Vauvat 6kk ->

kiitti Katjuskainen, ehkä mä oon ihan pikkasen vainoharhanen sillon tällön näitten juttujen kans ;) Mä en kyl taida handlata kauheen hyvin tätä seisomis-vaihetta... pikkunen ei osaa eikä tunnu ees harjottelevan ite alastuloa, ois tietty helpompaa jos osais istua! Tuntuu et pitää koko ajan olla ihan haukkana kyttäämässä ja sit miten se koskaan oppii ite alastulon jos oon aina auttamassa? Ja sit saa olla ihan sydän syrjällään ku välillä muksahtaa selälleen suoriltaemoticon menis nopeesti ohi pliiiiis!!! Nukkumaanmenot jotenki helpotti ku vaan hyväksyin sen faktan et nyt pitää herraa pitää sen 5-10 minuuttia hellästi paikallaan et nukahtaa... niin säälittävän näkönen toinen välillä ku ihan unissaan nousee seisomaan..hassua kuin näyttää et noitten kropalla on ihan oma erillinen elämänsäemoticon  meillä ei tuttipullo mee ku öisin, nokkamukista tykkää mut ihan pop on sellanen urheilu-juomapullo mitä pidän sängynvieres(pakko pitää sellasta ku kissa juo lasista vedet)... niinku kaikes, aikusten jutut ja esineet on niiiin paljon kivempia ku omat lelutemoticon
 
Moikka vaan pitkästä aikaa!!
On ollu niin hyvät ilmat että ollaan ulkoiltu ahkerasti :)

Tänne on tullu niin paljon tekstiä että jonkun aikaa meni lukiessa ;)

Joillekkin piti kommentoida jotain mutta unohdin... Sama pää kesät talvet emoticon

Yritetäämpä kertoa meidän kuulumiset.....

Roosalle on tullut enemmän luonnetta ja se näkyy ja kuuluu :) Jos joku leikkii hänen lelulla niin tulee hakemaan sen pois! emoticon

Yöt on rauhattomia, viime yö ihan hirvee. Mies lähti sohvalle nukkumaan, että jaksaa töissä
olla. Tätä yö kärttäisyyttä on ollu jo varmaan kuukauden verran.... Pahinta on kun ei tiedä mistä johtuu ja miten vois pientä auttaa. Onko painajaisia, hampaita tulossa, eroahdistusta vai pahoja unia... Tyttö rupee itkemään kesken unien ja ei herää siihen... Jos herää sit kun otan syliin niin katsoo ihmeissään "miten olen äidin sylissä?"

Käytiin neuvolassa viime viikolla. Ihan outo hoitaja ja vielä oudompi lääkäri. Jotenkin jäi hölmö olo ittelle.... Roosa on kasvanut hyvin painoa 8800g ja pituutta 72,3. Neuvola korttiin lääkäri kirjoitti että jotkut on ok (en saa käsialasta selvää) ja virkeä tyttö. Korvat katsoi kun pyysin ja ei kuulema mitään ole....
Hammashoitajalla käyntiin myös viime viikolla. Silloin oli 4 hammasta puhkeemassa, nyt jo yksi tullut läpi. Nyt suussa on kolme hammasta. Mietittiin että noi hampaatkin voi olla syy rauhattomiin öihin. Ja kun oli välillä huono syömään... Mutta sehän voi olla myös korvissa.

Roosalla on pimppi punainen... Viime viikolla oli pieni rohtumakin. Vaihdoin vaipa merkkiä ja laitan sinkkivoidetta useasti. Nyt on jo parempi :) Hankaisko vaippa kun liikkuu niin paljon...? Posket on kuivat, niitäkin rasvailen monesti päivään.

Roosa kävelee tukea pitkin. Vaudilla oppii uusia asioita. Ei vain aina älyä varoa ja on muutaman kerran lyöny päänsä lattiaan. Näin kun käy niin miulta hyppää sydän kurkkuun. Jospa sitä tyttö oppisi varomaan.

Mies on ruvennu katsomaan tyttöä enemmän. emoticon  Miula siis on ollu omaa aikaa. Lauantaina siivosin niin mies tuumas "Myö lähetään pois siun jaloista" Otti tytön ja lähtivät pitkälle lenkille. Sain ihan rauhassa siivota kunnolla ja aloittelin ruuan teon.

Tyttö syö hyvin ja nykyään kaikkea mitä annan. Sormin syönti on tytöstä mukavaa ;) Ja miun mielestä sotkuista... Maitoo voisi mennä enemmän mutta tarjoon myös velliä niin saa sitä kalsiumia.

Ensi viikolla alkaa työt. Ihan hyvillä mieli palailen sinne. Kiirettä tulee olemaan ja varmaan väsyttää alussa mutta eihän se oo kun elämää.
Roosa pääsikin perhepäivähoitoon. Käydään torstaina tutustumassa ja kirjoittamassa hoitosopimus. Ens viikolla saa olla pari tuntii hoidossa yksin tutustumassa ja keskiviikkona sitten jää koko päiväksi. Tilasin netistä käytetyn turvaistuimen miehen autoon, näillä näkymin mies vie tytön ja hakee. Silloin tytön päivä on reilun tunnin lyhempi.  Tuo uusi istuin saa olla farkussa, kun sillä ajetaan pitempiä matkoja.

Anoppi pyyteli kolmisen viikkoo käymään (meillä oli kiireitä ei yksin kertaisesti keritty minnekkään) Sitten kun mentiin niin eipä paljoo tyttöä huomioinu. Sitten kun oltiin lähdössä, tytöllä jo ulkovaatteet päällä, otti syliin niin sain laittaa omat vaatteet päälle..... Täällä kävivät eilen, kun oli anopin kaverille miula täällä tilaustyö valmis. Niin oikein leperteli ja hypitti tyttöä. Jotenkin tuntu että esittää kun se kaveri oli siinä....
Meillä ois menoja 26 pv ja ollaan kysytty anoppi vahtimaan Roosaa. Lupasi oikein ilomielin vahtia niin nyt sitten on ruvennu sanomaan että entä jos hällä on töitä silloin... Meni hiljaseksi kun sanoin että oon kysyny oman äidin tänne. Otappa näistä selvää....!!!!!!!!

Roosa ei enää syö yöllä! Nyt kun yöt rauhottuisi niin ois mukava.....
Mukava katsoa kun mies tulee töistä ja tyttö huomaa ulko-oven käyvän niin menee vastaan ja ihan kiljuu ilosta. Samoin jos ollaan vaipan vaihdossa ja mies tulee siihen nii Roosa saa "vauvahepulin". Jalat ja kädet käy hurjaa vauhtia edes takas. emoticon

Yritän laittaa meidän nappisilmästä kuvan tännekkin. Kunhan älyyn miten se toimii...

Pitää mennä jos jotain saisi aikaiseksi tänään!




 
Meillä osataan onneks tulla jo seisomasta alaskin aika hyvin. Joskus tietty sattuu vahinkoja, mut pääasiassa kyllä hienosti kyykistyy ja pitää vähintään toisella kädellä kiinni kunnes peppu osuu jo maahan. Ongelmia tulee lähinnä ku nousee seisomaan ja yrittää laskeutuu alas jonku huteramman tuen varassa. Kuten esimerkiks vetolaatikoiden. Ylös pääsee niihin hyvin, mut sit välillä nojaa liikaa taaksepäin laskeutuessaan, ja sithän ne laatikot aukee... mut siitähän sitä kai oppii sitte vähitellen:)

Nokkamukista meillä juodaan ihan hienosti ruoan yhteydessä vettä. Tai siis sellasesta taikamukista. Neiti tykkää siitä just sellasena taikamukina, mut sit jos jätän pois sen "taika"-osan, ni sit ei niin tykkää, ku tulee liian kovaa vissiin sitä vettä sieltä. Joskus osaa jopa ite kallistaa sitä mukia, et vesi tulee, mut aika usein tarvii vähän apua. Ei sitä vettä hirveitä määriä mee kyllä.

Nyt ku neiti oli flunssanen, ni ei oikeen mikään ruoka uponnu, maito vaan niin et tuli oikeen kunnon maitokakatki pitkästä aikaa. Hirvee taistelu oli kaiken kanssa, jopa mustikat sai itkun aikaan vaik normaalisti on herkkua. Testasin sit sellasen Muksun täysjyväpuuron näytepussin iltapalaks toissapäivänä, ja se sit yhtäkkii uppos. Joten sit eilen marssin kauppaan ja ostin sellasta paketin. Sikakallista, mut ku tuntu ettei mitään muuta saa alas, ni ei kai auta. Aattelin nyt sit välillä antaa sitä, ja välillä tavallisia puuroja. Ne ku on muutenki aina uponnu aika huonosti. Tänään onneks sain myös iltaruoan menemään, että josko alkais neiti olee pian taas terveiden kirjoissa, tänään ei ollu kuumetta ja nenäki valu enää ihan satunnaisesti. Että josko huomenna päästäis jo muskariin ja muihin rientoihin:) Tänään jätettiin vielä jumppa väliin
 
Aurinkoista talvipäivää mammoille!!

Käytiin eilen lääkärissä, korvatulehdushan Roosalla on. Käytin yksityisellä, jotenkin tuntuu että siellä paremmin ottivat miun sanat vastaan. Selväähän se on jos tyttö huutaa yöt niin johonkin sattuu. Nyt on lääkekuuri menossa ja panadolia syödään siinä samalla.
Lääkärin mielestä Roosalla on sisua! Ihan pahaa teki kun lääkäri katsoi korvat ja tyttö huuti ja rimpuili. Piti korvat vielä puhdistaakin.

Roosa osaa juoda nokka mukista. Meillä on tupperwaren muki. Noista kaupan mukeista missä on reijät niin ei yksi osaa juoda, vedet tulee syliin. Mutta kun auttaa niin hyvin menee. Ostin noihin aventin pulloihin taikanokat niin ei vielä oo tajunnu miten sitä juomaan saa sieltä tulemaan.

Myö täällä ootellaan että miun äiti, sisko ja veli tulee käymään. Taitaa miule tulla helppo päivä kun hoitajia saapuu ;)

Moikka moi!!
 
lumisateista torstaita

onpas kyllä ulkona ihan hirvee keli.. ja niinku meinasin tänään kävellen mennä ft,mutta taidan jättää väliin..vaikka rattaat saiskin hyvin suojattua mut ite sitte.eli taidan autolla huristella..

nokkamukista ollu puhe,meil osaa neiti kans kyl kaataa mukia ja juokin joo,mutt aika paljon tulee kyl suunpielist uloskin..vissiin tulee niin paljon kerralla vaikka on myös se onko se nyt taikamuki mist pitää ite imeä et tulee.. noh,kerkeehän tuo neiti viel oppia..

täälä kans odotellaan et tohon ylös tulisi hammas,tai hampaat. hieman on jo tossa turvotusta,tai et siihen voiskin pian tulla hammas,mut ei siin mun mielest mitää viel oo,eikä tunnu...

RTP kiva että miehesi on alkanut olemaan Roosan kanssa ja että itse olet saanut omaa aikaa. :)

meillä heräillään edelleen öisin,voisin ottaa jo vastaan heräämättömiä öitä,no viime yönä ekan kerran 0430 mut esikko piti huolen et piti herätä jo 0130.. ja näillä molemmilla on joku sisäinen kello et hieman ennen 7 noustava ylös.. vois ees sinne 7,30 saakka :D

mutta aamupalan pariin. mukavaa päivän alkua.
 
Löytyykö täältä crocs-faneja? emoticon  Mä huusin huuto.netistä parit crocot nennulle ja ne tuli tänään emoticon  Ne on aivan ihanat! (vaikka onkin käytetyt, mutta mielummin käytetyt kun halpismallit). Toiset on aika peruscrocot, mutta hello kittyä kuitenkin ;) Toiset on sit sellaset ballerina-mallia muistuttavat. Noi ballerinat näytti jalkaan pienemmältä, vaikka kokonsa puolesta on kait isommat. Pikkasen isot vielä, joten jahka kevät/kesä tulee niin meillä talsitaan crocseissa <3
Jospa sit syksyllä tilais tällästä mallia http://www.crocs.fi/crocs-crocband-sneak-kids/11063,fi_FI,pd.html?cid=69N&cgid=girls-footwear IHANAT! <333
Pakkohan se oli sitten itellekki tilata uudet ku "eksyin" tonne sivustolle. No sainpa uutena tilaajana 20% alennusta ja ilmaset toimituskulut. Nyt mulla on siis 3 kesämallit ja 1 talvet <3 Noita korkkareita kun näkis livenä ja pääsis testaa...

Kokeilin tänään onnistuisko pillillä juominen ja kyllähän se! :) Piti ihan maitoo laittaa lisää kun loppu kesken.
 
Heivaan heipähei!

Taas oli tullu pari sivua tekstiä, meni muutama hetki lukea ne, että pääs kuulumisista kärryille!

Täällä arki menee omalla painollaan, ei juuri ihmeempiä oo tapahtunut. Roni edelleen konttaa, mutta nyt entistä enemmän pyrkii olemaan jaloillansa ja kävelemään tukea vasten etiäpäin. Semmoinen Brion kävelykärry hommattiin, se on hyvä kun niitä renkaita saa säädettyä tiukemmaks ettei lähde kärry alta liian liukkaasti!

Mä en näje mitään herttasta siinä, että mukelo roikkuu koko ajan lahkeessa kiinni "äitiäiti, otasyliin, enpäs viihdy sylissä, haluan alas, eiku haluun syliin". Se on suorastaan rasittavaa ja kuulostan ehkä ilkeältä sanoessani, mutta välillä juoksen karkuun tahallani. Siinäpähän kitisee sitten, en mä mihinkään häviä. Meillä siis myös menossa äitiäläkatoa-vaihe, yngh.. Ei siinä mitään, jos Roni itse menee tai unohtuu leikkimään johonkin niin ei muista mua, mut auta armias jos huomaa että poistun huoneesta nii voi JEESUS sitä kitinää..

Nokkamukia täällä käytetään aina ruokailun yhteydessä, välillä vettä ja välillä maitoa. Itse pitää poju kiinni kahvoista, mutta kallistamisessa täytyy vielä auttaa. Osaa juoda niin taikamukista, kuin sellaisestakin mistä tulee solkenaan -eikä edes leuka juuri vuoda! :) Tuttipullosta juodaan siis lähes ainoastaan vain iltamaito tai jos reissussa/ kylässä ollaan.

Tutista en oo viel aatellu vierottaa, sitten joskus vuoden iän jälkeen.. Vaikka tuskinpa tulee hirveitä vierotusongelmia, Roni kun ei syö tuttia juuri hereillä ollessaan -tai siis ollenkaan. Pv- ja yöunille mentäessä. Toki autossa ja vaunuissa on aina mukana tutti, mutta ei sitä välttis syö. Myös vieraissa paikoissa ja kaupassa on mukana tutti, lähinnä äkkihiljentämisen mahdollistamiseksi :)

Meillä EI VIELÄKÄÄN ole HAMPAITA, mutta nyt mua ei itseasias haittaakaan enää nii paljoa se. Oon kuullu moneltakin taholta täs lähiaikoina, että mitä myöhempään ne tulee, niin sitä paremmat hampaat on. Ja kun mietin tuttujen muksujen hampaita, niin totta se onkin. Kummitytön isolla veljellä tuli ekat hampaat 3kuisena ja niissä nyt joku kuolio, ovat ihan mustat. Onneks sillä vaihtuu kohta rautahampaisiin, on meinaa karun näköiset ne mustat :D Ja mulla on itellä kans tosi hyvät hanpaat, ikinä ei oo ollu ees alkavia reikiä..

Mieleni halajaa töihin... Koko ajan entistä enemmän! Nyt varsinkin, kun tuli mahdollisuus aloittaa toukokuussa kuorma-auton kuljettajana, tuntipalkka alk. 11€ plus lisät! Tuntipalkka on siis PUOLET siitä, mitä mulla oli vanhempainPÄIVÄraha :D Nyt onkin mietinnässä, josko soittais kaupungille ja rukoilis pojulle hoitopaikkaa jo toukokuulle tai että mun äiti jäis vuorotteluvapaalle touko-kesäkuuks, kesälomalla heinäkuun ja sit elokuus pistäis pojun päikkäriin.. O.o Elämän suuria kysymyksiä.. Raha vs oman lapsen kehityksen seuraaminen..

Terveinäkin ollaan taas oltu *koputtaapäätään*. Tai no miehet on ollu, mä päinvastoin. Mä siis yskin kuukauden päivät -ja yöt. Lääkäriin kun soitin parin viikon yskimisen jälkeen niin "syö yskänlääkettä, kyllä se siitä". Ei se siitä kyllä yhtään mihinkään. Noh, sain sitten hengenahdistuskohtauksenkin ja huusin itselleni lääkäriajan :D Pääsin lääkärille, jolla tiesin olevan perusteellisen lääkärin maine, eli tutkii oikeasti ja yrittää selvittää perin pohjin kaikki. Keuhkokuvat, 6 putkea verta ja 10min hengittely avaavaa lääkettä. Kotiin pef-mittari ja Ventolinea. Seuraavana päivänä tuli tuloksia; vahva astmaepäily ja koska taloudessa on koira niin verikokeista testattiin allergia. 6v sitten ei allergiaa ole ollut, testattiin kun vanhemmilleni tuli koira ja asuin himassa. No nyt oli. Ja kuulemma hyvinkin paljon. Pari viikkoa puhaltelin peffiin ja kirjoitin puhallustuloksia ylös. Mun kokoisen pitäis saada puhallettua väh 500 l/min, niin mä puhalsin just ja just 250 l/min... Nyt toissapäivänä lääkäri sitten soitti lopullisia pef-tuloksia, niin juu kyllä, mulla on astma ja koirasta pitäis luopua. VITTUJEE. :(( Nyt sitten vedän avaavaa ja hoitavaa lääkettä ja mietinnässä että mitä koiran kanssa tehdään, meidän rakas paskiainen <3 Astman asettumisen/ hallintaan saamisen kannalta ois kuulemma paras että dogi lähtis.. YHYY! Muta tsiisus, että teki kutaa nukkua ekaa kertaa KOKONAINEN yö kahteen kuukauteen ilman että heräs yöllä yskimään! :)

Ohhoh, tulipas tekstiä. Mutta näin siis meillä.
Mukavaa vkl jatkoa mammat ja pikkutaaperot <3 :)
 
Samastun kyllä tohon Taatun "pakoiluun" emoticon mä meen kans välil huoneesta toiseen ja poika ryömii peräs, sit huomaa matkalla jotain kiinnostavaa ja touhuaa hetken itekseen unohtaen et piti roikkuu mamman lahkeessa emoticon onneks on tasa-arvosesti ihan yhtä roikkuva iskässään... Mun porukat kävi tossa perjantaina ja oli ihanaa kattella ku Liekki esiinty ja flirttas niin maan mahottomasti, niin helpottavaa kun se tykkää ihmisistä eikä vierasta yhtään. Harmi muuten Taatu teän koiran kans... Jouduin ite kans luovuttaan avo-ero-haukkuni exälle sillon kun tapasin tän nykysen sen kissan takia... Aina ikäviä juttuja ja vaikka sen tietää että joskus on luovuttava niin silti niitä elukoita ikävöi...
Pitääpä vielä hehkuttaa että olipas ihanaa olla taas tänään koulussa. Pitkäst aikaa jännitti jättää poika iskän huomiin kun on menny varmaan kuukaus ilman koulua, mutta hassua kuin vaik sitä jännittäs ja hermoilis niin hetki siitä ku ovi paukahtaa selän takana niin eipä enää paljoa ikävöi. Niin ristiriitasia tosiian nää äiti-ura valinnat... Soimaan itteäni usein siitä että en osaa vaan olla täysin onnellisesti koti-äitinä, ihan henkireikä ollu nää koulupäivät ja ne vähät työt mitä viime vuoden puolella tein. Mut mut, meit on moneen junaanemoticon 
Eipäs sit muuta ku hyvää loppuviikonloppua mammat!
 
Voi juma Taatu mihin tilanteeseen joudut! Mä en vois kuunapäivänä ajatella että mun bulldogit pitäis antaa toiseen kotiin... Yritin jo miettiä raskausaikana, että mitäs jos vauvalle tulee astma tai allergia ja aina päädyin siihen, että ennemmin se on vauva joka lähtee :D Tiiän että kuulostan naurettavalta, mutta siinä vaiheessa en tuntenu vauvaani enkä rakastanu sitä niinkun nyt. Mulla oli muutenkin aika hidas toi rakastumis-prosessi siihen, ei äidin rakkaus tullu ihan heti. Tietty Nea oli 3 viikkoo sairaalassa, että varmaan sekin vaikutti kun ei saanu olla sen uuden perheenjäsenensä kanssa ja oppia tutustumaan siihen heti.
Voimia sinne siis! Ja onnea työkuvioihin!

Mäkin olen sitä tyyppiä, etten siedä jos joku roikkuu koko ajan lahkeessa kiinni. Ei tätä onneks muuten tapahdu paitsi kun näkee että laitan sille puuroo. Sillon Nea havaitsee sen nälkänsä kun tajuaa että kohta saa. Muuten on kyllä se ja sama mitä äiti tekee tai missä se on, onpahan aikaa tutkia enemmän kiellettyjä asioita kun äiti ei oo lähistöllä.:D
 
Voi Taatu! ei todellakaan tuu varmastikaan helppoa olemaan koirasta luopuminen :/ tosi ikävä juttu! Samoin kun toi sun astma! Tsemppiä!! Ja hienolta kuulostaa noi sun työkuviot!

Täällä kanssa ottaa enemmän päähän lahkeessa riippuminen kun ihastuttaa..se on niin rasittavaa,argh!

Käytiin jamin kans perjantaina kyläilemässä jamin uimakaverin luona kun muuttivat vastavalmistuneeseen taloonsa tähän lähelle. Heh,oli hauska tilanne kun leikin sen toisen pojan kanssa lattialla ja se poika sit otti minuu kädestä kiinni,nii Jami tuli hirveetä vauhtia mun luo ja piti päästä syliin..muuten ei ollu mitään hätää :D "tää on mun äiti,älä koske" :D

 ja nyt on ruvennu kuuluun Äiti sanaakin..muutenkin ruvennu nyt parin päivän aikana höpöttään ihan suu vaahdossa..koko aika äänessä..lälälälätätätätlallilalli jne :D ja vielä ne ilmeet kun toinen selitää,ihan parhaita <3
eilen kokeiltiin kummitytön kävelykärriä ja hei,Jami otti askeleita sen kanssa tosi hienosti..muutenkin on pitkiä aikoja ylhäällä.

Täytyy sanoo että mulla ei oo mikään kiire töihin,tai että en oo vielä kyllästyny kotona olemiseen..Okei,siis joskushan se pännii,mutta ei vielä ilm. liikaa :D Taidan olla ainoo täällä?!!?
 oppisopimusduunipaikka selviää vasta syksyllä,että pääsenkö ylipäätänsä sinne..ollaan noilla "isoilla" hoitotukirahoilla sitten siihen saakka..jos en tonne pääse hommiin nii siinä tapauksessa on ruvettava katteleen jotain muuta hommaa :) mut alle vuoden ikästä en suostu laittaan päivähoitoonkaan,eri juttu jos olis joku tuttu tai läheinen ihminen joka pystys päivät jamin seurana olemaan,siinä tapauksessa vois jo jotain hommia katsella jo nyt..


jeps,vaan sunnuntaita.


 
Huoh. Meillä on perjantaista saakka neiti ollut maha kuralla. Muuten on ihan normaali iloinen oma itsensä, jaksaa touhuta ja leikkiä ja höpötellä ihan niin ku muutenkin. Kaikki tavara mikä tulee ulos on vaan ihan löysää. Ja tulee AINA vaipasta yli, vaikka huomais samantien ni vaan harvoin kerkee toimimaan niin nopeesti, ettei vaatteet mee vaihtoon. Toivottavasti huomenna olis jo parempi, neuvolasta sanoivat, että huomenna jos vielä on niin pitäs jo ehkä käydä näyttämässä jossain. Huomenna vaan oon autoton, joten menee vähän hankalaks.

Mutta joo... pyykkiä on saanu pestä ihan kivasti, eikä loppua näy! Kaiken lisäks sama pöpö iski muhunkin eilen, onneks tänään on jo ollu parempi. Pari viikkoo sitte mulla oli jo yks oksutauti, mut ilmeisesti piti vielä sit ottaa tääkin...!!

Mutta joo... en mäkään lähtis vielä töihin mistään hinnasta!! Kotona on ihanaa, tai siis vapaalla. Ja must tää on vaan muuttunu koko ajan kivemmaks, ku neidistä on enemmän seuraa ja koko ajan tulee uusia juttuja. Aion olla kotona ainaki 2012 syksyyn, pidemmällekin jos toinen pieni tulee suunnitelmien mukaan.

Meillä on kanssa alkanu sanallinen arkku raottumaan, jonkun aikaa on tullu "äti" (äiti?), "skä" (iskä?), "tssi" (tissi?) ja muita pieniä sanantapasia. En sitten tiiä tarkottaako ne oikeesti vielä mitään varsinaisesti. Viime päivinä on myös joitain tatataita ja tätätäitä tullu. Ihanaa:)

Konttaamisessa meillä ollaan jo ihan konkareita, nyt otetaan ekoja askeleita tukea vasten. Seisomaan noustaan ihan vaikka pelkkää seinääkin vasten, mutta varsinki pöytiä ja tuoleja ja sänkyjä yms. Ihana on ollu huomata, et iskäkin on alkanu olee tärkee meidän neidille, saattaa jopa kontata mun luota olkkarista iskän luo keittiöön. Meillä mies on ollu aika paljo kotona viime aikona, kipeenä ja muuten vaan tehny etänä töitä. Ens viikko sillä onki lomaa, et ollaan koko perhe sitte kotosalla taas. Ihan kiva!

Nyt nukkumaan! Ai niin, siitä piti vielä kirjottaa, että kun joku aika sitte avauduin tänne tosta nukuttamisen hankaluudesta, ni nyt sen jälkeen ku ihmeen kaupalla meidän neiti on menny joka ilta aikasin nukkumaan, ja ilman tappeluita! Ja ku nukkumaan mennään noin 21 aikaan, ja herätään 08 aikaan, ni rytmi on automaattisesti sellanen, et vikoilta päikyiltä herätään sopivasti niin, et voi taas ysin maissa mennä yöunille! Ihanaa sekin siis!

 
En o käyny vissii viikkoo tääl ni tullu taas paljo tekstii ni täs vaihees ku on päässy loppuu asti ei enää jaksa kommentoida oikee mitää :D
Mut siit nokkamukist piti ainakii et meil poitsu osaa kyl juoda (taika)mukist halutessaan, mut useimmiten pelkästään leikkii sillä ellei äiti pitele pulloa :)

Tänää oli kyl joku ihme "tehdään vain sitä mitä ei saa tehdä"-päivä! Poitsu ei tehny mitää muuta kun niitä asioita mitä ei saa (verhojen vetäminen, kuivaustelineen rempominen, olkkarin kaikki kaapit ja hyllyt, vaipparoskis...). Kieltäessä vaan kattoa äitii ja toisel kädel jatko tai jopa nauro mulle :D Kunnon vintiö...

Heh, mul paheni astma ku koira jäi miehelle :D Monee vuotee ei oo ollu mitää oireita mut nyt menee ventskuu päivittäin. Toivottavast menee ohi.
Harmi jos Taatu joudutte koirasta luopumaan :( Toivottavast löytyy joku toinen ratkasu.
 
Nii ja munki piti vielä Taatulle sanoa et tsemppiä vaikeeseen päätökseen, ite en osais kuvitellakaan miten siinä onnistuisin, jos koirasta pitäs luopua. Oon ite allerginen koirille, mut en oo oikeestaan koskaan oireillu niitä, kissoja kylläkin. Et mä kans pelkäsin raskausaikana et jos meidän neiti sitten oliski tosi pahasti allerginen. Ei ainakaan toistaiseks oo ollu, mut voihan se vieläkin puhjeta se allergia. Oon jo valmiiks ajatellu, et sit sijoittaisin meidän koiran mun vanhemmille, jotka asuu tossa 500 metrin päässä. Vaan en kyl tiedä mitä ne tuumais asiasta... niillä ku on jo yks koiruus.
 
Tervehdys!!
Me oltiin pari viikkoa reissussa enkä oo päässy tänne lueskelemaan saati kirjottelemaan. Nyt taas kotona, ihanaa! On yllättävän rankkaa olla muiden kotona kun saa olla koko ajan muksun perässä kieltämässä sitä sun tätä. Ja vaik isovanhemmat sun muut pyytelee käymään et voivat sit auttaa muksun hoidossa niin jaksavat olla kiinnostuneita sen ensimmäisen puol tuntii ja sit saa taas ite juosta..Huoh..Oon ehkä hieman pettyny nyt kaikkiin, lomalle lähdettäessä kuvittelin kai et pääsisin ite hieman helpommalla, mut ei, pikemminkin päin vastoin..
No, ainut todella onnistunu juttu lomalla oli meidän 6 v päivän juhlistamien hotelli Flamingossa... Poika oli tätinsä ja setänsä kanssa meillä ja me oltiin siis hotellissa yötä. Ekaa kertaa olin erossa pojasta kokonaista 18tuntia, hurja! Mut kaikki meni tosi hyvin, ainoastaan puhkeavat ylähampaat aiheutti itkua koko aikana.. Ja me käytiin syömässä, juomassa, keilaamassa ja pelaamassa bilistä.. Sit otettiin kylpy huoneessa ja nautittiin toisistamme ;) Oli mukavaa! Ja ihana oli tulla kotiinkin, hymyileväinen mussukka oli vastassa!!

Mitäs muuta, poika menee tukia pitkin kovaa vauhtia, osaa laskeutua alas tosi hyvin, pysyy kyykyssäkin pitkiä aikoja. Nousee sileitä seiniä pitkin ylös, ei pelkästään sohvaa jne. Poika osaa myös ajaaite  potkumopolla eteenpäin ja peruuttaa kans. Kääntyä ei kyllä vielä osaa..
Joku puhu täällä nokkamukin käytöstä, meillä poika on juonu ite jo kolmisen kuukautta, hoksas sen tosi nopeesti ja tosiaan kallistaa mukia ite et vesi tulee. Mut pullosta ei oppinu koskaan juomaan joten se voi asiaan vaikuttaa.. Imetän edelleen. 
Ylös ilmesty oikea etuhammas ja sen viereinen hammas viime viikolla ja vasemmat samat on puhkeemassa pian. Itkua sen osalta riittää, panadolia oon antanu parina päivänä. Ja tänään poika narskutti hampaita yhteen ekaa kertaa, toivotaan ettei tuu tavaks!!

Taatu, koirasta luopuminen on varmasti todella kova paikka.. Harmi et joudut sellasen tilanteen eteen. En osaa edes kuvitella. Mulla oli koira aiemmin, joka siis kuoli vanhuuteen, mut jos oisin sen kanssa ollu sun tilanteessa niin en tiiä miten oisin selvinny..Terveydellä ei kyllä kannata leikkiä..

En varmaan nyt muistanu puoliakaan asioista mistä täällä on puhuttu mut palaan asiaan :D
Nii, ja meillä tulee ens viikolla 10kk täyteen ja aloitellaan hapanmaitotuotteiden kokeilut, hurja!!

 
Huomenna töihin.... Toisaalta kiva, toisaalta taas ei.

Eilen käytiin kunnolla tutustumassa hoitopaikkaan. Hyvin meni, aina kun miut näki niin rupes nirnettämään. Siellä on kaksi -06 syntynyttä ja -09. Välillä käy myös yksi koululainen siinä. Kaikki on tyttöjä :) Harmi kun hoitaja jää eläkkeelle kesäkuussa :(

Tänään käytiin muskarissa, viimeinen kerta :( Vien muskarin vetäjälle pari Marimekon kukkaroa kiitokseksi. Jos joskus tulee toinen lapsi niin vien kyllä molemmat muskariin.

Roosalla on jo 5 hammasta ja yksi ihan hilkulla tulossa. Öisin vähän itkeskelee mutta ei niin pahasti kun aikaisemmin. Maitoa on ruvennut menemään hurjasti aikaisempaan verrattuna, jopa 7 dl pv. Ja yöllä ei syö (tai siis en enää tarjoo, kun ei korvatulehduksen takia ei syönyt yöllä) Heti kun rupeaa heräilemään nousee seisomaan :)

Mutta eipä tässä muuta
 
Katjuskainen oi ku kiva tilanne :( Mä oon monesti miettiny että miksköhän meiänki neitokaisella on nii monta vaatekertaa, mutta tossa tilanteessa varmaan on helpotus että niitä puhtaita vaatteita kans on :D Päätin muuten, etten osta yhtä ainootakaan vaatetta ennenku niitä sopivia on enää ihan muutama jäljellä. Meillä on nytki iso pino saman kokosia (vielä isoja) housuja ja t-paitoja odottamassa kaapissa, vaikka niis koot heittelee 74-90 nii silti ne on ihan saman pitusia keskenää. Bodeja ei isoja oo odottamassa, kaikki on käytössä nyt. Mutta kannattaako sitä kesää varten mitää hamstratakkaan kun ei tiiä taas kuin kuuma kesä tulee että tarviiko vaatteita ylipäätään taas :D Jäihän ne suloiset pienet ihanat vaatteet vähälle käytölle kun ei viitti kauheesti pukee jos sekä ulkona että sisällä on 34 lämmintä.

Cira eihän siellä sun uudes kämpäs oo sit hometta tms? Jos astma paheni... Mun miehellä on myös astma ja se joutu armeijas käyttää jatkuvasti, mutta heti ku pääs sieltä pois nii ei oo sen jälkee joutunu käyttää.

Pulina82 oot ihan oikeessa ton puolen tunnin kiinnostus jutusta. Meki käytii anopin synttäreillä vkl, nii hän tokas sitte miesystävällee joka myös tuli kylää että "ihan ku minä oisin tässä nyt se joka kattelee Nean perää". Joo no mua ei huolestuta se, jos neiti haluaa seistä esim. tuolia vasten. Ja onhan se tyttö siinä näkyvillä kuitenki koko ajan.
Meillä tulee myös parin viikon sisää 10kk-päivä ja aletaa testaa hapanmaitotuotteita. Ihana kun kohta saa lopettaa sen korvikkeen kantamisen ja alkaa antaa samasta maidosta tehtyä puuroo ja ruokaa muutenkin :) (Ja voihan se olla, että tulee noille miljoonalle em. vaihtovaatteille käyttöö ennenku maha tottuu :D)

Lähettii vaunulenkille ja aurinko paisto nii kirkkaasti että oli pakko poiketa ostaa aurinkolasit, harmi kun ei ollu kameraa mukana mutta otin sit sisällä kuvan. Laitan tonne kuva topiccii ->
 
Cira mietin just samaa ku mohomaha et oisko siä kämpäs jotakin?! 

mohomaha ihania kuvia Neasta...ja tosi tyylikkäänä tyttö aurinkolaseissaan :) ja erityisen söpö mun mielestä siin kuvas mis istuu tosi lähellä kameraa :)

meillä jo kovaa mietitty et pitäskö kokeilla jo tav. maitoa kun ei tuo meiän jässikkä meinaa tuota korviketta suostua juomaan. ollaan käytetty jauhetta ja nyt sit vielä testaillaan toi valmiskorvike et jos se menis yhtää paremmin alas. saas nähdä. mut alkuun nyt aattelin ton tavallisen maidon kans et kokeilis maitopuurot tehä siihen (siis manna ja riisi) kun muut puurot menee veteen tehtynä.

täällä työt alko maanantaina ja voin kyllä sanoo et oon ku eri ihminen jo nyt. mulle tää sopii ehdottomasti paremmin ku kotona oleminen. ja kun mies kerta on kotona ni ei onneks tarvii kimiäkään hoitoon laittaa. kun kovasti molemmat nyt toivotaan et kimi sais ainakin yli vuoden vanhaks olla kotona. ja jos vaan mahollista ni vielä pitempäänkin tottakai :)

mut lisää meiän kuulumisii myöh. nyt töihin :)))
 
Ei oo täällä tullu käytyä varmaan kahteen kuukauteen.. Eikä siis myöskään jaksa lukea kun muutaman sivun kun tänne niin paljon juttua tullut, ja näemmä muuttunukkin hiukan tää foorumi, mm. tää vastauspalkki. Täällä on menny kaikki hyvin, Samuli kävelee jo kovasti, tänäänkin koko päivän kiertäny asuntoa ympäri tuelta tuelle ja voi sitä naurua kun kädet edellä juoksee aina seuraavalle tasolle :D! Ei varpisti mee kauan kun ei tarvii enää mitään tukia, odotan tavallaan kauhulla ja toisaalta sitä aina kattoo ja miettii miten suloisuus voikaan olla tuollanen pieni ihmisen alku joka taapertaa lattialla :D Tänään ois sitten viimenen mammaloma päiväkin. Huomisesta eteenpäin nautin sitten parin viikon kesälomasta, harmi vaan kun ei kamalan kesäinen keli ole :D

Bonalla on muuten ensiaskel kilpailu facebookissa, sinne Samulista videon laitoin myös. Wink wink vaan teille muille foorumilaisille joiden pikkuset jo askelia ottaa että eikun osallistumaan :)! Ja tietty äänestämään! :D

Mun pitäis kai ostaa taas raskaustestikin :D Mulla tosiaan tuo kierukka ja lapuissa lukee että kuukautiset saattaa jäädä vähitellen pois kokonaan. Mulla ne loppui kun seinään jo pari kk sitten. Muutenkin sellanen hassu olo. Tai sitten mä teen olostani hassun :D Mut parempihan se on testailla välillä, että jos kierukan läpi tulisikin niin tajuais sitten otattaa sen pois. Kierukasta puheenollen, eikös katusutariinan marika tullut kierukan läpi? Mietin vaan kun hällä oli facebookissa video "onko marika kiltti tyttö" eikai se oo jos kierukan läpiki tulee :DD Ihana oli kyllä video :)!

Samuli ei osaa vielä vilkuttaa, taputtaa, sanoa mitään eikä mitään muutakaan kivaa :D Ollaan kovasti koitettu yrittää opettaa mutta se vaan hymähtelee ja lähtee käveleen :D Eli kävelee ja nousee lattialla seisomaan, mutta siihen ne jääkin. Voi kun tuo vaan osais istua ja vilkuttaa :D On meinaan aika vahtiminen. Tänäänkin oli sekunnissa vessassa painelemassa pyykkikoneen nappuloita kun siellä oli pyykit 40 asteen pesussa, Samuli sitten käänti 90 pesulle :D Hiukka säikähdin että nyt menee vaatteet pilalle kun mä en osaa tota konetta oikein käyttää mut onneks sain sitten sammutettua ja laitoin uudestaan sen 40 ohjelman pyörimään. Oli vielä noi Samulin vaatteet peseytymässä niin sitten ainakaan ois varmaan enää mikään nuttu mahtunu päälle :D

 
Takaisin
Top