Meille neuvolantäti sanoi, ettei vauvaa tarvitse erikseen "treenata" [;)] Juuri monipuolisilla asennoilla sylissä vauva itse opettelee kannattelemaan päätään ja motoriikka kehittyy. Olin jo vähän huolissani, kun poitsu ei yhtään viihtyisi mahallaan ja hyvin harvoin nostaa siinä päänsä pystyyn. Kuulemma ei syytä huoleen, kun sylissä pää kuitenkin nousee topakasti [:)]
Niinpä Dessa, ne hymyt on aivan ihania! Varsinkin jos vauva on ollut hetken yksin tai jonkun muun sylissä, kasvot oikein loistavat kun tulen lähelle [:D]
Eilen illalla meinasi tulla perheriita pojan takia.. Tai siis minun vikahan se oli.. Muutaman kerran poitsu aloitti pienellä kitinällä isänsä sylissä ja itku kasvoi sitten hirveään rääkymiseen, poika ihan tärisi ja kuulosti ettei saa henkeä :( Isä vaan keikutti poikaa selällään sylissä ja välillä hyssytti shhh ja huuto vain jatkui. Siinä vaiheessa minä koppasin pojan pystyyn syliin oikein lähelle, laitoin posken poskea vasten ja juttelin. Kappas kummaa, itku loppui. Kun näin oli käynyt jo muutaman kerran (nousin jopa sängystä ylös rauhoittamaan poikaa vaikka oli isin vuoro hoitaa yö), siippa näytti olevan melko äkäinen ja puhisi, että paljonpa tästä oli taas hyötyä :(
Joo ymmärrän, että teen karhunpalveluksen meille kaikille kun en kestä sitä rääkymistä ja otan itse syliin. Yritin kyllä varovasti neuvoa isää, miten itse saan yleensä pojan rauhoittumaan mutta viesti ei ilmeisesti mennyt perille. Eihän isukki ikinä opi jos aina päällepäsmäröin vauvan hoidossa.. Sydän meinaa särkyä kun poika huutaa hädissään eikä se kuulosta yhtään tyyntyvän. Kai tämä on joku äiti-juttu, tiikeriemon vaistot pukkaa päälle [;)] Pitemmällä juoksulla ei kyllä tule toimimaan..