Vauvat 6kk ->

Heipä hei, piiiiitkästä aikaa. miten muka on koko ajan niin kiire? ei voi tajuta :) oon kuitenki käyny aina sillon tällön lukemassa täällä juttui, et en ihan tipaha kärryltä :)

Voi hitto vie kun välissä meni jo muutama kuukausi hyvin yöt, mutta nyt kun opittu ite istumaan ja nousemaan kontille ( siis pinniksessä noustaan ainoastaan:) niin sitten niitä pitää harjoitella yöt. parin tunnin välein herää aina ja sit alkaa harjoittelu. ensin hihkuu mielissään, mutta kun kukaan ei ala leikkiin mukaan tulee itku ja hätä. onneksi suht helposti nukahtaa takaisin mut on siinä kuitenkin oma hommansa. innolla oottelen että nukkuu taas yöt läppeensä :)

Meillä mennään ryömimällä jo kovaa vaihtia ja koko ajan ollaan siellä missä ei saisi olla :) muutamia sanojakin Santeri jo sanoo mutta muutei taida mitään merkkitä kuin äiti ja mamma (=maito).

Kunnalta ottivat yhteyttä, olivat jostain kuulleet että suunnittelen perhepäivähoitajaksi alkamista ja kysyivät alkaisinko heti, iik. määhän olin suunnitellu että olisin vuojen ansiosidonnaisella ja sitten vasta alkaisin opiskella työn ohella sitä. voi iik. pakko se varmaan silti on jo alottaa kun nyt ettivät kerta hoitajaa tälle asuinalueelle. mut sanoin kyllä että mielellään olisin ees ens syksyyn vielä kaksin kotona santerin kanssa. saas nähä meneekö pyyntö läpi vai ei.

jaasjaas,mitähän vielä. tulevana torstaina ois neuvola, sitä ootan innolla. saas nähä mitä lukemia nyt näyttää. Taitaa mennä jo 13kg rikki :P

ainiin ja meillä ollaan edelleenkin sihtikurkkuja :/ pikkunenkin paukku ruuassa, niin samointein kaikki ulos. saas nähä mitä neukku tuumaa nyt siitä :(

myöhäiset ystispäivän toivotukset <3<3<3

Ainiin ja Jenni90, meillä Santeri lähti liikkumaan tasan 7kk. sitä ennen ei minkäänlaista yritystä,kuin istumista vain. siis ei mitään yritystä ja sit yks kaks yhtenä aamuna lähti ryömimään. samanpäivän aikana oppi myös ite istumaan ja lähtemään siitä istuma-asennosta. kaikki kolme juttua samanpäivän aikana.

nii ja vielä eroahistuksesta. meillä se on ihan mahotonta. yhtään hetkeäkään ei viihdy yksin. ja heti hirveät itkupotkuraivarit jos jää yksin. ensin se oli vaan minuun perään mutta nyt kun mies ollu muutaman viikon kotona niin jakutunut tasapuolisesti molempiin. saas nähä miten käy kun mies lähtee takas töihin ens viikolle.

Lupaan olla taas aktiivisempi täällä :) moi.

ainiin ja milla_ meille neukku sano et maitoo pitäs mennä tän ikäselle vielä vähint. 6dl vuorokaudessa. jos jää alle, silloin saa "liikaa" ruokaa.
 
Heippahei!

Onnea Petupapulle työpaikasta! Mä hain Vantaan kaupungin alaisuuteen, mutta osaksi Pelastuslaitoksen hommiin Valmiussuunnittelijan virkaa -kattoo tuleeko kutsua haastatteluun..

Onpahan taas ollu ohjelmaa! Oon täällä käyny lukemas, mut en oo jaksanu keskittyä kirjottamiseen.. Ja eipä sitä ny nii tiheeseen enää ookkaa mitää asiaa, kun arki menee omalla painollaan, millon missäkin ja kenenkin kanssa kahvitellen :)

Viime to-la oltiin Pohjanmaalla mun mummilassa, äitini seuraksi lähdettiin Ronin kanssa tukemaan mummia surussa ja viemään elämäniloa yhden vipeltäjän muodossa. Tuli tosi hyvä mieli, kun huomasi että mummini ihan aidosti nauroi ja nautti Ronin iloisuudesta! Perjantaina ajelin pojun kanssa Jenni90:n ja T-E:n seuraksi päiväkahville, kivaa oli nähdä! Automatkat Ronin kanssa meni kuin unelmaa, torstaina nukkui Keravalta Jalasjärvelle asti, josta olikin pysähdyksen jälkeen enää puolen tunnin matka Kurikkaan ja lauantaina paluumatkalla nukkuikin koko matkan 3h 45min! :)

Henniv ja Jami kävi täällä tänään, kun etelässä ovat lomalla! Niin oli kiva päivä ja poijjaat vipels kovaa vauhtia! :)

Torstaina ois tarkoitus mennä Gibsonin ja Netan kanssa Vauvakinoon katsomaan Burleski! Oikeen Vau:laisten treffiviikko ollu mulla :D

Ensikengistä täällä puhuttiin, meillä on Ronille PAX-merkkiset Ensikengät, toki kokoa 18, eli pienet jo kohta, mutta ne on kovapohjaiset, nilkkojakin tukevat kun vähän vartta. Ihan Ensikenkä -nimellä kaupasta, hintaakin oli 23€ eli ei mitkään pilipalit.. Kesäks on kans Adidaksen tarratennarit (epsanjan tuliaiset), niissäkin tukevat pohjat kävelyyn -ennenkaikkea ovat pirun söpöt ja H&M:ltä tilasin yhdet tennarit. Ainot ja Reinot on suloiset kyllä, mutta emmä niitä ensikengiksi hankkis.. On juu kova pohja niissäkin, mutta nilkkoja eivät tue ja muutenkaan niitä ei saa tukevasti sidottua jalkaan kun on tossumaiset.. :)

Mites LauraElina:n Jeminalla sujuu omin sormin ruokailu? Meilläkin syödään lähes päivittäin jotain omin sormin välipalalla, mutta ihan ruokaruokaa ei olla kokeiltu -mun hermot ja kärsivällisyys ei riitä siihen hitaaseen tahtiin ja sotkun määrään :DD Oon ihan neuroottisesti pyyhkimäs heti vaatteita, käsiä ja naamaa jos sosetta leviää "luvattoman" laajalle :D ..pitäs vähä höllätä sen suhteen..

Eroahdistusta on ehkä lievää, välillä pitäis vaan myllää pojun kans lattialla kun ei yksin haluais olla, mut välillä edes muistakaan äidin olemassaoloa! Riippuu toki vireystasostakin!

Ensiaskeleita tukea vasten, voi meidän vauvaa.. Koiraa katsoi yks päivä kun touhus vieres ja kun sanoin että "Koira on iha hölmö", hetken tuumaili ja sanoi sitten "Koikoi".. :) Niin ja arvaatteko mitä tajusin yks päivä?? Roni ei täytä tässä kuussa ollenkaan 8kk.. Syntynyt 29. pv ja tässä kuussa kun on vaan 28 päivää, niin toinen jää 7kuiseksi ;D

No mutta näin taas täällä.. Elämä rullaa.. Mukavaa viikon jatkoa! :)
 
Hehheh:D Meidän neiti on onneks syntyny 28. päivä, ni saa viettää "synttäreitään" tässäkin kuussa:) Meidän neiti täyttääkin sitten jo 9 kk. Huh.

Tällä hetkellä meillä kontataan jo ihan hirveetä vauhtia, ja seisomaan noustaan ihan kaikkea vasten. Ja kävellään sellasta karhunkävelyä, vai mitä se nyt sitten onkaan, kun on jalat ja kämmenet maassa ja polvet irti maasta.

Tykkään kyllä nyt kun neiti viihtyy paljon lattialla touhuumassa, ja muutenkin pystyy ite liikkumaan huoneesta toiseen, säästyy selkäparka. Mulla oli välillä alaselkä tosi kipeenä, mut nyt se on ollu parempi.

No joo... taaskaan ei ajatus kulje. Täytyy kai painella nukkumaan.
 
Joo meillä kans reinot, T-E sai ne ristiäislahjaksi; mutta en mäkään niitä ensimmäisiksi kengiksi laittaasi; juurikin sen takia,kun ne on niin lörpöt :D

Viirukhan; Eti tiedä miten tuo kuulostikin ihanalta! Siis tuo liikkumattomuus.... Meillä Turo-Eemil osaa mennä istumasta mahalleen ja/tai selälleen; mutta siinä se. Mutta meilläkin ollaan kielellisesti sitten lahjakkaampia [:

Katjuskainen nonni, onnittelut [: Meilläkin nyt nykyään on onneksi yöt parempia ! Viime yö oli aikamoinen, herättiin taas 4 vai 5 kertaa. T-E halus vaan että meen siihen viereen, annan tutin ja nukahti... tuota eroahdistusta.... kaikki sen pikkiin :D no kai, mutta niin mä oon jostain lukenu, että saattaa öisinkin vaan ruveta itkemään ja rauhottuu kun äiti menee ääreen ja meillä juuri näin !
 
28 täälläkin synnytty, ei jää kk-päivä välistä. Miettikääs niitä ketkä on syntyny karkausvuonna 29.2! Niillähän on 4 vuoden välein vaan synttäritki! :D
 
JEE JEE, meillä nukuttiin koko yö 21.30-7.30. Parasta tais olla se, etten heränny ite kertaakaan.emoticon

Liikkumisesta. Meillä ei vieläkään mitään liikettä havaittavissa (paitsi ne vahinko liukumiset taaksepäin). Istua tönöttää paikallaan tai pyörii napansa ympäri lattialla. Kovasti kuitenkin harjoitellaan jotakin konttauksen tai karhukävelyn kaltaista. Nousee käsinojaan ja siitä punnerrusasentoon, siis koko kroppa suorana ja vaan varpaat lattiassa. Välillä oon koittanu auttaa konttausasentoon, mut pistää kovin hanttiin ja vääntää ittensä suoraksi. Siinä sitten murisee, kun ei pääse liikkumaan. Hassu lapsi emoticon .

Mohomaha ainakin mainitsi siitä "kielen päälle astumisesta". Meillä ei liikuta minnekään, muttei kyllä puhutakaan. Pölinää tulee kyllä, muttei siitä kyllä mitään sanoja erota. Tättättää ättät töttö, niin saahan noista mielikuvitusta käyttämällä vaikka mitä, vaikka tättä (=täti), äiti ja tyttö. Ja se kun ne tulee useesti tollasessa pötkössa sillon kun poika puuhaa omiaan, niin en nyt puheeksi vielä sanoisi emoticon . Taitaa tuo meitin poitsu vaan kehittyä vähän hitaammin kuin muut. Kaikki ajallaan, eihän tuo olekaan kuin vasta 8 kuukautta vanha, kyllä se vielä ehtii.

Käytiin tänään ostamassa Ronille aurinkolasit. Hienosti antoi arskojen olla päässä. Ei tarvinnut edes laittaa sitä remmiä sieltä pään takaa. Oli aikas komia poika Julbot päässä emoticon


 
milla_ Ei oo meillä vielä hävinnyt näpyt mihinkään, mutta Iidalla kuivuu iho tosi herkästi joten varmaan siitä vaan johtuu. Oon sitä rasvaillu mutta ei oo vielä näpyt hävinny..

Mitähän mun nyt piti kirjottaa, ei meinaa millään raksuttaa.. emoticon

Ollaan oltu vähän räkäisiä ja yöt menny vähän levottomasti, neiti on heränny parhaimmillaan jo 5 aikaan kun on nenä ollut tukossa eikä oo saanut unta. Tänään mies oli reilu kun otti tytön ja antoi mun nukkua 7 asti :)
Toivotaan että kun tää pöpö on selätetty niin  päästäisiin takasin normirytmiin..

Nyt mulla lyö pää kyllä niin tyhjää että taidan luovuttaa ihan suosiolla emoticon
emoticon 
 
heip arvon naiset.
lueskelen kyllä,saamattomuuden piikkiin kirjoittaminen ja osaksi syy,ettei meill ole tapahtunut juurikaan mitään erikoista.

petupapulle viell kerran onnea työpaikasta.

mohomalla tulee olemaan kyl nätti häämekko,ja teema kuulostaa kyll kivalle.minttu:)

jenni90 taisi tuskailla liikkumisen suhteen,meillä ei kans liikuta,no napansa ympäri joo,mut siihen se sitte jäänki.
ja sit ku eteenpäin koettaa mennä kaatuu takasi selälleen.noh,eiköhän ne meil tuolla ft noita taitoja edelleen treenailla.

meillä hereillään edelleen öisin 1-2krt. milloinkohan sitä oppii nukkumaan ilman herätyksiä.. tosin vois kokeilla alkaa treenailemaan noit et ei antas maitoo.mut sit se et vaarana esikko herää...

kirppu kans välil juttelee joitain ihan melkein selviä sanoja..mutta niitä kuulostellessa.maiskuttelu tullu nyt takasi.eroahdistuksesta kans taisi olla jossain vaiheessa puhetta,meil jonkun verran on sitä kans.mut ei kumminkaa niin tajuttoman paljoa.

meil myös viirukhan kirppu on huono syömää aamuisin,olen sitte antanu maitoo ja pikkase puuroo,tai leipää.mitä suostunu syömään.ja sitten 11-12 aikaa syödään myöskin hieman paremmin.

täällä kans on flunssa rullaa.ensin oli esikko,sitten minä. nythän tuo miekkonenkin hieman valitellu.ja toki nyt kirppu yskii ja hieman räkäinen.mä niin liputan nenäfriidan puolesta:)

ja siell on kaamee pakkanen. mutta viikonloppu vaihetta aletaankin elämään. päivän jatkoja!

 
Hahaa, meilläkin vihdoin tulee alhaalle kaksi hammasta:) Toissapäivänä tunsin kun sormilla kokeilin, että jotain terävää sieltä on tulossa, ja toissa yö olikin sitten itkua. Eilen jo sitten näkyikin hiukan pikkusahalaidat sieltä ikenen läpi, tulee molemmat etuhampaat samaan aikaan. Annoin illalla supon, ja yö meni tosi hyvin (kunhan neiti malttoi mennä nukkumaan joskus kymmenen jälkeen...). Kertaalleen heräsi syömään joskus puol neljän jälkeen aamulla, ja siitä nukkui vielä yhdeksään asti. Eilen päivällä veti myös ennätykselliset 3,5 tunnin unet muskarin ja vauvakahvilareissun päätteeksi, taisi verottaa edellisen yön itkeskely. Äippä kerkesi kahvitella vähän mammojen kanssa, käydä kaupassa, kävellä 3 km kotiin ja tehdä pienen pissalenkin koiran kanssa, syödä, järjestellä tavaroita paikoilleen ja imuroida koko talon, ennen kun neiti heräsi:D

No, taidan tänäänkin antaa supon varoiksi, että saa kaikki nukuttua yöllä. Ei oo kivaa valvoskella itkevän vauvan kanssa:/

Hampaista huolimatta neiti teki eilen myös ruokaan liittyvän ennätyksen vauvakahvilassa, kun vetäisi elämänsä eka kertaa kokonaisen ison purkillisen ruokaa, perunamuusia ja lohta, eli 200 grammaa. Siihen vielä maidot päälle. Normaaliannos neidillä kun on maksimissaan 100 grammaa, tai yksi pieni purkillinen. Mutta muutenkin syö kyllä paremmin, kun ollaan jossain muualla kun kotona. Kotona on välillä sellaista taistelua että huhhuijaa.

Meillä menee ihan hyvin isotkin palaset ruoassa, ei oo kertaakaan oksennettu, vaikka joskus onkin vähän kakonut. Jossain vaiheessa myös syljeskeli pois kokonaisia herneitä tai isoja perunan paloja, mut esim. pasta menee hyvin isompinakin paloina, kun on niin pehmeetä. Neiti osaa tosi hyvin syödä myös esim. leipää paloina.

Meillä on nyt menossa se vaihe, että neiti nousee seisomaan koko ajan ihan tosta noin vaan ja ihan mitä vasten tahansa. Välillä sellasia sydämentykytyksiä saanu, kun on ite jossain toisessa päässä taloa ja näkee kun neiti seistä tönöttää toisessa päässä jonku olemattoman tuen varassa. Aika vähän on kuitenkaan itteään kolhinu ja osaa suhteellisen hyvin tulla alas itsekin. Konttausvauhti on hirmunen, kuuluu vaan läps läps läps ku neiti lähestyy:D

Ja mun perään tuo on aika tavalla. Iskäkin kelpaa vaihdellen, mutta tietyssä väsymystilassa melkein vaan äiti on pop. Mutta yleensä menee ihan hyvin, jos en itse ole lähimaillakaan, kun neiti ei ikään kuin muista kaivata mun luo. Mutta kun olen kotona, ja iskä yrittää leikkiä neidin kanssa, niin tuopa lähtee vaan konttaamaan sinne missä minä olen...

Jännä nähdä, miten la-su yö menee, kun neiti menee vanhemmilleni eka kertaa yökylään. Oikeastaan on siellä jo melkein koko lauantain, ja vasta sunnuntaina päivällä on tarkoitus hakea sieltä pois.

Mutta semmoisia. Taidanpa mennä vähän tiskaamaan ja sen sellaista, kun neiti vetää unta palloon ulkona. Minkähänlaiset päikkärit nyt on kyseessä... on nyt pakkasilla nukkunut taas sellaisia megaunia toisinaan että huhhuh.
 
Meillä ollaan nyt myös alettu nousee seisoon tukea vasten ahkerammin ja nyt kaikki tuki kelpaa. Alkuun nousi vain sohvaa tai minua vasten mutta nyt kelpaa kaikki mistä vaan kiinni saa. Mutta nyt myös oppinut nätisti itse tulemaan alas joten ei niin herkästi enää kupsahda kumoon, jalat vahvistunut myös paljon kun alkuun ne oli kun ylikypsät spagetit emoticon

Ja tässä yhtenä iltana oli jotenkin onnistunut kiipeämään pahvilaatikon päälle, meillä kun noita laatikoita on joka nurkka täynnä muuton takia, ja keikkui siinä reunalla niin sydärin meinasin saada :/ Muutenkin tuo on koko ajan kiipeämässä joka paikkaan, heti alkaa jalka nousta jos on joku hyvä rako mihin sen saisi työnnettyä, mikä lie Tarzan tuostakin vielä tulee..

Meillä meni alussa kaikki kököt ruuassa alas ilman mitään ongelmia mutta nyt kun on ollut nuhainen niin eipä enää menekkään. Varmaan limaa kurkussa sen verta tai jotain.. Nyt saa olla tosi tarkkana niiden kökköjen kanssa tai muuten tulee ruuat ylös. Muuten tuo vetää kyllä tosi isoja määriä ruokaa, meidän possu emoticon

Pitää kohta lähteä viemään esikoista päiväkotiin, viimeinen päivä olisi hänellä tänään. Sitten jää kotiin isin ja siskon kanssa kunnes sitten taas syksyllä jatketaan uudessa päikkärissä. Mua niin jotenkin surettaa kun pojalla on siellä pari aika hyvää kaveria ja aina niin innoissaan on menossa heidän kanssaan leikkimään ja nyt sitten ei enää näekkään heitä tämän päivän jälkeen emoticon  En ole pahemmin tutustunut näiden poikien vanhempiin joten tuskin tulee mitään treffejä enää myöhemmin järkättyä pojille.. Yritän lohduttautua sillä että on vielä pieni eikä isompana enää näitä kamuja muista ja uusia tulee ihan varmasti mutta silti vähän surettaa :/
 
Meillä kans meni kökkömössöt alas ilman minkäänlaisia ongelmia mut samaten tän flunssan myötä on ruvennu tökkiin... kai se kurkku on sen verran kipee et kököt raapii tms... pihalle ei kuitenkaan oo tullu jos on alas asti menny... paitsi välillä kun on alkanu yskiin kovaa ni sit on tullu pöö. 

huh, täällä kyllä mamma säikähti tänä aamuna... kimi itkeskeli koko yön ja sit aamulla kun vein sen potalle ni pissan joukos oli verta ja sitä hetken pissaamisen jälkeen tiputteli vielä kikun päästä... ja koitin kattella et näkyyks haavoja tms mut en nähny ni eipä muutaku lääkäriin sit... mutta onneks oli sit vaan pikkusesta haavasta kyse joka oli ihanihan virtsaputken suun vieres... pelkäsin jo että niin paha pissatulehdus tms... mutta tulipa sit samalla tarkistettua keuhkot ja korvat kun poika kummiski ollu jo reilun viikon tuos flunssas... et jotain hyvääkin ni ei tarvii sit niitä ainakaa murehtia kun kunnos oli :)

niin ja tosiaan, meillä on alotettu siis pottailut. muutama päivä sit päätin vaan kokeilla poikaa potalle ja niinhän se samontein lykkäs kakat pottaan :) eikä olla yhtään turhaa reissua sen jälkeen potalle tehty, vaan aina on tullut saalista... ei toki vielä kuivaksi ruveta poikaa opettaan mutta kun toinen kerta tykkää käyä potalla ni miksipäs en sinne veisi. ja eipä täs ny muutamaan päivään oo tainnu mennä  ku 4 vaippaa/pvä kun ennen pottailua meni 10 tai enemmän...tuo meiän kaveri kun on sellanen et pienikin pissanliru vaipas ärsyttää ni vaippoja on saanu olla koko aika vaihtaas. ja on se niin ihana kun istuu potalla ja kattelee aku ankka-postikortteja samalla :D

mutta nyt kutsu pinniksestä käy... moi!
 
Eläydyin niin toho Mimsin kertomuksee et meinas tippa tulla linssii ku kaikki oli onneksi hyvin :)

Minuu harmittaa hirveesti kun taitaa toi imetys jäädä :( Aikasemminhan jo kirjottelin kun ei oo meinannu sujua, ja luulin jo että alko sujumaan paremmin, mutta tänään poika ei ole huolinut tissiä ollenkaan :( Maitopullon perään on vaan... Eli tavallaan oma moka kun silloin aloin tarjoamaan myös pulloa kun pelkäsin ettei saa tarpeeksi maitoa -> aina vaan maito väheni ja väheni. Toivon nyt vielä että ei loppuisi kokonaan ja poika suostuisi syömään, mutta eihän sille sitten mitään voi jos ei onnistu. Siihen vuoteen asti olisin halunnut imettää...

Ilmeisesti vaan vaikutti kun oli aikas suuri stressi vielä tän viikon alkuun asti, sillä myös menkat on jääneet väliin. Tai sitten on joku tuulimunaraskaus, muuten sen ei pitäisi kyllä olla mitenkään mahdollista.
Nyt on kyllä PAAALJON iloisempi ja rauhallisempi olo kun päästiin pojan kanssa viimein omaan kotiin <3
Etukäteen ajattelin että tulen olemaan varmasti aika väsynyt kun Täysin yksin hoitaa pojan ja kodin ja kaiken, mutta kävikin päin vastoin! Väsyttää vähemmän :D ...kun ei tarvitse stressata tilannetta, eikä ahdistua miehen takia... Tästä se elämä alkaa :)

 
Ciralle onnea uuteen kotiin emoticon  nostan kyllä hattua niille jotka osaa ja jaksaa hoitaa kaiken itte, ittellä tuntuu välillä että ei meinaa millään voimat riittää jos menee vaikka pari viikkoa niin et mies on sellasessa vuorossa et sitä ei oikeen viikol nää..mites sit jos haluaisin toisen muksun... no, mulla painaa yhä vaan noi yövalvomiset. Plus et oon huono kotiäiti, pakkaan ittelle kaikkee ekstrahommaa ja prokkista mitkä sit stressaa kaiken päälleemoticon 

Tuntu pitkäst aikaa tänään ihan inhimilliseltä olo kun nukuin vierashuonees yön ja mies katto Liekkiä. Sen verran kroppa on ehdollistunu jatkuviin heräilyihin että ei sitä osannu ihan heräilemättä nukkua mutta vissi ero siinä havahtuuko vähän ja jatkaa unia vai joutuuko kääntään vauvan/laittaa tutin/syöttämään...

Tosta ruokailusta, tääl menee kans aika kökkäreet, eilen kokeilin mustikoita iltapuuroon ja hyvin män alas! Poika on nykysin meän pikku bulldoggi, aina jaloissa pyörimässä ja kun syön(yleensä olkkarin lattialla) niin tulee siihen kerjäämään emoticon annan aina jotain lautaselta ja tyyppi ryömii ympäriinsä hirmu tyytyväisenä suupalaansa imeskellen x) vaikeuksia on sen kans kuinka onnistun antaan 5 kiinteetä päivässä, aina menee jotenki ulosmenot tai päikkärit sekottaan aikataulua...plus et Liekki puklailee jos koitan lisätä ruokamääriä... mutta täytyy sanoo et muuten on jotenki ihanaa ikävaihetta, jotenki elämä rullaa aika varmalla meiningillä ja pojan kans oleminen on enimmäkseen vaan tosi hauskaaemoticon
 
Kiitos skallo :) Viimeinkin tosiaan olen Kotonani vois sanoo. emoticon Turvalliin, rauhalliin ja lämmin koti,siitä oonki jo jonki aikaa haaveillu.
Ja tosiaa lapset on niin erilaisii jo temperamenteiltaa, niin vaikuttaa tosi paljon sit siihin äidinkin jaksamiseen, meijä poitsu on aina ollu sil taval helppo ja nukkunu suht hyvin aina (vaikka nyt tietty välil poikkeuksiiki).
Tosin mietin kyl sitäkii etukätee, ku muistelin kuinka väsyny olin ekat 5kk ku mies ei osallistunu lainkaa lapsen hoitoo, et tuunko olee yhtä väsyny nyt, mut sillon oli kuitenkin yöheräilyt parin tunnin välein niin vaikutti aika suuresti. (lisähuomautus miehee liittyen, ni 7kk eteepäin alko sit osallistuu niinku pitää lapsen hoitoo, mut tais johtuu siitä et ilmotin lähteväni --ja ei saa nyt käsittää väärin, ero ei todellakaa liittyny tuoho asiaa).

Bulldog :D Ihana kuvaus...

Ja jee, ainakin nukkumaan laittaessa suostui viimein imetettäväksi, kun en lämmittänyt vellipulloa valmiiksi :D Se on aina kun poika vaan huomaa pullon jossain niin mielenkiinto kääntyy kaikki siihin. Toivottavasti huomenna menisi paremmin.

Mein poika on nyt muutaman päivän harrastanu kiljumista emoticon Mamman korvaparat... Kiljuu omaksi huvikseen ja silloin jos haluaa äidin huomion... ja kuuluu varmaan alimpaan kerrokseen asti =/ Kuitenkaan ei nyt mikään uusi taito kyseessä ;D
 
Meidän neiti oli viime yön eka kertaa mummolassa hoidossa, erossa musta vähän päälle vuorokauden. Ja ihan hyvin oli menny, hiukan oli ollut alakulosempi kun normaalisti, ei niin paljon hymyillyt tai naureskellut. Mutta yön nukkui (mummin kainalossa...) yhdellä syötöllä noin 22 - 8:30. Mutta taisi tuo olla iloinen kun viimein ilmestyttiin paikalle miehen kanssa:) Ja väsynyt yökyläilystä, nukkui 2,5 tunnin päikkärit kun lähdettiin kotiin, ja nytkin meni yhdeksältä jo nukkumaan.

Oli kyllä kiva päästä miehen kanssa kaksin vähän viihteelle, oli tosi kivat häät, hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa ja hyvä bändi, pääsi ihan kunnolla tanssimaan ja nollaamaan:) Ja yöllä ajettiin kotiin ja saatiin olla kotona ihan kaksin, ilman neitiä ja koiraa, niin olihan tuo ihan luksusta <3 Teki ihan hyvää, kun meillä on ollut aika vaikeeta tässä viime aikoina. Tosin kyllä tääkin mamma heräili monta kertaa, mutta niinkuin joku sanoikin, niin on se ihan eri herätä ja kääntää kylkeä, kun herätä ja alkaa siinä syöttelemään tai tuttia laittamaan tai muuta puuhaamaan.

Tosta imetyksestä vaan... meillä neiti ei meinannu millään huolia tissiä tänään, kun oli pullon varassa ton vuorokauden. Rupes vaan sormilla räpläämään, tai sit otti ikenien väliin ja puri! Sit kun pumppasin 120 milliä pulloon, ni meni kun kuumille kiville! Aattelin jo et tähänkö tää imetys päätty, mut ei sentään kuitenkaan. Viimein illalla tossa just ennen yheksää sitten otti iltamaidon rinnasta, kun vähän aikaa siinä ensin mietiskeli.

Meidän neidillä ne kaksi alaetuhammasta on puhjennut ikenestä läpi, mutta mun mielestä ne on jo monta päivää ollu yhtä paljon ulkona. Kauankohan kestää, että ne sieltä tulee kunnolla esiin?

Mutta siis Ciralle multakin hatunnosto ja tsemppiä kovasti. Meillä miehen kanssa on ollut aika paljon vaikeuksia tässä viime aikoina, ja pahimpina hetkinä olen jo miettinyt, mitä teen ja miten neidin kanssa selviän, jos ero tulee. Nyt näyttää siltä, että kaikki vielä kääntyy hyväksi, yritystä on. Mutta voin myös kuvitella sen ns. helpotuksen tunteen, kun on tehty päätös johonkin suuntaan ja se pistetään täytäntöön. Ja siitä se elämä alkaa siis:)
 
Moikka,
Mietinkin tuossa, et miten ciran imetys on jatkunut, enpä kerennyt kysellä. Nyt vaan pullot piiloon;) ja kiva kuulla, että nyt sinulla on hyvä olla:)

Ihan mahoton tyttö meillä. Jos lattialla vaihtaa vaippaa ja niin varmasti lähtee nauraen konttaamaan karkuun, kun on pylly paljaana. ja tänään oli hyvä, kun sukkansa pudotti sohvan väliin niin katto sinne ja tuli itku, äitiii minun sukka tippu tuonne. Piti toisen sukka sohvan lälistä pelastaa ja sitten oli taas hyvä <3
Ihana viikonloppu takana. Paljon läheisiä ihmisiä ympärillä ja en tehnyt yhtään kertaa ruokaa saati edes keittänyt kahvia, tiskaamisesta puhumattakaan! Ooh miten rentouttavaa:)
Nyt haavelein tai olen jo jonkin aikaa haaveillut pienestä lomasta. Vaikka edes yksi yö kylpylässä, mutta ei tässä lähellä ole oikein mitään minne haluais ja vuokatissakin ollaan jo niiin monesti käyty... pitäs olla valmiit ruoat ja jotain muuta aktiiviteettia mitä voi koko perheen voimin harrastaa. Olis kesä niin olis paaaljon helpompaa. Jaksaiskohan sinne asti odotella...no en malta:D
 
Mä näin viime yönä unta että olin laittanut Iidan rattaissa ulos nukkumaan vaikka oli ihan hirveä myrsky. Kun menin hakee tyttöä sisälle niin rattaat oli täynnä vettä ja tyttö oli hukkunut emoticon Sitten piti järjestää hautajaiset ja olin muka unohtanut kertoa mun äidille joka soitti kesken hautajaisten ja sanoin vaan sille että sori mä unohin kertoo että Iida kuoli, meillä on nyt hautajaiset kesken voinko soittaa kohta uudestaan? Äiti oli vaan että joo tottakai soita vaan.. Huh, oli kyllä lohduttavaa herätä siihen että tyttö oli poikittain sängyssä ja potki mua selkään emoticon

Mun unet on aina jotain tota luokkaa ellei jopa pahempia, en edes muista koska oon nähnyt jonkun kivan / mukavan unen..

Meillä on lapset menossa viikonlopuksi mummolaan hoitoon ja pois jaloista kun muutetaan. En oo vielä yhtään yötä ollut erossa tytöstä vaan se on nukkunut syntymästään asti mun kainalossa, tästä taitaa tulla mulle rankempaa kun tytölle emoticon  Tosin ajatus yöstä jonka saan nukkua ilman heräämisiä ja 5 ylös nousemista houkuttelee kyllä kovasti! Eiköhän se tästä, ja muutenkin on tarkoitus että uudessa kämpässä tyttö alkaa sitten nukkumaan omassa huoneessa joten kai se on jo aika katkaista tuo napanuora meidän väliltä emoticon emoticon
 
Onnea Ciralle uudesta kämpästä ja tulevaisuudesta! :)

Mun täytyy kyllä nostaa teille hattua jotka vieläkin joutuvat heräilemään öisin syöttään tai vaihteleen vaippaa. Meilläkin kyllä saattaa tyttö herättää ns. painajaisitkuun mutta ei hän ite oo hereillä ja siihen ei yleensä tarvii reagoida kun loppuu aika nopeesti. Puolesta vuodesta nukuttu täysiä öitä.

Ajateltiin siirtää oman huoneeseen, sitten kun narttukoiran juoksut on seuraavan kerran menneet ohi eli varmaan viim. huhtikuussa. Tuo tyhjä huone on siis meillä vallan koirien käytössä ollut siitä asti kun muutettiin tänne ja tulin raskaaksi. Muuten oliskin jo siirretty tyttö aika päiviä sitten, mutta meillä on vähän ongelmana että mihin koirat, niillä täytyis olla joku oma rajattu tila missä ne on kun ovat yksin kotona ja mieluusti myös nukkuvat yönsä. Ja vieraiden kannalta hyvä, että koirat saa portin taa, kun ovat aika rasavillejä ihmisrakkaita jotka punkee ja änkee syliin väen väkisin. Bulldoggeja nimenomaan ja ymmärrän skallo kuvaukses täysin :D

Katjuskainen: Ne hampaat kasvaa hitaasti, mutta varmasti! Kyllä siihen kauan menee... Hieno homma, että tylleröisen yökyläilyt sujui hyvin.
Meillä ei oo koskaan ollu ongelmia miehen kanssa vauvanhoidon suhteen eikä kyllä noin muutenkaan. Nyt suunnitellaan häitä, eilen mies jopa sano että haluaa helmiäisvalkosen toiseks teemaväriks ;) ,vaikka olin varma etten saa siitä puristettua mitään ideoita irti.

Nea ei oo ikinä ollu moksiskaan siitä, mitä ja kuinka paljon tavaraa sillä on vaipassa. Se ei sen vauhtia tunnu hidastavan. Kuinka monen vauva täällä jotenkin kertoo, että nyt pitäis vaippa vaihtaa? Meillä siitä viestii pelkkä haju :S Tyttö on kunnon kakkakone, joka vaipassa on (paitsi yövaipassa).

Syöminen onnistuu täällä tällä hetkellä hyvin! :))

Olin (määräaikasen työsuhteen) pomoon yhteydessä työtodistuksen vuoks sähköpostilla, ja hän jo toivoi että tulisin/hakisin takaisin töihin :D Kiva tietää, että ainakin pomo haluaisi takaisin, niin ei luulisi olevan vaikeuksia päästä takaisin töihin... Ajattelin vastailla vasta sitten, kun saan kaikki päätökset lastenkotihoidon tuesta ja lisästä ja asumislisästä ja kuntalisästä kokoon, että tiiän todellisen "tienestin" määrän... En oo saanu päätöstä vielä niistä mistään, kun kela koko ajan vaatii uusia liitteitä. Sieltä tuli tossa kirje, että puolison tulotiedot ei riitä, pitäis toimittaa sinne 1.1-28.2 aikaväliltä tulot, ja se kirje tuli 14.2. Mistäs se mies yhtäkkiä hommais tulotietoja ajalta, joka ei oo vielä ees menny! Menee aika tiukille päätökset, kun mun ä-loma loppuu 12.3. Kuntalisää en voi ees hakee ennenku saan kelan päätöksen ja sen työtodistuksen pomolta...
 
Kuulostaa kyl tosi monimutkaselta noi mohomahan kela-asioinnit. Multa ei kyselty mitään liitteitä ja netissä ku hain ni sain päätöksen muutamassa päivässä. Mut en hakenu niitä lisiä, vaan pelkän tuen, ja kuntalisä tuli automaattisesti siihen päälle. Johtuskohan siitä sitten että meni ihan näppärästi. Mulla on äippälomaa vielä ens kuun loppuun, huhtikuun alusta sitte jään kotihoidontuelle eli köyhyys iskee...

Ei meidänkään neiti yleensä ilmottele mitenkään, vaikka ois mitkä läjät vaipassa. Toisaalta kyllä itse reagoin aina aika nopeasti. Pissavaipan vaihdan noin kolmen tunnin välein (paitsi öisin), ja kakkavaipan joko hajun perusteella tai kun huomaan, että nyt neiti sen kakan vääntää... meillä vaipasta löytyy muuta kun pissaa 1 - 3 kertaa päivässä.
 
Takaisin
Top