Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole Riitu imetysaikana enää niin tarkkaa A-vitamiinin kanssa, mutta harva sitä tarvitsee ravintolisistä, joten esim. Lysillä ja Elivolla on Omega-3 -tuotteita, joissa ei ole A-vitamiinia. Pääasiassa siis A-vitamiinia ei lisätä noihin kalaöljyvalmisteisiin kun taas kalanmaksaöljyvalmisteissa sitä on luonnostaan. Nyt en äkkisältään muista, että onko kaikissa Möllerin tuotteissa a-vitamiinia. Luulisin, että niistäkin löytyy a-vitamiiniton vaihtoehto.

ok. kiitti enigma...täytyypä apteekissa käydessä nykästä farmaseuttia hihasta ja kysästä lisää [:)]

Muutamana iltana muksu on ollut jollain ihme huutotuulella.. Rääkyi vaan eikä mitenkään oikein ollut hyvä [:(] Nyt se sitten onneksi sippasi kylvyn jälkeen, saas nähdä nukkuuko taas puoli tuntia ja alkaa huutamaan vai riittääkö unta aamuun..

Muistanko oikein, käyttikö joku Huggies-kertiksiä? Tuossa olisi nelosia paketti odottamassa. Kertokaas tekeekö niillä mitään, haiseeko, falskaako, kestääkö koko yön pissit tai tuleeko läpi? Yleensä suhtaudun melko skeptisesti edullisempiin ja vähemmän tunnettuihin tuotteisiin, monta kertaa on käynyt niin ettei halpa olekaan hyvä. Toivottavasti yllätyn iloisesti näiden vaippojen suhteen [:)] Liberon kolmosia käytettiin kaksi pakettia, hermot meinasi mennä kun vähän väliä vaippa falskasi. Tosin silläkin lienee ollut vaikutusta, että muksu on jo reilusti yli 7-kiloinen ja noissa painoväli muistaakseni 5-8kg.

Pientä jurputusta tähän väliin.. Alkaa pikkuhiljaa tökkiä, kun isäntä käy vaan kotona syömässä ja nukkumassa ja rientää harkkoihin. Vyökoe tulossa, joten kuulemma pakko käydä treeneissä ahkerasti 3xviikko, klo 19.30-21.00. Todellisuudessa lähtee seitsemältä ja tulee puoli kymmeneltä. No voi kyynel, mutku tarvitsisin vähän apua tähän huushollin pyörittämiseen! Enkä edes muista, milloin viimeksi oltaisiin harrastettu aikuisten kivaa. Noh, eipä paljon tee enää mielikään kun on niin kuitti vauvan hoidosta ja siitä, että yritän pitää kämpän edes asuttavassa kunnossa.

Nemiahille tsemppiä ja tytsylle parempia vointeja! Voitpahan sanoa, että "mitäs minä sanoin" [;)] Hyvä että lääkäritkin VIHDOINKIN tajusivat.

Emilia. Mä käytin Hugiessin pienempää kokoa aiemmin. olin siihen tosi tyytyväinen. Sit ku piti ostaa isompia siinäkaupas ei ollukka missä oli ja otin Liberoa; totesin sen silloin tosi yväksi ja ny olen käyttäny sitä .mut tarkotus oli jossain vaihees siihen huggiessiin palata. Muttais olla kyl niin et toi liberon isompi paketti kolmosia on samanhintanen ku huggies nii siks olen sit käyttäny tota liberoa.

Mulla kans ollu täs viime päivinä pieni vitutus päällä näiden kotitöiden tekemiseen. Ei huvita ei sit yhtään. Ja mä olen hoitanu kodin ja kaks lasta yksin jo monta kuukautta. Siinä sivussa viel huolehtinu monesta muustakin asiasta. Alkas välillä joku kasvamaan ottas. Mut nyt taas tuntuu paremmalta. Tästä se taas lähtee.

Joo eihän sitä unta ipanalla riittänyt.. Heräsi just kun ehdin nostaa perseeni ylös koneen edestä ja taas syötiin, huudettiin, syötiin, huudettiin, syötiin.. Kiva. Isäntäkin alkoi vonkua että saisi käyttää yhden "lahjakorteistaan", piti sit vielä sekin hoitaa kunhan sain muksun hiljennettyä. Yök.
Toisaalta olisi niiiiiiin ihana lähteä jonnekin tuulettumaan, pois kotiympyröistä edes yhdeksi illaksi. Meidän lukioluokalla olisi pikkujoulut tulossa, viikonlopuksi mökki vuokrattuna yms mut en kuitenkaan taida lähteä.. Huono omatuntohan siinä tulisi ja aamulla olisi pää kipeä. Ja siippa on niin avuton joissain jutuissa, ei saa poikaa rauhoittumaan raivarin iskiessä ja pitää muksua mielestäni ihan liikaa sitterissä. Arrrrgh, on tämä joskus vaikeaa.

Kiitti tiedosta Eemi! Prismassa oli nuo Huggiesit halvempia kuin Liberot.. Pampersit tosiaan muuten kivoja ja pehmeitä, mutta haisevat [:'(] Kehitin raskausaikana yliluonnollisen hyvän hajuaistin, rappukäytävässäkin osaan veikata mitä naapureilla on ruokana [:D] Hurjan isoille näyttävät nuo huggiesit, just laitoin ensimmäisen pojalle päälle. Toivottavasti pitävät tavaran vaipan sisäpuolella [:)]

Mä olen satunnaisesti käyttäny noita huggiesseja täs kestoilun lomas.. Meillä ovat ainakin pitäneet hyvin yleensä, tosin joskus kakka tahtoo nousta takaa selkään.

En tiedä mikä Hugoa vaivaa [:(] Ei ole ennen ollut tämmöistä... Viime yönä huusi vähän aikaan - ei ole ikinä ennen huutanut yöllä - mittasin kuumeen ja kokeilin imeä räkää - ei sieltä mitään kummoista tullut ja sitten kun koitin syöttää uudelleen niin rupesikin syömään kunnolla. Aamupäivä meni normaalisti, mutta nyt ei ole syönyt kahden jälkeen (seitsemään tuntiin) mitään! Hirvee huuto vaan kun yrittää syöttää. Kitinää/itkua/huutoa koko ajan hereillä ollessa, välillä tyytyväinen kun on ilman vaippaa tai kanniskelee. En tiedä mikä vaivaa [:(][:(][:(] Meen varmaan näyttään päivystykseen jos tsekkaisivat edes korvat jne. kun ei ole tosiaan koskaan ennen ollut tämmöistä! [:(]

no höh, Lidia [&o] toivottavasti selviää mistä on kyse ja paljon voimia itkun kuuntelemiseen!!!

En tiedä oliko oikeasti vaivana vaan ilmavaivat - poika töräytti pari kertaa, mies vaihtoi vaipan ja sitten syötiinkin jo normaalisti. Kylvetettiin ja sen jälkeen ollut ihan tyytyväinen poika. Äsken heräs vähän syömään, ja alkuun vähän itki, mutta söi kuitenkin normaalisti. En tiedä oliko oikeasti vaan noi ilmavaivat kyseessä! Toivottavasti. Ei siis lähdetty lääkärissä käymään kun kerran tuntui helpottavan, kun sai vähän kaasuja pihalle. Katotaan miten yö menee. Kiitos Eemi ja Riitu! [:)]

On parempi [:D] Meni muutamalla täräytyksellä ohi vaivat! Uskomatonta miten ilmavaivat voi olla noin kipeitä, ettei tee mieli syödä. Mietinkin vähän, että voiko olla korvat tai mitään kyseessä, kun ei kuitenkaan makuuasento ollu huono kuitenkaan, eikä räkäinen, mielissään oli heti kun vaippa otettiin pois. Ei ole ollut mitään vaivoja parin pierun jälkeen [:D]

Meidän pojasta on vissiin tulossa naisten mies...[:D] Tänään käytiin kaupassa niin laitoin pojan ensi kerran niihin kaupan omiin kärryihin jossa on se istuin vauvalle...Siitä olikin kivaa katella ympärilleen ja jutella kaikille ohikulkeville...Kauhea hihkuminen päällä...Ihmiset kyllä kattoi pitkään ja hymyilivät kovasti...Sit näin entisen työkaverin naispuolisen niin sillehän piti oikein hymyillä kovasti ja jutella paljon...Sit kaupankassatädille piti jutella ja sit kun äiti pakkasi kassia niin sit vielä viereisessä paikassa olevalle naiselle...No ainakin näkivät et on nykyisin muitakin vauvoja kuin huutavia...[;)] Niin ja jalat vatkasi koko ajan hirveästi...Kauhea potkiminen päällä et poika meinasi tippua siitä istuimesta alas...

Ihana poika sinulla Sme. Eemi oli samanluontoinen vauvana[:D]. Ootappa ku vähä kasvaa ja meette johonki ravintolaan syömään. Ei taho naapurien syömisestä tulla mitään ku poika istuu koko ajan selin pöytään päin ja nauraa kikertää kaikille vieraille ympärillä olevis pöydis[:D]. Siina silloin joskus kun on hereillä kaupassa niin se vaan kattelee ympärilleen ihan hiljaa ja yleensä ennen kassoja nukahtaa. Mut sit jos joku tulee sille juttelemaan niin se joko kattoo hiljaa, saattaa joskus väläyttää hyvin pienen kainon hymyn mut yleensä näyttää silleen tosi pienesti ja siististi alahuulta rullalla[:D].

Mä sain kutsun duunin pikkujouluihin tän viikon lauantaina. Onneks ovat saaneet sponsorit maksamaan sapuskat ja juomiakin olis tarjolla ihan iliman. Mut mä kun en ole mitään vielä tähän mennes juonu sen jälkeen ku aloin Siinaa odottaan niin taida uskaltaa kokeilla kui hyvin se nousee päähän. En ainakaan pikkujouluissa. Päätinkin et menen autolla ja ku porukka lähtee jatkamaan kaupungille nii mä palaan kotiin. Ei vois vähempää kiinnostaa tunkkanen ravintola täynnä känniääliöitä[;)]. Hmmmm.. mitähän sitä laittais päälle? Mis vaattees ei makkarat näkyis pahiten?[:D]

Höpö höpö, ei Eemillä mitään makkaroita voi olla kun näytit olevan niin sutjakassa kunnossa pian synnytyksen jälkeen! [;)]

Mul oli parhaimmat housut jalas siinä kuvas[;)]. Napakat leveällä kuminauhalla. Ja painoo ei ole kyllä tullu lisää mut jotenki tuntuu et toi mahan alue ihan selkäpuolelle asti on sellasta löysää nahkaa. Ja jos laitan aiemmat normi housut jalkaan niin housujen vyötärön yläpuolelle tulee sellanen tosi ihana makkara vanne[8|]. Just kokeilin vaatteita ja päädyin niihin hyviin housuihin[:D]. Ainoat mitkä tarpeeksi napakat joka puolelta.

ja nyhän se pukkas sit taas kivan kiruun päälle. Huomenna on tulossa raksalle Puustellin täti tekeen tarkastusmittaukset. Mä tahdon olla paikalla, jos joutuu jotai muutoksia tekemään jostain syystä niin ei jää ukon harteille ne päätökset. Se on sovittu iltapäiväksi, ei tarkempaa aikaa. eli klo 12- 16. Ja sit Kämpän välittäjä soitti iltapäivällä et joku on pyytäny ylimääräisen näytön perjantaille iltapäivään. Sehän on tietty huippu juttu mut mun pitäs ehtiä siivotakkin joskus. No onneks mummu lupas tulla huomenna illalla käymään. Ainakin sen aikana saa sit siivottua ku voi huolehtiä tyttösestä.

Milla on alkanu nukkuun yöt kohtalaisen hyvin. Kahtena yönä jo 7-8tuntia ja päivälläki nukkuu aika paljon. Tänään on nukkunu pariinki kertaan vähintään 2tuntia putkeen.. Nyt nukkuu taas ku otin mukaan ku kävin itse suihkussa kellarissa. Ei ollut moksiskaan vaikka ne tilat näyttää aika ankeilta. Katteli vaan ovenkahvaa ja yritti jutella sille :D

En mä nyt tiedä kuuluuko tää tämän otsikon alle, mutta en muutakaan paikkaa keksinyt.

Eli periytyykö teidän mielestä sosiaalisuus vai onko se vaan kasvatuksesta ja ympäristöstä kiinni? Kun mua on alkanut nyt pelottaa. Minä ja Niklaksen isä ollaan molemmat ujoja ja hiljaisia ja ehkä jopa hieman epäsosiaalisia. Uskokaa tai älkää, on todellinen ihme, että ylipäätään toinen sai suun auki (tai no kirjoitettua tekstiviestin ja se olin muuten minä) ja seurustellaan [:D]
Nyt sitten oon huomannut, että mun ihanan pirtsakka, hymyilevä ja äänekäs poikani on muiden ihmisten seurassa hiljainen möllöttäjä? Oonko siis pilannut lapseni jo 3-kuukautisena huonoilla geeneillä? Mä haluan, että mun lapsi osaa avata suunsa muiden seurassa! Ja, että toiset ihmiset oppii tuntemaan hänet kunnolla eikä vaan sitä ujoa ulkokuorta[:(]
Niin, että mitä luulette tämän asian suhteen? Muiden vauvat näyttää hymyilevän kovastikin ja Niklakselta saa ehkä just yhden hymyn jos hyvin käy. Oon aina ihan ihmeissäni, kun ei se ole sellainen kotona.. Onko se vaan niin ihmeissään vai onko se jo epäsosiaalinen??

Madie: Älä huoli! [:)] Samaa ollaan mieheni kanssa myös mietitty, enemmän kylläkin raskausaikana. Mä uskon (ja myös todella toivon), että sosiaalisuus ei riipu perimästä, tai ainakin siihen voi vaikuttaa paljon kasvatuksella. Me ollaan myös mieheni kanssa molemmat vähän epäsosiaalisia, tai silleen ei tunneta oloamme hyväksi suuressa seurassa ja ehkä vähän ujojakin ollaan. Meiän tyttökään ei paljoa jutustele tai hymyile kenellekään vieraille, tosin luulen sen johtuvan vielä tuosta nuoruudesta ja uusien asioiden ja ihmisten ihmettelystä. [:D]

Ite yritän kyllä tulevaisuudessa peittää ujouteni ja koittaa näyttää mallia sosiaalisuuteen (vaikka myönnettäköön, se on vaikeeta!). Luulen kuitenkin, että tota tärkeämpää on onnistua luomaan lapselle vahva itsetunto, vaikka sitten sattuisikin olemaan perusluonteeltaan ujo, jotta pärjää ja uskaltaa olla toisten seurassa. Mun miestä sen epäsosiaalisuus vähän aina välillä häiritsee, mutta mä olen oppinut hyväksymään sen osaksi itseäni eikä se silleen vaivaa. Tietty se tekee elämästä tietyiltä osin vaikeampaa, ja siksi toivonkin voivani kasvattaa lapsestani sosiaalisemman.

En minäkään usko, että sosiaalisuus olisi perimästä kiinni. Ja sitä paitsi, Madien vauva on vielä niin pieni, ettei vielä tarvitsekaan ihmeemmin välittää muista ihmisistä [:)] Olen huomannut, että Onni etsii aina minut katseellaan, ainakin yrittää, jos on vieraan sylissä. Poika ei myöskään virnistele eikä "juttele" muille niinkuin vanhemmilleen, katselee vaan haavi auki ja ihmettelee. En ole ollut tästä huolissani, Onni on vaan äitin poika ja niin saakin vielä olla [;)]

Takaisin