Vauvat 6kk ->

Kiva kuulla et Petupapulla on työt alkanu hyvin! Ja onnea uuteen kotiin! Jännä nähä kun aikanaan ite menee töihin, et miten sitä osaa taas alottaa sellasen aikakauden elämässään... mullakin kun tulee sitten olemaan joku uus työpaikka, tai ainakin tarkotus olisi. Millon sitten lienee. Ollaan puhuttu, et annetaan toisen lapsen tulla jos ja kun on tullakseen tossa kesän jälkeen, että mun kotona olo jatkunee todennäköisesti vielä joitain vuosia. Joskin just oon miettiny tossa että ei oo kyllä yhtään ikävä sitä pikkuvauva-aikaa. Mun mielestä tää on niin ihanaa aikaa tällä hetkellä, ku saa seurata tota pientä tutkimusmatkailijaa ja voi jo yhessä touhuta kaikenlaista. Eikä tarvii koko ajan kanniskella, ku toinen pääsee ite liikkumaan huoneesta toiseen.

Meillä saatiin neiti poikkeuksellisesti jo ysiltä nukkumaan, joten tähän iltaan ilmesty ihan ihmeellistä omaa aikaa. Nukuttaminen kävi muutenki ilman huutoa. Oon ihan ihmeissäni. Myös viime yö oli paljo rauhallisempi kun yöt yleensä on ollu, tutia ei tarvinnu tunkea koko aikaa, kaks kertaa syötiin, mutta muuten sain itekkin nukuttua ihan hyvin. Ja unta riitti neidillä yheksään saakka aamulla. Päikkärit sitten olikin tänään vähän lyhyemmät, noin tunnin molemmat. Eli vedin ite nopeen johtopäätöksen, ett kun yö menee hyvin, ei neiti tarvii niin paljon unta päivällä, jollon sitte herää suhteellisen aikasin (tänään neljältä) tokilta päikkäreiltä, ja on sitten jo yheksältä valmis yöunille. Eli pitää toivoa taas hyvää yötä, jollon huomenna riittäs taas lyhyemmät päikkärit ja illalla mentäs aikasin nukkuu.

No joo... aina ku saa jonku teorian aikaan, se kumoutuu seuraavana mahdollisena hetkenä. Joten ei tiedä!

Meillä on kanssa nyt ilmassa jonkunlaista eroahdistusta. Välillä ei tarvii kun kävellä huoneesta pois niin neiti lähtee konttaamaan itkien perässä, vaikka kuinka juttelis koko ajan. Varsinki jos meen ulko-ovelle huutelemaan koiraa. Mut sit taas toisaalta välillä neiti lähtee ite konttaamaan mun luota ihan toiselle puolelle taloa. Ku käyn koiran kanssa lenkillä ja neiti on isänsä kanssa, ja tuun lenkiltä kotiin, alkaa armoton itku joka ei lopu ennen ku pidän sylissä tarpeeks kauan. Toisaalta niin kovin herttasta kun on toiselle niin tärkee.
 
No onpas sotkuin tilanne Gibsonilla! Nyt ku ton laitoit ni muistelen et oot jossaa kohtaa aikasemmin tänne tost kirjottanuki.

Ihmettelinki Petupapu (fb) et miks olit taksil menny, aattelinki et täält palstalt varmaa löytyy vastaus ni en alkanu mitää kyselee. Aikas luksus =P
Vähä sama ku jos meil poitsu on hetkenkii jonku toisen vahittavaan yms ni sit ku näkee mamman ni itku ja kitinä alkaa :D 
Ja voi että toinen on niin sulonen jos esim ollaa olkkaris ja kyllästyy leikkeihin ni ryömii siihi sohvan luo ja nostaa mahaltee kaikki raajat ylös ja kitinäitkuu, kattoo välil et "kai sä huomaat" ja jatkaa taas kunnes otan sylii <3 <3 <3 Sama keittiös jos tiskaa ja poika kyllästyy leikkimää ni puntista kii ja nykii niin kauan et saa huomioo :,) <3
 
meillä ei oo vielä ees mietitty tutista luopumista... varmaa tuossa kesän ja syksyn aikana vois koittaa vierottaa...vaikka ei meilläkään tutti oo käytös muutaku nukkues oikestaan...välillä jälttää muutenvaan tuttia kun ilmeisesti helpottaa noitten ikenien kutinaan.

yömaito on kans toinen juttu kun toisina öinä ei tarvii maitoa mutta toisina öinä pikkutipan haluaa maitoa juua jos heräilee...syksyllähän meillä nukuttiin yöt jo kokonaan ja ilman maitoa mutta sitte ku alko toi sairastelukierre ni maitoa on menny sillon tällön yöllä ja ollaan molemmat niin väsyksis koko ajan että ei jakseta yöllä ees koittaa olla antamatta maitoa jos toinen herää eikä tutilla rauhotu... kuitenkin tätä sairastelua ja hampaiden tekoa ollut nyt tuolta marraskuusta asti :S

petupapu: on kyllä ihan kiva työsuhde-etu toi taksimatka, varsinkin näin talviaikaan :) ja kiva tietysti että ei tarvii tuohon aikaan puolitokkurassa ite ajella autoa tms :)
vitsit, viikko vielä ni pääsen minäkin jo töihin, odotan kyllä innolla jo. parantuu rahatilanne huomattavasti...ja muutenkin kiva jo mennä töihin :)

meillä kans on huomattavis tollasta äiti-kitinää... itku tulee jos oon johonki lähös (sellasta maailmanloppuitkua oikeen) mut ku oven saan perässäni kiinni ni ei oo taas mitään hätää...mutta taas kun kotiin tuun ni tulee sama itku... raukkariepu :D
 
voi kiesus mitä touhua meillä on yöt..mä en ymmärrä mikä se valvottaa..onko se hampaat,olisko korviin jääny jotain vai liikkumisen opettelu myös unissaan..HUOH!! joka ikinen yö viimeset kolme viikkoo ollaan oltu hereillä.. viime yönäkin taas jouduin ihan nouseen ylös 1 aikaan kun pikkuherra päätti että hän ei nyt nuku..täällä se sit konttaili ja meni kissojen perässä..joskus 3 aikaan sain sen taas nukkumaan,vaan entäpäs kissat,rupesvat vetää hirveetä rallia,eikä niitä meinannu saada rauhallisiks,plääh!  siitä se nukkukin johonkin 7 ja äiti heräs vasta 10 ;P täytyy ottaa hyöty irti miehen lomautuksesta.
 Ja sitten kun Jami yöllä herää,nii se ei rauhotu enää tutin laitolla,vaan pitää olla maitoo..
muutenkin ihan persiilleen menny jamin syömiset..joinain päivinä syö toooosi reippaasti ja isot satsit ja joinakin päivinä äiti ja isi hakkaa päätä seinään kun muksu ei suostu syömään mitään!
Kaiken huipuksi Jami on ruvennu ihan hirveen dramaattiseks! on ollu temperamentinen ihan pienestä pitäen vaan nyt se on jotenkin noussu pintaan oikein kunnolla! Jarkko sanoo,että minulta periny,vaan en tiijä ;D jotain kun kieltää,nii tää vetää niin kauheet raivarit että..ja sit sekunnin sadasosassa jätkä muuttuu niin aurinkoiseks että..ailahtelevainen luonne ilm..
ohhoh,menipäs  tilittämiseks :D
jami oppi tosiaan nouseen 8kk päivänään ylös ja nyt pitää koko ajan seistä..askeleita ottaa tukee vasten jo nyt :O puhuttiinkin miehen kanssa että täytyy varmaan käydä ostamassa sellanen kävelykärry mitä saa sit työnnellä..kaikki tapahtuu nyt LIIAN nopeesti!

Meinaakos kukaan lähtee pulkkamäkeen muksujen kanssa sunnuntaina? meillä olis tarkotus lähtee laskemaan,pitää isompi pulkka ottaa kans matkaan että pääsee äiti ja isikin pojan kanssa laskemaan mäkee ;D

missäs Mohomaha luuraa?! :)

heh,kuulostaa hyvältä työpaikalta petupapu! että oikein taksilla pääsee.kiva jos viihdyt siellä,tuo varmaan ihan tervetulluttta vaihtelua arkeen :)

Ja Mimsille kans tsemppiä työnalotukseen :)

nii tota tutti asiaa en oo kans vielä ees miettiny..kai se jossain vaiheessa lähtee,kesällä vois tosiaan kokeilla sit :)


Hyvää viikonloppua!!
 
Moro,
Tuttia ei missään vaiheessa meidän neiti huolinut, joten ei ole onneksi sitä vierottamis ongelmaa. Eri tyylejä olen vierottamisesta kuullut. Lapselle sanotaan et pöllö vei sen tai tutti pitää antaa joulupukille jne., mut sillon pitää olla jo vähän isompi tappaus, että ymmärtää....
Henniv. Samanlaista meillä syöminen. Välillä on päiviä ettei ruoka maistu ja välillä maistuu tosi hyvin. En ole jaksanut ressata asiasta. Lienee ihan normaalia, jos välillä vähän vähemmän syö. Ja on välillä päiviä, et melkeen vaan tissi kelpaa, ei muu.
Omaa tahtoa löytyy kans koko ajan enemmän ja enemmän.... jos ei anna ottaa vaikka mun kännyä niin ihan kauheeta suuttumusta ja itkua... tästäpä taitaa jo oikee kasvattaminen alkaa... mitä saa tehdä ja mitä ei... uhmaikää odotellessa :pemoticon
 
Henniv täällä! :) Me oltiin siellä laivalla ja sitten on tapahtunu yhtä ja toista kotosalla kun mieskin on lomalla (ja koneella) niin ei oo syystä tai toisesta kerenny. Tai sit kaikki aika menee huuto.nettiin :D Oon jääny siihen jo koukkuun, niin hyviä ostoksia tehny sieltä. Lastenvaatteista pääasiassa, mutta itellekki jotain löytäny :)
Laivareissu meni ihan kivasti, Nea tykkäs kattella hytin ikkunasta ulos. Ainoo huono puoli koko reissus oli ne ruotsalaiset! Niillä oli ilmeisesti jotkut opiskelijabileet tai valmistujaiset tai jotain koska sitä sellasta alle parikymppistä oli joka suunnas, ne veti sen koko laivan ihan hirveeseen kuntoon. Kananmunia oli pitkin lattioita ja hissin peiliä ja luoja mitä mökää ne piti sen yön siellä! Ei paljoo meiän hytissä nukuttu, Nea onneks ei kun muutaman kerran heränny johonkin voimakkaampaan ääneen. Siellä ne kekkuloi minihamosissaan ja pikkutopeissaan korkkareissa täysin kännissä vielä kun aamulla poistuttiin laivasta. Turun poliisejaki näin 4kpl nousevan sinne laivaan ennenku poistuttiin ite.

Kiva kuulla Petapapu sun töistä ja arjesta. Lisää lisää!

Kinuskikissaa olen joo lukenut silloin tällöin, mut en oo koskaan testannu mitää sieltä.

Tutista meillä luovuttiin siinä 4kk iässä, ei siihen kauaa menny kun sitä ei enää ees muistettu. Yösyötöt loppu 6kk iässä. Kaikki sujuu "leikiten" :) Nea viihtyy kun saa mennä ja tutkia. Se on jännä efekti, että kun Nea näkee jonkun maitonsa tai ruokansa tulevan, nii se alkaa itkee ja valittaa niin kauan kunnes saa sitä suuhun asti. Muuten ei siis kitise, mutta kun näkee että on tulossa niin alkaa se että TÄNNE JA HETI *ITKUPOTKURAIVARIT*.

Kela hylkäs mun asumistukihakemuksen :( En oo saanu vieläkää lopullista päätöstä kotihoidontuesta/lisästä, mutta tod. näkösesti laitetaa sit päiväkotii hakemukset vetää ja syksyllä meen töihin... Mutta kuka tietää. Kaupungin sivuilla kesti, että minimissää 4kk kestää se hakeminen päiväkotiin... ?

Tänään saapui ab doer twist kuntoilutuoli, saa nähä kuinka kipete "lihakset" huomenna on kun innostuksissani taisin vetää liian paljon kerralla. Käytiin miehen kans vaa´alla ja mitattiin ympärysmittoja, niin näkee sitte mitä kropas tapahtuu.

Uus läppäri meni myös tilaukseen tänää, tää vanha on jo 5 vuotta vanha eikä ees suostu sammuu kun sen sammuttaa. Menee vaa tilttii siinä vaihees :D Tilattii sit uus ennenku tää ihan lopullisesti irtisanoo ittensä eikä sit ois konetta...

Niin ja kävin optikolla ja pistin uudet silmälasit (+aurinkolasit) tilaukseen! Odotan jo innolla niitä, tyyli vähän virkistyy kun saa jotain uutta ja erilaista. Nyt tulee paksummat kehykset.

Eli tässä on nyt sanottu hei hei rahoille, Nea ahkerasti heilutellutkin :D Se alkaa kyl aina nauraa kun sille heiluttaa ja se huiskuttaa takas. Ihana <3
 
Tuli tost mohomahan haku-asioista mieleen että onko kukaan oikeesti koskaan kuullu et joku sais asumistukea jos toinen(siis avoparista) on duunissa?....pirkule ku pitäs olla mahottoman alhaset tulot.... Ite sain asumistukea vielä ennen Liekin syntymää, mut herran tultua oli mahotonta enää yrittää kelaan et jooo-o ei me olla avopari, ihan vaan kämppiksiiemoticon  olipas yllättävää että laivalla oli kännisiä nuoria ;) mut kiva varmaan kuitenki päästä vähä lomailee... must tuntuu et pää oikeesti posahtaa pian jos en saa jotain lomaa, lapsesta, miehestä tai ihan vaan täst arjesta.... Niinku aikasemminki useet manaili ja Henniv tos viimeks niin kivaa tää ylös-ylös-vaihe..(meil tosiaan on jääny itekseen istuminen ja konttaaminen välistä->herra oikas seisomisharjotteluun) Olin eilen normaalia pitempään liikentees pikkuherran kans ja sit meni kai pasmat sekasin, koitin laittaa päikkäreille kolmesta asti, aina pinniksessä vaan väkisin seisomaan ja hetken tappelun jälkeen otin pois, sit kuitenki toinen niin väsy ettei ku seuras kitisten perässä ja tätä sit vuoron perään niin et vasta kuuelta nukahti...siis päikkäreille...tosi kivaemoticon tänään heräs jo seiskalta ja nukahti päikkäreille vast yhelttoista vaik yleensä malttaa olla hereillä vaan parisen tuntia... nojoo kai tääki vaihe täst sit laantuu... en tiä oonko ny vainoharhanen mutta voiko se muksu kammeta ittensä pinnasängystä alas?? siis tietenki sen pohja on alimmalla mahollisella tasolla..mut mut...
 
meil me saadaa asumistukee,miehen ollessa töissä..tosin ei se palkka niin hyvä mutta kyl sillä hyvin pärjää.ei siis mikään tosi huonokaan ole.mut sanoisinko ihan ok.

hieno et petupapulla alkanu työt vissiin ihan hyvin.

tänää ite meen kavereiden kans viettää iltaa ensin yhdelle kaveril ja sit tarkotus olis mennä johonki baariin.saas nähä jaksaako sitä ees pitkää valvoo..mut mukava päästä tuulettumaan ja näkemään kavereit porukalla pitkäst aikaa. lapset jää mun porukoiden luokse..

mutta eipä meillekkään sen erikoisempia. jiphei. viikonlopun jatkoja.
 
petupapu: kiva, että työt alkanu luistamaan hyvin emoticon Täälä päin ei ikinä  työnantaja maksaasi taksia !  KYllä sulla kelpaa emoticon on kyllä mukava käytäntö !

Viirukhan: Mä oon päättänyt, että  Turo-Eemilin ja pikkukakkosen yhtäaikaa vieroitan tutista; ja ehkäpä pullostakin. Meillä toki harvoin juodaan enään pullosta ja sopii oivoa, että josko imetys nyt sujuis paremmin, ettei pikkukakkosella tarviis pulloa ollenkaaan... Meillä tuo tutti ei ole kun juuri nukkumaan mennessä; joten senkään takia en siitä ressiä vielä revi.  Saa mun puolesta vielä tovin maiskutella sitä tuola sängyssä ja päikkäreiden aikaan vaunuissa. Ihana ele mieheltäsi, että sait sohvalla nukkua rauhassa.  niin ja myöhäiset synttäri onnittelut ! Ai teilläkin hankalaa tuo syöminen.... meillä kans... tai no kaikki muu menee paitsi liha-peruna ruuat. Ne tahtoo sylkeä pois. Mutta uskon, että meillä johtuu tuosta keuhkoputkentulehduksesta, että ei tykkää nyt oikein "klimppistä" ruokaaa syödä.. tiedä tuota... Mutta voimia sinne !emoticon Niin ja tuosta yömaidosta ; meillä se jäi itestään pois. Turo-Eemil ei vaan enään heränny juomaan maitoa....

Joo meillä kans havaittavissa tuota äiti-kitinää! Ja äitihän menee !

Henniv: voi jeee... voimia valvomisen kanssa. 
Meillä hampaiden takia joutuu valvomaan, vaan kun oon antanu illalla panadolia nii nukkuu kun tuki koko yön... Joten jos meinaat, että onko niistä, niin ookko koittanu särkylääkettä? Vai herääkö Jami vain heräämisen ilosta, ettei ole ollenkaan sellasta  kipu-kitinää? Tai ylipäänsä kitinää ollenkaan?
Ansku87 Voi, pidä hauska ilta ! emoticon '
Meillä ei meinaa Turo-Eemil toeta ollenkaaan.... MEinaan maanantaina soittaa uudestaan lääkäriin jos ei rahina lopu. Kuumetta ei onneksi enään ole ollut pariin päivään.  Mutta kauhee rohina ja nokka vuotaa ja yskäkin on vielä kova.. Viimeksi kun oli keuhkoputkentulehdus niin antibiootti puri heti oikeestaan, vain ei nyt.... joten meillä ei pulkkamäkeen huomenna päästä ;<  Itelläkin on  kurkku kipiä ja yskää ja nuhaa.... Huoh...  Mutta eikös se tästä. emoticon
Eipä meidän arkeen kummempaa. [:
Hyvää viikonloppua kaikille ! emoticon


 
Skallo ei kela kyl taida tuntee missää vaihees "ei me avopareja olla"-juttuja (yrittäny myös joskus). Jos toinen on opiskelija niin sillonhan automaattisesti opiskelijana saa sen asumistuen sen mukaa, eli sit molemmat voi saada oman asumistukensa. Mut siin kohtaa ku lapsi tulee ni ei oo enää oikeutettu opintotuen asumislisää. Kaveril kävi just sillee et asumistuki periaatteessa tippu lapsen tulon jälkee :D nurinkurista...
Ja kyl mä sain asumistuen vaik mies oli töissä, ei tosin missää hyväpalkkasessa.

En mä oo ees miettiny tot tuttiasiaa, yöllä se vaan kelpaa ja välillä kävelyllä saa lisää peliaikaa jos hirveä huuto alkaa ;)

Ihanaa tänää vauvauinti meni tosi hyvin :) Kokeiltii uutta sukellusta ja täl kertaa ei tullu mitää itkua missää kohtaa, iloinen poitsu koko uinnin <3
Mut kotona sit riittiki kiukkua... Tais käyttää kaiken aurinkonsa uidessa.
Siivosin vessan ja jossaa kohtaa poika ite siirty sen verran ettei enää nähny mua ja siitäkös itku tuli, mut enhän mä voinu kesken sit jättää ja likasil käsil mennä poikaa koskee ni annoin huutaa sen lopun ajan mitä mul nyt meni, ni poikaha oli niin murheen murtama ja loukattu siit parist minuutist että... Joutu iha tosissaa lohduttelee sen jälkee. Muutenki aina ihan kunnon huuto heti pääl jos äippä häviää, tänää varsinki piti olla joka sekuntti näkösäl ja harvemmin sekä riitti. Plus oon huomannu et poitsu ei anna kenenkää kadota näkyvistä! Iha kuka tahansa joka on käymäs (isä, eno, joku mun kaveri) jos vaa menee toisee huoneesee ni heti alkaa huikkailu ja komennus :D Laumaeläin....
 
Mä en oo kans vielä miettiny tota tutista vierottamista kun vaan ihan ohimennen. Meilläkin se on käytössä vaan nukkumistilanteissa, ja joskus auto-, vaunuilu- tai muissa tilanteissa, jos muuten meinaa mennä kiukuks. Mut monesti sylkee sen itekin pois jos ei oo nukkumisesta kyse, ja liikkuviin vaunuihin ja autoon kyllä nukahtaa ilman tuttiakin. Melkeen ehkä voisin alottaa vierottamisen silleen, et en anna automaattisesti tuttia kun lähetään vaunuilla liikenteeseen tai autolla, vaan vasta jos osaa sitä kaivata. Oon nyt öisinki tehny niin, et jos huomaan tutin putoovan suusta, ni siirrän sen vaan silleen et tiedän missä se on, jos neiti alkaa kaivata. Mut jos ei kaipaa, ni mikäs siinä sitten:)

Meillä ei sitten iki-ihana mahatauti onneks tarttunu muihin kun muhun, makasin sängyn pohjalla (=juoksin sängyn ja vessan väliä) viime viikonlopun. Oliski ollu ihan kauheeta, ku neiti olis sen saanu. Mut nyt meidän neidillä on sitte hirvee flunssa, alko perjantaina yskimisellä, ja pe-la yönä sitten alkoi toi loputon nenän vuotaminen. Ihan vastoin omia tapojaan meni tänään nukkumaankin jo kaheksalta. Oli koko illan tosi väsyksissä. Kuumekin nous vähän päälle 38 asteeseen. Ressukka pieni.

Että ei mekään käyty missään laskiaisjutuissa sen kummemmin ku toinen oli niin nuhassa, mun vanhemmille käveltiin vaan syömään ja kahvittelemaan iltapäivällä.

Mistäs muuten ootte ostannu pikkusille aurinkolaseja? Ja mitä ootte niistä maksanu? Pitäs käydä ostamassa meidän neidille, kun meiltä löytyy vaan ja ainoastaan tollaset ihanat sydämenmuotoset lasten aurinkolasit, tullu jostain mistä lie muun lasten roinan mukana! Niitä tänään käytettiin kun ei muutakaan ollu ku kärryteltiin porukoille ja oli niiiiin kirkasta.

Ja Skallolle... ei kai sieltä pinnasängystä pääse kampeemaan itteään ylös. Tai varmaan sit kun alkaa pituutta olee niin et saa jalan heitettyy laidan yli, tai sitten jos käsissä alkaa olee niin paljo voimaa et voi vetää ittensä siihen kaiteen päälle. Mut ei kai ihan näin pienillä vielä. Vaikka mistä sen tietää.
 
se olis maanantai ja uudet kujeet.

meillä tosiaan mies oli reissusssa pääkaupunki seudulla, ja ite olin käymässä sitte koton,ja lapset oli sitte myöskin siellä viikonlopun. ihan mukava oli rentoutua kavereiden kanssa,vaikka puolen yön jälkeen olin niin valmis nukkuu,no vaille 2 olikin kotona,ja ihana kun sai nukkua rauhassa,pari kertaa heräsin yöll ja säikähin missä kirppu on kun ei ollu omassa sängyssä...
meill käytiin myöskin kirpun kans osastolla,peruskäynti,ft jatkuu edelleen.ja pituutta oli nyt 68 ja painoo 6,6. pituus alkanu kasvaa ihan hyvin,paino sen sijaa saisi nousta paremmin..no pitänee koettaa entistä ahkerammin syöttää neitiä..

meill ei olla syöty tuttia ollenkaan,joten meill ei sitä vierotusta tutista tule olemaan,pullosta tulee olemaan jossain vaiheessa,mutta vielä en pidä kiirettä. meillä edellee kaks hammasta alhaalla.näyttäs et ylös tulossa,mut ei läpi ainakaan vielä ole tullut.
sängystä pois tulemisesta kans oli jtn puhetta,meillä esikoinen tuli päälle vuosikkaana yli ja tippu sängystä.sen jälkeen hommattiinki perus lastensänky,sielt tais kerran tulla,mut äkkiä oppi tulemaan alas ite.
me ollaan kans ainakin toistaiseksi vältytty tuo mahatauti.ei tarttes kyllä tulla..mut nähtäväksi jää.
tässä pitänee kohta alkaa nauttia päivistä lasten kanssa,ite alotan työt toukokuun puolessa välissä,ja sit miettiny jos sit alkais opiskelemaan terveydenhoitajaksi.mut opiskelut on viel kovasti harkinnassa.

mutta oikein hyvää viikon alkua..
 
Täällä nautitaan ensimmäistä vapaapäivää töiden aloituksen jälkeen. Näyttäis tulevan hieno aurinkoinen päivä, lähdetään kohta lasten kanssa puistoon :)

Mulla on jalat ihan muussia, tosi kipeet.. ei oo oikein vielä jalat tottuneet uusiin työkenkiin.

Hmm.. mulla meni noiden parin lauseen kirjoittamiseen melkein tunti, koko ajan on joku keskeyttämässä ja sitten ajatus karkaa :D

Tänään pitäisi saada loputkin tavarat purettua laatikoista. Mies ei saa mitään aikaiseksi päivisin täällä lasten kanssa, ei osaa tehdä kahta asiaa samaan aikaan :D Mutta hoitaapa ainakin lapsia, parempi sekin kuin ei mitään..
Nyt mulla kyllä pätkii ajatus taas sen verran että taidan luovuttaa ihan suosiolla..

Hyvää viikon alkua mammoille ja naperoille !! :)
 
Nautihan Petupapu vapaapäivästä :)

meillä ei millään ota onnistuakseen nokkamukin käyttö, meillä mennään siis yhä täysin pullolla. aina on siis mukana nokkamuki mutta poitsu on ottanu sen joksikin leikkikaluksi, ei juomistarkotukseen. mites teillä muilla? millonhan tulee aika että tuttipullosta pitäs vierottaa? mietin vaan kun te jotkut jo harkittette siittä tutista luopumista. meillä ei oo tutti ollukkaa koskaan käytössä, jotenki tuntu et meillä just se tuttipullo on ollu sen korvike.

Katjuskainen just eilen ostettiin Santerille ekat vauva-arskat, tosi söpöt ja helposti pysyy sen nartsan avulla päässä :) makso 15e prismasta. ja ihme ja kumma että ne saa vielä ollakki päässä, olin varma et ukkeli ne ekana kiskoo irti mut ei sittenkään.

Huh huh mohomaha mitä meininkiä laivalla, hyi että :/

Mää täällä yhä oottelen että meillä alettas nukkumaan yöt ilman heräämisiä, mutta saas nähä millon meille sellasia alettas suomaan.. yks yö tämän 9kk aikana ollu että yhellä heräämisellä ollaan selvitty, mut siittäkin on jo aikaa. huoh,. ehkä vielä joskus.

tänään mies lähti töihin reilun kuukauden kotona olemisen jälkeen, mut saas nähä jatkuuko sairasloma vielä. sen verran kamala yö oli polosella että ei taija olla vielä työkuntonen. niin siis miehellä todettiin kk sitte masennus ja työperänen stressioireilu. melko raskasta aikaa mutta toivotaan että helpottaa jossain vaiheessa.

kirjottelempa lissää paremmalla ajalla. nyt ulos vaunuilemaan kun nuin nätti ilma.

 
pitäis ruveta valmistautumaan lääkärineuvolaan, että ihan nopeesti vaan noista hampaista kommentoin...
Onnea Viirukhan esnimmäisestä leegosta ! emoticon meillä kans otti ekat hampaat lujaan ! Kitinää öisin, valvottuja öitä, kuumetta, nuhaa,, yskää, keuhkoputkentulehdus ja tuloksena kaksi hammasta alas ! Ajattelin ettei mikään voi ottaa enää lujempaan; kunnes tulee ylähampaat voi jesus ! Nämä ottaa vielä lujempaa. Yksi vasta ylös tullut läpi, toinen kuultanut jo  viikko tolkulla, kuumetta, nuhaa, yskää, rohina jatkuu ja ilmeisesti saa taas lähtee hakemaan uutta kuuria keuhkoputkentulehdukseen, katotaan nyt mitä se neuvolanlääkäri meinaa ! mutta öitä ei nyt tarvii valvoa, mutta panadolia menee sitäkin enemmän ! etttä voimia ja tsemppiä sinne ! emoticon
 
kattili meillä käytetään melkein aina nokkamukia ruokailun jälkeen, mutta tehään se oikeestaan niin, että Nea ite pitää kyllä kiinni siitä (edes) toisesta kahvasta ja minä (tai mies) kallistan. Sitä ei nääs oo hokattu millään, että pitää kallistaa jos haluaa jotain oikeesti tulevan. Tuttipullolla tää kallistaminen onnistuu jos on puoli-/makaavassa asennossa, mutta ei silläkään jos istutaan. Joten nyt mennään tällä tyylillä :D Onnistuu se näinkin... Tuttipulloo käytetään enää ehkä kerran päivässä, joskus ei sitäkään kertaa.

Tutkin meiän kaikki kuitit ruokakauppa-ostoksista helmikuun aikana ja huomasin, että mm. raejuuston (isoin rasia) hinnassa on aika isohko ero! Kallimpi 2,79€ ja halvempi 2,44€. Arvaatkaa kummasta kaupasta ostan tästä lähtien :) Muuten oli jotain pieniä heittoja, aika samaa tasoo.
 


Jamin kanssa laskiaisen kunniaksi mäen laskussa :) ei ainakaan itkua vääntäny nii jospas tuo siitä ees pikkasen tykkäsi :D

kotin tänään nukuttaa jamia ilman tuttia..hirvee kitinä ja saman tien poju unessa kun tutin laitoin suuhun..:D

me ollaan käytetty joulusta nokkamukia ruokailun yhteydessä,yleensä pidän siellä vettä..joskus saatan laittaa maitoo..hienosti osaa poju juoda siitä ja kallistaa päätään ihan ite..ei oo tarvinnu kiinni pitää enää aikoihin mukista :)

toivonmukaan ei tota mahatautia meillekään tulis,hirmu ikävä tauti,varsinkin lapsilla! eikä se kyllä itestäkään kivaa oo :D hrr..

tilasin hobbyhallista itelleni uuden ulkoilutakin ja hienohan se oli,tänään sain hakee postista..loppuviikosta pitäs saapua toisessa lähetyksessä uudet eteisen matot..keväällä tulee aina hirvee sisustusvimma,mikä ei pakosti aina oo niin hyvä juttu ;D

viikon jatkoja!!

millonkas muuten "saa" alkaa tarjoomaan tavallisia maitotuotteita?! tietääkö kukaan :)

 
henniv 10kk iässä "saa" alkaa maistattamaa ja antamaa niitä tavan maito tuotteita. ainakin viimeksi mulle sanottiin niin.ja nytkin meinasin kyllä kirpun kohdalla kun 10kk tulee lähemmäs.mut korjatkaa jos olen väärässä.
 
Mä oon kans tosta 10 kk rajapyykistä kuullu. Mut onhan tota maitoa myös esim. noissa vauvajugurteissa ja rahkoissa. Ja niissä ikäsuositukset on 5 - 6 kk ylöspäin. Mut siis 10 kk ainakin voi alkaa antaa raejuustoa yms. hapanmaitotuotteita. Mä oikeestaan en malttais oottaa et neiti sais alkaa syömään samoja ruokia kun mitä itse syön. Suolan pois jättäminen ei oo vaikeeta, jos tekee alusta loppuun ruokaa ite, mut mä ainakin käytän aika paljon juustoja ja muita maitotuotteita ruoassa, ja sen takii ei vielä oo oikeen päässy syömään samoja sapuskoja. Mut tän kuun lopussa neiti täyttää jo 10 kk, joten sit ehkä pikkuhiljaa alan antamaan itellni tekemää ruokaa myös. Monipuolistuu ehkä omakin ravinto kun alkaa lapselle samaa syöttämään:D
 
meillä kans neuvolasta saadussa lippulappusessa on toi et 10kk iässä saa alkaa maistatteleen ja sit 1v eteenpäin ruveta antaan "kunnolla" normimaitotuotteita. 

meillä ei myöskään nokkamukin käyttö händläänny vaikka jo useampi kuukausi yritetty harjotella. ja samaten meillä se on enempi leluna, hakkaa vaan nokkamukia pöytään ja heittelee lattialle, eli tuttipullolla meilläkin mennään. Kimin serkkupoika (1kk nuorempi) on taas osannu juua nokkamukista ite jo pitkään... hauskan näköistä kyllä kun kallistaa päätään ja vielä hakkaa toisella kädellä nokkamukin pohjaa et saa varmasti kaikki tipatkin suuhunsa :D

meillä yläälle edelleen odotellaan hampaita... ja on kyllä tuskan takana ne hampaat...tammikuun alus lääkäri totes et viikon sisään tulee varmasti yläälle hampaita... no eipä oo näkyny mut tekemisen "riemua" on kyllä riittäny... piru vie kun pitää olla tiukas yhet hampaat...kolme valkosta hampaanpäätä näkyy jo, mut kaikis on vieläkin ientä päällä et ei siis todellakaa oo vielä puhjennu... ja panadolia tuntuu meillä kans menevän litratolkulla kun raukkapieni on koko aika niin kipee ja sillon tällöin aina vähän lämpöileekin... mutta ehkä se tästä kohta helpottaa, toivotaan ainakin :)
 
Takaisin
Top