Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä mittään, Madie, oli niin ihana että piti teille hehkuttaa [:D] Minä tilasin 68-kokoisen, 74 olisi kuitenkin ihan liian iso jouluna. Nyt menee 62 melko nätisti, tosin melko paljon on vaihtelua noissa vauvanvaatteissa.. Olevinaan samankokoiset, mutta jotkut on pieniä ja toiset isompia, siksipä vähän jännittääkin sopiiko puku jouluna kun näistä nettivaatteista ei ikinä tiedä.. Kunhan nyt ne joulukorttikuvat saa otettua [:D]

Mie ihastuin kans siihen tonttupukuun, ja siihen piparipukuun myös..[:D]. Voi olla että joudun tilaamaan molemmat kun en osaa päättää kumpi käy pojalle paremmin [;)]. Ompahan jouluks useammat teemaan sopivat vaatteet, kuitenki puklaa heti kun saa ne päälleen.

Madie Laitan harsosta "yksinkertaisena" (että on riittävän ohut) yhden nurkan vauvan naamalle, sillai että ehkä puolet kasvoista peittyy. Käytän vaan nukuttaessa, jolloin suraan vauvaa, ettei tunge sitä kurkkkuunsa liian syvälle tai mitään [:D] Muulloin on nyrkit suussa aina välillä [:D]

Lila meillä on sisällä +23-24 ja pidän Hugolla pitkähihaista bodya, sukkahousuja ja housuja. Kädet on lattialla olon jälkeen viileät monesti, mut en ole viitsiny koko aikaa pitää käsissä tumppuja, ne on kuitenkin puklussa ja luulen, että vauvasta on kiva tarrailla kiinni joka paikasta. Tunkeehan Hugo kädetkin suuhun tietty [:D]

Mun oli pakko tilata se piparipuku.. [:D] Jännään vaan sitä kokoa, kun siellä luki palautteissa, että on tosi pientä kokoa - meillä kun pituutta piisaa.. mut vaihdetaan sit jos on lyhyt. Kiitos ihanasta linkkivinkistä!! [:)]

Emilia ja madie: eilen tosiaan tulikin postiluukusta Elloksen kuvasto missä nuo puvut olivat. Suloisia ovat. Mä en varmaankaan tilaa mut jos tilaisin niin kokoa 68cm voisin kuvitella et on sopiva jouluna. Ne pienet punaiset ja harmaat pyllykuvalla sukkahousut mua olis kiinnostanu[:D].

Toi rasu on uhan hyvä konsti. Siinakin tykkää kun kasvoilla on jotain. Tuntuu ehkä turvalliselta. Mä laitan usein oman käteni sen poskelle/ korvalle/ pään päälle ku huutaa sängyssä se jotenkin rauhottaa. Ja ja ja melkein 7v nukkuu edelleen rasun kanssa[:)].

Mä otin tänään kokeiluun tuon harso kasvoille-konstin -jätkä alko naureskelemaan heti ja näperteli sitä pitkän aikaa, nyt illalla sitten nukahtikin harsonnurkka kädessään ja kun laitoin sänkyyn nukkumaan niin veti sen puoliksi kasvojensa päälle[:D]

Käytiin muuten ostamassa tänään Manduca! tää muori saa nyt päivisin kädet vapaaksi, meillä kun ukkeli tahtoo olla sylissä etenkin just pystyasennossa.. Manducaa testatessa nukahti siihen samantien [;)]

Pupsu, mä osti bebesistä, kampissa 104e..... Kallishan tuo oli mutta sen arvoinen!
Olisi saanut kympin/kaks halvemmalla muualta tai huuto.net:istä, mutta bebesissä nuo auttaa
aina jos on kysyttävää tuotteista, ja siellä näyttivät miten toimii ja miten säädetään, paljon helpompaa kuin
itte kotona pähkäillä ja menettää hermoja [:)]

Huhhuh mikä hinta! [:-] Kovasti kyllä houkuttaisi hankkia tuollainen... mies kyllä taas ihmettelee, jos ostan, meillä kun on jo kantoliina ja siinä tuo tyttö ihan tyytyväisenä tälläkin hetkellä nukkuu. Tyttö ei vaan viihdy muussa kuin kehtosidonnassa (vai mikä tuo nyt on...), ja mun olis helpompi kantaa jos se olis pystyasennossa. Tosin voihan olla, ettei se tykkäis siinä repussakaan olla pystyssä.. Pitää ehkä ottaa vauva mukaan ja kokeilla bebesissä! [:)]

Ehkä mä huijaan miehelle, että reppu maksoi vaan pari kymppiä [:D] Se on kyllä itekin vinkunut reppua, kun ei oikeen tosta liinasta oo innostunut...

Joo. Kyllä nyt taidetaan tänään lähteä ostoksille kunhan tyttö on taas herännyt ja syönyt ja seurustellut...

Meinasin isänpäiväksi teettää musta ja pojasta valokuvan jonka mies saa lompakkoon...Sillä on musta joku iänikuisen vanha kuva, joten nyt ois hyvä syy päivittää...Täytyy pyytää jotain tuttua ottamaan useampi kuva ja sit lähettää joko nettiliikkeeseen tai käydä jossain läheisessä liikkeessä jos aika menee liian tiukoille...Rahat on kuitenkin hieman tiukalla, joten tuo ei tulis niin hirveän kalliiksi...En raatti maksaa valokuvaajan ottamista kuvista itteäni kipeeksi...Onneksi digikameralla saa hyvin otettua kuvia...[:D]

Hieman levoton poika on ollut ja väsynyt rokotusten jälkeen mutta nyt maltetaan taas jutustella äitillekin...Ehkä se tästä...

Kiva idea Sme!! Itse olen tilaillut kuvia extrafilmin kautta, noin viikko menee siihen että kuvat tulee kotiin.

Jee mummo tilasi meille kantorepun Anttilasta! Pääsee viimeinkin siivoilemaan ja laittamaan ruokaa kunnolla päivälläkin [;)] Siippa ei oikein tykkää kun tyrkkään pojan hänen syliinsä heti kun töistä tulee ja alan viuhtoa kotihommia.. Oma aika on molemmilla vähissä, hyvä jos halata jaksaa ennen nukkumaan menoa..

Tällä äitillä oli eilen illalla EEEEERITTÄIN HUONO ilta. Meinasin tänne tulla kirjottamaan et nyt en enää jaksa, kaput, slut, finito; mut en jaksanu sitäkään.

Itkin, siis oikeestaan rääyin lähes koko illan kun tuntu et mikään ei suju ja olin aivan yliväsyny. Ollaan nimittäin miehen kans nyt aika lyhyellä ajalla tapeltu useasti eikä oikein saada asioita puhuttua ja niistä sovittua. Sit eilen aamulla sain miehen ärsyyntymään (olin yön valvomisista niin väsyny etten ees muista mitä sanoin, enkä ainakaan tarkottanu sanoo niin kipakasti ku mitä ilmeisesti sanoin) heti herättyään niin ettei se sit töistä tultuaankaan puhunu mulle. Olin asiasta aivan rikki, mykkäkoulu on kauheinta mitä nimittäin tiedän! En sit poikaa saanu itkuiltani nukkumaan, koska RINNOISTA EI PAHAN MIELEN TAKIA TULLU MAITOA ja siitä kävin vielä kauheempaan itkuun. Mies sit hoiti homman korvikkeella ja olis jääny pojan kanssa valvomaan, jos se ei heti siihen perään olis nukahtanu.

Siitä mun itkusta ei meinannu tosiaan millään tulla loppua, tais tulla pitkän ajan itkut ja tuskat päästettyä ulos. Saatiin sit ennen nukkumaanmenoa miehen kans puhuttua sen päiväinen asia halki ja todettiin et väsyneinä meille näitä matseja varmasti tulee vielä olemaan, mutta yritetään olla ymmärtäväisempiä jatkossa toista kohtaan. Kiva niin. Ja tietysti toivotaan niin että sitä kärsivällisyyttä ja ymmärrystä tulis kummallekin päivä päivältä enemmän lisää. Vielä kun saatais loputki asiat vielä puhuttua läpi niin sit olis hyvä. Ehkä sit joku päivä. Ehkä mies nyt tajuaa et oikeesti tää jatkuva lapsen kanssa olo ja öiset heräilyt käy pidemmän päälle voimille ja hän sit ottais vähän isompaa roolia ja vastuuta.

Mut nyt mieli on hyvä ja poikakin on just nukkunu 3h päikkärit (ja näköjään jatkaa vaan[:D]) niin jaksetaan molemmat taas seurustella ja hymyillä[;)].

Voi Dessa *halii*

Onneksi saitte asiat puhuttua!! Tuo stressaaminen todellakin kuuleman mukaan pahentaa asiaa ja maidontuloa.. joten älä ressaa enää!! Hyvää mieltä ja ressitöntä loppuviikkoa!! [;)]

Tsemppiä Dessa!

Väsymys kyllä saa mielen mustumaan herkästi, voi kun sitä väsyneenä muistais, että kaikki asiat tuntuvat niin suurilta ja ärsyttäviltä sen väsymyksen takia ja että jos sais nukuttua niin asiat tuntuis olevan sata kertaa paremmin!

Voimahalit Dessalle! Hieno juttu että saitte asian selvitettyä [:)]

(Tickeri-testaus, onnistuinko...) [:D]

mä ostin ton manducan Lastenturvasta 103e.. kallista on, mutta sai tosi hyvän opastuksen ja vinkkejä muutenkin [:)]

Kiitos tsemppauksista, jälleen takana erittäin huonosti nukuttu yö, mutta silti aivan erilainen on olo kuin tuona superväsymyksen iltana.

Mietin tossa et voiko oikeesti tuore ruisleipä vaikuttaa pojan yöhön niin paljon, et lähes koko yö menee ihan pipariksi?!?!?! Eilen nimittäin söin aikas paljon tuoretta ruisleipää ja viime yö oli huono. Aikasemmin oon tietoisesti vähän vältelly tota ruisleipää.. Ton lisäks poika vetäs illalla överiannoksen korviketta, siinä vois olla toinen syypää. Täytyy tänään olla syömättä ruisleipää ja illalla antamatta liikaa korviketta, saas nähdä onko mitään vaikutusta!

Dessa: mä huomasin kans et ruisleivän syönti aiheuttaa kitinää pojalle...oon ollu tän 2kk syömättä ruisleipää ja nyt söin pari palaa niin heti huomaa vaikutuksen [&:]

Onko kenenkään muun vauvalla ollut kakan mukana verta? En siis tarkoita mitään isoja määriä, vaan semmosta kirkasta verijuovaa? Meillä pojalla bongasin kakasta aamulla pari tollasta juovaa ja ylläri ylläri, kävin heti googlettamassa.. Ei pitäisi olla mitään vakavaa, pienten vauvojen kakassa saattaa olla kuulemma vastaavaa, kun suolisto ei ole vielä kunnolla kehittynyt ja limakalvot saattaa jotenkin hankautua tai sitä saattaa irrota [8|] Pitää nyt kuitenkin seurailla tilannetta, jos veri lisääntyy tai poika tulee kipeän oloiseksi niin soittelen lääkäriin.. Toivottavasti ei nyt oo sitten mitään vakavempaa [&:]

Mä en oo huomannu ruisleivän tekevän mitään pienelle, mut söin erhedyksissäni herneitä ruuan seassa yks päivä ja seuraava yö oli sen mukainen. Yleensä meillä herätään kerran yössä ja tollon herättiin 4 kertaa ja ne kerrat olikin sit täyttä huutoa, kun yleensä vaan kitisee.

Tulevana viikonloppuna lähdetään ekaa kertaa yökyläilemään neidin kans. Vähän jänskättää. Matkasänkykin käytiin vasta eilen ostamas niin ei hirveesti kerkee totuttamaan ede siinä nukkumiseen. No, katellaan miten menee ja huolitaanko meitä enää uudelleen[:D]

Takaisin