Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on lasitettu parveke ja siel on ollu viimetalvina aina 2-4 astetta vähemmän pakkasta, ku "ulkona". Nyt ei oo siellä lämpömittaria, ku kesällä lämpö nous yli 50 asteeseen ja se pamahti[:D]
Ajattelin siis nukuttaa siellä ainakin jos ulkomittari näyttää -15. Eilen meinaan nukutin sisällä ja ei uni maistunu yhtään niin hyvon ja sit torkuttiinki koko ilta.

Neiti meni toissailtana nukkumaan n. kol.22 ja eilen illalla n.23. Heräs molemmilla kerroilla ekalle syötölle seittemän aikaan ja sit viel jatkaa unia sen 2-3h. Mikä tota muksua vaivaa??? Isäntä jo epäili, että oon sille jotain rauhottavaa antanu[;)]
En siis valita. Mut, onneks täs on ollu välissä niitä huonompiakin öitä, että en mä sentään näin helpolla oo päässy aina![:D]
Huomaa kyl sen, et oma unirytmi (siis mikä se on???) on ihan pyllyllään. No, kai se saa ollakki...

Muoks. Sme meillä ei tullu toissapäivänä kakkaa ollenkaan, mut ei ollu kuitenkaan mitään vaivaa tms. Eilen sit neiti väänsi sellaset tortut, että sitä tavaraa oli sitten melkein niskassa asti! Ja tää tapahtu aamupäivällä, kun yleensä kakka tulee aina päiväunien jälkeisen syötän jälkeen!

Niin, ja yks päivä sain kirjaimellisesti "paskaa vasten kasvoja"[:D]. Vetäsin sukkahousut niiden kärjistä pois niin, että se loppuosa tuli sit vähän vauhdilla ja tunsin, et jotain lens nyt naamaan. No, vaippa oli falskannu just sen verran, et kakkaa oli sukkahousujen resorissa, mut ei kuitenkaan bodyssa asti. Ei onneks tullu ku muutamia roiskeita, mut oli jotenkin kyl koominen näky. Ja olipa hyvä syy pestä silmälasit, ku muuten se meinaa unohtua! Ja silmälasit onneks toimi myös suojalaseina[:D]

Kakka on mukava asia[;)]

Kiva että muillekin käy kommelluksia kakan kanssa! [:D] Iltana yhtenä ajattelin kurkata hämärässä olkkarissa pojan vaippaan tuliko sinne muutakin kuin pierua. Enköhän tökännyt sormeni suoraan orgaaniseen oheistuotokseen kun raotin vaippaa [:D] Heh.. Ja pikkuveli aikoinaan teki kakat systerin syliin kun otti ilmakylpyjä. Sisko oli vaan ihmetellyt kun tuntui kumman lämpimältä [:D] Jännää miten me äidit taannutaan jotenkin alakoululaisen tasolle kakkahuumorin suhteen [:D]

Jooh. Viime yönä valvottiin (vain) yhteen ja herättiin seiskalta syömään. Kyllä tähän valvomiseen pikkuhiljaa tottuu, varsinkin kun saa aamulla yleensä nukkua pitempään. Olen suosiolla lähtenyt pojan kanssa katsomaan telkkaria ja antanut miehen nukkua, olisi turhaa kiristellä hermoja makkarissa ja saada poikaa nukkumaan. Tuli jopa ihan hyviä ohjelmia, kuten House [8D] Tuommoisten valvomisten jälkeen vaan näkee helpommin painajaisia ja sitten herää omaan huutoonsa.. Viime yönä siippa ajoi jollain amerikankilkuttimella tuhatta ja sataa (minä ja onni kyydissä) liukkailla metsäteillä ja kolarihan siitä tuli. Havahduin omaan huutoni, jatkoin samantien unia ja sama uni toistui!! Ja taas huuto.. [&o]

Kiitoksia Eemille sympatioista!! [:)] Toivottavasti teilläkin alkaisi unirytmi kääntyä parempaan päin!

Taas Siina heräs alle tunti nukahtamisen jälkeen huutamaan. Nyt koitin antaa sitä Panadolia. Kaks yötä ny ollu ilman sen ekan kerran jälkeen ja syöty on 3-2 tunnin välein, paitsi yksi väli viime yönä oli 4,5 tuntia. katotaan miten nyt yö menee. Ja päätin jo et jos nyt nukkuu rauhallisesti ja pitkät pätkät nii koitan huomen illalla antaa sitä Panadolia suosista jo ennenku laitan nukkumaan. Ja sit jos se vaikuttas selvästi auttavan soitan neuvolaan ja kysyn kannattaako kokeilla nyt ihan kuurina sitä panadolia muutaman päivän vai antaakko aina tarvittaessa jos alkaa illasta heräilemään?

kunpa osaisin mennä ajoissa nukkumaan...Nytkin kukun täällä ja tiiän et poitsu herää joko 2 h tai 4 h päästä syömmään...Toooodella fiksua toimintaa taas....[:D][8D]
Jeps...Pumppaus loppuun ja tutimaan...[:)]

Jee hieman epämiellyttävä herätys keskellä yötä. Niklas ilmeisesti näki jotain painajaista, jos vauvat sellaista voi tehdä ja alkoi kirkumaan täyttä kurkkua! varmaan kuului kaikkiin naapureihinkin. Se oli kun sikaa tapettais. Itse nukuin ihan kiinni Niklaksessa niin uskotte, että hieman säikähdin kun sellainen kirkuminen alkoi. Olin ihan paniikissa, että nytkö se kuolee[:(] Kirkui tovin ja rauhoittui, kun rauhoittelin ja jatkoi unia.

Huh, toivottavasti näin ei tuu käymään usein!

Juu Madie, lapsen rääkymiseen havahtuminen on kamalaa. Pumppu hakkaa ihan hulluna kun säikähtää [&:] 

Meillä taas viime yönä nukuttiin max. 10min kerrallaan ja ipana herätti kipuitkun kuuloisella huudolla joka kerta. Valvottiin puoli kolmeen, sitten nukkui peräti neljä tuntia kun olin antanut panadolia.. Kait tuolla pojalla sitten koski johonkin, vai oliko jo niin väsynyt että olisi nukahtanut muutenkin?
Mutta.. Otin muksun jossain vaiheessa viereeni ja siinä se sitten ähelsi itsensä mahalleen [:D] Mielenkiintoinen aika voimistella ja esitellä uutta taitoa äiskälle. Sitten kiukuttikin kun koko ajan olisi pitänyt pungeta mahalleen, mutta mahallaan ei kuitenkaan viihtynyt. En nyt tiedä itkisinkö vai nauraisinko tuollaisen yön jälkeen [:D]

me käytiin tänään vyöhyketerapeutilla kun Veeti jää jokaisen yösyötön jälkeen ähräämään ennen kun nukahtaa kunnolla, on siis unessa mut aina havahtuu kun ilmeisesti mahaa kipristää tai jotain, välillä saattaa jopa parahtaa itkemään...

Ensin juteltiin sen terapeutin kanssa meidän kuulumisia ja sit hän hoidon aluksi kokeili Veetin ohutsuolisto heijasteita jalkapohjista (painetaan kantapään ja päkiän väliin jäävää aluetta) ja Veeti alkoi huutamaan siitä niin kovasti etten oo koskaan aikaisemmin kuullu sen huutavaan niin [:(] meinas olla itkussa äitilläkin pitelemistä kun toista sattui niin kovasti, mutta se on merkki siitä ettei Veetin suolisto ole kunnossa [&o] painaminen ei sattuisi jos ongelmia ei olisi...Veeti sitten otti ihteensä kivun tuottamisesta ettei rauhoittunut ollenkaan kun terapeutti yritti sitä hieroa öljyn kanssa muualta kehosta, jonka pitäisi tuntua hyvältä, huuti koko hieronnan ajan kaaressa...Sainkin hyvät ohjeet miten hierontaa pitäis kotona tehdä joka päivä että Veeti tottus siihen et kosketus tuntuu hyvältä, vaikka niitä kipeitä jalkapohjiakin pitää painaa joka päivä, mutta ne kuulema voi tehdä eri aikaan aluksi ettei yhdistä kipua siihen muuhun hierontaan...jospa tuolla hieronnalla ja jalkapohjien painamisella saatais pienen maha toimimaan kunnolla..terapeutti epäili et ku Veetillä oli sillon se ripuli et se olis kuitenkin johtunu siitä rotavirusrokoitteesta, vaikka siitä rokotteen annosta ripulin alkuun menikin 2vkoa..sanoi että se rokote on voinut vähitellen aiheuttaa ongelmia sinne suolistoon ja sitten kun sai sen tehosteen nyt 3kk neuvolassa niin suoli ärtyi sitten kunnolla..tuumasi vain et kannattaa tarkkaan miettiä ottaako sen rotan 3. annoksen, jos sellainen tulee, mun mielestä terkkari ei siitä kyllä mitään maininnu [8|]

Meille ekasta rotasta lakkasi kakka kulkemasta 8päiväksi.... Sitten luumu soseella saatiin
vasta ulos tavaraa, seuraavaan meni sitten taas 7pv..
Nyt tokasta tuli viikoksi selkee ripuli, niin kuin kai kuuluu. Mutta molempien jälkeen selkeesti
itketty mahaa ihan hurjana [:(]
Onneksi mennyt ohi!!

Ja Riitu, suosittelen kyllä kanssa tekemään niitä hierontoja oikeesti päivittäin, meillä auttanut tosi
hyvin ja tyttö tykkää! Auttaa jalkahieronta meillä myös jos on ilta-känkkiksiä [:D]

mä oon nyt joka aamu käsitelly Veetin jalkapohjat ja sit illalla vähä ennen nukkumaan menoa hieronu öljyn kans muuten. yks yö näytti jo siltä et maha alkas olla parempana kun nukkui tosi rauhallisesti ensin 3h, söi ja nukkui vielä 4,5h tosi rauhallisesti ei jääny syötön jälkeen ähkimään yhtään. Mut eilen illalla kun ruettiin nukkumaan, Veeti nukku tunnin suht rauhallisesti ja sit parahti itkemään ihan täydestä unesta ja sama toistui vielä toisenkin kerran yön aikana, ilmeisesti mahaan sattui, muuta selitystä en keksi. Sit alkoi tänä aamuna vaille 7 ähkimään kovasti ja isojen pierujen lisäks sai kakat tehtyä. Vaippaa vaihtaessa sit huomasin et Veetille on tullu ihottumaa mahaan ja reisiin emoticon Mietin et johtuuko ihottuma siitä öljystä jolla hieron iltaisin vai johtuuko mun syömisistä. Ainut ihan uus aines mitä oon nyt syöny on piparit. Sit koristelin piparitalon ranskan-ja amerikanpastilleilla ja tyhmälle äly sano vasta sit ku olin jo kerenny syödä niitä jonkin verran et ne sisältää suklaata, mitä olis pitäny välttää nyt kun suoli ei ole kunnossa (täältä puuttuu hymiö joka takoo päätään seinään!)

Mullon TAAS henk.koht. kriisi lapsen jättämisestä hoitoon.. (Joo en tiedä itkisinkö vai nauraisinko omalle pöljyydelleni.) Siippa varasi meille yhden yön kylpyläloman joulun jälkeen ja muksu pitäisi jättää isokummitätilleen yöksi hoitoon. Minua alkoi ahdistaa ihan kamalasti heti kun mies laittoi viestiä, että sellaisen nyt varasi meille. Tunnen huono äiti-morkkista, kun jätän lapsen hoitoon meidän rilluttelun takia. Varmaan kuolen ikävään kun olen erossa pojasta, muutama tuntikin on jo tehnyt pahaa :( Tämä poitsun kummitäti kehotti ajattelemaan reissua voimavaroja antavana juttuna, jaksetaan taas paremmin olla vanhempia. Tiedän kyllä että vaava on hyvissä ja osaavissa käsissä :) Mutkumutkumutkumutku.. :D vai ripustaudunko lapseen liikaa?? Mites teillä muilla, joko voisitte jättää lapsen yöksi hoitoon ja miten on mennyt jos on jo ollut?

Emilia, mä ymmärrän ihan täysin... Mulle tekee tiukkaa lähteä mihinkään ilman pikkasta, mut oon antanut sen itelleni anteeksi, eikä noi noin pieniä ole enää kauaa... Kaverit välillä koittaa patistaa ulos, mutta ei onneksi ole pakko mennä.... :)
Kyllä sitä ehtii sitten myöhemminkin!!

Mä olen ollut pari kertaa kavereiden kanssa syömässä ilman typyä, toisella kertaa myös lasillisella ruokailun jälkeen. Kuusi tuntia kauimmillaan. Ja sen jälkeen en voinut odottaa kymmentä minuuttia bussia, vaan menin taksilla kun oli niin kiire kotiin emoticon

Mä voin ihan suoraan myöntää, etten pysty vielä olemaan erossa lapsestani. Ollaankin miehen kanssa puhuttu, että on ihan turha mitään yön yli juttuja järjestää, kun en pystyisi nauttimaan niistä vielä kuitenkaan. Se on onneksi samoilla linjoilla tässä asiassa.

Tänks Tweety ja JJ!! Helpottavaa kuulla, että muillakin on vähän samanlaista probleemaa ja on vaikeaa jättää lapsi hoitoon :) Tiedänpähän etten ole ihan lapsukaiseen ripustautunut sekopää :) Näin viime yönä unta, että poika otettiin huostaan sen reissun takia.. -_- Tämä on kyllä hankala juttu, kun pakko kai sinne on lähteä ku hotellihuone yms on jo varattu ja mies on ihan innoissaan, että päästään viettämään aikaa kahdestaan. Ymmärrän kyllä hänenkin tunteita, väkisinkin joudun jättämään miehen vähän "sivuun" ja antamaan kaiken aikani ja hellyyteni vauvalle. Kahdenkeskinen aika on melko kortilla, hyvin harvoin ehditään esim. katsomaan telkkaria sylikkäin niinkuin ennen lasta. Vaikka toisaalta, niin sen pitää ollakin että lapsi on aina ykkönen.. Pitänee vissiin vaan yrittää olla reippain mielin ja tuntematta morkkista, on nimittäin harvinaista herkkua meille tuollainen. Kyllähän ne pärjää hienosti tätin luona, enkä edes imetä joten pojan ruokailun suhteen ei pitäisi olla vaikeuksia.. Kurjalle kyllä tuntuu, mutta onneksi reissuun on vielä aikaa ja (toivottavasti!) ehdin selvittää pääni ennen sitä.

Pakko hehkuttaa teillekin.. :D Katoin eilen, että jahas siipalle tullut pankista kirje (minulla siis eri pankki). Ukko aukaisi sen ja alkoi ihmetellä, että tämähän on sulle, oot saanu veronpalautusta. VOI JES, KÖYHÄN JOULU ON PELASTETTU!!! :DD Oli kyllä niin mahtava ylläri, luulin etten saa penniäkään takasin enkä tosiaan tilinumeroakaan ole ilmoittanut. Minimi-vanhempainpäivärahaa saavana hyppäsin melkein kattoon riemusta :D

Kyllä mullekin on vaikeaa jättää vauvaa hoitoon. Jos nyt pitäisi jättää tyttö yöksi jollekulle muulle, niin kuolisin varmaan stressiin viikkoja ennen itse hoitoyötä emoticon

Ollaan suunniteltu miehen kanssa, että käydään alkuvuodesta ravintolassa syömässä ja jätetään lapsi siksi aikaa mummulle hoitoon. Kyseessä on siis ihan parin tunnin juttu, ehkä mä kykenen siihen.

Onneksi ollaan sovittu, ettei mun tarvii palata töihin heti äitiysloman päätyttyä, kun siihen olis enää vajaa 5 kuukautta, ja sellainen aika menee niin nopeasti. En varmaan olis valmis jättämään vauvaa sen ikäisenä koko päiväksi vieraalle hoitoon. Vaikka ei sen puoleen, ei mulla edes oo työpaikkaa, johon palata..

Vauvan hoitoon jättö hui kamalaa! En osaa ajatella että siihen pystyisin. Ens viikolla la mulla olis meno pikkujouluihin, nyt jo pelottaa vaikka en edes laita poitsuu hoitoon vaan jää isin kanssa kaksistaan kotiin. En muuten jännittäis mutta ku olen lähes varma että siitä syöttämisestä ei tule mitään. Sen takia voi olla etten lähdekkään, täytyy tässä nyt joka päivä harjoitella josko se alkais sujumaan.

Musta tuntuu että joku on käyny vaihtamassa mun pojan :O Pari päivää on ollu niin hyvän tuulinen ja kitissyt vain väsyneenä. Ennen kitinää ollut paljon. En sitten tiedä johtuuko siitä ku ihottuma saatu paranemaan kortisoni kuurilla vai vaan siitä että on oppinu uusia ääniä ja tykkää kovasti niitä kokeilla :D Luulen kyllä että on vaavin olo helpottanu ku ei kutita kokoaika joka paikkaa. Pelottaa vaan että kun kuuri ma loppuu et ihottuma tulee takaisin, mutta aika näyttää.

Ehkä mä sitten olen huono äiti, mutta Niklas on kyllä ollut jo hoidossa. Yhden illan oli vähän alle 3kk iässä mummunsa kanssa ja pari viikkoa sitten oli yön isin hoidossa (siis tulin kyllä keikan jälkeen kotiin nukkumaan, mutta sain pelkästään nukkua ja mies hoiti syötöt). kyllähän se kirpaisee, mutta molemmat on niin loistavia Niklaksen kanssa, että hyvillä mielin voin jättää.
Viime sunnuntaina taas mummu katsoi vajaa 2 tuntia kun käytiin leffassa. Oli ensimmäinen kerta kun poika itki ikävää :( Nukahti heti äidin syliin, kun pääsi tissille. Nyt vähän pelottaakin, kun vierastamista on alkanut tulla ja ollaan menossa naimisiin 5.2 ja ei kyllä vauvaa oteta hääyöksi hotelliin. Toivottavasti pärjää taas mummun kanssa.

Vähän muuten rassaa, että jos joku muu hoitaa yösyötöt niin poika nukkuu paljon paremmin! Ehkä mun maito sitten on vaan sellaista litkua ja korvike täyttää enemmän. Tosin pumpattua maitoakin on annettu niin ehkä se johtuu vaan siitä, että poika ehtii herätä paremmin kun lämmitetään pulloa ja syö enemmän kerralla --> nukkuu pidemmän pätkän.

Ei se hoitoon jättö huonoa äitiä tee Madie!!
Kaikki me äiditkin ollaan erilaisia ja meillä eri tarpeet. Mä olen sitä mieltä että se että äiti on mahdollisimman onnellinen, levännyt ja iloinen (ja tietty isäkin!) =onnellinen vauva!

Ja jos omaan hyvään oloon tarvitsee illan/yön itselleen, se ei ole paha asia! Samoin siitä ei tarvitse tuntea itseään huonoksi tai ripustautuvaksi että ei osaa jättää lastaan kuin hetkiksi.....

Vaikka en itse osaakkaan mihinkään oikeen ilman vauvaa vielä lähteä, annan ihan täyden tuen kyllä niille jotka pystyy/haluaa!
Varmaan tavallaan parempikin jos vauva jo alkuun tottuu että on useampia hoitajia, me ollaan varmaan ihan pulassa sitten kun johonkin vihdoin haluaisin lähteä.... emoticon

Kyllä meidän vauva on ollut mummolla tai isällä hoidossa jo 6-viikkoisesta lähtien, kun aloitin jumpassa käynnin. Pari tuntia kerralla vaan. Alussa sai korviketta ja myöhemmin pumpattua äidinmaitoa. Ja myöhemmin on ollut neljäkin tuntia, kun ollaan jätetty poika hoitoon sillä aikaa, kun ollaan siivottu kotona ihan jo 2-3 kuukautinen. Mun mielestä on hyvä, että lapsi tottuu muihinkin turvallisiin ihmisiin ympärillään ja syömään pullosta. Lisäksi molemmat mummot kun haluaa pojan hoitoon niin on tuo joka viikko melkein ollut molemmilla hoidossa, joko meillä kotona tai mummolassa.

Pisin aika hoidossa oli viime sunnuntaina, kun käytiin katsomassa Harry Potter ja sen jälkeen syömässä, 6h ilman äitiä. Viime perjantaina olin myös pikkujouluissa 4h poissa, poika oli isän hoidossa.

Ei tosiaan ole huono äiti jos itsestään huolta pitää, kyllähän sitä tarvitsee omaakin aikaa. toiset aikasemmin kuin toiset.
Meillä on varmasti osa syynä tai ei ees osa vaan syynä siihen ettei hoidossa ole juurikaan ollut ni se että mun äiti asuu pohjosessa ja isä kuollut ja miehen äiti kuollut ja hänen isä on niinku ainut sukulainen lähellä enkä sille noin pientä antais hoitoon.
Ja tietenki myös se ettei poika syö tällä hetkellä ku tissistä vaan.

Takaisin