Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, eipä ollutkaan! On ollut sellainen hiljaisempi kausi ja en ole kyllä ehtinytkään kirjoittelemaan. Mutta nyt pyrin taas mukaan!

Madie, mä kans kauhistelin kerran, ku olin näkevinäni, et yks nainen otti autosta lapsensa vaunukopassa. Voihan olla, etten nähny koko tilannetta, et jos vaik vaan jotenki laitto sitä siin takapenkillä tms. mut hurjalta se näytti!

Sartza: vaunukoppiin on olemassa sellanen turva verkko ja sellanen kiinnityslaite autoon. Jos vauvalla on lonkkavika syntyessään ja sille laitetaan sellanen H- lasta se ei raukka pieni onneton mahdu oikein mukavasti tavalliseen turvaistuimeen sellasen lastan kanssa. Nii sen takia saattaa joku joutua käyttämään vaunukoppaa autokuljetuksessa. Ja ne yleensä riisutaan sinne autoon ne releet. Mut siis tosiaan tosi järkyttävä jos ovat kuljettaneet ilman mitään!!!

Näin unta, että se ei muka ollutkaan totta, että naapuri oli lähtenyt ilman turvakaukaloa ja ajattelin, että pitää teille tulla kertomaan, mutta sitten heräsin[>:]

Hihii täytyy hehkuttaa, Niklakselle tulee alkuvuodesta peräti 2 pikkuserkkua kerralla kun kuulin tänään, että mun serkku odottaa kaksosia![:)][:)]

Eemi, juu tiiän niitä turvaverkkoja, ku meidän suvussa on lonkkaloksaatiota ollu useammallakin lapsella. Mut siis toi kuitenki kuljetti muina päivinä lasta ihan siinä kaukalossa, joten en usko, et olis ollu sellasta... Yleensä ne tuet kuitenkin on sen about 6 vkoa.
Mut en tietenkään varmaks tiiä, mut hurjalta se näytti. Voihan olla, et on tyyliin menny hakemaan lasta jostain ja unohtanu ottaa kaukalon mukaan tms. Ite meinaan menin just eilen kaupungille bussilla vaunujen kans ja mies otti sit aamulla töihin lähteissään jo kaukalon autoon, ku tultiin yhtä matkaa autolla sit kotiin.

Oon nähny kyl niitäki, jotka pitää joitain isompia lapsia, siis 3-6-vuotiaita aina sylissä autossa. Miten ne antaa itelleen koskaan anteeks, jos jotain sattuis[:@] Pistää oikein kiukuttamaan...

Onko moni teistä ajatellut mennä vauvauintiin? Meillä alkaa ensi kuussa. Vähän jännään mitä meidän tyttö tykkää siitä, kylvyistä ainakin nauttii suuresti, mutta saattaa pelätä isoa tilaa. Itseäni myös hiukan mietityttää, miten pärjätään siellä suihkutiloissa...

Niinpä Sartza! Olen ihana samaa mieltä. En ymmärrä miten ne vois antaa itelleen  anteeks jos jotain sattuis. Mut miks pitää aina ensin sattua jotain pahaa ennenkö jotkut ihmiset oppii? Ei vaan ymmärrä.

Magdaleena: Kannattaa ite koittaa ajatella se suihkutilat ja kaikki hommelit silleen etukäteen et ei siellä jännitääis sit kovaa. Vauva vaistoaa jos jännität ite kovasti ja hermostuu sekin helpommin. Eli koita ottaa lunkisti. Se menee niinku menee. Siellä on kaikki muutki alottavat ihana samassa jamassa.

Elysee: Pieni laskutoimitus ja tälle viimeselle siis tarvii parin, jotta kaikilla pienillä on kaveri huoneessaan[;)]. On sulla siivoomista. Mäkin toisaalta kauhulla odotan ku meidän neliöt kasvaa 75 neliöstä 150. Kukahan ne siivoo? [:D]

Miten te saatte ton kuvan tohon nimimerkin alle?

Olen monta kertaa siihen ladannu kuvan ja se näyttää et se menis ja latautus mut sit aina hetken päästä siinä onkin joku hiton defoult teksti päällä eikä mun laittamaani kuvaa ollenkaan[:@]. Mitä mä teen väärin?

Edit: Ny ei näy enää mitään kuvaa. No ehkä mä olen kohta jumis tän koneen kans kokonaan. ja ukko sa taas ihmetellä et mitä pirua mä olen tehny[:D]

Neiti lopetti syömisen ja olimme tayssissa osastolla ma-pe, eilen kotiuduttiin. Saa nähdä joudummeko takaisin, koska viime 23h aikana mennyt 300ml vain taas ruokaa.

Ph/impedanssimittaus tehtiin sairaalassa ja vihdoinkin tuli se refluksi-diagnoosi mitä olen jo monta kk hokenut kaikille. Ei taida vaan tämä lääke (zantac) auttaa kun ei kerta syö vieläkään kunnolla [&:]

Eemi: se on se Avatar- kohta. Ja se sai olla maksimissaan 145x145 kokoinen.. Koeta viä. [:D]

Nemiah: sä todella oot tehnyt diagnoosin jo aikaa päivää!! Toivotaan, että pian lääkkeet purevat! Harmi, että näin kauan saitte odotella, ennekuin muutkin tajusivat mistä on kyse.. Jaksuja!!!!!

Magdaleena Me ollaan nyt käyty kax kertaa uimassa...allas oli rempassa monta viikkoa (3)...Mä teen niin et meen pukkariin autoistuimen kaa ja poika on viel päällysvaatteissaan siinä...Sit otan omat kuteet veke ja pyyhe päälle ettei tu kylmä...Sit meen pojan kaa vaihtamaan sille uikkaria päälle kannettavan hoitotason pälle...halissa on useampi aina tuotu uintien ajaksi sinne...sit käärin pojan isoon pyyhkeeseen et pää vaan ulkona...Ei tuu kylmä...Sit laitan autoistuimeen sellaisen vesisuojan eli sellainen froteejuttu, ostin prismasta...jottei istuin kastu...Ja poika siihen istumaan...Sit raahaan istuimen pesuhuoneeseen ja käyn itse suihkussa ja pesulla...sit meen istuimen kanssa altaalle ja kunnes uinti alkaa on poika istuimessa...ja tutti kiinni nauhalla istuimessa jos alkaa kätisemään niin saa suuhun...Sit mennään uimaan ja uinnin jälkeen käärin pojan pyyhkeeseen takaisin ja mennään suihkuun yhdessä...Sit käärin pojan toiseen kuivaan pyyhkeeseen ja istuimeen...Sit pesen itseni kunnolla ja mennään kuivattelemaan pukuhuoneeseen...Sit puen itteni ja pojan vasta sitten ja lähdetään pois...[;)] Näin meillä...
Mä en siis käy saunassa ku oon yksin pojan kaa...toiset äipät menee vauvojen kaa saunaan...

Kiitos Mirde opastuksesta ja kiitos Haniböökille kuvasta ja kiitos hotmailin sähköpostille, joka automaattisesti pienentää tiedoston niin pieneks et jopa minä sain sen muokattua tarpeeksi pieneksi [:D].

Voi Nemiah!! Tsemppiä teille koko perheelle. Ei auta kuin toivoa et tilanne menee parempaan suuntaan. Ja ny pääset sanomaan niille suoraan et mitä m olen hokenut teille jo kauan!!! Olisitte uskonu. Muista et me ollaan sun puolella.[:)]

Nemiah, Vaikka tilanne onkin vielä huono niin on varmaan huojentavaa, että nyt muutkin uskoo sun diagnoosin! Toivotaan, että neiti alkaa taas kunnolla syömään mahdollisimman pian. Todellakin toivois teille välillä jotain ihanaakin käyvän, kun on ollut inhottavan paljon negatiivisia sattumuksia neidin alkutaipaleella!

Me ollaan menossa tammikuussa vauvauintiin: täällä on niin pitkät jonot ja en halunnut ajaa toiselle paikkakunnalle kesken kauden. Toi Smen kertomus oli ihanan konkreettinen: samaa oon miettinyt minäkin. Et miten siellä toimis. [:)] Uikkarin tilasin jo aikaa päivää sitten, kun kuvittelin, että pääsemme piankin.. piti vaihtaa kokoa isompaan. Onko teillä erikseen uimavaippa vai uikkareissa se kiinteänä? Meillä se on uimapuvun sisällä.

Hieno kuva Eemillä(kin) [:)]

me ollaan menossa vauvauintiin..Veeti tulee perjantaina 3kk ja lauantaina saatais mennä uimaan, mut katotaan tää eka kerta et tuleeko Veeti kipeeks rokotteista ja jos ei tule ni sit mahdollisesti mennään, mut jos tulee ni sit siirretään viikolla..mä meinaan kans tehdä samoin kuin Sme...

mirde: me ostettiin prismasta ihan normi vauvauikkari eikä meinata ostaa uimavaippaa...meille sanottiin siellä vauvauinnin infotilaisuudessa ettei sellaista tarvita, riittää kun uikkarissa on tiiviit lahkeen suut et jos sattuu vahinko tulemaan ni se ei välttämättä leviä sit altaaseen asti...siellä infossakin oli näytillä ihan normaaleja uikkareita mitä ne suositteli...tietty eri paikoissa voi olla eri käytännöt..

meillä alkoi viime tiistaina ripuli [:(] jokaisen syötön jälkeen kun nostin röyhtäsemään, röyhtäs ikään kuin väärästä päästä..ja sai lähteä vaipan vaihtoon..torstai aamuna oksenti kaaressa aamumaidot pihalle ja samalla turautti vaippaankin ni aattelin et on pakko soittaa neuvolaan ja kysyä mitä tehdään. No enpä saanu neuvolasta lastenterkkaa soittotunnilla kiinni ni soitin sit tk:n omallehoitajalle ja sain ajan lääkärille..se epäili et on saanu jonku viruksen jonka kanssa kamppailee...nyt alkaa olla jo vähä parempana ei tarvii kuin muutama kakka vaippa vaihtaa päivässä...ja ripuliksi sen tunnisti kun haju oli mitä karmaisevin,ei todellakaan enää maitokakan haju [:'(] ei ollut ihan niin löysää et olis kokonaan imeytyny vaippaan mut suurimmaksi osaksi kuitenkin...Lääkäri kuitenkin sanoi et ei tarvii kuivumisesta olla huolissaan kun Veeti söi melkeinpä tunnin välein niinä pahimpina päivinä, piti toinen itse huolen nestetasapainosta...pari yötäkin syötiin 2h välein mitä ei oo tarvinnu tehdä enää pitkään aikaan...Viime yönä onneks söi vain kerran..nukahti 21.30 (söi 20.30) ja heräs syömään vasta 2.30 ja seuraavan kerran heräskin 7.30, söi, oli tunnin hereillä ja nyt nukkuu aamu-unia [:)]

Riitu jaksamisia paljon...toivottavasti pieni toipuu pian kunnolla...

Mulla on uikkari kokoa 70 pojalla, muutoin sopiva,mut reidet on ihan liian löysät-->ne mitään pidä sisällään, joten laitan varuiksi kertakäyttöisen liberon uimavaipan uikkarin alle...kertaakaan ei oo kyl ollut kakkaa tullut uinnin aikana...
Sit jos teitä on kax viemässä uimaan niin sithän toinen voi vaihdella vauvalle vaatteita kun toinen käy pesulla yms...Mä oon ollut yksin ja ei oo ollut ongelmia vielä ainakaan...[:D]

sme: kiitos paljon! on meitä kaks lähdössä mut mies ei oikein sinne naisten puolelle voi tulla [:D] joten itekseni minäkin tavallaan olen..me ostettiin kans 70cm kokoinen uikkari, pitääkin kokeilla onko se sopiva vai pitääkö meidänkin joku vaippa viritys hommata...mä aattelin et se 70cm olis sopiva kun 60cm näytti kamalan pienelle eikä väli kokoja ollut...noh, katellaan...

tietääkö kukaan muuten onko siinä A-vitamiinin saannissa vielä näin imetys aikana rajoituksia? aattelin et pitää varmaan alkaa kala syömään kapselina kun tulee niin harvoin sitä syötyä ja ne omegat olis Veetillekin tosi tärkeitä ja sit ku mä vielä luovutan maitoa..Möllerin kalaöljykapseleissa on mainoksen mukaa A-vitamiinia ni onko siitä haittaa vai onko joku valmiste missä ei olis A-vitamiinia...osaahan ne apteekissa sit selvittää, mut aattelin eka kysyä teiltä [;)]

Riitu Ainakin osa vaihtaa vauvan miehelle sit silleen et mies käy ensin pesulla yms...Sit äiti vie vauvan isille pukkarin ovelle tai sit isi pukee viel uikkarin ja tulee hakemaan vauvan hallin puolelta...Tai jotain sinnepäin...En oo niin tarkkaan kysellyt muilta...Ite oon siis ihan yksin koko uinnin ajan ku mies ei oo yhtään innostunut koko uinti-ideasta...oisittepa kuulleet kommentit ku ehotin vauvamuskaria johon menisin pojan kaa...[;)] osa äideistä imettää vauvansa pukkarissa jos on nälkä...Me asutaan uimahalin läheisyydessä(automatkan päässä) joten meen kotiin antamaan pojalle sapuskaa...Useinmiten poika kyl nukkuu pienet unet uinnin jälkeen, ei havahdu ees ku otan päällisvaatteet kotona pois...Sen jälkeen vasta maittaa ruoka...Viimeeksi meinasi nukahtaa jo altaassa uidessa...

Viime lauantaina kannutettiin kax kertaa poikaa ja meil oli siis vasta toka kerta...Ei huudon huutoa vaan ihan oma itsensä...Vettä läiskyteltiin käsillä ja jaloila polskittiin...[8D] Kovasti katsoi muita vauvoja et mitä noi tekee...Sit ku mentiin yhen vauvan ohi joka itki niin se vauva katsoi mallia pojasta ja hiljeni....[;)] Uinnin alussa oli toinen käsi nyrkissä ja jännittyneenä, mut aika pian rentoutui kokonaan...Ohjaajat otti pojan omaan syliinsä ku kokeilivat onko miten jännittynyt--->kokeillaanko kannutusta...Oli sen verran rentona poika et kokeiltiin sitten kannutusta...Nyt voidaan sitä tehdä kotonakin eli kolmeen laskiessa kaadetaan vettä pään päältä kasvoille...eli yksi, kaksi ja kaato...[;)]

Takaisin