Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hihih, mitä unia -wau![:D]

On Unnalla yksi sellainen yökkäri mut kokoa 56...ollut toosi hyvä.
Mut ei oo muita sellaisia.
Tosin kun lussuttaa noita nyrkkejä nykyään niin paljon että on kaikki paikat kuolassa ja märkänä... kiva olla sitten sellainen märkä riepu päällä...[:D]

Pitä miettii paksumpien verhojen ostoa,tossa tosin on nyt edessä rullaverho,ja kevyet verhot edessä..niitä tosin on "paljon" siinä eessä.

Tai sit sanot ukolles et vaihtaa tiivisteet ikkunaan. Toikaan ei ole ollenkaa hyvä vaihtoehto jos vaatteet on koko ajan märät. Ehkä melkein huonompi kuin ey ei olis vaatetta ollenkaan.

Mä mietinkin tosta unesta et alkaako mulla olla joku ulkonäkö kompleksi. Ei tule ihan hirveesti itteään laitettua näinä aikona.
Hyvä jos kerran kaks viikossa saa meikkiä naamaan. ja sitä ennen ku tulee peiliin kattoneeksi niin muistaa taas vähä karsia noita naamakarvojaki[:D].

poika-paralla on naarmut poskella [:o] huono äiti ei ole muistanu kynsiä leikata! miten ne voi kasvaa noin nopeaa, tuntuu et justiin leikkasin[&o]

Eemi ei sitä ole kyllä jaksanu laittautua, tai ei ole ollu tarvetta, kotona pompin legginseissä, imetystopissa ja joku neuletakki päällä [:D] sit kun löhtee johonkin niin oon tutkaillu kaappia et mitä olis sellaista ei-äitiysvaateetta, mutta kuitenkin päälle mahtuvaa vaatetta. ei innosta itelle shoppailla, vauvalle kyllä [:D]
yks päivä tuumasin miehelle, että on sitä kyllä eri näkönen jos on viitsiny vaikka hiukset laittaa jotenkin, totesi vaan, että niinpä [:-] raukkaparka, kun on tämmöinen lumppuliisa sillä kotona aika usein [:D]

Noh nyt me sitten siirrettiin meiän sänky ikkunan alle, meillä on ovena liukuovi onneksi, siihen sisääntuloon huoneeseen jää noin 30-40 cm eli sellainen jalkojen mentävä rako että pääsee sisään huoneeseen ja Vavetsun sänky on peilikaapin sivulla ja toisella puolella lipasto..hyvin omituinen mutta Unnan kädet oli lämpimät tänä aamuna..olen onnellinen siitä [:D]
Jipii.

Meillä on jotku tumput tai "sormipussillinen" body koko ajan käytössä, samoin villasukat. Pojan sormet ja varpaat olis ilman noita tosi jäässä. Parina päivänä sormet on ollu ilman mitään lämmitystä ja heti on ollu tosi kylmät. Ei kiva.

Meidän tytöllä pitää olla kans koko ajan jotku sukat tai tumput käsissä.. Muuten on todella kylmät kädet ja sitte raapii itseään ihan mahdottomasti :( Mies oli unohtanu aamulla laittaa sukat käsiin nii oli kasvoissa pieni naarmu.

Viime yönä saimme kaikki ihan hyvin nukuttua. tyttö söi yhdeksän aikaan illalla, olimme pari tuntia hereillä. kuuntelimme musiikkia ja vietimme perheiltaa :) mies luki yhtä kirjaa tytölle ääneen ja tyttö makasi meidän keskellä sängyssä. nukahti siihen kun sai kakat tehtyä, mut pakko ne oli alkaa vielä pesemään.

yritin itse saada tytön uudelleen nukahtamaan, mut tyttö virkistyi vähän liikaa siitä pyllyn pesusta. mies kävi kävelemässä olohuoneessa ja sai tytön nukkuun. seuraavan kerran hän heräsi vasta kolmen aikaan. Eli oli 6tuntia syömättä, mut 3 tuntia nukkui ihan hyvin. seuraavan kerran heräsi jo kyllä viiden aikaan ja sitte nukkui puoli kuudesta puoli yhdeksään. nyt nukkuu taas kun söi 100ml

Tää mun poika ei oikein ymmärrä leikkimaton ideaa, jo kolmas aamu peräkkäin kun päättää ruveta nukkuu ennemmin kuin leikkii. [:D][:D]

Voi lemppi miten söpö! Ehkä eksoottisessa eläinten maailmassa on mukava nukkua. Meidän poika näyttää kyllä kovasti samalta kuin teidän, tukkaakin on saman verran, tosin hieman tummempana. Harvemmin meidän poikaa nähnyt vois tästä kuvasta jopa erehtyä häneksi luulemaan...

On se muuten jännä miten hyvinkin nukutun yön jälkeen ne aamun ekat unet aina yllättää sekä äitin että pojan, niille unille poika nukahtaa meilläkin aina tosi yllättäen.

Mä nukutan surutta päivälläkin sänkyyn, jossei ole kunnolla nukkunut päivällä muuten. Just sammui tuohon sängylle tissittelyn päätteeksi.. onneksi. Kävin aamulla vaunulenkin, jonka ajan nukkui ja JUST, kun olin hakemassa itkuhälytintä, niin perinteinen herääminen. Huokaus. Manducassa tai liinassa en aina viittis nukuttaa: hikoaa niin hirveästi. Joten mä olen todennut tuon sängyn hyväksi päivälläkin. Eikä nuku koskaan niin pitkään, kuin öisin.. eli ei hätää: tuntuu erottavan ne toisistaan kyllä. [;)]

Oli pakko ostaa kun kerran löysin kaupasta...Harmi vaan et oli ainoastaan jäljellä toi pinkki...No eipä se vauvaa vaivaa noi värit, ainoastaan vanhempia...Oisin halunnut sen äp-helistimen mut niitä ei enää löytynyt...Mutta nytpä löysin niitten verkkokaupan jossa vielä joitain jäljellä...Raattiskohan vielä ostaa ton perinteisen...[:D]

http://www.doublecheck.fi/

uusi kehitysaskel...Mun sisko tuli käymään kylässä ensikertaa pojan syntymän jälkeen ja otti pojan syliinsä niin pojalla alkoi huuli väpättää ja itku tuli...Eli taisi vierastaa...Sitten kun menin ihan viereen seisomaan et poika näki mut niin itku loppui samantien ja alkoi hymyily...[;)]

Meillä poika nukkuu päivällä monesti rattaissa - ne on meillä sisällä koko ajan - tai sitten nukahtaa mihin sattuu, sohvalle, meidän sänkyyn, lattialle... Laitan kyllä tyynyjä ympärille nykyään jos nukkuu jossain muualla kuin omassa sängyssä tai rattaissa, vaikka ei osaakaan vielä pyöriä, mutta äkkiäkös se oppii! Päivävaatteiden päälle laitan viltin.

Oon niin tyhmä ollu, että oon kanniskellu vauvaa kun se on itkeskellyt, tai siis esim. nukahtanu syliin ja kohta heränny tai ruvennu itkeskelemään - nyt kun oon koittanu laittaa rattaisiin tai lattialle niin nukkuu tottakai niissä paremmin kuin sylissä ja nukahtaa kohta uudelleen vaikka syliin nukahtamisen jälkeen siirtäisikin. Nykyään nukahtaakin paremmin rattaisiin tai johonkin paikallaan olevaan kuin syliin [:)] Vähän saattaa kitistä jossain vaiheessa, mutta sitten nukahtaa En vain tyhmänä tajunnu sitä ensin vaan ihmettelin kun itkeskeli ja kantelin ympäriinsä ja vaihdoin asentoa -- ei ihme ettei nukahda jos koko ajan asentoa vaihtaa! [&o] Oon ajatellu että jos olis vatsavaivoja, mutta pah, väsyny raukka eikä äiti anna kunnolla nukkua!

Nykyään kokeilen aina ensin lattialle tai rattaisiin laittamista ennen ku rupean kiikuttamaan ympäriinsä ja epäilen vatsavaivoja [8|]

On tää kyllä jatkuvaa opettelua tämä vauvanhoito! Ja vauvan viestien arvelua... [:D]

Meillä on Sme käynyt viime viikolla samalla tavalla, kaksi kertaa.. Aika hurjaa!!

Haniliini: ei ole peittoa lainkaan. Pelkät päivävaatteet tai maksimissaan joskus ohut peitto.

ootteko huomannut, että teidän vauvoilla olis sormet sillai söpösti pinsettiotteessa?[:)] Niklaksella on alkanut olla lähes koko ajan. Ensin oli peukku etu- ja keskisormen välissä ja nyt siirtynyt pitämään pinsettiotetta. Onkohan se joku pinsettiotteen harjoittelu-juttu vai sattumaa vaan? [:D] On kyllä niin söpön näköistä kun pikkuiset sormet koko ajan yhdessä ja muu käsi nyrkissä[;)] Sitä oikeaa pinsettiotetta saa vissiin odottaa vielä muutaman kuukauden.

Meillä on nukuttu nyt melkein viikko todella huonosti. Saattaa johtua rotavirusrokotteesta tai sitten sattumaa. Tunnin välein saa olla syöttämässä ja poika vielä tykkää herätä viiden aikaan kukkumaan [&:] Tai voihan nyt olla joku tiheän imun kausi tai vastaava.

[:D][:D][:D] Lemppi, meilläkin on käynyt noin. Mut ei kovin usein. Ja just aamu aikaan ei illalla koskaan.

Sme: mä kävin kans töissä tänään ja en tiedä oliko alahuulen käpristyminen ja hetkenpäästä pieni huuto vierastusta vai oliko muuten vaan huono hetki ku oli jättäny päikkärit kesken ja nälkkin jo alkas olla. Mut jotenki mä katoin kans vierastukseksi. Meidän mukulat aikas samanikäset. Mihin aikaan toi vierastus yleensä alkaa? Poika kun ei ole koskaan edes tiennyt mitä vierastaminen tarkoittaa nii ei ole kokemuksia. Ja jostain syystä veljen tytöt vaikka aiemmin asuin 450km päässä ja harvoin nähtiin nii eivät vierastaneet mua vaikka muita vierastivat.

Lidia: Hyvin olet oivaltanut nukkumisjutun. Kaikkee kannattaa vauvan kanssa kokeilla jos ei yksi asia ota onnistuakseen sen voi tehdä tosi monella eri tavalla. Eikä yhtään ite järkeilemällä voi edes löytää parasta vaan kokeilemalla mikä sopii kenellekkin.[:)]

Madie mun tietääkseni pinsetti ote tulee vasta 7- 10kk ikäisenä. Neuvola kortin vikalla sivulla on sellanen taulukko kasvu ja kehitys kuukausittain. Siihen ei pojan aikana neuvolassa merkattu mitään, joten merkkailin ite ja niin teen nytkin jos eivät mitään seuraavalla käynnillä merkkaa. Sieltä näkeekin helposti noita ikäkausia mitä uusia taitoja mihinkin aikaa osaa odottaa.

Meil meni viime yö huonosti. Itkun kanssa sain nukkumaan klo 23. Heräs klo 03 söi molemmat tissit ja oli ihan pirtee. Mä yritin kääntää kylkeä ja antaa tuttia ja tää vaan kääntyy takas selälleen ja tapitta mua isoilla silmillään, hymyilee ISOA hymyä ja jokeltelee.[8|]. Koita ny siinä sit olla. Kiappa se jossain vaiheessa kolmen ja kuuden välillä on hetkeksi nukahtanukki ku mäkin jossain välis tiedän unta nähneeni. Mut suurimmaks osaksi sen ajan valvonu ja koko ajan Siina oli silmät auki. Ainakin silloin ku mä sinnepäin katoin. [&o] Toivottavasti ens yö nukuttais vähä paremmin.

Hui, eikös vierastamisen pitänyt alkaa puolen vuoden tienoilla vasta?

Joo katsoin myös sitä neuvolakortin taulukkoa. Eli ehkä tää poika vaan jostain syystä tykkää pitää sormia niin eikä todellakaan tajua, että niillä vois joskus jotain tehdäkin[:D] Oon kuitenkin sen verran realisti, etten kuvittele lapsellani olevan mitään superkykyjä[;)]

argh, pojalle on alkanut tulla pikkuisen karstaakin[&:] Pitää yrittää saada sitä jotenkin pois. Onko vinkkejä? Voiko karsta muuten kutittaa vauvaa? Sitä kun on vähän kurmakarvoissakin ja poika on alkanut hieromaan otsaansa sylissä ollessa mun ja isänsä rintakehiin.

sormenpäähän vauvaöljyä ja hierot hellästi sitä karstakohtaa, meillä pojalle tuli otsaan tuohon hiusrajan kohdalle karstaa ja sillä tavalla lähti kokonaan ne pois.

Kannattaa muuten antaa sen vauvaöljyn (perusrasvakin käy) olla tunti, pari, ennenkuin pesee pois. Itse olen harjannut vauvan harjalla karstaa pois ennen ja jälkeen kylvyn. Öljyä en saanut pelkällä vedellä pois, lv:n pesuneste sitten toimi. Haisee melko pahalle jos öljyä jää päänahkaan [&:]

Siinalla kans karstaa vaikka kui paljon ollu jo monta viikkoa. Joka viikko sen pari kolme kertaa ku on kylvyssä käyty on öljyt laitettu ja harjattu ja harjattu. Päivän pari näyttää aina sen jälkeen paremmalta mut eipä ole hävinny mihinkään. Koko yläosa kupolista on karstassa ja sitä on myös otsassa kulmakarvoihin asti. Ärsyttävää.

Ei vissiin oikein muita konsteja ole? Vai onko?

Takaisin