Vauvat 6kk ->

LauraElinakin taas remmissä :) teilhän on taas menoa, muistan joskus aiemmin ihan hengästyneen lukiessani mitä kaikkee reissuu ja ohjelmaa teil oli, itel meinaa nääs joku junamatkakin vauvan kans olla ylivoimanen suoritusemoticon  koklaa Jeminan kans sormiruokaa, meil Liekki on niin onnessaan ja tohkeissaan mussuttamassa jos annan sille jotain mitä samal ite syön...ihan eri innokkuus ku soseitten kans... meil oli toi tissilakko melkeen viikon ja on se hirveetä se huoli jos toinen ei syöemoticon  mut ehkä tyypillistä näitten iässä?  tsemppiä sinne!

mul on täs työn alla "luonnollinen lapsuus"-kirja, voin siitä sit tänne tyhjälle palstalle paasailla ku saan luettuuemoticon pistää kyllä miettimään tätä meininkiä kun hieman kyseenalaistaa vallitsevia tapoja ja aattelee ihmistä evoluutio-näkökulmasta alastomana apinana... esim. imetys; miten me ollaan niin hukassa sen kanssa? jos miettii vaik et jos joku sata vuotta sitten imetys ei oo onnistunu->lapsi on melkein poikkeuksetta kuollu... nojoo, onpas hilpeetäemoticon on toi imetys ollu tässä itellä mielen päällä niin koko ajan, nyt onneks poika syö mutta ei meinaa malttaa oottaa herumista, ja itestäni huomaan et se kestää normaalia pitempään kun oon sen verran hermostunu..huooh...ja viime yönä tuntu taas et tissit on ihan tyhjät koko ajan...plääh, tarttisin varmaan jotain imetys-terapiaaemoticon
 
mohomaha jyy kyllä KULTAISEN :D ja Jarkoltahan minä sen. Olin joskus puhunu sille siitä ja se oli laittanu korvan taakke. Ihana <3

minähän sitten kokeilin ja otin tytön tänään taas piiiiitkän tauon jälkeen rinnalle. Ja ihmetyksekseni (kauhee sana :D) sain huomata et toinenhan alko ihan onnessaan imemään! Saas nähä mitä tästä tulee. Jarkkokin oli aluks ihan kauhuissaan koko ajatuksesta, mut nyt kun ollaan juteltu niin on lämmenny ajatukselle että jatkaisinkin imetystä. We'll see!
 
Joulut juhlittu suht onnistuneesti. Meni vaan aatto pikkasen hösläämiseksi, kun miehen kanssa värkättiin jouluateria kummankin perheille. Oltiin siis koko poppoo meidän kotona. Ei siinä sitte kerennyt oikeen aikaa ihmisten kanssa vietellä, kun piti kahvia keitellä ja kuoria pottuja. Lahjoja tuli kivasti, 3 rengaspyramidia (kaikki onneks vähän erilaisia), pari paitaa, fisher pricen learning puppy, aktiivipallo vai mikä se nyt oli, lampaan talja ja jotain muuta. Itte en sitten saanu oikeestaan mitään, mutta eipä toi haitannu.
Poika ollu flunssanen ja käytettiin se sitte tänään varoiks tk:ssa. Kaikki oli korvia myöten ok, ja alkaa tautikin helpottaa.
No sitte valitusta miehestä. En tiiä saatana. Menee hermot.. Nahisteltiin ennen joulua ihan koko ajan, aattelin että johtuu ressistä. No sama meno jatku joulun jälkeen, ja aattelin että johtuu siitä, kun miehellä on nyt joululoma ja ketuttaa olla sen kans kotona koko ajan. Ihan sama mitä sanon, niin mies on eri mieltä. Ja molemmat ollaan niin jääräpäitä, ettei kumpikaan suostu olemaan väärässä. Pitäis oppia ite sitte vissiin joustamaan, ei tästä tällee mitään tuu, mut ei mun luonto anna periks olla muka väärässä, kun oon kuitenkin itte oikeessa :D Joo. Sitte erehdyin sanomaan miehelle, että mä voisin lähteä kavereiden kanssa viettämään ENS vuonna uutta vuotta, kun en oikeen päässy viime vuonnakaan sitä juhlistamaan. Tästähän tuli sitte ihan kauhee sota, mulla ei oo kuulemma mitään moraalia ja sateli kysymyksiä mitä perhe mulle merkitsee,  Siis ei vittu, tarviiko tota oikeesti kysyä???!! Jatkoa seuras sitte että ei taida sun perhearvot olla ihan kohillaan. AAARGH! Miehen mielestä siis ihan kaikki juhlapyhät pitäis viettää kolmistaan. Joo, no olishan se oikeesti kiva olla perheen kesken, kun poikakin alkaa noista juhlista ymmärtää. Vappu, joulu ja pääsiäinen oli ainakin omia lemppareita. Mutta ei toi toukka vielä juhlien päälle 1,5v ymmärrä, ja kai nyt joskus voi toinen vanhempi lähteä viihteelle, vaikkapa sitten lapsen nukkumaan menon jälkeen? En tiedä, tää on vaan mun mielipide. Joulu on totta kai perheen juhla, mutten mä ala viettämään 18 vuotta jokaista uutta vuotta, pääsiäistä, vappua, juhannusta ja mitä näitä nyt on, niin miehen kanssa sohvalla niinkuin normi maanantaita. Mutta joo, tää on vaan mun mielipide, joten voihan se sitte olla, ettei perhe mulle merkkaa mitään, ja mulla on perhearvot päin vittua, niinkuin miehelle "sanoin"..(Huusin..) Jep, sori kielen käyttö, mutta mitä mieltä muut on noista juhlapyhistä, voiko toinen vanhemmista lähteä joskus esimerkiksi just uutena vuotena viihteelle illalla, kun lapsi on nukkumassa? Toisethan laittaa lapsensa silloin tällöin pyhiksi hoitoonkin, ja lähtee yhdessä viihteelle. Mulla oli ainakin pentuna mammalla mukavaa, kunhan oli pirusti raketteja :) Maalla kun ne näky ihan eri tavalla kuin kaupungissa. Enkä tarkota että olisin sysäämässä mukulaa aina hoitoon, kun on joku "parempi syy ottaa häppää", vaan tarkotin, että tyyliin kerran vuoteen just jussina, vappuna tai uutena vuotena, ei siis jokaisena juhlana. Ja totta kai tahon olla mukana näkemässä lapseni iloa, mikä irtoaa kun rahaa ammutaan taivaalle, mutta sitte taas toisaalta, tahtois jokusen vuoden vaihtumisen viettää kaveriporukassakin.
Olipahan sitte taistelua aamuheräämisistäkin.. Mies valvoo johonki kolmeen yöllä koneellaan, vaikka on luvannu aamulla nousta pojan kanssa ylös. Poika nukkuu hyvin kasiin-ysiin, ja mun on sitte herättävä ja potkittava mies ylös sängystä, yleensä on helpompaa lähtee vaan itte tekemään pojalle aamupalaa. Joten mä herään aina pojan kanssa, oli sitte viikonloppu tai mikä vaan loma miehen koulusta. Mut ketä se haittaa, kunhan ukko saa vaan valvoa myöhään ja nukkua sitte puoleen päivään! Ja oonpa valvonu itekkin sinne kolmeen yöllä, mutta jomman kumman on pakko aamulla nousta, ja se oon sitte minä, vaikka kuin väsyttäs. Mut kun ei voi käydä ajoissa nukkumaan ees silloin, kun ollaan erikseen sovittu, että se herää sit kans aamulla. Huh, tsori, tulipa vuodatus, kun en oo täällä taas pariin viikkoon käynykkään :) Ja kyllä mä ehkä välillä tota miestä ihan oikeesti rakastan, vaikka se onkin maailman ärsyttävin paskiainen mitä maa vaan päällään voi kantaa <3
 
olipa ananats tosi tutun kuulosta juttua emoticon revin pelihousuni tossa toissayönä kun mies kulutti iltansa/yönsä itekseen tissuttelemalla, sain hirveet raivarit kun jos kerran on kotona niin öö ei tuu toisella mieleenkään ottaa vaikka vauvan vahtivuoroa yöks et mä saisin nukkua, meillä kun noi yöt on vieläkin mitä on... tosi masentavaa suorastaan... ja just toi et valvoo muutenki kotona ollessaan myöhään mut ei sit jeesaa vauvan kans >:( must ois ihan kohtuullista olettaa että näin lomalla mä saisin ees kerran nukkua aamulla pitkään mutta ei....no, muutenki aika tappelua suurin osa ajasta, ja ananatsta kompaten, on toi mies ihana ja rakas mutta niin perkeleen raivostuttava!!

mulla ei sit tänään oo "perhearvot kohdallaan" kun pääsen viihteelleemoticon en kyllä koe olevani moraaliton jos oon yhen yön pois kolmen kk välein, herramunjee! Kun mamma pääsee ees joskus tuulettaan päätään ja näkeen muitakin ihmisiä niin se on varmasti parempi mamma taas vähän aikaaemoticon
Kiitos kuluneesta vuodesta ja elämääkin tärkeämmästä vertaistuesta! Hyvät uudetvuodet kaikille ihanille mammoille ja muksuille! emoticon
 
tämä mamma ois kyllä kans juhlistanu uuttavuotta iloliemen merkeis jos ei oltais koko poppoo kipiänä... mutta tyydyn ampuun muutaman raketin ja kiiruusti käperryn takas peittojen alle potemaan :)

miehet ei ehkä ihan täysin ymmärrä sitä et meiän mammojen on pakko päästä välillä tuulettumaan (kuka milläkin tavalla) kun ei ne kuitenkaan oo sillä lailla kiinni lapsessa kun me ollaan...vaikka ei mulla oo valittamista kun meillä kyllä isäntä tekee niin paljon kun kipujensa kanssa pystyy...ja nytkin on 3 yötä valvonut pojun vieressä varmistamassa että henki kulkee vaikka itekkin on kuumeessa...ja kyllä meillä mieskin sit ilmottaa kun haluaa vähän "vauvavapaata" ja tottahan sekin tarvii sitä omaa aikaa välillä. vieläku saatais sillä paikat ehjäks ni vois sitte jo ottaa sitä kahdenkeskistä aikaakin ;)

huh, täällä on kyllä selvästi vähän univelkaa kun oon ruvennu öisin heräileen ja touhuileen vaikka mitä...viime yönä heräsin ja kasasin tyynyjä ja peittoja petarin alle että vauva ei pääse tippuun sängystä...ja poika tosiaan nukku ihan omassa sängyssään ja omassa huoneessaan...ja näitä on ollu muitakin... yks yö heräsin ja kattoin että vauva ei hengitä ja rupesin kokeileen kädellä...tää vauva oli mytyssä oleva peitto... :D ja yks yö heräsin siihen et vauva tippu sängystä ja kipitin kiireesti toiselle puolelle sänkyä toteamaan että tosiaan, se poikahan nukkuu omassa pinniksessään... :D en oikee ees tajua et mistä näitä tulee kun meillä on alusta asti poika nukkunut yönsä omas sängys...joskus päikkärit kiskoo meiän sängys mut ei muuten...

hih, pääsinpä minäkin vihdoin liittyyn tonne FB:n kesäkuisiin ja kyllä meni eilen kauan kun yritin yhdistää nimiä nimimerkkeihin...onneks oli niin paljon kuvia pienokaisista että niitten avulla onnistu osa yhdistellä :)

muoks. Ja nythän huomasin että siellä FB-yhteisös oli oikee keskustelu jossa kaikki "paljastivat itsensä"... viksu minä :D

Hauskaa Uutta Vuotta kaikille mammoille ja kiitos tästä vuodesta! emoticon
 
Perhana sen kerran kun tänne pääsen RAUHASSA lueskelemaan ja kirjoittamaan niin tämä ei toimi!! Toivottavasti kirjoitus ei tule moneen kertaan..

Mulle ei oikeen mikään juhlapyhä ole ollut sellainen että ihan välttämättä haluisin lähteä viihteelle. Meillä ei sellaista mahdollisuutta ole että lapset laitettaisiin hoitoon juhlapyhinä kun molempien vanhemmat sen verta meneviä että juhlivat itse:)
Siihen en suostuisi että mies lähtisi viettämään vaikka uutta vuotta yksin kavereitten kanssa ja mä jäisin lasten kanssa, sellainen ei myöskään varmasti onnistuisi toistekkaan päin. Siksi ollaan vietetty aina lasten ja ystäväperheen kanssa, aikuiset ovat istuneet sitten vähän iltaa kun lapset menneet nukkumaan.
Tämä vuosi tulee olemaan poikkeus, olen aivan mielettömän väsynyt ja luulen etten puoleen yöhön jaksa edes valvoa, joten ollaan vaan perheen kesken. Raketit käydään räjäyttelemässä heti kun vaan sallittua, muksut odottaa niitä jo kuumeisesti. Lasten jännitys on tällä hetkellä mieletön kun on odotusta ja jännitystä<3

Pikkupoika jatkaa siis jatkuvaa heräilyä, ähinää, mähinää ja sen sellaista. Mennyt siihen että valvon alkuyön odottaen milloin taas herää ja aamuyön nukkuu vielä levottomammin. Toinen hammas aivan puhkeamaisillaan, josko se tekisi.. Ryömimään lähtö on niiiin lähellä, kunhan kädet lähtis mukaan, jos se tekee levottomaksi. Jaksaa paremmin kun ajattelee olevan jostain syystä ja helpottavan joskus:)

Juu meillä jos miehen pitää herätä yöllä, saan herättää sen ensin (ei sitten hymiöitä saa:/) Aamulla kyllä saattaa laittaa puuron yms ja hoitaa isommat, mut ei täällä metakassa mitään nukuttua saa. En tajua miten olen tullut näin herkkäuniseksi, argh!!

Tuota äiti-lapsi-korua minäkin himoitsen<3

mohomahalla onkin jännät paikat menossa! Toivottavasti miehesi "yllättää" pian, ettei uusi vuosi mene odotteluun:)

Eilen miehen kanssa katottiin poikaa kun yritti päästä pienen matkan päähän lelun luokse hirveällä ähinällä ja liikkeelle lähtö oli niin lähellä, että luoja miten nopeasti se on kehittynyt! Kahden viikon sisällä oppi kääntymään vatsalleen, viihtyy siinä, pyörii navan ympäri, tuli hammas.. Meijän vauva<3 Hurja tunne että nämä kaikki kokee viimeistä kertaa..

Oikein rattoisaa vuoden vaihdetta kaikille!!
 
No, mohomaha.. Tuliko kihlapäiväksi 1.1.11? ;) Toinen "hieno" päivä ois 11.11.11, mut etpä taia malttaa sinne, hihhii..
 
Ei hemmetti. Taas kirjotin pitkän viestin ja sitten hups, se katos! Prkl.

No mutta, aloitetaan alusta! Hyvää alkanutta vuotta kaikille!:)

Meillä vuosi vaihtui kivasti kaveriporukassa meidän kotona, ja meidän neitikin viihtyi mukana aina melkein yhteentoista, kunnes viimein sain sen melusta ja paukuista huolimatta yöunilleen:) Ja ihme kyllä nukkui vuodenvaihteen yli, vaikka kovasti välkkyi ja rytisi! Niin pääsin sitten itsekin ulos ihmettelemään raketteja ja korkkaamaan kuohujuoman. Joskin suurin osa huomiosta meni koiraan, joka tärisi ja panikoi sylissä. Ei voinut sisällekään jättää haukkumaan neitiä hereille.

Mä oon noista julhapyhistä vähän sitä mieltä, että ne vietetään perheen kanssa, muttei välttämättä pelkästään perheen, vaan kavereiden ja perheen. Siis just nää tällaset uudet vuodet, vaput ja juhannukset, perus rymyämisjuhlat:) Tietty se voi olla vaikeeta jos on kaikki kaverit ihan eri elämäntilanteessa, niin ei oikein kunnon ryyppyjuhliin vauvat ja lapset sovi. Mutta meilläkin oli koossa setsemän hengen porukka, josta kaksi on raskaana, mä imetän, ja mieheni ei muuten vaan juo alkoholia. Eli vain kolme otti vähän enemmän ja meno oli ihan rauhallista. Ja tulevina juhlapyhinä näitä lapsia sitten tulee olemaan enemmän, kun kaveritkin tosta vauvautuvat:) Joten eiköhän ne samaan tapaan tule vietettyä tulevatkin juhlat, tosin varmaan enemmän ja enemmän huomio siirtyy lapsiin, kun niitä alkaa olla enemmän, eikä vain tuo meidän pikku bilehile:D

Ja voihan sitä aina lähteä itsekseen viihteelle sitten muulloin. Itse en haluaisi möskään olla yksin vauvan/lapsen kanssa jos mies lähtisi juhlimaan, ja en kyllä halua itsekään lähteä ja jättää heitä kotiin. Muutenkin ollaan miehen kanssa aina juhlittu juhlat samassa paikassa, eikä silleen että toinen menee omien kavereidensa ja toinen omiensa kanssa.

No joo... me miehen kanssa mennään yleensä samoihin aikohin nukkumaan, puolilta öin nykyään melkein aina, ja mies tietty herää arkisin aikaisin kun menee töihin. Viikonloppusin sitten herätään kaikki samaan aikaan, kun neiti päättää että on sen aika. Toinen meistä hoitaa neidin aamupesut ja toinen käy sillä aikaa koiran kanssa aamulenkillä. Mutta meillä neiti herääkin vasta yhdeksän maissa, joskus vasta kymmeneltä, joten ei ihan kukonlaulun aikaan tarvitse nousta.

Meilläkään mies ei kyllä öisin normaalisti ole heräillyt, mutta nyt kun neiti on siirretty omaan huoneeseensa, on välillä käynyt niin, että mies havahtuu itkuun ennen mua:D Hassua. Tosin ei siitä juuri hyötyä ole, kun tissiähän siellä aina tarvitaan kun neiti herää itkemään.

Mutta semmoisia:) Joskohan lähtisi kasaamaan pöydän täyteen eilisin riippeitä ja ahmisi taas mahan täyteen:D Nyt sitten alkaakin herkkulakko... jossain vaiheessa kun kerkeää:D
 
Ei ole tullut päivämäärästä ikuista, ei ainakaan vielä :D :/ No ehkä se sitten joskus kun vähiten osaan odottaa. Mutta mähän odotan koko ajan :D
Nea taitaa olla kipeänä hampaiden takia, ja enkös minä taas saanut tartunnan. Meille tulee aika kova vuosi jos joka hampaitten kohalla iskee kummallekin nuha jne. Tosiaan siis alhaalla on etuhampaat ja nyt ylhäälle on tulossa etuhampaiden viereiset hampaat, kummallekin puolen. Vampyyri-tyttö Nea emoticon  Isänpäivän tienoilla tuli noi alaetuhampaat ja kipeenä sillonkin siis oltiin...

Uuden vuoden vaihdos meni kotona. 12 valvottiin ja sit nukkumaan. Mies valitti ettei tunnu yhtää uudelta vuodelta ja sano että ens vuonna ei ainakaa olla kotona kun nyt 2 oltu.
 
No nyt on joulun ja uuden vuoden juhlinnat ohi täälläkin ja palattu normi arkeen..Mies lähti aamulla töihin parin viikon lomalta ja mä pääsin taas tänne palstailemaan :) 

Mitäs sitä kertois pyhistä. No me lähdettiin mun vanhemmille Lappeenrantaan sillon 22.12 ja siitä jatkettiin 25.12 matkaa pohjoiseen miehen porukoille. Sit kotiin tultiin 29.12. Miehen sisko siippansa kanssa tuli meille uutta vuotta juhlimaan sillon 31.12 ja jäivät sitten koko viikonlopuksi kun oli niin mukavaa emoticon...Mä kyllä kans voisin ens uutena vuotena lähteä ihan baariinkin juhlimaan kun on 2 vuotta (siis uutta vuotta)  tullu kotona oltua.. Mut täytyy kehua pikku matkalaista, meille tuli viikon aikana kilometrejä melkein 2000, ja tosi hienosti poika jakso matkustaa!! 

Julius sai kyllä ihania lahjoja, vaatteita, leluja, taaperokärryn, potkumopon, pulkan jne. Ja ekan hampaan sopivasti just jouluaattona.. Poika oli kyllä aika kiukkuinen sen takia...Oli raukka niin hassun näköinen kun istui lahjojen ympäröimänä tonttulakki päässä ja kiukkusi niin että paperit lahjoista vaan lenteli emoticon  ( nää hymiöt on kyllä niin pepusta...)

Eipä meille sit mitään muuta nyt kuulu...

Ainii, kiinnostaisko teitä mammat tavata vauvakinon merkeissä esim. nyt jo tammikuussa vaikka Flamingossa? Siellä ois 27.1. joku Morning Glory leffa tarjolla ( ei vaikuttanu kovin erikoiselta mut saispahan siinä sit kuulumisia vaihtaa)!! Me ainakin mennään jos terveenä ollaan :)
 
Pulina82 kirjoitti:
Ainii, kiinnostaisko teitä mammat tavata vauvakinon merkeissä esim. nyt jo tammikuussa vaikka Flamingossa? Siellä ois 27.1. joku Morning Glory leffa tarjolla ( ei vaikuttanu kovin erikoiselta mut saispahan siinä sit kuulumisia vaihtaa)!! Me ainakin mennään jos terveenä ollaan :)

Me voitais ainaki tulla tonne, en ookkaan vielä tota vauvakinoa kokeillu vaikka oon suunnitellut emoticon

 
iltaa

täälä kans joulut on juhlittu,suht rauhallisesti.esikoinen oli kipeä,mutta onneks kirppu kumminkin säilyi terveenä.lahjoja tuli,ne ei niin kiinostanu,narut ja paperit enemmä,kuten moni muukin asiasta maininnut. :) kirppu istui myös pukin sylissä,ja parrastakin toinen veteli.ei siis pelännyt ollenkaan.

uusivuosi oltiin mun porukoilla,lapset hoidossa heillä ja itse sain viettää aikaa kavereiden kanssa.ilman alkoholia kylläkin.ja ihan virkistävää oli kyl jutella muistakin kuin lapsista. :)

mohomaha no ei sitä tiiä millo se sun mies päättää kosia sua,ehkä jossain vaihees tulee hetki jota et osaisi odottaa,vaikka mainitsitkin että odotat koko ajan :D

meil mies käy enemmä viihteellä mitä minä,ja se toki ärsyttää,mut mulla ei olekkaa tääl kavereit jotka lähtisi,kun asuvat muualla mutta aina silloin tällöin tulevat kotiseudullee lomailemaan.. ja mieskin kumminkin tekee aina yötöit niin harvoin sattuu ees samaa aikaa et pääsisi.mutta meil kans mies ottaa päähän joskus niin paljon.mut silti häntä rakastaa.voi tavaton tätä elämää :D

lauraelinalla tais olla kans onnistunut reissu.hieno juttu.

tyttökoolla on ultra pe,toivottavasti sielt selvii hyviä uutisia, ja muutto taitaa teilläkin lähentyä.

en nyt muista milloin oon viimeks kirjottanu ja mitä. kun täst ei pysty sillee samall taval seurailee. pahoittelen jos toistan joitain samoja asioita. neiti on vasta nyt tajunu miten mennä mahalleen ja sielt pois.mut must tuntuukin et me tullaa jokseekin niin jälessä.mut harjoitellaan kovasti.:) hihi,nytki piti kääntyä kun isoveli tuli viereen leikkii. voi noita. emoticon

mutta eipä kai tässä muuta. oikein hyvää vuoden alkua kaikille.

 
Kävin lukees toukokuisten puolta, ja päätin nyt sit ihan vaan sen perusteella tulla tälle puolelle KIITTÄMÄÄN kaikkia ihanasta vertaistuesta ja
ylipäätänsä mahtavasta porukasta! :) :) Toukokuisissa valittelivat huonoa ilmapiiriä... Riittää yksikin sopan hämmentäjä pilaamaan keiton.
Ja tietysti seuraava ajatus oli se että harmittaa hirveästi kun suurin osa kirjoittajista kadonnut uudistuksen myötä, osa tietty myös ajan
puutteen takia, ja eipä varmaan kovin kauaa enää kestä että lähes kaikki palanneet töihin jne.
Hassua miten "hyvin" voi tutustua ihmisiin pelkän keskustelupalstan kautta.. 
Enkä sen puoleen olisi ikinä uskonut että kirjoitan omista asioista nettiin niinkin paljon kuin olen kirjoittanut! 

Eipä taas toimi et vaihtas rivii automaattisesti... nice.

Oon täs miettny et tällä hetkellä on luultavasti helpoin aika pienen lapsen kehityksessä :D Ei vaadi ihan niin paljon kuin sylivauvana,
eikä kuitenkaan vielä liiku puolta metriä enempää että tarttisi vahtia. Lepohetki ennen työn jatkumista :P

Ei hitto ostin tänää monta pakettii Liberoo ku oli sittaris alennukses ni tietty niis oli sitte ihan järkyttävä pesuaineen haju! Muistan et joku tääl joskus
aikoi sitte valitti et oli ollu sama juttu ja laittanu postii liberolle ja siin eräs oli just ollu jotaa ainetta mitä ei pitäs... Laitoin kyl postii liberolle
mut mitäs se hyödyttää, ostin 6 pakettii vaippoi ja noiko sit pitäs roudaa takas kauppaa?! Tein jo muutenki kaks reissuu sinne ja soitin kaks
kertaa koska vaippahyllyt oli tyhjät ekal kerral ku kävin... Ei voi olla näin huono tuuri :D
Onks muut huomannu et vaipat ois haissu? Libero Comfort fit 4. Toivottavast ne vastais sielt äkkii ku muuten joudun mennä ostaa viel lisää vaippoja ku loppuu iha just enkä uskalla noit käyttää ennenku tiien mist se haju johtuu..

 
Ainii,
millai ulkopuku teil muil on käytös??
Meil on ollu nyt iha ÄP toppapuku, mut en oikee osaa luottaa et menis esim pulkkeilles ku kuitenki aina jonki verra tuulee jne.. Sit tilasin ellokselt yhen puvun, ei o viel tullu, mut otin sit kokoo 86 et menis ehkä viel ens alkutalvest. Pelkään kyl et on aivan liian iso viel, näkee sit ku se tulee. Tosin eipä poika kyl oo menos viel tänä talveen pahemmin leikkii siin puvus et liikkumisen kannalt ei sillee välii vaik oiski vähä iso, mutta mutta...
Harmittaa vaa hirveesti ku en muistanu et olin aatellu alennuksest sen puvun hommaa, kerkes kaikki mennä ennenku menin kaupoille. Huuto.netist koitin kans kattoo mut ei siel oikee ollu mitää kivaa kohtuu hintaa..
Lähinnä nyt sit sitä et ootteko muut aatellu mennä vaa sil ÄP puvul vai ostitteko jonkuu paremman jo täks talveks?
 
Heippa vain!

Hyvää uutta vuotta kaikille! Kotona ollaan taas täälläkin.
Reissu kyl teki taas niiiiin hyvää(meille molemmille :D) Ja Mieskin sai vielä extra lomaviikon tälle viikolle,kun ei töissä ollukaan vielä niin kiirettä..sehän vaan passaa!
Joulu meni nopsaan,hirvee odotus ja järjestely ja sit se onkin silmänräpäyksessä ohitte..Jami sai vaatteita,muutaman lelun ja sit pulkan lahjaksi..Pulkkaa kokeiltiin etelässä muutaman kerran ja eihän tuo ainakaan itkua vääntänyt.. :)
Ja me ostettiin ukkelin kanssa yhteiseksi lahjaksi uus auto ja uus kamera :D hih,halvat lahjat meillä...mutta kyllä nyt kelpaa olla!
uus vuos meni rauhallisesti..pikkusen viiniä ja raketteja,siinä se :)

Mohomaha; No hyvä että sait mieheltäs kuitenkin "hemmottelua" :) Elä oottele sitä kosimista,se tulee paljon nopeemmin taatusti kun et sitä koko aikaa mieti,ja onhan teillä koko elämä aikaa mennä naimisiin..tai sit kosit itse?! :D

Jami on alkanu nostaan itteensä konttausasentoon :O siis poika ei ryömikään vielä ja jo harjottelee nostamista..taitaa jäädä ryöminnät tolla menolla väliin meillä...huh :S

keskiviikkona oliskin sitten 6 kk neuvola,näkee taas miten toinen on kasvanu kuukaudessa.

heh. Koko viime viikon hoidin siskontyttööni/kummityttöö(3v ja hirvee uhma)..kyllä sai hermostumiseen asti vastata kysymykseen MIKS? miksmiksmiksmiksmiks,ja sit kun tuntu että toinen ei ees kuuntele mitä mä vastaan ku tulee jo taas miks..huoh,onneks Jamilla on hetki vielä tohon vaiheeseen :D nyt heräsin sit yöllä,ilmeisesti olin hieman sekasin et misä oon,kun mietin vaan että eiks se tyttö ny vois nukkua,mitä se taas on ylhäällä :D ja sit tajusin hetken päästä et perhana,sehän onkin Jami,me ollaan kotona :D
 
Meillä on käytössä toi äippäpakkauksen puku -07 mallia, esikoisen vanha, tälle pienelle en sitä pakkausta enää ottanutkaan.. Tuolla puvulla meinattiin pärjätä kyllä tämä talvi. Puvun alle oon laittanu fleece pöksyt ja takin ja hyvin on pysynyt lämpöisenä. Rattaissa mulla on ollut sadesuoja koko talven kun suojaa hyvin myös tuulelta..

On muuten aika mielenkiintoista tää arki nyt kun tyttökin on lähtenyt liikkeelle, tuntuu tosi oudolta kun jätän vaikka makaamaan olohuoneeseen selälleen leikkimatolle ja lähden käymään keittiössä, takaisin tullessa neiti löytyy eteisestä tai veljen huoneesta emoticon  Vastahan tuo oli mun pieni vauva, nyt muka jo pieni tutkimusmatkailija emoticon  Esikoinenkin on vähän ihmeissään että hei, tuohan liikkuu! :D

Tyttö kävi eilen kokeilemassa ensimmäistä kertaa puiston keinua, ilme oli kyllä niin hyvä, sekoitus kauhua ja ihastusta :)
 
Täällä aletaan pikku hiljaa oleen elävien kirjoissa. Edelleen silti tosi tukkoinen olo. Minähän oon ollu nyt 2 viikkoa kipeänä. Joulu ja uusivuosi meni molemmat peiton alla. Nyt on ollut pari kuumeetonta päivää, mutta tosiaan olo on tosi tukkoinen vielä... Suosittelen niin sen kausi-influenssa rokotuksen ottamista. Tää on ihan hirveetä! Kämppä on ku kaatopaikka ja pyykkivuori ihan hirvee... Hyvä kun jaksaa pikkuneidin askareet hoitaa. Ekalla viikolla tosin en pystynyt niitäkään tekemään. Kuume huiteli siellä 40... Ulkona oon käyny vain sen verran, että roskat käyny viemäs. Neitikin on joutunut olemaan sisätiloissa kokonaan =(

Vuoden vaihde meni siis täällä peiton alla. Neiti nukahti jo ennen 9. Muutaman kerran heräs paukutteluun, mutta muuten nukkui hyvin.
Meidän piti lähteä pohjanmaalle viettämään uuttavuotta, mutta eipä onnistunut kun mä olin sängyn pohjalla. Täällä sitä nyt tallustetaan buranan voimin edelleen...
Miestä käy vähän sääliksi. Hän on kuitenkin käynyt töissä ja aina kun tulee töistä niin mä oon ihan loppu! Eli mies on meillä hoitanut yöheräämiset, aamutoimet ja iltatoimet neidille.
Jospa tämä nyt tästä iloksi muuttuis pikkuhiljaa.
Onneksi neiti ei ollut kuin sen muutaman päivän kuumeessa. Yskä on molemmilla edelleen tosi kova.

Mä voisin ainaki olla kiinnostunut tulemaan sinne vauvakinoon. Jos vain nyt tervehdyn siihen.

Mulla on niin monta toppapukua tolle neidille että huh... Saatu tosi monta pukua tuolta minun veljeni luota + mitä olen itse ostanut kirpparilta. Jos vaunuihin laitan neidin niin käytän noita lämpöpusseja. Ne on hyviä myös autoillessa kun ne saa auki kun auto lämpenee.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille. Minä olen myös sitä mieltä, että täältä on saanut niin ihanaa vertaistukea että!!!
 
heissan!! emoticon mekin viivin kaa "tullaan" tälle palstalle kun viivi on jo sen 6kk.. iso likka jo. :) viivi ei vielä kontaa eikä ryömi eteenpäin, taakkepäin kylläkin.  viihtyy istualtaan ja muuten könyten lattialla. tosi iloinen ja touhukas ipana se onkin. hihkuu ja nauraa ja höpisee kokoajan. :)

onneksi joulu ja uusvuos on jo ohitte. joulu meni ukkelin vanhemmilla riksussa, viivi sai kauheesti lahjoja. leluja tosi paljon, vaatteita ja taulun. itte saatiin muumin seikkaulusarjan astiat. vihdoinkin. ja soodastream jonka itte ostin. toisiltammehan me ei saatu mitään kun ollaan sovittu ettei mitään ostella. mun vanhemmilta saatiin joulurahaa. oon kieltänyt niitäkin ostamasta meille mitään.
viime viikolla pyyhällettiin ouluun mun vanhempien luokse. siellä vieteltiin uutta vuotta.viivi oli tapansa mukaan tosi ihana matkaseuralainen. nukku ja höpisi ja touhusi lelujensa kanssa. pysähdyksistäkin huolehti ihan itte kun kakki kolmesti 7h matkalla tullessa ja mennessä. :) kävin oulussa uutenavuotena ihan kattoo oulun kaupungin ampumat raketit. en ollutkaan nähnyt niitä vuosiin. hienoja oli. viiviä en ottanut  mukaan kun ajattelin että se ei oo ihan noin pienen lapsen paikka. ihmisiä kauheesti, pakkasta kauheesti ja kauhee tuuli, meteli  ja ryysis. vaikka siellä jollain näytti olevvan ihan pikkasia vauvoja mukana. siis tosi pieniä. yhdelläkin pariskunnalla oli sellanen muutaman viikon ikäinen mukana. ja vielä sillain että oli siinä turvakaukalorattaissa.  emoticon viivi ei välittänyt raketeista vaikka niitä sinkoili ja paukkui kokoajan ja viivi simahti jo ysiltä. ja nukkua posotti aamuun. jolloin me lähdettiin ajelee takasi kotio.

 juhlimisesta sen verran että meillä ei juhlita tai läträillä viinaksien kanssa juuri ollenkaan.. kotona meillä ei kumpikaan tissuttele. mikä on musta tosi hyvä juttu. mies ei näe että kotona kalsarikännien vetämisessä/tissuttelusssa ois mitään hyötyä. onneksi toi ei muutenkaan läträä viinaksien kanssa. ehkä kerran kuussa vetää pändikämpillä poikiin kanssa kännit. ennen viiviä se tais olla melkein joka viikonloppu reenien jälkeen poikiin kanssa tissuttelemassa siellä pändikämpillä ja minä ehkä joka toinen ennen raskautta....baariin tota ei  meinaa saada sitten millään. itte en myöskään jaksa eikä mua huvita viinan kaa läträäminen. kesällä festarit on asia erikseen. en oo koko viivin aikana vetäny kännejä. pari olutta join kun pidettiin viivin nimiäispäivänä kesän kaatajaiset pändin porukan + vaimokkeiden kanssa . jouluna join yhden tumman oluen ruuan kanssa ja yhden karpalosiiderin saunan jälkeen.. välillä kyllä tuntuu että oispa kiva lähtee baarittelee mutta ei täällä oo ketään kaveria jonka kanssa lähtis... aijemmin jos käytiin ni käytiin pändin porukan kanssa... nyt ei oo niin yksinkertaista sekään ku ennen.. varsinkaan täältä landelta.eikä tuolla rikussa oo mitään paikkaa missä kiinnostais käydä. ennen mä olin se meidän kaveripiirissä joka järjesti kaikenmaailman illan istujaisia kun oli iiiiso talo ja pihapiiri.. nyt ei kaveripiirissä niitäkään kukaan järjestä. kummallista. eikä meillä täällä pikkuluukussa paljon kiinnosta ketään pyytää ees kylään. hävettää koko murju. emoticon
nooh tulipas taas romaani... no tuolta sängystä kuuluu jo iloinen hihkuminen ja höpinä. viivi on herännyt päikkäreiltään..
 
Muistankohan nyt mitä kaikkee piti kaikille kirjotella :D Kokeillaan...

Henniv: Totta turiset, mutta tiiän että sen on pakko tänää hakee ne sormukset tai se varaus menee umpeen ja sit pitäis malttaa olla koskematta siihen ja ääh :DD Ihastelin eilenkin sitä vähän väliä netistä. No katotaan nyt monetko housut pitää laittaa päällekkäin, että pysyisin housuissani :D
Ja juu, meilläkin Nea meni konttausasentoon ja pysykin siinä ennenkun alkoi ryömimään. Nyt on vajaan kuukauden ryöminy ja harjottanu sitä asentoo ja nyt alkaa "askeleet" onnistua.

Petapapu: Kiitos, tajusin just että meiän etupihalla on taloyhtiön puolesta vauvakiikku :D Suoraan makkarin ikkunan alla, täytyy käydä sitä kokeilees joku päivä.

Gibsoni: Meinasin eilen kysästä mitäs sinne, joko ootte tervehtyny, mutta jotenkin ajattelin että oot varmaan hylänny tän foorumin kun ei oo pitkään aikaan kuulunu. Kiva kuulla että menossa parempaan. Meillä ollaan myös kipeänä oltu 28.12 asti, mutta olettaisin johtuvan Nean uusista hampaista. Ite olin toissaillan kuumeessa, mutta onneks se sitten laski yön aikana. Nyt vielä Nean kanssa yskitään kovasti ja tätä räkää riittäis vaikka muille jakaa. Kuka haluaa? :D

Cira: Mä oon monesti miettiny kans kun oon käyny toukokuisis lukee, että onneks en "kuulunu" sinne. Aina noussu karvat pystyy ku käyny lukees ja kommentoimas sielä, ei yhtään kiva ilmapiiri. Tän uudistuksen myötä en oo käyny siel ollenkaa lukees... Kiitos tosiaan kaikille tuesta ja ymmärryksestä emoticon   Mulle tää kuuluu vieläkin päivärutiiniin käydä täällä lukee ja höpöttää, toivottavasti moni muukin pysyy linjoilla. Kattelin että kesäkuisiin on kirjotettu vastauksia 3nneksi eniten kun muihin 2010 LA-ryhmiin emoticon Johdolla elokuiset ja sitten toukokuiset.

Ciralle vielä, että meillä käytössä ÄP-09 puku eikä muuta täks talveks hommata. Nyt ei oo voitu ulkona ollakaan kun ollaan kipeitä..
Muistelisin, että joku niistä vaipoista sano että ne oli sieltä liberon asiakaspalvelusta käskeny vaan "tuulettaa" ne vaipat niin niitä pysty käyttään. Että niissä oli joku linjaston pesuaine jäämiä tai jotain... No soita säkin sinne asiakaspalveluun? Itekkin pitäis käydä ostaa vielä cittarin tarjouksesta niitä, huomiseen se kai oli voimassa se tarjous.. Liberon 4 meilläkin käytössä. Mä en tykänny niistä housuvaipoista mitä siin up&go paketis tuli, niistä tulee kamalan jäykkiä kun siellä on pissaa. Ja ne oli aika naftit. Mut ne oli kiva repiä (saumoista) käytön jälkee päältä emoticon

Sain vihdosta viimein tilattua syöttötuolin. Jahkailin kauan tilaanko Cosatto 3Sixti Circle (joka on AIVAAAN IHANA!) mutta päädyin sit kuitenkin tähän http://www.on24.fi/child/vauvan/syottotuolit/14194
 
Takaisin
Top