Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meinaakohan neitinukahtaa tänä iltana ollenkaan. Yritin laittaa lakanan sisään kapaloon, mut kestää vain hetken nii kädet on taas vapaana vaikka yrittäis miten tiukkaan laittaa. Tilasin nyt netistä muotoon ommellun kapalovaatteen joka pitäisi saada tiukasti kiinni.

Tyttö nukahti jo kerran mut sitte heräsi kun tutti tippui, annoimme vähän maitoa ja teki kakan sekä röyhtäisi pari kertaa.. Nyt silmät yrittää mennä kiinni ja väsy kyllä näyttäisi tulevan. Toivottavasti nukkuis kauemmin kuin 10min jos tutti tipahtaa suusta.

Itseäni ei kyllä edes nukuta yhtään ku mies valvoi kahtena yönä ja antoi mun nukkua. Hänellä vaan on huomenna aikainen herätys hammaslääkäriin.

Meilläkin on esiintynyt tuollaista väsyitkua. Säikähdin kamalasti kun itkut alkoivat (muutama päivä sitten) koska typy ei paljon itkeskele eikä varsinkaan tuollaista hysteeristä itkua. Mutta ei sitä mikään muu näytä vaivaavan ja kun saa rauhoitettua ja tissin suuhun niin nukahtaa samantien ja herätessään on iloinen ja tyytyväinen.

Viime yönä typy nukahti omaan sänkyynsä. Mentiin jo puoli kympiltä makkariin, mutta ei nukahtanut millään, sen sijaan itse nukahdin.. [8|]  Mies sanoi että minä olin umpiunessa ja neiti tillitteli vieressä... Mies nosti sitten neidin omaan sänkyyn, jossa vähän aikaa öhisi ja maiskutteli ja nukahti (n. puoli kaksitoista), ei ole ikinä ennen nukahtanut muuta kuin viereen/tissille/vaunuihin. Itse heräsin puoli neljältä siihen että mitä kello on, typy heräsi vasta puoli viisi - toki itse valvoin tuon tunnin, mutta kuitenkin 4h tauoton unipätkä itsellekin on jo tosi luxusta.

Mietin että olisiko tytöllä kylmä ollut aiempina öinä, kun nyt mies oli laittanut peiton leukaan asti ja noin hyvin nukutti. Itse vähän emmin peiton kanssa syystä että pelkään että potkii itsensä sen alle..  Mitä teillä on päällä vauvoilla sisällä? Olen pitänyt pitkähihaista bodya ja potkareita/housuja+sukat mutta tuntuu että onko se liian vähän kun itselläkin on monesti villasukat jalassa ja fleecetakki (meillä ei ole sisätilalämpömittaria, mutta on täällä varmaan se +20, olen vaan itse helposti palelevaa sorttia..)

Meillä ainakin on ihan selvää väsyitkua ihan päivittäin. Tyttö ei nuku kunnon päiväunia ollenkaan, ja illalla alkaa sitten olemaan jo tooosi väsy. Ensin se on pientä kitinää (aina luulen, että sillä on nälkä ja yritän syöttää, mutta ei siitä ole apua eikä tissi kelpaa) ja sitten tyttö oikeen suuttuu. Jos otan kantoliinaan, niin nukahtaa samantien!

Onko muuten kenelläkään muulla samaa ongelmaa, eli että vaunut ei kelpaa? Ihan turha yrittää nukuttaa meidän tyttöä vaunuihin, siitä tulee vain huutoa. Se on vähän ongelma, kun pitäisi viedä koiria ulos tai muuten vain haluaisi lähteä jonnekin kotoa, niin ensin täytyy odottaa, että tyttö nukahtaa syliin ja sitten siirtää vaunuihin. Jos hyvin käy, tyttö nukkuu siinä 30min (jonka aikana ehtii just käyttää koirat ulkona) mut sitten taas herää. Tosin meillä ei nukuta muutenkaan yli 30min päiväunia. Mutta onko kaikkien muiden vauvat tyytyväisiä hereillä vaunuissa? Meillä on vaan itkua... :(

Joo meilläkin on välillä itkua, jonka oon tulkinnut yliväsymykseksi.

Niklakselle on tullut sellainen huvittava tapa, että karjaisee/kiljaisee ihan täyttä aina ennen kun aivastaa[:D][:D] Ihan niinkun jotkut isot ihmiset. Se on kyllä hyvä kun varottaa niin osaan kääntää pään pois kun ne aivastukset on yleensä aika märkiä![;)] Vitsit kun sais jotenkin äänitettyä sen, mutta ei viitsi kaikkia päiviä vaania kameran kanssa kun ei voi koskaan tietää, millon tulee seuraava aivastus.

Tämä äiti-tytär-kaksikko lähtee nyt ostamaan Manducaa!!!
Jos äitille saataisiin vaikka kädet [:D]

Kallis oli mutta ihan hintansa väärtti jo nyt!!
Heit kun saatiin neiti oikein kyytiin, nukahti! Eli taitaa tykätä myös!  JEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!  [:D][:D][:D][:D][:D]

Muoks.... eli siis tämä Manduca kanto-reppu............... [;)]

Siina on kyllä jotenki mielen vikanen. [:D] Se tykkää iha hömppänä kaikista jugurttipurkeista, maitopukeista ja kaljatölkeistäkin!! Se bongaa ne vaikka kui kaukaa ja alkaa hihkua ja vahdata niitä. Sit ku näyttää purkkia lähempää nii rupee tohottaan ihan innoissaan nii et kädet tärisee[:D].

J.J Meillä ku ei sopinu liina kasvot vasten mua nii hyvin on tyttö viihtynyt siinä nyt kasvot eteenpäin. Siis ama asentohan siinä tulee ku repussakin. Hyvä homma et sait J-J siitä iloa ja apua

Haniliini Siellä opetellaan 3-4 ekaa kertaa otteita ja totutellaan uimahalliympäristöön...Ei sukellettu...Sukelluksia saa kerralla tehdä yhtä monta maksimissaan kuin vauvalla ikäkuukausia...Meillä ainakaan ei itkenyt, joten ei kait ihan kamala ollut...[:D]

Niklaskin rakastaa lamppuja[:D] tuijottaa niitä vaikka valot ei edes olis päällä. Isänsä on sanonut, että Niklaksesta tuleekin isona kattolamppu.

Voi Miu...... [:D]   Meilläkin Ronya osoittaa tyttöyden merkkejä jo, kun on kiukku päällä,
haluaa naamansa mun naaman eteen ja katsoa silmiin, pitää mun alahuulesta kiinni ja SITTEN huutaa..
Että äiti varmasti nyt huomaa että mä itken (ihan kuin se ei tulisi selväksi jo äänestä... [:D])

Täällä myös tuijotellaan lamppuja hypnoosissa. Ennen ihaninta oli iso valkoinen seinä jolla kello, ei muuta.
Tai musta tuolin selkänoja. Nyt vihdoin kestää jo katsella värikkäitä asioita [:D] Ennen sai raivarit saman tien
jos oli liian värikästä tai liikaa kuvioita,
vieläkin tulee huuto sitten kun on saanut "aisti-överit" kun on liikaa kaikkea mihin kiinnittää huomiota..
Sitten pitää päästä äitin syliin kasvo tissien väliin piiloon vähäksi aikaa, ja voi taas ruveta tutkimaan maailmaa
kuola valuen!!

juu lamput kiinnostaa täälläkin, varsinkin ropellivalaisin ja kristallikattolamppu...Niitä tuijotellaan silmät pyöreänä...Sekä kattilan kansia kun niihin osuu valo...yms...[8D]

Meillä ei oo toivoakaan päästä vauvauintiin.. jonoa ja ruuhkaa: arvalla menee ne ketkä pääsee.. mä menin innoissani tilaamaan uikkarit 62/68-kokoa ja jos sit tammikuussa vasta päästään, ni nehän ei mahu millään enää.. [&:]

Iltaraivarit on nyt olleet kaks iltaa bäk tu meidän elämä.. fak!! Oon miettinyt, et pitäiskö myöhentää iltavaunuttelua.. kun herää heti kotipihassa kun liike loppuu.. niin ei tuu pitkiä unia millään. Ja nukahtaa sit yöunille niin tosi aikasin. Ei oo heleppoo.. [:)]

Ai vitsi että on kiva lukee näitä teidän kirjotuksia [:D].. repeilen täällä yksinäni ja mies on ihan ihmeissään et mille mä nyt nauran. Kysy vaan et taasko mä luen tekstejä, joissa äidit kertoo miten lastaan kiusaa[:D][:D] -just niitä!

Miu, todellaki meidän pojalla on sellasia raivoimuja; tällä hetkellä on molemmissa nänneissä fritsut öisistä himoimuista. Hieman vissii nähny ensin rankkoja unia kun niin raivolla on nyt parina yönä peräkkäin käyny tissiin kiinni. Ja eihän se pimeessä aina oikeeseen kohtaan osu...

Poika on nyt alkanu käymään nukkumaan 21-21.30 välillä, ihanaa!!! Päästään miehen kans taas yhdessä saunaan pojan nukkumaanmenon jälkeen ja ehtii notkumaan täällä, tietysti.

Jäbä yritti tänään ihan tosissaan kääntyä selältään mahalle, siinä tosin vielä onnistumatta. Mahaltaan kyllä aina kellahtaa heti selälleen, ja sit tulee itku "että mites tässä nyt näin kävi, hui!". Ei kyllä enää uskalla jättää yksin pöydälle pötköttämään hetkekskään. Voi kun alkais viihtymään lattialla ni helpottas huomattavasti!

Miu [:D]

Pupsu, Konsta (2 kk) viihtyy kyllä vaunuissa hereillä ollessaankin, ja tykkää myös nukahtaa sinne. Olen laittanut vaunujen kuomun kattoon pari pientä lelua/tupsun roikkumaan hakaneuloilla ja omasta mielestäni se lisäsi vaunuissa viihtymistä hereillä ollessa.

Sain siskolta hyvän nukutusvinkin (tai siis toimii meillä), kun kerroin, että vauva nukkumaan käydessään (jos nukahtaa muuten kuin syödessä) heiluttelee käsiään rauhattomasti, eikä meinaa itekseen nukahtaa. Käski laittamaan harson vähän naamalle ja sitähän Hugo nyt mielissään räplää ja vähän lutkuttaakin kun ei kerran tuttia syö. Kaverin vauva halusi aina nukahtaessaan räplätä äitin korvia, joten jos tuohon harson räpläämiseen tottuisi niin olis hieman parempi [:D] Toistaiseksi on kelvannu ja rauhoittuu siihen kun antaa harson. En siis käytä sitä kuin silloin, kun yritän saada itekseen nukahtamaan rattaisiin tai jonnekin, että voin valvoa, ettei se ole nenän edessä hengitystä häiritsemässä, kun toinen on niin pieni, ettei vielä kuitekaan osaa sitä harsoa tarkoituksenmukaisesti liikutella. Suuhun tunkeminen kyllä onnistuu [:D]

Hannakoo Minäkin ripustin Libero-laukusta saamani lelun vaunujen kuomuun roikkumaan ja sitähän tuo pikkuinen tohkeissaan tuijottaa! Tai sit kirja kopan patjan ja reunan väliin [:)]

Pitää kokeilla tota harsojuttua! Meillä tungetaan koko ajan käsiä ja hihoja suuhun (tutti ei kelpaa, vaikka sitä toiveikkaasti aina yritän tarjota [:D]), ja kun sisällä vetää sen verran pahasti että on pakko pitää tumppuja pikkuisella, niin nehän kastuu läpimäriksi ja koko ajan saa olla vaihtamassa uusia tilalle. Jos vaikka imuttelis sitten harsoa mieluummin...

Meiän tyttö ei vielä oikeen leluista innostu. Tai se ei innostu niistä, jos joutuu yksinään tuijottelemaan. Puuhamatolla viihtyy ehkä 10min, sitterissä tuskin sitäkään, itekseen siis. Viikonloppuna köllöttelin tytön kanssa matolla tunnin (!!) ja heiluttelin pientä lelua, silloin jaksoi kiinnostaa! Mutta yksinään tulee itku lähes heti. Vaatii viihdyttäjää! [:D] Mutta eihän sitä koskaan tiedä, voihan olla, että se tykkäisikin vaunuissa olla paremmin, jos sinne jonkun lelun laitan. Vielä kun jostain saisi hakaneulan, jolla laittaa lelu kiinni [:D]

Eemi, ei ollut ainakaan henkkamaukan nettikaupassa pukua. Onneksi bongasin sitten ellokselta ihanan puvun pikkutontulle [:)] http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=44962&productId=107390&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dtonttupuku%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1

Mä olen nyt hiukan pystynyt tekemään kotitöitä tytön kanssa, vaikka huonosti sekin viihtyy yksin. Sitteri on nro 1 viiihdytyksessä, siinä viihtyy jos sitä keinuttaa (meillä on BabyBjörnin sitteri, ja on ihan ykköshankinta ollut oman jaksamisen kannalta), saa syötyä aamupalan, tyhjennettyä tiskarin ym. Pyykkikoneen tyhjennän + ripustan pyykkejä siten että typy on hoitopöydällä (joka sijaitsee pesukoneen päällä) ja teline on mulla siinä vieressä. Tuon tosin joutuu lopettamaan sitten kun typy kasvaa ja alkaa yrittämään kääntymistä, nyt vain naureskelee hoitopöydän vieressä olevalle hymynaamalle. Sängyn saa pedattua kun typy viihtyy sen 3 min omassa sängyssä jos itse laulaa koko ajan -  konstit on monet [:D]   Kyllä on kaikkien kotiaskareiden suoritusajat nopeutuneet.

Meillä nukkumiseen on ollut pelastus matkarattaat+kantokoppa. Typy nukahtaa liikkeeseen, ja kun on nukahtanut niin nukkuu vaikkei enää liikukaan. Varmaan kirjoitinkin tästä jo jossain vaiheessa. Saa nähdä mitä keksitään sitten kun tulee niin isoksi ettei mahdu enää koppaan, mutta siihenhän nyt vielä on aikaa.

Meillä on 2kk neuvola tänään, odotan mittoja innolla, veikkaisin että viitisen kiloa ja 58-59cm. Toivottavasti rokotteesta ei tule huutoa..

Mitä teillä on vauvoilla sisällä päällä? Olen alkanut miettimään että onko pitkähihainen body+puolipotkarit/potkarit liian vähän? Typyllä on jatkuvasti kylmät kädet mutta en ole pitänyt tumppuja sen takia kun ne aina syödään märiksi ja tutti ei kelpaa..

Meillä Hulda näpertää omia hiuksiaan tai korvaansa kun syö ja meinaa nukahtaa.. toimiskohan se uniliina siihenkin? Pitääpä koklata: hyvä idis!! [:)]

Aivan täydellinen tonttupuku, kiitos Emilia linkistä![:)] Osaako kukaan heittää arvioo minkä kokoisia vaatteita 4kk vauvat käyttää? Meillä nyt n.60cm (56 menee vielä, 62 iso) 2kk iässä niin oliskohan 68 sopiva joulun aikaan..

osaako joku selittää millälailla laitatte sen harson naamalle? Sori kun kyselen aina näin tyhmiä, mutta en vaan älyä! tuskin sillä nyt koko naamaa peitetään[:D] vois itekin koittaa.

Me lähdetään tänään taas mummolaan, jee! Tiedossa hieman hengähdyshetkiä äidille kun mummo haluaa kuitenkin olla pojan kanssa vähän väliä. Ja parasta, ei kotitöitä ollenkaan muutamaan päivään![:D]

Takaisin