Vauvat 6kk ->

Heippa pitkästä aikaa! :)
Mun kone on temppuillu ni en paljoo tätä käytä, nyt toimii mut hitaasti.
Ekaks noihin kenkäasioihin summerwine meille ostettu Crocsit kokoa 21, Naperon ensikengät kokoa 20 (sopii jo nyt) ja sitte Hello Kitty lenkkarit kokoa 21. Eli 19-20 ois nyt se jalan koko mut kiinnostais tietää et kuin nopeesti se kasvaa. Ihania noi vauvojen kengät, varsinki noi Crocsit.

Sitten... älkää nyt kivittäkö :D mut meillä siirryttiin jo kokonaan lehmänmaitoon. Oltiin miehen kanssa molemmat samaa mieltä, kun tytöllä oli TOSI paljon ilmavaivoja ja luultavasti mahakipujakin ja sit sitä ripulia että aletaan hiljalleen antamaan Hyla maitoa. Ja on auttanu! viikko meni suunnilleen tuossa totuttelussa, lisäsin korvikkeeseen pikkuhiljaa enemmän sitä maitoa eikä tullu mitään vatsaoireita päinvastoin nyt ei oo mitään ongelmia. Tosi helpotus! välillä kannattaa siis luottaa äidin vaistoonsa. :)
Neuvolan tätikin oli sitä mieltä, että lapsen ei tarvii olla ihan just sitä vuotta ennen tavalliseen maitoon siirtymistä. Meidän tyttö on siis ihan alle viikon päästä 10kk. Muuten olisin odottanu ton maidon kanssa mut hyvä näin.

Mulla ois välillä kauhee into lähtee töihin mut en haluais noin pientä laittaa hoitoon. Melkonen pulma... meinaa vaan hajota pää täällä kotona. :/ Laitoin sitte eilen päivähoito hakemuksen 1.9 alkaen mut kun mulla on työnhaku edessä niin katotaan miten käy. Haluisin osa-aika töihin ni ehtis olemaan enemmän tytön kanssa.
Miten teillä muilla ketkä ootte töihin palannu on sujunu erossa oleminen pienestä? :) ja onko hyvin vauvat tottunu hoitopaikkaan?

 
Ihanaa kun aurinko paistaa :)

Me lähdettiin taas viikonlopun viettoon Espooseen mun vanhusten luokse, huomenna mennään katsomaan ihan pientä vauvaa :)
Molemmat lapsukaiset heräs jo 5.30 aamulla joten me oltiin liikenteessä jo 8 jälkeen :D Ei kehattu ihan niin aikasin tulla kylään joten mentiin sitten vähän isoon omenaan pyörimään ja shoppaileen, eipähän ollut ainakaan jonoja :D Ostin itelleni housut ja lapsille vähän vaatteita kun tuntuu että molemmat taas kasvanut ulos vaatteistaan :/  Oli mukavaa vähän kierrellä kaupoissa kun kerrankin esikoinen osasi jopa käyttäytyä nätisti ja Iida nukkui koko matkan kiltisti. Annoin pojan valita itselleen t-paidan ja hän halusi punaisen paidan jossa Mikki-Hiiren kuva emoticon

Mäkin vanhenen taas ensi viikolla vuoden, kävin sitten torstaina synttäreiden kunniaksi leikkauttaa hiukset, viimeksi oon käynyt kampaajalla silloin kun aloin odottaa Iidaa eli oli kyllä jo aikakin vähän siistiytyä emoticon  Lähti aika hyvin ja nyt on taas ihan lyhyet, kestää hetken tottua.. Piti itseasiassa vetää vieläkin lyhyemmäks mutta meni pupu pöksyyn, ehkä ens kerralla :D

Iida on oppinut kiipeämään isoveikan sänkyyn emoticon  Kerran on muksahtanut alas ja sen jälkeen oppi ettei kannata, kiljuu vaan niin kauan että joku tulee pelastamaan. Oon näyttänyt nyt aina kun menen auttamaan pois että kuinka tullaan alas peppu edellä mutta ei ainakaan ole vielä itse kokeillut.. Tyttö sai eilen myös ensimmäisen reiän otsaan kun onnistui kopsauttamaan pään pöydän kulmaan. Neiti on kova koheltamaan varsinkin nyt kun pitää kiipeillä ja säheltää joka paikassa emoticon  Ja viimeksi kun ehdin sanoa ettei osaa kärryn kanssa vielä kävellä niin nythän tuo jo vetelee kuin mikäkin rallikuski kärryn kanssa pitkin ja poikin :D

Nyt taidan tästä lähteä laittamaan muksuille ruokaa ja jos tuo neiti antais mun kokeilla hänelle uusia vaatteita päälle, tämä neiti ei kyllä pukemisesta tykkää yhtään, luonnonlapsi olisi mieluummin vain nakupepulla emoticon
 
Me oltiin kans eilen katsomassa  4 päivän ikäistä poika vauvaa ja huomenna mennään kattomaan reilun viikon ikäistä poika vauvaa. ... En malta odottaa ! On se vauvan tuoksu nii ihanaa.  Ja huomaa, että ei mulla itelä enään olekaan vauvaa. Vaikka kotona pitää Turo-Eemiliä vielä niin pienenä. [:



 
Heh, meilläkään ei kyllä pukemisesta tykätä yhtään. En tiiä onko sellasta vauvaa joka tykkäis?:)

Tänään meidän neiti sai ensimmäistä kertaa maistaa luonnonjugurttia ja raejuustoa. Pelkälle jugurtille vähän irvisteli, mut kun laitto hedelmäsosetta sekaan ni uppos tosi hyvin. Ja raejuustosta tykkäs, ku annoin nökäreitä suoraan suuhun:) Ainakaan vielä ei oo maha reagoinu mitenkään. Mä oon kyl antanu niitä vaivajugurtteja aika usein, ja niissähän on maitoa kanssa. Et en usko et siitä mitään kummempaa tuleekaan.

Ja nyt meillä tosiaan harjotellaan täyttä päätä seisomista ilman tukea. Neiti nousee jo ihan vaikka keskellä lattiaa seisomaan, yleensä joku tavara kädessään, mutta tänään ainakin kerran silleen, ettei ollu mitään ees käsissä! Ihan hullun näköstä touhua, pakko rynnätä ite aina tukemaan, ku en tiiä kuin kauan pysyis siinä omilla jaloillaan. Ekan kerran seiso tolleen ilman tukea keskiviikkona.

Ja nyt on menossa kunnon jalassa roikkumisvaihe. Varsinki jos mitään ruokaa yritän laittaa tms. niin neiti seisoo ja halaa mun jalkaa ja tuhertaa itkua, ja kun nostan syliin, ni kaikki on ok.

Mut yöt on onneks ollu taas vähän rauhallisempia, kun mitä joku aika sitten. Pari kertaa edelleen syö, mut uni siinä välissä on onneks aika rauhallista. Saas nähdä kun taas uusia hampaita tulee... viime levottomuudet johtu vissiin hampaan puhkeamisesta, kun kolmas hammas tuli läpi. Onks muiden pienillä tullu hampaat missä järjestyksessä? Meidän neiti kun teki ensin kaks alaetuhammasta, ja nyt seuraavaks tuli sitte ylös yks kulmahammas. Yläetuhampaat puuttuu edelleen...

No joo... huomenna pääsen kattomaan ihan pientä vauvaa, joka synty tänään aamulla yhelle mun parhaista ystävistä. Mut ennen sitä pääsen kirppikselle, jee! Heti aamusta kymmeneltä... kun vaan muistan siirtää kelloja!
 
aurinkoista sunnuntaita.

niin se piti kelloa siirtää,no puhelimes sen teki ite. mut meil se vaikuttanu juurikaan uniin.no kuuden sijaan 7 noustiin ylös.
mulla on kans HM jotkut kengät,mitkä neiti sai joululahjaksi. onkohan kokoa 19? niitä voisi pian ruveta pitämää jalassa,jvaikka tuo ei kävele eikä seiso. mut onpahan näönvuoksi jos lähtee jonnekki.. emoticon

meil neiti antaa pukea ihan hyvin,ellei ole pääaukost sit liian ahdas jolloin alkaa huuto. mut pääsääntöisesti neitiä saa pukea ihan rauhassa.

eilen kateltiin esikoisen vanhoja kesävaatteita mitä pitäs antaa miehen siskon nuorimmaiselle. ja sit tuumailtiin jos kokeiltas kirppari onnea ja ne mitä ei mee myynniksi niin vietäs johonkin muualle. pakko koettaa tsempata ja saada noita vaatteita pois nurkista pyörimästä. joku vaate on sellainen mistä ei halua luopua,mutt onneksi niitäkää ei oo kuu ihan muutama.

neiti ryömii nykyisin kovaa vauhtia,meinaa hituse noust jonkun ihan pienen korokkeen päälle,mut aika vähän sellasta. mutta eiköhän tuo neiti viel kerkeä oppimaan.
mä edelleen elättelen toiveita täysin nukutuista öistä,mutta toistaiseksi ne on viel haaveena..
sitten vajaan kuukauden päästä lähetää käymää laivalla lasten ja mun äipän kans. saas nähä millainen sirkus tulee.mut ollaan sitä ennenkin selvitty,miksei siis nytkin :)

mutta oikein hyvää sunnuntai päivää kaikille.
 
Täällä kuntalisän saa ihan automaattisesti ja on huimat 100 euroa. Perjantaina nauratti vähän tuo lapsilisäkin kun oli tullu se 40 sentin korotus. Oisivat korottanu ees 4 euroa sitä emoticon ! Mitä te muut muuten teette lapsilisillä, tuhlaatteko vai laitatteko säästöön emoticon ? Me ollaan nyt käytetty Samulin juttuihin lapsilisät, perjantaina heti käytiin tuhlaamassa koko raha vaatteisiin kun ei meinannu kaapista löytyä enää sopivaa kokoa. Sitten syksyllä kun palaan takasin töihin ja rahatilanne vähän helpottaa niin käydään avaamassa Samulille tili ja sinne sitte pistetään säästöön noi rahat. Saa sitten maksaa sen puhelin sun muita laskuja omista rahoistaan kun on iso. Ja mä laskin että jos syksystä asti säästäis rahaa siihen asti ko on 18 niin kertyishän sinne tilille aika muhkeet rahat emoticon ! Mun perhe oli aikoinaan niin köyhä ettei mulle voitu säästää rahaa, sen takia mulla vieläkään sitä ajokorttiakaan ole emoticon huohs. Mutta onhan se kiva että lapsella on rahaa kun muuttaa kotoa pois, kumminkin sitä pitäis sitten omasta pussistaan antaa jokatapauksessa emoticon

Kengistä, tilasin ebaysta ihanan ihanat crocsit emoticon !! Sai halvemmalla postikulujen kanssa ko että suomesta tilais. babybandassa ois ollu mutta pieniä kokoja vaan. Ja tuolla ebayssa kattelin noita muitaki vauvan kenkiä, haluan adidaksen tennarit! Pitää joskus tässä vielä nekin tilailla kun ovat paaaljon halvempia kun täälläemoticon Tilasin noi crocsit kokoa 23 valmiiks. Koossa 22 kun jalkaterä on 12,5cm ja Samulilta mitattiin että on 12 niin ei sitten heti pieneks käy. Ja tosiaan pilttipiirin lehdestä minäki luin noista kengistä. Ennen vanhaanhan se oli niin että piti olla sellaset ns. kovat ja tukevat kengät ja nykyään kun suositellaan enemmän noita tossumaisia emoticon
Oishan mulla noi yhet tossut jotka on jotain kokoa 20 mutta niistä puuttuu sentti nii ei mahu jalkaan.


Mä en oo vielä antamalla antanu mitään normaalia maitoa Samulille, sillon tällöin vaan maistiaisia. Tuokin aika jännä että ei sais muka antaa alle vuoden vanhalle kun ennen kyllä maallaki lapset joi ihan normaalia lehmän maitoa vauvasta asti. Ja sauna on toinen, kun ei sais alle vuoden ikäistä viedä. Kyllä me vaan ollaan jo saunottu monet kerrat ja tykkää ihan kamalasti! Toki ei kauaa olla, alalauteella ja välillä käy kylppärin puolella ammeessa vilvottelemassa mutta kuitenkin. Mun äitiki kertoi että kun me oltiin pieniä niin oli vaan ulkosauna ja sellasessa siis käytiin ihan syntymästä asti pesulla saunan yhteydessä kun muuta ei ollu. Ja ihan normaali mä kai oon vaikka oon saunonu syntymästä asti emoticon
 
Katjuskaiselle ensin tälläinen tietoisku:

Miksi Muksu-jogurttivalmisteiden sisältämä jogurtti sopii lapselle jo 5-6 kuukauden iästä lähtien?

Kaikki Muksu-lastenruoat on suunniteltu sopimaan osaksi kasvavan ja kehittyvän lapsen ruokavaliota pakkauksessa merkitystä iästä alkaen. Ikäsuositusten taustalla ovat kansallisten ravitsemussuositusten (STM 2004:11) lisäksi kehittyvän ja kasvavan lapsen ravitsemukselliset tarpeet ja fysiologiset sekä syömiseen ja suun hienomotoriikkaan liittyvät valmiudet. Lehmänmaitoa sisältävien Muksu-lastenruokien proteiinikoostumusta on muokattu vastaamaan vieroitusvalmistetta ja siitä syystä ne soveltuvat osaksi alle vuoden ikäisen lapsen ruokavaliota. Muksu-jogurttivalmisteiden sisältämä jogurtti valmistetaan lehmänmaidosta jogurttihapatteen avulla. Tämän jälkeen vielä maustamattomaan jogurttiin lisätään muita ainesosia kuten marja- tai hedelmäsoseita ja -mehuja, kasviöljyä, tärkkelystä tai muuta tuotteen sakeuteen vaikuttavaa ainesosaa (esim. riisijauho tai pektiini) sekä C-vitamiinia eli askorbiinihappoa. Nämä raaka-ainelisäykset saavat aikaan tuotteiden samettimaisen rakenteen, miellyttävän maun ja ravitsemuksellisesti tasapainoisen kokonaisuuden.Teollisia tai kotona valmistettuja tavallista lehmänmaitoa sisältäviä valmisteita ei edelleenkään suositella annettavaksi lapselle kuin vasta 10-12 kuukauden iästä alkaen.

Summerwine lapsilisää saa siihen asti kunnes lapsi täyttää 17 vuotta. Ja meillä menee ne Nean omalle tilille, laskin kans että 20400€ on silloin kun täyttää sen 17v, mutta nyt en oo tarkistanu kun tuli nää 40snt lisät :D On ne joo kyl naurettavat lisät, mutta parempi sekin kun ei mitään.

Me käytii 10kk neuvolassa tänää (neiti siis 10kk tänään!) ja kaikki kunnossa. Täti jätti merkkaamatta vihkoon mutta ei voi paljoo heittää muistista eli 9515g ja 72,5cm.
Nyt se meikäläisen iso tyttö tossa vieressä vetää jauhelihapihviä :) Tein sille jauhelihasta, muksu puutarhurin joku sose purkista ja täysjyväpuurojauheesta pihvit kun löysin ohjeen joskus... Näyttää tykkäävän. Niin ja neuvolassakin totesi, että pinsettiote toimii ja näyttäähän se toimivan :D

 
Skallo meil on kans samanlain kovapäin poika ku jotaa yrittää kieltää :D Ei usko ei kymmenennelläkään kerralla, lopputulos on aina että pitää viedä pois siitä mitä oli tekemässä. Neuvolastaki yritin kysyy et onks jotai mitä tohon pitäs sanoo/tehä, mut eihä ne neuvolas tee muuta ku myötäilee mitä ite sanot. Ikiin ei saa mitää vastauksii. No, onneks mul on aina ollu pitkä pinna ;) Poitsu kyl hyvin tietää ja muistaa mitä EI saa tehä :D

Meil onkii tarkka poika, 10kk neuvolas paino grammalleen 10 kiloo.. Ja mitään ei suostunut siellä tekemään :D Paitsi pinsettiotteen näytti...

Ja lapsilisä menee kyl samantien ku tuleeki, ei tarvi ainaka vähää aikaa mitää yrittää säästää. Niin köyhä kuukaus tiedos et vois melkee käydä itkee... Tosin ei auta valittaa, sen verta jästipää et syön ennemmin kivii ku meen soskuu. (no joku kirjaviisas voi nyt heittää et on se kotihoidontukiki sosiaalietuus, mut luokittelen kuitenki eri kastii)

Hokasin tossa vähän aikaa sitten että olis ehkä sittenki ollu fiksuu ostaa uus sänky eikä käyttää itellä ollutta pinnaria... Siin ku on pikkasen matalammat laidat ja jo nyt poitsun silmät näkyy laidan yli ku käy sitä vasten, vaikkei viel ees nouse jaloillee vaa polvillee emoticon  Täytyy vissii hankkii normi sänky heti ku oppii tulee oikeinperin alaski sellasest.

Ja Katjuskainen, meil tuli eka kaks etee alas, ja viime viikol kaks etee ylös. Vissii aika yleistä.
 
VIHAAN Hampaiden tuloa!! pari tuntia taas saanu ummistaa silmiä viime yönä..nice! Olihan tossa kaks yötä viime viikolla että sai kokonaisen yön nukkua,muuten ollu koko kuukausi yhtä hampaiden tuloo..ylös 2 ja nyt alas 1,kokonaissaldo 8..kahvin voimalla mennään...

löysin kirpparilta jamille eilen kumpparit :) kokoo 21 ja 5€..ja ihan kun uudet,mutta mitenköhän ne tän ikäsellä vielä kuluiskaan :DD!

lapsilisät menee meilläkin ihan jamin tarvikkeisiin(vaatteett,vaipat ruuat yms..)
Olishan varaa laittaa se koko summa jamille säästöönkin,mutta tehdään nyt hoitovapaan ajan näin ja sit kun palaan työelämään jossain vaiheessa,nii raha alkais mennä jamin tilille säästöön,samoin kuin kaikki lahja yms rahat menee..

jami on alkanu tajuumaan Ei:n merkityksen! :) sitä kun jämäkällä äänellä kieltää tekemästä jotakin,nii se kattoo mua ja lopettaa..välillä toki ei-sanan jälkeen rupee alahuuli väpättään ja ilme on sellanen että "et kai sä mua kiellä"..mut suurimmaks osaks aikaa kyllä uskoo ihan hyvin! jee!

9 päivä olis vauvauinnissakin valokuvaus vihdoin ja viimein :) saadaan uintikuvia jamista,en millään malttais oottaaemoticon
 
maito tuotteitsta; ei meilläkään vielä ajankohtaista. Vaikkakin oon antanut maistaa mm.  kinkkukiusausta jossa kermaa, lättyä, perunamuusia ym; mutta kyseessä ollut ihan herneen  kokoinen nokare. Eikä kyllä ole koskaan mitään tullut....

Meillä ollut pukeminen  aina  maailman inhottavin asia Turo-Eemilille.  Nyt onneksi ei ole enään kamalaa huutoa kunpuetaan; vaikkaan että kun ei tarvii enään niin paljoa pukea ulos nukkumaan mennessäkään, että sekin auttaa asiaa. 

Katjuskainen;  voi että, onnea uudesta taidosta sinne !  Saas nähdä koska sielä lähdetään kävelemään. emoticon Joo nämä "tarrauden äitiink uin takiainen " - vaiheet on aika raivostuttvia.  Meille tuli Turo-Eemilille ensin alas kaksi etuhammasta ja sitten ylös kaksi etu hammasta ja nyt tekee ylös vasemmalle kulmahammasta ilmeisestikkin.... AIka hauskasti teille tullu nuo hampaaat. emoticon

 Mä oon huomannu, että meillä Turo-Eemil leikkii yksikseen ja viihtyy hyvin; mutta jos mut näkee tai kuulee mun äänen niin aina alkaa kitinä ! Ja joka kerta kun kotiin tuun jos oon jossain ollu, niin heti alkaa kitinä ja haluaa syliin ja kun otan syliin niiin puree ja rimpuilee vaan ja kitisee lattialle jne.....   Meillä aina niiin mukava vastaan otto kotona. emoticon

Ansku87 Sama meillä; näön vuoksi on kenkulit autossa jalassa emoticon Ja voimia sinne öihin ! 

pienistä vaatteista: Meillähän luvattiin rakenneultrassa tyttöä ja kovasti siihen luoten; osuihan viimeksikin  oikeaan; ja poika tuli. Ja kun kätilö sen niin varmaksi sanoi ja sai kuulostamaan. Niin mä meinaan nyt myydä kaikki Turo-Eemilin pienet vaatteet pois.  Ja pikku leidille ollaan saatu nyt 10 pussillista vaatteita; kokoa 50cm - 90cm. Ja ne kans meinaan sitten kaikki myydä pois kun kasvaa. Meille kun ei enään tuu lapsia emoticon kuuluisia viimeisiä sanoja ?  EI vaan, kun tää raskaus ollu niin jännittävä ja on edelleen ja muutenkin oon aina ollu sitä mieltä , että kaksi lasta on hyvä määrä. Mies myöskin... Kattoo sitte joskus myöhemmin jos mieli muuttuu ja vauvakuume iskee taas. emoticon mutta mitään en sen varaan säästä. Muutenkin joka kaappi jotain tavaraa täynnä....

Meillä Turo-Eemil nukkuun mieletömän hyvin yöt. Välillä pitää oikeen käydä tarkistamassa, että kai pikku mies on hengissä.  Mutta en valita siitä, että herätään jo 7 aikana aamulla kun kerran täydet yöt saan nukkua. Mikä sen ihamepaa..

Mun piti kans erikseen hakea kuntalisää ja se oli kans joku tyyliin 100 euroa vai mitähän se oli.... 
Joo mua kans niiin huvitti kun oli tullu lapsilisä niin 100,40e ! emoticon  Onhan se vuodessa jo muutama euro lisää. emoticon  Meillä lapsilisä  menee ihan meidän käyttöön; mutta ollaan päätetty että aina kun mammarahakin tulee, niin jotain aina ostettaan Turo-Eemilille.... Sehän oliskin kiva kun sais sen lapsilisän laitettua poitsun omalle tilille; mutta meillä se on vielä mahdotonta. 

Cira täälä kans poika joka e-i u-s-k-o MITÄÄN!  Kattoo päälle, nauraa ja tekee varmasti kaiken kielletyn. Ja moneeen kertaan ! Onnea, teillä  10kiloa täyttä kultaaa!   Meillä kans pinssettiotetta otetaan vassemmalla kädellä ei koskaan oikealla !  Ja sillon kun oltiin 8kk lääkäri neuvolassa niin ei Turo-Eemil suostunut ottamaan edes jaloilleen. Teki kaiken sieläkin niin hankalaksi. emoticon

 Voi , että Henniv voimia sinne ! Koita jaksaa hampaiden kanssa.... Meillä kans sai valvoa kun leegoja tuli..... 


 
Huoh täällä oli taas nii ratkiriemukas viime yö. Ei kovin montaa tuntia taas tullu nukuttua. Meillä on ollu iha mahottomia nää yöt tässä jo jonkii aikaa en muista koska olisin saanu nukua kunnolla.. Tulis nyt nuo hampaat läpi, että olis ees vähän toivoo taas paremmista yöunista.. 
Meillä ollaan jo vähän maisteltu maitotuotteita jugurttia, rahkaa, lettuja.... tuntuis kyllä uppoovan varsinkin nuo "makeemmat" jugurttit ja rahkat. Niitä on useemman lusikallisen saanu maistella, eikä oo tullu mitään vatsa vaivoja..
Lapsilisät menee meilläkin käyttöön heti, tavotteena olis meilläkii, että kun palaan jossain vaiheessa työelämään nii sais laitettua ne Neean tilille säästöön, tällä hetkellä sinne menee vaan kaikki lahja rahat ja muut mitä Neea sattuu saamaan. Ja meillä on Neealla oma pieni pankki johon me molemmat laitetaan kaikki 5 ja 10sentin kolikot kukkarosta pyörimästä ja aika usein sinne lipsahtaa myös suurempiakin kolikoita.. 

Neea on ruvennu kauheesti juttelemaan ja välillä tuntuu et selvästi yrittää toistaa mitä sanoin. Toisinaan selittelee omiaan kauheesti ja heiluttelee kättään johonkiin suuntaan ja kahtoo minua ihan kun odottais että sanon mikä se on mitä päin huitoo.. :) Meillä on kissa jonka nimi on Lilo ja tyttö kahtelee aina välillä ympärilleen kauheesti ja toistelee kissan nimee (tosin ei selkeesti vielä lilo sana tule) ja kun Lilo tulee näkyviin nii tyttö on yhtä hymyä. :) Viikonloppuna kokeiltiin kopitella pallon kanssa ja aika nopeesti tyttö oppi ottamaan pallon käteen ja kun sanoo heitä nii se viskasee pallon takasi ja sanoo "heit".  Ihana huomata miten seurallinen tytöstä on jo tullu. emoticon  Meillä ymmärretään ei sanan merkitys kun sanoo ei nii tyttö vilkasee minua ja yrittää aika usein uuvestaa kiellettyä asiaa. joskus kun oikein sitkeesti kielloista huolimatta yrittää vaan nii oon hellästi ottanu niskatukasta kiinni, tyttö kahtoo vähä vihasena, mut harvemmin sekään tehoaa.. :D  Kaikkein tehokas on kantaa tyttö etemmäs ja yrittää kiinnittää huomio johonkii muuhun....
 
Meillä kanssa Turo-Eemilillä keittiössä oma possu johon aina laitetaan kaikki kolikot ja jos ei satuta jostain syystä vauvauintiin pääsemään niin se vauvauinti raha laitetaan  Turo-Eemilin possuun. 

Meillä alkaa jumalaton huuto  kun kielletään tai ei saa tahtoaan läpi.
Samoin meillä kans Turo-Eemil kovasti yrittää jotain helpompia sanoja sanoa. 

Meillähän on kaksi koiraa ja kyllä ne nykyään saa kovasti hellyyttä.  Turo-Eemil vetää korvista, karvoista, hännästä, lelut ja luut suusta ja muutaman kerran ottanut Sirun (rotikan) suusta nakit pois. Tottakai me aina kielletään, koska koiria pitää oppia kunnioittamaan ja muutenkin eläimiä pitää kohdella hyvin. . . 

Tänä aamuna sitten Turo-Eemil aloitti päivän repimällä eteisestä listoja !
Pikkusen välillä meinaa hiki tulla tuon termiitin kanssa, mitä se on sitten kun oppii kävelemään ja pikkukakkonen syntyy ? emoticon
 
Tuntuu olevan liikkeellä näitä ei enkeleitä :D Siitä lisää tuonne mukkelis&makkelis topicciin.

Meillä myös tuo matkiminen on aika pop. Nea tykkää jos se vaikka alkaa murisee ja sit sille murisee takasin. Sellasta murina-keskustelua :D Ja jos sanoo, että: "ankka sanoo kvak kvak kvak" niin sieltä tulee myös vakk vak vaaak toisto perässä.

Ruokalusikallinen jogurttia ja aikamoinen paskasotku :D Ei pysy enää vaipan sisässä, vaan nousee sieltä selkäpuolelta ylös ja tänään kun vielä avasin vaipan kurkistaakseni ja laitoin vaivihkaa vesihanan päälle ikäänkuin valmiiks niin sit sitä paskaa oli jalassa ja bodyn etuosassa ja käsissäkin vielä, kun Nea ei malta pysyä paikoillaan. Voih, ei oo kyllä ikävä niitä vastasyntyneen vaippoja. Kaaosta! emoticon Sillon oli kyllä helppo laskee vauva johonkin lattialle pyllyn pesun jälkeen siivouksen ajaks, mutta kun nykyään ei pysytä paikoillaan ollenkaan.
Äsken sit syötin banaanin josko sillä ois vähän kovettavampaa vaikutusta emoticon Olispa kietaisubodeja... Ne oli ihania käyttää sillon vastasyntyneenä kun vaippa ei riittäny.

 
Hellou Mammat!

Hetkeen en ole täällä käynyt muuta kuin lukemassa. Menee tämän tietokoneen kanssa hermot. Pystyy noin 1/2 h oleen kerrallaan netissä ja sitten rupee tökkiin. No, uus kone on tilauksessa (huokaus tätä rahanmenoa).
Mitäs meille... No, neiti menee pitkin seiniä. Muutaman kerran on yrittänyt tasapainoilla ilman tukea siinä onnistumatta. Viime viikolla neidillä komeili otsassa 3 mustelmaa. Mietin, että kehtaako neidin kanssa edes lähteä mihinkään... =D Istua täällä ei vieläkään osata. Polvillaan tyttö kuitenkin pysyy hetken aikaan. Se istuminen ei vaan kiinnosta. Ensi viikolla olis 10kk neuvola. Pieni mahatautikin tässä sairastettiin. Onneksi ei oksentanu, mutta löysällä oli maha useamman päivän.
Itsehän olin viime viikonloppuna töissä yöt. Huh... rankalta tuntui se valvominen (eli yötöitä ravintolassa, Ray:llä). Kiva oli kuitenkin palata töihin. Näki paljon tuttuja yms... Taidotkin olivat vielä tallella. Nyt sitten onkin joka viikonloppu töitä + meikkihommat päälle. Ensi viikosta tulee tosi rankka. Menen ke-pe joka päivä iltavuoroon stockalle töihin. Perjantaina joutuukin meneen suoraan sieltä sitten yötöihin. Mies joutuu nyt totuttelemaan siihen, että tulee töistä aikaisemmin kotiin ja on tytön kanssa. Kuinkahan mahtaa pärjätä... ei ole kuitenkaan ollut muutamaa tuntia kauempaa neidin kanssa. HUI! Onneksi pääsiäinen on kokonaan vapaa.
Niin ja pakko hehkuttaa. Olen päässyt nyt muutaman viikon jopa salille säännöllisesti! Tulos -2,5 kg ja SEN HUOMAA!
Maitotuotteita meillä on vain maisteltu. Jugurttia (josta neiti tykkäisi aivan mielettömästi) ja juustoa on maistettu. Ei oireita mun mielestä... Netalla on kyllä kaulassa molemmilla puolilla tosi pahan näköinen ihottuma. Se on ollut siinä nyt jo toista kuukautta. Oon yrttäny selvittää mistä se johtuu, mutta en millään keksi mitään... Välillä se helottaa tosi punaisena ja välillä taas haaleampi. Oon rasvaillu sitä joka ilta. Välillä se kutisee ja välillä taas ei... Sellainen kuiva punainen läiskä molemmilla puolilla kaulaa, korvan alla...
Ruokajutuista. Mä en enää tee Netalle mitään ruokia itse. Ei vain aika yksinkertaisesti riitä! Nettahan kelpuuttaa ruuaksi vain luomuruokaa (niistäkin vain tuo HiPP merkki). Jos yrittää noita tavallisia 8kk purkkeja antaa niin sylkee kaikki pois ja kakoo. Olen kyllä neidin kanssa samaa mieltä siinä, että ne maistuu hirvellee =). Niissä luomuruuissa sen sijaan on jo makua. Mohomaha: Meillä ei edes riitä tuo  400 eur/kk kauppaostoksiin (sisältää siis vaipat yms). Usein menee ainakin 500 eur/kk (meillä kyllä on tuo miehen poika joka toinen viikko). Pakko kyllä jostain alkaa nipistämään nyt hoitovapaalla. Ei mitenkään muuten riitä varat...
Kengistä: Meillä on ihan joka päiväisessä käytössä sisätossut. Muutama päivä siihen meni, että neiti niihin tottui. Ne kuitenkin pitää paremmin kuin jarrusukat. Ei lipee jalat. Mulla onkin nyt sitten noita saman valmistajan tossuja useammat isommatkin jo odottamassa. Kesäksi on sitten odottamassa adidaksen lenkkarit koko 20. Netalla on vielä tosi pieni jalka ja nuo 20 näyttää niin hurja isoilta.
Jännittää ensi viikon neuvola. Mitähän se täti tuumaa kun ei neiti vieläkään osaa istua... Niin ja paljonkohan mahtaa painaa. Ei ole puntarilla käyty tässä välissä ollenkaan.
 
Gibsoni kiva kuulla sun ja Netan kuulumisia emoticon

Mä odotan kans elokuuta, että saan ruveta taas treenailemaan ittiäni kuntoon... Toki nyt katon paljon tarkemmin mitä suuhuni laitan kun Turo-Eemiliä odottaessa. Silloin söin vaan mitä milloinkin mieli teki. Ei vain olisi sitten niin kova homma syksyllä pudottaa sitä painoa. . . 

Kyllä täälä foorumillakin huomaa, että mammalomat alkaa olemaan loppu kaikilla ja töihin paluu edessä suurella osalla. . . 
Ite ehdin täälä vielä luurailla kun  kodinhoidontuella oon kotosalla ja  kun supistusten takia ei saa oikeen mitään tehä, niin tulee vaan sitte istuttua sohvalla, jalat nostettuna ylös ja samalla koneella olla....
 
Päivää mammat!
Harvemmin tulee enää kommentoitua tänne kun on tuo ihana naamakirja, mut silti käyän säännöllisesti lukemassa täältä kaikki :)

Jenni90 ikävää nuo supistukset ja rajoitteet, itellä oli sama homma monta kuukautta. Mut se onneksi sitte palkkitaan <3

Meillä laitetaan aina sillon tällön satku santerin tilille ja joskus sieltä sitä myös otetaan isoimpiin ostoksiin. esim nyt ostettiin kunnon välikausipuku kun ulkoillaan niin paljon niin siihen piti sit ottaa rahaa sieltä.

Maitotuotteita täälläkin syyään aika sillon ku tulee ostettuu maustamatonto jugurttii, viiliä,piimää tms. ja ei oo mitään oireita tullu, ihme kyllä vaikka tuo jäbä on aina ollu niin huono mahanen. (koputtaa puuta)

Gipsoni, hienoo et oot saanu painoa lähtemään,jei :) Täälläkin me nyt sit miehen kanssa päätettiin että en alakaan perhepäivähoitajaksi syksyllä vaan aletaan tekemään tai siis yrittämään toista lasta :) Jei. Tavoite olis nyt sit saaha kaikki ylim kilot pois et sais sit taas paisuu. ihanaa naissn elämää :)))

Mää ihmettelen sitä kun meillä ei oo 10kk neuvolaa????? Onko teillä kaikilla muilla? 8kk neuvolassa vaan sanottiin et seukki kerta on sit vuojen iässä. Vähänks epistä. :)

niin ja Henniv, koita jaksaa valvominen on niiiiiiiiiiin inhottavaa :((( (Ja sorry tuo alempi hehkutus=)

pakko hehkuttaa täälläkin et meillä nukuttiin viime yönä ekaa kertaa koko yö kymmenen tuntia putkeen. JEEEEEEEE! syöty öisin ei oo sen 6kk jälkeen mut santeri on aina heränny itkemään ja millon mikäki ollu syynä tai ilman syytä.. toivottavasti näin olis jatkossakin :))) uskaltaakohan ees toivoa :)

Mitäs muuta,
no EI sana on pelkkä naurunaihe mikä on TOSI rasittavaa. Santeri ottaa sen leikkinä ja jatkaa sen tuhat ja sata kertaa kun kieltää. esim tv-tasoa vasten nousun ( jos antaa nousta yrittää repiä tv:tä ittesä päälle=( ) RRRRRasittavaaaaaa!

 Tukia vasten mennään ja lujaa, ihan mini matkoja myös ilman tukea. tuloksena on kyl sit rähmälleen kaatuminen :) Puhetta oli sillon 8kk jälkeen moniakin sanoja mut ne on jääny selkeesti jalkoihin. Autot,kissat,mammat, isit, jne:t on jääny pois ja jäi vaan äiti ja tytti (meijän koira). Vissiin ihan normia kun liikkeelle lähtee niin se energia menee sit siihen ja ne voi unehtua :) No kerkeepä tuo =)

Tytti-koirasta on tullu jäbälle hirmu tärkee. ja kyl myös toisinpäinki. ihanaa nähä kun ne painii, niiiiin suloista <3<3<3 kissat ei niinkään oo mielissään toisen kovista kourista :)

No eipä mulla tähän hätään vissiin sen kummempia ja olihan tossa jo. Kuulemisiin :)

 
No hei pitiki kysyä jo aiemmin tosta osa-aikasesta työnteosta, eihän se vaikuta hoitovapaan tukiin? Tässä tullu itellekin aatoksia että pitäskö koittaa jo kesäks saada jotain satunnaisia töitä, viime syksynähän tein jotain alastonmallin hommia ja ne suju kun ei ollu ku pari tuntia silloin tällöin...no niitä hommia ei kyllä kesällä voi tehä kun on koulut kii mutta kai täs jotain keksis... Mulla alkaa koulukin olla loppusuoralla, pakko keksiä sit jotain pääntuuletus-aktiviteettia kun se loppuu...
Nii ja piti Gibsonia lohduttaa et ei meijänkään poika istu, se ei vaan selkeesti tykkää emoticon välillä ottaa konttausaskeliakin ihan vahingossa mutta vaihtaa heti ryömimiseen ku niin pääsee nopeempaa etiäpäin emoticon

Taitaa olla jäärämeininkiä liikkeellä, Liekki ei usko millään vaikka sille sanoo sen sata kertaa "EI" ja vaikka kiljasen ihan täysiä niin sit menee vaan alahuuli rullalle ja eiku uuestaan pahantekoon....  Henniv:llä tais olla onnee matkas kun on kiltti poika emoticon

Aina niin ihanasta rahasta puheen ollen, meillä menee lapsilisät ihan elämiseen... Oon kans joskus laskeskellu et helposti sen 400€ saa kuluun pelkkään ruokaan, oon täs välil koittanu käyä Lidlissä vaikka periaattees en kannata niin ei oo köyhällä varaa valita...
 
ah,viime yönä sai taas nukkua :D jami heräs "vasta" 4 aikaan ekan kerran ja sit nukku 8.
lääkärissä käytiin korvakontrollissa ja korvatulehduksesta ei enää ollu mtn merkkejä! Jej.

Jami kiltti..nojuu :D yks asia on missä se ei kuuntele,nimittäin pureminen..ja ai piru kun se sattuu!! 8 hammasta ja kaikki veitsenteräviä ja jami kun vaan innostuu kun sitä kieltää..muissa asioissa kyllä tottelee kun enkeli :D

meilläkin menee helposti se 400€ ruokaan..enempikin..mies onkin joskus sanonu että muusta voi tinkiä,mutta ruuasta ei :D

ja Kattili : hienoo kun santeri on nukkunu!! ja onnea kakkosen yritykselle!!

kakkosesta puheenollen...mulle on tullu pikkanen vauvakuume :S Apuva..ja kyllä mieskin siihen malliin vihjailee,että voi hankkia jamille kaverin..ehditään lauantaina keskustella asiasta 7h ajomatkan aikana moneen kertaan, kun lähdetään etelä-suomeen lomalle :DD

ja 9.4 tää mamma lähtee kaverin kanssa kahdestaan kattomaan KaijaKoota :PP voi elämä,en malta oottaaaa!!! niillä jamin kanssa saman ikänen poika ja saa ukkelit jäädä kotiin hoitaan lapsia kun mammat vaihtaa viihteelle :PP ei oo missään tullukaan käytyä jamin syntymän jälkeen..
 
Skallo, jos tekee töitä hoitovapaalla se ei vaikuta siihen kotihoidon tukeen, kunhan muksua hoidetaan kotona tai yleensä muualla kun päiväkodissa jne. Hoitolisään se sitten tietty vaikuttaa että sitä saa vähemmän (tai ei ollenkaan, riippuu tuloista) kun tulot isonee. Mä tota kelalta kysyin et miten toi menee kun joka kuukaus vaihtelee mulla sitte noi tulot niin vastasivat sieltä että ne tarviaa vaan ekan kuukauden tilinauhan ja sen mukaan maksaavat puolvuotta vaikka tulot ois välillä isommatkin. Ja puolenvuoden välein aina tarkistaavat. Tuo systeemi onkin hyvä kun enskuussa on vähemmän työpäiviä (teen vaan viikonloppuja) kun on pääsiäiset sun muut niin jos sitten sais hiukka enemmän sitä kotihoidon lisää emoticon

Samulille tuli tänään ne crocsit ja ne on aika piukeet vaikka on kokoa 24!! On ne senteissä mitattuna vähän isohkot mutta kai tolla ukolla sitten on vaan niin "korkee" se jalka niin siks noi kengät ottaa vastaan korkeussuunnassa emoticon

 Mohomaha tais mainita niistä kietasu bodyista? Ne on kyllä pelastus nykyään kun rimpuilee niin paljon! Harvasta vaan löytää enää tän kokosille moisia. Pari löytöä oon tehny sokokselta tutta merkiltä ja halpahallista noita kietasu mallisiaemoticon

Piti vielä johonkin vastata jotakin mutta enhän mä enää muista noiden aiempien sivujen juttuja emoticon
 
Skallo, jos tekee töitä hoitovapaalla se ei vaikuta siihen kotihoidon tukeen, kunhan muksua hoidetaan kotona tai yleensä muualla kun päiväkodissa jne. Hoitolisään se sitten tietty vaikuttaa että sitä saa vähemmän (tai ei ollenkaan, riippuu tuloista) kun tulot isonee. Mä tota kelalta kysyin et miten toi menee kun joka kuukaus vaihtelee mulla sitte noi tulot niin vastasivat sieltä että ne tarviaa vaan ekan kuukauden tilinauhan ja sen mukaan maksaavat puolvuotta vaikka tulot ois välillä isommatkin. Ja puolenvuoden välein aina tarkistaavat. Tuo systeemi onkin hyvä kun enskuussa on vähemmän työpäiviä (teen vaan viikonloppuja) kun on pääsiäiset sun muut niin jos sitten sais hiukka enemmän sitä kotihoidon lisää emoticon

Samulille tuli tänään ne crocsit ja ne on aika piukeet vaikka on kokoa 24!! On ne senteissä mitattuna vähän isohkot mutta kai tolla ukolla sitten on vaan niin "korkee" se jalka niin siks noi kengät ottaa vastaan korkeussuunnassa emoticon

 Mohomaha tais mainita niistä kietasu bodyista? Ne on kyllä pelastus nykyään kun rimpuilee niin paljon! Harvasta vaan löytää enää tän kokosille moisia. Pari löytöä oon tehny sokokselta tutta merkiltä ja halpahallista noita kietasu mallisiaemoticon

Piti vielä johonkin vastata jotakin mutta enhän mä enää muista noiden aiempien sivujen juttuja emoticon
 
Takaisin
Top