Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siina on jotenki muuttunu parin viime päivän aikana ihan hirveesti. Siis ulkonäöltään. Jotenkin se on kasvanut muuten mutta posket on hieman pienentyneet ja sit se tietty et pahin näppylä aika on ohi. Naappeli ei ole enään punainen. Mut kaikki ristiäisis sano miten se on muuttunut ja mustakin tuntuu vaikka mä kattelen sitä koko ajan et se on muuttunu. Simätkin on kasvanu suuremmiksi ja ripset tullu pidemmiksi. Kaunistuu siis koko ajan. jos tuosta nyt voi enää kaunistua? (äitin mielestä)

Sitterissä meilläkin viihdytään. Ja siinä on hyvä saada nukahtamaan pienille torkuille ku vähä keinuttaa.

Olo on muuten jotenkin huojentunut nyt kun ristiäiset on ohi.

Jälkitarkastus vielä ens viikolla. Olis ollu viime ti mä mut mä oli merkannu väärän ajan ittelleni nii meni ohi. Vähänks harmitti. No jos nyt menis uudestaan oikeaan aikaan.

Riitu: alaks pitää heti Manducassa? Mulla se olis kanssa oottaassa, mutten ole vielä "tohtinut" siihen laittaa. Oon kyllä ajatellut, että pian vois jo laittaa. Liinassa on menty tähän saakka, mut son NIIN kuuma.. en tiä, onko tuo reppu yhtään viileämpi..

Meillä on unipussi käytössä joka yö: on kyllä loistava keksintö!! Semmonen Mollavauvan fleeceinen on meillä, sekä Ikeasta sellanen paksumpi sit talveks.

Sit sitteristä: meillä on käytössä se ruoka-aikaan, aikuisten siis. [:D] Nostetaan se pöydälle ja keikutellaan siinä syönnin ajan, melkein sen ajan Hulda siinä viihtyy.. muttei ihan aina. [;)] Meillä on sellanen Baby Björnin oma, mihin sai laittaa ihan vastasyntyneen: sen saa niin alas ja sit on semmonen tuki pyllylle. [:D] Vaikea selittää. Mut joka tapauksessa.

Joka päivä oon kännystä lueskellu imetyksen lomassa ja monta vinkkiä saanut jo tähän jokapäiväiseen elämään.
On tämä niin kummallista ja vieläkin tuntuu välillä ihan hassulta että juu nyt minä olen äiti.
Vaikka onkin ihanaa. Ja vaikka kuinka rakastankin pientä niin silti, vaikea uskoa todeksi.

Täällä nukutaan ja syödään ja vaihdetaan vaippaa.. Eilen alotettiin d-vitamiinitipat ja sormet/varpaat ja kaikki
muutkin ruumiinosat ristissä olen ollut nyt pari päivää odottaen että alkaako huuto täälläkin.. Vielä mennään
näköjään unimaailmassa, mutta odottavalla kannalla ollaan..

Pukemisvaikeuksia täällä suurimmaksi osaksi. Kaikki vaatteet, erityisesti ulkovaatteet on iiisoja..
Kaikki lämpösemmät haalarit (ajatellen siis talvea) on 74 senttisiä eli ens viikolla taitaa olla pakko ostaa
joku 62 haalari tätä alkutalvea varten. Ei sillä että kaiken pitäisi sopia just eikä melkein, mutta ei oo kiva
kun pieni ihan ui kaikissa vaatteissa ja kokoajan naamaa härnää joku kaulus.. pienet on siis murheet täällä..

hatunnostoa kaikille jotka yrittävät selvitä vatsaväänteiden kanssa.. ja muidenkin haasteiden edessä..

asali, mä koitin pari viikkoa sitte ettiä meidän neidille sellasta haalaria tähän keliin. Eli ei toppahaalaria, mut sellasta vähän lämpöstä. Missään ei oikein ollu ja lopulta ostin löytötavaratalosta sellasen karhupuvun. Nyt kattelin, et lindexille ja kappahlille oli tullu kivoja. Käy siis siellä kattelemas!!!

Mirde: otin manducan heti käyttöön ja on kyllä ihan loisto keksintö! Meillä kans tuli liinassa molemmille kamalan kuuma, mut tossa repussa en ainakaan vielä ole huomannut mitään..

Punnitsin tänään kotivaakalla ensin itseni ja sitten otin pojan syliin ja sain pojalle painoksi 4800g [:)] hyvin siis poitsu kasvaa kun kaks viikkois neuvolassa poika painoi 4100g. Tää kuulus varmaan jonnekkin muualle, mut en jaksa erikseen ehtiä sitä ketjua missä omista painoista puhutaan, mut mulla on nyt paino tippunu -4kg lähtöpainosta [:)] Kaikki jotka ovat mut nähneet on sanoneet et mä oon kuihtunu ihan kauheesti, äiti jaksaa joka kerta päivitellä miten olen laihtunut [:D] noh, laihtuu kai sitä kun ei syömään pääse kunnolla ja kuitenkin imettää...

Meillä on nyt poika heränny muutamana yönä peräkkäin 1,5h välein syömään [:-] tuntuu et just oon vasta päässy ite uneen kun toinen jo herää...jännä miten puol tuntia voi vaikuttaa niin paljon miten jaksaa herätä. Sillon kun poika nukkuu 2h putkeen, mä en oo silmät ristissä, mut kun herää 1,5h välein, tuntuu etten oo kerenny nukkua ollenkaan [8|]

Meillä on tyttö ruvennut itkeskelemään.. Melkein koko ajan kun on hereillä kitisee tai ihan huutaa. Pitää koko ajan kannella ja hytkytellä että rauhoittuu. Tai sitterissä saattaa rauhoittua jos hytkyttää koko ajan. Mietin onkohan tämäkin vatsavaivaa vai onko tyty vaan sen verran vaativa että haluaa olla koko ajan sylissä ja katsella vaihtuvaa maisemaa kun kävelen ympäri asuntoa..? 
Tänään on Siirin 1kk. päivä ja yritys hyvä kymppi saada otettua joku nätti kuva muistoksi, niin että hän olisi hereillä eikä itkisi...  Toki edelleenkin hatunnosto koliikkilasten vanhemmille, en tiedä miten itse jaksaisin kun nytkin jo väsyttää tämä kiukkuaminen..

asali, ja sit ku taas nähdään, voin kateellisena kattella, ku teillä on hieno haalari ja meillä ei[:D]

kakkiaiset. mä niin kateellisena puhisen kun ei oo varaa manducaan. rupeen keräämään kolehtia tai kerjäämään tai jotain.

Mä taidan olla kans niin rohkea, että valjastan Manducan käyttöön.. [:D] Miu: mä "hiukan" hihitän sun vertaukselle... rollsroyce... [:D][:D]

On kai niitä Lemppi muitakin hyviä? Ja ooks kattonu niitä käytettynä? Huutonetissä ne nous aika kalliiks, mutta niitä oli muuallakin myynnissä, esim. kestovaippakeskustelun myyntiosiossa. [;)]

Mä en edelleenkään edes tiedä mikä on manduca. Oonko vähän tyhmä tai jotain?[:D]

Vähän oli ihanaa olla viikonloppu reissussa! Oli vauvalle hoitajia vaikka kuinka ja sain kerrankin syödä aivan rauhassa ja huilailla ja tehdä vähän omianikin[:D] Nyt anoppi jo odottaa, että lopetan imettämisen ja se saa vauvan yöhoitoon. No siihen nyt menee vielä aika pitkään. Kummasti saa muuten uutta virtaa tuollaisesta reissusta vaikka olikin vähän stressaavaa kun tavaraa piti olla matkassa niin paljon.

Vauva suostuu enää nukkumaan max. 2 tuntia yössä omassa pahvilaatikossaan ja muu aika täytyy pitää vieressä. Oon kyllä laiskuuttani lopettanut sen laatikkoon nostamisen, kun se kuitenkin alkaa vartin sisään huutamaan siellä. Ja nyt saan nukuttua n.8 tuntia joka yö[:)]

Meillä muuten väheni huuto kun lopetin cuplatonin! Kumma juttu. Miten se voi huutoa aiheuttaa? Täytyy nyt miettiä, että kokeilisko maitohappobakteeria, kun huutoa nyt kuitenkin vielä tulee jonkun verran.

ällaiset oma napa-kuulumiset tällä kertaa[;)]

Hei, onks kellään hyviä vinkkejä siihen, kun tyttö ei tykkää kylpeä? Vaikka kuinka yrittäis pitää lämpimänä pyyhkeessä ennen kylpemistä, niin armoton huuto alkaa heti kun veteen lasketaan, eikä lopu ennekuin saa vaatteet takaisin päälle. Onko kokemuksia? Kylpyhuone on meillä lämmin, joten ei ainakaan siitä pitäisi olla kiinni ja samoin veden lämpötila on testattu ihan mittarin avulla. Onkohan toiset lapset vaan herkempiä kylmettymään kuin toiset?

Meillä poika kylpee nätisti iskän kans ja mun kans rupee huutaan jossai vaihees. Johtuu vissii siitä että ite hiukan hermostun jotenkin tai oon jännittyny ja vauva vaistoo sen. Eli ehdotan enigma että kokeilet kylvettäjän vaihtoa jos vaan on joku joka osaa kylvettää eikä jännitä hirveesti. Mutta voihan olla ettei kaikki vauvat tykkää kylvystä.

Merkkiä vaan,kaikki hienosti mutten oo kerennyt koneelle[:)]Voikaahan hyvin kaikki[:)]

Me kun kokeiltiin sairaalassa kätilön kanssa kylvetystä poika huuti kuin syötävä, mutta kun kotona ekaa kertaa kylvetettiin ei poika huutanut ollenkaan. Ollaan lämmitetty sauna ja mies on yleensä käynyt saunomassa ennen pojan kylvetystä ja sit on laitettu amme lauteille ja niissä jälkilöylyissä sitten kylvetty, poika melkeinpä naureskelee ammeessa [:)] mutta voihan tosiaan olla niin et kaikki ei vaan tykkää kylpeä, teilläkin kun sanojesi mukaan on kylpyhuoneessa lämmin ettei pitäisi siitä olla kiinni...

Meillä on alkanut armoton kuolaaminen...Se on ihan kirkasta et ei oo pukluakaan...EIhän näin pienellä vielä voi hampaita olla tulossa? Hikoilee ainakin vaikka on ihan samanlainen lämpötila kuin ennenkin ja nukkuu tosi levottomasti päivisin...

Enigma: meillä kans huudettiin alkuun kylvyssä ennenku hokasin et vauva jostain syystä pelkää sitä niin vapaata asentoa at pidän vain ranteen niskan takana ja kädellä kainalosta/ olkapäästä. Olen tiivistänyt otetta oikein kunnolla ja nyt tyttö lepää kylvyssäkin päämelkein kyynärtaipeessa ja pidän kädellä reidestä kiinni niin ei pääse niin heilumaan siinä. Sit on tyytyväinen. Olenkin tässä nyt alkanut kokeilemaan aina pesuden jälkeen päästää otetta höllemmäksi, että tottuisi, mutta yleensä aina säikähtää aika pian holtitonta liikettä ja alkaa itkemään.

Meillä ei järin vielä kuolata muuta ku tohon toiseen käteen. Jostan syystä tahtoo koko nyrkki kadota suuhun [:D].

Kiitti hyvistä kylpyvinkeistä, pistetään huomenna heti kokeiluun. Isä kylvettämään ja tiukka hyvä ote, niin eiköhän se siitä. Tuo on kyllä totta, että vapaa asento se varmaan jännittää, niinkun muutenkin on kova säpsähtelemään tyttösemme.

Enigma, en tiedä onko aivan "tyhmä" kaikkien tietämä vinkki, mutta jostain luin, että vauva kannattaa aina laittaa ensin ammeeseen samassa asennossa kuin peppua pesisi ja hiljalleen nostella vettä sen selkään. Kun se on tottunut veteen näin päin, voi kääntää vauvan toisin päin ja pestä etupuolelta - kääntäminen onkin sitten liukasta puuhaa etenkin jos on kylpyvedessä kylpyöljyä[:)] Tämä ainakin toimi meillä!

Iskä pesi meillä poitsua laittamalla suoraan "selkä edellä veteen", niin se sai kauheet raivarit. Itse kun olen kylvettänyt juuri tuolla kirjoittamallani tavalla, niin kovasti on tykätty kylpeä...

Takaisin