Vauvat 6kk ->

Mims huh ! Varmasti säikähdit ! Mutta onneksi kaikki hyvin [:
En tiedä pidänkä Turo-Eemiliä sitten vielä ihan vauvana; mutta mulla ei oo tullu vielä mieleenkään aloittaa pottailua :D Enkä edes haluakkaan vielä ja eikä meillä ole edes vielä pottaa ;D Oon ajatellu, että lähempänä vuoden ikää sitten :)

Cira onnea uuteen kotiin !emoticon
Petupapu HYI! Ihan kamala uni ! Tommosten unien jälkeen, tulee niin kamala olo ! Ja joskus tommoset unet tuntuu liiankin todelliselta ;s Mutta onneksi oli vain uni <3 !

Viirukhan voi ei mikä rulianssi sielä.... Mä en oo kyllä tiedä sanoa mitään neuvoa; mutta VOIMIA !

Tänne ei kummempia; arki menee samaa rataa. ylös pukkaa nyt hammasta; mutta ei ole onneksi vaikuttanut uniin niin ku alhaalle tulevat vaikutti... Edelleen sitä liikkeelle lähtöä odottelen....
 
AinoL meil on kans vaipanvaihdot sellast tahtojen taistoo että :D ei tosin ihan karkuun asti lähe kun ei osaa vielä kontatakaan, mutta selällään ei voi olla ei sitten millään ja kaikki purkit/vaipat/vessapaperirulla jne pitäisi saada käsiin hoitopöydällä. Välillä siirrytään sitten sängylle vaihtamaan ja aina on pinossa sekä teippivaippoja että housuvaippoja --jälkimmäiset pelastaa tilanteen jos muuta ei ole tehtävissä :D
Kaksi kertaa piti tänään pullosta antaa kun ei millään suostunut imetykseen ja silti selvästi maitoa huusi. Mutta muuten meni jo ihan hyvin :)

Ihanaa kun tämä ei taas vaihda rivejä... Hienoa Katjuskainen että menee paremmin miehen kanssa ja oli rentouttava vkloppu :) Niinhän se on että lapsen saanti on yks parisuhdetta koettelevist asioista ja joku tutkimus tais olla et pariskunnat eroo keskimääräsest lapsen olles noin yhen vuoden vanha.. sen verta iso muutos. Omaa tilannetta viel sen verran et sil taval liitty ero + lapsi että aloin näkee asiat vähä eri kantista ja ne ongelmat joita oli siihin asti sietäny tavallaan kasvo merkitykseltään eikä niit voinu enää sivuuttaa.
Ja kiitos kaikille kannustuksesta :)

Kamala toi Petupapun uni...

Ja ihme touhuu kyl mohohan tappelut kelan kanssa.. siel on ollu taas joku jyyrä päättääs hakemuksest :D Ku laitoin ekan hakemuksen ni riitti kyl miehen edellisen vuoden tulotiedot ja päätöski tuli aika äkkii. Vähänkö hävetti mennä heti seuraaval viikol viemää uutta hakemusta yksinää :D ihan ku ero ois tullu hetken johtopäätöksenä, vaikka kyse oli siitä etten meinannu löytää omaa asuntoo....
Mutta siis nyt ite kans oottelen sitä uutta päätöstä et voisin hakee kuntalisä, josta oon kyllä muut paperit jo vieny ja siellä vasta tympee akka olikin "palvelemassa", en oo oikeesti tainnut eläissäni törmätä yhtä epäystävällisee "asiakaspalvelijaa".. melkein pilas mun iloisen aurinkoisen kevätpäivän :D En kehannu jättää asiakaspalautetta tai sanoo kipakasti takasin jos vaikka ois hukannu mun hakemuksen =P

Hienoo... oottelin täydellisten alkuu ja luulin jo ettei tuu enää, kunnes tajusin että kattelin subia :D

Ja vielä mohomahalle, niin ei kyllä ilmoita mitään, paitsi jos on Ihan täys vaippa pissaa eikä mamma oo muistanu vaihtaa =/ Ja en kyl ymmärrä miten mul on kaiken muun suhteen niin tarkka hajuaisti että, mutta kakkavaippoja EN aina haista! joutuu aina välillä kurkkaamaan tai pyytämään jotain muuta haistamaan... ehkä oon jo niin tottunut, varsinkin kun vaipparoskis on ihan tavan kannellinen roskis eikä mikään hieno hajunpitävä oikea vaipparoskis ja varmaan koko makkari haisee ihan sille itelleen :D :D tervetuloa meille kylään!
Nyt täydelliset...
 
täällä taas niin kypsää päivää että hohhoiemoticon miks hemmetis toi muksu ei tajuu olla kääntymättä koko ajan mahalleen nukkuessaan!!!! grrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!! vaikka täs on (suht)normisti saanu nukkua ny yöt(sen 5 kertaa heräämällä) nii ei meinaa jaksaa, taitaa olla univelat kaatumassa pahemman kerran niskaan... en vaan tiä mitä tekis, must ei oo huudattamaan poikaa.... millonkohan sitä sais taas takasin normaalit yöunet??!emoticon

kuulostipa kivalta Katjuskaisen "loma", teki varmaan hyvää! emoticon me ollaan kans jotain hotellireissuu täs suunniteltu mut hittooks tota muksua kehtaa antaa kenenkään riesaks ku heräilee pitkin yötä...

vaippahommista, ensiks tietty Viirukhanille supervoimia ja tsemppiä! eiks teil ollu kestot käytös? mietin ku nehän tuntuu viel enemmän kosteelta ku tulee pissa niin luulis et kestovaippailijoilla on viel korkeempi toi kosteuden-sietokyky? (olipas hienosti ilmaistu...) toisaalta niitten kans tulee käytettyy niit hoitoliinoja mitkä kai pitää sen pinnan jotenki mukavana vauvan iholle....  Mä en kyl huomaa millon on vaippa täys, ei sitä kakkaakaan aina haista vaik ois kestot päälläemoticon poika protestoi siinä vaiheessa ku esim.aamulla on vaippa pullollaan.

Ciralle viel tost imetyksestä, en tiä ookko kuin joutunu kikkaileen jo mut meil kun välil on ollu tissilakkoilua niin mua helpotti ku jostain luin siitä että ei saa ikinä väkisin vaan pitää "houkutella" vauva uuestaan rinnalle. taitaa olla aika itsestäänselvää mut mua toi jotenki auttoemoticon ja eri asennot ja välillä kävellen yms. Ja onhan se hyvä et ees vähän imettää, vaikka Liekki ei normipäivänä saa muuten maitoa ku tissistä niin silti voi joskus ottaa vaan pari kertaa päivän aikana... niinku Katjuskainenki manaili niin yleensähän vauvat temppuilee sen jälkeen jos on annettu pullolla, meillä menee päinvastoinemoticon jos poika on ollu iskän syötöllä päivän/yön niin sit kun saa tissin suuhun syö ihan mahottoman ahnaasti...

piti viel mohomahan kelajuttuja kommentoida et aika outoa... meillä riitti miehen perus palkkakuitti missä luki jossain kohtaa- tulot vuoden alusta(siis viime vuos) ja tiedot viimisen kuukauden tuloista. kantsii ehkä soittaa sinne...
 
heippa vaan..

kotona jälleen ja ihana kun heti joutuu päivystykseen lähteen jonottaan..jamilla alko viime torstaina lentsu(nenä vuosi solkenaan,yski ja oli kuumetta) ja nyt on jääny hirveen kuulonen yskä..itelläkin kurkkua kaihertaa..

ostin jamille cittarista ensikengät ja löysin kirpparilta käyttämättömät tintti-nahkatossut(ns.kerhotossut)
tänään jos kävis kattomassa jamille arskoja :P on niin älyttömän kirkas toi aurinko,ettei paljon ilman aurinkolaseja viitti jaminkaan kanssa ulkoilla..

Ciralle tsemppiä uuden elämän alotukseen pojan kanssa! :)

kyllä meillä on ainakin niin herkkäpyllynen kaveri,että max 15min voi kakkivaipassa olla ja sit pitää vaihtaa..pissat ei niin haittaa.. :D

 
Kuulostaa hyvälle viirukhan:) Yrittäjä coool;) Muistaakseni aijoit tehdä vaatteita nahkapalasista ja laittaa sit tänne kuvan niistä. Saitko niitä tehtyä?
 
Skallo ärgh.... koita saa jossain välissä itekin levättyä; tiedän paremmin sanottu kun tehty !

Meillä tehdään kolmatta hammasta nyt, ja voi jeesus sitä kuolan määrää ! Koko ajan saa olla vaihtamassa paitaa. Onneksi ei ainakaa vielä oo noussu lämpöä. Viimeksihän meille tuli hampaat kuumeen kanssa ja kiukun ! Nyt ei olla onneksi kiukussakaan emoticon  Pitää koputtaa puuta !
Henniv; paranemisia sinne !

Meillä ei voi olla huomaamatta kun Turo-Eemil kakkan vääntää ! kyllä sen naapuritki kuuleeemoticon Ja kyllä mä kans heti vaihdan kakat pois, joskus ehkä liiankin nopiaa, että kakka onki ollu kesken ja  loput tullu sitte matolle tai heti uuteen vaippaaan emoticon hätähousu kun on ! Ja pissa vaipan vaihdan aina kun herätään unilta. Yleensä pidän se kolme tuntia sääntönä. Sen kauempaa en anna olla, paitti tietty yöllä on sen 13 tuntia yleensä sama vaippa.

Viirukhan Wautsi ! Onnea emoticon


MEillä Turo-Eemil leikkii nyt tuossa mun vieressä mun kaulahuivilla ja aina laittaa sen pään taakse, niinku niskoille. Se tekee sitä kaikille leuille, se laittaas kaikki päänsä taaksa hartioille... Olin varmaan aika epäselvä, mutta kumminkin, on aika huvittavan näkööstä kun leikkii huivi kaulassa muilla leluilla, niin ku isoommakki emoticon
 
Tuli tossa mieleeni kun bookin puolella näin Ronista ja Turo-Eemilistä niin ihanan yhteiskuvan, että olisko ollu halukkuutta järkkäillä uutta miittinkii ennenku nää muksut täyttää vuoden?
Nyt tääl kuitenki viel pyörii jonki verran porukkaa, koht kaikki on jo töis ja toisil niin iso massu ettei varmaan lähe mihkä tapaamisii :) Mehän ei sillon viimeks ees päästy kun tultiin kipeiks
ja harmitti hirveesti.
En viittiny uutta topicii alottaa ku ei oo ollu mitää puhetta kenenkä kaa, mut mitäs mieltä ootte?
 
Cira; me oltaisiin Turo-Eemilin kanssa ainakin mukana ! Mekään kun ei viimeksi päästy ja niin harmitti! Meidän vaan täytyy se hyvissä ajoin tietää, jos se pääkaupunki seudulla on, kun meillä on aika pitkä matka, mutta tultaisiin tottakai !

Turo-Eemilille puhkesi viimeyönä kolmas hammas !emoticon Yöllä herättiin viis kertaa kitinään/itkuun ja aamulla koitin niiin hammas sieltä tuli [: Ei onneksi lämpö noussut, niin kun viimeksi.
 
pitkästä aikaa taas täällä kurkkimassa että mitä mammoille ja taaperoille kuuluu.
emoticon 
harmistus heti kun huomaan että tää saitti ei toimi vieläkään kunnolla. :P

arki viivin kaa sujuu hienosti. ei olla sairasteltu ja viivi kasvaa ja voi hyvin. iloinen likan mötkylä. mötkylä tosiaankin kun kymppikilo mennyt  rikki ihan varmasti kun 7kk neuvolassa oli jo rapiat 9kg. :)
viivi viihtyy ittekseen lattialla leluineen ja sillä ei oo kiire mihkään vaikka konttaileekin perruuttamalla. mutta siis äiteen rauhalliset päivät sen kun vaan jatkuu. saan ihan rauhassa tehä kaikkee kun viivi vaan höpisee ja touhuaa omiaan.. :) hirveesti viivi tykkää kuunnella musiikkia ja on ihan täpinöissään varsinkin jos laitetaan soimaan jotain muuta kuin sen omia rallatuksia.. :))
hampaita viiville on tullut vasta kaksi. eikä kummankaan puhkeeminen aiheuttanut mitään sen ihmeempiä. ei kuumetta eikä kiukuttelua mutta kuolaa kyllä tulee.. koko ajan.. paitaa saa vaihtaa kokoajan.. :)

viivi on nukkunut kohta kuukauden omassa huoneessaan ja mennyt tosi hyvin. viivi nukkuu sellasta 10-12h edelleenkin mutta nyt tullut rytmiin muutosta että simahtaa jo kasin maissa ja herää ennen seiskaa.. ://// onneksi joinakin päivinä nukhataa vasta kympin pintaan ni äitikin saa nukkua vielä sinne ysiin kymppiin.. :))

työasioissa tuli sen verta takapakkia lähinnä viivin hoidon suhteen että taidan oikeesti nýt sitten jäädä ansiosidonnaiselle kotiin viivin kaa. tuntuu niin vaikeelta lähtä kiikuttamaan sitä 40km päivässä erisuuntaan hoitoon ku työpaikat. mutta pitää vielä tapella kunnan kaa josko
omalta kylältä järjestyis hoitopaikka.
me ollaan viivin kaa aika paljon kahestaan kun äijä on töissä ja illat ja viikonloput menee pändihommissa.
mäkin pääsen vihdoinkin huhtikuussa niiden keikalle tampereelle ja päkkärille oon jo pistänyt listaa että mitä siellä on pare mulle olla tarjolla.. :) ;) tekee varmasti tosi hyvää... :) en oo nimittäin baaritellut ku ennen viiviä millon lie...

kauhee kakkujen teko vimma iskenyt.. mistä lie.. ;) onneksi saanut niitä väsätä kun tutut ja sukulaiset niitä tilailee. saa vähän tekemistä ja kun viivi on niin rauhallinen ja kiltti niin mulla ei oo muuta ku aikaa.......... :)
 
tosta tapaamisesta se kuuloistais kyllä kivalta. :)
 
piti tulla kertomaan: justiin kun jokapuolella hehkutin JEE HAMMAS TULLUT JA ILMAN KUUMETTA TÄLLÄ KERTAA niin paskat ! Nyt Turo-Eemilillä lämpöä ja nenä vuotaa koko ajan emoticon inhottavaa !
 
jenni90,  äitini kertoi, että aina kun minulle oli ollut hammas tulossan niin oli nenä vuotanut ja vuoto loppunut heti, kun hammas oli puhjennut. Ihan  jänniä jutskia:) 
8 hammasta jo meillä ja äiti kärsii....käsivarsissa ihania pienten hampaiden tekemiä mustelmia....kiukkua ja syömättömyyttä  hampaat aiheuttanut meillä.
 
AinoL. joo mä oon kans joltain muultakin kuullu, että nenä voi vuotaa kun hampaita tulee. Ehkei ole tuo ylähammas vielä kunnolla puhjennut; ja jos en väärin kattonut pojan suuta, niin tekee neljättäkin hammasta.. Teillä jo monta hammasta ! emoticon Panadolia annoin nyt yöksi; josko saisi nukuttua yönsä [:
 
IHANAA!!! Te ratkasitte mun ongelman <3 <3 <3 Oon nyt eilisest asti miettiny et mikä on, johtuuko hampaist, onks tulos kipeeks vai eroahistusta vai kaikkee sekasin ja aattelin jo et huomen soitan ajan lääkärii. Yleensä on jotenki paljo varmempi olo ollu kaikest vauvaa liittyväst, ja aika mututuntumal menny, mut nyt jotenki en pystyny keskittyy (ja rauhottuu :D) miettimää vaa sekos ajatukset.
Kaks yötä nukuttu meil tosi huonosti (heh, just ku pääsin sanomast skallolle et ollu suht helppo vauva, piti tietty muistuttaa...), poitsu heränny niin monta kertaa ettei mitää havaintoo kerroista. Kertoo varmaa jotai jos herätysten mukaa oon molempiin öin olettanu kellon olevan neljä/viis, kattonu kelloo (ties monennen herätyksen jälkee) ja se näyttää yhtä =S Ja kitinäitkua riittää...
Mutta nyt siis kerroitte että nenän vuotaminen voi johtua hampaista :) Muuten epäilin jo flunssaa, tosin outoa oli että oireet taukos kaverilla vierailun ajaks :D Mut kyl nyt täytyy olla hampaist kyse, sen verta vamppyyrimaist on ollu käytöskii :P Ja toimii ainaki joku ajatus, pari päivää oon tyrkyttäny puruleluu muitte lelujen tilalle ja huomista varten oottaa jääkaapis :)

No, huominen näyttää, toivottavast ei tarvi lääkäriin lähtä.
 
Jahas,vastauskenttä on muuttunut O.o..

Cira: Kiinnostusta olis tapaamiselle :) Pitää vaan tietää kanssa hyvissä ajoin,että voi ruveta reissua etelään päin suunnittelemaan,kun siellä sitä kaiketi tavattaisiin :D

Jenni: Apuva,sinähän oot jo puolessa välissä uuden pienen raskaudessa..nopeasti menee aika,eikö vain?

meillä kanssa hampaiden tulo on nyt aiheuttanu nuhaa yms..
Käytin tosiaan Jamia tiistaina lääkärissä ja korvatulehduksenhan se lääkäri sieltä löysi..plääh!! mitään oireita ei kyllä ollut muuta kuin hirmuinen yskä,että ihan kyllä yllätyin tosta tulehduksesta..ja kaks viikkoo sitten kaikki oli puhtaita kun viimeksi käytiin..viikon lääkekuuri..

Ompas muuten kätevä toi uus Nan tölkki kun siinä on toi kierrekorkki..siitä entisestä aina läisky täydempänä puolet pöydälle.





 
Koska meijä vaaveista kasvo noin isoja =,)
Ihana kuva, Jami väriläikkänä keskellä <3 Oliks innoissaa kengist?

No täähän on nyt sit hyvä, kaikki ois suuntaamas pk seudulle mut kukaan sieltä ei oo osottanu mielenkiintoo tapaamisee :D
Tulee kyl varmast muutenki minitapaaminen ku viimeks kuitenki tääl pyöri enemmän ihmisii ja silti oli aika hankala sovittaa yhtee menoi sun muuta ja sehä siirty vissii paril kuukaudel.. Mut ois kuitenki kiva jonniilain miittinki järjestää ku sen puoltoist vuotta tääl sivuil pyöriny ja vaihtanu kuulumisii :)
 
On kyllä hyvä kuva Jamista ^^ niin hyvä ilme :)

joo täällä kans iloittu noista uusista Nan-tölkeistä. vaikka onnistun noistakin lorauttaan välillä pöyälle maitoa kun oon niin häsääjä :D ..ne vanhat oli kyllä niin puosta :S

huh, meillä on kyllä tuo pikkumies sellanen hulivili adhd, että iskä ja äiti väsyy pelkästää ku kattoo ku toinen ryömiikonttiikämpiikäveleeistuu ryömiikonttiikämpiikäveleeistuu :D nukkuu 2,5 tunnin päikkärit aamupäivällä ja loppupäivän häkkäröi ja on tietysti vähän väliä pahanteos. :D 

tänään jouduttii laittaa olkkarin ja koiran huoneen väliin sellaset rahit että Kimi ei pääse Halia kiusaan jatkuvasti. Hali raukka kun on joutunut nukkua monta päivää toinen silmä auki kun joutuu koko ajan raukka pelätä että milloin se pikkuriiviö tulee kauhealla tohinalla ja huudolla varastaan Halskun luun :D

täällä kans ollut pitkään tuota hammaskiukuttelua (ja lääkäri sano tammikuun alus et viikon sisään tulee hammas, joopajoo!) ja nyt oikeasti pilkistää jo tuleva kolmas hammas, mutta vielä on ihan ohkasesti ientä siinä päällä..ja taitaa pukata aika pian siihen viereen kans hampaan kun oli aikas turvoksissa ien siitäkin mutta ei vielä hammasta kurkistanu siitä kohtii. annettiin sit suosiolla illalla panadolia että saa yön nukuttua kun ilta meni aika kiukutteluks ja tuttikin otti kipeää suussa...raukka riepu...

kauhee leipomisvimma iskeny mulle kun alan pikkuhiljaa suunnitella et mitä tarjoisin valmistujaisis..tänään kokeilin tehä lohivoileipäkakun (huomenna pääsee maistaan) aiemmin en oo kalavoileipäkakkuja tehny... ja ens viikolla teen täytekakun johon koitan tehä kuorrutteen sokerimassasta ja jotain kivoja juttuja koristeeks värillisestä marsipaanista ja täytteeks jotain uutta kivaa vanhan tutun mansikkahillo-banaanisiivu-täytteen tilalle...jännä nähä miten käy kun en oo kyllä mikään hirmu hyvä leipuri ikinä ollut...

vitsit, ihanaa on kyllä ollu kun huomaa oikeesti et kevät tulee :) päivällä aurinko lämmittää jo kivasti ja ollu kyllä tosi upeita ilmoja muutenkin... kevätkevätkevät :)))) 

mutta jeps, illan jatkot! tää lähtee sohvalle vahtaan housea :)
 
Niinpä, joka päivä tuntuu niin keväältä et tulee pelkästään siitä hyvä mieli :)

Sellasta tulin nyt viel kirjottaan, kun kerrankin muistin muullon kun vaipanvaihdon yhteydes, että onks kellää muul tullu sellasii hienon sokerin näkösii kiteitä up&go vaipoista vauvan peppuu??? Vaan ja ainoostaan liberon up&go vaippoi vaihtaas pois pojal on sellasii ihme kiteitä, ja yritin googlettaa mitä vois olla, mut en ilmeisest osannu oikein asiaani ilmaista ja keksii hyvii hakusanoi... luovutin ja tulin kyselee teiltä.
 
se on sitä vaipan "imupumpulia". menee sellaseks kiteeks kun siihen tulee pissaa...siellä saattaa olla joku pieni repeämä vaipas jos sitä jää lapsen peppuun.
 
Me oltais kyllä kiinnostuneita tulee tapaamiseen jos sellainen pk-seudulla järkätään, kauemmas ei varmaan pystytä lähtee.. Mulla tosin alkaa keskiviikkona työt joten se vähän rajottaa meidän liikkumisia. Ei tarvii alkaa sumplimaan tapaamista mun työvuorojen kanssa mutta jos sattuu sopivasti niin sitten tullaan emoticon

Minäkin käytin tota tyttöä tossa toissapäivänä lääkärissä kun oli viime viikolla kuumeessa ja taas uudestaan nousi tällä viikolla, aattelin käydä tarkistuttaa ettei oo mitään tulehdusta mutta kaikki oli ihan kunnossa. Tukkoinen ja räkäinenhän tuo on mutta toivotaan että kohta alkais helpottaa..

Tänään olis viimeinen pakkauspäivä ja huomenna ysin aikaan alkais muuttohulinat. Muksut lähtee tuossa päivällä hoitoon ja mä varmaan pakkaan koko yön viimesiä romuja.. emoticon
 
Viirukhanille jaksamisia!
Meillä hampaat aiheutti vähän normaalia enemmän kuolaamista ja syömättömyyttä. Kaks viikkoa sitä syömättömyyttä kesti. Mikään muu ei kelvannut kuin tissi ja sekin mielellään yöllä... Välillä sai menemään muutaman lusikallisen jotain. Heti kun hammas oli puhjennut jätkä söi taas kunnolla ja kovalla ruokahalulla.
 
Takaisin
Top