Vauvat 6kk ->

Heh, Samuli oli sitä mieltä et ei me missää neljäskympis mun vaatteita pestä :D

En mä hometta ensimmäiseen veikkais, sen yleensä haistaa. Mut ekoi siivouksii tehdes mietin kyl et onkoha edellisel asukkaal ollu kissa ku löyty mustii karvoi :D Kyl allergiaks huomaa ku tajusin viimein ottaa allergialääkettäki ni auttos jonki verra. Ja siitepölyt alkaa vaikuttaa.

Hyvä aina lukee tää päätopici viimiseen ni ei jaksa enää mitää kommentoida :D Jos menis tänää vaik vähä aikasemmin nukkumaa...
 
Saas nähdä summerwine saatkos liittyä meihin "uudelleen raskautuneisiin" ;]
Mä kans muistelin, että eikös MArika tullut kiurukasta huolimatta?
Voi, että teillä jo "kävellään" Onnea siitä taidosta ! emoticon

Meillä mies osti itelleen yläkertaan aulaan pleikkari komosen ja 42 tuumaaseen teeveen; joten se on miehen osalta nyt hyvästi sosiaalinen elämä !  No, ehkä se siihen joskus kyllästyyykin ?  Toivossa on hyvä elää. . . 

Meille ei oikeestaan kummempia....  

 

 


 
Turo-Eemil omistaa ihanat reiskat! :)
Samuli on sit tosi aikasi lähteny kävelee! Meillä on alettu välillä irrottaa tuesta, mutta kuitenkin niin että selän takana on sitten jotain mihin "turvata". Muuten mennään kontaten välimatkat, ja jokapaikas aina ylös seisomaan ja tukee pitkin ees taas...
 
Pikkusen on tämä mami väsynyt ! 
Meillä tämä kausi nyt kestänyt jonku reilut 3 viikkoa; Turo-Eemil herää joka aamua 06.00 ! Neuvoja? Vinkkejä?
Oon yrittäny pidentään unien väliä, ei auta, oon koittanut laittaa myöhemmin nukkumaan, ei auta..... Turo-Eemilin huono on pimeä, ettei se auringon nousuunkaan herää.
...

Ja taas eilen nousi kuume Turo-Eemilille!! Hitto mä kiroan; mei koskaan päästä tästä kierteestä pois....
 
hmmm...täällä kans tänään aamulla itkua tuhersin ku joka aamu herra herää kello kuus, plus et heräilee myös pitkin yötä, vaikka viime aikoina yöt parantuneet; enkka tais olla et heräs vaan 3 kertaa yöllä, sit on taas näit niinku viime yö; varmaan sen tunnin-kahen välein ylös.. mä kohta kahlitten ton pojan sänkyynsä prkle! Ei paljoa auta vaikka meen ihan hemmetin aikasin nukkumaan...Mut tietenki ku toinen painuu yöunille jo kasilta niin tulee se herätyski aikasten......

Ja sit eilen palo niin käämi ton kissaperkeleen kanssa, pari päivää aiemmin oli kussu meijän sänkyyn, sit eilen meinas tehä harrypotterit Liekin naamaan, pienellä komee naarmu keskellä ottaa emoticon Heittäsin hemmettiin koko kissan jos saisin päättää mut kun se on miehen pikku prinsessaemoticon  en vaan usko et kissallakaan on enää kivaa kun sillä on porttikielto kumpaanki makkariin plus et kun touhuun itekseni täällä niin se lusii joko kopassaan tai vessassa, ihan mahoton tehä mitään kun pitäs olla koko ajan sulkemassa ovia perästä kun kulkee huoneesta toiseen.... hooh, mitäs mulla muuta, ankeita meininkejä vaan taas... ihan muuten kiva et tullu lisää noit hymiöt, siis varsinki tää: emoticon tulee varmaan oleen toooosi hyödyllinen! emoticon
 
Päivää! Laitanpa tännekin tämän ilmoituksen jos joku tietäis jonkun joka on vailla aivan mahtavan hyviä yhdistelmävaunuja:

MYYDÄÄN!!!! Emmaljunga Duo Edge Sport-yhdistelmävaunut&hoitolaukku vm. 2010, väri dark grey tarpeettomina pois tuplien alta. Takuuta jäljellä yli 2 vuotta ja vaunut on kuin uudet! Isot ilmakumipyörät, työntösuunnan voi vaihtaa. Ovh 849€, hintapyynti 500€. SANA KIERTÄMÄÄN!!!!

kuvia vaunuista ym. saa vaikkapa @postiin. Vaunut on pidetty kokoajan sisätiloissa. "Vapautuvat" toukokuun lopussa tai aiemmin riippuen pikku-ukon syntymäpäivästä.
 
"ihana" kuulla et muillakin on uniongelmia.. Meijä tyttö nukkunu jo jonnii aikaa aika huonosti yöt herää vähän väliä joko siihen et on tutti tippunu tai sit unissaa nousee istumaa tai muuta vastaavaa... Tää mamma alkaa olemaa aika finaalissa kun ei saa nukuttua kunnolla. Kovasti toivon et tästä yöt ees hiukan paranis tai sais ees yhen yön nukkua kunnolla vähä uni velkaa poijes.. Yllättävän vähillä unilla sitä tulee vaan toimeen kun on pakko. 
Meillä kävellää myös tukee vaste joka paikassa ja noustaa seisomaa joka paikkaa. Vessassakaan ei kerkee käymään etteikö yks kerkee kontata ovelle ja nousta housuja pitkin seisomaa yritäppä siinä sit olla. :D
Meillä tyttö ja meijä kissa (5kk) tulee hyvin toimee keskenää.. Vähä mietin ensi et mitähän siitä tulee jos kissa otetaa, mut hyvin on sujunu yhteis elo... tyttö saa tulla ja tukistaakkii toista nii kissa ei oo möksiskaa ja lelut saa viijä kissan suusta nii tää jää vaa kahtomaa.. :D kovasti kyllä yritetää tytölle opettaa ettei kissaa saa kourasta kovasti et pitää olla hellä ja osaa tuo kissa onneks juosta karkuunkin jos joku on liikaa.. Ihan hyvä et molemmat tottuu toisiinsa jo pienestä pitäen ja oppii kunnioittamaa toine toistaa.. 
 
Yks ihminen kertoi, että oli tehnyt 2 lasta kahden vuoden ikäerolla ja miettinyt sitten, ettei ollut neljään vuoteen nukkunut yhtään yötä kunnolla! Että ei olla tosiaankaan ainot haamuzombit:D Noh oikeestaan ihan hyvin saan kuitenkin nukuttua, vaikka meilläkin herätään 2- 1000000000000 kertaa yössä. Tyttö nukku vieressä ja kun herää ja lähtee unissaan huitelemaan niin otan vaan tissille. Siihen rauhottuu hyvin ja äippä jatkaa uniaan. (ja herää aamulla kipeenä, kun on taaaas nukkunut niin huonossa asennossa:D)
Niin nukkumaan joskus klo 21 ja herätys klo 8-9.
 
Talvista sunnuntai aamua mammoille emoticon
Ihan masentavaa kun kevät oli jo hyvässä vauhdissa ja jalkakäytävät sulia ja eilen tuli taas lisää lunta.. ehkä se kevät ja kesä sieltä vielä joskus tulee emoticon

Nää uudet hymiöt on kyllä mielenkiintoisia emoticon  Tulee varmaan käytettyä tosi paljon..

Mullakin tänään vapaata töistä, pitkä viikko takana ja nyt on mukava vaan olla ja viettää aikaa lasten kanssa. Oli tossa viikolla kiva vuoro kun olin iltavuorossa josta olin kotona kymmenen aikaan ja aamulla oli herätys aamu vuoroon neljän aikaan ja yöllä sai nousta Iidaa rauhotteleen varmaan kolme kertaa.. Olin seuraavana iltana sit vähän koomassa ja nukahdinkin sitten jo tosi aikasin, mutta onneks tollasia vuoroja ei tuu kovin usein. Lapsiakin ehdin nähdä aamulla ennenkuin lähdin töihin ja sitten seuraavan kerran vasta seuraavana päivänä kun tulin töistä, olivat jo nukkumassa kun iltavuorosta palasin. Mutta kaipa tähän tottuu, viimeistään sitten kun neiti oppii nukkumaan yönsä, eli joskus teini-iässä varmaan emoticon

Tänään ollaan Espoossa mun vanhempien luona, oli tarkoitus mennä porukalla ihastelemaan uutta pientä serkkupoikaa joka syntyi n. viikko sitten mutta sisko on kipeenä joten ei sitten viitsitä mennä pikkuista tartuttamaan joten se siirtyy nyt ainakin viikolla eteenpäin.. Ehkä ihan hyvä, oonpahan turvassa tarttuvalta vauvakuumeelta vielä viikon emoticon
Sen sijaan jätän Iidan mummin hoitoon ja lähdetään esikoisen kanssa lastenkonserttiin kuuntelemaan lastenlauluja, poika on jo ihan innoissaan eikä meinaa pöksyissään pysyä. Koko ajan kyselee että koska lähdetään emoticon

Mitäs muuta... Iida myös nousee ja kävelee kaikkea mahdollista vasten, yhden käden uskaltaa irrottaa mutta ei molempia. Ihan hyvä vaan, ei sillä kävelyllä vielä niin kiire. Tykkää kävellä syöttötuolin kanssa ja työntelee sitä joka paikkaan mutta kärryn kanssa ei vielä osaa, kai se sitten menee liian nopeasti karkuun. Tyttö on nyt myös oppinut taputtamaan käsiä yhteen ja se onkin tosi hauskaa, aina ihan innoissaan taputtamassa kaikelle emoticon
Muuta uutta ei nyt vissiin oo tullutkaan, ei ainakaan tule mieleen, kontataan ja päristään ja tapellaan veikan kanssa emoticon  Sellaista meillä..
 
huoh,viimonen äippälomaviikkokin alkaa huomenna :/ en tykkää yhtään..vaikka siis hoitovapaalle jäänkin vuoden loppuun mutta silti :D mihin toi aika on oikein hurahtanu...

Jami on sit oppinu kiipeilemään..koko ajan saa haukkana kulkee perässä että mihis tällä kertaa noustaan..sohvalle ei oo vielä' päässy,kauhulla ootan sitä päivää,kun ei toisella tosiaan oo mitään tajua siitä että kuinka korkeella siinä sohvalla on..

mitäs muuta meille........Ei mtn :D arki menee omalla painollaan eteenpäin..

uimassa oltiin lauantaina,oli sit käytössä sellaset lötköpötköt..jamihan sai siitä pötköstä purtua palankin irti :S uimaopettaja ryntäs samantien tutkimaan toisen suun,ja nappaamaan palasen pois,hui kauhee,jos ei ois huomannu että se sellasen sai suuhunsa..enää ei kosketa niihin pötkylöihin :DD

jaahas,jamista on tylsää kun äiti on koneella,joten eikun menoksemoticon
 
Nyt sai lueskeltua hiukan enemmän noita juttuja :) Ja Mohomahan tyttökin jo kovasti kasvanu ja niin ihanan tomeran näköinen noissa kuvissa! :)

Ja löysin taas apuakin täältä mieltä askarruttaneisiin kysymyksiin! Meinaan noista vaipassa olevista "kiteistä". Täälläkin niitä välillä on ja oon kovasti miettiny että mitä ihmettä ne on, että tuleeko ne pojan heijarista vai mistä :D Mutta pahalle ne aina on haissu. Nyt selvisi sekin että tulee vaipoista! :)

Ja mä arvasin että mun menkat alkaa heti kun tuun tänne kirjottaa että pitäs ostaa testi!! :D Aina sama juttu! Eli tänne siis tästäkin lähtien aina kirjottelee jos haluaa niiden alkavan xD. Mulla on ollu aina ajoittain vauvakuume mutta sitten taas toisaalta, jaksaisinko mä hoitaa kaks vaippa ikästä ja kun tosiaan mulla on jo hirvee ikävä töihinkin :D En oo vuoteen saanu ostettua ittelleni ees mitään uusia vaatteita tmv. kun ei oo ollu rahaa :( Nyt mies onneks meni taas töihin alkukuusta lomautuksen jälkeen niin saadaan edes pikkasen enemmän rahaa. Minäkin saan tästä eteenpäin vaan hoitorahaa.. Enkä aiemmin tajunnu että meneehän siitä pilipali summasta vielä verot :D! Ihan jees.. kun laskeskelin aiemmin että vuokran puolikkaan jälkeen mulla jää 8eur rahaa niin verot kun menee niin mullahan sitten puuttuukin vuokrasta joku satanen tai ylikin :/ huoh! Vois nää mammarahat olla kaikki kyllä isompia kun mitä on. Tai edes verottomia :D Odotan kyllä innolla ns. "aikuista seuraa" töissä ja kun pääsee pois täältä neljän seinän sisältä. Mullakun ei täällä niitä kavereita asu (pari kertaa nähnyt kavereita tässä mammaloman aikana) ja sukulaiset sun muutkin kaukana niin oon saanu tässä oikeestaan ittekseen ja miehen seurassa olla tän vuoden niin vähemmästäkin hajoaa pää. Ajattelisin varmaan toisin jos kaveritkin asus täällä ja näkin useimmin jne niin vois jopa viihtyä vapailla pidempäänkin. :)

Mikä teidän pienillä on kengänkoko?? Siis mä en tajua. Voitin raskausaikana Samulille tollaset sisätossut joissa oli lappu mukana että ovat sopivat 1-2 vuotiaille ja ne oli pienet jo pari kk sitten!! Ja sitten ostin halpahallista kengät, kokoa en muista mutta mittasin niin on 10cm jalkaterä. Netistä oon noita kenkiä katellu myös niin siellä on kokotaulukossa että jalkaterä 12 cm iässä 12 kk. Tolla meidän ukolla on sitten kai jättikoipi, kun ei sille vaan mahdu mitkään vuoden ikäsillekkään olevat töppöset vielä :D Kesäks oisin halunnu ostaa parit kengät ja sandaalit kun oli niin kivoja, mut en taida vielä uskaltaa kun ei tuosta tiedä miten jättikoipi sillä sitten kesällä on.


Täällä on alottelevaa uhmaa:D.. Aiemmin kun kielsi Samulilta jotain niin se rupes itkemään ja välillä kattoi että "entä jos ihan vähän vaan revin tästä" ja sitten taas itkua ja noiden kahden toistoa. Nykyään se ei ota kuuleviin korviinsakkaan, eikä edes itke jos kieltää tai komentaa, saatikka lopeta hetkeksikään sitä mitä on tekemässä. Sitten kun hakee pois tekemästä pahojaan niin huutaa ja sätkii jaloillaan ja kun sen laittaa lattialle jää siihen kiukkuamaan massulleen ja potkii maata :D Toi oikeesti näyttää joltain uhma ikäsen touhulta :D

 

juu ei tuu kyllä enään täällä notkuttua kun melkein kaikki on tuolla facebookissa emoticon
outoo lukee näitä juttuja nimimerkeiltä kun tottunut jo "oikeisiin" nimiin.

viivikin on tässä kuukauden päivät kontannut vauhdilla ja mulla täys työ pysyy sen perässä. en edelleenkään aijo nostaa mitään ylös/siirtää joten saa olla vahtimassa ja kieltämässä jatkuvasti. helpommalla pääsis kun vaan siirtelis vähän tavaroita mutta en vaan aijo suostua siihen. jästipää.emoticon  viivi on myös alkanut tässä kiipeilemään  kaikkee vasten. tukevasti seisoo mutta onneksi kävelyä ei oo vielä hoksannut alkaa reenailemaan.. ja onneksi edelleen viihtyy myös syöttiksessä ja hyppykiikussa niin mäkin saan rauhassa touhuta omia juttujani.. :)

pienen sanallisen takapakin/unohduksen jälkeen viivi alkanut taas juttelee hirveesti. kaikki karvanen/pörrönen on "maauumauuu" ja nalle ja palloja lamppu tulee jo melkein.. yhessä välissä nehän oli kaikki ninni.... emoticon viivi on oppinut myös vilkuttamaan ja sanoo heieihei samalla.. sekä taputtaa mennen tullen ja palatessa... ja varsinkin jos sanotaan että taputapu... :)
viivi on säilynyt terveenä (edelleen) vaikka itte ja mies oltiin kauheessa mahataudissa.. sitten mulle tuli keuhkoputkentulehdus. ja astmapiippu tuli kuvioihin.
rautanen vastustuskyky kun ei oo muuta ku rokotuksista saanut lämpöä.

mullakin on viimenen äippäloma menossa.. niin se aika vaan menee ihan liian lujaa...

ainiin...tietääköhän kukaan miten saa estettyä noiden kaikkien piltti/vauva/kaks plus yms vauvahömpötystten kotiin tulon.mä en ees ymmärrä mistä ne on saaneet päähänsä lähetellä niitä mulle... raivostuttaa kun joka päivä on postissa jotain tilaa sitä ja tilaa tätä vauvalehtee yms.. ja esitteitä ja näytenumeroo. mä en niitä aijo jatkossakaan lukea enkä tilata. mä koen että ne on ihan turhia MULLE ja luo vaan kauheita paineta kun pitäis olla sitä ja tätä ja pitäis tehä sitä ja tätä ja kaiken pitäis olla niiiiiiiin täydellistä ja superäitiä. mulla toimii hoksottimet ihan ilman niitäkin lehtiä.... :))

ja tässä viivi 7kk
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/167376_1809821970388_1385155288_2059975_2734360_n.jpg

ja viivi eka ruottin reissulla laivassa

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/181854_1851919662804_1385155288_2140199_1834005_n.jpg

 
Meillä pikkuneidin ripuli kesti sitten tosiaan viikon verran. Käytiin puolivälissä lääkärissäkin, ja siellä sanottiin vaan, että voi kestää kaksikin viikkoa. Maito kuitenki neidille maistu koko ajan, joten ei päässy kuivumaan. Jotain ripulijuomaakin koitin tarjota, mutta eihän toi meidän neitinen sellasia huolinu. Onneks ei ollu pakkotilanne, muuten ois saanu ruutan kanssa tunkea väkipakolla. Sunnuntaina sitten viimein löyty vaipasta ihan tavallinen kakka, oi sitä riemua:D Ja pari päivää aiemmin alko neidillä ruokahalu palaamaan, ja nyt on sitten syöny tosi hyvin. Oikeestaan paljon paremmin kun ikinä!

Viime viikolla yötkin oli kyllä ihan kamalia, nyt vähän on helpottanu, ja ollaan illalla suosiolla laitettu suppo, kun huomasin pari päivää sitten, että on taas hammas puhjennu. Kolmas hammas, eikä ollenkaan kumpikaan yläetuhampaista, vaan joku toinen tai kolmas siinä sivussa. Hassua.

Meidän neiti on alkanu tosissaan myös höpöttelemään, ihanan kuulosta tätätäätä ja tatataata ja kaikkee:) Neiti antoki ootella noita kunnon höpöttelyjä, tais meillä kanssa toi liikkeellelähtö olla sen verran etusijalla. Kovasti tällä hetkellä treenataan seisomista ilman tukea. Neiti ponnistaa pystyyn ja seisoo ilman mitään apuja hetken, kunnes vasta tarttuu jostain kiinni. Tukea pitkin kävellään jo jonkun verran. Ostin Jesper Juniorista ihanat nahkatossut neidille. Lähinnä muskariin ja vauvakahvilaan ns. kerhotossuiks:) Kun nyt kerran seisoskelee paljon. Ja aurinkolasit meidän neidille huusin huuto.netistä. Ihanan vaaleenpunaset:D Tänään oli käytössä eka kertaa.

Mutta jeps. Mies on tän viikon lomalla, kaikenlaista pientä puuhaa on tullu joka päivälle. Tosin huomenna meen ite illalla vähän töihin. Ja päivällä jätetään isukki nautiskelemaan omasta ajasta kun mennään neidin kanssa muskariin ja kahvittelemaan:)

Ai niin muoks. Summerwine meidän neidille ostin justiinsa koon 19 tossut. Eka osin kokoa 18, mut ne oli niin just jämptit et kävin vaihtaa isompaan.

Ja muoks kakkonen. Pakko hehkuttaa kun viime perjantaina kaivoin esiin farkut, jotka mahtu mulle viimeks ihan raskauden alussa, niin nyt ne mahtuu taas!!! Jeeeeee! Ja sit lauantaina äitin kaa olin shoppaamassa ja ostin uudet housut kokoa 34! Ihanaaa!! Synnytyksen jälkeen kun housut oli kokoa 40...
 
Oho, katjuskainen on "pikkasen" pienentyny :D Onneks olkoo vaan! Mä en ostanu mitää uusia housuja missää vaiheessa, kesän menin sellasella farkkuhame jutulla mistä nousee henkselit, en tiiä sen vaatteen oikeeta nimee :F Syksyllä mahtu jo omat vanhat farkut jalkaa, mutta lantio on kyllä leveempi nyt. Oon siitäkin saanu sentin lähtee kun hommattiin toi kuntoilutuoli hässäkkä :))
Summerwine: Mä ostin naperon kokoo 19 kengät, mutta niitä on pirun vaikee saada jalkaan eikä toi nyt vielä ees kävele, mutta ei kerkiä kyllä niillä kengillä kävelee.
Tossa on noi parit crocksit odottamassa, ne on kokoo c4-c5 eli vastaa 21-22 mutta ne taas on isot vielä. Ballerinat vähän pienemmän oloset, vaikka koko on sama. Niillä kuitenkin kesä mennään. Siinä uusimmas pilttipiiri-lehdes oli muuten ensikengistä juttua, suositeltiin nimenomaa kevyttä ja sellasta ja mainittiin mm. että tohvelit ois hyvät. Reinot tai ainot meinasin kyllä vielä hommata. Niin ja siinä oli kans, että 3kk välein pitäis "tarkistuttaa" jalan koko, mutta koskeeks se kuitenkin isompia lapsia? En tiiä.

Mä sain vasta kelan päätöksen niistä tuista, vaikka mun ä-loma loppu jo aikoja sitten. Niillä vähän kesti. Ja saa nähä kauanko kestää, että kaupunki antaa päätöksen omasta kuntalisästään, myöntääkö sitä. Jos se myöntää, niin saan kans just kasaan vuokran puolet ja jää ehkä 50 käteen, mutta jos ei myönnä nii kelan tuilla en saa maksettua puolia. Ja sit vielä ruoka, voi... Kuinka paljon teillä menee kuukaudessa kauppaan rahaa? Meillä harvoin jää alta 400€, vaikka kuinka suunnitelis ruokalistan ja ostaa tarjouksia sekä käy harvoin kaupassa jollon jää heräteostokset ostamatta. Ja karkit, sipsit, alkoholi ym herkut on ostamatta, niin silti se ei jää alle. Me tosin tehää kaikki ostokset saman katon alta, että vaipat, paperit, pesuaineet ym lasketaan ruokakauppaostoksis. Onneks on säästöjä tai muuten ei olis kotiin jääminen, pyritään elämään edelleen niin että kaikki on tasapuolista, jaetut kustannukset. Miehellä on omat menonsa ja se ei pystyis meitäkin elättämään. Enkä tietysti sitä vaadikkaan :) En suostuis ees elää niin, että mies maksaa.

Muoks. Me ollaan alettu maistelee maustamatonta jogurttia. Eilen aamulla annoin kukkurallisen teelusikallisen sitä ja sain vaihtaa päivän aikana 5 kakkavaippaa. En tiiä johtuko siitä, meillä muutenkin aika monta ko. vaippaa vaihdetaan :D Tänään annoin saman satsin. Huomenna annan 2 lusikallista...
 
aurinkoista torstaita kaikille.

meil kans neidille on yhdet kengät,ne on kokoa 21 ja ne on viel kyll isot.mutta eip neiti viel kyl kävelekkää.voi olla et kun oppii ni sit on noi kengät sopivat. neidillä ei siis mikään iso jalka ole.

viime viikolla annoin jo jonkun verran neidille tavan maitoo,meinaatteko te antaa perus rasvatonta vai jtn luomumaitoja?
ja jugurttia kans jo hieman antelin neidille,eikä ainakaan niistä määristä tullut mitään.

meiä neiti vasta oppi ryömimää. aika haussua miten nää kehittyy niin eritahtiin.mutta eiköhän nämä meiä kaikki pienokaiset opi kävelemää jossain vaiheessa :)

mutta taidan mennä siirtämää neidin tuonne sänkyyn,nukahtanu lattialle.

kevättä odotellessa.
 
Piti tulla hehkuttamaan, että Riihimäki myönsi kuntalisänsä mulle :)) Mitäs ne on muissa kunnissa? Täällä tuo 175€.
 
Meillä kuntalisä on 150 €.. ja sen saa automaattisesti..

jamilla on yhdet 19 koko olevat kengät ja nekin on vielä vähän isot..kaupassa kun testattiin sillä jalankokomittarilla(sellanen puinen,juunou?)nii jamin jalan koko oli nippanappa se 18 sen mukaan..

mä oon kans tota tavallista maitoo ja maitotuotteita miettiny,vaan jos oottelis sinne lähemmäs 10kk ja antas vasta sitten..meillä kun tulee vasta täyteen se 9kk..helpottaa hirveesti ruuanlaittookin kun voi ihan täysin antaa samaa sapuskaa kun mitä itellekin tekee,eikä tarvii miettiä että tekeekö maitoon vai veteen ja että laittaako kermaviiliä vai ei..eikä mee rahaa tohon korvikemaitoon :P


 
Nopsaa huutelen, noista kengistä.

Meillä oli ensikengiksi PAX:in kengät kokoa 18 eikä toivoakaan et mahtuis jalkaan... Ei mahdu sen kokoiset sisätossutkaan enää vaan kantapää nousee pois.
Kesäks Roni sai epsanjan tuliaisina Adidaksen tarratennarit, kokoa 21 ja varmaan menee jo ny keväällä hyvin. Lisäks tilasin H&M:ltä tennarit kokoa 21/22, mut eiköhän syssyllä pidä yhet kenkulit hommata.

Maitotuotteista, ei vielä meillä ajankohtainen kun kans vasta tiistaina tulee 9kk niin saapi odotella hetken. Vaikkakin annoin maitoon tehdystä vohvelitaikinasta vohvelimaistiaisia ja maitopohjaisesta lohikeitosta pari lusikallista..

Paremmalla ajalla enemmän!
 
Onpas täällä ollu hiljasta....emoticon 

hooh, ihanasti taas kuuelta herätys, en muista millon ois saanu herää aamulla ees jotenkuten pirteenä. Vaikka kuin menis aikasin nukkuun niin ei riitä yöt, sit täs kello 10 ku Liekki menee päikkäreille sitä on ite just kunnolla heränny niin ettei saa veettyy päikkäreitä emoticon Fakebuukista päätellen tätä kuuelta ylös-vaihetta on aika monella...(toivottavasti siis on vaan vaihe!!!!)

hmm, mitäs mulla muuta, pää ihan tyhjänä... mä en oo aatellu kiirehtii ton maidon kans, vaik oon kyl antanu pojalle noit jogurtti-hedelmäsoseita mitä piltillä ainaki on. Ja oon juustoa antanu nakerrettavaks. Siis varmaan tutustuu pikkuhiljaa noihin maitotuotteisiin sitä mukaa ku alan täs pikkuhiljaa antaa enemmän "meijän" ruokaa. Sellasenaan maidon saa kyllä vielä tissistä ottaa, nyt on vielä niin helppo vaihe imetyksessä että jatkan tyytyväisenä. Vähä alkanu jännittää et millaset kuivat säkit tisseistä tulee ku imetys loppuu emoticon oon kyllä kerranki onnellinen kun oon pienitissinen, ei pieni roikunta niin hirveenä haittaa....

Liekki on onneks vähän jo oppinu tuleen suorilta jaloiltaan alas. Niin symppis ku välillä alkaa iniseen ja ojentaa kättä että äiti ny haluun alas, auta auta! Tuntuu vaan ettei toi kieltäminen mee kuuleviin korviinkaan. Itteä ihan hirvittää kuin kovaa saan karjasta että toinen yhtään suostuu tajuamaan että jotain ei sais tehä...kovapäinen mies, ei mikään yllätys sinänsä emoticon mutta kaikkia ihanuuksia tosta löytyy koko ajan lisää, kun haluu oikein mielistellä tai flirtata niin kallistaa päätä ja hymyilee täysiä tai vaihtoehtosesti siristelee silmiä, niin söpö! Juttelussa on selkeentyny et mamma-mamma on joko syliä tai maitoa ja namnam tulee kun saa mielusta ruokaa.. muttajoo, tää menis ny sohvalle pötköttään hetkeks ku herra on unten mailla, hyvää viikonloppua mammat!
 
viirukham meil kans neiti alussa ryömi silloin kans ettei kukaan nää mukamas.mutta päivä päivältää enemmä ja enemmä ja nyt ryömii kuin vanha tekijä.. :)

 
Takaisin
Top