Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yöt menneet nyt tosi kehnosti kun poika valittaa korviaan[:o]Mut toivottavasti lääkekuuri pian tehoaa ja poitsu tulee kuntoon<3Eikä tulisi mitään kierrettä,mut en jaksa uskoo että vältyttäis.Meillä on 6 tuubitettua,korvakierteistä lasta,vain viitonen on välttynyt,ei ole sairastanut ainuttakaan korvatulehdusta!!!Ja nyt sit tietty jää nähtäväksi....

Matkustelusta.Me ollaan oltu pienen kanssa jo paljon reissussa.2 viikon iässä ajeltiin eestaas hkiin,vajaa 2kk iässä oltiin viikko turkissa ja viimeviikolla,syyslomalla tehtiin picnic risteily[:)]
Ihan hyvin on mennyt mutta hiukan ollut tavallista levottomampi reissussa kun on paljon vaunuissa joutunut oleen ja paljon ääntä joka puolella.Lennot meni hyvin,poika vaan nukkus mutta koko viikkoon ei turkissa kakannut ja vatsa vaivas.[;)]

Me ollaan tälläisiä tuli pyllyn alla tapauksia,aina menossa ja matkassa[:D]

Grenie, mehän ei olla ostettu noita pikkupurkkeja enää pitkiin aikoihin [;)] Älytöntähän se olisi näillä maitomäärillä. Silloin joskus ihan pienenä ipana söi ihan hellyyttävän pieniä määriä pikkupurkeista.
Me ostetaan Nanit maxista, siellä on 1,10e 5dl ja Prismassa 1,14e. Säästöä sekin [;)] Mut kiva juttu että teillä on tuo lahjakorttisysteemi, olisipa meilläkin sellainen [:D]

Meillä kunta antaa jokaiselle syntyvälle vauvalle 150 euron arvoisen vaipparahan, jonka saa viedä johonkin paikalliseen kauppaan ja ostaa vaippoja kyseisellä summalla. Muuta kuin vaippoja ei pysty ostamaan. Lisäksi kunta lahjoittaa vuoden lopulla jokaiselle syntyvälle vauvalle 500 euron lahjakortin, jonka voi käyttää myös johonkin paikalliseen kauppaan. Plus ensimmäisen asunnon ostajalle/rakentajalle annetaan 2000 euron lahjakortti samalla periaatteella sen jälkeen kun on muutettu asuntoon. [:D][:D]

Elysee: ihan mielenkiinnosta: onko teillä aina reissussa koko pesue mukana? Ja jos kyllä, niin olettekohan te pieninä tippuneet johonkin rauhoittavien aineiden cocktailiin...? [:D]

Arvatkaa teinkö TAAS kardinaalimokan...Poitsu nukahti sitteriin(alkoi kuorsaus), no otin syliin ja havahtui vähän matkalla pinnikseen...5 minsaa oli siellä ja sitten alkoi 2 h kestänyt huutomaratoni...Ainoastaan sylissä oli hiljaa, mikään muu ei kelvannut..Mies siis meni hoitamaan poikaa...No oli muutenkin ihan sellainen olo et miksen taas ajatellut pitemmälle...Kylmä sänky yms...toinenhan taatusti pelästyy kun onkin oudossa paikassa mihin ei nukahtanut...Sit kuulu mieheltä et tässä nähään mikä on tulos kun pidetään aina poikaa sylissä...Siis täh...oon silloin tällöin pitänyt poikaa sylissä ku oon kattonut töllöö ja sit onkin toinen sattunut nukahtamaan lämpöiseen syliin...Tästä on nyt sit kuulemma seurausta ettei toinen rauhoitu kuin sylissä...Päästelin mielessäni taas muutaman ärräpään...JA itkeä tirautin...Kuis muutenkaan...
Oli vähän huonosti selitetty, mut meillä on ollut erimielisyyksiä kuinka paljon vauvaa pidetään sylissä...-->oppii ettei muualla tarvi olla, aina vaan sylissä...

Nyt onneksi nukahti omaan pinnikseen juteltuaan uninallelleen jonnin aikaa...[:D] Tää olis ehkä kyl kuulunut ennemmin jurputukseen, mut olkoon ny täällä...

Lila Ei heru mullakaan muutoin kuin vauvan syödessä. Joskus yöllä imettäessä huomaan että toisestakin vähän valuu, mutta muulloin ei. Poika on kasvanut hyvin, joten maito riittää! [:)]

Sme ei mene meilläkään ihan tää iltaunille nukahtaminen ihan putkeen. Eilen meni loistavasti, tänään itkettiin, tissi ei kelvannu ja rauhassa oli vaan kun isänsä kantoi sillai vatsallaan ympäriinsä. Heti kun pysähty niin alkoi huuto. Lopulta sitten laitettiin toppavaatteet päälle ja vaunuihin ->itki sielläkin hetken ja kun ajattelin taas yrittää syöttämistä niin nukahtikin heti syliin - pipo päässä ja puku päällä [:D] Meidän vauva sitä vasta pahoille tavoille opetetaankin [:D] Välillä nukahtaa syödessä, välillä itsekseen, välillä syliin ja välillä toppavaatteissa rattaisiin tai kaukaloon [:D]

Itse en jaksa stressata jos tuleekin "opetettua" pahoja tapoja, en viitsi noin pientä vauvaa huudattaa, kun ei ole suuremmin vaivaa kuitenkaan noista jutuista. Ehtii sitä tavoille opettaa myöhemminkin. En aio siitäkään ottaa paineita, jos lapsi ei opi nukkumaan kokonaan öitä omassa sängyssä. Ite oon koululaisenakin vielä menny isosiskon viereen nukkumaan jos oon yöllä heränny ja pienempänä oli niin ihana nukahtaa äitin ja isän väliiin ->isä kantoi yläkertaan omaan sänkyyn tai siirtyi nöyränä sohvalle jos tuntu ahtaalta [:D] Oon iloinen, että isä oli niin kiltti - oli niin mukavaa nukkua siellä tai nukahtaa ainakin! [:)] (siis en mä aina vaan joskus...) [;)]

ALKUPERÄINEN: illi78

Elysee: ihan mielenkiinnosta: onko teillä aina reissussa koko pesue mukana? Ja jos kyllä, niin olettekohan te pieninä tippuneet johonkin rauhoittavien aineiden cocktailiin...? [:D]

Oli meillä kaikki mukana[:D][:D][:D]Lentokoneessa ei tarvinnut paljon istua taikka syödä,kun 2 lasta on infantteja(sylissä matkaavia) ja muitakin autettava....
Mut musta on niin ihana päästä reissuun vaikka matkaaminen kohteeseen yleensä raskasta,kun ei tarvii siivota,pyykätä eikä kokata kun kaikki on valmiina[:)][:)][:)]
Me ollaan tosiaan paljon matkattu lasten kanssa ja aina pienin ollut sen 2kk kun on reissuun lähdetty,siitä on tullut traditio[;)]
Viimeksi oltiin amerikassa,orlandossa ja disney worldissa kun seiska oli 2kk[:D]

Rauhoittavien aineiden coctailista en tiedä[:D][:D][:D][:D]

Kyl täytyy Elysee hattua nostaa kun tuon pesueen kanssa matkaatte. ja rahaakin tuo jo vaatii ihan hyvästi kun pitkään paketiti eivät yleensä ota huomioon kuin kaksi aikuista ja kaksi lasta. Teillä pitää olla ihan omat systeemit ja iso hotellihuone. Mut toi pointti et ku ei tartte pyykätä, siivota ja tehä ruokaa nii se jo tekee matkasta luksusta. Ja kun lapset oppii pienestä pitäen matkustamaan niin se varmasti paremmin onnistuukin.

Hei täällä oli jossain puhetta niistä tonttupuvuista, mut en jaksa ettiä (joo laiska oon...).
Oliko joku löytäny sellasta jostain muualta, ku ellokselta? Ja joku tais olla jo tilannu ellokselta niin onks joku jo saanu puvun? Että onks koot yhtään sinnepäin mitä ne sanoo???

Sartza, joo tilasin ellokselta ja tulikin jo. Laitoin facebookiin siitä kuvankin. Poika on nyt EHKÄ noin 60cm pitkä ja painaa about 7kiloa, hihoissa ja lahkeissa on väljyyttä kun tilasin 68kokoisen. Nippanappa saattaa mennä vielä jouluna päälle. Puku oli mielestäni ehkä vähän pienempi kuin muut pojan 68 vaatteet.. Veikkaan silti, että 74 olisi sitten jouluna ainakin meidän pojalle ihan liian iso.

Minä tilasin sen piparipuvun ellokselta. Tuli keskiviikkona jo paketti. Sunnuntaina laitoin tilauksen. Tilasin 68cm puvun nii on vielä tällä hetkellä aika reilun kokoinen. Eiköhän se jouluna sovi sitten toivottavasti.

Meillekin tuli piparipuku. Otin kanssa 68cm:sen: reilua kokoa oli vaikka siellä sivuilla muuta väitettiinkin. Eli jouluna menee saletisti. [:)] Nyt vaan kuvia räpsimään... [;)]

Mie tilasin kans 68 kokosen piparipuvun..ja tonttupuvun [:D]..pitäähän ne varalta olla kahelle päivälle juhlatamineet [;)]. Ei oo tullu paketti vielä, varmaan ensviikon alkupuolella tulee.

Ku mä ehkä haluisin vähän erilaisen tonttupuvun, mut ku ei aianakaan viel ollu tullu kauppoihin, et olis nähny vaihtoehtoja. Ja just ku haluisin kuvat ottaa kortteihin, niin ei viittis ihan viimetinkaan jättää. Tosin kuvat tulee nopeesti jos muuten tekee kortit valmiiks...

Hmmm Sartza entäs jos et osta ollenkaan tonttupukua, vaan puet pikkuiselle tonttuhatun ja punaisen kaulurin yms mitä kaikkee sitä kaupasta löytyykään? Prismassa ainakin oli kulkusilla varustettuja asusteita, tonttupukua en bongannu.

PErun puheeni: puku on muuten reilu joo, MUTTA selkäosa on aika lyhyt: meillä tuo 68cm on just sopiva selän pituudelta.. lahkeet on sit pitkähtköt. Mut kuvia saadaan silti napsittua. Jouluna puku ei saletisti enää mene.

Saattaa Mirde olla et meneeki. Huomasin jo pojan aikana et nää natiaiset kasvattaa välillä toista kohtaa ja välillä toista kohtaa. Eli mä luulen et seuraavakas kasvaa jalat ja kädet ja selkä vähän odottaa niitä. Nii Siinalla on menny vimonen kuukausi. Yks ihana koko puku oli selkä osasta jo kk sitten just ja just ja hihoja ja lahkeita piti kääntää. Mut ny ovat hihat ja lahkeet jo melkein sopivat ja selkä osa edelleen.

Miten sitä voi olla niin sekasin ajoista tänä päivänä vaikka kelloja on siirretty vain tunnilla. Ei tän ny pitäs olla nii vaikeeta.[8|]

Siina unohti masulleen kääntymisen ihan kokonaan sen rokotuksen jälkeen. Ei ole yrittäny kääntyä edes kyljelleen. Uskon et syynä on varmaankipeät reidet. Ainakin jos ne on yhtä kipeet ku mun käsi on ollu nii ei tee mieli niille kääntyä. Eilen illalla sit vähä kääntyi taas ja tänä aamuna menikin pari kertaa ja oli hyvin onnellinen ku pääs massulleen. Sit vahingos kuuppas ittensä takasin selälleen.

Toi pieni tovi ku jätti sen kääntyilemisen nii auttoiki sit siihen et parin päivän aikana on ihan selvä kehitys käsien käytössä tapahtunu. Ottaa aikas nopeasti jo otteen leluista ja lelu pysyy vähän aikaa kädessäkin. Eikä mun mainosten luvusta meinannu tänä aamuna tulla mitään ku joku vei ne[:D] ja sen jälkeen ne oli rypyssä ja kuolassa[:D][:D]. Nii täähä olis vissiin kuulunu sinne taitoja osioon mu tuli nyt tähän.

Pojan korvat ei oo kunnossa[&o]
Sunnuntaina loppu ap kuuri ja eilen käytiin näytillä kun ei ime kunnolla ja itkee imiessä.
Korva oli edelleen samea ja puhkastiin ja imettiin.
Keuhkot kröhisee edelleen limakröhinää,mutta crp oli kuitenkin alta 8.
Meillä on nyt lähete tyksin lasten polille jos tää kehno syöminen jatkuu...

Poika tosiaan vaikuttaa nälkäiseltä ja tarttuu rintaan ahnaasti mutta muutaman imun jälkeen irroittaa ja itkee ja sama toistuu,eli koko syöminen on yhtä itkua ja rimpuilua,irti rinnasta.

pulloa ei syö,mä oon koittanut kaikki korvikkeet mitä tarjolla.Huuodolla menee alas n 25ml,merkistä riippumatta.Myös oman rintamaidon pullosta juo huudolla eikä koskaan sitä 25ml enepää pullosta.Ja oon tuota pulloa yrittänyt tarjota kun en oo varma miten paljon saa rinnasta kun tuntuu kaikki valuvan hukkaan mun paidoille vaan,kun rimpuilee eikä kunnolla ime.

Ennen näitä syömisongelmia jo 3kk neuvolassa painokäyrä meni hieman alaspäin,ei mitään vakavaa mutta ei siis kasvanut ihan niin reippaasti kuin aiemmin...

Uusi ongelma tälläinenkin,kaikki muut lapset on aina huolineet maidon pullosta jos rintaa ei tarjolla...
Kohta me ollaan varmaan letkuissa sairaalassa kun ei syö...
Tää odotus ja vauvan elämän alku on kyllä mennyt aivan toista rataa kuin aiemmat,paljon vaikeamman kautta.[:(]

Onhan tässä hyviäkin hetkiä toki,vauva on ihana ja suloinen mutta jotenkin on hankalaa....

Kai mulla vaan nyt on paha päivä,menkatkin alkoi mikä on ihan käsittämätöntä[&o]

Ehkä huomenna jo parempi päivä[:)]

Anteeksi taas valitusvirsi....

Takaisin