyytyväisenä...

Meidän flunssa todennäköisesti peräisin isoveljeltä koulusta. Hän oli viikko sitten flunssassa.

[:D][:D][:D] Siina otti ja heräs edellisen viestin jälkeen. ollu ny siitä asti hereillä ja saa ihan hyvin kontaktin ja on ihan hirmuisen nälkäinen!!!! on ollu tissillä sen puol kymmenen jälkeen 6 kertaa. Ugh, olen tyhjä. Mut kyllä kivi tippui sydämmeltä kun hän heräs ja oli heti pirteänpi. Lämpö pyllystä mitattuna oli 37.8, et ei ehkä kuumeen puolella mut vähän lämpöä. Sylissä haluaa olla jatkuvasti turvassa. Mutta mikäs siinä! ihan mitä vaan kuhan pieni kunnossa.

Joo taidan apteekista käydä keittosuolatippoja hakemas kuhan mummu tulee lapsen vahdiks. En viitsi pienen kanssa lähteä kauppaan ku koko ahan vaatii syliä. Ja muutenkin toisella ollu aika rankka vuorokausi.

Emilia sairaalalaskua saattaa joutua odottamaan parikin kuukautt, eikä se ole mikään ihme[:D]. Meidän polilla laskut olivat ja ovat välillä 3kk myöhässä. Et ihan rauhassa odottelet. se mikä on kuitenkin varma on se, että se lasku tulee[;)][;)].

hidasta kirjottaa yhellä kädellä.

Eemi En oo saanu viestiä. Mä kans laitoin sulle tän kautte postia, mutta ei oo tainnu tulla sekään perille?
Laitan nyt tähän mun tosi vähäises käytös olevan e-mail osoitteen, josko sitten sähköpostin kautte saatais paremmin viestiteltyä. kirsikata@hotmail.com Toi on oikiastaan vaan messengerin takia mulla toi osoite. [:)]

Keskiviikko kyllä sopisi hyvin treffailulle keskustas[:)]

Hei hanibööki. joo ei ole tullu viestiä. mä olenkin näitä sivuja yrittäny tutkia et mistä sen viestin löytää jos se ei tulekkaan omaan sähköpostiin niinku odotin. Tietääks joku miks toi ei toimi. mut joo laitan viestiä tuosta kautta ihan kohta ja puhelin numeroa et päästään kunnolla juttusiin.[:)]

[:D] Jeps.

Meillä miekkonen meni tänään töihin 6 vkon lomailun jälkeen. Rinsessan kanssa heräiltiin yhdeksän maissa, ja kymmeneltä lähdettiin koirien kera vaunuttelemaan. Ihanaa kun alkaa itekki jaksamaan päivä päivältä pidemmälle lenkillä. Tyty nukkuu nyt kolmatta tuntia vaunuissa. [:)]

Jospa sitä laittaisi koneen kiinni ja huoltaisi koirien kynnet, nyt kun vielä rinsessa nukkuu.
Pitää kirjoitella meidän kuulumisia toisella kertaa paremmin[:D]

No niin, juuri kun ehdin sen laskun perään haikailla, se tulla tupsahti postiluukusta [:D] Hetkellinen "jes" ja sitten mieli matalaksi kun se leikkaa melkoisen loven tiliin. Kallista tämä lapsen saaminen ja uusiutuvan kasvaimen takia kontrolleissa käyminen.. Parissa kuukaudessa menee reilusti yli 200e synnytyksen ja muiden käyntien takia [&:] Mutta voisi olla huonomminkin jos vaikka jenkkilässä elettäisiin! Ja toisaalta.. Pikkusummia siihen nähden että tuo nyytti on korvaamattoman tärkeä ja rakas [:)]

Mulle tuli lasku TAYSsista varmaan alle viikko synntyksestä. Kai niillä on rahapula, kun on noin kiire[:D]

^ mulla meni sairaalalaskuihin se vaadittavat 630€ ja sitten onneksi raja ylittyi ja loppuvuosi ilmaista käydä acutassa, poleilla jne. Ihan hyvä, koska keskiviikkona olemme menossa silmäpolille neidin kanssa, marraskuussa lastenpolille jne. mutta joo, oli aika lasku maksettavaksi.

Meillä neiti sai rotavirusrokotteen ekan osion perjantaina ja suoraan sanottuna viikonloppu oli per**stä [&:] Huusi mahaansa ihan tuskissaan ja silti ei saanut kakkaa tulemaan. Nukkui tosi levottomasti sen jälkeen kun yleensä ottaen nukahti. Pe-la minä sain nukuttua yht ehkä 3h.
Onneksi viime yö meni jo paremmin ja sain nukuttua yht varmaan 6-7h [:)]

huh, jos tollaisen huutokonsertin saa se rokote aikaiseksi [&:] voi meidän pikkuisia parkoja..eikös ne ton rokotteen annan nyt kaikille, jotka on syntyny kesäkuun jälkeen?

Onneks oot nyt Nemiah saanu nukuttua edes vähän paremmin..

Aarghhh!!!
Miks suostuin miehen ehdotukseen et hommataan tutti...Siitä poisopettelu on melkoista tuskaa...Siis nukahtamistutista...Kyllästyttiin siihen et tutin sai nostaa sen 20 kertaa takaisin suuhun ennenkuin nukahti...No nyt sit viikonlopusta asti on tapeltu nukkumisista...Eli poika ei suostu nukahtamaan kun ei ookaan tutti suussa...Huuto alkaa 5 minuutissa...No sit kun yläkerrassa kokeilee suuta niin imu on mahtava..Sit tuodaan alas et lisää maitoa niin imua ei enää ookaan...ELi maha täynnä maitoa mut silti pitää saada imee jotain...Eilen meni esim. 870 ml maitoo, ede. päivänä 860, jne...Kun ennen tutin vieroitusta nafti 700 ml...Syöttöihin menee aikaa 3 h kaikkiaan yleensä...Muutamia poikkeuksia kyll on tullut...Onneksi illalla mies hoitaa kympin syötön niin mäkin saan hieman huilata...Onneksi aamuyöstä selvittiin tunnilla...Toissa yönä aloitettiin klo 1.50 ja lopetettiin klo 4.40...Ja maitoo meni kaikkiaan 250 ml...Ei kyll'ä kuulosta hirveän paöljolta 3 tunnin ajalle...

Ihan selkeesti on imuhalua huvituttiin, kun hamuaa innokkasti tuttipullon tuttia ja sit kun sieltä tuleekin maitoa alkaa huuto (vaimennettuna maidon tullessa suuhun)...[:D] Äsken huusi pari kertaa mut nyt tuntuisi nukkuvan...Eikä mennyt syöttöön kuin 40 minsaa ja pumppaamiseen 30 minsaa(poika oli sitterissä sen aikaa), sit vein ylös nukkumaan ja nyt on hiljaista...Aloitettiin klo 7.50 ja nyt siis on ollut hiljaista jo 15 minsaa...[;)] Jospa tää tästä...Ehkä annetaan tutti vasta seuraavan kerran kun osaa itse sen suuhunsa laittaa uudelleen...[;)][8D] Katsotaan nyt...Alkujaan hommattiin tutti hätävarastoon jos ollaan esim. kaupassa ja huuto alkaa niin voi antaa tutin suuhunn six aikaa et saa jossain lämmitettyä maitoo...

Muutoin on kyllä iloinen ja seurusteleva poika...Välillä valvookin jo pitkiä pätkiä ja katselee mielellään mitä äiti tekee...Kovasti nostelee sylissä niskojaan röyhtäyttäessä...

heh nyt on vähän tööt olo. Nukuin n. 22.30-00.15 ja sitten about tunnin joskus seiskan ja puol ysin välillä. Poika vaan kitisi rinnalla tuon välin. Sitten kun noustiin aamutoimille niin eiköhän tämä vielä pulauttanut mun hiuksille ja pissas varmaan puol litraa keskelle lattiaa.

Ja tänäänhän on miehen ensimmäinen kunnon koulupäivä[8|]

No joo, kyllähän niitä huonoja öitä ja päiviä on edessä, se on tiedetty.

Hah, tälle saa melkein nauraa. Naurattais, jos ei väsyttäis niin että itkettää.

huh, Madie! toivottavasti saat päivällä nukuttua!

Emilia: minä kans kysyn ensimmäisenä kun oon pyytäny porukkaa käymään että oletteko terveenä [:D] Minusta porukalle pitäis olla itsestään selvää, että kun otetaan vauva syliin tai tullaan vauvaperheeseen että kädet pestään ensin! en ole ollut kauhean innokas pyytämään väkeä kun täällä on niin monella enteroviruksen aih. aivokalvontulehdusta liikkeellä. Terkka sanoi, että pitää olla pari viikkoa kaikkien perheessä terveenä jos kaikki eivät ole sitä sairastaneet itämisajan vuoksi. Siskon perhe pääsee tänne siis ehkä kuukauden kuluttua... [8|]

mutta mieluummin olen tarkkana kuin hankin leväperäisyyttäni toiselle taudin. Eihän sitä voi loputtomiin suojella mutta en viitsi ottaa riskejäkään. Eihän tämä vauva tästä minnekään katoa. [8|]

Lidia, voi kun olisikin itsestäänselvyys tuo käsien pesu! Varsinkaan lapsettomat kaverit ei tajua itse, sitten katsotaan ihan hoomoilasena että täh, en minä missään paskassa oo uinu [:D] Alaovelle lappu "pesethän kädet" olisi paikallaan [;)]

Vieraita olisi kyllä tulossa tuplasti enemmän mitä jaksan ottaa vastaan.. Kieltäydynkin melko usein, en jaksa/halua nähdä puolituttuja vuosien takaa jotka luulevat vauvani olevan joku näyttelyesine.

Meillä tuttia taas tarjottu mut ei tahdo sitä millään huolia. Ja imutarve on ihan järkyttävä koko ajan. Nyt kaks iltaa menny samalla tavalla. Valvoo illasta ihan ok. Nukahtaa ysin maissa ja herää kymmeneltä, ekä ottaa vähä maitoa siis vaikka syöny tunti sitte. Ku oli niinku laitettu yöunille ja tarkotuksella yritetty et vois vaan jatkaa ku ottaa vähä lisä tissiä. No jää hereille. Hamuaa hamuaa hamuaa, kitisee, itkee, hamuaa mut ei ota ruokaa. Tissiäki vaan lutkuttaa ja maiskuttaa. Pullolle sanoo yäk ja tutti ei kelpaa. No kiva[:-]. Mitäs sit. No klo 24.15 ottaakin yhtäkkiä ruokaa tissistä ja nukahtaa. nukkuu yli neljä tuntia putkeen.

Ny yritti alottaa saman shown aamullakin. No mä päätin et mä en anna ruokaa enkä tissiä ku oli jo syöny "kolmesta tissistä". Ku hamuaa saa tutin ja sillä selvä. Puoltoista tuntia jaksoi yrittää sen jälkeen tyytyi tuttiin ja oli hereillä tutti suussa ihan tyytyväisenä. Tosin ei jaksa pitää sitä suussa ja sit ku se putoaa nii kohta rääkäsee. No joka tapaukses parenpi ku se et mikään ei auta. Mulla ei ole mitään tuttia vastaan. Joo pitää siitä vierottaa ajois mut se on sitte. kuhan vauva on nyt tyytyväinen.

Mut kyllä se jo osaakin[:D]. Hittolainen aivankuin osais ihan selkeästi anella et äiti anna nyt tissiä. Oikein hakemalla hakee katsekontaktin. Siis vaikka sylissä selkä mua vasten kääntää pään ja tapittaa suoraan silmiin. ja sit sellanen vieno oikein nätti ininä, anova katse ja huulet vähä töttöröllä. Ihan uskomatonta. Miten se voi tajuta noi tehä?

Mä sain kans sairaalalaskun: 97 euroo. Ei oo halpaa leikkiä synnyttää sairaalassa.[>:]

Haniliinillä kuulostaa jo hyvältä noin nukkuma-ajat. Tarpeeksi pitkiä välejä ja kasvua kuitenkin selvästi.

Madie: mitenkähän se onkin niin et ku on itellä mahdollisimman huono vireystila, vituttaa ja väsyttää nii vauvahan osaa sotkea. Meillä meni kerran just sellasena päivänä sohvallekkin kakkaa. Sit ku olin pyllyn pessy ovikello soi poika kaverineen ovan takana ja siinä rapussa seisoessani tämä pissää min päälle ja sinne rappukäytävään. Sit seuraavas hetkes ku on kuivat laitettu päälle nii kunnon puklut äiteen rinnuksille. Heh [:D][:D][:D]. Siin ei voi enää ku nauraa päälle. Koitahan saada päivällä levättyä.

Mä kuumeessa[:'(]. Ei kiva. Tyttö nukkunu ny tunnin parsilla ja mä menen kans ihan just nukkumaan soffan kannelle.

Nii ja tosta tutista vierotuksesta. Meillä pojan ollessa just 2v ennen joulua, tutti vaan hävis. Mä oli jo sitä ajatellut et pitää se vierottaa viel ennen joulua. Mut siis yks tutti oli vaan sillä hetkellä ja sitä ei löytyny mistään. No mähän siihen ku oli tontuista puhuttu et tontut on hakenu sen tonttuvauvalle. Se on pienenpi ja tartee sitä enemmän ku iso poika!! No poikahan tyytyi siihen[:D][;)][:)]. Muisti kyllä pariin kertaan ite muistuttaa et tonttuvauvalla on tutti mut muuten asiasta ei puhuttu sen jälkeen. Meni siis helpommin ku oli odottanu ja uskonu. Sit ku siivotessani löysin sen tutin patterin välistä ja se tippu lattialle nii hädissäni et mihin mä sen nyt tungen ku ei ole taskuja ja poika samas huonees!!!! No ei onneks huomannu sitä ja säikahdyksellä selvisin.[:D]

Meillä poitsun sairaalalasku oli 65 euroa ja miun 221 euroo ja jotain senttejä päälle..enemmän olis vielä, mutta maksukatto täyttyi ton miun laskun kans. Oikeesti se ois jotain 260 luokkaa. Että kallista on.

Vauvan naappeli on ihan tulipunanen paikkapaikoin. On hormooninäppy niin pahana just nyt. Pikkusen sitä on päänahassa ja kaulalla ja pari kohtaa rinnassa mut muualla ei ole. Olen vähän laittanut ihan perusrasvaa ku ihon pinta näyttänyt kovin karhealta. En itseasiassa tiedä suositellaanko siihen laitettavaksi mitään?

No taiski mun lasku olla sittekki pieni verrattuna muihin. Mulla ei ollu mitään erikoista. Synnytys ja kaksi vrk vuodeosastolla.

Mitenkähän muuten Scarlet pärjää kaksostensa kanssa? Varmaan aika tiukkaan heissä kiinni ku yksikin lapsi tettää ihan tarpeeksi töitä.

Takaisin