Vauvat 6kk ->

Mul oli kans joku pien käsitys tost et kotihoidon tuen saa vaik käviski töissä, jos muksu ei oo päiväkodis yms, ja oli itseasias tarkotus varmistaa se tänää kelan sivuilta, mutta kiitos Summerwine :) Tietäskö joku pystyyks myös opintotuen ja kodinhoidontuen yhdistää? Luulis nyt pystyvän... Puuttuu vielki se oppari ni jos parilt kk nostas opintotuen sitte.

Ja Gibsonille, niin voisko toi ihottuma johtuu samast ku meil... Eli meil on kans kaulas samanlaist ihottumaa, oli just muutaman kuukauden ja koitin rasvaa ennenku mistää ees kysyin mitää, mut eipä kyl auttanu se rasvaus. Ruokalapuista aika varmasti meillä tulee. Sekä niist mis on tarrakiinnitys että muovisist/kumisist. Poitsu ku tykkää rempoo niit lappui aina pois (vaikka kuinka kieltää :D ). On pitäny ostaa sellassii mis ois naru kiinnitys, jos auttas, mut en oo viel muistanu. Mutta siis, sit viimein kysyin lääkärilt samal ku käytii flunssan takii, niin neuvo laittaa miedoint kortisonirasvaa. Sit voi viikon max laittaa putkee ja sit pitää pitää tauko. Se autto kyl meil, mut tuli heti takasin niist ruokalapuist, enkä oo viittiny uuellee alkaa laittaa. Tosin meil sen parin kk jälkee levis ihottuma kaikkialle muualleki (pienempii länttei tosin), ja kaks tuttuu sairaanhoitajaa jo sanonu et näyttäs atooppiselt iholt. Mikä ei oo kovin kiva uutiin, koska yhdistän sen heti allergioihin, mitä oon koko ajan pelänny tulevan ku itel niin paljo, eli mitä todennäkösemmin jossai kohtaa pojalle niit allergioitki ilmaantuu.. Toivottavasti kuitenkaan ei.

En mäkää muista mitä muuta piti kommentoida. Lisäks luulin eilen kirjottaneeni vastauksen ja ihmettelin ku ei sit näkyny täs, mut kait mä sit en kirjottanukaa :D ajatuksissa vaa...
Se mun nyt ainaki sillo piti laittaa, et meil kans saanu tiuhempaa tahtii vaihtaa vaippaa maitotuotekokeilujen jälkee kuten mohomaha aiemmin kirjotti.

Heh, kyl nyt on mul rattait joka lähtöö :D Kävelyrattaat, parvekerattaat ja kaveri toi tänää matkarattaat lainaa... ärsyttää vaa ku nois kävelyrattais sen pohjan ja alhaal olevan tavaraloossin väli on suunniteltu niin kapeeks et just ja just saa maitotölkin tungettuu sinne, ni eipä tarvii kauppaostoksii ikiin sinne alle laittaa... S-marketin vihreet kestokassit on kyl ehkä paras "ostos" ikinä :D

 
Meillä myös revitään ruokalappu pois, jos sen erehtyy laittamaan. Eikä helpotusta oo tullu narukiinnitteisistäkään, kun niitä revitään yhtälailla, vaikka eivät irtoo. Niin niska on punanen sitten niistä naruista vielä enemmän, kun niistä aukeavista tarrakiinnitteisistä. Mut ei meillä ihottumaa oo. Nykyään laitan ruokalapun vaan jos ehdottomasti pitää pysyä vaate puhtaana tai jos annan jotain tosi sotkusta omin sormin syötäväks. Pitäs hankkii sellasii hihallisia jotain.

Mutta joo... meillä syötiin viime yönä sitten kolme kertaa. Ja neiti on sentään jo 10 kk ja vähän päälle. Tosi levottomia ollu nyt viime yöt. Neiti nousee pystyyn ja kääntyilee ja ties mitä. Eilen laitettiin suppokin, jos ois levottomuus johtunu hampaista tai jostain, mut ei sillä paljon vaikutusta tosiaan ollu. Huoh. Kattoo nyt mitä ens yö taas tuo tullessaan. Aamusin herääminen on kyllä niin vaikeeta, ku ei saa kunnollisia unia. Onnea siis teille joilla nukutaan hyvin!

Muuten neiti on kyllä varsinainen veijari. Ihan selkeesti jo ymmärtää asioita. Ja keksii kaikkia juttuja. Viime viikkoina on ollu sellanen ihme heittäytymisvaihe, et tykkää sohvalla tai tuolissa sylissä heittäytyä taaksepäin, joko tyynyjä tai iskää tai äippää tms. vasten. Aina ku kuvittelee takana olevan jotain pehmeetä:D Yks hauska juttu on kans se, et ku neiti pöydässä ensin nakertaa leipää tai mitä nyt ikinä, ja kyllästyy siihen, ja alkaa kitisemään, ni sit ku laittaa neidin lattialle, ni ohhoh kun taas viihdytään hyvin sen leivän parissa pöydän alla noukkien niitä murusia ja paloja sieltä:D

Viime aikoina on myös ihan selkeesti ymmärtäny, et asioita voi laittaa purkkiin ja ottaa sieltä pois. Varsinki jos ite laittaa esim. pienen pallon johonki kippoon, ni neiti haluu ottaa sen sieltä pois ja monesti myös laittaa takasin.

Maanantaina on 10 kk neuvola. Ja mä ainakin jossain vaiheessa ymmärsin, et sitä neuvolaa ei välttämättä kaikille oo, kai se riippuu ensinnäkin paikkakunnasta. Mut jos ei sitä oo ja silti joku asia huolettaa, ni eiköhän sen halutessaan saa.
 
Paljon juttua tullut :) Jee!

Meillä sai valita haluaako tulla 8kk neuvolaan. Ymmärsin että se on jäämässä pois, mutta vielä se annetaan valita kuitenkin kun yleensä esikoisen vanhemmat haluaa tulla. Oliski ihanaa jos mieskin pääsis joskus neuvolaan mukaan...

Me laitetaan maitotuotteet hetkeks jäähylle, tyttö on ihan ripulissa ollut ja tosiaan niitä vaatteitakin saa vaihtaa monta kertaa päivässä kun tulee niin paineella ettei pysy vaipassa. Tässä eilen aamulla tyttö heräs kesken unien aamulla puol kuudelta ja huusi mulle (viereiseen) sänkyyn, että "kaakka kaaakka". Ja sitähän oli sitten koko pyjama täynnä ja tietty myös lakanan joutu vaihtaa kuivaan kun pyjamasta se kosteus oli siirtyny siihen lakanaan.
No illalla se näytti jo paremmalta ja laitettii tyttö nukkuu nii eikös se sieltä alkanu tunnin päästä huutelee ja ku otin sylii nii näin hämärässä vaan että se on puklannu ku suun vieres on jotain. Menin sit vessaan ja laitoin valon päälle nii sillähän oli koko takaraivokin ihan oksennuksessa. Voi luoja sitä huutoo, kun iskä kehtaskin viedä suihkuun kesken yöunien! Ja äiti vaihto taas lakanaa :D Siitä en tosin tiiä, että söikö se liikaa iltapalaa vai mitä... Mut siis ahkerasti ollaan täällä peseydytty ja pesty pyykkiä :D Onnee vaan kaikille tulevaan koitokseen :)

Yritin kans opettaa katjuskaisen tavoin, että miten joku tavara tiputetaan kulhoon ja otetaan se pois sieltä. Tyttö meinaa vaan että "en tiputa enkä anna tätä äiti sulle kun sä tiputat". Mut sit se on onneessaan kun saa otettua niitä tavaroita pois ite.

Ruokalappua ei tarvita muulloin kun juodaan nokkamukista, tytön syödessä ite tai syötän keittoo. Meillä on sellanen babybjörnin kova ruokakaukalo missä on kyl pitävä kiinnityssysteemi.

Summerwinen Samulilla on iso jalka! Hui.

Ruokakauppaan tuppaa menemään helposti 600€, hyvin hyvin harvoin pääsee 400€/kk :O
Sitä just tarkotin, että vaikka kuinka suunnitelis nii ei se lasku siitä juuri pienene :/
Henniv kiva kun pääset tuulettuun! :) Oon ilonen sun puolesta.
Skallolle tiedoks, että mm. lidlin maito on ihan valion maitoo mutta eri purkissa :) Samaten piimä ja jogurtti.

Me mennään taas sairaalaan ruokatorven tähystykseen 6.4.
 
HAMMAS! LEEGO! JEE!! Meillä on nyt sitten puhjennut ensimmäinen hammas, oikea etualahammas! Ikää Ronilla 9kk 3pv :)) Ei se tehny kuin 3kuisesta lähtien tota :D Tänään sen näin ja tunsin kunnolla. Ja kun pelkäsin pahinta, että yöunet ja ruokahalut menee, niin tsädääm, yöt on nukuttu normaaliin tapaan 21-08 ja ruoka on maistunut. Sen sijaan päiväunet ollut lyhyitä ja katkonaisia ja hereilläollessaan Roni on ollut kyllä kiukkuinen sitten yöheräilynkin edestä :) Niin ja mies ei uskonu aprillipäivän takia, kun ilmoitin hampaasta niin vastaukseksi tuli vain "Nii vissiin" :D Ja tosi on!

En muista kommentoinko jo maitotuotteiden antamisesta, mutta kans oon antanu vohveleita, jätskiä ja jotain kastiketta missä ollu ruokakermaa niin maistaa lusikallisen tai kaks sillon tällön, eikä oo kyllä paskaan vaikuttanu mitenkään..

Mitäs vielä.. Roni oppi 9kuis päivänään taputtamaan itse käsiään yhteen ja vilkuttamaan! Uskon sen olevan pitkälti muskarin ansiota, kun siellä pari laululeikkiä joissa taputellaan ja vilkutellaan :)

Meillä kans nauretaan vaan "EI"-komennolle. Ja mulla on vaikeuksia pitää pokkaa ja olla totinen kun toinen alkaa hekottamaan :D

Nojuu, mentävä ruoanlaittoon että saa poju ruokansa!
 
Niin mää Mohomaha meinasin sitä että en vaan eettisistä syistä haluais kannattaa Lidlin tyyppisiä riistoyrityksiä, jos ois rahaa niin ostasin vaan luomua ja kävisin kauppahallissa shoppailemas emoticon

Huh, mulla iski eilen paniikki kun luulin hetken että saan kodinhoidon tukea vaan 300€ kuussa, onneks tajusin tarkistaa et jaa, se onki vaan täs kuus kun en saa sitä kun oliko kolmelta viikolta. Niin pienet tulot että satanenkin kuussa on hirveesti! No tulipa sit alettuu pohtimaan et mitens sitä kun alkaa opinnot ja jos tekee samalla osa-aikatöitä tms. Cira, mä luulen et opintotukea ei voi yhdistää kodinhoidon tukeen, mut pitäis tarkistaa. Jotenki noi tuntuu vaan menevän niin et jos esim. menis vähän töihin niin se ois yks plus nolla koska se lisätulo sit vähentäis noita tukia....emoticon

Pitääkin varmaan lähtee köyhisteleen kirppikselle, ja ettiin herralle parit bodyt ja housut, kiva ku ens viikol pääsee neuvolaan niin sais uudet mitat, tuntuu et kasvaa pituutta ihan kohistenemoticon

Ainii, pitää viel hehkuttaa kun eilen kävin naapuris kaverin luona ja Liekki oli niin tuttavallinen että! Könys ja mönki kaverin päällä ja koitti pussata naamaan. Herra kun tekee sellasta että suu ammollaan hyökkii naamaan ja en tiä koittaako pussata vai vaan kivasti kuolata(tekee tota myös kissalle), ja yks päivä onnistu pöristämään mua mahaan ja sekös oli hauskaaemoticon  Me ei sosialisoida kauheen usein niin ihanaa aina huomata kuin reipas tyyppi on, ei onneks tarvi vierastamisesta huolehtia.

Eisit ku hyvää viikonloppua mammelit ja minit!
 
Juu meilläkin toi kieltäminen toimii vaan satunnaisesti. Tai sanotaanko että hetkellisesti; kun sanoo EI, neiti kyllä pysäyttää toiminnan ja kattoo, mut jatkaa sitte samantien uudestaan:D

Hassua ku on tullu paljo uusia asioita ihan tässä lähipäivinä:) Tänään tehtiin eka pissa pottaan! No, se nyt ei kyllä mikään taito oo, neidillä ku on tapana pissata hoitopöydälläkin jos hetken aikaa on ilman vaippaa:D Nytkin metsästettiin kyllä kakkaa, mut se tuli vasta myöhemmin sitte vaippaan...

Mutta eilen neiti tajus että duploja voi irrottaa toisistaan! Oli ihan haltioissaan ku annoin aina muutaman duplon rykelmän kerrallaan irrotettavaks. Ei siis sellasia tiiviitä rykelmiä, vaan sellasia osittain toisissaan kiinni olevia. Miten sen nyt selittäis. Niitä kumminki irrotteli toisistaan pitkään!

Tänään meillä on myös yritetty ottaa askelia ilman tukea. Yhen askeleen saa otettua ja sit huojutaan ja tarvitaan tukea. Mut ei varmaan ihan kauan mee et meillä kävellään. Paikallaan seisomassa pysytään jo tosi pitkään ilman tukea.

Tänään myös tuli laajennusta "sanavarastoon" kun neiti hoki mammammammammammammaata. Luulen, että tarkottaa sillä maitoa. "Tissi" meillä tulee kyllä jo melko täydellisesti, toivottavasti ei pian jouduta laskemaan sitä ekaks sanaks... omasta mielestäni en oo sitä ihan niin kauheesti kyllä hokenu!!:D  

Niin ja siitä ruokalaskusta piti vielä kommentoida, et joskus vuos sitte meillä katottiin et suunnilleen satanen menee viikossa ruokaan yms. perustarvikkeisiin, mut se määrä on kyllä nyt kasvanu kun on vaippoja ja vauvanruokaa yms. vauvan tarviketta. Että veikkaisimpa meilläkin lähemmäs 600 euroa menevän kuussa, jos edes riittää.
 
Meilläkin kieltäminen toimii vaihtelevasti mutta yleensä kyllä tulee itku jos oikein tiukasti sanoo EI, tyttö katsoo minuun ja sitten menee alahuuli rullalle ja kyyneleet nousee silmiin sitten joko painaa pään alas ja alkaa itkemään tai sitten entistä kovempaa painellaan pahan tekoon emoticon Välillä kun isoveljeä komennetaan niin tyttö katsoo ensin hölmönä että enhän minä mitään tehnyt ja sitten tulee itku emoticon

Meilläkin Iida on oppinut antamaan pusuja mutta kovin on vielä märkiä sellaisia, koko suu auki tulee ja oikein kielen kanssa pussataan naama märäksi, välillä kun veli käy antamassa pusun niin tyttö alkaa maiskuttelemaan suullaan :) Eilen aamulla kun noustiin ylös ja istuttiin Iidan kanssa hetki sohvalla niin tyttö tuli ihan siihen naaman eteen, sylkäisi tutin suusta ja sanoi äittä ja antoi oikein ison märän pusun, minun muruseni emoticon

Meillä on eilen juhlittu tupareita ja mun 25v synttäreitä :) Paljon kävi sukulaisia ja ystäviä kylässä ja kaikki tykkäs kovasti mun kakuista. Tein kaksi erilaista kakkua, toinen oli suklaa-hedelmäkakku jonka sisällä oli suklaamoussea ja sitruunahilloa ja päällä hedelmiä ja toisen päällä marsipaani ja sisällä vadelmamousse ja mustikoita&vadelmia. Tuon marsipaanin koristelin itse marsipaani kukilla ja itse maalaamilla kukilla, facebookkiin laitoinkin jo kuvan mutta voisin yrittää tähän tekstin loppuunkin lisätä..
Yksi ystävä on vielä lapsineen tulossa tänään käymään, ihan hyvä vaan niin ei mun tarvii yksin kaikkia loppukakkuja syödä :)

Henniv mainitsi vauvakuumeesta, mulle on kans tulossa emoticon  Se johtuu tästä keväästä, hormoonit hyrrää.. viikko sitten kun käytiin kattomassa ihan pientä vauvaa ja sitten eilen serkun vaimolla oli ihana pallomasu ( sillä on laskettu samana päivänä kun Iida täyttää vuoden :D ) niin alkaa taas mulla toi kuumekäyrä nousee taivaisiin :/
Yritän tässä koko ajan ajatella järkevästi että ei me nyt kyllä vielä kolmatta tähän tarvita kun on kädet täynnä hommaa jo noiden kahdenkin kanssa, ja uusi työpaikkakin niin ei kannata sieltäkään heti jäädä pois.. mutta mä oon ihan toivoton tän kuumeen kanssa, oon kärsiny siitä jo 16v asti. Luulin että sitten kun saa omia lapsia niin helpottaa mutta näköjään ei.. Tartteis kunnon potkun persiille emoticon

Mutta.. nyt mä lähden valmistautumaan ennenkuin ystävä ja muksut pamahtaa ovesta sisään, sitten on taas täys hulina päällä kun 4 alle 4v pyörii jaloissa :D

Tässä vielä niitä mun kakkuja :





 
Moikka!
On tullu paljon tekstiä sitten viime käynnin... Oon käyny lukemassa tällä mutta en oo kerinny kommentoida mitään.

Roosalla on 6 hammasta. Viime viikolla viimeisin tuli läpi. Silloin yöllä kun se puhkesi niin tyttö oli kiukkunen, ei hirveesti tullu nukuttua... Nyt yöt on ollu rauhallisempia ehkä pari kertaa pitää laittaa tutti suuhun.

Käytiin viime viikonloppuna shoppailemassa Joensuussa. Mukaan tarttui Roosalle bodeja, jarrusukkia ja lastentarvike liikkeestä kunnon aurinko lasit.emoticon  Lasit kulkee sitten meidän ja hoitopaikan välillä mukana.

Ruvettiin jo antamaan normaalia maitoa tytölle. Tuttelin joukkoon laitan vähän maitoa ja lisäilen sitä sitten pikku hiljaa. Juusto paloja tyttö on syönyt jo ties miten pitkään ja mitään ei oo tullu. Ruokalappua meilläkään ei pidetä, siitä tulee vaan turha kiukku.

Roosan kanssa "leikitään" Kiitos ja Ole hyvä juttuja. Saattaa monta minuuttia jaksaa vaidella tavaraa miun ja hänen välillä.

Roosa on ollu pari viimestä päivää oikein aurinkoinen ja nauravainen emoticon  Mikään ei häntä harmita. Saataa istua lattialla ja lueskella omaa kirjaansa ja ikatella <3<3<3<3
Roosa on oppinut laskeutumaan seisaaltaan alas. Ei viellä osaa ilman tukea kävellä mutta ehkä kohta...

Summerwine: Meilläkin käydään jo saunassa ja tykätään siitä. Meillä Roosa istuu saavissa lauteilla. Käytinhän jo kesällä ulkosaunassa pesulla. En tietenkään löylyissä mutta lämpimässä saunassa. Suihku tuntui alussa pelottavalta mutta on jo tottunut.

Lapsilisä menee meillä pääasiassa elämiseen. Laitellaan kyllä tytön tilille säästöön joka kuukausi rahaa. Roosan tili ei oo säästötili. Ajatus on että säästetään sinne rahaa ja sitten isoja ostoksia varten otetaan sieltä sitten.... Varmaankin polkupyörä ja seuraava sänky on semmosia.
Ruokaan meillä menee semmonen 500€ tai yli. Se riippuu kuukaudesta. Elellään kyllä aika säästeliäästi mutta ei kuiteskaan kituuteta.

Laittelen tonne toisaalle kuvia mitä ompelin Roosalle ja Miisalle.

Heippa!
 
Samulille tuli eilen neljäs hammas ja näyttää nyt ihan jänikseltä kun on molemmat alaetu- että yläetu hampaatemoticon

Täällä ollaan kaikki kipeinä, eka tuo ukkeli tuli kipeeks, nyt samuli ja mä. inhottava kattoa kun pieneen koskee ja ihan hirvee yskäkin on reppanalla emoticon Onneks sentäs nyt viikonloppu ollu niin on mieskin ollu kotona. Mietinkin just yks päivä että miten "rankkaa" nykyään jos on kipeänä ja joutuu pientä hoitamaan siinä sivussa, tuo kun vielä on tollasta menevää sorttia ja sitten kaikki huutamiset ja kiljumiset ottaa korviin kun on kuumetta. Eikä tietenkään saa levätä. Että hyvästi vaan vauvattomat ajat kun oli kipeänä niin sai vaan maata peiton alla sen 3 päivää nousematta ylös ja olla tekemättä mitään emoticon Tää onkin nyt vasta toinen kerta kun samuli on kipeä, oikeastaan aika outoa kun mitä mulle kaikki sanonu niin tän ikäisten pitäis muka olla tyyliin joka kuukaus pari kertaa kipeänä. Varmaan sitten enemmän sairastelee kun hoitoon menee ja pöpöt leviää.

Onkos kenenkään muun pikkusella ollu yskää? Mitä ootte tehny helpottamiseks? Yskänlääkkeitä kun ei suositella ja eihän noi särkylääkkeet yskään auta. Nuhakin on ihan kamala, onneks on sentäs toi nenäfrida. Vaikka musta se systeemi onkin vähän inhottava, imeä nyt toiselta räkääemoticon

Mä en vieläkään tajua täällä noiden hymiöiden päälle.. eikö olis riittäny ihan muutamat perushymiöt? Näissä ei oo mitään järkee oikeesti.. emoticon emoticon

emoticon tuoki syö jonkun päätä? Ja tääki vielä emoticon emoticon
 
se olisi maanantai uusi viikko ja uudet kujeet.

kattili: kiva et siel on ensimmäinen yö nukuttu noin hyvin,toivottavasti on jatkunu samaan malliin ja onnea myöskin kun jos toista yritätte.

taatu onnea ensimmäisestä hampaasta! :)

petupapu oli taas tehty tosi hienoja kakkuja.

monet vissii potee vauvakuumetta, no mä taidan kuulua kastiin joka ei . mulle riittää nuo kaksi vintiöö ihan hyvin..nyt nähny muutaman kerran pieniä vauvoja,ihanihan ne on mutt eipä ole sen koommin mitään muita tunteita herättänyt. toki voi olla et vauvakuumetta ei oo kun nuo ei oo mistään rauhallisemmasta eikä hiljaisimmasta päästä. mutta eihän sitä tiiä jos vaikka iskeekin myöhemmin.
meillä neiti edelleen ryömii joka paikkaan ja kaikki suuhun.tekihän se toki aiemminkin..mutta nyt entistä enemmän. neiti näkyy nyt oleva räkänen,ainakin rohisee et pitää koettaa josko räkää sais pois..

mutta nyt kuuluukin kauhee kolina keittiöstä.ainaki pellit saa kyytiä kun ne kaks touhuaa tuolla. mutta oikein mukavaa viikon alkua kaikille ja paranemisia teille jotka sairastaa.
 
Hyviä uutisia! emoticon 
Nean ruokatorven tähystyksessä selvisi, että kaikki on kunnossa ja näinollen seuraavaan kontrolliin vasta 3vuoden iässä emoticon
Kyllä tieto huojensi kovasti, että kaikki on nyt ok ja ei tartte siellä sairaalas joka kuukausi rampata saati sitten Neaa nukuttaa niin usein emoticon

Kun haettiin Neaa heräämöstä niin se näytti taas siltä ettei se missää unilla ois ees ollu ja muutenkin tosi virkee oma ittensä, söi hienosti ja päästiin kotiinki lähtee aika nopeesti. I-H-A-N-A-A!

p.s Vuoden 2009 äitiyspakkuksen makuupussista saattaa sit saada ihan hyvänkin hinnan. Kattelin huuto.netissä että helistin+makuupussi yht. 50€! Ihan hullu hinta! Että pitääkähän ne pussit tallella ja myykää kun näyttää siltä. Siitä povataan suurta klassikkoo...
 
Ootsä tosissas? :D just annoin makuupussin exälle ku sil ei ollu mitää peittoo pojalle... meil se on viel ihan käyttämätön ku oli oma vanha makuupussi talles... täytyyki pyytää takas xD
 
nii näky olevan jopa 50€..

meilleppä ei erikoisempia. meinasin kadota lasten kans viikonlopuksi mun vanhemmille.mies saa hiljaisuutta ja nukkua pääkipunsa pois. viikon jo kestäny ja syykin selvisi onneks. eli ei miehelle moneen päivään mitää särkylääkettä.lepoa ja hiljaisuutta.täysin syvä mahdottomuus jos ollaan kotona.

neidin neuvolakin oli eilen ja huimat mitat olikin 70,6cm ja7285g. se on tuommoinen pikkuneiti.
eilen myös oli ihan kauhea kitinä päällä,niin koko yön ja illan. itekkin menin jo nukkumaan 20,30 muttei paljoa naurattanu kun sai olla hereillä joka 2h välein.milloin syynä oli esikko tai pikku neiti. ja puol 7 ylös.

ulkonakin on tuommoinen harmaan sateinen päivä. huoh. mutta onneks ensviikolla päästääkin lasten kans reissaamaan etelä-suomeen.ja tallinnassa piipahdetaan.

mutta jatkan tästä taas. viikonloppuja.

ja viel mohomaha loistavia uutisia nealla. onnittelut hienoista uutisista!!
 
Joo siel Huuto.netissä joku tosiaan pyytää aikamoista summaa siitä pussi + helistin yhdistelmästä... eri asia tietty et meneeks kaupaks sitte.

Ihana ilma oli tänään, kummasti tosta auringosta saa energiaa ku se vaan viittii paistaa! Mä tein koiran kaa piitkän lenkin, laitoin narsisseja ulos ruukkuihin, imuroin, pesin vessat ja vaihdoin lähes kaikille ruukkukasveille mullat (eka kertaa elämässäni...:D). Lisäks vielä saatiin niedin huoneeseen laitettua pimennysverho ja mitähän muuta. No, joka tapauksessa, ihan hyvä päivä!:)

Ja meidän neiti on taas oppinu uusia juttuja, niitä tuntuu tulevan ihan hirveetä tahtia, niinku nyt varmaan kaikille!:D Pari päivää sitte oppi vilkuttamaan, ja tänään aamulla just ku herättiin, kokeilin et tajuisko taputtamisen, ja tajus. Nyt meidänki neiti osaa taputtaa:D Ja eilen meillä taidettiin ottaa ekat askeleet ilman tukea! Ihan muutama huojuva askel, mutta askel kumminkin! Paikoillaan seistään jo hyvinki tukevasti ilman tukea, ja vaikka vilkutetaan tai taputetaan samalla:)

Mut ihan selkee juttu mikä viime aikoina on kanssa pistäny silmään on se, et neiti alkaa yhä vaan enemmän ymmärtää puhetta ja ihan sellasia yksinkertasia kehotuksia, kuten "mee kattoo mitä iskä tekee" tai "laita duplo purkkiin" tms. Aika hauskaa:) Et ei oo enää ihan avuton mitään ymmärtämätön tyyppi. Ku aiemmin on tuntunu et suunnilleen tajuu vaan sanan "lamppu":D

No joo... semmosta. Mutta nyt taidan alkaa nauttimaan lauantai-illan rauhasta, ku sain neidin viimen unille. Tässä on taas vähä myöhäsempi rytmi m ku eilen meni ostoksilla myöhään ja neiti otti kotimatkalla vielä torkut... mut saatiin tänään nukkuu pitkästä aikaa ysiin! Joskin levottomasti, ku neiti on ollu taas kipeenä ja viime yönä yski tosi paljon. Viikon jo pian kestäny flunssa, jouduttiin neuvolakäyntiki siirtämään maanantailta ku oli yli 39 astetta kuumetta. No, nyt on vaan yskä ja vähä rohiseva hengitys. Toivottavasti huomen loppus jo nekin...
 
Nii on se ihanaa kun alkaa tajuumaan lauseita. Ota omaan käteen, laita omaan suuhun, missä aada ja eetu koira on, luetaanko kirjaa, tule tänne, tule äidin luo, mennäänkö iskän luo, sano isille hei hei, tuletko syömään jnejne.
MUTTA meillä ei vieläkään osata juodessa kallistaa nokkamukia, tuttipulloo tai mistään muustakaan. Nea imee tyhjää niin kaun kun hermostuu ja heittää pullon menemään. Sit kun tarjoo pulloo uudestaan niin huitoo sen kädellä kumoon ja lähtee itkeen. Että sellasta kärsivällisyyttä meillä :D
Ja toinen hyvä esimerkki kärsivällisyydestä; laitoin tytön aamulla syöttötuoliin eikä se kerenny ees puolta minuuttia oleen siinä kun oli puurokippo sitte lattialla, vaikkei tytön pitäny ylettyä siihen, mutta oli noussu ja kurottanu itteensä (ite olin antamassa koirille ruokaa). Eipähän sit saanu aamupuuroo kun heitti sen lattialle. Kokeilin sit antaa sellasen kauravellin, missä on pilli mukana, niin se joi sen sitten pillin kautta melkein tyhjäks ja loput annoin lasista :)
 
Pakko tulla tännekkin vähän hehkuttaa, Iida nukkui viime yönä ekan kerran koko yön emoticon  Edes tuttia ei tarvinnut nousta antamaan. Tosin neiti heräsi jo kuudelta mutta ei se niin pahalta tuntunut kun olin saanut kuitenkin nukkua 7h putkeen :)

Meilläkään ei osata vielä juoda nokkamukista / pullosta itse, ei tajua kallistaa sitä ylöspäin. Ottaa kyllä kiinni pullosta tai muksita ja laittaa suuhun mutta ei osaa nostaa ylös. Sitten jos yrittää näyttää että näin nostat ylös ja sitten juot niin päästää irti että jo juota sitten kun kerta siinä oot :D Laiska tyttö :)
Esikoinen oli samanlainen..

Iida osaa myös antaa tavaran jos sitä häneltä pyytää, vaikka anna tutti äidille niin ojentaa nätisti ja pudottaa kädelle. Ja muutenkin tuntuu että koko ajan enemmän ymmärtää puhetta :) Eilen mies komensi tyttöä joka repi kirjoja hyllystä, aina kun meni hyllyn lähelle niin sanoi Ei Iida, ja tyttö kääntyi katsomaan ja vastasi takaisin Eeeeiii :)
 
Henniv miten on vauvakuumeen laita tällä hetkellä ;] Ja mihin tulokseen matkan aikana päädyitte ;D

ruokalaput tääläkin revitään aina heti pois; jos on vähäkin tylsää, ai joutuu sekunninkin odottelemaan sapuskaa....

Petupapu niiiiiin ihania noi kuvat sun tekemistä kakuista !  Ja onnea ekasta nukutusta kokonaisesta yöstä sinne ! <3 ihana tunne, vai mitä :)

mohomahalle onnittelut! Hienoa, että kaikki hyvin !

Meillä Turo-Eemil tekee viidettä hammastaan. Saas nähä päättyykö tämäkin hammas antibiootti kuuriin....
 
Huoh. Olipa pitkästä aikaa vaikeuksia saada neiti yöunille. Ysiltä aloin laittaa ja 22:30 viimein oli hiljasta.

Ei meilläkään taida nokkamukin kallistaminen onnistua. Tänään kokeilin, osaako neiti juoda pillillä, ja osashan tuo. Ehkä se tulee noilla vauvoilla luonnostaan, kun ovat niin kovia imemään. Mut aika hauska silti.

Meillä ei oo muuten maidosta tullu mitään vaivoja. Tässä parina päivänä on syöny lettujakin, jotka on tehty ihan normaalista maidosta, ihan hyvin on maistunu eikä maha oo ollu sen kummemmin sekasin. Että lienee voi turvallisin mielin jatkaa maitotuotteiden kokeilua.

Meillä oli eilen 10 kk neuvola. Siellä muuten testasivat sillä riisimurolla just sitä pinsettiotetta, eiks sillon mohomahallakin oltu riisimuroa tyrkytetty? Molemmissa käsissä toimii hienosti, mutta oikee vähän vahvemmin. Josko se kertois sitä et oikeekätinen tytöstä on tulossa? Molemmat riisimurot pääty neidin suuhun kylä:) Kaikki oli muutenki jees, painoakin tullu ihan omien käyrien mukaan, vaikka olikin viikon verran ripulilla tossa joku aika sitten.

Ja ollaan viimein päätetty pistää stoppi noille yösyömisille. Alkaen ens viikon lopusta, kun miehellä on pääsiäisenä kuus päivää vapaata. Saa sitte rauhotella neitiä yöllä, kun toinen heräilee. Mielenkiinnolla odotan! Mites muiden yösyöttöjen lopettaminen on sujunu? Kuika moni vielä antaa yöllä maitoa?
 
Meilläkin tuo ripuli jäi siihen maustamattoman jogurtin kokeiluun. Normijogurttia (hed.pommi) maha kesti ja nyt on testattu myös että rahka (sis. kermaa), viili ja ihan pelkkä maitorahkakin toimii. Niistä ei ole tullut mitään. Tänään aletaan kokeileen piimää. Raejuustoakin olen antanut mutta vain vähän, siinähän on suolaa...

Meillä 8kk lääkärineuvolassa lääkäri ois halunu antaa rusinan. Tukehtunu se siihen ois sillon! Voiskin kokeilla muuten joskus tässä antaa rusinoita :) Pinsettiotehan toimii hienosti jo (meidän neuvolassa kokeilivat sitä nyt 10kk ihan puuhelmellä).

Meillä loppu yösyötöt 6kk iässä.
 
Jenni: Vauvakuumetta olis liikkeellä joo ;D vielä ei oo kuitenkaan ehkäsystä luovuttu tms. katsotaan nyt vielä..

Täällä syödään öisin jos päivällä ei oo ruoka maistunu kunnolla..eilen illalla ei suostunu syömään juuri mitään,joten yöllähän se sit taas vaati maitoo..ja kun on kipeenä,nii ei rauhotu muuten kun maidolla..mutta pääsääntösesti meilläkin loppu yösyönnit 6-7kk iässä..

Eilen tein liha-perunasoselaatikkoo..tein sen kevytmaitoon ja annoin jamillekin sit sitä samaa..eli maitokokeilut on nyt alotettu meilläkin..maha ei reagoinu mitenkään ja jannu veteli hirveellä innolla sapuskaa..

viime lauantaina vaihdoinkin sit vapaalle :) Kaija Koo oli ihan paras!! ei uskoisi että sekin on jo 50v. näyttäspä itekin yhtä hyvältä viiskymppisenä :D ilta meni tosi kivasti..2 lta olin kotona jo..Jamin ja Jarkon ilta oli menny hyvin :) ja mullakaan ei ollu krapulaa ees seuraavana aamuna!! hirvee väsymys vaan,jami meinaan herätti meidät 6 aikaan aamulla :DD sain onneks luvan ottaa päikkärit,samaan aikaan kun Jami uinu.


 
Takaisin
Top