Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipas yö, Lukalla on kauhee nuha:/ Tää on ensimmäinen laatuaan ja mä olen ihan huolesta soikeena :D 3 aikaan sain yöl ite unta ku tarkkailin vaan poikaa et saa henkeä, niistettiinki 4 kertaa yön aikana, raukka ei siitä hommasta tykkää yhtään [:(]
Tänää oli lääkäri neuvola ja saatiin lähete lastenlääkärille epäilynä maitoallergia. Toivottavasti se aika tulee pian et saa selvyyden tähä hommaan.
Meillä on niskaa pidetty jo pidemmän aikaan vatsallaan oikeen hyvin, viihtyy vatsallaan paljon paremmin ku selällään.

Mulle sanottiin neuvolassa ettei se mitään haittaa että lapsella on kylmät posket. Kunhan on muuten hyvin puettu ja kaula+ korvat suojattu. Itse laitan kommandopipon tavallisen alle. Ainahan sitä oli itselläkin pienenä posket ian kylmät kun ulkona touhas, ja sitten nämä ihanat omenaposket kun tullaan sisälle. Kysyin myös että millä pakkasella pitää ihoa suojata niin vastaus oli ettei milloinkaan. Koska kaikki voiteet sisältää nestettä ja saattaa kylmettää iihoa lisää. Eli sitten kun tulaan sisälle voi ihoa rasvata jos tuntuu kuivalta.. Meillä typy nukkuu parhaiten ulkona. Ja oonkin nukuttanu aina ne yhdet pitkät päikkärit ulkona.

v bn n g                    hu         mmmmmmm u8hnm          kkkkkkkkkkkkkkkkk m j, 

[:D][:D][:D]

viesti Siinalta. isi opettanu[8|]  . Aivan tohkeissaan ja hulluna tän näppäimistön perään[:D]

eemi [:D]

ON: kohta lähetään sinne fysioterapeutille näyttämään poikaa kun ei oo riittävästi kehittynyt...BS mie sanon, mut mennään ny hakemaan jumppaohjeet...toivottavasti ei tarvis mennä useampaa kertaa sinne...[:@]

Sme, saanko udella miten poika ei ole "riittävästi kehittynyt"? Tai siis miten liikkuu ja mitä ei vielä tee? Sitä aina miettii, teenkö jotain väärin tai onko meidän pojassa jotain "vikaa" kun ei vielä käänny itse kyljelleen saatikka mahalleen ja täällä muiden vauvat vaikuttavat olevan melkoisia vipeltäjiä paljon nuorempina. Vasta vähän aikaa sitten muksu alkoi kannatella päätään käsistä nostettaessa, neuvolasta käskivät päivittäin nostella ja "treenata" vaipanvaihtojen yms yhdeydessä.

Emilia selältään käsistä nostettaessa ei pää nouse riittävästi...kannateltaessa ei varaa jaloilleen...Varaa kun kotona kokeiltiin...tykkää pomppimisesta äitin sylissä...neuvolalääkärin kokeilussa istahti suoraan pepulleen...pitää paljon käsiään pään vieressä korvien eessä...joutuu houkuttelemaan käsiä keskilinjaan...Kotona on paljon kädet yhdessä leuan alla....
Ei oo kauaa viihtynyt mahallaan, nyt vasta on saatu ilman huutoa oleskelamaan mahallaan lyhyitä aikoja...It enäkee paljon kehitystä pojassa, mutta neuvolassa ne puuttuu herkästi nykyisin, jottei tuu mitään sanomista ettei kukaan oo huomannut kehityspuutetta...

Ikää nyt siis 4 kk ja 1 vko...

Koukistajalihaksia pitää aktivoida enemmän...ELi selällään ollessa jumpata käsiä ja jalkoja yhteen ja ristiin rastiin...Kyljellään laittaa koukkuasentoon yms...Maha-asento on hyvä sitä ei tarvienempää jumpata...Ainakin kax lisäkertaa käydään ja katsotaan miten edistytään niin jatko riippuu siitä...olin kuulemma yllättävän rauhallinen vaikka poitsu alkoikin itkeskellä...Yleensä äidit on napanneet vauvat syliinsä kun alkavat itkeä...no kun ei se itku ollut kuin:"mulla on epämukava olo", ei ollut kipu- tai paniikki-itkua...Käsiä pitää myös tuoda keskelle alas ja päätä yrittää saada kääntymään ssuoraan ylöspäin ja seuraamaan leluja puuolelta toiselle...Että tämmöistä...[&:]

Meillä tuli vasta 3kk täyteen, mutta saatiin neuvolasta ohjeet harjoituttaa kanssa niskalihaksia, nostaa kyljen kautta, että kehittyisi. Meillä ei kanssa yhtään nouse pää kun käsistä nostaa, mutta ihan parissa päivässä on alkanut mahallaan pysymään paremmin pää pystyssä kun olen harjoituttanut. Lelua kyllä seuraa, toivottavasti 4kk neuvolassa vaan olisi yhteistyöhaluisempi terkan kanssa, nyt kun terkka otti käsistä kiinni ja alkoi nostamaan niin alkoi välittömästi huuto, joka ei heti loppunutkaan..

Meillä ei kans 3kk neuvolas pää noussu mihinkää ku käsistä nosti. Siellä se pää vaan retkotti mutta ainakaan viellä ei puuttunu asiaan.

Mä en tiä miten ne tulkitsi Siinan olevan hyvin kehittyny ku eihän se siellä neuvolalääkärin vastaan otolla tehny mitään muuta ku huusi kakka jäykkänä koko kersa. Oli vissiin kokolailla jäntevä joka kohasta[;)][:D].

osaako kukaan muuten sanoa mikä on tämän ikäisellä normaali lämpö? sillon vasta syntyneenä pojalta tarkkailtiin lämpöä kun se oli niin alhainen ja silloin kysyin et paljon sen pitäis olla ni kätilö vastasi et 36,3-37,0'C mut vieläkö toi pitää paikkaansa?

Ginessa! Meillä tais olla viimeksi samaan aikaan maidon lisäys kausi. Onko teillä jo alkanut uudelleen? Ku tämä mun tyttelini päästelee aamu yötki taas 2,5 tunnin välein ja melkein kaikki päiväsyötötki menee yhtä usein[&:]. Tuleeks niitä näin usein vai raivoaako se aivomyrky nyt vain niin kovasti et tissi on ainoa millä rauhottuu ja sit kuvittelee et sillä on koko ajan nälkäkin.

Tuli taas kyllä sellanen "huonoäiti-fiilis", kun tajusin, et meidän neiti on ilmeiseti heränny yöllä useammin sen takia, et sillä on ollu vilu.
Tyytyväiseks se tullu kyllä syömällä, mut nyt ku oon parina yönä laittanu sille bodyn yöpuvun alle, sit viel unipussin ja peiton, niin tyttö on nukkunu yhellä heräyksellä tai viime yönki nukku 9h putkeen.
En tiiä voiko johtua pelkästään tosta lämmöstä, vai osuko vaan sattumalta tähän saumaan tuo hyvin nukkuminen. Ei se oo kuitenkaan tuntunu viileeltä missään vaiheessa...
No, onneks vauva ei heti mee piallle, jos ei heti tajua kaikkea[:D]

Sartza olen miettiny tota et josko meän poika nukkuis paremmin jos ois lämpimämpi. Taidan kokeilla ens yönä. 

Joo Eemi,Unna vetää aika tiheeseen nyt ja voi tietty olla ton flunssankin vika?
Ennenkaikkea on käsittämätöntä että Unna ottaa iltaisin tissiä,sit perään 70 ml velliä ja 160ml korviketta... ja uskon että enempikin menis?[:-]
Mut päivälläkin 2-3 h välillä haluu tissiä,
kun ennen veteli 3-4 h välein...
Aamuyöstä taas oon aika usein tossa klo 05 antanut kun useinmiten on vasta puol 7 aamulla tarvittu tissiä...

Lisään siis tota velliä per päivä 10-20ml aina suuremmaks
Miten sä teit?
Kohta saa jo (no ei ihan vielä ) puuroakin antaa jipii...

Me annettiin muuten aluks velliä korvikkeen kans sekasin. Sit parina iltana pelkkää velliä, niin Veera oksensi kaiken pihalle.
Ei siis ollu mitään pikku puklua... Nyt taas kokeiltiin sekottaa korvikkeeseen, niin hyvin menee.

Mä nostin sen vellin määrän aluksi 10-20ml nousuin ja sit isommin hyppäyksin sinne 120ml. Ku ei ole ottanu juurikaan enempää. Nyt olen parina iltana laittanu 140ml ja ne on mennykki kaikki. Mut ehkä se Ginessa on niin et niillä on taas joku lisäyskausi menossa[:)]. On noi isoja nuo määrät mitä monilla muilla menee. Ku aattelee et silloin ku mä olin siellä Ikeassa nii mummu sai annettua kerralla isoimman määrän n. 100ml!!! Eikä se ole tähän mennes ottanu kertaakaan koskaan ikinä enempää kerralla kun ton 140ml eilen.

Must tuntuu et Siina syö määrällisesti paljon vähemmän ku monet. Tosin enhän mä tiedä kuinka paljon se tissistä saa. Onko se sit vaan niin et mun oma maito on niin tujua tavaraa et se kasvaa kuitenki tosi hyvin? Meillä ei ikinä ole mitään iltatankkauksiakaan.

Eemi: Eeliskään ei oo syöny korviketta kerral ku sen 100 millii maksimissaan.. Eikä tuo korviketta kyl oo saanukkaa ku muutaman kerran ku ei oo "maitokannut" ollu paikal. Kuitenki poika on ainaki ritamaidol hyvin kasvanu. Ja voihan se olla et ku on tottunu rintamaitoon ni korvike ei maistu tai jotai..

Ihanaa tää oma aika...Mies pikkujouluissa ja poika nukkumassa...Itekin ptäis mennä nukkumaan ku huomenna taas vauvauintiin herättävä jo klo 7 jotta kerkeää itekin syödä jotain...Pitäis vielä pumpatakin...[;)]

Pukke: Ne mitä Siina sai pullosta mun Ikea reissun aikana oli pumpattua omaa maitoa kaikki.

Ja tänä iltana meniki yhtäkkiä 160ml velliä[:D]. Tissiä tarjosin päälle otti muutaman huikan ja sit kääntyi vaan pois.

Takaisin