Vauvat 6kk ->

Noniin, linjoilla taas :)

Kiitos kaikille. Hyvin me pärjätään, pääasiahan on että likka on nyt "taas" kunnossa eikä kerenny ees oireileen ko. asiasta, tietääkseni. Ne tekivät tosiaan sen laajennuksen ilmeisesti jotenkin venyttämällä tai puhaltamalla? Jotain tälläsiä mainitaan tossa tekstinpätkässä minkä sain sieltä kotiin. Eihän siitä ymmärrä ees joka viidettä sanaa kun siinä on niin kovin hienoja lääkärislangisanoja, mutta... 4 viikon päästä olis sit uus aika sinne niin ne kattovat onko tää laajennus pysyny vai lähteny kutistuu.
Mutta ei todellakaan ole kiva pitää toista nälässä. Oon itekki niin saamarin vihanen jos en saa ruokaa ja kyllä äitee oli niin pirun ylpee tyttärestään kun, miettikääs, Nea söi iltapuuron klo 20.15 ja sitten hoitajat oli antanu sille klo 4.20 180ml maitoa ja sitten Nea söikin vasta seuraavan kerran klo 15.00! Ja se nukutettiin siis joskus ennen kahta. Ja se ei kertaakaan huutanut siinä sen 8 tunnin aikana, kun saatoin sen sinne lääkärille nukutettavaks niin se vielä jakso lääkäreille hymyjä väläytellä. Sit mun oli pakko lähtee nopeeta pois ennenku tilanne muuttuu. On helpompi lähtee kun toinen jää hyvällä tuulella. Mut tosiaan en sitä voinu sylistäni hetkekskää laskee tai se olis alkanu huutaa. Mutta niin ylepee oon kyllä tyttärestäni joka normaalisti on sellanen että jos kahteen tuntiin ei maitopulloo tuu niin KIUKKUPOTKURAIVARI tasan just niin kauan kunnes saa sitä sapuskaa.

..ja juu meillä alettin ryömimään niinku tonne uusiin taitoihin laitoinkin viime vkl. Nyt sitä treenaillaan ja vauhtia yritetään lisätä kovasti :) Se on niin ihanan näköstä, kun saa sellasen että "TON MÄ HALUAN NYT HETI" ja lähtee ryömimään vimmatulla huiskinnalla etiäpäin. Äitin kännykkä on se paras minkä perään lähteä, mutta kävipä niinkin että kun Nea omistaa sellasen pehmopallon joka sitten pyöri mummolassa hiilihanko ym-telineen alle niin neiti näppäili siellä niitä pesävälineitä ja äiti vimmatulla vauhdilla juoksee äänen kuullessaan toisesta päästä taloo sinne ettei se teline kerkee kaatua päälle. Huh, kerkesin.

Millonkohan toi hoitovapaa hakemus pitäis viimeistään tehdä? Vakituista työpaikkaa ei ole, joten ei tarvii mihinkää ilmotella 2kk etuajassa jäänkö vai tuunko.
 
Mua alkaa nyt jo ahistaa toi töihin paluu, se kun tulee mieleen vähän väliä vaik kotona saan olla kuitenkin yli kesän elokuun puoliväliin.. Mut kun en haluaisi vielä sillonkaan töihin...Jos ees syksyn vielä sais olla kotona.. Mut tod.näk.ei onnistu. Kodinhoidontuen pitäis aikasta paljon nousta et voisin vielä jäädä kotiin. Mut Julius kyllä sit menee päiväkotiin kun palaan töihin..Mä oon ite ollu päiväkodissa pienenä ja tykänny kyllä kovasti. Toivotaan vaan et saadaan paikka täst läheltä.
Hakemus lähtee heti vuodenvaihteessa vetämään..

Mitäs muuta, meillä yöt menee ihan hyvin, kerran poika herää syömään ( ja mä siis aion vielä imetellä yöllä jonkin aikaa, en usko siitä olevan pojalle haittaa, ja hän on selkeesti nälkäinen sillon, nukkuu paljon paremmin aamuun kun on kerran tankannu), joskus ei lainkaan, joten oon ihan tyytyväinen :)

Muutenkin meillä kaikki on nyt tosi hyvin, vähän oli pojalla eilen flunssan poikasta, oli ihan kärttyinen ja nuutunu mut sekin meni jo ohi. Eli nyt vaan nautitaan joulun odotuksesta ja oleilusta..Meidän lempipuuhaa...Oleilu :D
 
18 astetta pakkasta ja Jami veteli melkein 3h pihalla unia..hirveesti pakattuna,mutta nukkupahan kunnon päikkärit..sisällä ne olis ollu ne 30 min-1h..aattelin että se 15 astetta olis rajana et sen korkeemmalla pakkasella en laittas  pihalle,mut pakko kai se on laittaa,kun pakkasta riittää ja en joka päivä halua et toi nukkuu tunnin on hereillä tunnin nukkuu tunnin hereillänukkuuhereillä..nyt se nukkuu vaunuissa kaikissa tamineissa sisällä.herätköön siinä itte rauhassa :D

mua hirvittää kun loppuu tää äitiysloma..ihan kamala ajatus..vaikka siis vapaata on kaiketi tonne ens elokuuhun,mutta silti..kaikki kyselee,että mihis Jami menee hoitoon ja koskas sulla alkaa koulu..emmä ees tiiä haluunko jatkaa sitä koulua enää(toisaalta olis kai ihan hyvä,kun ei työpaikkaakaan oo..) tai oo miettiny koko hoitopaikkaa..pää sekoo taas näistä kaikista..tai sit jos mulla on koulua,nii sitä on ens vuonna ehkä parina päivänä viikossa,nii onko mun kannattavaa sen takia hakee jamille hoitopaikkaa tms.jos koittas saada jollekin tutulle pojan siksi aikaa hoitoon..liikaa päätöksiä ja valintoja...

 
Ja meikä täällä repii perseensä ton isäkuukauden kanssa, h*elvetti!!!! Aina noissa kelan jutuissa on joku juju, ja pirunmoisen homman täytyy tehdä, että saa selville sen jujun sieltä jostain. 

Mulla loppuu mammaloma 8.3.2010. Meille on miehen kanssa tulossa pidemmät vapaat pääsiäisenä, kun koko tehdas on seis 2-3 viikkoa. Ne kenellä on lomaa/pekkasia, niin hyvä, muut joutuu olemaan palkattomalla. No meinattiin että mies pitäis tuon isäkuukauden silloin, kun noita lomia niin hirveesti ole jäljellä. Ja kelan sivuilla lukee, että isäkuukauden voi pitää puolen vuoden sisällä. No voi kun kuulostikin hyvältä, mutta siinä olikin se juju, ettei Marikaa voi viedä hoitoon ton muutaman viikon ajaksi, vaan se pitäisi hoitaa kotona = mun jäädä hoitovapaalle. No joo moro vaan, eipä ole mahdollista. Lisäks pääsiäisen parilta päivältä ei tulis rahaa mistään, kun ovat arkipyhiä. Meni niin käpy taas ton kelan kanssa. 

No varmistu samalla kyllä tuo, että ens kesänä pitäs varmaan alkaa suunnittelemaan vielä yhtä lasta. Saisin sitten samankokoiset ne seuraavatkin mammakorvaukset.

Soitin jopa tonne päiväkodillekin, niin sinne se meidän neiti on luultavimmin menossa. Tarkka tieto tulee kuukautta ennen, mutta sinnehän se, kun muitakaan paikkoja ei ole. Ja höh, kunnon tutustumistakaan ei oikeen tonne voi kuulemma tehdä. Tai siis että sinne voi mennä ja olla, mutta että lasta ei saa jättää sinne. Aikasempien kohdalla tehtiin niin, että olin ensin tyyliin tunnin verran lasten kanssa (tutustuin paremmin myös siihen hoitajaan), jonka jälkeen jätin ne sinne perhepäivähoitajan luo tunniks-pariks. No että kävin kaupassa, ja kävin kotona tekemässä ruuan ja sitten hain pois. Seuraavana päivänä olivat vähän pidempään ja sitten olikin ihan normi 8h päivä. Semmonen pehmeä lasku.. No nyt ei sitten onnistu tommonen kuulemma. 

Eli meillä Marikalla tulee olemaan keskiviikkona ensimmäinen hoitopäivä, ja ite olen siinä sen ke-to-pe pekkasilla, jollon teen sitten ihan ite ton, että pidän ensin lyhyempiä päiviä. 

Vihuu, huomenna menee likka yökylään, ja mutsi lähtee vetäsee pikkuset sievät. Täytyyhän sitä omia synttäreitään jotenkin juhlia :D

 
Aika hölmöä ettei saa kunnolla / rauhassa tutustua ja totutella tohon hoitoon emoticon  Meillä oli esikoisen kanssa reilu viikko pelkkää totuttelua niin että pari ekaa päivää käytiin siellä pihalla leikkimässä kun lapset oli ulkona, sit oltiin pari päivää sisälläkin leikkimässä ja sitten pari päivää niin että jäi pariksi tunniksi sinne ja sit hain pois, ja yhtenä päivänä jäi sitten kokeilemaan miten päiväunien nukkuminen sujuu. Sitten kun alkoi oleen paikat tutut niin vasta jäi pidemmäksi päivää yksin. Toivottavasti saan myös Iidan kanssa totutella rauhassa hoitopaikkaan, ja varmaankin on taas äipälle kovempi paikka kun lapselle emoticon

Lähteeköhän meidän tyttö kohta konttaamaan kun on nyt alkanut konttausasennossa nostelemaan jalkoja ja käsiä emoticon Hassun näköistä kun toinen ojentelee käsiään eteenpäin, ei kyllä vielä ole hoksannut yhdistää sitä liikkumiseen mutta voi olla että kohta mennään ja lujaa.. Sitten on kyllä isoveli pulassa, tyttö on niin ihastunut veljeensä että kunhan kunnolla vauhtiin pääsee niin ei veikka saakkaan enää olla hetkeäkään rauhassa :DD
 
Hoitoon tutustumisessa painaa päiväkodissa kai vastuukysymykset, jos hoitosuhde ei ole alkanut. Ainakin meillä on niin, ettei voi jättää lasta yksin, jos hoitosuhde ei ole virallisesti voimassa. Päiväkoti olis pulassa, jos just silloin jotain sattuis...

Yöimetyksestä ja yleensäkin imetyksestä olen sitä mieltä, että se on lapselle niiiin paljon enemmän kuin pelkkää ravintoa. Ja mulle kyllä neuvolassa eilen sanottiin että imetetyt syö ja saa syödä öisin vielä pitkään. Ei sanaakaan siitä että pitäis lopetella. No täti kyllä tietää etten sitä aio tehdäkään, että ehkä siksikään ei mulle niitä ohjeita kerro ;). Ja sinänsä taas ristiriitainen ohje, ettei puolivuotias tarvii yösyöttöjä, kun jos on suositusten mukaan vielä täysimetyksellä, niin todennäköisesti tarvii nälkänsä pitimiksikin. Mutta mahdolliset hampaat ei siitä pilalle mene ja jos sillä saa itselleen ja vauvalle aikaan paremmat yöunet, niin siitä vaan! Kyllä se joskus vierottuu! Mulla kakkonen söi öisin tosi pitkään, en edes muista miten pitkään, mutta oli ainakin 1,5v. ja sitten sovittiin että tissit nukkuu myös yöllä. Ja kun hän heräsi, niin sanoin, että sinä nukut, äiti nukkuu ja tissit nukkuu ja se riitti. Mutta tietty nukkumisjärjestelyt vaikuttaa siihen mikä on järkevää. Mä jatkan varmaan ite samantien unia ku saan tissin suuhun vauvalle, jos joutuisin nousemaan ylös, unet katkeais liikaa  ja samalla äitikin :). Mä en kyllä edes osaa haaveilla kokonaisista yöunista, kun jos ei vauva heräisi, niin isommilla tai koiralla olis joku hätä... Ja mies kuorsaa.
 
Täällähän on ollu useempaankin otteeseen juttua synnytyksen jälkeisistä alavatsakivuista, mutta nostetaanpas taas esille, kun ei helpota vieläkään :/ Enää ei voi laittaa ees imetyksen piikkiin, kun se on jo takanapäin, ei ole poika enää saanut aamupalaansakaan enää tissiltä varmaan kolmeen viikkoon. Vaan edelleen tuntuu kokoajan että menkat olis alkamassa, voisko ne jo alkaa kun puol vuotta tätä jo kestäny??? Jälkitarkastuksessahan lääkäri sano, että ne olis alkamassa (ja näinhän mä itekkin sen ultraus vehkeen silloin, ja siltä tosiaan näytti), muttei ulkopuolelle asti sitten koskaan vuotanu. Onko muilla tällästä edelleen, te ketkä ette enää imetä? Nyt varmaan jotkut ajattelee, että mitä sä täällä ruikutat-soita lääkäriin, mutten sinne pienestä kyllä lähe ees soittelee. Alkaa kyllä riittää tää pikkuhiljaa, joten jos sitä maanantaina sitte soittelis. Testin tein äsken ja sekin näytti sitä mitä toivoinkin, tosin olishan se raskaus selittäny nää alavatsakivut :/ Tai kun ei tää ees oo kipua, vaan sellanen inhottava tunne. No, niinkun menkat ois alkamassa.. mut puol vuotta!!!!! Saniokaa nyt että tää on normaalia. Niin ja sanottakoon nyt vielä, että tuskin liittyy vatsantoimintaankaan mitenkään, vai pitäskö vetää varoiks pullo ulostuslääkettä :D Tai samantien kaks, ihan sama, tuun kohta hulluks.. Sattuis ees kunnolla, mut tolleen veemäisesti.
 
mulla ei kyllä tollasta alavatsakipua oo ollut missään vaiheessa...mulla ei siis tuntunut edes ne kohdun supistelut missään vaiheessa että en tiiä miltä nekään tuntuu... ainoa on et tosta sektioarven kohdalta nippailee välillä mutta se taitaa olla ihan eri asia...

mites muuten, te jotka ootte jo antanu noita lihoja...niin onko tullut pikkuisille raudan hajua kakkaan? meillä aloteltiin tiistaina kana ja nyt eilen ja tänään ollut TOSI voimakas raudan haju kakassa...siis se raudan haju on vielä niin voimakas et haistaa ihan parin metrin päähän ennen vaipan avaamista... mietin että onko ihan normaalia tähän alkuun vai eikö se rauta sitten imeydy meiän nappulaan... yritin omalta äitiltä ja anopiltakin kysellä että onko niillä tällasesta muistikuvia mutta eihän ne tietenkään muistanu parinkymmenen vuoden takasia kakan hajuja emoticon

voi voi, mä niin kateellisena lueskelen ryömijöistä ja konttaajista...meillä kun sillon tällön vahingossa pikkasen pakitetaan vasta...ja toiset jo konttaa! meillä kyllä kimin kans oli sopimus että jouluna ryömitään ku vanhat tekijät mutta eipä se näytä pitävän lupaustaan :D no onneksi osataan sentäs jo istua hienosti, jotain edes :D oon niin malttamaton että kaikki pitäs tapahtua nythetijustiiin! :D

 
Moi vaan:)

Viikon kuluttua on sitten jo paketitkin avattu!:) Menee niin nopeesti tää aika, ei voi käsittää! Melkein kaikki lahjat on jo hankittu. Tänä jouluna itse annetaan vain yksi paketti pikkuneidille, kun ei tuo kuitenkaan vielä joulusta mitään ymmärrä. Mutta varmasti mummeilta ja kummeilta sitten lahjoja tulee enemmän.

Oltiin keskiviikkona vauvakinossa eka kertaa, ja meni tosi hyvin. Meitä oli siellä isompi porukka tältä paikkakunnalta. Meidän neiti viihty hyvin siinä sylissä pomppien, ja oli kauhean kiinnostunut tuolin selkämyksessä olevasta istumapaikan numerosta:D Näpräs sitä pitkät pätkät. Kun sitten väsy yllätti neidin, hain kantokopan siihen penkkien eteen ja laitoin neidin sinne, ja ihme ja kumma neiti nukahti ja nukkui leffan loppuun, eli ehkä 20 - 30 minsaa. Hiukan hämmästyin, kun aikamoinen meteli siellä kumminkin oli, mutta näköjään siihen omaan turvalliseen koppaan on hyvä nukahtaa:) Aika ihana <3 Mutta ihan hyvin pystyin seuraamaan elokuvaa, eli voin kyllä mennä toistekin.

Ekoja kertoja ollaan nyt kokeiltu myös syöttötuolia, ja leffan jälkeen mentiinkin ravintolaan porukalla syömään, niin sielläkin sitten laitoin neidin syöttotuoliin, että sain itse syötyä, ja tosi hyvin viihtyi. Joululomalla täytyy käydä kotiinkin ostamassa, niin saadaan neiti paremmin mukaan pöydän ympärille. Aiemmin on pötkötellyt pöydällä, mutta nyt on jo niin liikkuvainen ettei uskalla siihen enää laittaa. Ja lattialla sitten taas ei välttämättä viihdy niin kauan jos me istutaan pöydässä. Ja olishan se syöttötuoli kätevä syöttämistäkin ajatellen, kun tuntuu tuo sitterissä syöttäminen toisinaan hieman haastavalta, kun siinä keskitytään kaikkeen muuhun kuin syömiseen... kuten koiraan ja varpaisiin ja ja...

Soseet uppoo tosi vaihdellen. Vihannes/lihasoseet uppoo edelleen aika heikosti. Maanantaina onkin neuvola, ja mielenkiintoista nähdä, miten paino on kehittynyt. Puuro on uponnut hyvin hedelmäsoseen kanssa, annan tällä hetkellä riisihiutalepuuroa aamuisin ja kaurapuuroa iltaisin.

No joo... kovasti meilläkin pyritään eteenpäin, ja sohvalla tuo jo ryömikin alkuviikosta. Lattialla pääsee eteenpäin jos saa jostain käsillä otteen ja saa vedettyä sillä tavoin itsensä mukana. Ja taaksepäin on välillä itseään keplotellut, ja kierimällä. Eli ei varmaan kauan mene kun liikkeelle lähdetään kunnolla täälläkin. Sitä (kauhulla) odotellessa.

Perjantaina olikin jo eka hammaslääkäri neidillä, vaikka ei vielä hampaita olekaan. Alhaalla edessä lääkäri tunsi, että sieltä ne ovat tulossa ne etummaiset, mutta voi kuulemma mennä vielä aikaa. Hammastahnalla pitää sitten heti alkaa pesemään, kun yksikin hammas sieltä esiin tulee. Saatiin hammasharja ja tahna mukaan jo:)

Semmoisia. On jäänyt vähän tää kirjoittelu, tuntuu ettei kerkeä ja kun ei tää foorumi niin houkutteleva ja selkee oo enää kun se vanha. Nyyh. Mutta ehkä tähän sopeutuu.
 
Mims ei ainaskaan meillä tuo sonta haise raudalle, mut ei kyllä hyvällekään:D
 
Mims kuinkahan paljon sitä kanaa oot sitten antanu? Mä oon eläny käsityksessä, että kun lihoja alotellaan niin pitäis alotella sellasella teelusikallisella ja sit kun on maisteltu niin siirtyä siihen ruokalusikalliseen. En mäkää kyl rautaa erota hajusta, ja välillä en edes haista jos vaipassa on kakka. Eri asia se oli maitolinjalla kun oltiin emoticon

Meillä myös aamulla riisihiutalepuuroa ja illalla kaurapuuroa. Vehnä ollaan myös maistettu. ½dl hiutaleita ja 1½dl vettä (riisipuuroon kyllä myös korviketta koska maistuu ihan emoticon tosi pahalle pelkällä vedellä) ja pari kuutioo pakastimesta hedelmää että jäähtyis nopeesti.
Nea on onneks saanu ruokahalut takasin sairaalakeikan jälkeen.

Mies oli eilen veljeensä muuttamassa ja sitten Nean kummisetä soittaa mulle, että voiko henkka jäädä meiän kanssa testaamaan uutta saunaa emoticon  Häkellyin kun ei se ennen oo mulle soittanu ja ihmettelin toki miksei mun mies ite soittanu. No ei se olis kuulemma halunnu jäädä niin ei voinu kieltäytyä kun multa soittivat lupaa emoticon  No sit se tuli hakee puhtaita vaatteita ja oli käyny tietty kaupassa kaljaostoksilla nii se toi mullekki siideriä tänne emoticon  Se on kyllä siitä ihana mies, että vaikka se kävis keskellä yötä syömässä jotain ilman mua niin sehän tuo mullekki ruokaa emoticon  Kerran tässä piti herätä klo 1.30 yöllä syömään kun herra tuli kotiin grilliruoan kanssa emoticon


Ja Katusutariina emoticon
 
huomenta mammat ja heidän pienokaisensa. tosin onko ne enää niin pieniä :)

meille ei oikeastaa mitää uutta,arki pyörii samoila linjoilla mitä se tähän asti,päivällä 2-3krt nukkuu.öisin herää edelleen 1-2krt. voisi kyll jo nukkuu koko yön heräämättä,mut tiiä sitte miten ja milloinkin se onnistuu.. pitää varmaa koettaa pikkase enemmä tankata tota kirppua..

vissii ollu puhetta oman nimensä tunnistamisesta? mun mielest meil kans neiti tunnistaa oman nimensä,jos nimel puhutellaan aina.mitä yleensäkkin tehdää..
hoitovapaa,ööh. ite kaipailen töihin,ihan myöskin sen takia et rahallisesti alkaa kohta tekee tiukkaa,vaikka mies onkin töissä,mut se otti autolainaa ja sitä pitäs sen sitte maksella.. et kattoo ilmottaudunko työttömäksi,jolloin saisin mahdollisesti parempaa rahaa kuin hoitovapaalla ollessani.pitää viel pohtia,ja kyl hirvittää laitta toi pieni hoitoon,jos nyt sellanen tilanne on.mutta voi olla ettei oikein ole muita vaihtoehtoja,ellei sit oma isä vahdi muutaman tunnin päivässä ja muuten ole sit ton ukon kans ku ei oo töitä.. hmm. vaikeita päätöksiä.

eilen kävin sitte kattelemassa lahjoja tungoksessa.. ihmisiä joka puolella ihan mahottomasti.anttilassa ollessa tuntu et jalat pettää alta. noh..mut sainpahan hommattua kaikki lahjat,okei yks puuttuu enää mut jos sen ensviikolla ostais jyväskyläst jos ton miehen mukaan pitää lähtee autoo kattoo.

mutta sunnuntaita ihanaiset.

edit: mohomaha on sulla kyl hieno mies.:)
 
vähän masentavia nää viikonloput, eilen otti niin päähän ku tääl ei oo mitään luettavaa, eikä facebuukis eikä telkkarist tuu mitään, kaikki vaan huokuu sitä että kaikilla muilla ihmisillä on oikeesti elämää paitsi mullaemoticon kiva kun mieskin oli lauantai aamukuuteen duunis, sit nukku ja oli ylhäällä pari tuntia ennenku lähti pikkujouluihin, sit tän päivän se vaan haisee ja nukkuu x)

hermoraunioitumista edistää vielä toi pikkuherra kun sillä on taas joku syömälakko päällä, yleensä syö parin-kolmen tunnin välein tissiä ja nelisen kertaa kiinteitä. eilen suuttu vaan ku koitin rinnalle, söi tissiä aamulla ja seuraavan kerran joskus kuuen aikaanemoticon pari kiinteetä ateriaa siin oli välis tietty et ei nälkään kuole mut mut eikse vaan enään haluu maitoo?? yhyy!!! emoticon

kakkatuoksuista, mä en oo noit lihoi oikeen ees antanu, mut eiks raudan haju ooki tosi voimakas, siis vähän niinku veri döfää siltä? täytyy sanoa et välil on kyl semmosekki tuoksut vaipassa että muistu mieleen ne ihanat ajat kun saatto olla koirankakka-ylläri jossain nurkassaemoticon

Mites katusutariina meni pikkusen yöhoito? toivottavasti oli hyvät bileet ;) mä ootan tota uuttavuotta ku kuuta nousevaa, pääsen sillon vihdoin viihteelle...viimeks ollukki ulkona lokakuun alussa...
 
Meilläkään välillä tiiä että kakka olis ees tullu,maitokakat haisi paljon enemmän vaipasta..eikä oo raudantuoksua ollu..vaikka mä oonkin heti maistattanu sitä 1rkl lihaa,enkä siis 1tl,niinkun olis kaiketi ollu suotavaa,Hups..;D

 
no meillä menee nyt se n. 1-1,5rkl kanaa...ja alottelin pienemmällä määrällä... mutta pitää varmaa nyt koittaa palata pienempään annokseen ja jos raudanhaju on ja pysyy ni sit rimpautella neuvolaan...

täällä myös yks jolla ei mitään elämää...miehellä on selkä paskana ollut nyt melkee 3kk ni se ei pysty poikaa hoitaa ku pieniä hetkiä ni tää mamma on jumissa kotona koko ajan... meinaa jo vähän hajottaa emoticon ja kaikkein raskaimmaks tän tekee se et toinen on koko ajan kotona mut siitä ei oo apua mihinkään... eikä oikee iloa tuolla makkarin puolellakaan... >:(
 
petupapu, meillä poika kans teki paljon sitä että oli konttausasennossa ja ojenteli käsiään, sen oppimisesta ei menny edes kokonaista viikkoa kun rupes konttaamaanemoticon



Mun kaveripoika on saanu tunti sitten tytönemoticon


Mä voisin varmaan perustaa tänne ihan oman palstan "summerwinen tyhmät kysymykset" emoticon  Mut mietin vaan että kun mä oon nyt pojalle syöttäny noi puurot ja ensviikolla sais antaa jo lihoja kun neuvolasta sanoivat että viikko väliä puurojen ja lihojen välillä. Mietinkin vaan että missä välissä mä voin antaa sitä riissiä kun sitä en oo vielä antanu?? Tää nyt ois kuulunu varmaan tuonne kiinteiden alottaminen osioon mut en jaksa kirjottaa nyt moneen paikkaan. emoticon


Ja älkää murehtiko, ettei oo mitään elämää.. Meillähän sitä just onkin enemmän vauvan myötä kun esim heillä jotka kirjottaa sinne facebookkiin joka viikonloppu että lähtee viihteelle sun muutaemoticon 
 
öööörrrr vaan naiset.. Pientä krapulaa ja vapinaa esiintyy, mutta eiköhän elämä voita, viimestään ylihuomenna.. 
 emoticon

Skallo kyseli yökyläilystä. Juu hyvin se meni, ei ongelmaa, mutta anoppi onkin aivan ihana. Ei ole mitään valitettavaa sen hoitotavoista tms. Hiukka oli päivärytmi sekasin, kun neiti oli aamulla potkinut mummin hereille jo 6 aikaan.. No ainakin mä pääsen helpolla muutaman tunnin päästä, kun likka meneekin sitten ajoissa nukkumaan. En valita. Tein itseasiassa puoliks vitsillä sellasen lapun, miten tuo likka yleensä syö, mihin aikoihin nukkuu jne. Mutta harvoin nuo tollaset ohjeet pitää paikkansa vieraassa paikassa. 

.. Ja meillä paskavaipat haisee ihan paskalta :)

Kiitos mohomaha onnitteluista <3

Summerwine Se viikko väliä viljojen ja lihojen kanssa, on luultavimmin vaan sen takia, että jos oireita tulee, niin tietää kummasta ne on tullut. Lihasta vai viljasta.. Ja jos muut viljat olet jo kokeillut, eikä niistä ole tullut oireita, uskoisin ettei riisistäkään tule. Ite tekisin niin, että syöttäisin sitä lihaa parin-kolmen päivän ajan, ja seuraisin tuleeko mitään. Meillä neiti kun paskoo kerran-kaksi päivässä niin noi vatsan kovettumiset ja muut huomaa tosi helposti. Eri tilanne niillä, joilla vatsa toimii sen kerran viikossa. Jos lihasta ei mitään tullut ton ajan jälkeen, niin sitten riisit vaan kehiin. Mulla oli noiden uusien ruokalajien välissä yleensä 3-4 pv. Me ei olla miehen kanssa allergisia millekään ruoka-aineelle, joten aika huoletta mä noita uusia juttuja Marikalla maistatin. 



 
Skallo kirjoitti:
hermoraunioitumista edistää vielä toi pikkuherra kun sillä on taas joku syömälakko päällä, yleensä syö parin-kolmen tunnin välein tissiä ja nelisen kertaa kiinteitä. eilen suuttu vaan ku koitin rinnalle, söi tissiä aamulla ja seuraavan kerran joskus kuuen aikaanemoticon pari kiinteetä ateriaa siin oli välis tietty et ei nälkään kuole mut mut eikse vaan enään haluu maitoo?? yhyy!!! emoticon

Jaksamista tissilakkoiluun!!! Koita imettää ku Liekki on uninen, vaikka just heräilemässä, jos se auttais. Joku ihme asento saattaa auttaa myös. Meillä auttaa yleensä kantoliina, jos maailma on muuten liian mielenkiintoinen... tai seisten hytkyen imettäminen ilman liinaa. Meillä ei vielä ole isoja lakkoja ollut, mutta kakkonen teetti töitä kyllä välillä. Tuo vaihe menee varmasti ohi ja Liekki on aika pieni tekemään vielä ite sitä päätöstä etteikö haluaisi tissiä! Onko Liekillä hampaita? Nehän tuntuu suussa varmasti kummallisilta ja imeminen kans. Tsemppiä, ei ne lakkoilut kai yleensä kauaa kestä!

Niin ja meidän sormiruokailun aloitus oli aika hupaisaa! EIhän se onneton avokadon nuljake todellakaan pysy vauvan käsissä! Ekana päivänä herra sylki kaikki ulos, mutta nyt popsisi maissinaksuja vaikka kuinka ja hienosti oppi heti puraisemaan palasen, mukeltamaan sitä suussa ja nielaisemaan. Huomenna kokeillaan miten liukkaasti bataattilohko lentää nyrkistä...
 
Harmillisen hiljaiseksi on tää foorumi muuttunu..

Luin tossa just mielenkiintoisen jutun neuvolan käyttämistä kasvukäyristä uusimmasta Terveydenhoitaja lehdestä. Siinä kerrotaan että nämä nyt käytössä olevat käyrät perustuu vuosina 1959-71 syntyneiden lasten kasvuun ja ne on otettu käyttöön vuonna 1986..Eli tosi vanhoihin mittoihin perustuvat, mutta nyt ne uudistuu! UUsi aineisto on kerätty Espoon neuvoloista vuosina 1983-2009 syntyneistä 75810 lapsesta. Nyt on jo todettu että lapset on aiempaa pidempiä, loppupituus on nyt naisilla 1,9cm ja miehillä 1,8 cm pitempi kuin ennen. Eli on kyllä hyvä et käyrät uudistuu! En tiiä kiinnostaako tää ketään mut laitoinpahan nyt tänne emoticon

Arki meillä rullaa omalla painollaan, joulua odotellessa!! Kaikki lahjat on ostettu ja pitäis alkaa pakata reissua varten.. 
 
Takaisin
Top