Vauvat 6kk ->

Juuri kun pääsin avautuu että pelottaa koska neiti alkaa seisomaan nousee niin tossahan se päätti päikkäreiden jälkeen että nousenpa tässä sohvaa vasten seisomaan emoticon  Voi vitsit mä meinasin saada sydärin, tolla tytöllä kun ei oo vielä yhtään järkee päässä, saattaa heittää kädet ilmaan ja siinä saa sit se kuka ekana ehtii niin napata kiinni muuten kopsahtaa lattiaan. Nyt saa sit kasvattaa silmät selkäänkin, mä niin toivoin et olisin pari kuukautta saanu vielä odotella tätä. Varmaan joku kypärä hommattava..

Tosta naimisiinmenosta, mulla ei ole mikään kiire naimisiin, ei tosin olis nyt just varaakaan. Meillä aika iso suku niin vähän ahdistaa kun sitten pitäisi kutsua paljon porukkaa ja tulee kalliiks. Toisaalta myös haluisin ihan kunnon häät enkä mennä vaan maistraattiin. Yks tuttava juuri meni naimisiin viime vuonna eikä ne edes vuotta ehtineet olla kun jo erosivat ja nyt riidellään pojan huoltajuudesta. Me mennään naimisiin, jos mennään, vasta sitten kun tiedän ettei erota heti ekan puolen vuoden jälkeen..
Mä taas ottaisin ihan mielelläni miehen nimen, oltaisiin sitten kaikki samaa porukkaa kun nyt mies ja lapset erinimisiä kun minä :(

Meillä tyttö nukkuu milloin missäkin asennossa. Pyörii öisin niin mahottomasti etten millään jaksa seurata mitenpäin se on tai alkaa siirtelee kun siitä se vaan suuttuu :D
 
Petupapu; Teidän tyttö on kyllä niin paljon isomman oloinen kun mitä JAmi,vaikka ovat samana päivänä syntyneet..Mutta niin kai se on että tytöt kehittyy "nopeemmin"..tai niin oon kuullu :D Et pojilla kestäis himan kauemmin tajuta asioita..heh,niihän se menee aikuisenakin ;)

eilen oli Neukku päivä..Jami on kuulemma temperamentinen poika..AIJAA,en ookaan huomannu :DD Niin kauheesti omaa tahtoo löytyy tolta jampalta että luoja! uhmaa ootellessa...kröhm,en yyyhtään ymmärrä kehen olis tossa luonteessaan tullu..:D
8280g ja 68 cm..paino noussu vaan 400g ja pituus 1cm.
"temperamentinen ja ihana poika. kasvu tasaista,syö koht.hyvin,ei allergioita.iho hyvässä kunnossa,Tukeva kämmennoja,kierien liikkuu,Asiat kunnossa."
seuraava neukku vasta 8kk ja sekin lääkärikäynti.höh,täytyy ite kotona punnita ja mitata pituutta sit :)
Ei otettu sitä flunssarokotetta..ja neukkukin sano,että ei sitä oo juur kukaan muukaan ottanu :D


Jamille on hampuja tulossa ylös..ikenet ihan turpeessa ja kuola valuu kokoajan ja kutittaa..annoin aamulla ruosleivän käntyn jyrsittäväks :D tykkäs! sais puhjeta jo,välillä sellast kiukkuumista että oksat pois!

meillä on käytös housuvaipat,paljon kätevämmät meillä ne kun mitä teipparit! yötä-päivää mennään noilla!

meilläkin nokkamuki käytössä..toinen sellanen mistä tulee norona sitä tavaraa ja siin on kahvat ja toinen sellanen "taikamuki"..jami ei osaa kummastakaan oikeen ottaa,yhden ainoon kerran imeny kunnolla.mä oon vettä laittanu niihin ja antau ite harjotella sitä juomista.

tänää olis tarkotus tarjotella kalaa jannulle..aattelin enste kokeilla seitistä ja sit vasta ottaa noi tuoreet fileet kokeiluun..:)


 
Oonpas mä saanu keskustelua aikaseks naimisiinmenosta ja kihloista :) Joku tais sanoo, että naimisiin voi mennä ilman kihlojakin? Nykyäänkö voi vai? Luin just muutama päivä sitten nettisivuja missä nimenomaa sanottii ettei naimisiin voi mennä ilman kihloja. En kyllä kattonu koska se sivu on päivitetty tai muuta, mutta mäkin oon eläny siinä uskossa ettei se onnistu ellei oo kihloissa.
Täytyy taas sanoo, että mulle rahalla ei ole sellasta merkitystä. Se on vaan rahaa. En mä sitä suin päin tuhlaile, mutta täytyy sanoo että sitä vaan kertyy ja kertyy eikä se mua mitenkää onnellisemmaks tee vaikka sitä onkin. Mies hoitaa omia menojansa, mm. auto on sen nimissä ja se myös maksaa sitä lainaa pois ja on sen takia ihan pennitön aina, mutta entä sitte? Miksei sitä kerran vois sukulaisillee kunnon juhlat järjestää, mutta kuten jo aikasemmin sanoin niin meille ei tuu isoja häitä koska en halua jakaa päivääni sellasten ihmisten kanssa ketkä ei tuu keskenään toimeen. Ja kun juhlissa on alkoholia tarjolla niin tietäähän sen mikä fiasko siitä saattaa syntyä jos suku on paikalla. Kirkkohäät haluaisin silti, vaikka tilanne on näin. Ristiäisis meillä oli koko lähin suku ja muutama kaveri paikalla niin se teki 45 henkee yhteensä. Eipä jää montaa henkee jäljelle ku vähennetetään ne keitä en halua :D Ristiäisissä kuitenkin toivotettiin uus perheenjäsen myös sukuun ja siks siellä sai mun puolesta olla poppoota, mutta häät on meiän kahden juhla eikä sitä kukaan saa pilata. Sukunimestä en tiedä, miehelläni on vähän erikoisempi sukunimi mitä nyt ei heti tuu vastaan, mutta haluanko vaihtaa omani pois? Toisaalta sama nimi yhdistää meitä perheenä... Ja mitähän vielä, täytyy muuten sanoo että tästä aiheesta taitaa tulla aikamoinen sota tänne. Ei Skallo huolta kuitenkaan, että musta tulis sellanen hullu morsian  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/u065.gif[/img] enkä mä halua olla mikään prinsessa vaikka se nyt "mun päivä" oiskin. Enemmän taitaa mies toivoo, että näkis mut ees kerran elämässään meikattuna emoticon

milla_lla kiva kosinta emoticon  mutta mikäs sen parempi hetki.

Sormiruokailusta: Mä oon antanu maissinaksuja, päärynän mistä sai palan ja yskäs sen heti pihalle, keitetty bataatinlohko oli ihana kokeilu, Nea oppi sitä pyörittämään suussaan (niinku syödäänki oikeesti) ja se himo mikä sillä oli sitä kohtaan... :D Se oli haltioissaan.
Mä annan nukkua sängyssä ihan miten tyttö ite haluaa. Niinhän mäkin nukun. Ja ennen raskautta nukuin aina mahallani. Ymmärrän kyllä miks neiti hakeutuu itekki mahalleen useesti nukkumaan, se on paras asento minunki mielestä :) Osaa se siitä sitten ite kääntyillä suuntaan jos toiseenkin.
 
Heips kaikille! Ja mohomahalle paljon onnee kihlauksesta. Oli pakko
tulla kommentoimaan sun kirjotusta, älä nyt loukkaannu!!! Tottakai voi
mennä naimisiin ilman kihloja. Sehän on jokaisen oma asia hommaako
kihlasormukset. Voihan sitä olla kihloissa ilman sormuksiakin. Sehän on
vain kahdenkeskinen sopimus ja lupaus. Sitä
kihlaustahan ei merkitä minnekään kirjoihin ja kansiin. Missään esim.
Kelan lanketeissakaanhan ei ole kohtaa kihloissa. Vain avoliitossa. Eli olet
ollut avovaimo siitä asti, kun olet muuttanut miehesi kanssa yhteen!=)
 
*mimosa85* toki tiesin ettei sitä minnekkää ilmoteta tai muuta ja että olen avoliitossa ollut jo kauan. Kopion tänne yhen tekstin pätkän:
Nykyään kihlautumisella ei  mitään lainopillista merkitystä. Kihlaus on kahden ihmisen keskenään tekemä sopimus avioitumisesta. Tämän vuoksi ei ole mahdollista mennä naimisiin ilman kihlausta, vaikkei kihlasormuksia hankittaisikaan tai kihlajaisia vietettäisi. Yksikään oikeustoimikelpoinen ihminen ei voi vahingossa tai tietämättään solmia avioliittoa. Siksi se hetki, jolloin yhdessä päätetään avioliiton solmimisesta, on kihlaushetki. Luonnollisesti pari voi itse päättää, mitä hetkeä he alkavat kutsumaan kihlapäiväksi. Se voi olla päivä jolloin kosittiin, päivä jolloin sormukset vaihdettiin tai vaikkapa kihlajaisjuhlien päivä. Kihloihin mennään viimeistään siis sinä hetkenä, kun yhdessä haetaan avioliiton esteiden tutkintaa. Kihlautumisesta ei tarvitse kertoa kenellekään, jolloin ollaan ns. salakihloissa.
 
No siis se että päätetään mennä naimisiin on sama kun että siitä päätöksestä lähtien ollaan kihloissa. Niillä itse sormuksilla ei sitten taas oo mitään tekemistä sen asian kanssa. Eli jos siis pilkkua viilataan niin ei voi mennä naimisiin ennen kihloissa oloa, kun naimisiin meno vaatii aina suunnitelmallisuutta, kun ei sitä voi silleen vaan hetken mielijohteesta (ainakaan täällä Suomessa tehdä). Mutta siis mikään pakko ei oo hankkia mitään sormuksia tai muuta kihlautumisen merkiks. Eikä kertoa siitä kenellekään tai edes käyttää sanontaa "olla kihloissa". Missään kuulutustenhakupapereissa tai muissakaan ei kysytä asiasta mitään. Eli siis ihan niin kun toi kopsattu teksti sanoo.

Mä kans tykkään housuvaipoista, joskin oon vaan käyttäny noita Liberon ilmaisnäytteitä vasta, kun ne on paljon helpompi pukea tolle meidän jumppaajalle. Neiti kun ei pysy hetkeäkään paikoillaan, ei ainakaan selällään. Niin housuvaippojen kanssa ei ole pakkokaan. Teippivaipat menee aina miten sattuu, kun neidin on koko ajan pakko kääntyä kyljelleen ja mahalleen. Eli housuvaippapaketti onki siis seuraavan kauppareissun ostoslistalla.

Huh. Meillä on tnään urakoitu ja pesty koko talon lattiat ja tampattu matot yms. Neiti kun kohta lähtee tosissaan lattioita koluamaan, niin onpahan nyt sitten puhtaat lattiat. Toki tosta koirasta irtoaa jatkuvasti karvaa, että ei se sitä poista, mutta muuten on puhdasta. Ja kun kevään kurakeleihinkin on matkaa, niin eiköhän suhteellisen puhtaana pysykin:) Ihanaa. Puhtaat lakanat ja päivän ulkona tuulettuneet petivaatteet kruunaa kaiken:) Kun nyt vielä sais ton neidin unten maille niin vois jopa ottaa lasillisen viiniä:)

No joo... meillä on koko päivä harjoiteltu konttausasentoa ihan jatkuvalla syötöllä. Päiväunillekaan ei oo millään meinattu malttaa rauhottua. Paitsi ekoille unille, jotka olikin paljon pitemmät kun tavallisesti.

Ai tuli mieleen että miten teidän muiden pikkusilla mahat on nyt toiminu, kun kiinteitä menee enmmän? Meillä on viime aikoina melkein enemmän sääntö kun poikkeus että joka vaipassa on jonkunkokoinen kakka. Paitsi ei onneksi öisin.

Viime yönä testasin eka kertaa sitä, että neiti nukkui koko yön omassa sängyssään omassa huoneessa. Kävin kaksi kertaa syöttämässä yöllä, ja "yö" alkoi noin kello 21 ja aamulla huoneesta kuului ääniä vähän yli 8. Yleensä olen jättänyt viereeni viimeisellä syötöllä, ja silloin yleensä on nukuttu yhdeksään, jopa kymmeneen. Kun tuntuu nukkuvan myöhempään jos nukkuu vieressä. Voipi olla, että jätän tästä eteenpäin ainakin arkisin sinne omaan sänkyynsä, jos vaikka siitä se rytmi aikaistuisi. Tosin tänäänkin täällä edelleen kukutaan ja kello on jo koht kymmenen, vaikka on herätty jo kasin pintaan, eli meille aikaisin.

No mutta, nyt jos yrittäisin neitiä taas unille...
 
Meillä taas noi housuvaipat on todettu huonoiks.. Ei olla niitä ostettu, mutta tuli jonkun verran siinä liberon pakkauksessa jonka sai puolivuotiaana. Joka ikinen pissi on tullu läpi niillä vaipoilla.. Ja mun mielestä ne on hirmu vaikea pukea! Luulin eka että ne ois helpompi pukea kun tarravaipat mut toisin kävi. Meillä niitä vaippoja ei siis olla ostamassa vaan mennään noilla tarravaipoilla jotka on hyviks todettu:)! En sitten tiedä, voihan ne olla sitten myöhemmin parempia.

Mä oon kans aina luullu että naimisiin voi mennä ilman kihlojakin. Mä olin exän kanssa kihloissa, mutta ei meillä ollu tarkotus ees ikinä mennä naimisiin (luojan kiitos!), sormuksestaki tuli ihottumaa niin eiköhän tuo ollu jo sen merkki että ukko oli väärä :D. Nykyään sitten ois ihan aidosti ihanaa omistaa se sormus :) Tosin en mitenkään halua painostaa miestä (ollaan kyllä puhuttu ja mieskin on osottanu vihreetä valoa mutta nyt taitaa olla vähän rahasta kiinni). Enkä tavallaan ees hirmusti uskalla kysellä asiasta, on kertonu että exänsä ois halunnu kihloihin muttei itte halunnu niin oli vaan sanonu että "eikai nyt".. Eli jos kysyisin ja tulis tollanen vastaus niin tietäisin heti ettei halua ja se ois sitten siinä. Mun kaverin mies aikoinaan kosi mun kaveria jollain oikeesti lelukaupan pilipali sormuksella ja mua se niiiin huvitti :D hommashan nuo vuosia myöhemmin ihan oikeetkin sormukset, mutta mä kyllä suuttuisin jos mies mulle jonkun pääsiäismuna sormuksen kiikuttais ihan vakavasti :DD Mutta jos joskus naimisiin pääsisin niin kyllä mä iiihanat juhlat haluaisin, tosin sukulais-perhe-kaveri piiri on niin pieni että tuskin tulis 10 enempää ihmistä:D ristiäisissäkään ei ollu kun 5 vierasta ja nekin oli kummit ja mummot/pappa. eli ei käytännössä yhtäkään vierasta. mut toisaalta, olis aika kamalaa jos häissäkin olis joku 100 vierasta. että mulle kyllä riittäis ihan muutama:D ja mulle se avioliitto merkkais oikeesti paljon, niin että siinä sitte myös oltais yhdessä. ja jos ero tuliskin, niin en varmasti menis uusiin naimisiin. mua ihan ärsyttää yks tuttu joka on mun ikänen (25) ja ollu jo 5 kertaa naimisissa ja taas menossa :D voi sitä rahanmenon määrää..

Nyt on alkanu myös huolestuttaa ettei vaan poika olis kissoille tai pölylle allerginen..toistuvasti toinen silmä (aina sama silmä) rähmii ja punottaa.. Sitten kun meinaa että soittaa neuvolaan ja kysäsis että tarviisko jo lääkärillä käyttää niin tadaa, silmässä ei ookkaan enää mitään! turhaa varmaan viedä sillon kun silmä on terve. ois kyllä niiiin kiva saada tietää mistä tulee jne. osais sitten helpottaa pienen oloa. vaikka muuten tuo on kyllä ihan perus hulivili niinkun aina.
 
Onnittelut mohomaha:lle! <3

Me tosiaan mentiin kihloihin pojun kastepäivänä 22.8.10, niinkuin täälläkin asiaa silloin hehkutin :) Naimisiin menosta ollaan puhuttu sen verran, että ei vielä.. Eikä mulla kiire ookaan.. Mutta Gibsonin tavoin miettinyt, että jos miehelle sattuis jotain, eikä naimisissa olla, niin aika tyhjän päälle jäätäis pojun kans!

Vaipoista, en muista joko oman mielipiteeni siihenkin sanoin, mutta mä tykkäsin ihan tosi paljon niistä liberon housuvaipoista mistä tuli näytteitä up&go laatikossa! Toki myös teippivaippoja käytetään, vaikkakin niiden paikalleen laittaminen onkin jo oma haasteensa..

Talvihaalarista sen verta, että ostin lindexistä sellaisen beige-ruskea-harmaa-ruudullisen, fleece-karvavuorisen toppapuvun kokoa 74, on se suloinen puku, mutta lähinnä siks että ärsyttää kun joka kolmannella vastaantulevalla mukelolla samanlainen puku (tarkoittanen äp pukua) ja mä koen jotenkin, että lapselta lähtee puolet persoonastaan samanlaisen puvun takia? Noh, tämä on mun näkemys.. Pari kertaa niillä kovimmilla pakkasilla taisin äp haalaria käyttää kun siinä tuulenpitävämpi pinta, mutta paremmin tuo lindexin haalari itseasias pitää lämpimänä!!

Nyt ollaan viikko oltu ilman kuumetta, eli kutakuinkin terveitä. Anoppilassa tuli vihdoin käytyä, oltiin nyt ma-ke imatralla. Voi hohhoijaa.

Neuvolakuulumiset on sit tuol omassa topicissaan.

Mitähän muuta.. Pitäis ne hoitovapaa ja kotihoidontukihakemukset täyttää ja kiikuttaa kelaan :( AHDISTAVAA!

Meillä melkein poju konttaa, askelmia pääsee mut sit lysähtää ja jatkaa ryömien. Ja ei kuulkaa mee kauaa, kun tuo tajuaa miten siitä konttausasennosta noustaan istumaan! Kääks.. Kyynärnojaan kyljelleen jo jää konttausasennosta, eli odottamaan jään koska tajuaa kädellä ponnistaa ylöspäin. Minun vauva<3 Ja volyymi, se on nyt löytynyt! Ääntä lähtee nii julmetusti. Päristellään niin että kuola lentää ja välillä sitten taas kiljutaan niin korkeelta ettei ääntä edes tuu :D Varsinkin konttausasennossa tykkää kiljua ja hakata jollain lelulla/ tutilla lattiaa. Toinen kiva on ryömiä keittiötä edestakaisin (meillä pitkulainen keittiö) ja päristellä ihan tosissaan. Jepjep, that´s my boy!

Josko sitä menis nukkumaan.. Adios!
 
Onnea mohomaha!

Täällä on ollu aika rankka kaksiviikkonen. Syy: Mies on lomalla! emoticon  Tuntuu että vieraita lappaa koko ajan ja uuden vuoden aloitin maha taudilla! Yöllä alkoi oksentelu ja kesti iltapäivään... Tyttö ei silloi yöllä rauhoitunu miehen syötettäväksi vaan hermoili parituntia, miun oli pakko nousta sängystä ja syöttää ja nukuttaa.
Onneksi se päivä meni sit paremmin.

Roosalla ei oo vielläkään yhtään hammasta. Kovasti pureskelee kaikkea ja sylki valuu, kaipa ne sieltä on tulossa...
Jännityksellä odotellaan milloin oppii konttaamaan... kova on halu päästä eteenpäin. Välillä on jo konttaus asennossa vähän aikaa emoticon  Kova on tyttö höpöttämään, unissaakin jokeltelee. Näkiköhän yöllä unta hyppykiikusta? Jalat vaan viuhto ja sänky kolisi.

Löysin netistä kankaskaupan! Pitää laittaa tilaus menemään kun ensin päätän mitä tytölle ompelen. emoticon

Eilen saatiin sukset vaunuihin, en tiiä sitten tuleeko niitä käytettyä mutta pitää niitä ainakin kokeilla emoticon

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Kohti uusia seikkailuja !emoticon
 
emoticon MILLAA onkin kosittu ihanassa paikassa... :)
meillä ei kumpikaan kosinut kumpaakaan. sormukset ostettiin hetken mielijohteesta oulussa prätkäreissulla meidän vakio sormusmyyjältä ja ovat siis kumpikin erilaiset ja ei todellakaan mitkään normi kihlasormukset. kapinoin siinäkin ns. normisysteemejä vastaan. 

HENNIV meillä kanssa tykätään noista housuvaipoista. tosin ne mitkä tuli liberopaketista on jotenkin liian pienet joten käytössä seuraava koko. meillä viivi on muuten melkein samoissa mitoissa Jamin kanss. viivi vaan painavempi.. huuuuuiii.. kuinkahan iso likka tuosta oikein tulee. neuvolassa täti vaan tuumasi että mennään ihan normikäyrillä että ei huoleen ku taas pelkäsin että ne pistää meidät laihikselle..
nokkamuki meilläkin ollut käytössä reilu kuukausi sitten. alussa meni ihan hyvin mutta sitten  viivi alko vaan puree sitä nokkaosaa.. :)  joten palasin taas käyttää pulloa.

TALVIHAALARISTA viiville ostin jo syksyllä lassien ihanan vaaleanpuna/harmaa pöllötoppiksen. tosi ihana. ja onn ollut ihan mielettömän lämmin. harmittaa vaan että koko 68 alkaa jo olee pieni. mä inhoon sitä äitiyspakkauksen haalaria joten se ilmeisesti jää käyttämättä. tosi ankee ja tympee. kyllä lapsella pitää värejä olla. onneksi saatiin lahjaksi uus haalari.. joka ei ihan oo mun mieleen väritykseltää mutta ilmeisesti on tosi hyvä kun on maksanut melkein satasen.(jäänyt hintalappu kiinni :D ) ja vettäpitävä ja likaa hylkivä. joten ihan hyvä kun aletaan enempi tuolla maassa koluee.

MASSUN TOIMINNASTA.viivillähän oli pienempänä vähän hidasta toi ruuansulatus mutta nyt kun mennään isommilla sosemäärillä niin kakkaa kyllä tulee sen kolme kertaa päivä. huhhuh.. me kyllä syyäänkin viivin kaa luumua monesti puuron seassa joten kai se tekee tehtävänsä.

kiitos vielä niistä sormiruokavinkeistä. meillä kovasti harjotellaan keitetyllä pataatilla.. :) ja vesimeloni näytti hajoovan kivasti suuhun.. :)
en muista kirjotinko tänne mutta viivi sai pari päivää sitten eka kertaa valmisruokamössöö.. tähän asti tehnyt kaikki itte.. mutta halusin vaihteluksi kokeilla luomulasagnea (6kk).. voi hyvänen aika miten viivi siitä tykkäsi. siinä ollut tomaatti vaan vissiin nosti pariksi päiväksi punasen ryyhelmän poskiin... viivi ihan selvästi tykkäsi siitä ihan kauheesti. saa nähä tuleeko osteltua noita luomujuttuja enemmänkin..

 viivin päivärytmin on nyt sitten saatu tosi kivuttomasti muutettua siitä iltakukkumisesta siihen että simahtaa ysin pintaan. ja oli kyllä tosi helppo juttu. herätin vaan viivin parina aamuna kasin pintaan ja viimeset päikkärit jotka ajoittuu sinne viiden kuuden kieppeille herättelin kesken, josta viivi ei ollut moksiskaan. ja sitten vielä ollaan kylvetty siinä ennen ysiä niin johan ipanan on väsy ja simahtaa sit heti. saadaan mekin ukkelin kaa omaa aikaa iltasin. eikä ipana hihku ja touhua puolille öin.. mulla vaan tekee tiukkaa herätä 7-8 aikaan.... huah. tänäänkin ollut toooosi väsy. huah.
mutta nyt taas soseidan tekoon... mukavaa viikonloppua mammoille ja taaperoille.
 
IT`S A BOY!!!

Eli terkkuja ultrasta! Niin se vaan menee, että oon toukokuussa VIIDEN POJAN äiti!!! Kyllä vetää suun hymyyn ja mielen niiiiiin nöyräks! Ihan uskomattomalle tuntuu nyt! Eli ne Hello Kitty-jutut jää mun osalta ostamatta...mutta ei se mitään, hieno sarja saadaan!
Loistavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Tyttö Koo kirjoitti:
IT`S A BOY!!!

Eli terkkuja ultrasta! Niin se vaan menee, että oon toukokuussa VIIDEN POJAN äiti!!! Kyllä vetää suun hymyyn ja mielen niiiiiin nöyräks! Ihan uskomattomalle tuntuu nyt! Eli ne Hello Kitty-jutut jää mun osalta ostamatta...mutta ei se mitään, hieno sarja saadaan!
Loistavaa viikonloppua kaikille!!!

hihii.. ihanaa. pikkupojat (ja vähän isommatkin) on niin ihania.. emoticon onneksi olkoon!!!!!!

 
Hei!

Skallo toivottavasti yöt rauhoittuvat!! Kaverin lapsella oli samanlaista ja hän on nyt yksityisellä allergiaselvityksissä. Keliakiakokeet tehtiin heti ja maidoton ruokavalio oli kokeilussa. En kyllä nyt tiedä löytyikö jotain. Niin ja se Luonnollinen lapsuus  -kirja on tuttu mullekin. Tosi mielenkiintoinen!! Täytyy lainata se uudestaan, ku ekalla kerralla en ehtiny ku silmäillä sitä.
Naimisissa ollaan oltu jo kohta 8 vuotta. Meille se oli tärkeä juttu nimenomaan sen takia, että kaikki on sitte virallisestikin yhteistä. Meillä on yhteiset tilit, auto, talo, koira ja lapset. Ihan sama kumpi tienaa ja mitä ja mihin sitä rahaa käytetään, kun yhteisen hyvän eteen kumpikin toimii kuitenkin. En hetkeäkään ajattele ettenkö vois ostaa itelleni jotain nyt kotona ollessani, jos tilillä on rahaa, vaikka se raha onkin miehen tienaamaa.

Sormiruokailu sujuu hyvin! Ja leikkaan kasviksista sellaisia nyrkkiä pidempiä lohkoja ja höyryssä kypsennän ne. Bataatti ja parsakaali on herkkua! Hedelmistä menee ainakin päärynää, banaania, vesimelonia, omenaa. Ne ihan vaan pitkinä palasina, vaikka varsinkin päärynä ja banaani ei meinaa millään pysyä näpeissä... Niin ja kuivattuja hedelmiä imeskelee innoissaan, kiitos vaan Skallo  Sormiruoka-ketjun Punnitse ja säästä-vinkistä! Lihoista olen antanut kanaa fileenä ja nautaa sisäfilepihvinä ja jauhelihapihvinä. Kalapuikot (ilman kuorrutusta) on suurta herkkua ja helppoa sormiruokaa! Ranskalaiset perunat (ilman suolaa) maistui kanssa hyvin ;). Hampaita on vasta kaksi pikkutynkää, mutta ikenilläkin jauhaminen onnistuu hyvin. Välillä herra tunkee suuhunsa tosi isoja paloja, tänäänkin varmaan 3/4 kalapuikkoa, mutta auttaa hyvin sormilla liian isot pois suusta.

Siitäkin huolimatta, että anoppi-ketjusta luin ikäviäkin kommentteja pottailusta, tunnustan, että potta on lopultakin kaivettu esille ja pissat tulee sinne jo hyvin! Alusta asti ne on tulleet vaipanvaihdon yhteydessä lavuaariin. 
 
voi PRKL että mä vihaan hampaiden tuloo...kai se ny kostautuu kun ei ollu kahdest ekast hampaasta mitn oireita...aargh..hirvee kiukkukalle Jami aina välillä(onneks ei oo koko aikaa..) ja sit yöt...viime yönäkin Jami meni nukkuun 21 aikoihin..heräs sit joskus puol 1..hirveetä huutoo,no eikun suppo pyllyyn ja pakko oli tavoistani poiketen antaa toiselle maitoo,että rauhottuu,kun ei tuti tai sylittelykään auttanut enää..valvotiin varmaan 2 saakka,kun ei millään meinannu asettua..rupes jo epäilyttää että menikö se suppo sinne olleskaan,mutta en sitä vaipastakaan löytäny,että kaiketi..
Ruokien maistuminen on sellasta arpapeliä että! Muksun jauhepuuro maistuu,hedelmäruuat maistuu sillon tällön,vaan kasvis/liha ruokien syönti on yhtä tappelua(vaikka tarjonnu kaikki kylmänä/huoneenlämpösenä/lämpimänä,mikään ei oikein uppoo..
sit pitää silti tarjota noita kasvispöperöitä vaikka tiiän lopulta hakkaavani päätä seinään kun muksu ei syö..monet kerrat jo ollu sen kannalla,että omatekemät lentää kartanolle ja poitsu syö pelkkää kaupanruokaa..vaan ei luonto anna myöten lopettaa noitten itetehtyjen antamista..:D..enkä halua mennä sillekään linjalle,että annan sille vaan sellasia mitä se mielellään syö,eli hedelmiä/marjoja..mut toi syömättömyys on jatkunu siitä lähtien kun noi hampaat alko oireileen ihan urakalla,että toivoa sopii että lakkoilu johtuis ihan vaan hampaista! Hope so!

että näin meillä..kivaa viikonloppua! :D


TyttöKoo;


ONNEA vielä täälläkin!!!! <3 <3 ihanaa!
 
henniv :(((((((( emoticon
meillä hampien tuloa vasta ootellaan.. saa nähä mitä se meille tuo tullessaan..
tosta syömättömyydestä: mun pikkuveli alko jo vauvana olee tosi ronkeli ruokansasuhteen. sille ei saanut mitään oikein alas. sen pelastukseksi tuli se  omenapuuro (oiskohan ollut silloinkin muksun, en muista) aamuin illoin, sitä se oikeesti söi sinne kuus vuotiaaksi asti... sille ei saanut mitään muuta oikein alas ku makkara/nakkikeittoo, jauhelihaa ja spagettia... ja paahtoleipää.... muistan että se oli ihan kauheeta tappelua aina sen syöminen. se ei vaan suostunut syömään.sillä oli aina maha kipee ja tutkimuksissa selvis että sillä oli laktoosi-intoleranssi mutta ne kipuilut ei loppunut vaikka alko noudattaa laktoositonta ruokavalioo ..   ja sitä kauheeta ruokatappelua  jatku sinne 6v asti. koulussa se oli aina viimenen siellä ruokalassa mutta silloin oli pakko syyä koulussa joten se pysy hengissä.kotona se istu tunteja lautasen vieressä ja sai syötyä siitä pari lusikallista....  sitten siitä tulikin yläasteelle mennessä kasvissyöjä.
 
:(( muistan meidän äidin kauheen hädän silloin ku veli oli ihan pieni kun se vaan itki kuukausia. silloin ei kukaan ees ehottanut että kokeiles rintamaidon ja tuttelin tilalla riisi tai soijamaitoa... ja testitikin tehtiin vasta kun poika oli huutanut melkein vuoden...... mutta eipä se muutanut sitä tilannetta, se ei vaan halunnut syödä mitään..mutta kyllä siitä kasvo ihan reipas 180 cm poika. :) kiitos ilmeisesti sen omenapuuron. :) 
huh. viivi hoksasi nyt sitten eilen että nousee konttausasentoon ja heijaa eess takas.. sitten kun ajattelin että kohta varmasti lähtee niin lähtihän toi mutta taakkepäin!!!!!!!! emoticon mikä ihmeen perruutusvaihe tolla oikein on. nyt sitten ollaan kokoajan jumissa milloin missäkin.... ja hiiirrrrrrvvee huuto. :D
 
Henniv Sun ruokateksti oli ihan kun mun suusta vielä joku aika sitten!! Tiedän sen turhautumisen tunteen!! Hedelmäsoseet uppos hyvin, ja puuron sai menemään kun oli tarpeeks hedelmäsosetta, mutta kasvis- ja lihasoseitten kohalla neiti veti suun viivaks heti ekan lusikallisen jälkeen. Että oli turhauttavaa. Aloin sitten kokeilemaan omatekosten lisäks myös kaupan soseita, ne uppos jo alkuun vähän paremmin, ja vaihtelin eri makuja. Ja sit ne alko uppoo paremmin ja paremmin, ja aloin sit sekottamaan puolet omaa ja puolet kaupan sosetta. Ja uppos. Nyt uppoo omatkin taas pelkästäänkin, kun pikku hiljaa vaan niitä myös tarjoon, ja jos ei uppoo, niin sekotan kaupan sosetta joukkoon. Tein myös niin, etten enää tarjonnut pelkkää hedelmäsosetta ollenkaan, ainoastaan puuron seassa. En tiiä onko se vaikuttanu asiaan, kun tavallaan jäi vähemmälle se makeen syöminen, niin alko maistumaan taas vähemmän makeetkin. Tai sitten se oli vaan joku vaihe, protesti tissittelyn vähenemiselle tai jotain.

Mutta siis, jatka vaan sinnikkäästi tarjoomista!! Tiedän et se ottaa päähän kun vaivalla tehdyt soseet menee hukkaan. Meillä ne meni koiralle. Nyt meillä menee pääasiassa kaks kertaa päivässä noin 100 grammaa vihannes/lihasosetta, joskus kokonainen kaupan pieni purkillinenkin. En sitten tiedä kuinka paljon pitäisi mennä. Noiden lisäksi syö puuron aamuin illoin (puoli desiä hiutaleita ja desi vettä + hedelmäsosetta).

Ai niin, kokeilin myös niin että dippasin vihannes/lihasoseita johonkin hedelmäsoseeseen, sekin toimi välillä:) Mutta sitten siirryin kokeilemaan noita kaupan soseita, kun ei se dippailu oikein innostanut. Mutta kokeile sitäkin!

Seuraavaks mä aion tehä ihan "oikeita" ruokasoseita, ku aiemmin oon tehny vaan yhtä ainesta per satsi, eli mulla on eri pusseissa kuutioina bataattia, porkkanaa, maissia, kanaa, jne. ja niistä sekotan aina mielen mukaan. Nyt kokeilen miten uppoo jos teen risottoa ja pataa ja ties mitä, ja maustan niitä vähän. Jos vaikka tommoset "oikeet ruuat" maistuu sitte paremmin, ihan niinku noi kaupan ruoatkin.

Semmosia... meillä on nyt tuntunu rytmi aikaistuneen aavistuksen. Tänäänkin herättiin jo ennen kaheksaa, ja nyt mentiin jo ennen yheksää nukkumaan. Saisi kyllä jäädä tollanen rytmi. Sopis mulle. Kun vaan vielä ite pääsis aikasin nukkuu... täällä tulee aina kukuttua niin myöhään!

Ja jeee! Meillä on nyt keksitty miten päästään eteenpäin! Vielä ei mitään pitkiä matkoja mennä, mutta ihan selkeesti päästään jo eteenpäin käsillä vetäen! Ja konttausasentoa on taas harjoteltu koko päivä!:D Tänään neiti on myös nukkunut poikkeuksellisen pitkät päikkärit: ekat 3 h ja tokat 2 h. Ihan ihme päivä!

Ja pakko vielä hehkuttaa kun oon niiiin ylpee meidän koirasta, se kun aiemmin vähän kyräili ja kyttäs pikkuneitiä, ja haukkukin kun neiti alko enemmän liikuttelemaan itteään, niin nyt meidän otus on viimein sopeutunu siihen (tai sanotaanko että viimesen kuukauden ehkä), ja antaa neidin ottaa omia lelujaankin ja koskea niihin vaikka itse niillä leikkisi juuri, ja tulee neidin viereen ja tuo leluja ja muutenki käyttäytyy tosi mallikelposesti:) Eli selkeesti koruus mieltää neidin ihmiseksi, eikä esim. toiseksi koiraksi. Kun toisen koiran kohdalla esim. leluista syntyy samantien kauhea meteli!

No joo... olipa taas tekstiä. Nyt painun saunaan!
 
Harmittaa ku olis ollu hirveest kommentoitavaa tulleisii teksteihi, peräti kaks sivuu sitte viime käynnin! :) Mutta kun täs päivitetys ei pysty laittaa palkkii tät kirjotusluukkuu... Enkä mä enää muista mitä kaikkee piti kirjottaa :D

No yks oli ainaki mitä Petupapu kirjotti et kaikki asiat unohtuu päästä :D Mä unohdan aivan kaiken! Tärkeimmät tapaamiset pitää aina laittaa kännykkää ylös... Eikä ikinä ennen raskautta oo ollu tällast ongelmaa. Mummo aina nauraa ku unohan asioit, ku hänel alkava dementia, et unohtelee ne toisetki näköjää :)
Esimerkkinä vaik, veli oli Rukal käymäs ja olin vissii kolme kertaa luvannu laittaa sille siskon osotteen korttii varten, sit soiteltii taas ja sanoin et katon ja tekstaan sen osotteen heti puhelun jälkee ettei taas unohu... Joopa joo, muistin asian seuraavan kerran ku veljen kortti tipahti postiluukusta ja oli jo tullu reissusta..
Ärstyttää toi unohtelu itteää ihan suunnattomasti!!

Sit avioliitosta, hanin kanssa vähän samoilla linjoilla, en ikinä oo haaveillu häistä, en usko avioliiton kestävyytee jne jne... Meille miehen kaa lastenvalvojakii isyystunnustukses alko puhuu et kannattaa mennä naimisii esim jos toine tienaa hyvin tms, jos sattuu elättäjä kuolemaa ni ei saa puolison eläkettä... lapsi saa kyl lapsen eläkkeen mut ei avopuoliso. Oli tosi positiivinen keskustelunaihe isyydentunnustukses :D:D

Ja hani sano et pelottaa vähä antaa sormiruokaa jos menee isoi paloi kurkkuu. Kyl ne tulee kakomal ulos :D Mul oli jääny vahingos isompi porkkanan pala soseesee ni tuli joo pala kakomal mut niin tuli sit peräs soseetki emoticon  Ei hyvä...

Meil poika on aina syöny kaiken mitä on tarjonnu ku linnunpoika, suu on auki ennenku lusikkaa ehtii tarjoo. Mut nyt on tullu vähä ongelmii puurojen kaa. Mietin et voisko johtuu ku joku mainitsi et jätti pois pelkän hedelmäsoseen annon ni autto, ku meil syödää välipalaan puuroo hedelmäsoseen kera, mut lähiaikoin ku ollaa oltu kyläs ni oon antanu pelkkää hedelmäsosetta ni josko vaikuttaa...
Ja poika syö kiltist vaan kun mä syötän... =/ Temppuilee heti jos mies syöttää tai kaveri tai mummon on syöttäny. Jälkimmäiset ei onneks anna periks mut mies aina luovuttaa jos satun ite olee paikal ja sysää mulle sen syötön. Yritin tänääki olla kaupas sen verta et ne ois syöny välipalan ku tuun takas, mut heti ku pääs ovest sisää ni mies tyrkkäs mulle syöttöpuuhat vaik yritin estää :D Yritin jo aikoi sit puhuu et ois hyvä jos hänki syöttäs poikaa aina ku on kotoon ettei käy näin.. No, ehkä se siit. Kohtha poitsu syö jo ite ;)

Ja tais olla Papu82 joka kirjotti et kaikki on yhteist... Juuri noin mäki toivosin asioitte olevan!! Ei vaa ton ukkosen kaa onnistu.

Millan mies on ollu ovela :D :) Ainakii hyvä kihlajaispäivä teil!!!
 
Piti käydä tarkistaas mitä unohtu...

Eli se olikii sitäpaitsi Koukku joka puhu et yhteiset tilit, rahat, omaisuus jne...

Ja mahallaa nukkumisest, ni meil poika nukkunu aina mahallaa (ite en kans osaa nukkuu muuten), ainut huono puoli on ku on kipeenä: ei pysty tyynyy esim laittaa alle, eikä myöskää toimi se periaate et huomais korvatulehuksen yöllisist herätyksist.
Oon kyl yrittäny jossaa kohtaa saada selällää nukkuu mut se on yhtä huutoo, kunnes käännän mahallee ja nukahtaa sekunnis. Nykyäähä osaa kyl kääntyy mite ite haluaa et ei tarvii olla kääntelees.

Apua viel oli joku juttu... miten hitossa voi olla näin lyhyt muisti emoticon 
Aivan, et on siin summerwinen kaveri saanu aika hätäsee avioituu ja erota :D:D Joha siin on aina puolen vuoden mietintäaikakii ennenku saa edes erota... Ei hyvä luoja... Mitä ihmeen järkee sit ees mennä naimisii.... Ja mistä ihmeestä se on ees löytäny kuus miestä "joo-mennään-vaan-heti-naimisiin-tyyppiä!" Sorry, toivottavast et loukkaannu kaveris puolest, kävin vaa tosissaa laskee noit vuosii ja avioliittokertoi...
 
Cira, en loukkaantunu. Mä oon ihmetelly ihan samaa, että miten ja mistä löytääkin sellasia ukkoja jotka haluu heti naimisiin, ainakin vielä siltäkin kannalta että kai ne ukot aina tietää miten monesti on ollu ja miten vähän aikaa emoticon  Outoa. Tää kaveri nyt vaihtaa miestä aina ihan pikkuviankin takia, kai se on vaan joku tapa että haluaa vaihtaa sukunimeä kun sukkiaemoticon ! Ja nuorena kun alottaa niin montakohan kertaa se sitten on vielä naimisiin menossa elämänsä aikana :D!
 
Sunnuntaihuomenia mammat! olipas tullu ihanan paljon tekstiäemoticon oli taas niin ihana yö että että! ei riittäny normi parin tunnin välein heräily, neljältä kauhee ähinä-> otin meijän väliin nukkuun(viime aikoina auttanu)->tunti ähinää ja vuoron perään miehen ja mun naaman lääppimistä->takasin pinnikseen ku meni hermo->siellä vaan mahalleen ja pyörimään pinnistä ympäri->kuuelta annoin tissiä jos sillä rauhottuis->taas pinniksessä seikkailua kasiin asti jolloin tää mamma lähti toiseen huoneeseen nukkuun ees silmäyksen verran->ysiltä kaikki ylösemoticon  Liekki on oppinu mahalleen kääntymisen jo aikaa sitten mutta nyt sitten tajus et sangyssäki vois touhuta! On toi liikkuminen kehittyny kyl huimasti, just naurettiin ku olkkarin lattialla meni päättäväisesti kerta toisen perään suoraan xboxia räplään kun sitä tarvii vaan hipasta niin syttyy valo ja kuuluu plim!emoticon hooh, onneks on viikonloppu niin voi ees vähä tosta miehestä apua...  niin meil ei tosiaan herra nuku mahallaan ku heti alkaa vaan punnertaa ja touhuamaan..

kiva koukku et vinkeistä ollu jotain iloa :) mitäs mulla muuta hmmm.... niin tost naimisiinmenosta vielä, puhuttiin mummon kans siit miksei olla naimisissa,(tiän et hänen ikäpolvella on ollu ihan eri juttu avioliitto ku nykyaikana) ja kun selvitin et Liekille sillä ei varmasti oo väliä, niin useet ei oo nykyään naimisissa et tuskin koulussa siitä kiusataan ja mummon viiminen argumentti oli just omaisuus ja kun siihen totesin et ei meil oo kummallakaan mitään omaisuutta niin hyväksy mummokin sitte asianemoticon  käytännön puolesta ainoa syy avioliittoon meillä ois nimenomaan just nää omaisuus-perimis-asiat mist muutki on puhunu, mutkun ollaan köyhiä, ei oo asuntoja eikä autoja niin ei oo ajankohtasta :)

tost syömisest vielä, meillä herra syö kaiken mitä iskä antaa, mun kans saattaa tökkiä välillä, mutta ihmeen hyvin kaikki maistuu, luulen et senkin takia että oon pitäny aika pieninä noi määrät jotta imetys vielä jatkuis..
 
Takaisin
Top