Vauvat 6kk ->

Viirukhan Ruokahaluttomuus voi myös johtua korvatulehduksesta. Maitoohan on helppo niellä. Toivottovasti ei kuitenkaan.
Meillä on aina ollu kans hampaiden puhkeamisen yhteydessä nuha.
Henniv:n Jamille paranemisia! Kiva kuva :)

Kuulostaa jännältä Petapapu toi, että lähet töihin. Ite se on vielä työnnetty kauas ajatuksista, vaikka tässä nyt viime aikoina on vähän ajatuksia sörkitty :D Kerro sitte kuulumisia ja päivityksiä arkeen ja jaksamiseen, ja onnea muuttoon!

Mims Mä oon menny monesti ihan sanattomaks, kun oon eksyny hääkakku sivuille ja tutkinu niitä, voi luoja miten kauniita!!! Sit ne on tehny sellaset ihmiset kellä ei oo ees mitään alan koulutusta tai sen kummemmin kokemusta, ihan kyl leuka loksahtaa auki! :O

Hääpäivitystä: Päätettiin, että koska mulle ei tuu huntua enkä halua tiaraakaan niin sellanen hiuskampa mulla tulee olemaan, eli sellanen koristejuttu jossain päin päätä. Mieshän halus sen helmiäisvalkosen toiseks väriks, joten mulle tulee sit koruiks valkoset helmet ja luult. sit päähänkin helmikoristeita. Oisko kengät sit samaa helmenvalkosta? Pukuun täsmäävää oikeeta mintunsävyä kenkämuodossa on varmaan vaikee löytää... Hääkimpusta on jo aika hyvä ajatus millasen haluan... Tässä nyt on aikaa suunnitella, mutta hiljaa hyvä tulee ;)
Ajattelin, että voisin yrittää ite tehä kakkua sinne, nii täytyy sitäki vissii harjotella ensin maun puolesta että millanen ja sit panostaa ulkonäköö ja sit miettiä että miten kasata vai montako. Joten siihen menee aikaa aika kauan.... Ideoitakin pitää löytää erilaisia.

Huomenna on meiän vapaailta :))) Mun äiti tulee meille kattoo Neaa ja meille on varattuna jo keilarata ja siitä sit varmaan testaan uus ruokapaikka täällä missä ei olla viel käyty ja sit jossai välis lähetää baariin :) Ja miehellä alkaa samalla talviloma <33 Ens viikolla lähetäänki koko perheen voimin laivalle. Mennään ekaa kertaa aamuvuorolla, niin on helpompi Nean kanssa siellä olla ettei sen tartte heti mennä nukkuu kun päästää laivaa ja siten meiänki pitäis jumittaa hytis koko ilta. Nyt voidaa päivän aikana luoda sitte laatuilta hyttiinkin kun keretään syömään ja hakee juotavaa ja kaikkee namia :PPP Namm...
 
mohomahalle piti vinkata, en tiiä ootko kuinka paljon hääblogeja katellu mut tässä oli ainakin yks kiva koristeluvinkki http://modernbridetobe.blogspot.com/2011/02/diy-pompom-silkkipaperipallot.html
Mä oon täs kans suunnitellut meidän häitä, tai no oon jo siitä lähtien kun ollaan kihloihin menty 2007 vuonna :) On vaan toi budjetti aina tökkiny ja myös se että mä en osaa päättää missä haluan ne juhlat viettää :DD Mutta nyt on tiedossa kirkko, puku ja juhlapaikka.. Mitään en oo vielä varannut mutta sitten kun kaikki on valmiiksi katottu niin sovitaan päivä ja laitetaan varaukseen. Sainpa muuten juuri tietoonikin myös että mulla on mahdollisuus lainata astioita ilmaiseksi uudesta työpaikasta, työsuhde-etuna ;)
http://www.bridezillas.fi/haapuku-champagne-p-1919.html <-- Tälläsen prinsessamekon mä aattelin hankkia :)
 
kääk,tässähän rupee hääkumetta pukkamaan ;) aivan ihana tuo Petupapun katselema puku!!! ihana lukee mitä ootte ajatellu häihinne tehdä/hommata..mä en uskalla omia häitä ruveta miettii ees,nii ei tarvii pettyä,kun ei kosintaa kuulukaan ;D
Mohomaha:toi helmenvalkonen sopis kyllä hienosti mintun kanssa..ite ottaisin helmenvalkoset kengät :) ja eikun harjottelemaan kakun koristelua..esim Kinuskikissa blogissa on TODELLA simppeleitä ohjeita ja kuvia koristeluista,osaa varmasti tehdä sellainenkin jolla ei koulutusta ole noihin hommiin :) Niin ja ihanaa vapaailtaa!

Ite vielä oottelen että koskahan meille koittais vapaa ilta..

Ostettiin liberon 4 housuvaippapaketti,ja ne kaikki vaipat hais ihan hirveeltä! joltain muovilta tms..no yön tuulettelin niitä,eikä haju hälventyny..teenpäs sit reklamaation vaipoista ja eikun oottelemaan korvauksia ;DD

Cira: Jami antaa noiden kenkien olla ihan hyvin jalassa..toki ihmettelee välillä että mitkä kummat mulla on jaloissa kiinni,vaan sit jatkaa matkaa ja hetken päästä taas ihmetellään..välillä repii ne poiskin.

tänään oli 8kk lääkäri :) Jami on 8545g ja 71.5cm. pituutta oli tullut 3.5cm kahdessa kuussa ja painoa vain noin200g..vaan liikkumisen piikkiin menee ihan toi paino..lääkäri tuumi vain että kauaa ei mene siihen että jami nousee seisomaan ja lähtee liikkeelle sillä tavalla..
ja oli ihan ihmeissään kun jami ei vierasta yhtään :D


 
Moi pitkästä aikaa! meillä oli tytöllä tossa melkein kahen viikon ripuli, kerran käytiin lääkärillä ja kaks kertaa sairaanhoitajan neuvoa kysyin ku alko ideat loppua mut sitte se loppu. En sitte tiedä mikä oli, lääkäri naureskeli että ihan normaalia on. Ei musta ollu... mutta onneks meni ohi. :) Mulla on paljon ruoka-aine allergioita ni epäilin sellasta.

Petupapu UPEE toi puku!! tollasen oisin halunnu itelleniki. :) Me mentiin maistraatissa naimisiin kaikessa hiljasuudessa, joten ois tuntunu turhalta hankkia puku. Mutta tosi hieno kyllä!

Ciralle paljon tsemppiä uuteen elämänvaiheeseen ja kotiin. Voin kuvitella miten helpotti päästä rauhaan omaan kotiin, ite kestin vuosia sitten poikaystävän henkistä ja fyysistä väkivaltaa reilun vuoden kunnes sain oman kämpän ja oli kyllä ihanaa päästä elämään itsenäistä rauhallista elämää. Vaikka alussa vaikeeta olikin ni tuli uusia ideoita ja motivaatioo eri juttuihin, opiskeluun ja töihin. Ei nyt ihan sama tilanne ku sulla mutta varmaan yhtä helpotus. Ja lapsesta sitte saa varmaan voimaa tuossa tilanteessa.

Mekin haluttais tulla tapaamiseen mut en tiiä miten päästään, eli riippuu vähän missä sovitaan tapaaminen. :) Oon ollu niin seurankipee että hohhoh... pitäis varmaan alkaa opiskelemaan tässä sivussa tai muuta.

Mukavaa viikonloppua kaikille! onneks ei oo enää niin kylmä.
 
täytyy tulla heti kertomaan: Jami tänään 8kk ja nousi ensimmäistä kertaa ylös seisomaan :) meitin pieni vaava..mihin se onkaan kadonnut O.o...
 
HenniV todellakin menee aika nopeaa... Nyt vain ollu vähän huolta tuon masun kanssa... Tullut kipeitä supistuksia jo, mutta lepoa lepoa nyt vain kun malttaa !
Onnittelut Jamillle!

Meidän arkeen ei kummempia emoticon
 
Petapapu: Kiitos ideasta, mutta en oikein tiedä tuosta... Ei taida olla ihan mun mieleen tollaset. Nätti prinsessamekko tiedossa ;) Tuon värisenä myös?

Meilläkin on nyt kirkko valittuna (mutta ei vielä varattuna) ja suunniteltiin, että pidettäis lasimuseolla ite juhla. Se puisto siinä on ihan tajuttoman kaunis paikka, jossa me tykätään muutenkin viettää aikaa kun siellä on suihkulähde ja nätit maisemat. Toki siinä on se ongelma, että se on tietty yleinen puisto. Hiljanen se toki aina on ollut, kun me ollaan paikalla oltu... Ja jos meillä häät on toukokuussa niin tuskimpa siellä auringon ottajiakaan on :DD Ruoat ois siinä ravintolan puolella ja sinne ei tietty ylimääräsiä pääse, mutta jos sinne puistoon päätetään joku teltta pystyttää nii saa tulla kuokkimaan jos kehtaa -periaatteella mennään :D Täytyy tietty käydä nyt tän vuoden toukokuussa kattoo millasta siel on siihen vuodenaikaa ja se kahvila-ravintolakin, että mitä missä millon ja paljonko... Suunnitelmissa kuitenkin näin :)

Haha, mä tilasin AB-DOer Twist™  kuntoilutuolin :D "Rakenna joustavat lihakset, vahvista vatsaa ja selkää ja polta paljon kaloreita hauskalla aerobicia muistuttavalla treenillä – kaikki samalla kertaa." Nyt saa siis raskauskilot kyytiä ja häämekko paremman kropan :DD Ja sulhanenkin pääsee kuntoilee (kuulemma noita raskauskiloja tullu sillekki)

Nea oppi eilen vilkuttamaan ja sit piti koko päivä huiskutella sille takasin aina kun se huiskutti. Oli sen mielestä hauskaakin, nauro aina kun vilkutin takas. Ja mullahan oli eilen krapula-päivä! emoticon  Oli vähän tööt olo, mutta onneks mies jakso sen mitä mä en vaan pystyny, Nean syöttäminen oli haastellisinta kun meinas laattaa lentää siitä ruoan hajusta! Mutta kiva vapaailta oli ja vaikken keilailussa voittanu, nii siekin oli kivaa :))

Jenni90lle voimia!
 
Ihana puku Petupapulla katsottuna! Varmast vaikee kenen tahansa joka on menos naimisii löytää Täydellinen puku ku on niin paljon vaihtoehtoja ja erilaisia tyylejä. Toissakevään olin kaverin mukana Pietaris kattomas hänelle pukuu ja löyty kyl niin liikkeistä ku katalogeista niin äärettömän ihanii pukuja et alta pois... todellakin valinnan vaikeus! Toivottavast joku ihana prinssi mutki viel joskus alttarille saattaa emoticon
Ainiin mihin menitkään nyt töihin? varmasti laittanut kyllä jossain kohtaa.. Miltäs tuntuu töihin lähtö? ei varmaan hirveästi ole ehtinyt miettiä ton muuttohässäkän kanssa. Onnea uuteen kotiin!

Ja Brianna, joko sattumaa tai sit osaat lukee hyvin rivien välist. Vaik nyt ei ehkä näin sais sanoo, ni "mukava" kuulla et ei oo ainut kellä paska mäihä. Tääl on kyl myös summerwine jonka puheist oon käsittäny et aikasemmin ollu vähä saman sorttinen mies. Kun vaan ois saanu ittesä irti aikasemmin, mut narsisti on taitava käänteissää ja puheissaa. Mä oon ilonen että pääsin edes nyt. :) Mä tiien et monet mun kaveritki ihmettelee et miks nyt piti laps hankkii, mut en mä osaa oikein muuta sanoo ku et sitä ei voi ymmärtää ellei oo eläny narsistin kanssa. Se on ihan oma maailmansa. Ja myös olin nuori ja tyhmä ku häneen tutustuin, kyl oon niin monesti toivonu et asiat ois menny eri tavalla. Mut on mulla ainakin yks hyvä asia jääny tost suhteesta ja se saa kyl kaiken pahan unohtumaa <3
Tulipas nyt taas hirvee tilitys..

Jenni90 lepoa sitten!

Oisko sitten Lahdessa jotain paikkaa missä vois treffata? Eiks siel oo vauvakino kanssa? On ollu muutenkin suunnitelmissa mennä vähän pidemmäksi aikaa veljen luokse lahteen, tutustumaan vähän kaupunkiin. Et jos kerta pääkaupungist ei ois tulos muita ku Petupapu, niin vois tavata jossaa ns puolitiessä ni ei ois niin pitkä matka henniv ja jenni90. Onks teil kuinka pitkä matka esim just lahteen? tai oisko muita ideoita? Se on vajaa kolme kuukautta ni tulee jo vuos täytee emoticon  :)
 
Vitsit ois kiva pääst itekki tapamiseen, jos tosi ajoissa saa tietää niin ehk on mahollista meijänki päästä, käyn välillä porukoitteni luona jokka asuu pk-seudulla(tai siin kyljessä). Mut vaikee viel mitään varmaa sanoo.... täälläki ollu aika toipuminen viikonlopusta, aivan megalomaaniset tappelut miehen kans ja kävin pitemmän kaavan mukaan viihteellä lauantaina, hem-metin rankka viikonloppu siis takana.... onneks toi poika vaan söpöstyy päivä päivältäemoticon  on vaan alkanu nukkumaanmenot oleen kauheen hankalia, itkee, pyörii ja kiljuu aikansa, ei paljoa lohduta vaikka välillä käyn laittaan tuttia uuestaan tai kääntämään, siis kiukuttelee ihan väkisin aikansa ennenku luovuttaa ja nukahtaa.... kai se maailma on niin jännä ettei malttas nukkuaemoticon
 
Huoh. Just olin tosta nukkumaanmenosta tulossa tänne jauhamaan, mut Skallo olitki kerenny ensin! On menny niiiiiin vaikeeks toi nukkumaan rauhottuminen. Meil ei oo koskaan oikeen tehty niin, et ois vaan viety neiti sänkyynsä ja jätetty sinne möyrimään, ku itkuks se aina menee ja ihan kamalaks huudoks lopulta, ja kun neiti kääntyy samantien mahalleen, nousee kontilleen ja istumaan ja sitte seisomaan. Ollaan vaan otettu pois ja yritetty sitte hetken kuluttua uudelleen. Ja nyt on sitte jouduttu tosissaan pitelemään neitiä aloillaan siellä sängyssä, että edes jotenki rauhottuu. Siinä sitte rimpuilee ja yrittää kääntyä ja huutaa hetken, kunnes alistuu kohtaloonsa ja rauhottuu ja hetken kuluttua nukahtaa. Mutta siis IHAN KAMALAN VAIKEETA. Ja inhottavaa huudattaa toista kun joutuu pitelemään aloillaan. Ku toinen ei vaan malttais alkaa nukkumaan. Välillä onki joutunu suoraan ottamaan neidin meijän väliin nukkumaan kun on valvonu sinne saakka ku ite mennään nukkuu, ku sinne sitte rauhottuu viimeistään ku ollaan kaikki siinä ja talo on hiljanen ja pimee. Pimee on sen oma huonekin, ja ovi aina raollaan kun nukutetaan, mut huh.

Millon ihmeessä toi nukkumaanmeno helpottuu? Onks jollain kokeneemmalla mammalla yhtään vinkkejä, jollain jolla on jo vanhempiakin lapsia? Meillä on tietty just tosi päällä toi liikkumaan oppiminen. Kontataan kovaa ja noustaan koko ajan seisomaan ihan mitä tahansa vasten. Et josko se sit ku on kävelemään opittu? Toivoa sopii!

Muuten oon tän hetkiseen rytmiin tyytyväinen, yleensä herätään aamulla 7 - 9 välillä ja päivällä nukutaan kahet ihan ok päikkärit, mut sit just toi nukkumaanmeno on yleensä niiiin hankalaa. Okei, on poikkeuspäiviäkin, niinku eilen, ku jostain syystä neiti simahti jo 20.30 tissille, ja siitä sitte kannoin omaan sänkyyn. Tuttia kyl piti käydä laittamassa illan mittaan sitte. Yhellä yösyötöllä meillä mennään, ja about 10 - 12 tuntia nukutaan yössä. Ja tuttia kyllä laitetaan sitten 1 - 20 kertaa yön aikana... eniten alkuun ja loppuun.

No joops... olipa tilitystä. Meidän neiti täytti tänään 9 kk. Vietettiin sen kunniaks kunnon siivouspäivä, kun viikonloppu meni vähän ohi. Muhun iski lauantai-aamuna oksutauti, ja olin ihan veto poissa koko viikonlopun. Onneks osu viikonlopulle, että oli mies kotona! En mitenkään olis selvinny arkena jos ois sama tauti iskeny! Lauantaina ei pysyny edes vesi sisällä. Yäk. Onneks neiti ei saanu tartuntaa, tai ei ainakaan tähän mennessä oo saanu. Ja mieski selvis vissiin sitten ilman. Ja tänään mäkin oon ollu jo ihan ok, kesti sopivasti viikonlopun verran. Meni vaan sivu suun kaikki kiva tekeminen mikä oli viikonlopulle suunniteltu.

Että semmosia. Taidanpa painella suihkuun ja sitte unille, ku neitikin viimein tuonne taintui. Joskohan huomenna pitkästä aikaa päästäisiin neidin kanssa jumppaan, kun on jääny nyt monta viikkoa eri syistä välistä.

Muoks! Sitä pti vielä tulla sanomaan että mulla alko vihdoin menkat. Ei sillä että oisin niitä kaivannu, mutta sunnuntaina alkoivat, päivää alle 9 kk synnytyksestä. Tässä sitä taas siis ollaan...
 
Huh, muutto vihdoin ohi ja nettikin taas toimii :) Meillä meni muutossa tietokone rikki mutta mun kultainen veljeni lainasi läppäriään siksi aikaa että saadaan uusi, ei tarvii meidän addiktien elää ilman netin ihmeellistä maailmaa :DD

Muutto meni muilta osin kyllä ihan kivasti, tosin muuttoporukalta tuli sellasta palautetta että meitä ei sitten tulla enää uudestaan muuttamaan ennenku meillä on varaa maksaa itse kunnon muuttoauto ja mielellään myös muuttomiehet :D Tais olla sen verran rankka homma..
Meidän muuttoauto oli ihan huippu, ruostunu rötiskä ja koko ajan sai jännätä lähteekö käyntiin ja leviääkö matkalla. Joka liikennevaloihin se sammu :D Halvalla ei saa hyvää näköjään..

Tää kämppä on niin ihana että mä en kyllä muuta täältä mihinkään ellei oo ihan pakko, miehellekki sanoin että jos meille joskus ero tulee niin sinä saat muuttaa pois ja me jäädään muksujen kaa tänne emoticon  Keittiössä on niin paljon kaappitilaa että mun varmaan pitää mennä ostaa lisää astioita ja kattiloita että saan kaikki kaapit täyteen emoticon  Olohuoneen ja keittiön (ja parvekkeelta) ikkunoista näkyy vaan metsää ja oon tässä koko aamun katellu kun kaksi oravaa leikkii hippaa tuolla hangella, niillä näyttäis olevan tosi hauskaa ja lumet vaan pöllyy :) Paljon mukavampaa kun edellisen kämpän ikkunoista näkyi vaan taloja ja autotie.. Kesäisin näkyy kuulemma myös kettuja, niitä siis odotellessa.

mohomaha nimenomaan tuon värisenä tuo mekko, ei mua kukaan usko enää neitsyeksi kahden muksun jälkeen ;) Eli ei valkoista..

Cira oon menossa töihin Helsinki-Vantaan lentokentälle kokiksi pääkeittiölle. Ei mua aikasemmin jännittänyt mutta nyt kun muutto on ohi ja huomenna olis eka päivä niin kyllä tässä vähän jo alkaa jänskättää :D Eniten mua jännittää torstai jolloin työt alkaa jo 5 aamulla ja tuo tyttö nukkuu vielä yönsä melko levottomasti, saa nähdä miten jaksan. Tosin voi olla että oon niin täpinöissäni että selviän päivästä ihan vaan sen voimalla emoticon

Jenni90 muista levätä että supparit rauhottuu!!

Katjuskainen
kyseli että koska nukkumaanmeno helpottuu, viimeistään sitten kun konttaaminen ja kävely on niin vanhoja juttuja ettei enää vaikuta, eli pitkiä hermoja vaan mammoille! No joo, kaikki on kyllä yksilöitä joten vaikee sanoa että koska helpottaa.. Meillä esikoinen on aina ollut suht hyvä nukkumaan, varsinkin nyt sen huomaa miten helpolla on pojan kanssa päässyt kun tuo neiti tuittupää syntyi.
 
Hellou pitkästä aikaa!

Hui, paljon on tullut tekstiä sitten viime käynnin. Kestää hetken ennen kuin pääsee taas mukaan juttuun.
Me oltiin koko viime viikko reissussa pohjanmaalla mummin ja pappan hoteissa. Vierailu venähti sitten vähän odotettua pidemmäksi kun täällä kotona oli putket jäätyneet. No, nyt kuitenkin kotona. Reissussa neidille puhkesi ensimmäinen hammas. Käytiin uimassa kylpylässä ja tietty nähtiin ystäviä. Tuntu aika hurjalta, kun minun erittäin hyvällä ystävälläni on tammikuussa 2010 syntynyt poika vauva (syntyi kyllä keskosena melkein 3kk etuajassa) niin Netta oli painavampi kuin hän. Poika oli niin pieni ja jalatkin ihan tikut. Varsinkin kuin se vauvanpyöreys oli hävinnyt... Siis terve, iloinen, hyväruokainen  ja erittäin vauhdikas poika, mutta todella pieni... Ei vielä kävellyt, joten Netan kanssa konttasivat kilpaa! Joo, poika vei voiton 6-0. =D
Neidin ruokailuista on tullut yhtä säätämistä. Puurot menee, mutta muut... aina ollaan naama mutrulla että yäk pahaa sekä käännetään sitä päätä pois. Ruokamäärät on pienentyneet varmaan puolella. Niin ja ne 8kk eväät ei mee ollenkaan. Varsinaisesti neitiä ei kököt haittaa, mutta tosiaan irvistää että YÄK! Kai ne jossain vaiheessa rupee maistumaan. Hedelmäsoseetkaan ei oikein enää uppoa.
Niin ja tuskaa on myös tuo nukkumaan meneminen niin kuin monella muullakin. Sänkyyn kun laittaa niin alkaa se hirvee ralli. Jalat suhaa, noustaan seisomaan, kontataan ympäri pinnasänkyy. Sitten lopulta yleensä nukahtaa kovaan itkuun =( ei ole kivaa. Täällä myös joudutaan välillä ihan pitämään aloillaan.

Cira: Iso hatun nosto sinulle ja tietenkin tsemppiä uuteen elämänvaiheeseen. Piti oikein useampi sivu selata, että oonko ihan pudonnut kärryiltä...

Petupapu: Onnea nyt uuteen kotiin ja tietty työpaikkaan. Se sinun katsoma puku on aivan ihana. Kiitos tuosta blogista minkä linkitit. Piti heti selailla sitä. Mä oon tosi paljon kolunnut noita hääblogeja ja kaikenmaailman kakkublogeja. Jopa koukahtanut niihin.

Henniv: Toi kinuskikissan blogi on IHANA! Oon testaillu jo muutamia juttuja sieltä. Mä oon kyllä niin tunari tekeen kakkuja, mutta ehkä harjoitus tekee mestarin. Suosittelen mohomaha tutustumaan siihen jos meinaat itse tehdä kakkuja.

Mä oon jotenki muutenkin koukahtanu kaikenmaailman blogeihin...

Tapaamisesta: Me ainakin ollaan mukana jos järkätään joku miitti. Viimeksi oli tosi kivaa. Täytyy vain miettiä sitä paikkaa, koska hankala on isolla porukalla tavata. Jonkun kotona on ehdottomasti paras. Muuten kyllä meille voisi tulla, mutta täällä on tilaa vain 70 neliöö... Eli ahdasta!

Minäkin jään sitten nyt kotiin äippäloman loputtua (loppuu 18.3). Käyn kyllä viikonloppuisin tekemässä ravintoloihin keikka duuneja. Minuthan irtisanottiin äitiysloman aikana kokopäivätyöstäni, joten kai mä saan jotain ansiosidonnaista niiltä päiviltä mitä en ole töissä. Kai tässä jotenkin selvitään... Tiukkaa tulee todellakin olemaan.

Jaaha. Se olis suunnitelmissa kirppispäivä. Jos kävisi vaikka vaihteeksi Tuusulassa.
 
Turo-Eemilillä nyt sitten kolme ihanaa hammasta ! Ja kipeänä ressu on; aina noista pirun hampaista!
Mulla tosiaan oli niin kipeitä supistuksia ja kramppeja viikonloppuna; sunnuntaina tuli paineen tunne alkertaan, ihan kun vauvan pää olis painanu jo sinne itseensä, tai ainakin mulla oli samanmoinen tunne sillo viimeksi kun odotin niin viikolla 40+.
No eilen olin sitten lääkärissä; kohdunkaula lyhentynyt cm; mutta on vielä jäljellä 2cm joten ei paniikkia; vauva on korkealla ja ei ole keskenmenon vaaraa. Mutta lepo on ehdoton, että tilanne pysyy hyvänä. Ja nyt aion todellakin vaan LEVÄTÄ ! Viime yönä heräsin taas puoli yhden aikana supistukseen;  kävelin alas ja join kylmää vettä ja kyllä se sitten helpotti ja sitten sainki nukuttua ihan hyvin.  Eikö se taas tästä emoticon

kinuskikissan blogista; mä oon kans äitiltä kuullu, että se upee blogi !  Pitää itekkin mennä se katsastamaan ja josko jotain testaiskin. emoticon
 
Gibsoni aika jännä että äitiyslomalla irtisanottu =/

Oi oi, tuli ihan huoli Jenni90 puolesta, mutta lepoa vain niin eiköhän ne supistukset vähän rauhotu :) Mulle kans hoettii sillo puolest välist alkaen et pitäs vähä ottaa iisimmin mut en uskonu. Onneks ei käyny mitää mut jälkee päin oon kyl vähä kauhistellu ja ehkä on vähä hävettänyki etten höllänny. Mitä jos olis oikeesti käyny jotain... :(
Että kyl oikeesti v.... kun kerran töissä juuri ennen äippälomaa sanoin että jään toimistolle yhdeksi päiväksi (vaihtoehtona asuntojen muuttovalmiiksi laitto käsittäen siivousta, ikkunoitten pesua, tavaroitten kantoa ja ravaamista rapuissa tavaroita vieden asunnoista toiseen) ja sai kuulla ylemmältä vittuilua ja selän takana haukkui laiskaksi sun muuta. Plus seuraavana päivänä hänen oma poikansa jäi toimistolle pääkivun takia (=krapula). :D ah, muistoja...

Meil on sit ilmeisesti vasta edessä noi nukkumaanmeno tappelut =/, kun ei tosiaan vielä konttausta ym harjotella päivälläkään... Pari tuntii sitte poika heräs ihan hirvee huuto päällä samantien emoticon Luulin et joskus ku on kuulostanu silt et johkuu painajaisee poika herää kuulostaa hirveimmält huudolt mitä voi olla, mut toi tän iltanen oli jotain viel kamalampaa.. Siin äänes oli niin suuri hätä ettei mitää mieltä.

Petupapu, heh, se voi joo olla et valvot koko yön jänskätes ja heräilles tytön kaa, sit oot ihan yliväsyny-superhyperaktiivinen ekan työpäivän :D Onks sun mies innoissaa ku jää yksin lasten kaa kotii? Sanot sit et ruoka pitää olla valmiina oottaas ku tuut töistä, ettei tarvii kotonaki kokata ;)

Ainii Mimsiä piti kiittää siit sokerikide jutusta :) Viimeinki asia selvis.
 
Huutelen vaan Gibsonille, tiesithän ettei lain mukaan ketään saa irtisanoa perhevapaiden aikana? Työntekijällä on erityinen irtisanomissuoja tuolloin. Tiedän, ettei monikaan usein ymmärrettävästi jaksa alkaa näistä taistelemaan, mutta tasa-arvovaltuutetulle voi kyllä halutessaan tällaisista epäoikeudenmukaisuuksista valittaa... 
 
Heippa mammat !emoticon
Täälä masu voi hyvin!
Turo-Eemilillä hampaiden ansiosta taas se nuha ja lämpöilyä ollu; kunten oon sanonukki; niin nyt muutama päivä sitten alkoi kamala yskä. Eilen illalla kun oltiin laitettu poitsu nukkumaan alkoi taas sängystä kuulua kamalaa yskintää. Jussi meni kattomaan, niin justiin Turo-Eemil oksensi; kaikki peti vaatteet oksennuksessa, sänky ja pehmusteet ja koko poika. Jussi sitte äkkiä nosti Turo-Eemil syliinsä, ettei tukehdu niin samassa lensi matolle kaaressa kaikki loputkin ilta puurot. Tultiin sitten ala kertaan, eikun poika suihkuun ja uudestaan vähän jotain massuun, että jaksaa nukkua, mutta ei suostunut juomaan kun iltavelliä ja maitoa niin ja vettä annoin vähäsen. Kokeilin sitten antaa ventolinea jota oli jäänyt viime keuhkoutkentulehduksesta.
Yöksi siirsin sängyn meidän sängyn viereen, jos sattuu taas oksentamaan, ettei ole omassa huoneessaan nukkumassa.  Kaksi tuntia sitte sain nukuttua! aamu viidestä seittämään.... Oli niin outoa kun yhtäkkiä T-E nukkuikin vieressä ja havahduon joka liikkeeseen ja sitten kun olin niin paniikissa, mitä jos en herääkkään jos se oksentaa ja sitte tukehtuu; niin en malttanut nukkua ollenkaan.... Olo on sen mukainen kyllä nyt.
Tänään nyt sitten TK:seen ajan kun poitsun henki taas rohisee ihan samallalailla kun viimeksi kun oli keuhkoputkentulehdus....
Meillä oikeestaan säännöllisesti kuukauden välein on joku tulehdus tai muuten ollaan kipeinä... Ja aina sillon kun tulee hampaita!! ä-r-s-y-t-t-ä-v-ä-ä !
Siinä yöllä kun en "uskaltanut"  nukkua niin mietin meidän pikkukakkostamme. Meitin, että kun meillä on jo yksi maailman rakkain ja täydellisin lapsi, niin miten voisime saada toisenkin ? Ja samaan aikaan pikkukakkosen hennon liikkeen tunsin, niin mulle niin haikea olo, että kun potkut  ei ole Turo-Eemilin, vaan jonkun ihan muun.... Onko muilla ollut tälläistä silloin kun on toinen lapsi tullut taloon? Vaikka masussa köllii toinen maailman rakkain ja tervetuilluin lapsi. 

Niin ja piti tuonne lisätä; että meille T-E eilen oli löysällä ja piereskeli tosi paljon ja pahan hajuisesti; että mietin, olisko myös mahatautia... kun tosiaan se oksennuskin lensi kaaressa. Kun yleensä kun ollu kova yskä niin  korkeintaan tullut pieni puklu suuhun... No onneksi tänään pääsee lääkärille...

anteeksi, koko viesti omaa napaa, mutta....  :D
 
Kauheesti on tullu tekstiä viime vierailusta.. Täällä ollaa iha täpinöissä kun on nii ihanat kelit ja pakkasta ei juuri mitään.. Vois vaikka koko päivän vaa ulkosalla olla auringon paisteessa. :D Paljon enemmän virtaakin tehä askareita kun on niin valosaa..
Meillä opittiin eilen taputtamaan käsiä yhteen kunnolla, niin et kuuluu vaan läps läps ja sitä pitikii koko ilta sitte harjottaa ja vielä nukkumaa mennessä taputteli käsiään sängyssä. sulosta.emoticon  Ihana katella ku toine on nii täpinöissää ja hyvällä mielellä oppimastaa taidosta... Meillä tuo nukkumaan meno on vielä toistaseks ollu suht helppoo, ei tarvii kun kantaa sänkyyn nii simahtaa, nyt on muutamana iltana vähä ruvennu huutelee sängyssä, pyörii ja nousee seisomaa reunaa vasten, mut muutaman kerran kun laittaa takas ja silittelee nii siihen sitten nukahtaa..
Voi jee meillä on löyvettu stereoista volyymi nappi ja sitä ollaa jatkuvasti pyörittelemässä, ensin tajus pyörittää vaan hiljemmalle päin, mutta nyt nappi pyörii jo toiseekii suuntaa, ei enää uskalla yksin jättää stereoita päälle jos ite on kauenpana.. pitäs varmaa kehitellä joku toinen paikka vähä ylempää nuille stereoille...
Mekin oltas mielellään tulossa seuraavaa tapaamisee, jos vaan ajan kohta sopii meille... :) Meilläkin tapaamisen voisi järjestää kun tuota tilaa on paljon, mutta kuinka moni olisi valmis matkaamaan savoon (leppävirralle)? Taitaa kuitenkin suurin osa meistä mammoista olla etelä-suomesta päi..
Jospa sitä kohta lähtis päiväunille kärräilemään kaupassa ja hakemassa alkosta kauan odotettu Motörhead viini pullo koristamaan viini telinettä.. :)
 
Cira ja Yumna: Juu, kyllä minä sen tiedän, että ei saa irtisanoa äitiysloman aikana. Kyllä tässä on liittoon oltu yhteydessä, palkkaturvaan yms..... Tässä kävikin niin että ko yrityksen omistajat ajoivat firman konkurssiin ja perustivat uuden. Minut sitten irtisanottiin konkurssin takia eikä tarjottu uudesta firmasta töitä. Suoraan sanottuna en olisi halunnutkaan... Sen verran sai tapella noista asioista, että tehkööt ne niitä töitä ketkä moiseen leikkiin suostuvat. Minä en suostunut joten minut ja muutama muu "savustettiin" ulos. Varmaan oli myös jotain veronkiertoo yms...
Mutta joo, tuo työpaikka olikin vain ns. väliaikainen työ. Ei ollut tarkoituskaan tehdä sitä kuin puolivuotta (kun kävin erään kurssin) ja sitten tulinkin raskaaksi. Päätin sitten tehdä niitä töitä äitiyslomaan saakka.
 
Nyt on pari ensimmäistä työpäivää hoidettu kunnialla emoticon  Ekana päivänä en juurikaan päässyt mitään tekemään kun päivä meni paikkoihin tutustuessa ja ihmetellessä, tänään pääsinkin sitten jo ihan kunnolla hommiin ja väsättiin reippaasti yli parisataa leipää / patonkia jotka sitten meni ympäri lentokenttää eri pisteisiin.
Kovasti jännäsin että miten tuo ukkeli pärjää lasten kanssa, mutta kivastihan ne on täällä pärjännyt. Siivoomista ne ei pahemmin oo harrastanut mutta en sitä odottanutkaan emoticon  Puistossa ne on käyny laskemassa mäkeä ja kotona rakentaneet palikoista torneja..
Tänään oli eka aikainen aamuvuoro ja 5:ltä alkoi työt, mulla oli kello herättämässä 3.45 ja vähän oli kyllä silmät ristissä vaikka mukamas menin ajoissa nukkumaan. Meillä työnantaja maksaa taksin jos työvuoro on sellaiseen aikaan että julkisilla ei pääse (ja jos ei ole omaa autoa siis..) itse pitää maksaa vaan se bussilipun hinta. Ihan kiva oli aamulla nousta tosta kotioven edestä lämpimään taksiin ja sillä huristella töihin emoticon

Kämppä alkaa näyttää jo enemmän kodilta kun tavarat alkaa hiljalleen löytää paikkansa. Lapsetkin on alkanut kotiutumaan. Esikoinen oli pari ekaa päivää ihan pihalla kun ei oikein tiennyt että missä hän nyt asuu mutta nyt kun ollaan saatu tuttuja tavaroita paikoilleen niin on alkanut tämäkin osoite tuntumaan kodilta. Iida oli myös sen ekan illan vähän ihmeissään ja halus koko ajan roikkua sylissä ja heti tuli hätä jos laski alas mutta nyt vetää veikan perässä huoneesta toiseen jo kuin olisi aina täällä asunut.

Iidalla on nyt joku äitikapinavaihe päällä. Mies kertoi että tyttö on ihan kiltisti silloin kun on hänen kanssaan kotona, mutta heti kun mä astun ovesta sisään ja näkee mun naaman niin heti kitinä ja narina päälle.. Rasittavaa mutta toivotaan että tää vaihe menis pian ohi.
 
Takaisin
Top