Vauvat 6kk ->

Huomenta täältäkin :)
Joulu se meni... Voih, täytyy ihan sanoo että Nean lahjat oli mulle mielusempia kun omani, vaikka itekin sain kaikkee kivaa ja mitä olin toivonutkin :D Nea sai muumia (nuppipalapelin), muumia (pappa ja mamma pehmon), muumia (lasten haarukoita) ja yhdet hello kitytkin (vaatteet) tais eksyä joukkoon. Mitähän muuta... Tutan pingviini-pyjama ja fixoni pallokuosisen haalarin, kylpyankkoja ja joku otavan kumpulaakson pompom ja avaruusmatka-kirjan. Ankka-vetolelu, villasukkia, tumput... Mitäs muut vauvat sai?
Paljon noita paketteja tulee ihan jostain mistä ei vois ees kuvitella saavansa :DD No vauvoille on varmaan vaan niin kiva ostella ettei kukaan voi vastustaa! Ja vastustamisesta puheenollen: kaikilla naispuolisilla ihmisillä on pakottava tarve tunkee jotain Nean suuhun. Ensimmäinen anto kuivattua aprikoosia, toinen meinas antaa suolakurkkua ja oma äitini sen ruisleivän kanssa touhottaa niin kovasti. Oma isänsä onnistu antamaan lautasliinaa jonka löysin kolme tuntia tapahtuman jälkeen kitalaesta kiinni :D
Pukki kävi ja Nea meni nopeesti käymään sen sylissä ja sit se alko vetää kaurapuuroo :D Pukki tuli niin myöhään, että Nea oli jo kiukkunen ja väsyny.
 
Kyllä nyt on joulut juhlittu, oon vetänyt niin paljon juustoja ja suklaata ja muita herkkuja että taidan pakoilla vaakaa vielä pari päivää. On varmaan tullut kiloja ihan kivasti emoticon

Meillä Iida sai lahjaksi kasan vaatteita, pehmo-oravan, lelun jossa laitetaan renkuloita tappiin (olipa hyvin selitetty :D), villasukat, Barbapapa lelun jonka on vissiin tarkoitus olla jonkinlainen uniriepu tms. sellainen littana.. ja varmaan vielä muutakin mutta en nyt millään saa päähäni mitä :/

Esikoinen sai kosketinsoittimen jossa ei ole minkäänlaista volyymi nappulaa ja äänet tietty tosi kovalla, korvat soi kaikilla jotka joutuu tuota musisointia kuuntelemaan :D

Meidän vauvelikin tänään jo 6kk emoticon  Miten aika meneekin niin nopeesti.. vastahan me oltiin isomahaisia pulleroita. Kohta saadaankin jo juhlia ykkösiä. Näin muuten unta viime yönä että tyttö nousi seisomaan, onneksi ei sentään ihan vielä, vaikka eipä siihenkään varmaan kauaa mene, niin kova hinku tuolla on päästä eteenpäin.
Istumista meillä nyt treenataan kovasti, hetken jo pysyykin tosi hienosti ja tukevasti mutta ei vielä tajua sitä että istuessa ei voi ponkaista jaloillaan niin kovaa koska sitten muksahtaa selälleen. Osaa ottaa jo hienosti kädellä vastaan jos meinaa sivulle kallistua.
 
nii se joulu on vaan ohi, meillä kans pukki kävi, ja kirppu ei peläny ollenkaa,parrasta vaan veti. lahjaksi tuli vaatteita vaatteita..ja jokunen lelukin. siinäpä oikeastaan tiivistettynä. kaikki oikeastaan oli tarpeellisia kun joistain vaatteista oli puutetta. joten mikäpäs siinä.
isomummo kanteli innoissaan kirppua,ei ollu nähnyt sitten ristiäisten.vaikkakin lähell asuu,vaan jotenkin ei oo tullu käytyä. ja neiti onneks säästyi kumminkin noilt et jokainen jtn olisi suuhun työntänyt.

mä odottelen edelleen ensimmäistä hammasta,jotenki näyttäs et ikenet on turvoksissa jotn jospa sielt pian ensimmäinen hammas tulisi. nyt mennyt pari yötä 13h yhdell syötöllä,saas nähä muuttuuko taas rytmi milloin. huoh.

mitähä muuta,meil isä ja poika oli flunssassa,ja kuumeessa.nyt kauhulla odottelen milloin meihin muihin osuu. toivottavasti ei osu :D

mutta uutta vuotta odotellessa.joko on uuden vuoden suunnitelmia?
 
Hyi että lentää jo lootikot ja kinkut korvista :O

Meillä Santeri sai lahjaksi vaatteita,vaatteita ja vaatteita, kolme kirjaa, viisi erillaista autoa, tollasen soivan opettelu pehmeän koiran, pari pehmolelua, dubloja ja tollasen (hiukan ehkä turhan:) ) opetellaan loruja-lelun joka näyttää kirjalta ja siin on monta eri laululorua, valokuvakehyksen, unipussin ja ja, siinäpä ne tais olla sitte. eiku ainii sitte lapun jossa mummu lupas viiä meijät tammikuussa ikealle ja ostaa sieltä mitä tarvitaan santerille :)

hirrveästi kaikki oli laittanu paketteja, onneksi ite ei ostettu montaa ku muuten ukko ois hukkunu jo tavaroihin :)

Meillä joulu meni mukavasti mulla ja Santerilla 39asteen kuumeessa, eli melko rentoa meillä oli. ei mitään ylimääräisin. huoh. vieläkin itellä kuume päällä, huomisille pakko varata jo lääkäriaika kun ei ota loppuakseen..

meilläkin eka hammas pilkottaa jo, hihiii <3

uueksi vuojeksi lähetään sitte mummulaan kajaaniin kassomaan mitä siellä näkkyy. toivottavasti tervehdytään ennen sitä..

ja huomenna olis mulla synttäritki. iik, oon vanha :O
ihana ystävä joka just valmistu leipuriksi tulee tänään loihtimaan ihania tarjottavia <3 ainii ja saan uuven kännyn synttärilahjaksi <3
nii ja sain taikinakoneen joululahjaksi <3<3'

 
kattili tervetuloo kajaanii emoticon ja toivottvasti paranette pian.ei se kiva kipeenä ole.
ja etukätee onnea huomisten synttäreittn johdosta.
 
Täällä meni myöskin koko joulu kuumeessa. Itse olen ollut jo keskiviikosta (22.12) 40 asteen kuumees ja pikkuneiti aloitti kuumeilun aattona. Neidillä onneksi on jäänyt kuume alle 39...

Minä olen edelleen täällä kuumeessa. Pikkuneiti on jo onneksi parempi. Vähän saattaa vielä lämpöä olla.
Ei ole kivaa... =( Meni koko joulu ihan piloille. Kaikki jouluruuat on tuolla kaapissa melkein koskemattomina. Mies ei jaksanut yksin itselleen ruveta ruokia tekemään kun oli muutenkin vähän solmussa meidän hoitamisessa.

Niin ja lääkärissä käytiin joo... Missään ei mitään. Tulehdusarvotkin ihan normaalit. Eli tää on sitä influenssaa. Olisi pitänyt ottaa se rokote. Tässä ollaan jo viikko oltu sängyn pohjalla. Joka paikka kipee yskimisestä... Särkylääkkeetkään ei tuumaa enää auttaa yhtään... Uutta vuotta odotellessa...

Niin ja mies meni töihin. Täällä ollaan kahden tytön kans. En paljo uskalla tyttöä kanniskella. =( Sen mitä on pakko. Nyt onneksi ei ole kuin se 38,5 kuumetta. Että alkaisko tää vähän antaan periks.
 
Täälläkin palauduttu joulun vietosta. Oli ihanan helppo joulu, saatiin mun faijalta kyydit eestaas mummolaan ja takas tampereelle, sit ne oli hösänny ja laittanu kaiken ihanan jouluseks, ei tarvinnu ite evääkään liikuttaaemoticon  no, tavallisesti tykkään kyl touhuta ruokia yms. mutta iski  flunssa ensin mulle ja sit pojalle, niin ei paljoa voinu tehä. Liekki oli hurmaava pikkutonttu jouluaaton, flirttaili ja esiinty ihan selkeesti, löyty ihan uusia ääniä mitä piti päästellä heti jos kaikkien katseet ei ollu hänessäemoticon lahjaks tuli mm. UGG:it, ihana retrokuosinen kokopotkari, sormivärit, piiiitkä mäyräkoira-pehmolelu, Topi ja Tessu- dvd(tais olla enemmän äiskälle tää ;). Mut onneks aika maltillisesti onneks tuli noita lahjoja kun mun porukat oli pistäny rahastoon rahaa ja miehen porukat toi jo aiemmin uuet vaunut. Jouluaaton yönä sit iski pikkuselle kuume ja sitä podettiin loppuvisiitti, oli ihan hellyyttävää kun poika ei yleensä tykkää ihan viekus ees nukkua ja ny ku oli pipi niin piti nukkua koko ajan joko mun mahan päällä tai iskän kainalossaemoticon  ja sit, voitteko uskoa; herra nukku toissayönä 9 h putkeen!!!!!!!!!!!! edellinen ennätys oli 5 tuntia!emoticon varmaan sairastelu ja kyläily vei vähän mehuja niin väsytti. Viime yö meni taas aika normaalisti heräillen mut ehkä jotenki rauhallisemmin, vakio on että yöllä sukat ei pysy jalassa ja peitto on aina jossain makkaralla ja väliin ollaan ihan poikittain pinniksessä, ny yöllä näytti olevan ihan samassa asennossa mihin laitoin nukkumaan ja sukatki oli jalassa ;)
 
Skallo, et maininnut enää imetysongelmista, toivottavasti on jo helpottanut!???

Joulu oli ja meni, kivaa oli! Lahjoina tuli mm. vaatteita, palikoita, kylpyleluja, muoviautoja yms. Ei onneksi mitää turhaa! Ostettiin lahjaksi pleikkaan Move-systeemit ja sen kanssa on ollut kyllä hauskaa kolmella sukupolvella!!

Meillä aloitettiin kiinteät eli sormiruokailu 10 päivää sitten ja kyllä on niiiin meidän juttu tuo itse syöminen! Aivan mahtavaa, että muksu voi istua pöydässä aktiivisena osallistujana ja syödä samaan aikaan ku muutkin. Nyt on jo syönyt ainakin avokadoa, maissinaksuja, bataattia, parsakaalia, porkkanaa, banaania, ruisleipää, sämpylää, kanaa. Ruispuurolla ja jasmiiniriisillä on leikkinyt :). Sotku on kamala ja jätöstämistä on paljon, mutta onneksi meillä on barffaava koira joka vetää kaikki kasvis- ja hedelmäjämätkin onnellisena. Mutta poika vie itse suuhun sitä mitä haluaa, mutustaa tosi hyvin ikenillä (kaksi just puhjennutta hampaanalkua on alhaalla vaan) ja nieleekin jo yllättävän paljon. Liian isot palat työntää suusta pois. Ruisleivästä annoin aluksi vaan kantoja, mutta nyt jo kokonaisia viipaleita, joista syö ne sisukset osaksi ja osan murustelee ympäriinsä. Hiukka ongelmallista on se, että esim. banaani, josta tykkäis kovasti, muuttuu nopeesti niin liukkaaksi ettei pysy käsissä. Sitä mössäsin haarukalla ja tarjosin lusikalla, mutta ei kelvannut. Puuroa yritin kanssa syöttää huonolla menestyksellä. Mutta aivan mahtavaa katsoa pojan ilmettä, kun onnellisena syö samaa mitä me muutkin! Ja kun ikää on jo tän verran eikä allergiataustaa perheessä, niin voi syödä mitä vaan. Tai suolaa ja sokeria tietty vältellään, ja maitoa, mutta aika pian tarjotaan varmaan jo mausteitakin ruuassa, että lisätään sitte itelle vaan suolaa. Mahtavaa! (Sori pitkä hehkutus, kun on kai aika harvan juttu vielä! Sinänsä ikivanha juttu kyllä eikä mikään uusi hörhötys.)

Moni on ollut kipeänä joulunaikaan, harmi! Toivottavasti pian helpottaa! Kauhulla kuuntelin äsken että meilläkin vauva on vähän nuhainen, voi ei!

Koukku
 
Olipas kiva lukea koukun hehkutusta:) Olen kyllä vähän kade tuosta sun imurista;D Tänään meilläkin järsittiin ruisleivänkannikkaa ja sotku oli ihan kamala...ja syöttötuolinkin jävin eilen ostamassa niin siinä harjotellaan syömään myös. Ajattelin et pakko varmaan käydä ostamassa rikkaimuri niin saisi neidon sotkut helposti siivottua pois.
Tänään oli kyllä kätevää, kun käytiin tytön kanssa kyläilemässä niin mies oli siivonnu kaikki meidän sotkut siillä aikaa:) pitäis varmaan kyläillä useammin;)
 
Kyllä vain oli kiva lukea Koukun tekstiä sormiruokailusta. Helpolta kuulostaa :) Meillä ei ole vieläkään sitä syöttötuolia... En oo saanu aikaseks katottua, kai se täytyy netistä sit tilaa nii saa aikaseksikin :D

Käytiin kattelee tänää kihlasormuksia ja jäihän ne sinne varaukseen... Miehellä on nyt viikko aikaa hakee ne ja ehkä sitten joskus kosii mua :) Kaiverruslahjakortti saadaan mukaan, että ne voi sitten kaivertaa kun on päivämäärä minkä kaivertaa :D Jännityksellä odotan tapahtuuko mitään. Ja voin kertoa, että EN PYSY HOUSUISSANI emoticon

Nea sai sitten tartunnan jouluna ja yskii ja räkää valuu ja hieman tossa lämpöökin oli kun mittasin. Viime yö meni ihan pipariks, tunnin sisällä heräs parhaimmillaan kolmeen kertaan, mutta max. kahden tunnin pätkän ennenku heräs itkemään. Huomattiin kyllä että ylös on hammas tulossa, en oo varma onko se jo puhjennu läpi sieltä mutta kuitenkin ylöskin tulossa.
 
koukku, joo mä muistinki heti ton romaanin kirjotettuani et unohin ihan päivittää meijän imetys-tilannettaemoticon viime to luin muitten imetysongelmista netistä jotka muistutti rintakumien olemassaolosta, ne jotenki autto(ehkä vaan niin et ite rentouduin hieman ja tilanne jotenki muuttu niin et Liekki uskals syyä). Siitä lähtien on taas menny tissiä 2-3 h välein! helpoituksen huokaus! emoticon välillä rintakumilla, välillä ilman, kaikkien sirkustemppujen kautta kylläkin mutta oon valmis temppuilemaan jotta saan jatkaa imetystä! Oli kyllä herralla aikamoista rautakankea pari päivää vaipoissa kun joi niin vähän.... kun ruokahalut on taas palautuneet ennalleen niin taidan kanssa alkaa antaa enemmän sormiruokaa ja vähentää soseitaemoticon hirveen hyvin teil koukku näyttää homma alkaneen! tääl kans välil niin ikävä siivoavia koiria kun herra "hieman" sotkee ton ruuan kans.... jaa jaa mohomahalle sitte jännää ootteluaemoticon mä en niin pysyis housuissani jos tietäsin et toinen jossain vaihees kosis!! :D
 
Moi moi!

Joulu se tosiaan oli ja meni:) Joskin herkkuja on edelleen talo täynnä, ens vuonna alkaakin sitten jonkun sortin kuuri... jos vaikka palauttais sen karkkipäivän viikko-ohjelmaan, eikä joka päivä söis puolta kiloa suklaata... joululahjoja tuli kamala kasa, sekä meille että neidille. Neiti sai paljon vaatteita ja muutaman lelun, ja muun muassa jättimäisen Nemo-pehmolelun, joka on siis varmaan suunnileen vaunujen kokonen.

Jouluaattona neiti oli jostain syystä kauhean itkuinen, en tiedä vaivasiko maha vai hammas vai mikä, mutta annoin supon iltapäivästä ja siihen loppui itkut. Sen jälkeen ei olekaan ollut mitään kummempaa.

Me käytiin eilen ostoksilla, ja nyt on syöttötuoli, matkarattaat, uus turvaistuin autoon ja matkasänky. Syöttötuolissa tykkää istua kyllä, mutta välillä vaihdan kesken syönnin vielä sitteriin, kun alkaa liikaa heilua syöttötuolissa, niin on kaikki mössöt pitkin poikin. Ja matkarattaat testattiin heti eilen, pidettiin ne istuvassa asennossa ja neiti oli niiiin haltioissaan kun kierrettiin Kodin ykkösessä, ihan hiljaa vaan istu ja katseli! Aiemmin kun on vaan vaunuissa mennyt makuullaan. Ootteko muut vielä rattaissa istuttanu?


Mutta jeps... meilläkin on taas vihdoin alkanu ruoka maistua neidille vähän paremmin, vihannes/lihasoseitakin oon saanu välillä jopa pienen purkillisen menemään. Aamupuuro ei uppoo juuri ollenkaan, mutta iltapuuron vetäsee kyllä yleensä kokonaan. En sitten tiedä mikä on, ettei aamuisin uppoa. Maitoa sen sijaan aamuisinkin haluaa. Täytyy ehkä alkaa aamuisin tarjoamaan vaikka leipää, jos siitä tykkäisi. Millaista leipää te muut olette antaneet? Onko jotain tiettyä merkkiä missä olis tosi vähän suolaa?

Ai niin, piti mainita että siirrettiin meidän neiti sunnuntaina omaan huoneeseen, eli nyt jo kolmas yö siellä tulossa. Kahdella syötöllä on mennyt aiemmat kaksi yötä, ja toisella niistä olen kantanut meidän sänkyyn jatkamaan unia... mutta siis itse olen saanut nukuttua paljon paremmin, kun en kuule kaikkia pieniä ähinöitä:)

Ja meidän neiti täytti tänään jo 7 kuukautta:)
 
Äh, alotin uuden aiheenkin, mutta se meni tonne viimesimmäks aiheeks enkä tiiä huomaako sitä sieltä kukaan... joten laitan tännekin.

Eli siis vauvan rytmistä...

Onko kellään vinkkejä tai kokemuksia siitä, miten vauvan rytmiä voi tai kannattaa (vai kannattaako) muokata...? Lähinnä meillä ongelma on se, että illat venyvät myöhään. Tänäänkin nyt kymmeneltä meni neiti nukkumaan, mutta välillä on valvonut taas sinne saakka kun mekin. Toisinaan saadaan sitten nukkumaan jo yhdeksältä tai joskus jopa kahdeksalta.

En  tiedä teenkö tästä nyt isomman ongelman kuin mitä se on, mutta haluaisin neidin aiemmin jo nukkumaan, viimeistään yhdeksältä.

Meillä herätään aamulla vaihdellen 8 - 10 välillä, useimmiten noin kello 9. En ole huomannut aamun heräämisajalla olevan vaikutusta siihen, mihin aikaan neiti illalla menee nukkumaan. Päiväunia meillä nukutaan edelleen pääasiassa kolmet. Ja ehkä siinä piileekin osa ongelmasta, kun usein viimeiset päikkärit ajoittuvat siten, että neiti herää vasta kuuden jälkeen. En vain keksi miten saataisiin neiti nukkumaan viimeiset unensa niin, että niiltä herättäisiin vaikka viimeistään viideltä...
 
meillä kans auto oli kivasti täynnä Kimin lahjoja kun kotiin lähdettiin...tai siis isäntä lähti pari päivää ennen koiran ja lahjojen kans ja me tultiin sit toisen melkeen samanmoisen lahjasatsin kans perästä. paljon tuli fisher-pricen leluja, kylpyankkoja, pehmoleluja,  kirjoja, ulko- ja sisävaatteita, lakanoita, villasukkia ja sit miehen veljen perheeltä poju sai vielä sellasen Fisher Pricen kävelykärryn...en oikeen osaa selittää tarkemmin mutta hillitön kapistus :) pakko sanoa että en oo varmaan kahteenkymmeneen jouluun nähny noin isoa kasaa paketteja :D ja mamma sai kattiloita ja suoristusraudan ja jotain pientä... suoristusrautaa olin oottanu niin kauan ja tottahan unohin sen anoppilaan että en nyt sit pääse siitä nauttiin varmaan kahteen kuukauteen...*huoh* mutta onneks miehen teini-ikänen sisko lupas pitää hyvän huolen siitä :D

meillä oli tarkotus jäädä pojan kans vielä uuden vuoden yli anoppilaan/mun kotiin, mutta niinhän tuo pikkuraukka tuli kipeeksi ni eilen lähettiin kotiin ja käytiin matkalla lääkärissä.. keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus ja nielutulehdus... :( ja kaikki alko niin yhtäkkiä kun toissapäivänä ei ollut yhtään räkänen tai mitään...yöllä sit kaikki alko... kuumetta ei noussut tälläkään kertaa. ja ens viikolla olis ollu se edellisen korvatulehduksen takia korvakontrolli ni sillon pitää sit mennä samalla keuhkojen tilanne tarkistaan...ja tietysti aiemmin lähteä jos henki menee lukkoon...täällä nyt sit on vahtivuorot miehen kans...toinen nukkuu kun toinen valvoo jne...

harmittaa kyllä kun mä niin rakastan uutta vuotta ja rakettien ampumista mun kotiväen kans ni nyt se jää sit välistä...mutta onneksi mies lupasi käydä jotain pikku"pommeja" meille ostamas :) olin ihan ihmeissäni et se ihan ilman kinumista suostui kun se on aina ollu (niinku niitten koko perhe) sitä mieltä että turha ampua raketteja=rahaa taivaan tuuliin kun voi kattoa ikkunasta kun naapurit ampuu omia "rahojaan" ilmaan..

mutta nyt taitaa olla meillä vahtivuoron vaihto että pääsee mies nukkuun...hauskaa uutta vuotta kaikille! :)
 
Apua katjuskainen! Mä en ees tajunnu, että Nea täytti myös eilen 7kk :D Sitä se varmaan teettää kun ei sitä neuvolaa ole, niin ei joudu miettii tommosia.
Viime yöks otettiin neiti ekaa kertaa koko 7kk aikana meiän väliin nukkumaan, kun tuntu olevan taas levoton yö vaikka supon annoin illalla ennen nukkumaanmenoa. Pyöri ja itki silti niin nostin sen väliin, niin nukku nyt ainakin paremmin mutta heräii silti monta kertaa ja aamuyöstä tuli oikeen pitkä itku mikä ei meinannu millään loppua :/ Maito sit onneks autto taas nukahtamaan, vaikkei se vaikerointi nälkäitkua ollut. 37,5 näytti mittari tossa aamulla, eilen ollut 37,4... Eihän se oo mitään kun pientä lämpöä? Mulla ei hirveesti oo kuumeesta käsitystä kun en ees muista millon oisin ite ollu kuumeessa...
 
Onko tästä nyt tullu tää uus sekatavara-topicci?? :D

Noi uudet hymiöt on muuten tosi säkistä!! Ne edelliset oli paljon parempia :)

Meidän Jemina nyt ei oo kun vasta sunnuntaina 6kk, mut jos otan varaslähdön ja raapustelen tekstiä tänne kun olin katsovinani, et tätä nykysin eniten käytellään :))

Me ollaan palattu reissusta! La-su yönä oltiin joskus kahden aikaan kotona. Ja oli kyllä tosi ihana matka, mut ihanaa oli taas palata kotiin! <3 Vaikka lämpötila laskikin yli 40 astetta :D Molemmat lennot meni kuin unelma! Likka nukku mennen tullen molemmista 11h lennoista vähintäänkin sen 9h! Äiti ja isi sai rauhassa kattella leffoja :D Oltiin altaalla ja uitiin ja shoppailtiin ja syötiin hyvin. Siinäpä se noin niinkun tiivistetysti. Jemina oli koko matkan ajan tosi aurinkoinen. Ja saihan tuo tyttö siellä reissussa kaksi pientä valkoista kirriäkin koristamaan suutansa. Iso tyttö jo. Hampaat ja kaikki! Yhtään ei hampaiden tulo kiukuttannu. Yks päivä vaan huomasin kun Jemina puras mua kädestä :D
Kyllä huomas et Jempskukin nautti lämmöstä ja uimisesta :)

Joululahjoista: Jemina sai
- vaatteita
- Babar-dvd boksin
- kultaisen rannerenkaan ja kaulakorun
- parit pehmolelut (me kohta hukutaan niihin!)
- Ison Prinsessa tarinoita-kirjan
- Hyvän yön rukouksia-kirjan
- Fisherpricen Laugh&Learn-tuotesarjan koiran
- syöttötuolin
- vauvapulkan
- Ihaa-aasi-keinuhevonen, johon saa pyörät alle ja siitä tulee hmm potkuaasi? :D
- ja sit vähän rahaa :)

Siinähän nuo tais olla. Ainakin kaikki jotka nyt muistu mieleen. Aikamoinen lista tuli!

Äiti sai sitten aah niin ihanan Kalevalan äiti-lapsi korun kultaisena <3 Olen rakastunut! emoticon Yhteisenä saatiin sitten mun äitiltä Sodastream ja anopilta Partyalias ja 500€. Se laitettiin säästöön seuraavaa matkaa varten (joka muuten taitaa olla Dubaihin) :)

Uuttavuotta odotellessa! Parit raketit käytiin tänää ostamassa ja vähän tarjottavia. Pidetään mun puolen tän lähisuvun kanssa nyyttäri uusivuosi. Mun äiti, isäpuoli ja pikkuveli, äitin sisko perheineen ja mummo + me. Uusivuosi aloitetaankin komeasti taas uudella matkalla. Lähdetään 1. päivä ystäväperheen kanssa Baltic Princesin risteilylle Tallinnaan :) Sitä odotellessa!

Jottei nyt menis liian positiiviseksi: Jemina ei enää suostu syömään kiinteitä. Ei soseita, ei puuroa, ei mitään! Pikkuhiljaa alkaa epätoivo iskeä. Musta tuntuu et kaikki on kokeiltu. Maito ja vellit kyllä menee kun ne antaa pullosta. Mut eikai puolvuotias enää pärjää pelkällä maidolla ja vellillä! Ja varsinkin kun viime neuvolassa valittivat kun paino oli -10% :( Reissussa meni kaikki tosi hyvin, mut tää "en syö lusikasta"-protesti alko nyt matkan jälkeen. Suu menee niiiiin suppuun kun vaan voi sillon kun lusikka alkaa lähestyä.. :// En tiiä pitäskö munkin ottaa käyttöön toi sormiruokailu kun maissinaksut ainakin maistuu paremmin kun hyvin. Matkallakin imeskeli niin mielellään tuoretta ananasta.

Ja mitä ihmettä! Mulla alko matkan aikana tulee taas maitoa...?!?! Oon ollu jo vaikka kuinka kauan imettämättä! Mä olin ihan että mitä **lvettiä kun maitotippoja alko valua. Voiko se lämpö tai rentoutuminen saada jotain tollasta aikaseks?! Onko tällänen ees oikeesti mahdollista? :D En siis pistä yhtään pahakseni koska oon kyllä unelmoinu imetyksen uudelleen aloittamisesta. Pitäisköhän ottaa tyttö huomenna tissille ja kattoa mitä se sanoo :D
 
Dodiih, jospa minäkin tänne...

Roni täytti tänään meinaa 6kk <3 Topicin aloittaja kyseli, millaisia tuntoja ollut puolessa vuodessa ja täytyy sanoa että MAHTAVIA! Välillä oon meinannu pakahtua onnen tuntoihini, hymyä ei voi piilottaa kun katsoo tuota pientä tutkimusmatkailijaa. Koko ajan rakastan VIELÄKIN enemmän poikaani <3<3

Joulu tuli ja meni.. kuumeessa täälläkin! Mulla alko jo keskiviikkona, nous kuume tähtitieteellisiin lukemiin ja hyvä jos pystyssä pysyin. Roni oli to iltana vähän känkkis, mut perjantaina tajusin sitten mitata ja näyttihän se sitten 39,1 astetta.. Ensiavussa oli ihan kiva istua jouluaaton kunniaksi -ei onneks 40min kauempaa mutta silti. Thank god korvat oli puhtaat! Influenssa, lääkettä 3krt vrkssa.. Korkeimmillaan kävi kuume 40,1 asteessa. Su alkoi kuume jo laskemaan ja maanantai oli totaalisesti kuumeeton päivä pojulla MUTTA tiistaina mittari näyttikin taas 38,7 :(( Yksityiselle lääkärille aika, edelleen korvat oli puhtaat, nielu samoten. Lisää suppoja ja ajan myöten. Ikenetkin oli kuulemma niin turvoksissa että pitäis ihan hetkenä hyvänsä tulla hampaita. No, niiden on ny jo pari kk tulla että joopajoo..
Mulla meni hyvät joulumätöt ihan ohi, enpä erottanu mitään makuja! Mun vanhemmilla oltiin aatto, kuumeesta huolimatta oli ihan mukavaa! Käytiin kahdestaan joulusaunassa ukon kans ;)
Lahjoja Roni sai ihan valtavan kasan, meni pari tuntia availlessa niitä :D
* n. 1m korkuinen Pehmo-Nalle
* Disney kännykkä
* Muumilautasia x2
* Paul Frank -sukat
* Kasa vaatteita, jotka oli kaikki yksitellen paketoitu (jopa samalta tontulta) :D
* Brion puinen Pluto-koira, jota voi vetää perässä
* Sininen vauvapulkka
* Nojatuoli (lasten kokoa sellaisesta perus nojatuolista missä puiset jalat/käsnojat)
* Nalle Puh -pehmokirja
* Fisher Price:n 6m+ "kamera" ja samaa merkkiä sellainen perinteinen "lankapuhelin" :D
* PALJON muuta

Mä/me sain Moccamasterin, 8Gb:n muistikortin kameraan (kuvailen suht paljon), rahaa, lahjakortin tissiliivikauppaan, kirjan, mini-kreppiraudan, vohvelirauta, hackmannin swing-sarjaa ja jälleen PALJON muuta :)

MUN MENKAT ALKOI! ...Nyt jo.. xD reilu 3vkoa meni imetyksen lopettamisesta.. johan niitä odottelinkin. Ja itseasias, mietinkin tässä että koska mun 3pvn pikaflunssa ja menkat ilmestyi samaan aikaan, oisko keho menny niin sekaisin ja menettänyt immuniteettiään yli vuoden tauon jälkeen menkoista että siksi tulin yhtäkkiä kovaan kuumeeseen?

Mohomaha, oota vaan mitä uusvuos tuo tullessaan.. vaikka kihlat? ;) 1.1.11?? <3 Aaww..

Väsäsin Ronin kädestä tänään puolen vuoden kunniaksi kipsivaloksen, huomenna sen näkee, että mitä siitä tuli vai tuliko mitään :D Jalastahan meillä on 2vkon vanhana tehty valos..

Ronihan aloitti ryömimisen 5kk 1vkon ikäisenä.. No, tuossa viikko sitten (5kk 3vko) päätti että ryömiminen sucks ja kontaten se mennä pitää.. Ei nyt ihan kontaten liiku vielä, mutta asento on varma, koko ajan siihen nostaa itsensä, siinä heijaa itseään, saattaa jopa kerran tai pari siirtää käsiään/polviaan eteenpäin mutta sitten lösähtää mahalleen. Eli ajan kysymys ainoastaan.. *tää.mami.on.innoissaan.NOT* :D

Hmm.. olikohan jotain.. Muakin kiinnostais, mitä leip(iä)ä ootte antanu? Täällä ruoka maistuu edelleen superhyvin, kauhulla odotan mitä 6kk neuvolan vaaka sanoo ens maanantaina :D

Hyvää loppuvuotta, kiitos kuluneesta vuodesta! <3
 
aaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Pakko purkaa!! Mulla on joku ihme pesänrakennusvietti menossa. Tahtoo, tahtoo, tahtoo muuttaa omakotitaloon.. yhyyy!!! emoticon

(jee, vihdoinkin hymiö, mikä oikeesti sopi suht hyvin :D )

Mutta joo, facessa laitoinkin, ja taatu kyselikin että wtf. En viitsinyt sinne mitään vastata, kun ei se välttämättä ole sellainen tieto, että haluun sitä kaikille mainostaa. Mutta siis semmosta tänne. Sunnuntaina mennään kattomaan yhtä, saa nähdä .. 

Leipää? Meillä Marika syö ihan normi ruisleipää. Miehelle pääsin nauramaan tässä yks päivä, kun Marikalla oli semmonen kuiva käntty kädessä, kun toinen kysy "kuivaa känttyäkö sä lapselle syötät, eikö siellä muka tuoreempaa ole?".. Olin nimittäin vartavasten yön yli tuota känttyä kuivatellut leikkuulaudalla :DD Tuoretta jos antais, niin sais olla vähän väliä tonkimassa niitä isoja palasia niin lattialta, kuin tytön kurkustakin..

Meilläkin mennään Taatun mainitsemassa puoli konttausasennossa. Tuo meidän poika tuumaskin toissapäivänä, kun katteli marikan toimintaa pinnasängyssä et "äiti, marika harjottelee seksin tekemistä".. Repesin :DDDD
Jooh, meillä ollaan hiukan turhankin valveutuneita tosta hommasta. Poika oli kaverillaan kylässä reilu vuosi sitten ja siellä oli vahtina kaverin isoveli tyttöystävänsä kanssa. Nää nassikat oli sitten nähny vähän turhankin paljon, kun olivat käyneet oven takana kurkkimassa. JEE, mä olin taas niin onnellinen, kun poika tuli kotiin ja alko kyselemään. Olin niiiin suunnitellut, että isänsä saa hoitaa ne hommat. No ei mennyt ihan putkeen, kun poika ei ollut uskaltanut kysyä mitään. Onneks kirjastossa on kaikenmaailman kivoja kirjoja hädässä oleville äideille :DD Ja juu, poika oli sillon siis ekalla!! 

Nyt meikä painuu nukkumaan, että jaksaa aamulla taas herätä. Miestä ei kyllä käy tällä viikolla kateeks. Sillä nimittäin yövuoro ja kaikki muksut kotona. Ihmeen hyvin tuo saa kyllä vedettyä sikeitä, vaikka meillä tuo sänky on niinkin hiljaisessa paikassa, kuin olohuoneessa :D
 
Voikun on palsta hiljentynyt :( Vaikka kaipa se on ihan tervettä että on muutakin tekemistä kuin roikkua täällä :D

Meillä ollut kyllä sellanen aamu taas että huhhuh.. Molemmat lapsukaiset ollu ku persiisiin ammuttu karhu, hepulia hepulin perään. Pari tuntia niin saan laittaa molemmat päikkäreille ja vähän huokasta helpotuksesta, jos vaikka sitten loppupäivä menis vähän paremmin.. saahan sitä toivoa :)

Eilen kattelin kolmoselta ohjelmaa kutosista, luojan kiitos meille on lapset tullut yksi kerrallaan. Vois olla melkosta hulinaa kun kuusi samanikäistä pyöris jaloissa, tai vauvana kiljuis kuorossa :D
 
Olin jo kirjottanu pitkän jutun tähän kun kone tsipppp emoticon  Sit kuitenkin avas kaikki välilehtiä myöden, mut ei voinu enää sitä mun kirjotusta avata, että oisin voinu jatkaa... Murr.. Miks täällä ei oo sellasta tosi vihasta hymiöö! :D

Niin.. Katusutariinan pojan jutulle nauroin täällä. Teillä Marika sitten alotti aikasin noi hommat emoticon  Ja omakotitalo olis just niin se mitä meiän perhe kaipais. Onnea matkaan!

Kauheen kiva LauraElina, että pääsitte ehjin nahoin takasin suomen maalle! Mietinkin tänne kirjautuessani, että koskakohan tuutte takas. Mekin kateltiin eilen finnmatkojen lomavalvojaisia ja jahkailtiin niin kauan ettei saatu enää matkaa. Egyptiin oltais menty tai Lanzarotelle, mutta nyt taidetaan mennä vaan Silja Europalle :D Teidän matka kuulosti siltä, mitä itekkin kaipais... Tykkäskö Jemina uimisesta noin useesti?
Kultasen helan, huh! Maksaa melkein kolme ja puolsataa ja ilmeisesti uuden kiven istuttaminen lähemmäs satasta. Jarkoltako sait? Aika kiva :) Mä tykkään tosi paljon tästä omasta helasta.

Taatu kiitos, en ees tajunnu tollasesta päivämäärästä että sellanenkin ois. Ja arvaa, piti heti vihjata siitä miehelle emoticon Kohta se ei kosi mua ollenkaan... No toivossa on hyvää elää.
Pahoittelut vai onnittelut kuukautisista emoticon

Me ostettiin ristiäislahjakortilla lelukaupasta toi tollanen ficherpricen puhuva koira mitä muutamat täällä on saanu joululahjakskin ja on se kyllä vaan kiva. Nea on sen korvat kuolannu ja miehellä meni sen verran hermot jo siihen, että sääti sitä ääntä pienemmälle, mutta ahkerassa käytössä on ollut siis heinäkuusta lähtien. Siinä on ainakin peruslauluja, niin ei tarvii huolehtia etteikö tyttö niitä oppis :D Ja numerot... Ja se mistä mä ite oon tarkkana kun porkkana, niin aakkoset. Mun mies ei taida osata aakkosrimpsua vieläkään oikein (huomasin kun ollaan tehty kryptoja ja käskin miehen kirjottaa aakkoset sivun alareunaan ja vetästä sitä mukaan kirjan yli kun se on käytetty) ja ite oon äidinkielessä ollu aina tosi tarkka niin minähän laulan melkein päivittäin aakkoset Nealle ja kohta kaivan vanhan aapiseni esiin sille ja aletaan sitä lukee yhdessä.
Nea vieläkin nukkuu levottomasti yönsä, kun on kipeänä. Viime yö meni kyllä parhaiten, kun heräs vaan viis kertaa valitusitkuun, mutta jösses mikä työ saada tyttö rauhottuun ja nukahtaan takas. Illalla käytin sen suihkussa ja kun sauna oli päällä niin mies heitti kovat löylyt nii sai kunnon vesihöyryt sinne suihkunkin puolelle. Tais helpottaa alkuyötä :)
 
Takaisin
Top