Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla näkyy myös linea negra, mutta on huomattavasti haalistunut. Ja sen on täytynyt tapahtua ihan parin viikon sisällä koska hetki sitten vielä ihmettelin et häipyykö se ikinä..

Maha ei sen sijaan ole pienentynyt pitkään aikaan.. Farkut jalassa tulee inhottava makkara joka työntyy esiin ja mietin voinko ikinä enää pitää vartalonmyötäisiä paitoja. Se ne pari raskauskiloa ei lähde sitte millään!! Ärsyttävää. 16 kiloa lähti kuukaudessa ja kaks jäi kummittelemaan!

Hugolla on nuha [:(][:(][:(]

Heräsin yöllä siihen, että Hugo kako jotakin pihalle kovasti. Oli itkuinen ja laitoin sitten keittosuolatippoja nenään ja imin nenäfriidalla. Sen jälkeen poika söi normaalisti ja jatkoi uniaan, kunnes aamulla taas alkoi kakominen ja pihalle tuli kunnon limaa. Nenää imiessä tuli ihan paksua räkää pihalle. Anteeksi kuvailut, mutta säälittää niin toinen! [&:]

Nyt on vaan nukkunu aamupäivän, pitää seurailla vointia. Kuumetta ei ole ainakaan vielä ja toivottavasti ei tulekaan. Hugo huutaa ihan naama punaisena kun räkää imee, mutta pakko kait se on kun on niin tukossa [:(] Tulee varmaan mielettömän hyvin nukuttua ite, kun seurailen toisen vointia. Pitää nyt seurailla tuota syömistäkin, äsken kun syötin niin nukahti aika pian. Vaunukoppaa oon korottanu ja siinä nyt nukuttanu... Toivottavasti menee pian ohi!

Soitin neuvolaan ja sanoivat seurailla kotona pari kolme päivää jos yleisvointi on hyvä. Mutta aika pikaseen lääkäriin jos tuntuu voimattomalta ja väsähtäneeltä poika.

Ei ole kyllä kivaa kun vauva on kipeänä, jaksamisia Hugolle ja Hugon äidille myös[:)]

Kuinka monen vauva nyt nukkuu jo omassa huoneessa? Ja kuinka monen vauva nukkuu vieläkin äp-laatikossa?[:D]
Mietin joskos nyt olis aika luopua laatikosta ja siirtyä pinnasänkyyn omaan huoneeseen. Saa nähdä raaskinko ikinä vai joutuuko Niklas käpertyä kippuralle laatikkoon vielä 1-vuotiaanakin[;)]

Mielellään kuulisin kokemuksia tuosta omaan huoneeseen siirtämisestä.

Kiitos Madie! Miten Niklas voi? Kävittekö lääkärissä?

Hugo nukkuu meidän sängyn vieressä korisängyssä. Siirrän (yleensä) Hugon syötön jälkeen takaisin sinne, kun nukun ite paremmin jos ei ole vieressä. Ja mies on niin kauhea huitoja. Pinnasänkykin on meidän huoneessa, ajattelin siirtää Hugon sinne nukkumaan kunhan kasvaa liian isoksi korisänkyyn tai rupeaa nousemaan ylös [:D] En tiedä vielä kumpi käy aiemmin![:D] Omaan huoneeseen siirretään varmaan sitten joskus...ehkä vuoden iässä tai en tiedä [:)]

Niklas voi paljon paremmin tänään, kiitos kysymästä[:)] nukkui kunnon päiväunetkin, jes! Selvittiin siis ilman kunnon kuumetta ja ei tarvinnut käydä lääkärissä.

Tampereen seudulla siis flunssaa liikkeellä, onneks ei oo viel meille asti kerenny!

Meillä nukutaan pinnasängyssä meidän huoneessa. Laatikosta luovuttiin muistaakseni jo joskus 6 viikon iässä, ku neiti huito nukahtaessaan käsillään reunoihin niin, että heräs aina siihen.
Meillä huoneet eripuolilla kämppää, joten pidetään neiti mun "yöilona" vielä jonkin aikaa.
Tuntuu, et pääsee (ehkä???) helpommalla.

Ja hei, me saatiin miehen työkaverilta ilmasiks 8 vuotta vanhat yhdistelmät, jotka on nyt parvekkeella. Saan siis neidin sinne nukkumaan. JES!!! Ihan luksusta, ku ei tarvi miettiä, et jos on hirvee myrsky, et lapsi ei saa raitista ilmaa. Äidin ei tuu sit tietenkään liikuttua[:@]

Meillä nukutaan pinnasängys. 1,5kk nukuttiin äp laatikossa. olen miettiny että pitäiskö kokeilla laittaa omaan huoneeseensa nukkumaan ku tuntuu et hän herää isännän unissapuhumiseen ja muihin ääniin. Mutta täytyy varmaan ainaki viel niin kauan pitää samas huonees ku nuo yöt on niin rikkonaisia. 

meillä julius siirtyi korisängystään pinnasänkyyn (omaan huoneeseen) jo pari viikkoa sitten ja meillä ainakin rauhottui yöt tosi paljon sen jälkeen... nyt lähes poikkeuksetta julius nukkuu 9 tunnin unet putkeen kun meidän makkarissa korissaan heräs vähintään 4h:n välein.. Meillä siis huippujuttu tosin saattoi olla sattumaakin... Ota näistä sitten selvää...

Isompi askel se oli äitille kun juliukselle :P

kiva kuulla, että on hyviä kokemuksia omassa huoneessa nukkumisesta näin pienenä[:)] Kai sitä täytyis kokeilla. Tosiaan iso askel äidille, oon jo suunnitellu siirtäväni pinnasängyn meidän huoneeseen kun tulee muuten liian ikävä[:D] no kokeilen ensin omassa huoneessa ja jos ei suju niin sitten vasta huonekalujen siirtoon.

Mä ajattelin siirtää Siinan sit omaan huoneeseen heti ku päästään muuttamaan. Eli viimeistään maaliskuun lopussa. Siihen asti ton enempää ei omaa kammaria tytölle löydy, jtoen siinä on oltava. Toivottavasti siihen mennes on yösyötö jo loppuneet.

Teillä on Asali mennytkin tuo siirtyminen tosi hienosti.

Mua jo ahistaa lauantai. Miehen siskolla on kihlajaiset. Ne on kauhavalla ja mies oli sitä mieltä et sen lasten pitäs tulla sinne kans. Meillä kun ei ole tila-autoa[&o]. Niinpä me Eemin kanssa jäämme kotiin, koska emme millään mahdu samaan autoon kaikki. Matkaa on reilu 100km. Ahistaa siksi et Siina lähtee sinne kans. Se tulee oleen pisisn aika ku olen ollu siitä erossa[8|]. No hyvää opettelua sillä en ma 22 pvä me lähetään kaverin kanssa Ikeaan Tampereelle ja Tyttö jää isin ja mummun hoiviin koko päiväksi

Meillä nukuttu omassa huoneessa nyt n 2 viikkoa ja hyvin nukkuu[:)]Pinnasänky on iiiso pienelle pojalle,muttei haittaa[:)]
Ja mä huomaan että nukun itsekin paljon paremmin,vaika ne  2yö syöttöä edellen on.
Kävelen huoneeseen puoli unessa,imetän ja kävelen takaisin omaan sänkyyn ja nukahdan saman tein.
Kun aiemmin kun poika nukku vieressä korisängyssään saatoin ottaa maaten imetykseen ja nukahtaa vauva rinnalla ja sitten havahtua vähän väliä.Nyt siis saan nukkua imetysvälit täysillä[:)]

Kui iso kämppä teillä on Elysee? Ei kai kaikille lapsille riitä omaa huonetta?

Jos huone olis nii mä jo siirtäisin Siinan sinne. luulen et mäkin nukkuisin paremmin silleen.

Me käytiin kyläilemässä Tampereella ja typyllä on nuha nyt :-(  Kyläpaikan taaperolla oli nuha, mutta eivät ilmoittaneet (ei olisi menty) ja hetihän se tarttui. Säälittää tuo pieni kun paksua räkää tulee. Tää voi nyt olla tyhmä kysymys, mutta eikö mun vasta-aineet suojaakaan vauvaa, kun täysimetän ja mulle tuo nuha ei ole tarttunut?

Meillä nukutaan vielä vaavisängyssä - pinniskin tulee meidän huoneeseen, on vielä niin paljon yöherätyksiä, että tuntuu etten jaksaisi toisessa huoneessa rampata ja jotenkin en raaskikaan toista viedä eri huoneeseen..

Eemi,Meillä on 7h keittiö.
Vauvan synnyttyä siirsin isommat pojat yhteen huoneeseen.kun on yhteiset leikit ja sain vauvalle oman huoneen.
Nyt esikolla ja kuopuksella omat huoneet,muissa huoneissa 2 lasta[:)]

Lila neuvolasta just sanoivat, että vaikka hyvän suojan vauva imetyksestä saakin, niin ei se kaikilta viruksilta suojaa, Hugolla kans nuha, en tiedä mistä tuli [&o] Tosin ei o tullu paksua räkää kuin toissa yönä. Viime yönä heräilin ite väh. tunnin välein tsekkaan pojan, mutta vaikuttaa ihan olevan ok.

Ihan asiasta kukkaruukkuun, näin eilen kun meidän naapuri lähti autolla alle viikon ikäisen vauvan kanssa ja piti vauvaa vaan sylissä[:-] siis ei ajanut sentään vaan istui kuskin vieressä. eikö se oo vähän niinkun laitonta nykyään?
Mä en ainakaan uskaltaisi!

Tuo on laitonta!!! Mitähän sen naapurisi päässä on liikkunut Madie, vai onko liikkunut mitään [:@] Herrajumala jos sattuis onnettomuus niin se vauva lentäisi kuin leppäkeihäs.. Jos ei olisi kaukaloa käytettävissä niin itse jättäisin autolla kulkematta!

Lila meillä on ollut flunssa jo yli viikon ja täysimetyksellä ollaan mekin. Että ei suojaa ei. Itse en ole tullut kipeäksi mutta taisi toinen miehen flunssan saada kun rokotuskin saatiin niin se yhdistelmä taisi olla liikaa pikkuisen vastustuskyvylle. On muuten tosi räkäinen tauti ja pikkuinen on ollut tosi tukossa, mutta voiton puolella ollaan!

Heippa Sadutar! Must tuntuu et susta ei ollukkaa kuulunu vähään aikaan mitään. Tervetuloa takas[:D]

Takaisin