Vauvat 6kk ->

Herran jumala !! paljon onnea taaperosta Pulina82 ! Ihana juttu !  Varmaan ihanan näköinen kun oma pieni hoipertelee itekseen... Meilläkin kun nyt noustaan tukea vasten niin se on vielä niin  huteraa, että ihanan näköistä  kun toinen vaan silti yrittää. 

mohomaha ihana Nea !  hienosti on oppinut jo potta touhut ! 

Tänään illalla jotenkin kumarruin ja Turo-Eemil aikansa kattoi, että mitä hittoo toi touhuaa ja samassa se veti mua hiuksista!  Kattoi suoraan silmiin ja veti vain hiuksista kolme kertaa !  Tuli heti mieleen Nean touhut vaikka tokikin Nea iteltään veteli hiustolloja. Että juma se satttuuu :D Meidän Turo-Eemilkin niin hienosti kun uskoo aina kun sanonut samasta asiasta 5000000 kertaa! :D Jäärä mikä jäärä. 

Meillä syödään aina yhtäaikaa koko perhe. 

Turo-Eemilillä vähän nyt rytmit sekasin. Tänäänkin meni nyt vasta hetki sitten nukkumaan; eli vähä ennen yhtätoista..... ja kivat jos huomenna vetää taas sikeitä puoleen päivään..... :D Katotaaan katotaaan...

Nyt jääkiekon pariin. ---->
 
Huomenta! :)

Tännehän on taas tullut paljon juttua..

Pulina82: hienoa,onnittelut ensiaskeleista sinne :) me vielä ootellaan. Jami kävelee sujuvasti tukea vasten ja välillä päästää tuesta irtikin,vaan ei vielä kauaa jaksa olla ilman tukea :D

Jenni90: 30 viikkoa jo?! HUI! emoticon prinsessa on kohta maailmassa!
vauvakuumeilua on juu,vaan vielä on ehkäsy pysyny käytössä..ehkä jossain vaiheessa..emoticon

Mohomaha: hienosti teillä alkanu potta kokeilut!! mäkin kaivoin kaapista potan esiin ja eilen yritin istutella jamia siihen..yhtä tyhjän kanssa..ei toi jaksa olla paikallaan niin kauaa,että sinne pissa,tai kakka tulis..vaikka mitä sille annoin leluja jne..no,ei sillä niin kiire oo,täytyy ottaa tavaks joka päivä istua siinä jonkun aikaa :)

mä alotin viime viikolla sellasen aikuisten "uimakoulun". siellä opetellaan uintitekniikoita jne..tosi kivaa ollu ja hyvää treeniä..eilen uin päälle kilsan yhteensä ja jalat on aivan muusina :D heh..
kesäkuun alussa olis tarkotus mennä jamin kanssa 10 päivää putkeen kestävään taaperouimakouluun..jami kun tuntuu vedessä olemisesta tykkäävän ihan hirveesti ja vauvauintikin loppui viime lauantaina :)
Eilen oli neuvolakin,jami oli 9130g ja 72.5cm :) itestä tuntu neuvolaan mennessä,että pituutta olis tullu ihan hirveesti lisää,nii mitä vielä,alle sentti :DD

Miten teillä muksut touhuilee..jaksaako ne keskittyä paikallaan leluihinsa tms? musta tuntuu että meillä on joku adhd tapaus..Jami ei jaksa olla ollenkaan aloillaan O.o EI OLLENKAAN..joka paikkaan kun mennään kylään,nii jami tuntuu olevan se "vilkkaampi" lapsi tms..kun täälläkin jotkut mainitsee lukevansa kirjoja pienille,ei meillä vaan onnistu..liekö tylsiä kirjoja vai lukijassa vika,hah! :D

ainiin,nyt jami on ruvennu juomaan ite maitonsa..istuu lattialla ja ryypiskelee ;DD



 
Henniv täälä ilmoittautuu yksi adhd:n omaavan lapsen äiti !
Meillä TUro-Eemil on ihan m-a-h-d-o--t-o-n ! ihan oikeeesti. Muut uskooo kun sanotaan ei. Ei meillä. Saa lisää virtaa vaan kun kielletään. 
Aina kun on kaveria. Meidän Turo-Eemil on se joka on kovakouraisempi, ottaa lelluja kädestä, kiljuu korvaan, tekee kaiken kielletyn, ja paikallaaan ei olla sekunttiakaaan....

Mutta plussaa on, että meidän T-E on tosi sosiaalinen. Mutta oikeeesti haluisin ton pojan routuun  :D
Kun T-E on sen luontoinen, että se saattais olla koulussa se pomottaja ja kiusaaja. Ja mä oon aina sanonut, että enenmmin kiusattu kun kiusaaja; kun kiusaajan maine on ja pysyy läpi elämän! Tietysti toivon, ettei meidän lapsista tuu kumpaakaan!
Mutta kovasti saa T-E:n kanssa olla tarkkana ja kovana.

Ja mua niin huvittaa, kun Turo-Eemilin serkut 1v,6kk ja pian 4v tyttö ja poika, niin ne meilläkin istuu rauhassa paikoillaan ja LUKEE KIRJAAA ! 
Meillä ei ikinä tapahdu tälläistä hetkeä. Turo-Eemil jaksaa yhden kuvan kattoa krijasta ja se on nähty. SItten taas pahan tekoon. . . . 

Mutta tiedänpähän ainakin, että poika on terve kun on  eläväinen <3
 
Meillä myös melkonen adhd pääasiassa tuo neiti. Joskus harvoin pysähtyy puuhailemaan jotain yhtä ja samaa pitemmäksi aikaa (=alle 5 minuuttia). Ja noista kirjoista, meillä ei oikein myöskään perusteta peruskirjoista, eikä jakseta kuunnella jos yritän lukea kirjaa ääneen. Mutta tuollaiset kirjat, joissa on erilaisia kosketelvia juttuja (karvaa, eri tuntuisia pintoja, kankaita) kiinnostaa. Samoin kuin yksi sellainen kirja, jossa on nappuloita, joita painamalla tulee erilaisia ääniä.
 
Tännehän on tullu tekstiä! Oho emoticon  Kävin eilen illalla jo lueskelemassa ja tais jäädä jotenki päälle noi jutut uusista vauvoista ja raskaana olemisesta, ollu joku ihme muisteluvaihe tässä, ehkä just kun vuosi sitten oli niin viimeisillään ja jännitti niin pirusti. Ja kun tuntuu että poika kasvaa ihan hurinalla ja joka päivä muka on oppinu jotain uutta emoticon  ei vaan meinaa uskoa että kohta mun pikkuvauva on jo vuoden, ja  täälläkin on toisilla ihan kohta jo uuet pikkuvauvat! Huh! emoticon

Liekistä on tullu ihan mahoton söpöilijä, se vaan entistä enemmän halailee ja pussailee ja tulee kainaloon tai painaa pään vasten ja pörisyttää poskea tai kättä tai mahaa! Ihan parasta leikkiä on kun möyhitään sängyllä ja se saa pyöriä ja heittäytyä tyynyjä vasten yms pelmuta. Hirveesti helpotti elämää kun oppi ihan huomaamatta tuleen itte alas sohvalta ja sängyltä, iskänsä tais pari kertaa näyttää mallia ja sit jo hokas! Tosta takiais-ilmiöstä; meillä on takiainen sillon kun on tietokoneella tai koittaa tehä jotain askareita, aina pyörii jalois... mutta sit kun menee herran seuraks vaik lattialle istuun niin sit kyllä osataan leikkiä itekseen erittäin itsenäisestiemoticon   Joo ne koskettelukirjat on ihan parhaita, hauskin on ku mies näyttää karhua kirjasta, sit herra kokeilee sormella karhun karvaa ja heti perään iskän partaa emoticon Yhdyn täsin tohon mitä Jenni sano, ihanaa et on sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunu lapsi. Ite oon aika ujo ja ahistunu ollu aina ihmisistä niin oon todella helpottunu kun Liekistä näkee et se ei oo tullu äitiinsä...

Piti noista syömisistä vielä kommentoida, LauraElinalle voimia kovasti! Kaikki äidit varmaan tietää kuin hirvee tunne se on jos joutuu oleen huolissaan lapsen syömisestä... Mä oon pahimmillani heittäny kerran ruokakupin lattialle ku turhauduin niin...(alati jatkuvat huonot yöt on osasyyllisenä pinnan harvinaiseen lyhyyteen...) Mutta niinkun joku jo mainitsi, vielä tän ikäset selviää melkeen sillä maidollakin... Meillä on pääaisiassa hirveen hyvin menny syömiset, ainoo hankaluus on kun herran keskittyminen ei oo aina ihan paras, eikä juuri ilmota nälästä. Mutta siis, vaikka meillä on syöty jo pitkän aikaa se 5 ateriaa päivässä(ihan miehen annoksia vielä) ja 5-6 kertaa tissiä päivässä päälle niin eipä paljoa oo painoon vaikuttanu, viime neuvolassa oli 76 cm ja 8,6 kiloa.... En tajuu mihin se kaiken kuluttaa emoticon

Ihania kevätpäiviä mammoille ja minitaaperoille ja muistakaa te mahaanne kasvattavat ottaa iisisti ja hemmotella ittejänne emoticon
 
Niiimpä; pian nämä naperot on vuoden!

Mä kyllä innolla odotan, että saan ruveta synttäreitä järjestämään
omalle pienelle prinssilleni. emoticon

Masu kuva; viikkoja 30+3


 
Jos sitä itekin taas jotain tänne kirjottelis. Ahkeraan edelleen käyn lukemassa, mut ei vaan tuu enää kirjoteltua.
Täällä arki rullaa mukavasti. Kuukauden päivät on Roni konttaillut, menee ihan tajuttoman lujaa. Välillä muksahtaa nenilleen, kun kompastuu käsiinsä :). Nousee seisomaan miltei kaikkea mahdollista vasten. Taaperokärry on kans kova juttu. Sen kanssa menis vaikka kuinka kauan. Raukka vaan ei osaa kääntyä sen kanssa ja aina kun menee jotain päin alkaa kärryn rytkytys ja huuto.

Puhumisesta, Roni pälpättää aika lailla. Ja pitää moottorin ääntä "nöön nöön". Aina kun näkee auton, mönkijän, traktorin tai jonkun missä on pyörä, niin sanoo nöön nöön. Ihania ovat isänsä kanssa, kun istuvat mönkkärin kyydissä ja molemmat pitävät moottoriääntä. Ainoo sana mitä tulee on äiti. Olis vaan vielä ihanampaa jos poika tarkoittais sillä mua, mut se on sellanen innostus sana. Kaikki kiva ja mielenkiintonen on äiti. Yks päivä iskä tuli töistä kotiin ja poika konttas eteiseen vastaan ja huutaa ääiti, ääiti. Vähän siinä kyllä nauratti :).

LauraElinalle jaksamisia. Roni on kans toisinaan huono syömään, mut silti kasvaa hyvin. Komppaan muita, että kyllä se lapsi pärjää maidollakin. Hampaiden tulo on joka kerta vaikuttanut syömisiin. Juuri saatiin viides hammas suuhun ja eilen oli ensimmäinen melkein normaali ruokapäivä.

Pottailulle en oo vielä montaa ajatusta suonut. Suunnitelmissa olis ensin ostaa potta. Pissa tulee niin yllättävissä käänteissä, ettei sen metsästäminen pottaan kuulosta kovinkaan huokuttelevalta. Ehkä tässä kesän aikana sitäkin ruvetaan reenailemaan.

Ollaan kans kokeiltu pikkuhiljaa noita maitotuotteita. Toistaseks ei mitään oireita. Ja viilistä Roni tykkää, ite en oo koskan tykänny ja nytkin ostin vaan et annan Ronille maistiaisen. Tissittelyäkin oon vähentäny. Päivällä maito juodaan pullosta, illalla, yöllä ja aamulla saa tissiä. On niin kiva kun voi päivisin käyttää tavallisia rintsikoita. Mä oon niin kyllästyny noihin imetysmalleihin... Siis edelleen heräillään öisin syömään. Välillä menee yöt ilman heräilyjä, mut useimmiten herää kerran.

Ja sitten kävi käsky vaunuista et tuu hakee mut pois täältä. Päikkäreitä jäppinen nukkuu tosi hyvin. Nytkin nukkus 2,5 tuntia ja varmaan toiset unet (n 1h) ottaa vielä alkuillasta.
 
kiva kuulla teidänkin kuulumisia papu82!

Meilläkin nukutaan tosi hyvin ja tooosi pitkät päikkärit; aamusta sellaset 2-3 tuntia ja illasta toiset päikyt 1-2 tuntia. [:
 
jenni90 ja papu82 siis eikä, nuin pitkiä. Ihanaa! Nukkuuko teillä sitte muksut ollenkaan öisin ku päivisin tollasia unia vetelee;) . Siis VAUTSI!
 
nukkumisesta ja unista:

Mä olin yhdessä vaiheessa oikeesti ihan huolissani, kun meidän Turo-Eemil
vaan nukkui niin paljon ! Saattoi ottaa kolmet päikkärit päivällä;
aina jotain 2-3 tuntia kerralla; eli parhaimmillaan 9 tuntia
päikkäreitä + yöllä täydet yöt nukkuu... Ajattelin jo kaikkea, 
kun sain raskaus aikana sen possupiikinkin....

No joku parisen viikkoa sitten vaihtui rytmi niin, että Turo-Eemil
ottaa kahdet unet päivällä ulkona(niinku aina). 
Ekat unet ottaa siinä 10-11 aikana ja nukkuu sen 2-3 tuntia.
Toiset unet ottaa yleensä sitten neljältä ja nukkuu viiteen - kuuteen.
Yö unille menee aina klo 21 ja nukkuu aamulla siihen 7-9
inahtamattakaan.

Joku aika sitten meillä oli kausi, että aamulla herättiin 6-7 aikana.
Ja voi luoja, että oli raskasta ! Nyt tuntuu luksukselta kun saa nukkua joskus puoli
kymmeneenkin. emoticon Avot !

NO tulin sitte siihen tulokseen, että meidän poika vaan tarvii sitä unta niiiin
paljon. TOki me ollaan miehen kanssa molemmat tosi hyviä nukkujia.
Kyllä meillekin uni maistuu erittäinkin hyvin. 

Mutta sitten taas jos meillä on kovasti jotain toimintaa;
niin ei  Turo-Eemil malta silloin nukkua. 

Mutta on se ihanaa kun on niin tarkat nuo unet ja rytmit ja
se, että poikkeuksetta aina nukkuu noin pitkät päikkärit;
voi itekkin tehdä jotain, kun tietää, ettei se jää sitten kesken... 


 
"Mä annan sut pois, vaikka sattuu." "Luovutaan toisistamme hiljaa vaan."
NERO HAS LEFT THE BUILDING emoticon Siis meidän koira on nyt sitten pois. Mä olen NIIIIN vitun HAJALLA! Mies myös.
Että vitunkiva vappu oli. Su 1.5 vietiin karvalapsi kasvattajilleen odottamaan uutta, vähintäänkin yhtä hyvää ja rakastavaa kotia kuin mitä meillä oli tarjota emoticon Oli huhtikuun puoliväli, kun lopullinen päätös koiran lähtemisestä tehtiin. Mä söin (ja syön edelleen) avaavaa ja hoitavaa astmalääkettä, allergialääkkeitä ja nenäonteloita avaavaa inhalaattoria vedän ja silti olin niin tukossa, että korvat oli viimeistään illalla lukossa. Pari hyvää kotia oli jo melkein tarjolla, mutta toiselle tulossa uusi elämäntilanne eteen ja toisella alkoi massiivinen remontti taloyhtiössä niin molemmat jouduttiin sitten skippaamaan. Dogot kun ei oo kierrätystavaraa enää toisen omistajan jälkeen vaan piikki ois ainut vaihtoehto. Mä olen itkenyt eevri faking dei, kaikki asiat ja tilanteet joita ennen koettiin ja tehtiin Neron kanssa ja joita teen nyt YKSIN, aiheuttaa itkun. Kämppä on autio -vaikka Roni täällä onkin- ei kuulu tassujen napinaa lattiaa vasten, kukaan ei odota ulko-ovella ulospääsyä, kukaan ei tuu puskemaan päätänsä mun kainaloon rapsutuksien toivossa eikä kukaan tuhise omalla paikallaan iltaisin nukkumaan mentäessä. Ronin nukkuessa päikkäreitä mä vaan vaellan ja kait vähän haeskelen Neroa täällä..
Eli jos tiedätte jonkun, jolla olisi aikaa ja rakkautta 2,5v Dogo Argenino -uros Nerolle, yhteys vaikka muhun..

Roni on nyt sitten kanssa 10kk, neuvolamitat oli 9780g ja 75cm. Kehuja hirveästi! Sanoo "isi" ja vieläpä osaa kohdistaa sen Timolle. Lamppu on "mppu" ja vaippa on "ippa". En ole varma olenko "mamma" vai tarkoittaako se sillä maitoa/ ruokaa.. Kävelee tuettuna ja seisoo ilman tukea, joka päivä useammin ja pidempiä aikoja.. Söpöilee myös, pussaa, halii, painaa päänsä mun syliin <3 Onneksi Roni on ilahduttamassa mun päiviä varsinkin nyt suruaikana..

Mitähän vielä.. Hampaita on nyt 2 kpl, alaetuhampaat molemmat ja lisää on tulossa ainakin 3 tai 4..

Pottaa ei ole edelleenkään ja anopin kiusaks en sitä  vielä hankikaan, sekun jaksaa jokavälissä kytätä että joko on ja miksi ei ole ja pitäisi pojan osata jo potalle..

Nyt nukkumaan taas yksi itkuinen päivä pois..

Hyvää tulevaa Äitienpäivää kaikille mammoille <3
 
Taatu koiran omistajana sen tietää koiran menetys on!
Ihan kun joku olisi kuollut...
Mulla tulee ihan paha olo, kun mietinkin teidän tilannetta!
Ja vielä enemmän sattuu luopua tommosesta jästipäästä
(haastavasta rodusta) kun esim. jostain labbiksesta. Ja mä tarkotan tällä 
nyt sitä, että kun on haastavan rotuinen koira, sen eteen on tehnyt NIIIN 
PALJON töitä ja antanut kaikkensa; tuntuu, että kaikki se on
 turhaa, kun joutuukin luopumaan. Ne kaikki kerrat on on joutunut ottamaan yhteen....
Näin mä silloin ainakin sen koin, kun jouduttiin meidän uros
rottweilerista luopumaan....
Älkää nyt ymmärtäkö väärin; ihan hirveetä se on 
luopua koirasta kun koirasta ! Tottakai.

Me ollaankin miehen kanssa monesti puhuttu, että kuinka me kestetään kun meidän Sirusta joskus aika jättää....

Surullisia juttuja. 
Mutta siihen auttaa vain aika.emoticon
 
Taatulle hirmusesti voimia, ihan hirveetä kun joutuu koirasta luopumaan emoticon Tavallaan totta mitä Jenni sano, me exän kanssa otettiin aikoinaan piikkiuhan alla ollu dobermanni-husky ja siitä tuli ihmeen rakas juuri siks kun sen kanssa sai niin paljon nähdä vaivaa ja kun näki sitten hyvän tuloksen.... Nyt ei ole pariin vuoteen ollu koiraa talossa ja tuntuu jotenkin vajaalta oma olo ja kaiholla vaan mietin ja kattelen pihalla koiria... Kun kerran on ollu koiranomistaja niin ei sitä osaa olla ilmankaan... emoticon

Noista unista, meillähän ei oo vieläkään nukuttu kokonaista yötä! Välillä menee yö vaan parilla heräämisellä ja se on ihanaa!!! emoticon  Päikkärit on yleensä menny kivasti niin et aamupäikkärit ulkona jopa 3 tuntia ja illalla tunnin tirsat, nyt on taas joku vaihe et ei ulkona enää nukutakaan niin hyvin.... Liekkihän nukkuu vieläkin meijän makkarissa mutta nyt meinaan viikon parin sisällä siirtää omaan huoneeseensa... Musta kaikki unikoulut tuntuu niin julmilta(siis ne huudattamiset) mutta pakko, täytyy oman mielenterveyden takia pian saada nukkua kun on tässä jo pian vuos valvottu... Useet mainittee kuin lapsi herää hyväntuulisena mutta meillä ei. Selkeesti jos heti ei oo ite vieressä rauhottelemassa niin pojalla menee ihan pasmat sekasin. Esim. pääsiäisenä Liekki oli ekaa kertaa anopin katottavana osan yötä, tulin (baarista siis) kahen aikaan ja poika huus ku syötävä ja kesti kauan et sain sen rauhottuu unille ja tän jälkeen on tässä menny yli viikon että on taas osannu nukkua jotenki ees normaalisti... ja päikkäreiltä välillä herää niin hankalasti...hoooh.....
 
hienoa, että ymmärsit mitä ajoin takaa skallo !
Nimenomaaan juurikin niin. 
Voi ei !

Paljon paljon voimia sinne teille ! On niin hankala
antaa vinkkejä kun ei oo itellä kokemusta moisesta.
Sun täytyy mennä edes yhdeksi yöksi johonkin muualle nukkumaan; että saisit sen
yhden täyden yön edes nukkua ! Esimerkiksi vaikka vanhemmillesi, sukulaisille
tm. jos ei kotona onnistu. Oma jaksamisesikin on parempi sitten. . . 

 
Skallo Ei unikoulu välttämättä vaadi huudattamista. Eikä varsinkaan ole pakko huudattaa lasta yksinään. Meillähän toteutettiin pääsiäisenä unikoulu siten, että mies oli se, joka laittoi neidin illalla nukkumaan ja joka kävi yöllä rauhoittelemassa, kun neiti itki. Ei ollut ajatuskaan jättää neitiä itsekseen huutamaan, tai huudattaa muutenkaan ylimääräistä, vaan jos itkulle ei rauhoittavalla kädellä tullut loppua, neiti pääsi syliin tai meidän sänkyyn kainaloon. Ja jos siinä itku jatkui, niin sitten jatkui, mutta olipahan pieni turvallisessa paikassa.

Ja meillä ei kyllä huudettu kuin yhtenä yönä (olisiko ollut kolmas yö), ja sekin huudettiin mahakipua, ei tissiä. Pääsiäisen jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut antaa maitoa öisin, vaikka heräilty joitain kertoja on. Mutta parhaana yönä neiti on nyt nukkunut 11 tuntia putkeen inahtamattakaan. Että suosittelen lämpimästi kokeilemaan! Mutta mielellään miehen avustuksella, kun etkös sinäkin Skallo vielä imetä? Eli ajankohta kannattaa valita niin, että mieskin on vapaalla, jos vaikka joutuukin sitten valvomaan.

Ja tosiaan, Taatulle voimia kovasti koirasta luopumisesta toipumiseen. Se on vaan uskomatonta, kuinka tärkeäksi osaksi perhettä koirakin tulee. Itse olen testien mukaan allerginen koirille, ja meilläkin koira silti on. Välillä pelkään, että meidän neidillä puhkeaa allergia, kun kerran perinnöllistä taipumusta on, mutta ainakaan tässä vaiheessa ei merkkejä siitä näy. Mutta se olisi kyllä niin kova paikka, etten uskalla edes ajatella. Ja kyllä sitä omat haasteensa on kaikenrotuisten koirien kanssa, ja haasteita tai ei, perheenjäseniä ne silti useimmille on. Meillä ei ole isoa koiraa, eikä siinä mielessä haastavaa kuin esim. dopperit tai rotikat tai vaikka dogot, mutta suomenpystykorvaa tuo on puoliksi, ja voin sanoa, että siinäkin on riittänyt jos jonkinmoista koulutustannerta että siitä on tuollainen tullut kuin se nyt on <3 Edellinen oli sekoitus rotikkaa ja tuntemattomia suuruuksia, ja oli kyllä luonteeltaan niin paljon helpompi ja helpommin koulutettava kuin tämä luonnonlapsi.
 
Taatu: emoticon

Eilen tapahtu jotain tooodella outoo...Jami nukahti sisälle?!?! tapahtuma jota ei oo tehny sitten ties koska viimeksi...
vaunuista heräs,kesken unien ja oli hirmu itkunen..mentiin telkkuu katteleen,ja rupesin hetken päästä kuunteleen kun sylistä kuuluu hyvin raskasta hengitystä..jätkä oli unessa :D laskin sohvalle,jossa nukku tunnin verran..Reppana ei herättyään uskaltanu viiteen minuuttiin nousta ylös,kun oli niiin pöllämystyny olinpaikastaan.. emoticon
 
perjantai ja viikonloppu! :)

Taatu ikävä lukea koiran menetyksestä,varmasti on rankkaa menettää oma rakas lemmikki pois. voimia sinne.

skallo toivottavasti siel yöt paranee ja saisit nukuttua.


mä olen kans nyt päättäny et meil alkaa unikoulu tms. monill jo pienet kävelee. no meillä vaa ryömitää ja istutaa jos laittaa istuma asentoon. miehen kans ostettiin oma asunto ja sinne päästää muuttamaan kesäkuun aikana. jee saa muksu omat huoneet ja mä pääsen sisustamaan ihan kunnolla :)
 
viikonloppuja.
 
JEE Meillä kävellään :) Tai no on jo muutama päivä kävelty, mut..JEE!

Ja sit asiaan. Skallo. Mää niin yhdyn sun kans kaikkeen mitä kirjotit. meillä ei koskaan ole iloinen lapsi kun se herää, vaan aina herätään itkuun jos meistä jompi kumpi ei ole sillä samalla punaisella sekunnilla lohduttamassa kun hän herää. Yöt on vieläkin yhtä katastrooffia välillä. Yks yö on ollu tän 11kk aikana jolloin santeri on nukkunu 10h putkeen, vau. Normi yö on sen 3-8 herätystä yön aikana, ja joka kerta herätään itkuun ja se pitää rauhoitella uneen. nykyään se rauhoittaminen on onneksi helpompaa mitä pienempänä. pahimpina öinä sitte herätään yli 20kertaa, joopajoo. näitä sattuu abaut yks viikkoon. unikooulua ollaan koitettu pitää molemmat aina sillontällön jaksoissa, tuloksetta.
päikkärit on yhtä %%%% sanonko mitä, ollu aina. Päikyt siis paikasta riippuen (sänky, vaunut ulkona tai sisällä,autossa jne jne.) 20-30min kerralla 2kertaa päivässä eli ihan olemattomat.
Välillä se on raskasta, mutta ihmeen hyvin sitä jaksaa. kai kaikkeen tottuu. Joskus kaiholla ajattelen ja salaa haaveilen joskos meilläkin joskus ruvettaisiin nukkumaan hyvin. Ainaki viimistään sitte ku yläasteelle menee..heh.

Taatu, en voi koiranomistajana edes kuvitella sitä tuskaa mitä koet.  Voimia sinne. kait se aika korjaa haavat? <3

Vieläkö hetki aikaa enenkö jäbä herää, niin pitää laittaa croksit kesäksi tilaukseen. vieläkö ossais päättää mikä koko se pitää olla.. ja väri.. ongelmat mullaki :)

Jee, äitienpäivä lähestyy <3

 
 
Taatulle paaaljon voimia sinne! Kaks rakasta bullaa täälläkin ja vaikka useasti ottaa hermoon, niin EI IKINÄ, ei ikinä pystyis luopuun...
Ja koirien haasteellisuudesta; ranskikset on kans vaativa koirarotu. Eikä se helpota yhtään, että niiden alkuperä käyttötarkotus on ollu tappelukoira.

Mun on pitäny päivittää tänne, että meillä osataan nykyään juoda ite nokkamukista, mut ihan joka kerralla ei kyl suuhun asti mee tavaraa. Välillä otan sen nokkaosan pois ja silleinkin juominen onnistuu, mut Nea ei malta kauaa juoda kun sit pitäis alkaa leikkimään sillä mukilla. Sit maidot pitkin poikin kämppää, vaikka muki ois kiltisti yhä kädessä...

kattili crocs-asiaa: meillä on kahdet, perusmallit c4-c5 jotka on samankokoset nokian saappaiden koon 21 kanssa (sp 13,5cm). Ballerinamallit on c5, jotka taas on samaa kokoo ecco 20 ja kangaroos 21 kanssa (sp 13cm). Toivottavasti tästä tiedosta on jotain apua :) Crocseis on tietty se, että ne pitää olla just sopivat pysyäkseen jalas kun muissa kengis pitää taas vähän olla varaa... Eli toisinsanoen noi molemmat crocsit on viel Nealle isoja, vaikka käyttää noita eccoja ja kangaroosseja nyt :D (Nean jalka 11,5-12cm nyt pitkä). Et onhan noissa kengän koissakin eroja niinku vaatekokomerkinnöissäkin... Enkä nyt tietty tarkottanu, että sä Santerille ballerinoja hankkisit :D Vertailun vuoks vaan...
Ei meil tietty viel ees kävellä ilman tukee...

Aika monel tuntuu nukkuvan ulkona päikkärit. Onks tääl ketää muuta jonka lapsi ei nukahda enää rattaisii? Nean kans saa kävellä yli 45min ennenku se yhtää ois pistämäs silmiä kii...

 
henniv; vou !!
meillä nukahdettu sisällä  viimeksi muutaman viikon ikäsenä. emoticon näköjään väsy tekee tehtävänsä.


 
Takaisin
Top